Vhodnost DrDII pro nováčky
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Za 40 minut moje družina sotva odehraje jeden rozhovor nebo pořeší jednu překážku
(Je ale fakt, že mám věčně pocit, že to hrajeme "nějak divně", když se po třech hodinách někdy sotva posuneme v hlavní zápletce ).
No a tvorba postav je téma samo pro sebe. Celý večer trvá, než se hráči alespoň trochu dohodnou na družině, která by se nerozpadla při prvním větším dilematu a dávala alespoň trochu smysl, a aby hráči mohli alespoň trochu hrát své postavy. Ovšem pravidlově je to rychlé, tedy dokud někdo nezačne propočítávat, jak jeho postava bude vypadat o sedm úrovní později nebo prostě musí mít Hadačství, ale nechce Šamana...)
Zkušení hráči jsou prostě za trest
(Je ale fakt, že mám věčně pocit, že to hrajeme "nějak divně", když se po třech hodinách někdy sotva posuneme v hlavní zápletce ).
No a tvorba postav je téma samo pro sebe. Celý večer trvá, než se hráči alespoň trochu dohodnou na družině, která by se nerozpadla při prvním větším dilematu a dávala alespoň trochu smysl, a aby hráči mohli alespoň trochu hrát své postavy. Ovšem pravidlově je to rychlé, tedy dokud někdo nezačne propočítávat, jak jeho postava bude vypadat o sedm úrovní později nebo prostě musí mít Hadačství, ale nechce Šamana...)
Zkušení hráči jsou prostě za trest
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Munchkinovat v DrD2?? To mi pripada za trest spis.
Secrets are power.
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Je to spíš taková optimalizace, aby si časem odemkl ta pokročilá povolání, ktrá ke svojí postavě chce (což je dáno konceptem postavy, takže ok), ale bylo to co nejrychleji a bez "zbytečných úrovní" v základních povoláních (což je, pravda, už někdy až moc krkoleomné, když řeší každou úroveň).
Je fakt, že já to jako hráč ale dělám částečně taky. Minimálně v tom, že přemýšlím o kombinaci základních povolání 4+2+2, protože je to "úspornější" než 3+3+3, ale zase jsou ta základní povolání použitelnější než 5+1+1
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Jo tyjo jsem si nevšiml, že pirátská verze nemá zvláštní schopnosti a manévry a tak. Jak se to vůbec bez toho hraje?
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Uplne normalne, k cemu to tak nutne potrebujes?eerieBaatezu píše: ↑19. 7. 2018, 15:28 Jo tyjo jsem si nevšiml, že pirátská verze nemá zvláštní schopnosti a manévry a tak. Jak se to vůbec bez toho hraje?
Secrets are power.
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Rád bych upřesnil jak to bylo s tou 1,5 hodinou.
Hráčů bylo 7 a všichni měli svoji postavu (tzn. si ji i vytvořili). Většinu času zabralo vytváření postav, od výběru rasy přes povolání (povolání a úrovně jsem navrhoval já podle odpovědi na otázku, čím by jejich postavy chtěly v budoucnu být) po rozdělení zdrojů, ZS a vybavení. Na ZS jsme strávili nejvíce času, neboť pravidel nebylo dost, a proto jsem chtěl, aby si všichni napsali stručně dané ZS do deníků, aby nebylo při hře potřeba listovat pravidly. Navíc jsem zjistil, že psaní jde dětem hodně pomalu (nemám s takto starými dětmi (10 let) zkušenost, kdybych věděl, že budou ZS opisovat tak dlouho, tak to udělám jinak, např. pomocí kartiček). Jak dlouho jsem vysvětloval samotná pravidla už nevím, ale myslím, že pod 10 minut.
Kdybych přinesl připravené deníky, tak by to šlo samozřejmě rychleji, ale protože jsem předpokládal, že to nebude jednorázovka, tak jsem chtěl, aby si hráči vytvořili postavy tak, jak se jim líbí. A také se hráči chystali hrát podle pravidel ve škole se spolužáky, tak jsem chtěl, aby viděli, jak probíhá tvorba postav, neboť tam byl i jejich budoucí PH.
Hráčům jsem se při tvorbě postav věnoval průběžně, nebylo to tak, že by někdo čekal např. hodinu, než na něj přijde řada.
Hráčů bylo 7 a všichni měli svoji postavu (tzn. si ji i vytvořili). Většinu času zabralo vytváření postav, od výběru rasy přes povolání (povolání a úrovně jsem navrhoval já podle odpovědi na otázku, čím by jejich postavy chtěly v budoucnu být) po rozdělení zdrojů, ZS a vybavení. Na ZS jsme strávili nejvíce času, neboť pravidel nebylo dost, a proto jsem chtěl, aby si všichni napsali stručně dané ZS do deníků, aby nebylo při hře potřeba listovat pravidly. Navíc jsem zjistil, že psaní jde dětem hodně pomalu (nemám s takto starými dětmi (10 let) zkušenost, kdybych věděl, že budou ZS opisovat tak dlouho, tak to udělám jinak, např. pomocí kartiček). Jak dlouho jsem vysvětloval samotná pravidla už nevím, ale myslím, že pod 10 minut.
Kdybych přinesl připravené deníky, tak by to šlo samozřejmě rychleji, ale protože jsem předpokládal, že to nebude jednorázovka, tak jsem chtěl, aby si hráči vytvořili postavy tak, jak se jim líbí. A také se hráči chystali hrát podle pravidel ve škole se spolužáky, tak jsem chtěl, aby viděli, jak probíhá tvorba postav, neboť tam byl i jejich budoucí PH.
Hráčům jsem se při tvorbě postav věnoval průběžně, nebylo to tak, že by někdo čekal např. hodinu, než na něj přijde řada.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
On tenhle čas odpovídá tomu, jak dlouho jsme postavy v DrDII vytvářeli my na naší hře, ale bez ohledu na to jak dlouhá hra je plánovaná mi to přijde moc.
V tomto směru se mi značně líbí přístup Space Alertu (což je sice deskovka, ale to nevadí), která hráče učí pravidla postupně od základů, a další pravidla přidává postupně až během hry.
V tomto směru se mi značně líbí přístup Space Alertu (což je sice deskovka, ale to nevadí), která hráče učí pravidla postupně od základů, a další pravidla přidává postupně až během hry.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Mě teda ne. Cca 10 minut per capita je na vytvoření postavy hodně v pohodě.
(Samozřejmě chápu, že to bylo průběžné a ne časově oddělené, ale stejně...)
A cca 90 minutová příprava je na rpg na dlouhodobější hraní taky cajk. Jasně, pro zábavu na jeden večer je to dost (i když v sedmi hráčích?) , ale zde je vždy otázka, jestli nesáhnout raději právě po té deskovce. Pokud se totiž nejedná o verbování nových háčů (u nichž je ale zase předpoklad, že to nezůstane u toho jednoho večera), tak rpg na jeden večer má IMHO cenu spíš v partě zkušenějších hráčů...
Mimochodem tenhle čas lze zkrátit zmíněnou zjednodušenou verzí pravidel (pokud by se mělo hrát jen jeden večer tak bez ZS, jejichž výběr trvá nejdéle) nebo braním doporučených ZS pro první úrovně a jejich zjednodušeným zápisem (stačí, když hráč hlásí Průvodci, že má "Zběhlost na boj zblízka/manévr zdarma" on ho pohlídá, aby to zahrál správně - na začátku stejně musí).
(Samozřejmě chápu, že to bylo průběžné a ne časově oddělené, ale stejně...)
A cca 90 minutová příprava je na rpg na dlouhodobější hraní taky cajk. Jasně, pro zábavu na jeden večer je to dost (i když v sedmi hráčích?) , ale zde je vždy otázka, jestli nesáhnout raději právě po té deskovce. Pokud se totiž nejedná o verbování nových háčů (u nichž je ale zase předpoklad, že to nezůstane u toho jednoho večera), tak rpg na jeden večer má IMHO cenu spíš v partě zkušenějších hráčů...
Mimochodem tenhle čas lze zkrátit zmíněnou zjednodušenou verzí pravidel (pokud by se mělo hrát jen jeden večer tak bez ZS, jejichž výběr trvá nejdéle) nebo braním doporučených ZS pro první úrovně a jejich zjednodušeným zápisem (stačí, když hráč hlásí Průvodci, že má "Zběhlost na boj zblízka/manévr zdarma" on ho pohlídá, aby to zahrál správně - na začátku stejně musí).
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Co ti brani takto hrat i jakekoliv P&P RPG? Zrovna DrD2 je na tohle velmi dobre, jelikoz vetsina pravidel je nastavba na zakladu a da se ignorovat (ZS, dovednosti, manvery...). Pokud si nejsi jist, tak pouzij Piratskou verzi, kde to dokonce uz autori i osekali jako ukazku. Vsechno muzes pridavat postupne treba i behem hry (ne jen mezi sezenimi). Opet, tohle ale imho nejsou problemy pravidel, ale hrani obecne.
Secrets are power.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Nejen to.Resurrection píše: ↑20. 7. 2018, 13:21Co ti brani takto hrat i jakekoliv P&P RPG? Zrovna DrD2 je na tohle velmi dobre, jelikoz vetsina pravidel je nastavba na zakladu a da se ignorovat (ZS, dovednosti, manvery...). Pokud si nejsi jist, tak pouzij Piratskou verzi, kde to dokonce uz autori i osekali jako ukazku. Vsechno muzes pridavat postupne treba i behem hry (ne jen mezi sezenimi). Opet, tohle ale imho nejsou problemy pravidel, ale hrani obecne.
Celá Pirátská verze+Základní příručka jsou strukturované tak, aby nemusel přečíst celá pravidla a mohl hrát.
Plus v příručce je tutoriálové dobrodružství strukturované tak jakbysmet.
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Nevím, jak ty, ale my jsme teda při hraní Dračáku každou přestávku netvořili nové postavy
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Osobně jsem přesvědčen o tom, že hráč by si měl svou postavu pro RPG být schopen pamatovat i bez nějaké extra paměti. Čím déle ji hraje, tím víc si může pamatovat. Někteří to dokázali i s běžnými pravidly, ale já mluvím o prakticky každém hráči. Protože považuju za hodně nežádoucí, když hráč neví, co by jeho postava měla dělat, a tak začne procházet seznam schopnosti své postavy a hledá, co by mohl použít.
Ne že bych se tohoto přístupu u svých her držel, ale hodlám to změnit.
Ne že bych se tohoto přístupu u svých her držel, ale hodlám to změnit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Rozhodne doporucuju. Drive jsem to taky hraval na zaklade seznamu, a hrani bez nich je opravdu podstatne lepsi. Dokonce bych sel tak daleko, ze bych vsechny ty seznamy v DrD2 zmenil na priklady toho, co dane povolani zhruba poskytuje, aby mel hrac predstavu. A konkretni situace a moznost vyuziti v hodu bych nechal na zvolenem pravidlu rozhodovani.Jerson píše: ↑22. 7. 2018, 17:15 Osobně jsem přesvědčen o tom, že hráč by si měl svou postavu pro RPG být schopen pamatovat i bez nějaké extra paměti. Čím déle ji hraje, tím víc si může pamatovat. Někteří to dokázali i s běžnými pravidly, ale já mluvím o prakticky každém hráči. Protože považuju za hodně nežádoucí, když hráč neví, co by jeho postava měla dělat, a tak začne procházet seznam schopnosti své postavy a hledá, co by mohl použít.
Ne že bych se tohoto přístupu u svých her držel, ale hodlám to změnit.
Secrets are power.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
To by mě zajímalo, jestli tenhle soud vydáváš po přečtení kapitoly Používání dovedností (strana 159 a dál), nebo jestli jsi jí nečetl.Resurrection píše: Dokonce bych sel tak daleko, ze bych vsechny ty seznamy v DrD2 zmenil na priklady toho, co dane povolani zhruba poskytuje, aby mel hrac predstavu.
Re: Vhodnost DrDII pro nováčky
Taky mam pocit ze vymenil 0,5 za jednu polovinu. Vzdyt takhle presne povolani v drd2 funguji, takze neni co predelavat...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: gunware a 1 host