Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Korhul » 7. 6. 2016, 23:18

Po diskusi o nástrahách a substancích v tématu o revizi jsem si řekl, že by to chtělo nějakou pomůcku. Tak jsem vytvořil tabulku, kterou následně updatoval Fafrin.

Podle jeho hintů jsem pak zpracoval https://rpg.ctibor.brancik.cz/hrani/konfigurator

Tzn. webový formulář, do kterého můžete vkládat parametry substancí a nástrah (vyjma kouzelných obrazců) a vyjede vám z toho stránka kartotéky o daném výrobku podobná jako v pravidlech DrD 1.X u Alchymisty a jeho výrobků. Jako bonus se vám spočítají výrobní náklady v surovinách dle zadaných parametrů.

Co to umí:

- Jedy
- Nástrahy
- Lektvary
- Elixíry

ZS zatím jen ze základních pravidel.

U kombinace plynné látky a kontaktního jedu by to správně mělo automaticky vybrat efekt ZS Dotykový jed a znemožnit jeho odškrtnutí, protože jinak to IMHO nedává smysl. To mi technické řešení toho formuláře bohužel nedovoluje. Ze stejného důvodu se tam objevují jakoby skrytá pole bez interaktivních prvků.

Jinak lze klidně zadat omamnou plynnou dotykovou látku, působící okamžitě, spouštěnou zvukem a působící jen když je člověk potřený růžovým olejem, bez slabiny a s manévrem, k tomu všemu vyřazující protože člověk usne sladkým spánkem.

Fomulář je beta. Chyby hlaste sem.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Korhul » 8. 6. 2016, 10:50

Omlouvám se všem, co to zatím chtěli vyzkoušet a vyhodilo jim to chybu. Už jsem to opravil a ukládat mohou i uživatelé nepřihlášení do systému na mém webu.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Fafrin » 8. 6. 2016, 13:29

Super věc, půjdeš do seznamu doplňků.

Jedna věc hned z kraje - u jedu při výběru suroviny bych ocenil spíše než ano/ne výběr typu slbabiny vůně/chuť/barva/konzistence. (A možná i potřebu ji popsat jednou větou. "Jed silně voní po ovoci, zejména citrusech a mangu")

IMHO klidně může existovat plynný kontaktní jed bez ZS Dotykový jed - napadne jen osoby, které jsou třeba poškrábané. Dávalo by třeba smysl, aby jej měla třeba nějaká trnitá květina.

U účinku jedu oddělit Vyřazení od Zvýšení Ohrožení/Způsobení Jizvy. Nástraha(obecně akce) může a nemusí vyřazovat a současně působí změnu ohrožení nebo Jizvu (nebo Výhodu). (Ane teoreticky je možné někoho Vyřadit a přitom mu způsobit výhodu.)

Pokud je věc vyřazující, rád bych měl v popisu zakódováno jak vyřazuje.

Vůbec možná bych oddělil popis (jak to vypadá, kdo to používá, u koho je oblíben, jadajada) a "zamýšlený následek", tedy co má nástraha způsobit.
Pokud nástraha působí postih, mělo by se říct na jaké dovednosti, případně skupině dovedností. (např nepřesně na Akrobacii a Pohyb) - tady asi nenabízet výběr, prostě dát povinné pole.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Fafrin » 8. 6. 2016, 13:34

Ještě jedna věc; pokud vím, Elixíry je možno kombinovat, takže by mělo jít udělat Elixír, který propůjčuje mistrovství i zběhlost i dovednost k nimž tyto talenty propůjčuje najednou.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Korhul » 8. 6. 2016, 14:00

Fafrin píše:Super věc, půjdeš do seznamu doplňků.

Jedna věc hned z kraje - u jedu při výběru suroviny bych ocenil spíše než ano/ne výběr typu slbabiny vůně/chuť/barva/konzistence. (A možná i potřebu ji popsat jednou větou. "Jed silně voní po ovoci, zejména citrusech a mangu")
To je bohužel jedno z těch technických omezení. Ten plugin na formuláře mi neumožní udělat to, že se započítá +1 surovina v případě, že není vybráno, že jed nemá slabinu. Navíc mě to nutí tam udělat ten dvojitý zápor, což je taky vražda použitelnosti. Akorát je pravda, že by tam měla být jako default volba "ne". Pak se totiž zobrazí zaškrtávátka pro jednotlivé slabiny a políčko pro popis slabin.
IMHO klidně může existovat plynný kontaktní jed bez ZS Dotykový jed - napadne jen osoby, které jsou třeba poškrábané. Dávalo by třeba smysl, aby jej měla třeba nějaká trnitá květina.
Nevím, špatně se mi to asi představuje, že se nějaký plyn vstřebává jen takto a ne zároveň i přes pokožku... Ale asi je pravda, že v kontextu DrD II je plynný jed i nějaký aerosol apod.
U účinku jedu oddělit Vyřazení od Zvýšení Ohrožení/Způsobení Jizvy. Nástraha(obecně akce) může a nemusí vyřazovat a současně působí změnu ohrožení nebo Jizvu (nebo Výhodu). (Ane teoreticky je možné někoho Vyřadit a přitom mu způsobit výhodu.)
Výhodu tam doplním. A ty dvě věci nebude problém oddělit.
Pokud je věc vyřazující, rád bych měl v popisu zakódováno jak vyřazuje.
V rámci oddělení vyřazení asi nebude problém přidat i toto políčko.
Vůbec možná bych oddělil popis (jak to vypadá, kdo to používá, u koho je oblíben, jadajada) a "zamýšlený následek", tedy co má nástraha způsobit.
Pokud nástraha působí postih, mělo by se říct na jaké dovednosti, případně skupině dovedností. (např nepřesně na Akrobacii a Pohyb) - tady asi nenabízet výběr, prostě dát povinné pole.
Ok, zařadím...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Fafrin » 8. 6. 2016, 14:05

A nejsem si jist, jestli tohle je spočítáno správně: https://rpg.ctibor.brancik.cz/svet/grimoar/jed/mazotav
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Korhul » 8. 6. 2016, 17:21

S tou výhodou u toho vyřazení si ale nejsem jistý, jestli to tam dávat. Protože mám pocit, že výhoda plynoucí z působení jedu nebo nástrahy může sice vyplynout přímo ze situace ve hře, ale je to vždycky jedině ad hoc přizpůsobení pravidel fikci. Jed ani nástrahu netvořím primárně proto, abych cíli udělil výhodu. Takže se mi to nezdá.

A ještě k jedům: Je tam povinnost dát postih nebo můžu udělat jed i bez něj? Podle mě povinný není.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Fafrin » 9. 6. 2016, 00:42

Pravda že asi nelze dělat nástrahy, které by cíli pomáhali.

Určitě jde udělat i jed bez postihu. Nouzové jedy jsou bez postihu.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

jedle
Příspěvky: 73
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od jedle » 9. 6. 2016, 09:16

Nástroj vypadá jako užitečná věc. A určitě rád někdy využiju. Nicméně mám dotaz, co mi uniká u jedu z grimoáru "černá zhouba", napsaná cena je 5 a já napočítal cenu jen 4 suroviny. 3 základ + 1 vyřazení. Čtu to už po několikáté a prostě mi to neštymuje.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Skriptorium a Grimoár magických substancí a nástrah

Příspěvek od Korhul » 9. 6. 2016, 09:22

Hoj, jednalo se o testovací příspěvek, abych si ověřil funkčnost formuláře a pak jsem to zapomněl opravit. Už by to mělo být v pořádku. Díky za postřeh.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host