Mág (magie iluze a mysli)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Erevan »

Někde v pravidlech jsem myslím četl, že je třeba si hodit na zkoušku, zda se postava probudí a bude moct reagovat. Tj. představuji si to tak, že obrazec vyšle do mozku signál, ale není tak silný, aby mě 100% probudil.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

aha, tak toho si nejsem vědom, pokusím se to dohledat, každopádně zkoušku nebo výzvu, to teď asi řešit nebudu (v podstatě je to to samé), ale otázka, nevíš, jestli si budu přičítat mojí úroveň mága?

a dalo by se to řešit tak, že pokud bych měl úroveň 1 lovce a měl ZS jedno oko otevřené, můžu se díky aktivaci této ZS probudit a díky tomu si neházet na zkoušku a prostě to mít na 100% (to spojení se znakem)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Jo, dává smysl to dělat obrazcem, pokud chci iluzi např. průběžně udržovat či upravovat. Reagovat s ní.

Ano, pokud spíte a někdo vám naruší obrzec, není tam jistota probuzení.

V zásadě, příklad: náhodný tvor překročí obrazec - v závyslosti na otevřenosti hry je mi sděleno co je to zač, ale základně bude postava tak maximálně vědět směr a místo překročení. Následovat může akce "proberu se a použiju obrazec proti narušiteli".
Pokud bude narušitel proti téhle akci dělat protiakci, bude to střet - pokud uspěju, probudím se a provedu svoji akci, pokud neuspěju a nevyčerpám se, neprobudím se, obrazec zanikne a narušitel provede co chtěl.
Pokud narušitel neprovádí protiakci, bude to pro mne zkouška a výsledky budou v zásadě stejné.
Pokud na narušitele nechci reagovat, on dělá na zkoušku co provést chtěl a obrazec zaniká.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Fafrin píše:Jo, dává smysl to dělat obrazcem, pokud chci iluzi např. průběžně udržovat či upravovat. Reagovat s ní.
tak teď to asi už vůbec nechápu :D

pokud vím, tak obrazec zaniká, když mág nechce reagovat přes obrazec na akce narušitele, nechce nebo nemůže se čerpat za zdroje v obrazci a nebo, pokud přeruší spojení...
a podle tvého popisu to chápu tak, jako by bylo možné s iluzí pak i nadále pracovat pomocí obrazce...

chápu, kdybys udělal pomocí obrazce dlouhodobé kouzlo iluze jako akci na narušitele, ale fakt nevidím výhodu toho, že jdu spát a vytvořím dlouhodobou iluzi ohně sám a nebo udělám obrazec, pak si ho sám naruším a díky tomu si udělám dlouhodobou iluzi ohně (bavíme se o ohni hlídkovém ;) ) -> protože obrazec po vytvoření iluze zanikne a já akorát místo svých zdrojů platil surovinami za které jsem vytvořil obrazec, to je dle mého jediná odlišnost...

můžeš to nějak rozvinout, prosím, Farfine?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

Udělám iluzi spícího draka tam kde tábořím.
Kolem něj si natáhnu obrazec fantóma.

Až mi někdo naruší/spustí obrazec, můžu ho používat(dokud ho nevyčerpám) abych ovládal toho iluzorního draka.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Takže já mohu ovládat iluzi, která byla původně tvořená pouze jako dlouhodobá? Tedy třeba ráno (po rozednění) vytrořím dlouhodobou iluzi mě, jak spím na místě, kde jsem spal...a sám půjdu vyrábět třeba mastičky :D (někam do sklepa svého domu). Vrátím se k obědu a bez jakýchkoliv plateb (pouze hodem na zkoušku) tu iluzi "přesunu" do kuchyně, aby vařila oběd a odpoledne jí zase přesunu na gauč (křeslo), kde si bude pročítat "noviny"

to lze? já myslel, že to je o5 za aktivaci dlouhodobé iluze...?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Petrish:

Pokud chceš, aby i nová iluze byla dlouhodobá, určitě musíš znova zaplatit aktivaci, to sis myslel správně.

Ale to můžeš i u toho spícího draka. A nebo můžeš přejít na v rychlém sledu sesílané krátkodobé (akorád s rizikem, že když tě někdo přehodít, tak ti to rozbije).
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Oh, tak to jsem rád, že si to myslím dobře...takže shrnutí (pro mně)

můj oddíl jde spát (po soumraku) a já vytvořím na ochranu dlouhodobou iluzi draka, který spí a kolem nás (i draka) udělám znak pro sesílání iluzí.

V noci se něco děje a někdo mi naruší znak, já házím na zkoušku, jestli mě to probere a já budu moci díky znaku moci reagovat na narušitele.
Hod se mi podaří a já se probouzím, obnovím si 3 zdroje za nedostatečný spánek a reaguji akcí "chci, aby se drak probudil, aby zahnal narušitele" , takže si připlatím za dlouhodobou iluzi ze zdrojů ve znaku a házím na střet s narušiteli. K hodu se mi přičítá mág (nebo bojovník, protože jde o zastrašování?)

1) přičítá se mi mág a narušitel se nevyčerpává a je zahnán na utěk
2) přičítá se mi mág, tedy uspěji a drak se probouzí, nyní by se narušitelé mohli čerpat na vyřazující akci (což teď nevím, jak se to řeší) a další kolo se již hází iniciativy, protože nebyli vyřazeni?
3) přičítá se mi bojovník a já neuspěji. Čerpat se nemohu, protože narušitele nevidím a znak mi nedokáže zpřístupnit možnost vidět, co narušitel provádí, je to tak? (pokud se nevyčerpám, tak ale znak zanikne...)
Každopádně iluze:
a) zůstane spící
b) zruší se (což si myslím, že asi ne)

?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

můj oddíl jde spát (po soumraku) a já vytvořím na ochranu dlouhodobou iluzi draka, který spí a kolem nás (i draka) udělám znak pro sesílání iluzí.
Ano.

V noci se něco děje a někdo mi naruší znak, já házím na zkoušku, jestli mě to probere a já budu moci díky znaku moci reagovat na narušitele.
Technicky je to výzva, protože "iniciativu" má prostředí, ale to je jen terminologický detail. Principiálně ANO.

Hod se mi podaří a já se probouzím, obnovím si 3 zdroje za nedostatečný spánek.
V zásadě ano (případně adekvátně jiný počet zdrojů při použití volitelného pravidla o škálování odpočinku).

a reaguji akcí "chci, aby se drak probudil, aby zahnal narušitele"
Ano.

takže si připlatím za dlouhodobou iluzi ze zdrojů ve znaku a házím na střet s narušiteli. K hodu se mi přičítá mág (nebo bojovník, protože jde o zastrašování?)
Tady přesně nerozumím na co se ptáš, tak rozeberu všechny tři varianty, které mohou nastat.

Varianta Mág - krátkodobé kouzlení:
* Rozhodneš se, že ty se budeš celou dobu soustředit na kouzlení a iluzi draka budeš přímo ovládat, aby zahnala útočníka.
* Házet si budeš na Mága (protože ho budeš odhánět iluzí)
* Rozhodneš se nepřiplácet za dlouhodobost. Iluze bude tedy pouze měnit Ohrožení a kdykoliv bys přestal kouzlit, "zhasne"
Možné varianty vývoje jsou:

- Ty zvítězíš ve střetu, popisuješ jak se iluzorní drak otočil proti narušitelovi a ohnal se po něm tlapou, útočník si myslí, že je opravdový drak a ustoupil.
-- Pokud se Narušitel nevyčerpá, bude to tak. Narušitel už by se neměl pokoušet do obrazce dostat stejnou cestou (může to zkusit jinudy, jinak)
-- Pokud se Narušitel vyčerpá, může si pospat, źe se nechal tlapou "srazit" a protože je iluze nehmotná, teď je zamotaný uvnitř. Už ví, že je to iluze, iluze je stále přítomná, Narušitel je prostorově dezorientovaný....

- Zvítězí ve střetu Narušitel. Popisuje, jak se přikradl až k tábořišti, ke "spícímu" drakovi, dřív, než jsi dokončil zaříkání. Dlouhodobá iluze draka z večera může a nemusí zůstat na scéně - ta byla seslaná nezávisle na obrazci. Tohle by si mél defakto rozhodnout vítěz - pokud popíše, že jsi ani nezačal zaklínat a on už byl vevnitř kruhu, pak tam asi iluze pořád je. Pokud naopak popíše, že jsi kouzlo již "předělával" a on ti vstupem do obrazce přerušil rituál, pak se klidně může stát, že iluze zanikla. Každopádné ať tak nebo tak - ty jsi prohrál a na scéně určitě není iluze obživlého draka - buďto zmizela úplně nebo tam přetrvává hloupá (a krajně podezřelá) dlouhodobá iluze chrápajícího draka....
-- Pokud se ty jako mág Nevyčerpáš ze zdrojů v obrazci, tento zaniká.
-- Pokud se jako mág Vyčerpáš, tak můžeš popsat, proč se část zdrojů obrazce spálila na Vyčerpání a ten je poŕád k dispozici - třeba že jsi přesměrováním magické energie obnovil přerušené runy na obvodu a kruh se znovu uzavřel, byť naruśitel je již uvnitř.

V dalších kolech už půjde o standardní bitku s mágem iluzionistou, který ovládá/mění nějakou iluzi. Pokud máš stále obrazec, můžeš ho používat k dalšímu ovládání téhle iluze nebo ke tvoření jiných.

Varianta Mág - dlouhodobé kouzlení:
* Rozhodneš se, že ty se jen první kolo soustředit na draka. V tom draka "probudíš", zkusíš zahnat útočníka a "předprogramuješ" jeho další chování. V dalších kolech zkusíš něco jiného ...
* Házet si budeš na Mága (protože ho budeš odhánět iluzí)
* Rozhodneš se připlácet za dlouhodobost. Iluze bude tedy pouze měnit Ohrožení, bude na scéně i poté, co přestaneš kouzlit. Může být hloupá a jen nazdařbůh chrlit pŕedstíraný oheň kolem sebe (a jako taková asi bude rychle odhalená nepřítelem), anebo si můžeš připlatit za reakce na prostředí a říct, že iluzorní drak bude chrlit vždy poblíž Narušitele. Podle okolností pak bude dávat iluze postih nebo zběhlost.

Výsledek prvního kola v podstatě totožný jako u krátkodobé iluze, rozdíl bude v kolech následujících. V dalších kolech se totiž uź ta dlouhodobá iluze bude pohybovat "autonomně" podle svého "programu", buďto hloupě nebo trochu reagovat na okolí, podle toho, co jsi nakázal. Každopádné ty máš jako mág volné ruce a pokud se ti obrazec nezrušil, můžeš třeba přidávat do akce další iluze.
Samotný iluzorní drak nemá vlastní akce, jeho přítomnost na scené se mechanicky projeví jako zbéhlost nebo postih.


Varianta Bojovník - zastrašování:
* Rozhodneš se, že obrazec ti sloužil jen jako "budíček", ale nebudeš ho bránit iluzemi.
* Házet si budeš na Bojovníka (protože ho budeš odhánět vlastním řevem a hrozbami, co uděláš s jeho střevy)
* Nic za to platit nebudeš.
* Obrazec určitě zanikne (protože ses rozhodl nereagovat na narušení kouzlem, tak ses ho v podstatě vzdal)
* Velká iluze chrápajícího draka bude stále na místě (nikdo ji nijak neovlivňoval, není důvod aby zmizela), ale bude krajně podezřelá

Varianty vývoje:
- Vyhraješ střet a popíšeš si, jak se soupeř polekal, když z nitra dračího těla uslyšel řvát bojovné výkřiky typu "já si pro tebe dojdu ..."
-- Pokud se nevyčerpá, ustoupí (ale obrazec i tak zanikne ....)
-- Pokud se vyčerpá, může třeba popsat, jak se před slovutným bojovníkem raději zbaběle schová za strom, ale neustoupí.
- Vyhraje-li střet oponent, popíše, že vstoupil do obrazce a nic si z tvého řevu nedělá
-- Tady asi ani nemá smysl uvažovat o nějakém vyčerpávání se, nedává smysl ani fiknčně, ani mechanicky, leda že bys v rámci vyčerpání třeba chtěl už preventivné začít zdrhat pryč ;o)


Pomohlo?
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Pomohlo velice ;)
MarkyParky píše:
Varianty vývoje:
- Vyhraješ střet a popíšeš si, jak se soupeř polekal, když z nitra dračího těla uslyšel řvát bojovné výkřiky typu "já si pro tebe dojdu ..."
-- Pokud se nevyčerpá, ustoupí (ale obrazec i tak zanikne ....)
-- Pokud se vyčerpá, může třeba popsat, jak se před slovutným bojovníkem raději zbaběle schová za strom, ale neustoupí.
- Vyhraje-li střet oponent, popíše, že vstoupil do obrazce a nic si z tvého řevu nedělá
-- Tady asi ani nemá smysl uvažovat o nějakém vyčerpávání se, nedává smysl ani fiknčně, ani mechanicky, leda že bys v rámci vyčerpání třeba chtěl už preventivné začít zdrhat pryč ;o)
spíš než preventivní útok, bych vyhlásil, že sice si z mého řevu nic nedělá, ale probouzí to družinu, která se v závislosti na délce následujícího kola už může zapojit do konfliktu
(takže bych je nechal si naházet iniciativu a buď bude rychlost kola krátká, pak bych jim dovolil maximálně vstát nebo sáhnout po meči; nebo bude dlouhé kolo a oni mohou hlásit akci delší)

dovolil bys mi popsat akci za mé čerpání takto (tedy, že to ostatní vzbudí)?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

dovolil bys mi popsat akci za mé čerpání takto (tedy, že to ostatní vzbudí)?
Jop, to dává smysl.

On se pořád dostal dovnitř a překonal obrazec (jeho záměr byl naplněn), ale trochu jinak, než si představoval (družina se probouzí, místo toho aby tvrdě spala).
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše:On se pořád dostal dovnitř a překonal obrazec (jeho záměr byl naplněn), ale trochu jinak, než si představoval (družina se probouzí, místo toho aby tvrdě spala).
a s tím máme největší problémy u magie mysli.

Situace co jsem popisoval v hostinci na začátků článku byla pouze začátkem dalších třech sezeních, dost se to pak táhlo a bylo to náročné jak pro hráče, tak vypravěče, každopádně situace:

Velitel menší skupiny 6 vojáků zajal nějaké výtržníky v hostinci a vede je do jejich sídla (oni mají mistra, který umí TRVALE odstranit vzpomínky (je to součástí herního příběhu vypravěče) a už tak naší družině odcizili velmi důležitý svitek a vymazali veškeré vzpomínky na něj.
Nyní jeden ze zajatých je členem naší družiny, který má důležité informace, které se nesmí nikdo jiný dozvědět a zároveň je musí znát (problémem je, že naše postavy ví, že něco tenkrát zapomněl, ale neví co přesně a kdo to má úplně na svědomí), dále zajatý jsou dva "vojáci" prostě nějaké postavy ve zbroji, hostinský a dva kuchaři z hostince.
Dále je na scéně dívka Sára povoláním mág úrovně 3, která je zaměřená na iluze a která se stihla v oparu neviditelnosti vypařit a nyní celou situaci pozoruje opodál schovaná za rohem budovy...
Jelikož ví, že v tom sídle její "kolega" s družiny už o paměť přišel, rozhodne se ho z této situace dostat ven...

Příprava na akci:
Rychle přeběhne přeplněné náměstí a celý střed města až k řece , která protéká městem na místo, kde je širší lávka k nedalekému sídlu velitele. Rozhodne se, že donutí vojáky, aby museli opustit zajatce. Mlýn, který je v našem městě blízko se nacházející tomuto mostu má přístavbu (něco jako kůlnu), kde je uskladněné nějaké obilí a nářadí. K mlýnu také patří pole, které je též součástí města (toto město je o velikosti jednoho hracího pole :P)

Sára tedy zakryje lávku iluzí a cestu, která je vyštěrkovaná v místu ukryté lávky (cesta jde o jihu města podél řeky a pak prostě zatočí na lávku) iluzí zkrátí, takže to vypadá, že lávka se nacházela o 3 kroky víc na jih než ve skutečnosti je...

Dále běží k mlýnu, kde se před ním nachází takový dřevěný povoz pro zapřáhnutí jednoto až dvou koňů (není krytý, jsou to jakoby prkna, na které se to pokládá) u tohoto vozu sundá tornu, kde má smotané lano o délce 12 kroků a to položí na sedadlo vozu, nasadí tornu a běží se ukrýt do příbytku u mlýna, kde je okénko s výhledem na jih (tedy vidí krásně na místo, kde je ukryta lávka a zkrácena cesta.

Čeká až přijde velitel k lávce (on město obchází, protože ve městě je jakési zbrojení a chaos, kvůli vojenské podpoře sousedního města dále na severu), aby nemusel řešit nějaké další konflikty ve středu města...

Akce:
Ve chvíli, kdy se velitel s vojáky a zajatci blíží v lávce (z jejich pohledu o 3 kroky dříve umístěnému mostu) ovládne velitele (má výhodu, díky přípravě na střet) a nyní chce, aby vydal rozkaz "než zjistíme, co se stalo s mostem, který tu býval, jděte tady k tomu mlýnu, najděte něco, čím je svázat a pevně je uvažte (zajatce), aby nemohli pláchnout. Hlavně tady toho!! (a má ukázat na společníka naší Sáry)". Velitel se brání a snaží se vzdorovat silou mysli...
jelikož si nic nepřičítá a naše Sára ano, vyhraje Sára, ale on se čerpá:

My jsme tuto situaci vyřešili tak, že rozkaz vydá, protože Sára vyhrála střed a on za své vyčerpání může ovlivnit (popsat) jak jej vydá, ale stále v přesném znění...u nás tedy vydal rozkaz, ale nedíval se směrem k vojákům a oni neslyšeli dobře rozkaz, takže cestou k mlýnu vojáci mezi sebou svým způsobem debatovali a zavolali jednoho s farmářů, který byl nejblíž na poli, aby šel k nim...


(pak akce pokračovala tak, že Sára se snažila vydat rozkaz za velitele, aby vojáci nic neřešili s tím dělňasem sami, ale aby přišli k němu)

Po přijití vojáků a dělníka se začalo nějak vyslýchat a pak Sára chtěla, aby velitel vzal kamínek ze štěrku na cestě a hodil jej na místo, kde si myslí, že most stál se slovy "buď je to iluze, nebo je ten most zničený) a tím by ztratily podezření na iluzi, protože kamínek normálně šplouchne do řeky a tím místem, kde by měl být most proletí."
Zde o5 Sára přehodila velitele a on se čerpal a zase jsme situaci řešili tak, že doslova vykoná co bylo řečeno, jenom popíše jak to udělá (třeba dá rotaci kamínku, nebo to hodí jako žabku, atd.)

...a v tomto duchu se pokračovalo dál...je to dobře zahrané nebo je někde něco, co vám tam nehraje, není jasné, nebo tahá za uši a má to být naprosto jinak?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Petrish píše:My jsme tuto situaci vyřešili tak, že rozkaz vydá, protože Sára vyhrála střed a on za své vyčerpání může ovlivnit (popsat) jak jej vydá, ale stále v přesném znění...u nás tedy vydal rozkaz, ale nedíval se směrem k vojákům a oni neslyšeli dobře rozkaz, takže cestou k mlýnu vojáci mezi sebou svým způsobem debatovali a zavolali jednoho s farmářů, který byl nejblíž na poli, aby šel k nim...
S tímhle vyčerpáním nemám problém. Je v pohodě. Děje se přibližně to, co chtěla Sára, ne úplné přesně tak jak to chtěla.
Připomenu u toho jen, že Veliteli se mělo zvýšit Ohrožení (viz revize) za Vyčerpání, což ale v téhle situaci může odpovídat (vojáci nedělají to co chce, nevěnují mu pozornost).
Petrish píše: Po přijití vojáků a dělníka se začalo nějak vyslýchat a pak Sára chtěla, aby velitel vzal kamínek ze štěrku na cestě a hodil jej na místo, kde si myslí, že most stál se slovy "buď je to iluze, nebo je ten most zničený) a tím by ztratily podezření na iluzi, protože kamínek normálně šplouchne do řeky a tím místem, kde by měl být most proletí."
Zde o5 Sára přehodila velitele a on se čerpal a zase jsme situaci řešili tak, že doslova vykoná co bylo řečeno, jenom popíše jak to udělá (třeba dá rotaci kamínku, nebo to hodí jako žabku, atd.)
Pro jistotu to rozeberu sám, jestli jsem to dobře pochopil.

Velitel dojde na konec falešné cestičky (která vede do vody, místo k mostu) - a protože to tam zná, tak celkem logicky získá podezření, že je něco v nepořádku.

Sára chce tohle podezření zrušit - uchlácholit ho - tím, že ho přiměje hodit kamínek do míst, kde si on představuje most hypoteticky zakrytý kouzlem.

Chybí mi popis velitelovi protiakce ... řekněme že kdybych hrál velitele já, tak by moje protiakce byla něco jako: "Já to tu přece znám, rozhlédnu se a podle polohy cesty vůči mlýnu poznám, že stojím blbě a najdu skutečnou cestu."

Možnosti, jak tenhle střet dopadne, jsou:

Zvítězí Sára. Hráčka Sáry popisuje, jak velitel sbírá ze země kamínek, hodí ho do vody, ten zahučí a velitel ztratí své podezření.
** Velitel se může vyčerpat. Popíše, že přesné jak Sára chtěla, zvedl ze země kamínek a hodil ho do vody. Jenže - když ho bral, tak ho polochtala na dlani tráva (iluze nezmění hmatový vjem). Díky vyčerpání tedy podezření trvá, jen mu už není podezřelý most, ale břeh. A navíc se mu zvedá Ohrožení (revize) - ten břeh je natolik zajímavý, že veškerou svou pozornost věnuje jemu a nikoliv okolí... toho by mohla Sára využít...

Zvítězí Velitel. Průvodce popíše, že velitel se vzepře ovládání a zorientoval se - jasně, vždyž mostek má být o 4 metry dál.
** Sára se může vyčerpat. Popíše, jak zaklínadlem za platbu svým Vlivem na poslední chvíli trochu pozměnila onu vpzomínku ve velitelově mozku, takže on si vzpomene, že most má být jinde, ale nevzpomene si, kde přesně. Navíc sára musela v té rychlosti zaklínadlo vyhrknout nahlas a velitel ho možná zaslechl (zvedá se jí Ohrožení).


Pomohlo?
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše:Chybí mi popis velitelovi protiakce ... řekněme že kdybych hrál velitele já, tak by moje protiakce byla něco jako: "Já to tu přece znám, rozhlédnu se a podle polohy cesty vůči mlýnu poznám, že stojím blbě a najdu skutečnou cestu."
Proti akce byla, že velitel chce vykřiknout "někdo mě ovládá!!" čehož si je by si měl být fikčně vědom, ne?
MarkyParky píše:Zvítězí Sára. Hráčka Sáry popisuje, jak velitel sbírá ze země kamínek, hodí ho do vody, ten zahučí a velitel ztratí své podezření.
** Velitel se může vyčerpat. Popíše, že přesné jak Sára chtěla, zvedl ze země kamínek a hodil ho do vody. Jenže - když ho bral, tak ho polochtala na dlani tráva (iluze nezmění hmatový vjem). Díky vyčerpání tedy podezření trvá, jen mu už není podezřelý most, ale břeh. A navíc se mu zvedá Ohrožení (revize) - ten břeh je natolik zajímavý, že veškerou svou pozornost věnuje jemu a nikoliv okolí... toho by mohla Sára využít...
ne tak docela, já to nepopisoval už tak podrobně, ale součástí ovládání bylo, že sebere kamínek na místě, kde stojí, což bylo vypravěčem popsáno jako prostředek cesty a jelikož cesta byla iluzí zkrácena tak se ani ve zkutečnosti (nevím jestli to zde mohu označit jako mechanika) tráva nevyskytuje...kdyby cesta byla protažená blíž k mlýnu, tak je to jasné...
MarkyParky píše:Zvítězí Velitel. Průvodce popíše, že velitel se vzepře ovládání a zorientoval se - jasně, vždyž mostek má být o 4 metry dál.
** Sára se může vyčerpat. Popíše, jak zaklínadlem za platbu svým Vlivem na poslední chvíli trochu pozměnila onu vpzomínku ve velitelově mozku, takže on si vzpomene, že most má být jinde, ale nevzpomene si, kde přesně. Navíc sára musela v té rychlosti zaklínadlo vyhrknout nahlas a velitel ho možná zaslechl (zvedá se jí Ohrožení).
To že Sára vyhrkla to zaklínadlo nahlas popisuje nyní kdo?? Velitel, Sára nebo vypravěč?
A osobně bych to ani nepovolil, proč je to možné? Vždyť protiakce velitele vyšla a on popisuje jí, takže nemá právo popisovat Sáru...

Přirovnání:
někdo mě chce okrást v hostinci, když procházím uličkou mezi stoly, ale já si toho všimnu a hlásím protiakci ukrýt měšec, připlácím si za ZS "Skrytá kapsa" (1 tělo). Ale v protiakci neuspěji, čerpám se a akci popisuji tak, že sice mě okradl, ale když se mě snažil okrást, tak mu z kapsy vypadl jeho měšec s penězi...pokud bych přeháněl, tak i praskl opasek, díky jeho najedenému břichu, a protože se musel sehnout, jelikož mám měšec zastrčený v bodě a spadly mu kalhoty (ohrožení +1 a jizva 1. úrovně na vlivu "ostuda")
tohle bys mi také uznal? (i když uspěl v akci on a já se "pouze" čerpal ?! )

S i kdybych uvedl příklad pouze s vypadnutím jeho vlastního měšce, tak s tím u nás měl nějaký problém nejen vypravěč, ale i všichni hráči...což mě osobně přijde už dost na hraně...ale to co jsi popsal ty se Sárou co křičí nahlas, mi přijde prostě mimo :D (nezlob se, jen bych to rád vysvětlil)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Proti akce byla, že velitel chce vykřiknout "někdo mě ovládá!!" čehož si je by si měl být fikčně vědom, ne?
A jak tahle protiakce brání tomu, co po něm Sára chce?
Nebo je to myšlené jako "Nehodím ten kamínek a místo toho vykřiknu >>někdo mě ovládá<<"?

ne tak docela, já to nepopisoval už tak podrobně, ale součástí ovládání bylo, že sebere kamínek na místě, kde stojí, což bylo vypravěčem popsáno jako prostředek cesty a jelikož cesta byla iluzí zkrácena tak se ani ve zkutečnosti (nevím jestli to zde mohu označit jako mechanika) tráva nevyskytuje...kdyby cesta byla protažená blíž k mlýnu, tak je to jasné...
Tak já nemám před sebou vaší mapu. Pointou příkladu bylo ukázat, že pomocí vyčerpání si Velitel může uchovat podezření i když se v příběhu stane to, co po něm Sára chce.
To že Sára vyhrkla to zaklínadlo nahlas popisuje nyní kdo?? Velitel, Sára nebo vypravěč?
Sára. Vyhrál Velitel. Sáře se vítězství nelíbí, chce to jinak, ale musí za to zaplatit.
Sára si proto zvedá Ohrožení+platí Zdroje a měla by popsat, jak to Vyčerpání její situaci zkomplikovalo a jak vypadala platba.

=====================

Příklad s hostince:
někdo mě chce okrást v hostinci, když procházím uličkou mezi stoly, ale já si toho všimnu a hlásím protiakci ukrýt měšec, připlácím si za ZS "Skrytá kapsa" (1 tělo).
Možné výsledky:

Vyhraje zloděj. Zloděj popisuje, jak mi uzmul měšec a bezpečné mizí.
** Já se můžu vyčerpat duší a popsat, že mi sice uzmul měšec, ale já jsem si všiml kam běží a zbrkle se vrhám za ním. Zbrklost je moje komplikace, kterou platím.

Vyhraju já. Schovám měšec do "Skryté kapsy" tak, že zloděj netuší, kde je a popíšu si, jak jsem ho načapal.
** Zloděj se může vyčerpat a popsat, že když už neuzmul měšec, aspoň se zkusí ztratit v davu ... jen u toho ztratí i přehled kde já stojím. Jeho dezorientace je komplikace, kterou on platí za to, že nebude načapán s rukou v mé kapse.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů