Stránka 7 z 9

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 26. 3. 2018, 10:25
od MarkyParky
Erevan: Díky za report.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 27. 3. 2018, 08:20
od mal.kin
Nevím jestli je to mým věčným falešným začátečnictvím nebo tím, že pravidla většinou studuji v práci, kde se na to nesoustředím (doma to prostě s miminkem nejde) a nebo jsem opravdu tak natvrdlý, ale když si čtu kapitoly pro vyhodnocování pokročilých konfliktů, tak se v tom šíleně ztrácím.
Ze zkušeností s mou družinou, která jak je rok dlouhý neotevřela pravidla, vím, že nemělo cenu se ani pokoušet zabřednout do něčeho složitějšího, proto mi chybí i hlavně praktická zkušenost.

Tak si říkám jak bude nejlepší postupovat u falešných začátečníků, kteří mají už něco odehráno, ale pravidla nikdy neotevřeli a k nim přihodím ještě nováčka.
Na jednu stranu by mohla být první sezení nudná, pokud bych se řídil nějakou "rychlou hrou" s minimem konfliktů, ale zase by pro všechny byla didaktivně lepší, protože bych je nazahltil složitějšími kombinacemi.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 27. 3. 2018, 10:00
od MarkyParky
...ale když si čtu kapitoly pro vyhodnocování pokročilých konfliktů, tak se v tom šíleně ztrácím.
Pouhým čtením to fakt vstřebat nejde.

Asi bych doporučoval prolétnout si to, abys měl představu, jaké situace ta hra umí řešit a kde je to popsané. Pak z počátku hrát jen se základními pravidly a teprve když ve hře zjistíte, že potřebujete vyhodnotit něco složitějšího, chcete to udělat pravidlově správně a nedokážete to sami vymyslet z toho co znáte ze základních pravidel, tak se k tomu vrátit a vyzkoušet si daný typ vyhodnocení v praxi.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 08:24
od Jerson
Erevan píše: 25. 3. 2018, 11:281,5 hodiny trvala tvorba postav a vysvětlení základů pravidel, přičemž většinu času zabrala tvorba postav, protože jsem ji s každým jednotlivcem vytvářel.
To je strašně moc ... jak tohle hráči zvládali?

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 08:32
od eerieBaatezu
Strašně moc? 1,5 hodiny na představení pravidel lidem, co to vůbec neznají a nikdy v životě rpg nehráli, plus vytvoření postav sedmi hráčům je úplně v poho.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 09:45
od Jerson
Ze zkušenosti z opengamingů na Festivalu fantasie musím říct, že ne. Pokud příprava hry zabere víc než 20 minut, pozornost hráčů se začne vytrácet, stejně jako motivace hrát. A jen motivovaní lidé, nebo lidé, kteří nemůžou odejít či nemají lepší program vydrží výrazně déle.
To že ve hře někde v odloučené herně můžeš úvodem do hry zabít víc času, zvlášť když hraješ s dětma, které samy namůžou odejít (bylo to tak?) neznamená, že je to dobrý přístup. Ve chvíli, kdy pořádáš RPG v prostředí, kde běží dvacet různých linií a každou hodinu začíná nový zajímavý program velmi rychle zjistíš, jak si reálně stojíš se zajímavostí své hry, zvlášť když hrou chceš spotřebovat celkem 3 - 5 hodin.
Z tohoto hlediska je víc než hodinový úvod do DrD2 těžký fail.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 09:49
od Resurrection
Pred 14 dny jsem zahojoval novou skupinu, kde DrD2 nikdo neznal. Uvod trval asi 15 minut, vsichni se chytli uplne bez problemu a chvalili to velice velmi. Tradicni (mensi) problem mel akorat jeden clovek odkojeny na DrDo.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 10:13
od eerieBaatezu
Já, když jsem poprvé hrál Shadowrun 2e, tak jsem tvorbou postavy strávil asi tak tejden. $lol$
1,5 hodiny na 7 lidí + vysvětlení pravidel je úplný nic. $D
Resurrection píše: 18. 7. 2018, 09:49 Tradicni (mensi) problem mel akorat jeden clovek odkojeny na DrDo.
Co mu neštimovalo? :D

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 10:16
od Jerson
15 minut je mnohem lepší čas než hodina a půl, i když jsi určitě nevysvětlil víc než základ pravidel a měl jsi připravené postavy, nebo ne?
Eerie píše:Já, když jsem poprvé hrál Shadowrun 2e, tak jsem tvorbou postavy strávil asi tak tejden. $lol$
Jenže to bylo v době, kdy už jsi byl zažraný hráč RPG a nebyl jsi v pozici člověka, který má na výběr mnoho jiných, rychlejších způsobů skupinové zábavy.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 10:20
od eerieBaatezu
Ale tak já nerozporuju, že čím rychlejší, tím lepší. Jen dávám kontrast ke srovnání.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 11:41
od York
eerieBaatezu píše: 18. 7. 2018, 10:20Ale tak já nerozporuju, že čím rychlejší, tím lepší.
A to já zas klidně jo. Taky docela vážně krčím obočím, pokud někdo chce brát tříhodinový sprint jako benchmark pro porovnávání RPGček.


Kdybyste řekli: Pokud děláte RPGčko stavěné explicitně na tříhodinové oneshoty, tak hodina a půl tvorby postavy je těžce mimo, tak žádné námitky mít nebudu.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 16:27
od ShadoWWW
York píše:Kdybyste řekli: Pokud děláte RPGčko stavěné explicitně na tříhodinové oneshoty, tak hodina a půl tvorby postavy je těžce mimo, tak žádné námitky mít nebudu.
No přímo na hlavní stránce DrD2 se píše

(zvýrazněno mnou)
Hrát Dračí doupě můžete v pokoji u stolu, ve vlaku, o přestávce ve škole, u táboráku, zkrátka kdekoliv.
Z tohoto pohledu je hodina a půl tvorby postavy ukrutně moc.

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 16:51
od trajda
Na opengamingu obvykle hrajeme piratskou verzy. Bez zvlastnich schopnosti, bez manevru - priprava 5-10 minut, asi 40 minutovy sezeni. A spoustu lidi jsme takovym zpusobem uz naverbovali.

Vysvetleni kompletnich pravidel za 1 a pul hodiny mi prijde v poradku, zvlaste, kdyz chces vysvetlit vsechno vcetne vyroby pasti, leceni jizev a esenci. Me napriklad trva 1 a pul hodiny vysvetlit pravidla pruvodcum, u kterych se ocekava, ze pravidla davno znaji. Ale takova veta je kompletne irelevantni, protoze nevypovida o tom, co vsechno jsme tam probiraly. Takze porovnavat zda 1 a pul hodiny je malo nebo 20 minut moc je ztrata casu, protoze nemuzeme porovnat, co vsechno se tam probiralo...

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 16:57
od Resurrection
Jerson píše: 18. 7. 2018, 10:16 15 minut je mnohem lepší čas než hodina a půl, i když jsi určitě nevysvětlil víc než základ pravidel a měl jsi připravené postavy, nebo ne?
Jen zaklad a postavy jsem nemel.

Vytvorit postavu je celkem trivialni: rozdel 3 levely mezi 6 povolani, vyber rasu, jmeno, povahovy rys a 3 zvlastni schopnosti.

Nastesti skoro vsechno od dovednosti pres manevry po vybaveni je v podstate volitelne a ke hre to vylozene nepotrebujes. Kdyz uz si neco odehrajes, zacnes to pouzivat celkem intuitivne, ale na zacatku je zbytecne tim ztracet cas.

Pokud samozrejme nekdo hraje RPG stylem, ze musi vysvetlit detailne kazde obskurni pravidlo, pak to samozrejme muze byt na 1,5 hodiny i dyl. Ale to ovsem neni problem tech pravidel, at uz by byla sebeslozitejsi. :D
eerieBaatezu píše:Co mu neštimovalo? :D
Klasicka neschopnost pochopit rozdil mezi "zamer" a "akce". V DrDo, DnD, Pathfinderu - obecne v nenarativnich hrach - hrac vyhlasuje akci a PJ/PH/DM/whatever sdeluje vysledek:

"Utocim na nej."
*hod kostkou*
"Zranil si ho za 7 zivotu".

V DrD2 je to:

"Seknu ho, aby upustil zbran"
*hod kostkou*
Pokud uspech: "Seknul jsem ho pres predlokti, az upustil zbran a druhou rukou si zranenou ruku chytil"
Pokud neuspech: "Pokusil jsem se ho seknout do ruky, ale moji ranu odrazil.
Pokud vycerpani: "Seknul jsem ho sice do ruky, az upustil zbran, ale mec se v rane zasekl a skubnutim mi ho vytrhl, takze jsem prisel i o svou."

Jednak je pro lidi odkojene na tom prvnim vymyslet zamer a ne jen akci (novacci s tim nemaji sebemensi problem), coz pak souvisi s tim, ze tezko popisuji vysledek sve akce (jak ten zamer dopadl), protoze to za ne obvykle dela nekdo jiny.

Ale zvykli si zatim vsichni, se kterymi jsem hral a nadseni bylo zatim vzdy univerzalni. :-)

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Napsal: 18. 7. 2018, 17:06
od MarkyParky
ShadoWWW píše:Z tohoto pohledu je hodina a půl tvorby postavy ukrutně moc.
Tak zpátky do základní školy na slovní úlohy s přirozenými čísly.

Zadání:
Erevan měl 5 hráčů*, každý hráč měl jednu postavu. Erevan nejprve vysvětloval pravidla a potom tvořil postavy jednu po druhé celkem 90 minut.

Otázka:
Jak dlouho mu trvalo vytvořit postavu, pokud vysvětloval pravidla 10 minut?
Jak by se tento čas změnil, kdyby ty pravidla vysvětloval 15 minut? 20 minut? 5 minut? Kdyby je nevysvětloval vůbec a celou dobu jenom tvořil těch 5 postav?

* Možná taky 7. Nevím, jestli ti dospělí taky hráli, nebo jen byli doprovod a děckám radili.



To, že Erevan by asi udělal líp, kdyby přišel na ten oneshot s částečně nebo plně předpřipravenými postavami, aby ta děcka mohla rovnou hrát je jiná věc. Ale nedělejme z komára velblouda pomocí zkreslování výroků a ohýbání matematiky.

Stejně jako to povídání z webu mluví o tom, že se DrDII dá hrát o přestávkách. Nikdo tam netvrdí, že se má odehrát od prázdného papíru k dohranému dobrodružství za jedinou přestávku.


A ještě abychom si udělali představu o standardu, dejme si to do srovnání s nejmenovaným "nejhranějším RPG světa" v jeho páté edici. Když mi byla představována, tak jsme tvorbou 4 postav jednu po druhé strávili skoro 4 hodiny. Pak přišlo ve třetí scéně TPK kvůli tomu, že jsme jako nováčci neodhadli, co ty naše postavy zvládnou a potom znovu k prázdným deníkům a ..... ehm ehm... no, nebojte, znova jsme ty postavy nedělali, naštěstí šli náhodou kolem 4 bratranci našich postav, co měli náhodou úplně stejné parametry...