Pepa píše:(Imho je tohle vlastně ještě větší bug, než to svazovat se začátkem sezení. A řešením (obou těchto bugů) je: svázat obnovu zdrojů podle opravdu dlouhého odpočinku (cca týdenního) ve fikci.)
Kdy bude končit sezení, většinou hráči vědí dopředu, zatímco jestli je protivníci nechají vyspat, si postavy nikdy nemohou být jisté. Ale jo, no, ten rozdíl není až tak velkej.
Když obnovu navážeš na "opravdu dlouhej odpočinek", tak tím z celé hry uděláš boj o přežití. Navíc se ti začne dít to, že na začátku kapitoly budou mít postavy hromadu zdrojů, ale na finální souboj už budou ždímat poslední zbytky, což není zrovna zábavné.
Tuhle vlastnost má klasická kondice (tedy životy představující fyzické zranění) ve hrách, kde není rychlé léčení. Právě proto je docela dobré představit tam ještě další, rychle obnovitelné "životy", o které mohou postavy přicházet, aniž by je to dlouhodobě vyřadilo ze hry. V méně nebezpečných střetnutích potom typicky přichází jen o tyhle rychle obnovitelné "životy", zatímco ve finálním souboji je slušná šance, že si odnesou nějaké to vážnější, dlouhodobější zranění - což ale nevadí, protože je to finální souboj a po něm pravděpodobně bude čas na léčení.
Jestli se nepletu, tak Dvojka sice rozlišuje rychle a obtížně obnovitelné zdroje, ale tuhle vlastnost až tak úplně nemá kvůli tomu, že ty rychle obnovitelné "převádíš" z těch druhých. Takže zatímco na začátku "kapitoly" máš řádově desítky zdrojů, když by jako fakt šlo do tuhého, na konci už výrazně míň, protože už nemůžeš "vyrábět" další zdroje z těch pomalu obnovitelných, o které jsi přišel a obnovíš si je až po skončení kapitoly. Na druhou stranu ve Dvojce je to asi z hlediska hratelnosti žádoucí, protože bossfight s plnými zdroji u všech postav by nejspíš byl pekelně zdlouhavej. Jako hráče by mě to ale asi štvalo
Björn píše:Máte problém způsobený nadbytkem zdrojů? Přidejte zkoušky, střety, výzvy (potažmo kombinační konflikty).
Máte problém způsobený nedostatkem zdrojů? Dělejte si přestávky, navštěvujte hambince, krčmy, lazebníky, lázně, používejte masti, dryáky, elixíry, jezte dobré jídlo, "používejte repelent". Nemusíte snižovat zkoušky, střety... pokud nechcete ubrat na akčnosti.
My tenhle problém právě vůbec nemáme a tudíž nemusíme vymýšlet žádná řešení. Ten problém je přímý důsledek toho, že mechaniky Dvojky umí vyhodnocovat pouze to, co tě každá dílčí akce stála, a tudíž tě nutí dělat z každého příběhu boj o zdroje, kde ti pořád něco akutně hrozí a nemáš kdy si odpočinout. Ostatní RPGčka tohle prostě nedělají, o zdroje se v nich typicky hraje jen když jde opravdu do tuhého, případně práce se zdroji slouží jako dramatický nástroj (dostává postavy do průšvihů a následně jim umožňuje se z těch průšvihů stylově dostávat).
Ale to je celkem jedno, když to někomu vyhovuje, ať klidně hraje v neustálém resource stressu. Tohle bylo spíš takové obecné zamyšlení nad tím, jaké výhody a nevýhody mají různé metody práce se zdroji a jejich obnovou. Nemusíš hned ve všem hledat kritiku tvé oblíbené hry
