Vhodnost DrDII pro nováčky

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od ilgir »

Odseknuto od [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček.

Malkine, to, jestli je DrD2 pro tebe a tvé spoluhráče dobrý systém, poznáš nejlíp ty sám, tak si do toho nenech moc kecat. Zvlášť od lidí, kteří sami hráli nejvýš tak 30 systémů a jsou schopni ti tvrdit, že "v jakémkoli jiném systému budou souboje jednodušší než v DrD2". Systémů jsou stovky až tisíce a garantuju ti, že v mnoha z nich budou souboje ještě složitější než v DrD2. Ve starém DrD sice souboje odsýpaly rychleji, pokud hráči vynechávali jakékoli popisy a omezovali se jen na házení kostkou, ale tím pádem byly velice nudné a co si pamatuju, tak jsme je vždy chtěli mít co nejrychleji za sebou. V DrD2 je popisování nutností, což může být pro někoho nevýhoda, protože nejde jen tak vynechat, ale zase to přináší do hry kreativitu a neopakovatelnost - každý souboj bude jiný a zapamatování hodný. Což zároveň znamená, že DrD2 je náročné na hráče a není to odpočinková hra, při které lze "vypnout" (což platí ale pro všechna příběhotvorná RPG).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od York »

ilgir píše:Malkine, to, jestli je DrD2 pro tebe a tvé spoluhráče dobrý systém, poznáš nejlíp ty sám.
Pokud si je bude moci vyzkoušet, ideálně s hráči, kteří je už hrají. Poslechnout si názory lidí, kteří už různé systémy vyzkoušené mají, fakt není takové zlo, jak se tu snažíš prezentovat.

ilgir píše:Systémů jsou stovky až tisíce a garantuju ti, že v mnoha z nich budou souboje ještě složitější než v DrD2.
A to s problémem souvisí jak? Nikdo tu přece nenabízí systémy, které sám nezná, nebo ví, že jsou horší či složitější.

ilgir píše:Ve starém DrD sice souboje odsýpaly rychleji, pokud hráči vynechávali jakékoli popisy a omezovali se jen na házení kostkou, ale tím pádem byly velice nudné a co si pamatuju, tak jsme je vždy chtěli mít co nejrychleji za sebou.
Vůbec si jako příklad nevybíráš hru, o které se obecně ví, že je asi tak 20 let za zenitem, a tudíž ve srovnání s některými modernějšími výrazně horší, že ne?

ilgir píše:což platí ale pro všechna příběhotvorná RPG).
Tím bych si nebyl tak jistý. Zato si ale jsem jistý, že Dvojka fakt není příběhotvorné RPG. Pokud teda za příběhotvorné RPG nepovažuješ cokoliv, včetně DrD 1.X.

Skutečnost je taková, že jsou hráči, kteří si DrD 2 chválí a sedne jim, ale je taky hodně hráčů, kteří ho zkoušeli, narazili při tom na hromadu problémů a zjistili, že jim prostě nefunguje. To je poměrně unikátní skutečnost, od většiny ostatních RPG systémů hráči odchází proto, že jim z nějakých důvodů nevyhovují, nebo třeba našli jiné, které jim sedne víc. Od Dvojky hráči odchází proto, že jim nefunguje.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od ilgir »

Nikdo tu přece nenabízí systémy, které sám nezná, nebo ví, že jsou horší či složitější.
Stále si myslím, že kdyby si vzal do ruky jakákoli jiná pravidla, tak dotaz psát nebudeš.
Vůbec si jako příklad nevybíráš hru, o které se obecně ví, že je asi tak 20 let za zenitem, a tudíž ve srovnání s některými modernějšími výrazně horší, že ne?
DrD tu bylo prezentováno jako srozumitelnější a svižnější než DrD2. Já jsem jen poukázal na to, že má i své nevýhody.

Ostatní je věcí názoru.
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin »

Budu se opakovat. My DrD 2 budeme hrát.

/prosím nějakého moda, jestli by promazal příspěvky o výhodách a nevýhodách herních systémů.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od ilgir »

Na tomhle fóru se nemaže, ledaže by šlo o vyložené sprosťárny. Ale možná by to šlo vystříhat a oddělit do tématu o DrD2.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Nuloen »

York píše: Od Dvojky hráči odchází proto, že jim nefunguje.
z toho co jsem četl za argumenty se mi zdá že drd2 opouštějí lidé, kteří neumějí improvizovat, neumějí dělat kompromis, nebo jim vadí že se nad tím musí víc zamyslet, než třeba nad pathfinderem(stalo se mi, že jsem chtěl specifickou historickou zbraň a DM ji neměl v tabulkách a přesto nejel vlak) a někteří to zas přehánějí a ve svých myšlenkách se zamotají, třeba proto, že nemají pevný setting jako naše skupina.

ale opravdu OoT, takže už pšššt...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Jerson »

Nuloen píše:z toho co jsem četl za argumenty se mi zdá že drd2 opouštějí lidé, kteří neumějí improvizovat, neumějí dělat kompromis, nebo jim vadí že se nad tím musí víc zamyslet
Improvizovat umím, kompromisy zvládám (i když upřednostňuju konsensus) a zamýšlím se hodně, ale DrD2 pravidlově nezvládám. Tohle tvé tvrzení fakt nemůžu přijmout.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Cor »

Problém DrD II není v tom, že by nutilo lidi přemýšlet nad hrou víc kreativně a otevřeně, jak se občas někdo snaží podsouvat, problém je, že DrD II nutí přemýšlet nad hrou úplně jinak. Aby mohl člověk využívat hodně specificky nastavené mechaniky, tak musí přepínat úplně do jiné polohy a to někomu prostě nesedí a nesvědčí.

Mám pocit, že pro RPG veterány je DrD II těžké uchopit a používat PRÁVĚ proto, že jsou to veteráni a mají už nahráno x jiných systémů a stylů...a DrD II nutí svými mechanikami specifický (jiný) herní styl, než ostatní systémy (kde asi takovým stylem lze také hrát, ale není to imho tak vynucené mechanikami).
Nakolik je DrD II nevhodné pro nováčky těžko posoudit. Zatím mám pocit, že nováčci to leckdy zvládají vstřebat lépe, než zkušení hráči. Je tam ještě takové to objevování nepoznaného a tolerance (nováček nemá s čím srovnávat a poměřovat). Jen mám trochu obavy, jestli hráči, co začínali na DrD II nebudou jeho stylem "poznamenaní" natolik, že budou jen těžko hledat vhodné spoluhráče mezi lidmi, co na DrD II nezačínali... :think:
(to se ale asi nemáme jak dozvědět teď, možná za x let?)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Jerson »

Několik úplných nováčků začínajících na DrD2 jsem viděl, jeden z nich byla i moje současná manželka, které jsem tím zřejmě zabil chuť další RPG vůbec zkoušet. Celkové výsledky špatné - všichni tihle hráči vlastně spoléhali na to, že za ně pravidla budou řešit ostatní hráči, protože se v nich ani po několika hodinách neorientovali. (Nicméně těch hráčů bylo asi šest a přibývají jen pomalu, protože nikdo DrD2 zkoušet nechce. V dohledné době bych snad mohl mít sedmý vzorek.)
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od mal.kin »

Když jsme vyhlásili akci s našim deskoherním klubem, přišlo si poslechnout zhruba 30 lidí, co to dračák 2 je. Půlka byla úplní rpg nováčci a půlka už něco hráli.
Po dvou až třech hodinách a ukázkové hře z úvodu knihy, jsem se zeptal, jestli stále všichni mají zájem a světe div se, oni fakt měli.
Já a můj mladší kolega, jsme se stali vypravěči a oba jsme pod svá křídla vzali 9 lidí. Jeho družina se posléze zredukovala na 6+1 a naše na 7+1. Jak si momentálně vedou, netuším, ale vím, že DrD 2 modifikovali na prostředí steampunku.

My máme za sebou už druhé sezení a i když bojujeme s mechanikami, tak se do toho dostáváme, protože stačí, abych pochopil mechaniky správně a dál už se to předá na ukázkách. Ve volném čase studuji knihu. Jakmile se mi to dostane dostatečně pod kůži, troufnu si i na nějaká house rules atd.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Quentin »

Když už by někdo chtěl hrát něco novějšího (tzn ani oldschool ani middleschool), tak bych mu doporučil dungeon world. Není to dokonalé (odhaduju, že na vyšších úrovních se rozpadne matematika), ale je to příběhovější a nesrovnatelně snazší na vysvětlení, pochopení a svižný start hry (od rozdání charsheetů k hraní je to sotva patnáct minut).

a celé je to přehledně na netu + cc, takže si s tím můžete dělat, co chcete

Pokud by ale přecijen chtěl nějaký ten middleschool, aby si hráči mohli postavit jakékoli postavy chtějí, tak Barbarians of Lemuria nebo Savage Worlds.

A kdyby byl posedlý minimalismem, tak oldschoolek nebo třeba echthelioní fate.

Vnucovat lidem drd2 jako příběhové rpg je jako tvrdit, že vegani nemůžou jíst rafinovaný cukr, protože se cedí skrz kosti zvířat. Jo, možná je to pravda, možná máš dobré úmysly, ale nakonec tím víc lidí odradíš.

PS: Omlouvám se za spam. Vím, že je to to nejhnusnější, co na forum píšu, a mrzí mě to, ale každý drd2 topic vyžaduje alespoň jeden příspěvek se záchrannými odkazy na jiné hry. Nechci tvrdit, že je drd2 úplně nehratelné, jen je to na začátečníky zbytečná zátěž.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Resurrection »

Ze dvou opengamingů s úplnými nováčky (v každém byli po jednom kusu lidé se zkušeností s DrDo) DrD2 mohu s klidem prohlásit, že s nováčky je to naprosto super. Naopak s lidmi se zkušeností s DrDo i jiných RPG je to často děs - vyzkoušeno na dvou zcela rozdílných skupinách (obě dlouhodobě). Anekdotická zkušenost, nicméně z toho i tak vyvozuji (po konzultacích s různými lidmi včetně autorů):

Základní nepochopení vždy vychází z toho, že nebylo ujasněné, co se hraje. Protože:

a) Nováčci neměli problém přijmout to, že se hraje "hra" ve smyslu "divadelní hra" a oni jsou asistenti režiséra odpovědní za určitou část celé hry (primárně za postavu, ale v nemalé míře i za scény a také za svět):

PH: "Stojíš u zdi, za kterou už budeš konečně volný."
Hráč: "Přelezu zeď s pomocí lana, které jsem dříve ukradl."
Hod 2k6+kejklíř vs 9 -> neúspěch -> vykoupení
Hráč: "Zeď byla porostlá břečťanem a při přelézání jsem se zamazal a potrhal si oblečení."
PH: "Stojíš na druhé straně zdi ..."


b) Veteráni měli s tímtéž obrovský problém. Oni prostě hráli postavu a očekávali od pravidel (a ode mě), že jim bude vytvářet hru. Do vytváření "hry" jsem je musel bez výjimky tlačit. Některé se podařilo dotlačit snadno, jiní těžko a některé vůbec.

PJ: "Stojíš u zdi, za kterou už budeš konečně volný."
Hráč: "Chci přelézt zeď."
PJ: "Jen tak holým rukama to nezvládneš."
Hráč: "Použiju lano, co jsem dřív ukradl."
hod ??? -> neúspěch
PJ: "Spadl si a potrhal sis oblečení. Musíš najít jinou cestu [nebo změnit podmínky akce, aby bylo možné se o ní znovu pokusit]."


Nechci se pouštět do polemiky, co je lepší/horší/whatever. Pouze poukazuji na to, jak jsme vždy hrávali DrD/DnD/Shadowrun atd. vs DrD2. Osobně mi vyhovuje víc DrD2 z vícero důvodů. Každopádně naprosto chápu, proč ostříleným hráčům DrD2 vadí nebo pravidla nechápou. Z pravidel totiž nikdy nevymáčkneš b), protože ona vyžadují a). Už jsem to psal mnohokrát, ale opakování je zřejmě matka moudrosti (a stejně to furt nepomáhá v souvislosti s DrD2 kdovíproč): Mechaniky nevyhodnocují, co se stalo, ale jak se to stalo. Co se stalo určují hráči+PH (mimochodem Jersone, pravidla radí zásadně postupovat konsenzem všech, byť je to možné hrát i jinak - vůle PH, vůle jen hráčů apod.). Pokud chci zeď přelézt, tak jí nepřelezu jen v tom případě, že se rozhodnu se nevyčerpat. Nikoliv na základě hodu. Ten určuje, jestli má zamýšlená akce proběhla bez problémů nebo vyžadovala zvýšené úsilí.


Jo a samozřejmě jako se vším je to primárně o lidech. Pokud hraješ s lidma, kteří jsou proti DrD2 zaujatí, neznají ho nebo ho špatně pochopili, tak to ani sebelepší pravidla nezachrání. Naopak i s objektivně tragickými pravidly můžeš zahrát suprovou hru. Vyzkoušeno mnohočetněkrát v praxi.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od MarkyParky »

mal.kin:
Však v klidu. Ona ta mechanika zdaleka není tak složitá a do velké míry se tu setkáš s démonizací od lidí, co tu hru nepobrali.

Oni za to i částečné nemůžou. Je fér říct, že naučit se hrát DrDII není bez zádrhélů:
* Jednak si přiznejme, že příručka je blbě napsaná - věci jsou tam na přeskáčku, příkladů málo, formát jsou dlouhé odstavce textu, bez nějakých přehledů a schémat.
* Druhak tiskařský šotek řádil jako blázen a v příručce je mrťe chyb, které mohou prvočtenáře zmást. Nevím, kdy sis příručku pořídil, Bouchi toho v mezičase v dotiscích hrozné moc opravil, ale první tisky na tom byly bledě :/. V posledních už vyloženě chyby nejsou, ale některé příklady stále nejsou ideální.

To uznávám, že je velká bariéra pro případného nováčka.

Na druhou stranu, křivka učení toho systému je z počátku velmi pozvolná a je to spíš o pochopit, než se naučit. Zkouška, výzva, střet a vyčerpání nejsou žádné hyper-mechanické orgie a jakmile jednou pochopíš, jak fungují, tak už na ně převedeš cokoliv (takže můžeš i zahodit zbytečnou a komplikovanou sub-mechaniku překvapení).

V tu chvíli můžeš hrát takové DrDII-lite na úrovni pirátské verze - a je to hra, která je svými možnostmi srovnatelná s některými plnohodnotnými RPG tituly na českém trhu.
Pro plnohodnotnou hru pak musíš udělat dva strmější kroky - manévry a sub-mechaniku magií. To už může být oříšek, ale opět to není nic, přes co by nejel vlak.

Pár věcí je opravdu jinak, než v "béžných" RPG. To je bariéra spíš pro "zkušené matadory", než pro nováčky (to je to, o čem asi mluvil Cor).
* Třeba hráči mají nezvykle tvrdou systémovou podporu pravomoci interpretovat, co dokázali - vlastně až do té míry, že si to dělat musíš.
* Nebo se hodně pracuje s principem "házej si na to co děláš / dělej to na co si házíš", akorád v době kdy se ta hra vytiskla nedokázal ten princip nikdo tak jednoduše a elegantně popsat.
* A v neposlední řadě - ta pravidla ti v hodné věcech dávají jen mechanickou kostru a nechají na tobě a tvé skupině, zda si ji obalíte svalnatým masem barbara Conana, potrhaným pláštěm čarodéje Mrakoplaše nebo podkožním tukem Samvěda Křepelky. Někteří lidé v tom vidí zdroj hádek a dohadů, protože jim chybí nějaká vyšší autorita a mají pocit, že je v tom pravidla nechávají plácat se sami. Jiní (včetně mě) v tom vnímají potenciál pro to dohodnout se a přizpůsobit si hru na míru - k dnešnímu dni hraju souběžně 3 RPG kampaně v DrDII, každou úplné jinou stylově, žánrově, tempem, kulisami, vším...


S názorem, že tyhle věci jsou na škodu a způsobují snad nějaké "poškození", těžce nesouhlasím.

Další poznámka - ne každý, kdo tě tady a ve vedlejším vlákně Xkrát přesvědčoval, ať jdeš hrát něco jiného, to dělá na základě nějaké opravdové zkušenosti s DrDII.

Jsou tu i výjimky - třeba Arten, který strávil hraním DrDII poměrně hodně sezení, několikrát se k němu vracel, pomáhal s testováním revize pravidel a přesto nakonec zjistil, že mu DrDII nevyhovuje. To je člověk, se kterým dává smysl si popovídat o tom proč mu DrDII nevyhovuje a ať už se s ním nakonec shodneš nebo ne, taková debata ti může dát něco přínosného.

Ale poměrné vysoké procento strašících lidí ve skutečnosti nikdy prakticky DrDII nehrála tak, jak se má hrát, a straší tu s úplně jinými úskalími, než jaká před tebe ta hra nakonec opravdu předloží ;o). Takový přirozený strach z nepochopeného...

TL;DR v pár bodech:

* Pro absolutního nováčka, který by se hru měl naučit jen čtením knihy je DrDII opravdu těžký oříšek.
* Pro nováčka, kterému DrDII ukáže buďto někdo, kdo to už hraje, nebo si může tady na fóru přečíst příklady jak to řešit či konzultovat přímo s aktuálním týmem co pracuje na revizi, to je úplně jiná situace a DrDII není nijak složitá hra na naučení. Na opengamingu se zkušeným hráčem to 3/4 lidí naučí během prvních 20 minut hraní v základní verzi a do hodiny včetně manévrů i magie. 1/4 lidí to nepochopí nikdy ;o)
* Velkou bariérou pro nováčka, který najde odvahu se ptát na fóru, bude vysoké procento spammerů, kterým asi žere kočku, když někdo chce dělat něco jiného, než preferují oni ...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od York »

Resurrection píše: a)
PH: "Stojíš u zdi, za kterou už budeš konečně volný."
Hráč: "Přelezu zeď s pomocí lana, které jsem dříve ukradl."
Hod 2k6+kejklíř vs 9 -> neúspěch -> vykoupení
Hráč: "Zeď byla porostlá břečťanem a při přelézání jsem se zamazal a potrhal si oblečení."
PH: "Stojíš na druhé straně zdi ..."


b)
PJ: "Stojíš u zdi, za kterou už budeš konečně volný."
Hráč: "Chci přelézt zeď."
PJ: "Jen tak holým rukama to nezvládneš."
Hráč: "Použiju lano, co jsem dřív ukradl."
hod ??? -> neúspěch
PJ: "Spadl si a potrhal sis oblečení. Musíš najít jinou cestu [nebo změnit podmínky akce, aby bylo možné se o ní znovu pokusit]."
Řekl bych, že zrovna s tímhle až tak moc hráčů mít problém nebude. Něco hodně podobného dělá AW engine (ok, je tam stále možnost tvrdého failu, ale obvykle ne moc pravděpodobná) a můžeš takhle hrát v podstatě jakoukoliv klasickou hru. Problém nastane, když se pokusíš používat to, co Dvojka postavila nad tím - snahu takhle vyhodnocovat i boj (navíc zbytečně komplikovaně), skutečnost, že cenou je vždycky vyčerpání*, a že se vždycky hraje o to, kdy postavám dojdou zdroje.

Imho většina hráčů, kterým Dvojka "funguje", hrajou přesně tak, jak jsi napsal - hází si na to, jak akce proběhly, používají zdroje jen jako hodně orientační vodítko toho, jak na tom asi postava je, a z boje vyházeli většinu balastu, který se snaží dělat něco víc než tohle. To teda jen hádám, ale celkem tomu věřím.


* Tohle je mimochodem dost podstatné. Totiž v těch "jiných systémech" to nikdy není tak, že když nepřehodíš obtížnost, tak jsi neuspěl a tvůj příběh pod tou stěnou končí. Ve skutečnosti to znamená pouze "tudy cesta nevede", nebo aspoň "ne tak jednoduše, jak jsi to zkoušel". Což vede k tomu, že hráč musí hledat jiná řešení (toho, co vlastně původně chtěl udělat, a kde stěna byla jen jedna z mnoha možných překážek po cestě). Drama se v nich netočí kolem stěny, týká se toho, co postavu k té stěně dovedlo.

Dvojka sice dává možnost se nevyčerpat a přemýšlet o tom stejně jako v jakémkoliv jiném RPGčku, ale proč by to hráč dělal, když tam tu možnost vyčerpání má, a když je to tak levné. Ve výsledku nikdy nemusí hledat kreativní řešení problému, musí hledat jen dostatečně průchozí popis toho, jak se postava vyčerpala. Výsledkem je samozřejmě úplně jiná hra. (Nicméně teda to s nevhodností pro nováčky až tak nesouvisí, ta je dána spíš těmi komplikovanými neintuitivními nadstavbami, tj. bojem, manévry a tak).
Naposledy upravil(a) York dne 24. 3. 2016, 10:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: Dvojka sice dává možnost se nevyčerpat a přemýšlet o tom stejně jako v jakémkoliv jiném RPGčku, ale proč by to hráč dělal, když tam tu možnost vyčerpání má, a když je to tak levné.
To tučné je přesně to, o čem mluvím, když zmiňuju ty fiktivní démony.

Mohl bys mi prosím tě Yorku, vysvětlit, jak to může být levné, když:
Revize, strana 15. píše: Aby vaše dobrodružství obsahovalo napětí a pravidla DrD II vám správně fungovala, je potřeba při vedení hry
správně nastavit čerpání i obnovování zdrojů.

Pravidla DrD II jsou založena na tom, že hra je napínavá pokud hráči musí průběžně řešit dilema, zda jim
odvrácení neúspěchu, kterému čelí, stojí nebo nestojí za utracené zdroje. Proto je potřeba, aby množství
zdrojů, které postavy mají na dobrodružství k dispozici, bylo v rovnováze k množství zdrojů, které za průchod
dobrodružstvím utratí.

- Kdyby měly postavy zdrojů málo, téměř nikdy by se nevyčerpaly. Jejich osud by záležel jen na kostkách
a náhodě.
--- Pokud se vám při vašem tempu hraní stává, že postavy se nemohou vyčerpávat, protože věčně
nemají žádné zdroje, buďto snižte počet zkoušek a střetů mezi odpočinky, nebo dovolte
postavám častěji odpočívat.

- Kdyby měly postavy zdrojů příliš, vyčerpávaly by se vždy. Jejich osud by byl zcela v jejich rukou,
nehrozil by jim žádný neúspěch. A taková hra, zbavená dilemat zase brzy omrzí.
--- Pokud se vám při vašem tempu hraní stává, že postavy vyčerpávají vždy, protože mají příliš
mnoho zdrojů, buďto zvyšte počet zkoušek a střetů mezi odpočinky, nebo obnovujte zdroje
v odpočinku méně často.

Proto při přípravě dobrodružství a hraní DrD II dbejte na to, aby postavy vždy měly zdrojů „tak akorát“, aby se
musely rozhodovat, zda se jim vyplatí neúspěch odmítat nebo ne. Zároveň mějte na paměti, že hraní
neúspěchů může být stejně zábavné, jako hraní úspěchů – ostatně, chcete-li někdy zažít dobrodružství na téma
„útěk z vězení“, v první řadě vás nejprve musí do toho vězení někdo zavřít. A zcela jistě je lepší být zavřen do
vězení s ušetřenými zdroji, nežli na pokraji sil. V následujících kapitolách si o „hře o zdroje“ řekneme víc.
???
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů