Nová zs - lupič

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Finrod Felagund
Příspěvky: 8
Registrován: 29. 8. 2016, 15:42
Bydliště: Příbram

Nová zs - lupič

Příspěvek od Finrod Felagund »

Lupič je mistr jedů, pastí a samozřejmě loupení. Při tomto zaměstnání je zřejmé, že boji se také nevyhne. Stane se, že je lupič zahnán do kouta a vrh mu nepomůže. Zde navrhuji novou zs. Možná se nehodí, ale je to jen takový nápad.

Vrah
Oběť ani nepozná,
jak ji zabil.

Pokud lupič bojuje pomocí
krátké, bodné zbraně, dostane
dovednost ,boj proti lidem' , s
bonusem za lupiče.
Eru je jediný bůh a Tolkien je jeho prorok
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Fafrin »

Ne, jestli chce bojovat zblízka proti lidem, ať si vezme úrovně Bojovníka.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Finrod Felagund
Příspěvky: 8
Registrován: 29. 8. 2016, 15:42
Bydliště: Příbram

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Finrod Felagund »

To mi právně přijde zbytečné. Na pár vražd nové povolání? Ale asi máš pravdu. Jak říkám, byl to jen takový nápad. :D
Eru je jediný bůh a Tolkien je jeho prorok
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Lorwyn »

Mě se třeba na DrD2 líbí, že nic takového nemá. Ve spoustě systémů je dýka stavěna na roveň meči nebo kůse a to ti pak v boji boří kdeco.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Nuloen »

Takový vrah právě spoléhá na to, že hodí 9+ a tak se nedostane do rvačky.
Ten popisek zs by mohl být i na obsahovou pravomoc.
Lupič použije techniku, která nezanechá stopy a vytváří v okolí konflikty.
Nikdo nemůže zjistit co s otráveným je, někteří tvrdí že je to kledba, jiní že mor a někteří konspirují o tom že se mění v nějaké monstrum.(upír)
Zavede dýku tak, aby nevytekla ani kapka krve, nebo omráčí stráže, že si budou myslet že jenom usnuli.
Tohle se dá ve volnější hře stejnak provést, takže taky blbé nápad.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Fafrin »

Nuloen - to co popisuješ není obsahová pravomoc, ale prostá schopnost provést něco "mimo dosah běžného smrtelníka", jako jsou třeba lesní nemo městské stíny - dokáže se schovat tam, kde není kam. Dokže se schovat, i když má nepřátele za patami.

Co se týče oné tiché vraždy, tak kvalitní lupič to má vskutku provést tak, že se k cíli neslyšně přiblíží tak, aby mu zvedl ohrožení ideálně až nad hranici těla o dotyčný neměl ani podezření.
Následuje útok s úmyslem zabít na zkoušku, případně na střet proti němuž cíl nemůže reagovat agresivně a nedokáže se vyčerpat.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Finrod Felagund
Příspěvky: 8
Registrován: 29. 8. 2016, 15:42
Bydliště: Příbram

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Finrod Felagund »

To dává smysl. Tuto zs jsem navrhl hlavně pro nedokonalost vraždy. ( co se týče lupiče ) Tvůj způsob se zvyšováním ohrožení je asi nejlepší. Dík.
Eru je jediný bůh a Tolkien je jeho prorok
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Petrish »

Fafrin píše: Co se týče oné tiché vraždy, tak kvalitní lupič to má vskutku provést tak, že se k cíli neslyšně přiblíží tak, aby mu zvedl ohrožení ideálně až nad hranici těla o dotyčný neměl ani podezření.
Následuje útok s úmyslem zabít na zkoušku, případně na střet proti němuž cíl nemůže reagovat agresivně a nedokáže se vyčerpat.
můžete někdo prosím napsat příklad postupně hlášených akcí k dosažení tohoto cíle?

postava Shadow
lupič 3, kejklíř 4, mastičkář 2

Shadow se nachází v hostinci v patře na ochozu, ze kterého je krásně vidět na celý "sál" se stoly. Je ukrytý mezi sudy pod schody do dalšího patra a vyčkává, až hostinský zavře a půjde spát, aby jej mohl zavraždit dle jeho dohody s místní partou vrahů, která si říká Mafie.

hostinský Hostinský
bojovník 5, mastičkář 1
hranice: T:6 D:4 V:5

Jak byste to zahráli, aby hostinský neměl podezření, že je v ohrožení a jakou byste zvolili závěrečnou zkoušku, kterou byste jej zabili...

Vždy jsem měl za to, že mohu někoho překvapit svou akcí, ale následné kolo na to se již hází iniciativa...kde dělám chybu?! jak lze ve střetu pokračovat, aniž by se hostinskému obnovilo ohrožení na původních 2 (protože po skončení střetu se tak stane)?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Fafrin »

Předpokládám, že Shadow je a tom dobře, co se týče zdrojů a asi si svým skrytím vytvořil i nějaké výhody.
Dál budu předpokládát, ža hostinský dokáže poznat jed v jídle (i když jeho statistiky tomu neodpovídají, vůbec jsou nějaké divné. To je falešný hostinský?), takže tudy cesta nepovede.
Hostinský nemá udanou sudbu, takže cíl je dostat ho přes hranici.
Tady trošku záleží na stylu, jestli akci "tiše se k němu připlýžím a bodnu mu nůž do ledvin" bereme jako cílenou na tělo, nebo na duši, ale tuším záměr cílen na tělo, takže to povedu tak.
Podle popisu tedy začínáme akci v situaci, kdy Shadow je skrytý v hostinci a Hospodský začíná pakovat poslední štamgasty ven. Shadow Ohrožení 1, Hostinský 2.
Jelikož Shadow nepotřebuje nijak si věc komplikovat, není důležité, jestli to provede dokonale tiše a není třeba tělo uklízet apod., nebude se snažit mordovat hostinského v postely, když tady si našel takové dobré místo.
Shadow má připravený rychlý mocný vyřazující ochromující nervový(postih nepřesně) dotykový jed (cena 3+1+1+1+1=7) pro svou vrhací dýku, s nimiž je nadaný.
Shadow počká až hostinský vypakuje posledního opilce a půjde ven zavřít okenice a schovat ceduli. Přitom se se přesune ze skrýše do nových stínů, odkud bude mít lepší nápřah. Cílem je hostinskému zvednout Ohrožení, jelikož Shadow je skrytý a Ohstinský nemá podezření, Shadow si hodí na zkoušku na kejklíře a po úspěchu si zaplatí lstivě (pokud by se Shadow musel na úspěch vyčerpávat, udělal by asi nějaký rachot uvnitř hospody a vzbudil tak v Hostinském Podezření, to se ale nestalo, takže je vše v pohodě.) Hostinský má Ohrožení 4.
Shadow vyčká až hostinský utře stoly, srovná lavice a židle a přesune se za pult kde začne provádět inventuru a tržbu. Shadow si mezitím připraví svou dýku s jedem.(Zkouška, na hostinského to není cílená akce, opět by to mohlo vést ke vzniku Podezření.)
Pak Shadow vrhne svůj nůž do krku Hostinského.
- pokud je hostinský nevíznamný, bude to prostě na zkoušku
- hostinský ale je výzamný, takže dostane možnost reagovat neagresivním způsobem(neměl ani podezření, takže se může tak leda snažit na poslední chvílu uhnout, nebo se nějak zachránit)
Hostinský jako protiakci prohlásí, že si všimne zalesknutí letícího nože a instinktivně proti němu zvedne lějakou láhev alkoholu.
- Hostinský prohraje, Shadow hlásí velmi mocně(protože na přepadávání ze stínů je mistr, třeba) - hostinský se musí Vyčerpat za 6 z těla, jinak zemře. Hostinský se vyčerpá, prohlásí, že zvedl ruku proti letící dýce a ta se mu místo do krku zasekla do ruky. Zvedá si ohrožení na 5 a s výkřikem padá za půlt. Protože se hostinský vyčerpal proti vyřazující akci, prohlásí že při pádu zahlédl temnou siluletu a ví, že je Ohrožen (Shadowovi se zvedne ohrožení o 1, tak na 2?)
Následuje následná akce jedu. Hostinský si platí obranu a hází si výzvu na odolání jedu.
Nehodí, vyčerpá se z těla za 6(5+1 za mocně v jedu, tzn. už musel zaplatit 13 zdrojů, což je fakt dost), zvedá si ohrožení na 6. Kromě toho začíná působit jed, který sice nevyřadí, ale postih udělá.
Nyní by mohl následovat hod na iniciativu, ale ze situace jasně vyplívá, ža Shadow má situaci v rukou, a tak začne tím, že se skokem z balkónu snese na barpult nad vyděšenéh hostinského a shodí mu na hlavu pokladnu.
Hostinský se může v obraně pokusit pokladnu zachytit a odhodit stranou a třeba se i vyškrbat na nohy.
Shadov si házi na kejklíře(akrobacie+vrh), Hostinský na bojovníka(hrubá síla) a je celkem zřejmé, že pokud hostinský neuspěje, nemůže mít dost zdrojů aby se zachránil, a i kdyby měl, Shadow provede akci mocně a hostinský se nebude moci vyčerpat.

Může se jevit, že tohle naní tak elegantní, jak by jsme chtěli. Ale
1) Pokud by měl Hostinský tělo 5 umřel by na ránu nožem. Jedu netřeba
2) Pokud by Shadow věnoval ještě akci přípravě a nebo hostinský začínal s vyším ohrožením, umřel by na ránu nožem, jedu netřeba.
3) Pokud by jed byl mistrovský, nemohl by se proti němu hostinský vyčerpat.

Alternativně by se třeba shadow poté, co se hostinský odebere za půlt mohl spustit z ochozu, a proplížit hostinskému za záda přes kuchyň(a zvednout mu při tom ohrožení tak na 5).
A pak ho tím otráveným nožem bodnout(přímé podání jedu, lupič, mistrovský útok ze stínů.) Hostinský by měl tento jeden hod na záchranu. Uhnutím, na které nemá lautr nic.

wallof text, h? 8)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Bart »

Petrish píše:Vždy jsem měl za to, že mohu někoho překvapit svou akcí, ale následné kolo na to se již hází iniciativa...kde dělám chybu?! jak lze ve střetu pokračovat, aniž by se hostinskému obnovilo ohrožení na původních 2 (protože po skončení střetu se tak stane)?
Myslím, že tady jsi pochopil nějakou větu špatně. Podle příručky se na začátku konfliktu stanoví Ohrožení podle situace (a pokud máš za zády vrahouna, jsi neozbrojený, je tma a netušíš, která bije, tak to bude minimálně 4). V revizi jsme se snažili tohle arbitrární stanovování Ohrožení co nejvíc potlačit, takže zrovna v takovémhle případě se jeho výše normálně přenese z předchozí série zkoušek do následujícího konfliktu (jak to dělá Fafrin ve svém příkladu). Ohrožení by se "restartovalo" jenom při oddělení scén (třeba kdyby se zabiják po prvním neúspěšném pokusu stáhnul, došel si pro lepší vybavení a přišel to za hodinu zkusit znova).

A jinak, k tvému příklady:
1) hostinský s bojovníkem 5 musí fakt být ostřílený žoldák v přestrojení, jinak to nezní moc pravděpodobně.

2) U CP se zpravidla nestanovují úrovně povolání, ale výše a obsah charakteristiky - na všechno, na co mají dovednost, tedy mají jedno číslo. Jestli je pro tebe důležité ukázat, že v něčem jsou lepší a v něčem horší, tak to klidně můžeš dělat přes povolání, ale v praxi se to stejně málokdy využije, je to méně přehledné a lepší je dát jim na věci, ve kterých mají vynikat, ZS (zběhlosti, nadání, mistrovství, slevy na vyčerpání, ...).

3) Postava vraha, pokud chce zapichovat a podřezávat, by opravdu měla mít alespoň tak dvě úrovně bojovníka (a Cit pro zbraň na dýku a Gladiátora). DrD2 je multiclassovací systém a je dobře, že pokud se snažíš dostat nejkratší cestou k jednomu pokročilému povolání a to co nejrychleji namaxovat, tak tvoje dovednosti prostě nepokryjí všechny možné situace, které bys pokrýt chtěl - tvoje postava tak bude velmi efektivní, ale jen v rámci svého velmi úzkého profilu...
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Petrish »

Děkuji za velmi luxusní popis situace. Ani nevíte, jak moc mi ten příklad pomohl!!

Pouze jedna věc mě není jasná a to jsem asi někde v pravidlech také musel přehlédnout:
Fafrin píše:Protože se hostinský vyčerpal proti vyřazující akci, prohlásí že při pádu zahlédl temnou siluletu a ví, že je Ohrožen
tohle u nás řešíme často, akorát si ani jeden z nás (je nás 6) po přečtení pravidel tohoto nevšiml. Můžete mi to někdo prosím přetlumočit nebo dát číslo stránky v pravidlech?? Děkuji.
Bart píše: A jinak, k tvému příklady:
1) hostinský s bojovníkem 5 musí fakt být ostřílený žoldák v přestrojení, jinak to nezní moc pravděpodobně.
Zde šlo o hostinského, který opravdu byl "najat" hradem...pokud by onen hostinský byl "normální" jak by to vypadalo s tím jedem na dýce? Ten hod proti jedu by nejspíše hodil, ne?
Bart píše: 2) U CP se zpravidla nestanovují úrovně povolání, ale výše a obsah charakteristiky - na všechno, na co mají dovednost, tedy mají jedno číslo. Jestli je pro tebe důležité ukázat, že v něčem jsou lepší a v něčem horší, tak to klidně můžeš dělat přes povolání, ale v praxi se to stejně málokdy využije, je to méně přehledné a lepší je dát jim na věci, ve kterých mají vynikat, ZS (zběhlosti, nadání, mistrovství, slevy na vyčerpání, ...).

3) Postava vraha, pokud chce zapichovat a podřezávat, by opravdu měla mít alespoň tak dvě úrovně bojovníka (a Cit pro zbraň na dýku a Gladiátora). DrD2 je multiclassovací systém a je dobře, že pokud se snažíš dostat nejkratší cestou k jednomu pokročilému povolání a to co nejrychleji namaxovat, tak tvoje dovednosti prostě nepokryjí všechny možné situace, které bys pokrýt chtěl - tvoje postava tak bude velmi efektivní, ale jen v rámci svého velmi úzkého profilu...
Děkuji za doplnění...i když u nás hry "po setmění" jsou dost nevyhledávané a je to dle mého škoda...řešíme největší problém s tím, že když je družina spolu, tak není moc prostoru na přípravu, protože většina jde rovnou na boj (bojovníci, lovci a žádný kejklíř nebo mastičkář) takže když už někdo jde na lupiče, tak by se musel pro lepší zážitek oddělit a to se pak nelíbí vypravěči (mnohdy) :(

ještě dotaz:
Fafrin píše: 3) Pokud by jed byl mistrovský, nemohl by se proti němu hostinský vyčerpat.
mistrovský se dělá jak? z mistrovských surovin nebo je potřeba nějaká ZS nebo jde pouze někde koupit? a nemohl by se čerpat, protože nemá sudbu nebo protože to je obsaženo a popsáno v nějakém pravidle nebo ZS?
Fafrin píše:Nyní by mohl následovat hod na iniciativu, ale ze situace jasně vyplívá, ža Shadow má situaci v rukou, a tak začne tím, že se skokem z balkónu snese na barpult nad vyděšenéh hostinského a shodí mu na hlavu pokladnu.
také nové zjištění, též děkuji!
Fafrin píše:Následuje následná akce jedu. Hostinský si platí obranu a hází si výzvu na odolání jedu.
platí si obranu, protože již ji nemá zdarma, že? Ale mohu tady dotaz? jaký je rozdíl mezi zaplacením manévru, aktivací vyhrazené ZS (je jedno u koho) a zaplacením většího rozsahu u magie (aby se mi kouzlo vešlo do statku a ne jen do chýše)...jde mi o to: kdy jde o vyčerpání zdroje a kdy o jizvu? (řekněme, že má T5, D5 a V5 a vše má obnovené na max)


možná teď působím jako naprostý mamlas, který si neumí přečíst a naučit se pravidla...není tomu omluvy, prostě mě to nějak minulo a ještě jednou děkuji za velmi krásný příklad a rozebrání akce.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Bart »

Petrish píše:Děkuji za velmi luxusní popis situace. Ani nevíte, jak moc mi ten příklad pomohl!!
Není zač, od toho tady todle fórum je ;)
Pouze jedna věc mě není jasná a to jsem asi někde v pravidlech také musel přehlédnout:
Fafrin píše:Protože se hostinský vyčerpal proti vyřazující akci, prohlásí že při pádu zahlédl temnou siluletu a ví, že je Ohrožen
tohle u nás řešíme často, akorát si ani jeden z nás (je nás 6) po přečtení pravidel tohoto nevšiml. Můžete mi to někdo prosím přetlumočit nebo dát číslo stránky v pravidlech?? Děkuji.
POZOR! Všechno, co Fafrin píše, vychází z revidované verze pravidel a zrovna tohle v základní poříručce nenajdeš. Jinak je to tady: http://drd2.cz/sites/default/files/drd- ... 160330.pdf, str. 9-10
- pokud se postava vyčerpává proti vyřazující akci, "může popsat, že pokus o vyřazení byl předčasný, útočník byl neopatrný a vybrat si, zda:
o Dal poraženému šanci alespoň částečně si zlepšit situaci. Poražený tak získává Výhodu 1 a může si popsat, jak takové krátkodobé zlepšení situace vypadá.
o Anebo poražený dokázal využít toho, že se útočník neopatrně se odkryl, předčasně prozradil svoje úmysly či si jinak zhoršil vlastní situaci. Útočníkovi se tak také zvedne Ohrožení 1 a poražený si může popsat, proč se tak stalo."
Bart píše: A jinak, k tvému příklady:
1) hostinský s bojovníkem 5 musí fakt být ostřílený žoldák v přestrojení, jinak to nezní moc pravděpodobně.
Zde šlo o hostinského, který opravdu byl "najat" hradem...pokud by onen hostinský byl "normální" jak by to vypadalo s tím jedem na dýce? Ten hod proti jedu by nejspíše hodil, ne?
Na odolání jedu si házíš proti devítce a můžeš přičíst svoji úroveň Mastičkáře. I obyčejný chasník tedy má šanci odolat, i když si k hodu přičítá 0. Jeho šance je navíc často úplně stejná jako u nabušeného bojovníka, který taky nemá odolávání jedům v charakteristice. Rozdíl mezi nimi bude spíš ve výši hranic (a tedy při jakém Ohrožení se ještě můžou vyčerpat) a množství Sudby, kterou mají k dispozici.
Bart píše:3) Postava vraha, pokud chce zapichovat a podřezávat, by opravdu měla mít alespoň tak dvě úrovně bojovníka (a Cit pro zbraň na dýku a Gladiátora). DrD2 je multiclassovací systém a je dobře, že pokud se snažíš dostat nejkratší cestou k jednomu pokročilému povolání a to co nejrychleji namaxovat, tak tvoje dovednosti prostě nepokryjí všechny možné situace, které bys pokrýt chtěl - tvoje postava tak bude velmi efektivní, ale jen v rámci svého velmi úzkého profilu...
Děkuji za doplnění...i když u nás hry "po setmění" jsou dost nevyhledávané a je to dle mého škoda...řešíme největší problém s tím, že když je družina spolu, tak není moc prostoru na přípravu, protože většina jde rovnou na boj (bojovníci, lovci a žádný kejklíř nebo mastičkář) takže když už někdo jde na lupiče, tak by se musel pro lepší zážitek oddělit a to se pak nelíbí vypravěči (mnohdy) :(
Jasan, pořádně "lupičská" hra skutečně může znamenat, že si jeden hráč ukradne pozornost pro sebe na desítky minut a ostatní budou spruzení, že se nedostanou ke slovu. Na druhou stranu jedna nebo dvě akce na skrytí se na výhodném místě nebo vpadnoutí soupeřům do zad by se měly vejít vždycky a lupič si může užít spoustu zábavy se svojí vzdušnou akrobacií, dotykovými jedy, Městskými stíny a pod. (a pár úrovní bojovníka určitě užije, když bude chtít).
ještě dotaz:
Fafrin píše:3) Pokud by jed byl mistrovský, nemohl by se proti němu hostinský vyčerpat.
mistrovský se dělá jak? z mistrovských surovin nebo je potřeba nějaká ZS nebo jde pouze někde koupit? a nemohl by se čerpat, protože nemá sudbu nebo protože to je obsaženo a popsáno v nějakém pravidle nebo ZS?
Fafrin mluví o jedu, ve kterém je vložený manévr velmi mocně - hostinský by se pak musel vyčerpat počtem zdrojů rovným Ohrožení navýšenému o 2, na což už nemá dost vysokou hranici.
Teď nemám pravidla po ruce, ale myslím, že takový jed žádné základní ani pokročilé povolání vyrobit neumí. Za patřičnou částku ale může být klidně možné ho koupit, proč ne...
Fafrin píše:Následuje následná akce jedu. Hostinský si platí obranu a hází si výzvu na odolání jedu.
platí si obranu, protože již ji nemá zdarma, že? Ale mohu tady dotaz? jaký je rozdíl mezi zaplacením manévru, aktivací vyhrazené ZS (je jedno u koho) a zaplacením většího rozsahu u magie (aby se mi kouzlo vešlo do statku a ne jen do chýše)...jde mi o to: kdy jde o vyčerpání zdroje a kdy o jizvu? (řekněme, že má T5, D5 a V5 a vše má obnovené na max)
Na odolávání jedu je potřeba reakce jako každá jiná. Svoji akci v tomhle kole už hostinský použil na uhybání dýce, takže k jakékoli další reakci potřebuje zaplatit manévr obrana.

Nejsem si jistý, jestli chápu správně zbytek tvojí otázky, ale: obrana, rozsáhle, přesně, mocně a lstivě jsou manévry, za jejichž použití platím jeden zdroj (hráčská postava podle použité dovednosti, cizí postava ze Sudby), pokud nemám vybavení nebo ZS, které by mi je dávaly zdarma. Aktivace je víceméně to samé, platím ji, pokud chci použít příslušnou zvláštní schopnost, ve výši uvedené v pravidlech - u hráčských postav zase z příslušného zdroje (T/D/V), u cizí postavy ze Sudby.
Hráčské postavy navíc mají možnost si při jakékoli platbě zasadit jizvu a získat tím dodatečné zdroje. Zpravidla se to dělá při vyčerpání (chceš se vyhnout následkům akce a nemáš dost volných zdrojů), ale můžeš to udělat i když chceš zaplatit manévr nebo aktivaci. Cizí postavy tuhle možnost nemají.
Pomohla ti tahle odpověď?
možná teď působím jako naprostý mamlas, který si neumí přečíst a naučit se pravidla...není tomu omluvy, prostě mě to nějak minulo a ještě jednou děkuji za velmi krásný příklad a rozebrání akce.
V pohodě, nic si z toho nedělej ;)
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Petrish »

Bart píše:Nejsem si jistý, jestli chápu správně zbytek tvojí otázky, ale: obrana, rozsáhle, přesně, mocně a lstivě jsou manévry, za jejichž použití platím jeden zdroj (hráčská postava podle použité dovednosti, cizí postava ze Sudby), pokud nemám vybavení nebo ZS, které by mi je dávaly zdarma. Aktivace je víceméně to samé, platím ji, pokud chci použít příslušnou zvláštní schopnost, ve výši uvedené v pravidlech - u hráčských postav zase z příslušného zdroje (T/D/V), u cizí postavy ze Sudby.
Hráčské postavy navíc mají možnost si při jakékoli platbě zasadit jizvu a získat tím dodatečné zdroje. Zpravidla se to dělá při vyčerpání (chceš se vyhnout následkům akce a nemáš dost volných zdrojů), ale můžeš to udělat i když chceš zaplatit manévr nebo aktivaci. Cizí postavy tuhle možnost nemají.
Někde jsem totiž četl (ať už zde na forum nebo v pravidlech) to, že aktivace se platí jizvou, nikoliv vyčerpáním:
například zaříkávačova ZS "Věže a chrámy" (Hráč může stanovit, že se v blízkém okolí nachází chrám, klášter nebo sídlo kouzelnického spolku, a určit jeho polohu. (aktivace: 1 Vliv)), takže:

1) jak jsme to hráli dříve, že se pouze čerpáš, tak hráč s hranicemi T3, D4 a V8 byl zaříkávač, by mohl vystavět třeba 4 chrámy, 4 kláštery a 8 sídel kouzelnických spolků...tedy v podstatě celou vesnici :D
2) nebo jak jsme to začali hrát po zjištění (ale opravdu nyní už nevím, kde jsme to četli), tak by vystavěl maximálně 8 těchto budov, což nám přišlo daleko lepší!!

Jak to teď píši, tak si uvědomuji, že jsme to řešili v souvislosti šamana a jeho ZS "Měnič podob" (Postava s touto vyhrazenou dovedností se dokáže proměnit ve zvíře a jednat ve zvířecí podobě. (aktivace: 2 Tělo)), kde se pak v příkladech opravdu jednalo o jizvu 2. úrovně na těle, i když měl plné zdroje (tehdy se tam řešilo i to, jak dlouho změna podoby trvá, i když to není nikde napsané, jestli se změní i s věcmi a jestli se změna zpět na člověka též počítá jako aktivace této ZS)...ale opravdu to teď nemohu najít...

Na základě toto jsme u nás začali hrát právě tak, že "aktivace" je prostě jizva, nikoliv "vyčerpání"...
EDIT: zde jsem měl namysli ne vyčerpání v boji nebo zkoušce, ale placení za manévr, který nemám zdarma...

doufám, že jsem ti onu otázku zdůvodnil a objasnil...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Bart »

Aha, jasan.
Ne, Aktivace se platí normálně zdrojem, jak je uvedeno v příručce.

Nruhou stranu, Věže a chrámy jsou opravdu dost silná ZS, obzvlášť v některých stylech hry a pokud hráči nemají dost soudnosti. V revizi bude nějak oslabená, nejspíš tak, že hráč do příběhu nevloží sídlo, ale jenom jednoho příslušníka vybraného řádu nebo kouzelnické školy. Jestli chcete, můžete si ji oslabit změněním aktivace na jizvu (jak to hrajete teď), ale dělal bych to jenom u téhle jedné ZS, nebo hodně malého množství nejsilnějších ZS.

Šamanova přeměna je podobný výjimečný případ, ale popravdě si nepamatuju přesně, jaké tady bylo doporučené řešení - už dlouho jsem nehrál s nikým, kdo by to pužíval...
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Nová zs - lupič

Příspěvek od Petrish »

Aha, tak v tom případě se jedná o home rules a není dál co řešit :D

Každopádně nyní hrajeme to, že jakákoliv aktivace je jizva, někteří o nás zase mají problém s magií a nejraději by čaroděje mága šamana a druida naprosto odstranili ze hry :D

Měli jsme s tím problém celkově:
Lupič: "Město jako na dlani" (Pokud je postava ve městě nebo na vsi, může hráč určit, že v jejím dohledu se nachází nějaké místo či prvek obvyklý pro dané prostředí, například slepá ulička, stoka, hřbitov, podloubí nebo určitá budova. (aktivace: 1 Duše))

Kdy na vesnici nebyl hřbitov, tak si ho prostě udělal :D

Zvěd: "Znalec podsvětí" (Hráč může určit, že někde v okolí pracuje zločinecká organizace, a uvést o ní jednu zajímavost, například jaké nátlakové metody má v oblibě nebo z čeho žije. (aktivace: 1 Vliv))

kdy vytvořil v podstatě mafii (nebo v tom horším případě jich vytvořil hned několik)

a to je u každého něco :D
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů