Petrish píše:Bart píše:Ano, pokud se útočící voják 1 nevyčerpá, mág může přidat manévr lstivě - měl by ale popsat, co je na jeho akci tak lstivého, že to obránci sníží Ohrožení o 2.
no já do teď pracoval s tím, že lstivě zvedá ohrožení...takže bych nepopisoval akci tak, že zneviditelněním snižuji ohrožení kamarádovi, ale třeba, že útočník jak promách, tak upadl čelem k zemi...
nebo něco dělám špatně?
Nemám teď po ruce původní pravidla, abych se podíval, jak to bylo tam, ale mám pocit, že revize v tomhle nic neměnila, jenom možná zpřehlednila původní trochu zmatený text. Manévr lstivě posiluje mechanický účinek akce - pokud je to akce na zvýšení Ohrožení, zvýší se o 2, pokud na snížení, sníží se o 2, pokud na přidání Výhody, přidá jí 2 body, pokud na zasazení jizvy, její velikost bude 2. S velmi lstivě nahraď dvojku trojkou.
Mechanický důsledek akce určuje hráč společně s fikčním důsledek, přičemž musí být rozumně v souladu. U neviditelnosti v tvém příkladu se mi zdá intuitivní, že spíš pomáhá bránícímu se vojákovi, než ubližuje útočícímu (obzvlášť, když je dlouhodobá), ale principiálně ti asi nic nebrání popsat to naopak – že zneviditelníš obránce na poslední chvíli tak, aby útočník promáchl, rozplácl se na zemi a ztratil orientaci. Je ale dobré popsat to explicitně, ať mají všichni stejnou představu o situaci v příběhu a výše Ohrožení všech bytostí odpovídá jejich postavení.
Erevan píše:Ad mág/obránce/útočník
Ano, pokud by byl záměr zneviditelnit obránce a tím zvýšit ohrožení útočníkovi, tak by se mu ohrožení zvedlo 2x, jednou za mága a podruhé za obránce.
Ano
a ještě jedna otázka:
pokud jsem člověk a mám rasovou ZS "idol žen či mužů" (Postava má nadání (2 manévry) pro svádění a získávání přízně osob opačného pohlaví. (bez aktivace,Vliv)) tak to lze skloubit s magií mysli, což už je dost silné, je to tak?
Jo, je to docela silné, ale asi ne nesmyslně. Pokud někoho svádíš a pomáháš si u toho magií mysli, klidně si svoje nadání užij...
nj, ale vem si, že někoho svádíš v boji tak, že se do tebe "zamiluje" ...v tomto kontextu to je velmi silné, obzvlášt, když jeden z manévrů je rozsáhle...
navíc jsem přesvědčen, že díky svádění lze získat pomocníka, takže když to převedu do boje: žena vs 10 mužu, tak se může klidně stát, že si udělá rovnou jako pomocníka skupinu a ti, co ještě nejsou členy této pomocnické skupiny může mág (žena) zkusit sbalit další kolo...
nevím jestli teďka chápeš o co mi jde...
Opět, obecně: povolujte jenom akce, které vám dávají smysl. U magie je to trošku hůř představitelné a je i na vás, jak silnou magii ve svém světě chcete mít, ale když má jedno povolání k dispozici nesrovnatelně silnější akce, než všichni ostatní, tak je asi něco špatně…
Magie mysli umí „vnuknout pocit nebo myšlenku“, což podle mě není to samé jako „okamžitě se do ní bezhlavě zamiluju“, a svádění si taky představuju spíš jako postupný proces získávání přízně a náklonnosti (nebo probouzení chtíče), než jako něco, co dokáže muže donutit ve vteřině změnit názor na cokoli a obrátit zbraň proti vlastním spolubojovníkům. To, co popisuješ, zní spíš jako ovládnutí – a na to je v pravidlech samostatná mechanika.
Ano, žena-mág s nadáním na svádění stojící proti skupině mužů má docela slušnou výchozí pozici a má šancí jim úspěšně vnuknout třeba myšlenku „hm, tuhle kočandu bychom možná měli ušetřit…“. Stejně tak, když ji zajmou a nebudou si jí moc všímat, může je vhodnou kombinací pomrkávání a myšlenkové magie donutit se mezi sebou poprat o její přízeň (i když pravděpodobně zůstane u strkanců a pár ran pěstí, nože by kvůli ní vytahoval jenom sebevrah). Pořád ale musí mumlat zaklínadla, někdo proti ní může dělat protiakce (třeba svoje rozvášněné kolegy sklidňovat nebo jí bránit v sesílání například tím, že jí hodí přes hlavu pytel) a ti, kdo se jejím svodům budou bránit, se mohou vyčerpávat.
akce "chci vystřelit po ženě", protiakce "chci jej sbalit, aby se stal mým pomocníkem" co na tom nejde??
Zkoušel jsi to někdy v reálném životě? ;)
Jinak, jediný způsob, jak by mohla v jednom kole konfliktu okouzlovat všechny soupeře najednou (za předpokladu, že nejsou oddíl), je vyhrát iniciativu a provést rozsáhlou akci. Všichni na ní potom ale mohou reagovat, pokud je to v boji, tak jejich reakce dost pravděpodobně budou agresivní, a stačí, aby ji přehodil jeden z nich a zabrání jí kouzlo seslat, čímž ochrání i ostatní. Pokud nevyhraje iniciativu a bude reagovat na jednotlivé útočníky zvlášť, nemůže provádět rozsáhlou akci a zatáhnout do střetu nikoho dalšího, jak psal Erevan.
"Rozsáhlou protiakcí" se jinak myslí taková akce, která ochrání několik cílů najednou. Příklad: druid udělá vlnu, která má celou družinu spláchnout shodit do jezera. Bojovník zaplatí manévr rozsáhle a popíše, jak se pevně zapře, jednou rukou se chytí větve stromu, druhou popadne klerika, a snaží se na suchu udržet oba dva.
Petrish píše:Erevan píše:Ad svádění
Ani rozsáhlá protiakce nemůže zatahovat do konfliktu další postavy. Tj. nemohu jako protiakci na akci útočníka oznámit, že se oženu mečem kolem sebe a zasáhnu všech 6 útočníků, kteří stojí kolem mě. Na to už jsem se tady na fóru ptal.
no teoreticky už v konfliktu jsou, protože mají iniciativy...nebo jsi měl namysli to, že mohu dělat rozsáhlou proti akci jen na ty, kteří na mě útočí najednou?
protože pokud jsem na kopci u srovnaných zajištěných klád a ve svahu ke mě míří 12 lapků a pouze jeden má vyšší iniciativu než já, jak proč bych na jeho akci "vyběhnu kopec" nemohl reagovat proti akcí "odjistím klády, aby se začali valit po svahu, kde jsou lapkové" (což bych jako rozsáhlou opravdu vyhodnocoval -> těžko asi poletí klády pouze na toho jednoho)
Tohle je výjimečný případ, protože provádíš akci, která nejde provést nerozsáhle - jako když v protiakci odsekneš provazový most, na kterém stojí několik lidí, nebo mezi nepřátele hodíš granát. Stejně je ale pro jednoduchost a férovost možná lepší situaci s kládami vyhodnotit tak, že do střetu jdeš pouze s jedním útočníkem a na všechny ostatní budou klády působit jako následná akce prostředí, tedy nepřímo.
no jelikož hráčské postavě se při získání úrovně nová ZS projeví hned a mechanicky se jí neučí, tak proč by to nešlo i s hráčským pomocníkem...fikčně to popíšeš tak, že s tebou již chodí dva týdny a celou dobu se to snaží napodobit a prostě mu to nejde a až nyní (když jsi zaplatil 5x platbu), tak mu to teprve jde a umí to...
...no ne?? :P ;)
Zase, dovolujte jenom to, co vám připadá smysluplné v příběhu. Pomocníci by se nové dovednosti a ZS měli učit podobně rychle nebo pomaleji, než postavy, takže je ok, když na konci dobrodružství naučíš jednu věc svého asistenta, který ti celou dobu koukal pod ruce, ale ne, že se za jeden večer u táborového ohně z dřevorubce stane mistr čaroděj.
Současně, revize trochu zpřesňuje pravidla pro výpočet velikosti platby, ve které by se měl zohlednit "koeficient neobvyklosti" - tedy pomocník, který umí víc a neobvyklejších dovedností a ZS, si bude za svoje služby říkat víc peněz, než nýmand který je rád, že ho někdo zaměstná. Úplně přesný vzoreček pro to ale není.
V neposlední řadě, jestli se nepletu, zaříkávačská magie dává zběhlost na
tělesné dovednosti, což magie mysli není. Jinak ale ano, můžeš si vycvičit pomocníka tak, že na tebe bude každé ráno sesílat dlouhodobé kouzlo dávající zběhlost třeba na pohyb v divočině nebo na boj zblízka proti lidem a zvířatům.