Nicota a odolnost předmětů

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
MS

Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od MS » 24. 6. 2016, 05:36

Zdravím všechny, měl bych takový dotaz.

U divotvůrcovi ZS Nicota se píše, že divotvůrce vytvoří všeničící kouzlo či substanci, kdy z cíle nezbude doslova nic a kouzlo či substance ignoruje zbroj (jak přirozenou tak uměle vyrobenou). O ignorování odolnosti předmětů se nepíše nic.

Můj názor je, s ohledem na výše uvedené, že např. nicotná bomba o síle 1 sama o sobě nedokáže vymazat část městských hradeb o poloměru 1 kroku, nýbrž by musela mít sílu alespoň 16 či více (viz tabulka odolnosti předmětů), kdy poloměr výbuchu by pak byl příslušně větší. Jedná se přeci jenom o nástrahu, která by měla fungovat jako každá jiná, neboť podléhá základním pravidlům pro nástrahy, která má pouze zvláštní účinek spočívající v tom, že stráví vše, co by jinak zničila a nechala v troskách.

Rozdíl mezi účinkem běžné a nicotné bomby dostatečně silné na zničení hradeb (tedy se silou 16 či více) by pak byl v tom, že po nicotné bombě by nezbyla žádná suť, přes kterou by se útočníci museli dostávat, vše by zkrátka zmizelo a nebylo by ani z čeho příp. opravovat.

Nějaký jiný názor, či někdo kdo můj názor podpoří?

Děkuji za odpovědi.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od Rodario » 24. 6. 2016, 06:17

Nicota vytvoří kouzlo nebo substanci, která zničí cíl a nezanechá po něm nic, takže by to mělo ignorovat odolnost (která tam je stejně jen proto, aby sis mohl představit, co může ještě postava zničit a co už by bylo moc) stejně jako to ignoruje zbroj. Navíc jsem se na to kdysi ptal a bylo mi řečeno, že by to mělo ignorovat i odolnost předmětů.

Kdyby ten předmět byl chráněný nějakou mocnou magií nebo to byl třeba artefakt tak klidně by mělo být těžší to zničit, ale normální předměty typu městských bran ne.

Co se týče síly nástrah, tak ta v revizi už není. A i kdyby byla, tvoje řešení by pouze oslabilo třaskaviny a magie ohně a vody by fungovala stejně. Protože kouzla sílu nemají.

Prostě to ber takhle: Mistrovská povolání už jsou na úrovni superhrdinů a Divotvůrce je ještě někde na té horní hranici. Živlomág by ty hradby mohl dlouhým, velmi rozsáhlým kouzlem rozbořit celé a ještě kus města k tomu. Pokud někdo hraje za tahle povolání, tak hra rázem nabere jiný rozměr.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 675
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od Sarsaparillos » 24. 6. 2016, 07:17

V zásadě souhlas s Rodariem. Zejména v tom, že v revizi už síla není (takže nemá smysl nad tím přemýšlet), a že Mistři jsou už někde jinde.

Nástrahy, jako jsou výbušniny, vycházejí hlavně z fikce. Protože ono není problém i reálně udělat malou bombu, která poškodí jednu kancelář, nebo mnohem větší, která zboří celý dům. A pravidla DrD II ti nedávají jasnou odpověď na to, jak vekou (silnou) bombu vyrobíš.
V případě ZS Nicota je to obdobné. Záleží na tvůrci, jak velkou sílu by vytvořené kouzlo nebo substance měla mít, stále u toho platí pravidla pro rozsah (rozsáhle). Pokud chce hráč vytvářet velmi silné efekty, můžeš vyžadovat mnohem složitější rituál nebo obtížně sehnatelné suroviny, aby to nebylo příliš snadné. Ale v zásadě platí, že chce-li Divotvůrce pomocí ZS Nicota vymazat část městských hradem z mapy, z hlediska pravidel má určitá omezení, ale je to možné.

MS

Re: Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od MS » 24. 6. 2016, 20:47

O nějaké revizi pravidel jsem se dozvěděl až teď.

Rozumím tomu správně, že když bude postava např. lupič/šaman chtít vyrobit těžko odhalitelný rychle působící kontaktní jed cílící na duši, mající u zasaženého za následek trvalé šílenství, bude jej to stát pouze nějakých 8 grošů (3 základ + kontaktní jed + omamná látka + možnost vyřazení + těžko odhalitelný + rychlý účinek), a to s tím, že jej bude mít dostatek na potření např. 12 šipek? Resp. 11 grošů, pokud by byl jed nejen kontaktní, ale rovnou dotykový?

Moje postava má pak schopnost lovce Něco z ničeho, která po revizi postrádá smysl, neboť již tedy neexistuje síla nástrah. Je možné tuto schopnost chápat tak, že základní cenu 3 groše nemusím platit, resp. i se schopností hraničáře Hrr na ně! nemusím platit surovinu ani za manévr rozsáhle? Tedy s oběma ZS by postava zvládla např. za 1 groš vyrobit rozsáhle působící loveckou past s možností vyřazení cíle?

A jak tedy funguje mastičkářova ZS umění improvizace, když již neexistuje síla nástrahy?

Popravdě část revize týkající se nástrah pokládám za dosti nešťastnou, kdy jestliže lupič dokáže za cenu 0,5 groše vytvořit okamžitě působící smrtící dávku kontaktního jedu, či alchymista za 8 grošů vytvoří bombu, která dokáže rozsáhle poškodit kámen (tedy rozmetat na kusy vše v oblasti o velikosti statku, to vše za cenu cca týdenního pobytu v hostinci s jídlem), nezůstane nejspíše ve světe kámen na kameni, V předchozích pravidlech sice byly sice nástrahy dosti drahé, ale měly jejich pravidla hlavu a patu - alchymista začátečník s duší 5 zkrátka nedokázal vytvořit bombu, která by bez jakýchkoli problémů rozmetala celou hradbu, to dokázal pouze velmi zkušený alchymista s enormní výší duše a ještě nejspíše se ZS Sabotér od Stína.

Paradoxně pak rachejtle z ohňostroje pro pobavení v ceně 5 grošů, která max. tak osvětlí rozsáhlou oblast a v případě použití jako nouzové zbraně způsobí drobná popálení či dočasné ohlušení (základ 3 groše + třaskaviny + rozsáhle) bude stát pouze o 3 groše méně jako již zmíněná bomba schopná zničit oblast kamenných hradeb o velikosti statku).

Ale to je možná jenom můj názor...

Jinak díky za odpovědi či postřehy.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od Rodario » 24. 6. 2016, 22:05

Pravidla pro nástrahy byla podle mého jedna z nejhorších částí Drd 2 a změna je o hodně vylepšila. Hlavně proto, že nástrahy samotné byly až moc slabé a bylo až příliš snadné vyhnout se jejich účinkům a navíc se to pěkně prodražilo. Ve výsledku jsme se potom s nástrahami v našich hrách ani moc nezdržovali.
Moje postava má pak schopnost lovce Něco z ničeho, která po revizi postrádá smysl, neboť již tedy neexistuje síla nástrah. Je možné tuto schopnost chápat tak, že základní cenu 3 groše nemusím platit, resp. i se schopností hraničáře Hrr na ně! nemusím platit surovinu ani za manévr rozsáhle? Tedy s oběma ZS by postava zvládla např. za 1 groš vyrobit rozsáhle působící loveckou past s možností vyřazení cíle?

A jak tedy funguje mastičkářova ZS umění improvizace, když již neexistuje síla nástrahy?
Revize povolání ještě nevyšla, takže na to si budeš muset počkat.
Popravdě část revize týkající se nástrah pokládám za dosti nešťastnou, kdy jestliže lupič dokáže za cenu 0,5 groše vytvořit okamžitě působící smrtící dávku kontaktního jedu, či alchymista za 8 grošů vytvoří bombu, která dokáže rozsáhle poškodit kámen (tedy rozmetat na kusy vše v oblasti o velikosti statku, to vše za cenu cca týdenního pobytu v hostinci s jídlem), nezůstane nejspíše ve světe kámen na kameni,
Čaroděj taky dokáže vše kolem spálit na prach nebo rozmetat na kusy magií větru, stejně tak Druid, takže bych v tom neviděl nějaký zásadní problém.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 1992
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nicota a odolnost předmětů

Příspěvek od Fafrin » 25. 6. 2016, 15:26

Nejdřív projedu ty naznačené výpočty, jestli je to dobře;
Rozumím tomu správně, že když bude postava např. lupič/šaman chtít vyrobit těžko odhalitelný rychle působící kontaktní jed cílící na duši, mající u zasaženého za následek trvalé šílenství, bude jej to stát pouze nějakých 8 grošů (3 základ + kontaktní jed + omamná látka + možnost vyřazení + těžko odhalitelný + rychlý účinek), a to s tím, že jej bude mít dostatek na potření např. 12 šipek? Resp. 11 grošů, pokud by byl jed nejen kontaktní, ale rovnou dotykový?
To máme - základ(3) + kontaktní(1)+omamná(1)+vyřazení(1)+rychlý(1)+těžko odhalitelný(1) = 8.
Jo, je toho cca na tucet šipek při jednom použití, tedy napři např. jedné rozsáhlé akci, nebo několik výstřelů v rámci jednoho konflitku či scény. Vyrábím svým minimem z Lupiče, Šamana a Mastičkáře.
A vyčerpáním se po zásahu každý může svému šílenství zabránit.
Za další tři (tedy 11) bude jed dotykoví, i když nevím, co by takový dělal na šipkách, ale mohl bych je třeba podstrčit do toulce hrstce lučištníků, aby se zbláznili ve chvíli útoku.
Na okraj ještě podotknu, že ceny v surovinách některých těchto ZS se můžou změnit (asi to nebude časstá věc, ale může se to stát.)
Díky za zpětnou vazbu.
A jak tedy funguje mastičkářova ZS umění improvizace, když již neexistuje síla nástrahy?
Mám naplánováno, jak má fungovat, ale asi to tu nebudu vytahovat, potřeboval bych si to ještě sladit s týmem ohledně Moci Amuletu.
Aktuálně je to možno řešit tak, že Mastičkář s uměním improvizace dokáže vyrobit nouzový jed, který nejden že může změnit Ohrožení, ale třeba i vytvořit Jizvu. (Platí však, že do něj nemůže investovat žádné suroviny pro jeho posílení ať už přes výrobní ZS nebo jinak). To samé pro nouzovou loveckou nástrahu s pomocí "Něco z ničeho".
kdy jestliže lupič dokáže za cenu 0,5 groše vytvořit okamžitě působící smrtící dávku kontaktního jedu,
To nedokáže. Resp. dokáže za 6 surovin vytvořit jed smrtíci, kontaktní a rychlý, který při nejefektivnějším možném použití zabije až tucet osob. Pokud nikdo nehodí výzvu a nikdo se nevyčerpá.
Dovolil bych si podotknout, že bojovník dokáže zasadit smrtící ránu hrstce cílů za 1 menévr, nebo i zdarma, pokud si pořídí jednu ZS a cíle musí přehodit jeho hod místo výzvy. (Síla jedů je v tom, že pokud cíl nepřehodí, ale vyčerpá se, obdrží alespoň postih.)
či alchymista za 8 grošů vytvoří bombu, která dokáže rozsáhle poškodit kámen (tedy rozmetat na kusy vše v oblasti o velikosti statku, to vše za cenu cca týdenního pobytu v hostinci s jídlem), nezůstane nejspíše ve světe kámen na kameni,
Třaskavina 4+1rozsáhle(statek)+3 ničení kamene. Jo, zatím jo. Nesouhlasím úplně s tou interpretací, že za tuhle cenu to rozmetá na kusy vše, přece jenom, fikce má přednost, takže pokud alchymista nerozmístí nálože specificky po celém statku, aby ho zboural (a v tom případě jen těžko bude mít samotný výbuch přímý vliv na okolostojící a uvnitřsedící - možná nějaké padající stěny a kameny následně, ale nikoliv přímo.) Pokud by to měla být nálož, kterou položím doprostřed statku a ona ho celý rozhází po okolí, asi bych zvážil nějakou náročnost navíc.
Je opět na místě se zeptat, kolik by to stálo Čaroděje(1-rozsáhle+1-dračí dech/síla vychřice+ taky nějaká ta náročnost?) nebo Druida(1 rozsáhle, 1 paměť kamene)

OhŇostroj vs. ničení hradem, opět, děkuji za vazbu, ještě se nad cenami příplatků zamyslíme.

Co se Hrr na ně! týče, chápej to stejně jako funguje třeba kružný sek, plamenné peklo nebo tíha země.
Nouzové pasti a nástrahy obecně Vyřazení nikdy způsobovat nebudou, pokud pro to nejsou zvláště příznivé podmínky (stejně jako třeba základní magie ohně nemůže vyřazovat).
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host