Mág (magie iluze a mysli)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 12. 10. 2016, 07:51

Zdar, chtěl bych připomenout dotaz v EDITU v příspěvku výš.

Ale to není proč píši...včera mě napadla jedna věc v:
Pokud mohu jako mág vytvořit iluzi pásky přes oči, aby soupeř nic neviděl (což podle všeho lze) tak mě napadlo, zda-li to lze i opačně...?

Tedy slepému vytvořit dlouhodobou iluzi, že vidí a která reaguje na podměty okolí (tedy naprogramovat jí)
1) tedy, šlo by vytvořit iluzi že vidí tak, aby reagovala na to jak se otočí s tím, že vidí to, co by viděl, kdyby nebyl slepý?? (tedy, mohu z vidícího udělat slepého a ze slepého vidícího?)
2) když vytvořím dlouhodobou iluzi, mohu určit postih (tedy v tom hostinci šlo o smrad z jídla, který by dával třeba chabě nebo nepřesně, to je jedno), ale můžu vytvořit "pozitivní" iluzi?? že třeba někoho dlouhodobě zakryji iluzí neviditelnosti a řeknu, že jelikož není vidět, poskytuje mu tato "aura" manévr lstivě zdarma? (jakoby manévr a ne postih) -> lze to?

PS: prosím i o odpověď na ten EDIT "teď mě napadlo, kdyby někdo...."

díky moc.. ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2023
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin » 12. 10. 2016, 10:48

Ad iluze hostinského.
- pokud bude velikosti statku, věci co hostinský při své práci změní po něm budou v místnostech "zůstávat"
- pokud bude velikosti jen hostinského, bude jen velikosti hostinského

Ad slepý co díky iluzi vidí;
Vzhledem k tomu, že slepý prostě nevidí a nelze iluzí ošálit jeho zrak, nelze to udělat magií iluzí, muselo by se to udělat magií mysli (ostatně cílem je, aby viděl ten jeden slepý, nikoliv aby všichni kolem něco viděli.)

Co se týče dlouhodobých kouzel pomocných, ty dávají obecně přímo Zběhlost. Je to někde v pravidlech, teď se mi to nechce běhat. Hledat. Nejsem si teda jist, jestli zrovna iluze umí dělat pozitivní dlouhodobé efekty, ale obecně proč ne. Samozřejmě to musí dávat smysl.
Tedy když někoho přikryji iluzí neviditelnosti, dává mu to třeba zběhlost na plížení či skrývání, ale těžko mu to bude dávat zběhlost na svádění či předstírání. Ale to platí u dlouhodobých efektů obecně, že se musí stanovit k jakým dovednostem či činostem se ten postih či bonus vztahuje při sesílání.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 12. 10. 2016, 11:09

Fafrin píše:Ad iluze hostinského.
- pokud bude velikosti statku, věci co hostinský při své práci změní po něm budou v místnostech "zůstávat"
- pokud bude velikosti jen hostinského, bude jen velikosti hostinského
jasné, díky
Fafrin píše:Vzhledem k tomu, že slepý prostě nevidí a nelze iluzí ošálit jeho zrak
tak to mi nedošlo, hodně důležitá poznámka...díky
Fafrin píše:Tedy když někoho přikryji iluzí neviditelnosti, dává mu to třeba zběhlost na plížení či skrývání, ale těžko mu to bude dávat zběhlost na svádění či předstírání.
svádění, tak to mě opravdu dostalo $lol$ $lol$ $lol$

každopádně, když zahalím do dlouhodobé neviditelnosti sebe a pak další dlouhodobou iluzí neviditelnosti někoho dalšího, tak:
Výhody:
1) pokud zruší někdo iluzi jemu, mě ji nezruší

Nevýhody:
1) musím aktivovat dvě dlouhodobé iluze (2x dražší)

otázky:
1) je to tak, jak myslím?
2) pokud zakryji iluzí neviditelnosti mého kolegu, já ho neuvidím také (to je mi jasné), ale když ukryji sám sebe i s věcmi na sobě (jde mi nyní o tornu), tak torna není vidět, ale věci v ní ano, nebo také ne?? nebo ji otevřu a věci vidím a když je vytáhnu, již vidět nejsou?
3) úplný extrém... zahalím iluzí neviditelnosti sebe, vidím vlastní ruku?!
4) a pokud bych vytvořil iluzi neviditelnosti, která je dlouhodobá a působí na všechny smysli(krom hmatu) tak si na plížení nemusím házet nebo házím, ale ohrožení mám 0 ?! (protože nejsem slyšet, ani kdybych křičel, natož kroky)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2351
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Bart » 12. 10. 2016, 18:52

Petrish píše:každopádně, když zahalím do dlouhodobé neviditelnosti sebe a pak další dlouhodobou iluzí neviditelnosti někoho dalšího, tak:
Výhody:
1) pokud zruší někdo iluzi jemu, mě ji nezruší

Nevýhody:
1) musím aktivovat dvě dlouhodobé iluze (2x dražší)

otázky:
1) je to tak, jak myslím?
Ano
2) pokud zakryji iluzí neviditelnosti mého kolegu, já ho neuvidím také (to je mi jasné), ale když ukryji sám sebe i s věcmi na sobě (jde mi nyní o tornu), tak torna není vidět, ale věci v ní ano, nebo také ne?? nebo ji otevřu a věci vidím a když je vytáhnu, již vidět nejsou?
Obecně: pravidla pro magii jsou v drd2 záměrně volná, postavená na principu, že hráč si může kouzlo, které sesílá, popsat libovolně, pokud dodrží limity stanované pro daný druh magie. Konkrétní projevy se tak můžou lišit hráč od hráče, situaci od situace, kouzlo od kouzla a družinu od družiny. Každý si omezení iluzí bude interpretovat trošku jinak, dejte si jenom pozor, aby to, co zakážete jednomu hráči, jste nepovolili jinému, buďte konzistentní. Kdyby měla pravidla odpovídat na všechny takhle detailní aspekty, tak by musela mít dvakrát víc stránek (což nechceme)...

Konkrétně: pokud hráč sesílá kouzlo jako plošné (viz revize), působí na všechny objekty v rozsahu a dosahu. Záleží na vás, jak striktně chcete dosah-dohled chápat, ale já bych asi neměl problém s tím, aby kouzelník seslal neviditelnost na tornu i všechny věci v ní, i když každou z nich zvlášť nevidí. Pokud ale chce, může kouzlo s pomocí manévru rozsáhle seslat selektivně jen na některé z věcí, třeba jen na tornu a ne na její obsah. Všechny předměty, které byly okouzlené, pak zůstanou okouzlené bez ohledu na to, jestli jsou v torně, v ruce, nebo třeba dva kilometry od tebe (dokud bude fungovat kouzlo) a naopak, ty, které okouzlené nebyly, se okouzlenými nestanou, ani když je do prostoru iluze vtáhneš.
3) úplný extrém... zahalím iluzí neviditelnosti sebe, vidím vlastní ruku?!
Nevidíš. Tušíš ale, kde je a můžeš iluzi snadno prokouknout. Podle kontextu to může být samozřejmé, ale nemusí. Pokud se zneviditelníš i se svitkem, který chceš posléze přečíst, asi by sis měl hodit na zkoušku, jestli skrze vlastní iluzi rozpoznáš písmena. Když zneviditelníš někoho bez jeho vědomí, sám sebe neuvidí a pokud má trošku ponětí o magii, asi mu rychle dojde, která bije - ale rozhodně ho to může na chvíli pěkně zmást.
4) a pokud bych vytvořil iluzi neviditelnosti, která je dlouhodobá a působí na všechny smysli(krom hmatu) tak si na plížení nemusím házet nebo házím, ale ohrožení mám 0 ?! (protože nejsem slyšet, ani kdybych křičel, natož kroky)
Podle kontextu. Spousta akcí pro tebe může být samozřejmých (= nemusíš si házet), ale pokud se chceš třeba proplížit skladištěm plným haraburdí, je namístě si hodit, jestli do něčeho nevrazíš, něco neshodíš atd. Stejně tak, když někdo bude mít podezření, že se kolem něj plížíš, a bude se tě snažit odhalit třeba podle zvířeného prachu za tvými kroky, budete si házet na střet. Díky dlouhodobému kouzlu ale budeš mít (pravděpodobně) na plížení zběhlost.

Každopádně, Ohrožení 0 neexistuje, minimální hodnota je 1.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 13. 10. 2016, 06:55

wow, díky, to mi moc pomohlo...
Bart píše:
Petrish píše:3) úplný extrém... zahalím iluzí neviditelnosti sebe, vidím vlastní ruku?!
Nevidíš. Tušíš ale, kde je a můžeš iluzi snadno prokouknout. Podle kontextu to může být samozřejmé, ale nemusí. Pokud se zneviditelníš i se svitkem, který chceš posléze přečíst, asi by sis měl hodit na zkoušku, jestli skrze vlastní iluzi rozpoznáš písmena. Když zneviditelníš někoho bez jeho vědomí, sám sebe neuvidí a pokud má trošku ponětí o magii, asi mu rychle dojde, která bije - ale rozhodně ho to může na chvíli pěkně zmást.
to s tím svitkem je krásný příklad, děkuji za něj
a uvědomit si, že vlastně všechny iluze působí i na tebe a to i ty, které sesíláš sám na sebe, dává (dle mého) nové možnosti...

jedna otázka, ve které si nejsem jistý:
pokud by byli dva bojovníci proti sobě a jeden by nahlásit akci "chci k němu přiběhnout a seknout po něm mečem" a druhý nahlásí protiakci "chci mu vyrazit meč z ruky" a do toho je tam mág, který svoji iniciativu použije na obranu vojáka 2 (tedy ten, co nahlašuje proti akci) a nahlásí protiakci proti prvnímu vojákovi "chci druhého vojáka dlouhodobě zneviditelnit"

otázky:
1) délka kola by mi měla stačit, je to tak?
2) je to vůbec proti akce vylučující akci?
3) co když by uspěl první voják, druhý ne (a nerpal by se), ale mág by uspěl...která akce nastane a jak se to bude popisovat?? (s tím občas u nás bojujem...)

podle pravidel by akce neměla vůbec nastat, pokud alespoň jedna proti akce uspěla a tedy by se měla akce 1. bojovníka naprosto zahodit a popsat proti akce mága, ten by tedy popsat jak ho zneviditelní a že mu dlouhodobá neviditelnost dá zběhlost pro boj z blízka i dálky proti lidem nebo zvířatům...a jelikož se voják 1 nevyčerpal, tak popíše ještě lstivě...je to tak jak popisuji nebo je někde chyba??

otázka k té situaci:
kdybych chtěl nahlásit VELMI lstivě za mága, tak musím mít ZS "Vládce iluzí", ale podmínkou využití posílených manévrů je předloha....takže, je vůbec možné mít při boji předlohu neviditelnosti?! (a celkově, draka, pukliny v zemi, medvěda, atd?? než bych vytáhl obrázek, tak mi to kolo zabere, ne?) nebo by bylo nejlepší mít dřevěnou hůl a na ní mít vše vyryté a pak jen popisovat, jak s ní točím na obrázek, který mám jako předlohu a mastím jednu mistrovskou iluzi za druhou?


a ještě jedna otázka:
pokud jsem člověk a mám rasovou ZS "idol žen či mužů" (Postava má nadání (2 manévry) pro svádění a získávání přízně osob opačného pohlaví. (bez aktivace,Vliv)) tak to lze skloubit s magií mysli, což už je dost silné, je to tak?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Korhul » 13. 10. 2016, 07:31

Protiakci lze nahlásit jen na akci, která směřuje přímo na postavu. Proti mágovi nikdo akci nevede. Tzn. mág může bojovníka zneviditelnit v rámci vlastní akce. Před tím, než se oba bojovníci střetnou to stihne jen v případě, že bude mít vyšší iniciativu, než ostatní postavy na scéně. Sesláním neviditelnosti se ale scéna dost změní a budou pravděpodobně nahlášeny trochu jiné akce.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 13. 10. 2016, 08:02

Korhul píše:Protiakci lze nahlásit jen na akci, která směřuje přímo na postavu.
dovolím si s tebou naprosto nesouhlasit! na akci, která není vedená proti tobě můžeš dělat proti akci pokud:
1. máš iniciativu (a jedno jestli sis jí nechal, protože jsi ji měl vyšší a nebo máš iniciativu 2)
2. pokud máš ZS, která ti umožňuje použít manévr obrana na spolubojovníka...

to co tu popisuješ ty nastane, pokud já už svoji iniciativu použil (ať při akci nebo proti akci) a pokud nemám ZS, která mi umožňuje použít manévr obrana na akce vedené mimo moji postavu...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2351
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Bart » 13. 10. 2016, 13:44

Petrish píše:
Korhul píše:Protiakci lze nahlásit jen na akci, která směřuje přímo na postavu.
dovolím si s tebou naprosto nesouhlasit! na akci, která není vedená proti tobě můžeš dělat proti akci pokud:
1. máš iniciativu (a jedno jestli sis jí nechal, protože jsi ji měl vyšší a nebo máš iniciativu 2)
2. pokud máš ZS, která ti umožňuje použít manévr obrana na spolubojovníka...

to co tu popisuješ ty nastane, pokud já už svoji iniciativu použil (ať při akci nebo proti akci) a pokud nemám ZS, která mi umožňuje použít manévr obrana na akce vedené mimo moji postavu...
Ano, pravdu má Petrish, z iniciativy, kterou jsi zatím nepoužil, můžeš reagovat i na akce, které nejsou cílené přímo proti tobě.
Petrish píše:jedna otázka, ve které si nejsem jistý:
pokud by byli dva bojovníci proti sobě a jeden by nahlásit akci "chci k němu přiběhnout a seknout po něm mečem" a druhý nahlásí protiakci "chci mu vyrazit meč z ruky" a do toho je tam mág, který svoji iniciativu použije na obranu vojáka 2 (tedy ten, co nahlašuje proti akci) a nahlásí protiakci proti prvnímu vojákovi "chci druhého vojáka dlouhodobě zneviditelnit"

otázky:
1) délka kola by mi měla stačit, je to tak?
Asi jo, to musíš vědět ty
2) je to vůbec proti akce vylučující akci?
Pokud stojí kousíček od sebe a útočník nebude mít problém svůj cíl trefit, ani když mu těsně před úderem zmizí, tak to asi přípustná protiakce není. Jestli od sebe stojí několik metrů, takže během přebíhání může útočník ztratit odhad, kde přesně zmizelý nepřítel stál, legitimní protiakce to asi bude. Pořád se ale i v případě neúspěchu může vyčerpat například tak, že sice mečem sekne do prázdna, ale v běhu do zneviditelněného oponenta omylem narazí ramenem, takže pořád ví, kde zhruba stojí a v dalším kole se ho může pokusit seknout znova.
3) co když by uspěl první voják, druhý ne (a nerpal by se), ale mág by uspěl...která akce nastane a jak se to bude popisovat?? (s tím občas u nás bojujem...)
Ve Střetu se neřeší uspěl/neuspěl, ale pořadí hodů. Popisuj od nejvyššího výsledku, zruš akce, které měly být zrušené a další vyhodnocuj, pokud to dává smysl...

Tj. pokud je výsledek hodů mág > útočník > obránce, tak
1/ mág úspěšně zneviditelní bránícího se vojáka (sníží mu ohrožení a dá mu zběhlost na skrývání) a tím zruší akci útočníka, na kterého reagoval,
2/ útočníkova akce je zrušena a neděje se nic,
3/ obráncova akce byla neúspěšná (nepřehodil svého nepřítele) a nepodařilo se mu tedy vyrazit zbraň, ale díky mágovi vyvázl bez zranění, naopak ještě se sníženým ohrožením a zběhlostí.
podle pravidel by akce neměla vůbec nastat, pokud alespoň jedna proti akce uspěla a tedy by se měla akce 1. bojovníka naprosto zahodit a popsat proti akce mága, ten by tedy popsat jak ho zneviditelní a že mu dlouhodobá neviditelnost dá zběhlost pro boj z blízka i dálky proti lidem nebo zvířatům...a jelikož se voják 1 nevyčerpal, tak popíše ještě lstivě...je to tak jak popisuji nebo je někde chyba??
Neviditelnost dávající zběhlost na boj mi trošku smrdí munchkinismem, ale smysl to asi dává, proč ne.

Ano, pokud se útočící voják 1 nevyčerpá, mág může přidat manévr lstivě - měl by ale popsat, co je na jeho akci tak lstivého, že to obránci sníží Ohrožení o 2.
otázka k té situaci:
kdybych chtěl nahlásit VELMI lstivě za mága, tak musím mít ZS "Vládce iluzí", ale podmínkou využití posílených manévrů je předloha....takže, je vůbec možné mít při boji předlohu neviditelnosti?! (a celkově, draka, pukliny v zemi, medvěda, atd?? než bych vytáhl obrázek, tak mi to kolo zabere, ne?) nebo by bylo nejlepší mít dřevěnou hůl a na ní mít vše vyryté a pak jen popisovat, jak s ní točím na obrázek, který mám jako předlohu a mastím jednu mistrovskou iluzi za druhou?
Tahle podmínka se zas tak moc neosvědčila, takže v revizi pravděpodobně nebude a mistrovství budou podmíněna trochu jinak.

Otázka je, jak vůbec má vypadat předloha neviditelnosti. Ideálně by to měla být taková podmínka, která není k dispozici úplně vždycky (aby se postava musela trošku snažit a/nebo omezovat, když jí chce splnit, případně byla "odzbrojitelná"), ale zároveň zase není příliš náročná a nedostupná (u většiny magií jsou to poměrně jednoduché věci, které ani nevyžadují zvláštní akci). Asi bych uznal, když se kouzelník při sesílení podívá skrz něco skleněného, aby si lépe představil, jak má světlo skrz cíl procházet, jako by tam vůbec nebyl... Pokud chce neviditelnost sesílat často, klidně může obroušený skleněný střep nosit na na provázku na krku jako talisman...

Fikční úvaha za "předlohou" je, že je pro kouzelníka snažší vyrobit dokonalý obraz, když ho nemusí celý vytvářet ve své hlavě, ale jeho detaily a perspektivu vidí před sebou. Tj. pokud se dívám na zlatý pohár, který chci ukrást a místo něj po sobě zanechat iluzi, podmínku splňuju. Pokud si pořídím detailně vyřezanou figurku draka nebo obra, kterou budu mít po ruce pro sesílání iluzí, splňuju podmínku. Pokud chci vytvořit dvojníka svého kamaráda, abych zmátl lučištníky, kteří po něm střílí, je to ok. Ale jednoduchou rytinu na holi bych asi neuznal - pár křivých vrypů do dřěva ti zas tak moc nepomůže, když si máš živě a plasticky představit svojí iluzi...
a ještě jedna otázka:
pokud jsem člověk a mám rasovou ZS "idol žen či mužů" (Postava má nadání (2 manévry) pro svádění a získávání přízně osob opačného pohlaví. (bez aktivace,Vliv)) tak to lze skloubit s magií mysli, což už je dost silné, je to tak?
Jo, je to docela silné, ale asi ne nesmyslně. Pokud někoho svádíš a pomáháš si u toho magií mysli, klidně si svoje nadání užij...

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 13. 10. 2016, 16:06

Bart píše:Ano, pokud se útočící voják 1 nevyčerpá, mág může přidat manévr lstivě - měl by ale popsat, co je na jeho akci tak lstivého, že to obránci sníží Ohrožení o 2.
no já do teď pracoval s tím, že lstivě zvedá ohrožení...takže bych nepopisoval akci tak, že zneviditelněním snižuji ohrožení kamarádovi, ale třeba, že útočník jak promách, tak upadl čelem k zemi...

nebo něco dělám špatně?
Bart píše:Tj. pokud je výsledek hodů mág > útočník > obránce, tak
1/ mág úspěšně zneviditelní bránícího se vojáka (sníží mu ohrožení a dá mu zběhlost na skrývání) a tím zruší akci útočníka, na kterého reagoval,
2/ útočníkova akce je zrušena a neděje se nic,
3/ obráncova akce byla neúspěšná (nepřehodil svého nepřítele) a nepodařilo se mu tedy vyrazit zbraň, ale díky mágovi vyvázl bez zranění, naopak ještě se sníženým ohrožením a zběhlostí.
no dobře, ale kdyby to dopadlo mág>obránce>útočník tak mág popíše zneviditelnění obránce a obránce, že mu vyrazil meč? je to tak?? (protože to mi přijde dost nefér vůči útočníkovi), ale je to můj osobní dojem, třeba to tak má být... :D
Bart píše: a ještě jedna otázka:
pokud jsem člověk a mám rasovou ZS "idol žen či mužů" (Postava má nadání (2 manévry) pro svádění a získávání přízně osob opačného pohlaví. (bez aktivace,Vliv)) tak to lze skloubit s magií mysli, což už je dost silné, je to tak?


Jo, je to docela silné, ale asi ne nesmyslně. Pokud někoho svádíš a pomáháš si u toho magií mysli, klidně si svoje nadání užij...
nj, ale vem si, že někoho svádíš v boji tak, že se do tebe "zamiluje" ...v tomto kontextu to je velmi silné, obzvlášt, když jeden z manévrů je rozsáhle...

navíc jsem přesvědčen, že díky svádění lze získat pomocníka, takže když to převedu do boje: žena vs 10 mužu, tak se může klidně stát, že si udělá rovnou jako pomocníka skupinu a ti, co ještě nejsou členy této pomocnické skupiny může mág (žena) zkusit sbalit další kolo...
nevím jestli teďka chápeš o co mi jde...


ještě tu mám nový dotaz:
jako mág bych díky ZS "Podivný přítelíček" (Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže za stejnou cenu, jakou by ji stálo posílení Pouta o jeden bod, naučit svého pomocníka jednu zaříkávačskou dovednost nebo jednu zaříkávačskou zvláštní schopnost, kterou sama má či ovládá. Součet všech takto přidaných dovedností a zvláštních schopností nemůže přesáhnout hranici Vlivu postavy. (aktivace: 1 Vliv)) naučil toto:
- Modlitby a uřknutí
- Zasvěcenec
- Divoký talent
- Povolávač
- Moc amuletu


jako pomocník mnou ovládaný plní mé příkazy a zároveň umí výše uvedené ZS tedy (a teď ty otázky :D):
1) může si vyrobit vlastní rituální předmět (nevidím důvod, proč by nemohl)
2) může vytvořit dlouhodobou auru na mě, která mi dá zběhlost pro magii iluze
3) takže pokud se mi podaří sehnat pomocníka, který má lvl třeba 3 a je hlavně pro boj z blízka atd, tak si mu pouto už zvýším podle mého vlivu a naučím ho ZS zaříkávače, co umím já a nazdar, silný pomocník, který má vlastní rituální předmět a nemusí tu každodenní auru na mě čerpat z pouta...

je to dobrý myšlenkový postup nebo mám někde chybu?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Erevan
Příspěvky: 38
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Erevan » 14. 10. 2016, 07:07

Petrish píše: no já do teď pracoval s tím, že lstivě zvedá ohrožení...takže bych nepopisoval akci tak, že zneviditelněním snižuji ohrožení kamarádovi, ale třeba, že útočník jak promách, tak upadl čelem k zemi...
nebo něco dělám špatně?
Já bych řekl, že možné je oboje. Buď snížit ohrožení obránci nebo zvýšit útočníkovi.
Petrish píše: no dobře, ale kdyby to dopadlo mág>obránce>útočník tak mág popíše zneviditelnění obránce a obránce, že mu vyrazil meč? je to tak?? (protože to mi přijde dost nefér vůči útočníkovi), ale je to můj osobní dojem, třeba to tak má být... :D
Ano, je to tak. Mágova a obráncova akce se navzájem nevylučují. Jedině co by mohl být problém je to, že útočník by měl ponětí, kde je neviditelný, neboť mu vyrazil zbraň a tudíž musí být před ním.
Petrish píše: nj, ale vem si, že někoho svádíš v boji tak, že se do tebe "zamiluje" ...v tomto kontextu to je velmi silné, obzvlášt, když jeden z manévrů je rozsáhle...

navíc jsem přesvědčen, že díky svádění lze získat pomocníka, takže když to převedu do boje: žena vs 10 mužu, tak se může klidně stát, že si udělá rovnou jako pomocníka skupinu a ti, co ještě nejsou členy této pomocnické skupiny může mág (žena) zkusit sbalit další kolo...
nevím jestli teďka chápeš o co mi jde...
Za sebe to vidím tak, že velmi záleží na tom, jak dopadne iniciativa. Pokud vyhrají muži a rozhodnou se ženu sejmout zbraněmi, tak nemá dost času na to, aby mohla začít svádět a i kdyby měla, nemůže to dělat v rámci protiakce rozsáhle.
Pokud vyhraje iniciativu žena, mohou se muži vyčerpat, pokud prohrají hod, a sice je to stojí zdroje, ale ženu také, musí platit manévry.
Petrish píše: ještě tu mám nový dotaz:
jako mág bych díky ZS "Podivný přítelíček" (Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže za stejnou cenu, jakou by ji stálo posílení Pouta o jeden bod, naučit svého pomocníka jednu zaříkávačskou dovednost nebo jednu zaříkávačskou zvláštní schopnost, kterou sama má či ovládá. Součet všech takto přidaných dovedností a zvláštních schopností nemůže přesáhnout hranici Vlivu postavy. (aktivace: 1 Vliv)) naučil toto:
- Modlitby a uřknutí
- Zasvěcenec
- Divoký talent
- Povolávač
- Moc amuletu


jako pomocník mnou ovládaný plní mé příkazy a zároveň umí výše uvedené ZS tedy (a teď ty otázky :D):
1) může si vyrobit vlastní rituální předmět (nevidím důvod, proč by nemohl)
2) může vytvořit dlouhodobou auru na mě, která mi dá zběhlost pro magii iluze
3) takže pokud se mi podaří sehnat pomocníka, který má lvl třeba 3 a je hlavně pro boj z blízka atd, tak si mu pouto už zvýším podle mého vlivu a naučím ho ZS zaříkávače, co umím já a nazdar, silný pomocník, který má vlastní rituální předmět a nemusí tu každodenní auru na mě čerpat z pouta...

je to dobrý myšlenkový postup nebo mám někde chybu?
Teoreticky by to šlo, ale musel bys 5x přestoupit, tj. trvalo by to 5 úrovní, než bys ho vycvičil. A sám bys nezískal žádnou ZS, jen by sis zvýšil hranice zdrojů o 5, tj. nezvýšil by sis dokonce ani úroveň povolání. Nevím, jestli je to tak výhodné... Není lepší si zaplatit nějakého kněze, aby Tě doprovázel? :)

ad 1) Ano
ad 2) Aurou myslíš modlitbu? Tu by určitě mohl seslat, ale nevím, jaká by musela být, aby Ti dala zběhlost na magií iluzí. Ale proč ne.
ad 3) Ano

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 14. 10. 2016, 07:43

Erevan píše:
Petrish píše: no já do teď pracoval s tím, že lstivě zvedá ohrožení...takže bych nepopisoval akci tak, že zneviditelněním snižuji ohrožení kamarádovi, ale třeba, že útočník jak promách, tak upadl čelem k zemi...
nebo něco dělám špatně?
Já bych řekl, že možné je oboje. Buď snížit ohrožení obránci nebo zvýšit útočníkovi.
aha, ale opora v pravidlech k tomu je (nebo v revizi)?
Erevan píše:
Petrish píše: no dobře, ale kdyby to dopadlo mág>obránce>útočník tak mág popíše zneviditelnění obránce a obránce, že mu vyrazil meč? je to tak?? (protože to mi přijde dost nefér vůči útočníkovi), ale je to můj osobní dojem, třeba to tak má být... :D
Ano, je to tak. Mágova a obráncova akce se navzájem nevylučují. Jedině co by mohl být problém je to, že útočník by měl ponětí, kde je neviditelný, neboť mu vyrazil zbraň a tudíž musí být před ním.
Ale i tak by mu mág zvýšil ohrožení díky lstivě a ještě obránce za zhoršení pozice útočníkovi (je bez meče), je to tak?
Erevan píše:
Petrish píše: nj, ale vem si, že někoho svádíš v boji tak, že se do tebe "zamiluje" ...v tomto kontextu to je velmi silné, obzvlášt, když jeden z manévrů je rozsáhle...

navíc jsem přesvědčen, že díky svádění lze získat pomocníka, takže když to převedu do boje: žena vs 10 mužu, tak se může klidně stát, že si udělá rovnou jako pomocníka skupinu a ti, co ještě nejsou členy této pomocnické skupiny může mág (žena) zkusit sbalit další kolo...
nevím jestli teďka chápeš o co mi jde...
Za sebe to vidím tak, že velmi záleží na tom, jak dopadne iniciativa. Pokud vyhrají muži a rozhodnou se ženu sejmout zbraněmi, tak nemá dost času na to, aby mohla začít svádět a i kdyby měla, nemůže to dělat v rámci protiakce rozsáhle.
Pokud vyhraje iniciativu žena, mohou se muži vyčerpat, pokud prohrají hod, a sice je to stojí zdroje, ale ženu také, musí platit manévry.
no pokud by se hrálo s volitelným pravidlem, že můžeš protiakci dělat rozsáhle, tak lze...ale když jsme to zkoušeli, tak to je masakr :D (ale dá se to uhlídat a někdy to je i lehčí)

a i když si žena platí manévry, tak víceméně jenom rozsáhle protože na ostatní má zběhle a jelikož je to magické povolání, jistě má i rituální předmět, navíc oni si musí zvednout i ohrožení, pokud se čerpají...

ale je pravda, že pokud se bavíme o ideálním postavení, aby to vyšlo, tak by se žena musela připravit na střed a pak je překvapit, aby měla výhodu a zároveň oni začínali s větším ohrožením, pak by neměl být pro ženu problém uspět -> a jakmile by získala byť jen polovinu mužů, tak ti už budou bojovat na její straně a mohou jí bránit díky své iniciativě, než ona bude na tahu s tou svojí ;)
...no ne?? ;)
Erevan píše:
Petrish píše: ještě tu mám nový dotaz:
jako mág bych díky ZS "Podivný přítelíček" (Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže za stejnou cenu, jakou by ji stálo posílení Pouta o jeden bod, naučit svého pomocníka jednu zaříkávačskou dovednost nebo jednu zaříkávačskou zvláštní schopnost, kterou sama má či ovládá. Součet všech takto přidaných dovedností a zvláštních schopností nemůže přesáhnout hranici Vlivu postavy. (aktivace: 1 Vliv)) naučil toto:
- Modlitby a uřknutí
- Zasvěcenec
- Divoký talent
- Povolávač
- Moc amuletu


jako pomocník mnou ovládaný plní mé příkazy a zároveň umí výše uvedené ZS tedy (a teď ty otázky :D):
1) může si vyrobit vlastní rituální předmět (nevidím důvod, proč by nemohl)
2) může vytvořit dlouhodobou auru na mě, která mi dá zběhlost pro magii iluze
3) takže pokud se mi podaří sehnat pomocníka, který má lvl třeba 3 a je hlavně pro boj z blízka atd, tak si mu pouto už zvýším podle mého vlivu a naučím ho ZS zaříkávače, co umím já a nazdar, silný pomocník, který má vlastní rituální předmět a nemusí tu každodenní auru na mě čerpat z pouta...

je to dobrý myšlenkový postup nebo mám někde chybu?
Teoreticky by to šlo, ale musel bys 5x přestoupit, tj. trvalo by to 5 úrovní, než bys ho vycvičil. A sám bys nezískal žádnou ZS, jen by sis zvýšil hranice zdrojů o 5, tj. nezvýšil by sis dokonce ani úroveň povolání. Nevím, jestli je to tak výhodné... Není lepší si zaplatit nějakého kněze, aby Tě doprovázel? :)

ad 1) Ano
ad 2) Aurou myslíš modlitbu? Tu by určitě mohl seslat, ale nevím, jaká by musela být, aby Ti dala zběhlost na magií iluzí. Ale proč ne.
ad 3) Ano
já se tedy omlouvám, ale tady se mi to nějak nezdá...proč bych já ztratil 5 lvlů? jediné co potřebuji je 5x platba, takže pokud by šlo o žoldáka, tak jeho platbou je třeba 1 groš -> takže potřebuji 5 grošů, aktuální hranice mého vlivu musí být vyšší než velikost pouta a nyní mohu buď:
1. navýšit pouto o 1
2. nebo díky vyhrazené ZS naučit ZS nebo dovednost zaříkávače.

takže příklad:
mám hranice vlivu 7 a můj pomocník má pouto 2 a platbu 1 groš (1g)
takže když zaplatím (7 hranice mého vlivu - 2 velikost pouta = 5 (jak hodně mohu zvýšit ještě pouto)) 5 x (5 x 1g) (protože musím platit pětinásobek platby) tak mi vyjde krásných 25g za to, že mu zvednu pouto na úroveň 7 no když k tomu připočítám 5 ZS zaříkávače a 2 dovednosti (protože maximálně nyní mohu pouze 7 (můj vliv)), tak jsme na 7*5*1g=35
25+35=60g
-> a máš ze žoldáka s poutem 2 a úrovně 2 který je spíše pro boj z blízka najednou žoldáka, který tě chrání a pomáhá i na magické stránce s poutem 7 a jen za 60g (nic o tom, že ty promarníš svůj vlastní lvl tam není -> si představ, že si uděláš jizvu na poutu a teď bys musel expit nový lvl, abys mu tu jizvu vyléčit = posunul/zvýšil úroveň pouta z5 (pokud na to máš hranici vlivu)) tady si myslím, že prostě tvůj lvl je naprosto nedůležitý a nemá s tím nic společného....

ale rád se nechám poučit, jestli mám někde v úvaze chybu.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Erevan
Příspěvky: 38
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Erevan » 14. 10. 2016, 09:15

Ad snížení/zvýšení ohrožení.

Zda-li jsou příklady z základních pravidlech nevím, ale v revizi jich je určitě několik, ve kterých si postava lstivě snižuje ohrožení. Tj. nevidím důvod, proč bych nemohl jiné postavě snížit ohrožení tím, že ji zneviditelním (lstivě).

Ad mág/obránce/útočník

Ano, pokud by byl záměr zneviditelnit obránce a tím zvýšit ohrožení útočníkovi, tak by se mu ohrožení zvedlo 2x, jednou za mága a podruhé za obránce.

Ad svádění
Ani rozsáhlá protiakce nemůže zatahovat do konfliktu další postavy. Tj. nemohu jako protiakci na akci útočníka oznámit, že se oženu mečem kolem sebe a zasáhnu všech 6 útočníků, kteří stojí kolem mě. Na to už jsem se tady na fóru ptal.

Jj, je jasné, že ženu to stojí méně zdrojů než 10 mužů. Ale oni mohou dělat takové akce, že je nebude možné svést v příštím kole znovu...

Úplně jednoduše by to svádění asi provést nešlo, napřed by potřeboval několik mužů úspěšně svést a pak i když je svede, tak to jen znamená, že na ni neútočí, tj. pak by musela věnovat svoji akci na to, aby rozsáhle přikázala mužům, co mají dělat. A tudíž ostatní muži, když by na ni zaútočili, by z ní vytáhli dost zdrojů za obrany. Ale všechno záleží na tom, jak by padaly kostky, resp. na přípravě na střet.


ad ZS Podivný přítelíček

Aha, špatně jsem tu danou ZS interpretoval. Evidentně si ji stačí vzít jen jednou a pak už mohu platit zdroje vlivu a peníze a mohu učit.

Je asi na zvážení PH, jak dlouho trvá, než se pomocník danou ZS/dovednost naučí.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 14. 10. 2016, 10:39

Erevan píše:Ad svádění
Ani rozsáhlá protiakce nemůže zatahovat do konfliktu další postavy. Tj. nemohu jako protiakci na akci útočníka oznámit, že se oženu mečem kolem sebe a zasáhnu všech 6 útočníků, kteří stojí kolem mě. Na to už jsem se tady na fóru ptal.
no teoreticky už v konfliktu jsou, protože mají iniciativy...nebo jsi měl namysli to, že mohu dělat rozsáhlou proti akci jen na ty, kteří na mě útočí najednou?

protože pokud jsem na kopci u srovnaných zajištěných klád a ve svahu ke mě míří 12 lapků a pouze jeden má vyšší iniciativu než já, jak proč bych na jeho akci "vyběhnu kopec" nemohl reagovat proti akcí "odjistím klády, aby se začali valit po svahu, kde jsou lapkové" (což bych jako rozsáhlou opravdu vyhodnocoval -> těžko asi poletí klády pouze na toho jednoho)
Erevan píše:Jj, je jasné, že ženu to stojí méně zdrojů než 10 mužů. Ale oni mohou dělat takové akce, že je nebude možné svést v příštím kole znovu...
tj. dostanou se z dohledu ;)
Erevan píše:Úplně jednoduše by to svádění asi provést nešlo, napřed by potřeboval několik mužů úspěšně svést a pak i když je svede, tak to jen znamená, že na ni neútočí, tj. pak by musela věnovat svoji akci na to, aby rozsáhle přikázala mužům, co mají dělat. A tudíž ostatní muži, když by na ni zaútočili, by z ní vytáhli dost zdrojů za obrany. Ale všechno záleží na tom, jak by padaly kostky, resp. na přípravě na střet.
akce "chci vystřelit po ženě", protiakce "chci jej sbalit, aby se stal mým pomocníkem" co na tom nejde?? ty nepotřebuješ žádnou mezi akci kdy ho svedeš a pak přesvědčuješ aby se stal pomocníkem...
Erevan píše:ad ZS Podivný přítelíček

Aha, špatně jsem tu danou ZS interpretoval. Evidentně si ji stačí vzít jen jednou a pak už mohu platit zdroje vlivu a peníze a mohu učit.

Je asi na zvážení PH, jak dlouho trvá, než se pomocník danou ZS/dovednost naučí.
no jelikož hráčské postavě se při získání úrovně nová ZS projeví hned a mechanicky se jí neučí, tak proč by to nešlo i s hráčským pomocníkem...fikčně to popíšeš tak, že s tebou již chodí dva týdny a celou dobu se to snaží napodobit a prostě mu to nejde a až nyní (když jsi zaplatil 5x platbu), tak mu to teprve jde a umí to...
...no ne?? :P ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2351
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Bart » 14. 10. 2016, 12:04

Petrish píše:
Bart píše:Ano, pokud se útočící voják 1 nevyčerpá, mág může přidat manévr lstivě - měl by ale popsat, co je na jeho akci tak lstivého, že to obránci sníží Ohrožení o 2.
no já do teď pracoval s tím, že lstivě zvedá ohrožení...takže bych nepopisoval akci tak, že zneviditelněním snižuji ohrožení kamarádovi, ale třeba, že útočník jak promách, tak upadl čelem k zemi...

nebo něco dělám špatně?
Nemám teď po ruce původní pravidla, abych se podíval, jak to bylo tam, ale mám pocit, že revize v tomhle nic neměnila, jenom možná zpřehlednila původní trochu zmatený text. Manévr lstivě posiluje mechanický účinek akce - pokud je to akce na zvýšení Ohrožení, zvýší se o 2, pokud na snížení, sníží se o 2, pokud na přidání Výhody, přidá jí 2 body, pokud na zasazení jizvy, její velikost bude 2. S velmi lstivě nahraď dvojku trojkou.

Mechanický důsledek akce určuje hráč společně s fikčním důsledek, přičemž musí být rozumně v souladu. U neviditelnosti v tvém příkladu se mi zdá intuitivní, že spíš pomáhá bránícímu se vojákovi, než ubližuje útočícímu (obzvlášť, když je dlouhodobá), ale principiálně ti asi nic nebrání popsat to naopak – že zneviditelníš obránce na poslední chvíli tak, aby útočník promáchl, rozplácl se na zemi a ztratil orientaci. Je ale dobré popsat to explicitně, ať mají všichni stejnou představu o situaci v příběhu a výše Ohrožení všech bytostí odpovídá jejich postavení.
Erevan píše:Ad mág/obránce/útočník
Ano, pokud by byl záměr zneviditelnit obránce a tím zvýšit ohrožení útočníkovi, tak by se mu ohrožení zvedlo 2x, jednou za mága a podruhé za obránce.
Ano
a ještě jedna otázka:
pokud jsem člověk a mám rasovou ZS "idol žen či mužů" (Postava má nadání (2 manévry) pro svádění a získávání přízně osob opačného pohlaví. (bez aktivace,Vliv)) tak to lze skloubit s magií mysli, což už je dost silné, je to tak?


Jo, je to docela silné, ale asi ne nesmyslně. Pokud někoho svádíš a pomáháš si u toho magií mysli, klidně si svoje nadání užij...
nj, ale vem si, že někoho svádíš v boji tak, že se do tebe "zamiluje" ...v tomto kontextu to je velmi silné, obzvlášt, když jeden z manévrů je rozsáhle...

navíc jsem přesvědčen, že díky svádění lze získat pomocníka, takže když to převedu do boje: žena vs 10 mužu, tak se může klidně stát, že si udělá rovnou jako pomocníka skupinu a ti, co ještě nejsou členy této pomocnické skupiny může mág (žena) zkusit sbalit další kolo...
nevím jestli teďka chápeš o co mi jde...
Opět, obecně: povolujte jenom akce, které vám dávají smysl. U magie je to trošku hůř představitelné a je i na vás, jak silnou magii ve svém světě chcete mít, ale když má jedno povolání k dispozici nesrovnatelně silnější akce, než všichni ostatní, tak je asi něco špatně…

Magie mysli umí „vnuknout pocit nebo myšlenku“, což podle mě není to samé jako „okamžitě se do ní bezhlavě zamiluju“, a svádění si taky představuju spíš jako postupný proces získávání přízně a náklonnosti (nebo probouzení chtíče), než jako něco, co dokáže muže donutit ve vteřině změnit názor na cokoli a obrátit zbraň proti vlastním spolubojovníkům. To, co popisuješ, zní spíš jako ovládnutí – a na to je v pravidlech samostatná mechanika.

Ano, žena-mág s nadáním na svádění stojící proti skupině mužů má docela slušnou výchozí pozici a má šancí jim úspěšně vnuknout třeba myšlenku „hm, tuhle kočandu bychom možná měli ušetřit…“. Stejně tak, když ji zajmou a nebudou si jí moc všímat, může je vhodnou kombinací pomrkávání a myšlenkové magie donutit se mezi sebou poprat o její přízeň (i když pravděpodobně zůstane u strkanců a pár ran pěstí, nože by kvůli ní vytahoval jenom sebevrah). Pořád ale musí mumlat zaklínadla, někdo proti ní může dělat protiakce (třeba svoje rozvášněné kolegy sklidňovat nebo jí bránit v sesílání například tím, že jí hodí přes hlavu pytel) a ti, kdo se jejím svodům budou bránit, se mohou vyčerpávat.
akce "chci vystřelit po ženě", protiakce "chci jej sbalit, aby se stal mým pomocníkem" co na tom nejde??
Zkoušel jsi to někdy v reálném životě? ;)


Jinak, jediný způsob, jak by mohla v jednom kole konfliktu okouzlovat všechny soupeře najednou (za předpokladu, že nejsou oddíl), je vyhrát iniciativu a provést rozsáhlou akci. Všichni na ní potom ale mohou reagovat, pokud je to v boji, tak jejich reakce dost pravděpodobně budou agresivní, a stačí, aby ji přehodil jeden z nich a zabrání jí kouzlo seslat, čímž ochrání i ostatní. Pokud nevyhraje iniciativu a bude reagovat na jednotlivé útočníky zvlášť, nemůže provádět rozsáhlou akci a zatáhnout do střetu nikoho dalšího, jak psal Erevan.

"Rozsáhlou protiakcí" se jinak myslí taková akce, která ochrání několik cílů najednou. Příklad: druid udělá vlnu, která má celou družinu spláchnout shodit do jezera. Bojovník zaplatí manévr rozsáhle a popíše, jak se pevně zapře, jednou rukou se chytí větve stromu, druhou popadne klerika, a snaží se na suchu udržet oba dva.
Petrish píše:
Erevan píše:Ad svádění
Ani rozsáhlá protiakce nemůže zatahovat do konfliktu další postavy. Tj. nemohu jako protiakci na akci útočníka oznámit, že se oženu mečem kolem sebe a zasáhnu všech 6 útočníků, kteří stojí kolem mě. Na to už jsem se tady na fóru ptal.
no teoreticky už v konfliktu jsou, protože mají iniciativy...nebo jsi měl namysli to, že mohu dělat rozsáhlou proti akci jen na ty, kteří na mě útočí najednou?

protože pokud jsem na kopci u srovnaných zajištěných klád a ve svahu ke mě míří 12 lapků a pouze jeden má vyšší iniciativu než já, jak proč bych na jeho akci "vyběhnu kopec" nemohl reagovat proti akcí "odjistím klády, aby se začali valit po svahu, kde jsou lapkové" (což bych jako rozsáhlou opravdu vyhodnocoval -> těžko asi poletí klády pouze na toho jednoho)
Tohle je výjimečný případ, protože provádíš akci, která nejde provést nerozsáhle - jako když v protiakci odsekneš provazový most, na kterém stojí několik lidí, nebo mezi nepřátele hodíš granát. Stejně je ale pro jednoduchost a férovost možná lepší situaci s kládami vyhodnotit tak, že do střetu jdeš pouze s jedním útočníkem a na všechny ostatní budou klády působit jako následná akce prostředí, tedy nepřímo.
no jelikož hráčské postavě se při získání úrovně nová ZS projeví hned a mechanicky se jí neučí, tak proč by to nešlo i s hráčským pomocníkem...fikčně to popíšeš tak, že s tebou již chodí dva týdny a celou dobu se to snaží napodobit a prostě mu to nejde a až nyní (když jsi zaplatil 5x platbu), tak mu to teprve jde a umí to...
...no ne?? :P ;)
Zase, dovolujte jenom to, co vám připadá smysluplné v příběhu. Pomocníci by se nové dovednosti a ZS měli učit podobně rychle nebo pomaleji, než postavy, takže je ok, když na konci dobrodružství naučíš jednu věc svého asistenta, který ti celou dobu koukal pod ruce, ale ne, že se za jeden večer u táborového ohně z dřevorubce stane mistr čaroděj.

Současně, revize trochu zpřesňuje pravidla pro výpočet velikosti platby, ve které by se měl zohlednit "koeficient neobvyklosti" - tedy pomocník, který umí víc a neobvyklejších dovedností a ZS, si bude za svoje služby říkat víc peněz, než nýmand který je rád, že ho někdo zaměstná. Úplně přesný vzoreček pro to ale není.

V neposlední řadě, jestli se nepletu, zaříkávačská magie dává zběhlost na tělesné dovednosti, což magie mysli není. Jinak ale ano, můžeš si vycvičit pomocníka tak, že na tebe bude každé ráno sesílat dlouhodobé kouzlo dávající zběhlost třeba na pohyb v divočině nebo na boj zblízka proti lidem a zvířatům.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish » 14. 10. 2016, 12:52

Bart píše:Nemám teď po ruce původní pravidla, abych se podíval, jak to bylo tam, ale mám pocit, že revize v tomhle nic neměnila, jenom možná zpřehlednila původní trochu zmatený text. Manévr lstivě posiluje mechanický účinek akce - pokud je to akce na zvýšení Ohrožení, zvýší se o 2, pokud na snížení, sníží se o 2, pokud na přidání Výhody, přidá jí 2 body, pokud na zasazení jizvy, její velikost bude 2. S velmi lstivě nahraď dvojku trojkou.
díky, to jsem si neuvědomil, že to lze použít i při přípravě a zvednout si díky lstivě i velikost výhody...
Bart píše:Je ale dobré popsat to explicitně, ať mají všichni stejnou představu o situaci v příběhu a výše Ohrožení všech bytostí odpovídá jejich postavení.
tady vidím problém v tom, že když přijde akce s velmi lstivě a hráč popíše, že spadl a zvedl mu tím ohrožení, tak teoreticky by hráč, který nyní leží a zvedne se, si měl snížit ohrožení také o 3, ale to tak učinit nemůže, protože nepoužil velmi lstivě, takže po sérii třech podobných "akcí" se může stát, že oba hráči stojí v naprosto stejné pozici vůči sobě jako na začátku konfliktu, ale místo aby ohrožení bylo jako na začátku 2:2 tak je nyní 2:8
jak bys to řešil ty?? neuznal bys pád jako korektní popis zvyšující ohrožení o 3 nebo to tak prostě je a smůla?
Bart píše:Opět, obecně: povolujte jenom akce, které vám dávají smysl. U magie je to trošku hůř představitelné a je i na vás, jak silnou magii ve svém světě chcete mít, ale když má jedno povolání k dispozici nesrovnatelně silnější akce, než všichni ostatní, tak je asi něco špatně…
myslím, že síla povolání se nedá tolik určit, protože může být skvělý hráč za mastičkáře a bude daleko lepší než hráč se šamanem nebo mágem...dle mého jde čistě o buildu ZS, fantasii a důvtipu při popisování situací...
Bart píše:Magie mysli umí „vnuknout pocit nebo myšlenku“, což podle mě není to samé jako „okamžitě se do ní bezhlavě zamiluju“, a svádění si taky představuju spíš jako postupný proces získávání přízně a náklonnosti (nebo probouzení chtíče), než jako něco, co dokáže muže donutit ve vteřině změnit názor na cokoli a obrátit zbraň proti vlastním spolubojovníkům. To, co popisuješ, zní spíš jako ovládnutí – a na to je v pravidlech samostatná mechanika.
cituji:
"Magie lidské mysli (vyhrazené, Vliv)
» Ovlivňování a ovládání lidí: např. vyvolání pocitů, vnuknutí myšlenky či představy, telepatie, vynucení pravdomluvnosti, jednoduché pokyny, úplné ovládnutí
» Lámání myšlenkových kouzel"


takže, vyvolám pocit "miluji, že bych položil i svůj život za její" a už tu máš vše k tomu, aby se přidal na tvojí stranu, když to ještě zkombinuješ s "Požírač duší", tak máš náhle pomocníky, kteří ti budou pomáhat do soumraku (či úsvitu)
Bart píše:Ano, žena-mág s nadáním na svádění stojící proti skupině mužů má docela slušnou výchozí pozici a má šancí jim úspěšně vnuknout třeba myšlenku „hm, tuhle kočandu bychom možná měli ušetřit…“. Stejně tak, když ji zajmou a nebudou si jí moc všímat, může je vhodnou kombinací pomrkávání a myšlenkové magie donutit se mezi sebou poprat o její přízeň (i když pravděpodobně zůstane u strkanců a pár ran pěstí, nože by kvůli ní vytahoval jenom sebevrah). Pořád ale musí mumlat zaklínadla, někdo proti ní může dělat protiakce (třeba svoje rozvášněné kolegy sklidňovat nebo jí bránit v sesílání například tím, že jí hodí přes hlavu pytel) a ti, kdo se jejím svodům budou bránit, se mohou vyčerpávat.
to vše lze, k tomu asi nemám co dodat, jsou tu prostě jisté možnosti :D
Bart píše: Zkoušel jsi to někdy v reálném životě? ;)


Jinak, jediný způsob, jak by mohla v jednom kole konfliktu okouzlovat všechny soupeře najednou (za předpokladu, že nejsou oddíl), je vyhrát iniciativu a provést rozsáhlou akci. Všichni na ní potom ale mohou reagovat, pokud je to v boji, tak jejich reakce dost pravděpodobně budou agresivní, a stačí, aby ji přehodil jeden z nich a zabrání jí kouzlo seslat, čímž ochrání i ostatní. Pokud nevyhraje iniciativu a bude reagovat na jednotlivé útočníky zvlášť, nemůže provádět rozsáhlou akci a zatáhnout do střetu nikoho dalšího, jak psal Erevan.
jasně, 25 hodin denně 8 dní v týdnu :P

no s oddíly ještě máme dost problém, prostě s nimi stále neumíme bojovat, takže naše "veliké" boje jsou spíše o velkých skupinách jednotlivců, než o oddílu, což nám jistým způsobem komplikuje hru a protahuje zbytečně boje...ale to už by byl offtopic :(
Bart píše:"Rozsáhlou protiakcí" se jinak myslí taková akce, která ochrání několik cílů najednou. Příklad: druid udělá vlnu, která má celou družinu spláchnout shodit do jezera. Bojovník zaplatí manévr rozsáhle a popíše, jak se pevně zapře, jednou rukou se chytí větve stromu, druhou popadne klerika, a snaží se na suchu udržet oba dva.
aha, díky...
Bart píše:Tohle je výjimečný případ, protože provádíš akci, která nejde provést nerozsáhle - jako když v protiakci odsekneš provazový most, na kterém stojí několik lidí, nebo mezi nepřátele hodíš granát. Stejně je ale pro jednoduchost a férovost možná lepší situaci s kládami vyhodnotit tak, že do střetu jdeš pouze s jedním útočníkem a na všechny ostatní budou klády působit jako následná akce prostředí, tedy nepřímo.
také možnost, díky, to se pak tedy řeší hned po kole (před hodem iniciativy na další kolo), že?
Bart píše:Zase, dovolujte jenom to, co vám připadá smysluplné v příběhu. Pomocníci by se nové dovednosti a ZS měli učit podobně rychle nebo pomaleji, než postavy, takže je ok, když na konci dobrodružství naučíš jednu věc svého asistenta, který ti celou dobu koukal pod ruce, ale ne, že se za jeden večer u táborového ohně z dřevorubce stane mistr čaroděj.
tak mě by to třeba vůbec nevadilo, že?? :D
Bart píše:Současně, revize trochu zpřesňuje pravidla pro výpočet velikosti platby, ve které by se měl zohlednit "koeficient neobvyklosti" - tedy pomocník, který umí víc a neobvyklejších dovedností a ZS, si bude za svoje služby říkat víc peněz, než nýmand který je rád, že ho někdo zaměstná. Úplně přesný vzoreček pro to ale není.
takže ty mi tím chceš říci, že když ho naučím svoji ZS zaříkávače, tak si mlže "říci" (střed) o větší platbu?! no to snad ne!!
Bart píše:V neposlední řadě, jestli se nepletu, zaříkávačská magie dává zběhlost na tělesné dovednosti, což magie mysli není. Jinak ale ano, můžeš si vycvičit pomocníka tak, že na tebe bude každé ráno sesílat dlouhodobé kouzlo dávající zběhlost třeba na pohyb v divočině nebo na boj zblízka proti lidem a zvířatům.
cituji:
"Modlitby a uřknutí (rychlá volba: Úroveň 5)
Umí zajistit přízeň nebes, ale také potrestat provinilce tak, že bude na kolenou prosit, aby z něj trest sňal.

Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže seslat silné zaříkání (požehnání nebo prokletí), které ovlivní určitou činnost cíle až do nejbližšího východu nebo západu slunce. (aktivace: 1 Vliv)

Postava také dokáže seslat silné prokletí (nikoliv však silné požehnání) v podobě „věčné“ kletby, jejíž účinky přetrvají až do nejbližšího slunovratu nebo rovnodennosti, musí však obsahovat splnitelnou podmínku, při jejímž naplnění vyprchá, například „dokud nepohostíš neznámého pocestného“. (aktivace: 3 Vlivy)"


ovlivní určitou činnost, takže proč by to nemohla být třeba akce duševní nebo i na vliv?? třeba zastrašování od bojovníka, která je na vliv?!
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti