Vhodnost DrDII pro nováčky

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 24. 3. 2016, 23:56

MarkyParky píše:
Pepa píše: Ale jo. Třeba ta revize něco změní. (Až někdy v nějaké daleké budoucnosti vyjde...)
Jako fakt za jediný den dvakrát? viewtopic.php?f=262&t=13192&start=15#p471374

http://www.drd2.cz/pravidla/prepracovana
konkrétně:
http://www.drd2.cz/sites/default/files/ ... 141010.pdf
strana 15
Datum vydání:
9.10.2014

A ty se divíš, že džoukuju?
Abych řekl pravdu, tak se ani moc nedivím tomu, že o tom lidi moc neví. Ta stránka samotná je dost chaotická a nepřehledná, vůbec najít tam cokoliv dá zabrat a to ani nemluvím o tom, že ten odkaz samotný je schovaný v moři textu v nějakém článku. Já to původně našel skrz to vlákno Revize Pravidel, které je tady na foru.

Nehledě na to, že to vyšlo už před dvěma lety jako první část a ty další jaksi nenásledovaly. Takže už to lidi tak nějak pustili z hlavy.

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od MarkyParky » 25. 3. 2016, 00:37

Jerson píše: Zkouším pár hráčů (dobře, hráček) textových RPG přesvědčit, aby si zahrály stolní RPG, přičemž některé našly i skupiny hrající DrD. Takže pár postřehů, jak moc je DrD vhodné pro tyhle nováčky.
.....
Docela rád bych věděl, co byste na tyhle požadavky říkali vy, kteří píšete, jak je DrD2 vhodné pro nováčky.
Tak si to rozeberme:


Chtěla bych si zahrát holku, která pracuje v baru a závodí v autech ...
Jersonova verze: No, DrD je fantasy.
Skutečná verze: No, DrD je fantasy. Můžeš hrát holku, co pracuje v krčmě a závodí na koních ...

Tak dobře, chci hrát vlkodlačku a ...
Jersonova verze: Z ras je na výběr člověk, elf, trpaslík, hobit, kroll.
Skutečná verze: Zajímavý koncept. V DrDII je postava, která umí ovládat zvířata a měnit podobu. Sice se tomu říká "šaman", protože nejčastěji to bývají nějací zvířecí kouzelníci, ale klidně to můžeš použít jako základ pro tvou vlkodlačku. Co ještě podle tebe takový vlkodlak umí, abychom to skloubili?

Tak tedy holku, která studuje na magické univerzitě, ale nezvládá krotit svou sílu (myšleno magickou). Pokud jí někdo naštve, dokáže ho zabít jen pomocí vůle.
Jersonova verze: Mám dojem, že v DrD 2 začínající kouzelníci nemůžou magií zabíjet.
Skutečná verze: DrDII jen některé magie dokáží zabíjet.

A co tedy můžou?
Jersonova verze: No, můžeš si vzít na začátku bojovnici a zaříkávačku, z té může být na šesté úrovni čarodějka ovládající živly, nebo mága, ten je kombinací zaříkávače a kejklíře a umí působit na mysl.
Skutečná verze: Jsou tam prudké a živelné magie, jako oheň a vítr - ty dokáží i zabít. Jsou tam i klidnější, přírodní, jako voda, země či rostliny - ty sice zabít nedokáží, ale zase mají trvalejší vliv. A nakonec jsou tam kouzelníci co ovládají iluze či mysl, ti taky neumí zabít, ale zato umí ovládnout tělo či smysl jiné osoby.

Ale já nechci být bojovník ani nějaký žonglér, proč nemůžu být rovnou čarodějka?
Jersonova verze: To je kombinované povolání, které vzniká ze dvou předchozích. Začneš jako zaříkávač-
Skutečná verze: Samozřejmě můžeš. Klidně si vyber - buďto ti vytvoříme ti postavu na vyšší úrovni, abys to všechno už ovládala. A nebo se můžeš rozhodnout teprve všechno objevovat a pak ta tvá magie bude zpočátku slabá. Je to na tobě.

Příručka, strana 18 píše: Karolína si chtěla zahrát ženskou postavu a špiónku se vším, co k tomu patří, tedy i s tragickou láskou a intrikami. Zjistila ale, že pro její koncept je postava začínající na 3. úrovni málo rozvinutá. Rozhodla se proto začít hrát od 7. úrovně, aby již mohla mít pokročilé povolání lupičky ....
Myslím, že jiný komentář to nepotřebuje.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 00:44

Tak to sem dám znova, protože to zřejmě zapadlo:
Tak dobře, chci hrát vlkodlačku a ...
Z ras je na výběr člověk, elf, trpaslík, hobit, kroll.
Dvě možnosti:

1) (O hodně lepší.) Ať hraje World of Darkness a udělá si tam vlkodlačici, co pracuje v baru a závodí v autech.
2) Jestli vážně chce hrát vlkodlačici v Drd 2, tak ať hraje za šamanku nebo se nějak domluví s PJem.
Tak tedy holku, která studuje na magické univerzitě, ale nezvládá krotit svou sílu (myšleno magickou). Pokud jí někdo naštve, dokáže ho zabít jen pomocí vůle.
Mám dojem, že v DrD 2 začínající kouzelníci nemůžou magií zabíjet.
Ať začne na vyšší úrovni. A nebo se smíří s tím, že někoho maximálně prokleje dost silnou kletbou. Ono by to byl pro hru na magické akademii o dost stravitelnější koncept, protože by na té akademii jinak asi moc dlouho ta její postava nezůstala.
A co tedy můžou?
No, můžeš si vzít na začátku bojovnici a zaříkávačku, z té může být na šesté úrovni čarodějka ovládající živly, nebo mága, ten je kombinací zaříkávače a kejklíře a umí působit na mysl.
Ale já nechci být bojovník ani nějaký žonglér, proč nemůžu být rovnou čarodějka?
To je kombinované povolání, které vzniká ze dvou předchozích. Začneš jako zaříkávač-
Takže abych hrála to co vlastně ani moc nechci hrát, musím začít hrát jako něco úplně jiného, co nechci vůbec? Co je to za pitomost? Už ani nemám chuť to zkoušet.
Můžeš začít jako Zaříkávač 3. úrovně. Bojovníka nebo Kejklíře si můžeš přidat až potom a stačí ti 1 úroveň. Možná trochu arbitrární omezení a já s ním taky moc nesouhlasím, ale vůbec nemusíš začít hrát jako něco úplně jiného než co chceš, nehledě na to, žes jí ani neřekl, co vlastně zaříkávač vůbec dělá a co umí (jestlis jí to vysvětloval takhle).

A pokud vážně chtěla hrát za čarodějku, tak prostě může začít na vyšší úrovni. Hra to unese.

Jestli vážně nedokáže překousnout ani tu jednu úroveň Bojovníka nebo Kejklíře, tak se dá použít Houserule a udělat to jako u mistrovských povolání, tedy že místo v šesti úrovní v povolání stačí jen šest zvláštních schopností. Trochu to možná způsobí problémy, ale dá se to.

A abych řekl pravdu, tak tohle nějak moc nevypadalo na něco způsobeného právě Drd 2. Mohlo by se vzít kterékoliv RPG a je šance že se najde něco, co dotyčného hned odradí. Třeba na DnD 3.5:

Hráč: Chci hrát za chlápka, co pilotuje obřího robota a...

PJ: Tohle je fantasy hra.

Hráč: Dobře, tak chci hrát za hraničáře co je jako Robin Hood. Má ochočenýho vlka, co ho poslouchá na slovo a v lese se vyzná jako nikdo jinej.

PJ: Ok, ale hraničář má zvířecího společníka až na 4. úrovni, my začínáme na první.

Hráč: To ani nemůžu mít vlka? Tak dobře, chci hrát za necromancera co má armádu zombií a...

PJ: Tohle je zase možné až na páté úrovni a navíc, všichni ostatní hrajou za dobré postavy, vytváření zombií patří mezi zlá kouzla.

Hráč: A to nemůžu bejt jakože hodnej nekromant? Jak z Diabla 2?

PJ: Bohužel ne.

Hráč: Chjo. Tak ok, budu hrát za bojovýho čaroděje, co po všech metá ohnivý koule a magický střely. Útočí jenom magicky.

PJ: To ti asi moc dlouho nevydrží, protože na první úrovni máš jenom dvě kouzla denně.

Hráč: Cože? To jako dokážu použít jen dvě kouzla denně? Co je to za pitomost? Na to kašlu.
Naposledy upravil(a) Rodario dne 25. 3. 2016, 01:38, celkem upraveno 1 x.

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od MarkyParky » 25. 3. 2016, 00:52

Pepa píše: MarkyParky: Proč v jednom vlákně tvrdíš, že "Revizi máme už dva roky" a v jiném (zde) tvrdíš: "Až to bude, tak to bude..."?
Protože:
www.drd2.cz píše: Jednotlivá zpřesnění a změny budeme průběžně, během vývoje, zveřejňovat prostřednictvím RPG Fóra a tohoto webu. Jako hráči tedy budete mít nejen možnost sledovat, jak se hra vyvíjí, ale průběžně jednotlivé změny do své hry i začleňovat. Zveřejnění bude vždy probíhat v ucelených funkčních blocích pravidel, a bude doprovázeno velkým množstvím příkladů a detailních vysvětlení, které se do tištěné verze knihy nevejdou.
...
První sousto tohoto zveřejňování můžete ochutnat už nyní, v první verzi dokumentu "Revize pravidel DrD II", který je ke stažení zde. Tento dokument z velké části obsahuje vysvětlení nejasností, se kterými se hráči při hraní potýkali a které se v nové verzi nebudou měnit, ale zaslouží si lepší vysvětlení, najdete v něm ale již i několik prvních změn pravidel. Jak bude autorský tým v revizi pokračovat, změn a nových věcí bude postupně přibývat.
a dále
Revize pravidel Dračího doupěte II - verze dokumentu 141005 píše: Tento dokument obsahuje jednak upřesnění a doplnění pravidel ze stávající příručky, jednak několik prvních
změn
. Postupem času se bude tento dokument rozšiřovat o další změny či zpřesnění pravidel, vždy po ucelených blocích. V každém okamžiku si tedy s kombinací tohoto dokumentu a základní příručky Dračího doupěte II
budete moci zahrát plnohodnotnou a aktuální hru.
Pepa píše: Takže co si z toho jako mám odnést?
No, zatím mi přijde, že bys měl zapracovat na porozumění psaného textu :P
Pepa píše: Má cenu, abych četl dva roky starou revizi?
No, za předpokladu, že se cítíš dostatečně "seznámený" s DrDII na to, abys mohl nováčkům vysvětlovat co je špatně a co ne, bylo by dobré, kdybys aspoň tušil, co obsahuje.
Pepa píše: Protože od té doby se buďto nezměnila (tak proč v takovém případě už není dávno vydaná?), nebo se změnila (ale v takovém případě ji tedy mažu z disku a zapomínám, protože ta daná verze už je pasé a počkám si na novou).
WTF? Přečti si po sobě to souvětí znova, nedává smysl - IMO sis tam pomotal negace.


Jinak odpověď na to, jaký bude vztah mezi novou verzí revizního dokumentu a tou původní samozřejmě najdeš v těch textech, na které jsem odkazoval, taky.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 01:05

Tak tedy holku, která studuje na magické univerzitě, ale nezvládá krotit svou sílu (myšleno magickou). Pokud jí někdo naštve, dokáže ho zabít jen pomocí vůle.
Jersonova verze: Mám dojem, že v DrD 2 začínající kouzelníci nemůžou magií zabíjet.
Skutečná verze: DrDII jen některé magie dokáží zabíjet.

A co tedy můžou?
Jersonova verze: No, můžeš si vzít na začátku bojovnici a zaříkávačku, z té může být na šesté úrovni čarodějka ovládající živly, nebo mága, ten je kombinací zaříkávače a kejklíře a umí působit na mysl.
Skutečná verze: Jsou tam prudké a živelné magie, jako oheň a vítr - ty dokáží i zabít. Jsou tam i klidnější, přírodní, jako voda, země či rostliny - ty sice zabít nedokáží, ale zase mají trvalejší vliv. A nakonec jsou tam kouzelníci co ovládají iluze či mysl, ti taky neumí zabít, ale zato umí ovládnout tělo či smysl jiné osoby.
Nebo taky: Jako začínající postava ta tvá zaříkávačka dokáže sesílat kletby a požehnání. Takže by například někomu mohla požehnat a způsobit, že jsou silnější, hbitější a vůbec se jim daří lépe. A také by mohla ostatním způsobit velice nepříjemné věci. Třeba když by se jí její zarytá sokyně přede všemi začne posmívala, tak by se třeba neovládla a magicky by jí vyčarovala odporné bradavice na tváři. Nebo kdyby se naštvala na milence, co jí zahýbal s jinou, tak by ho na čtvrt roku proklela kletbou, která se postará o to, že už toho fyzicky nebude schopen. A tak bude tu tvou zaříkávačku odprošovat, že to tak nemyslel, byl to jen chvilkový zkrat a ať tu kletbu konečně zruší, že to je horší než mučení.

Jestli vážně chceš, aby už mohla někoho třeba spálit na prach tak se můžeme domluvit na tom, abys začala na vyšší úrovni a byla už čarodějka.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Jerson » 25. 3. 2016, 01:08

MarkyParky píše:
Skutečná verze: Zajímavý koncept. V DrDII je postava, která umí ovládat zvířata a měnit podobu.
Ani jedno z toho nesplňuje požadavek. Nechce umět ovládat zvířata ani měnit podobu - chce být silná a rychlá.
Skutečná verze: DrDII jen některé magie dokáží zabíjet.
Je tam snad magie bez živlového efektu, která dokáže zabít, jak to dokáže třeba Darth Vader?
Skutečná verze: Samozřejmě můžeš. Klidně si vyber - buďto ti vytvoříme ti postavu na vyšší úrovni, abys to všechno už ovládala. A nebo se můžeš rozhodnout teprve všechno objevovat a pak ta tvá magie bude zpočátku slabá. Je to na tobě.
Opět jsi nepochopil - když už by měla hrát čarodějku, nechce mít žádné schopnosti se zbraněmi ani žádné takové povolání. Samozřejmě že jsem řekl "budeš mít napsáno, že jsi bojovník, ale nemusíš umět bojovat" - to ale představuje dost pokročilé zenové myšlení. Může být někdo čaroděj, aniž by měl byť jediný level bojovníka?
Karolína si chtěla zahrát ženskou postavu a špiónku se vším, co k tomu patří, tedy i s tragickou láskou a intrikami. Zjistila ale, že pro její koncept je postava začínající na 3. úrovni málo rozvinutá. Rozhodla se proto začít hrát od 7. úrovně, aby již mohla mít pokročilé povolání lupičky ....
Hezké, kdyby daná skupina neměl výslovně napsáno, že všichni začnou na stejné, tedy 3. úrovni.

Samozřejmě jsem jí řekl, že by mohla napřed jít sem na fórum, aby se zeptala zkušených hráčů, ale dopředu sem odmítla psát, jen si přečetla některá témata. A jestli si myslíte, že nezkušený hráč může přijít a zeptat se na něco v tématu o DrD, tak zrovna téhle slečně stačilo přečíst si půl stránky (myslím, že zrovna tvého vysvětlování), aby se zděsila, co že je to za strašně složitou hru s omezením, kdo na koho může v boji reagovat.

Druhou slečnu si dovolím citovat přímo:
Ne, nová témata s drd už ne, dopředu odmítám!
Klidně se můžeš tvářit, že DrD je vlastně v pořádku a vhodné pro začátečníky a jen Jerson to blbě vysvětluje, ale fakt že neumožní hrát první tři požadované koncepty prostě neokecáš.
Tyhle holky totiž velmi často hrajou stylem "vezmeme postavy ze seriálu a hrajeme je tak, jak se tam projevovaly". Odchylky a přizpůsobení postav kvůli omezením pravidlům nejen odmítají, ale často ani nechápou důvod, proč vůbec použít pravidla, když do nich musí svou představu nějak nacpat.

Jen pro tvou představu:
Objevilo se další rpg! Tentokrát s tématikou AHS (American Horror story).
Volní jsou skoro všichni, takže všichni budeme určitě rádi za každého
(tady by měl Vallun radost, že došlo na to, co tvrdil on :-) )
Ahoj hledají se hráči do New Twilight..
Obsazeni: Bella, Edward, Alice, Rosalie, Emmett, Carlisle, Jacob, Jessica.. A vymyšlená Ashley
RPG SUPERNATURAL.
Městečko ve kterém se to jen hemží nadpřirozenými bytostmi. Městečko se svoji radou kterou tvoří jeden upír, vlkodlak, člověk a čarodějka..
neexistuje náhodou nějaké RPG na francouzský film "Okrsek 13"?
Dokázal bys všem těmhle holkám vytvořit požadované postavy, aby splňovaly obecné nebo naopak zcela konkrétní požadavky? Neříkám, že by všechny chtěly hrát stolní RPG nebo dokonce DrD2, jen se ptám, zda by to nepotřebovalo komentář stejně jako požadavky té slečny, které jsem tu vypsal.
Rodario píše:A abych řekl pravdu, tak tohle nějak moc nevypadalo na něco způsobeného právě Drd 2. Mohlo by se vzít kterékoliv RPG a je šance že se najde něco, co dotyčného hned odradí. Třeba na DnD 3.5:
Taky DnD nepovažuju za dobrý systém pro začátečníky, protože filtruje hráče s konkrétními požadavky stejně jako DrD. Zato takový FATE by to zvládl mnohem lépe.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Jerson » 25. 3. 2016, 01:09

MarkyParky píše: Skutečná verze: Zajímavý koncept. V DrDII je postava, která umí ovládat zvířata a měnit podobu.
Ani jedno z toho nesplňuje požadavek. Nechce umět ovládat zvířata ani měnit podobu - chce být silná a rychlá.
Skutečná verze: DrDII jen některé magie dokáží zabíjet.
Je tam snad magie bez živlového efektu, která dokáže zabít, jak to dokáže třeba Darth Vader?
Skutečná verze: Samozřejmě můžeš. Klidně si vyber - buďto ti vytvoříme ti postavu na vyšší úrovni, abys to všechno už ovládala. A nebo se můžeš rozhodnout teprve všechno objevovat a pak ta tvá magie bude zpočátku slabá. Je to na tobě.
Opět jsi nepochopil - když už by měla hrát čarodějku, nechce mít žádné schopnosti se zbraněmi ani žádné takové povolání. Samozřejmě že jsem řekl "budeš mít napsáno, že jsi bojovník, ale nemusíš umět bojovat" - to ale představuje dost pokročilé zenové myšlení. Může být někdo čaroděj, aniž by měl byť jediný level bojovníka?
Karolína si chtěla zahrát ženskou postavu a špiónku se vším, co k tomu patří, tedy i s tragickou láskou a intrikami. Zjistila ale, že pro její koncept je postava začínající na 3. úrovni málo rozvinutá. Rozhodla se proto začít hrát od 7. úrovně, aby již mohla mít pokročilé povolání lupičky ....
Hezké, kdyby daná skupina neměl výslovně napsáno, že všichni začnou na stejné, tedy 3. úrovni.

Samozřejmě jsem jí řekl, že by mohla napřed jít sem na fórum, aby se zeptala zkušených hráčů, ale dopředu sem odmítla psát, jen si přečetla některá témata. A jestli si myslíte, že nezkušený hráč může přijít a zeptat se na něco v tématu o DrD, tak zrovna téhle slečně stačilo přečíst si půl stránky (myslím, že zrovna tvého vysvětlování), aby se zděsila, co že je to za strašně složitou hru s omezením, kdo na koho může v boji reagovat.

Druhou slečnu si dovolím citovat přímo:
Ne, nová témata s drd už ne, dopředu odmítám!
Klidně se můžeš tvářit, že DrD je vlastně v pořádku a vhodné pro začátečníky a jen Jerson to blbě vysvětluje, ale fakt že neumožní hrát první tři požadované koncepty prostě neokecáš.
Tyhle holky totiž velmi často hrajou stylem "vezmeme postavy ze seriálu a hrajeme je tak, jak se tam projevovaly". Odchylky a přizpůsobení postav kvůli omezením pravidlům nejen odmítají, ale často ani nechápou důvod, proč vůbec použít pravidla, když do nich musí svou představu nějak nacpat.

Jen pro tvou představu:
Objevilo se další rpg! Tentokrát s tématikou AHS (American Horror story).
Volní jsou skoro všichni, takže všichni budeme určitě rádi za každého
(tady by měl Vallun radost, že došlo na to, co tvrdil on :-) )
Ahoj hledají se hráči do New Twilight..
Obsazeni: Bella, Edward, Alice, Rosalie, Emmett, Carlisle, Jacob, Jessica.. A vymyšlená Ashley
RPG SUPERNATURAL.
Městečko ve kterém se to jen hemží nadpřirozenými bytostmi. Městečko se svoji radou kterou tvoří jeden upír, vlkodlak, člověk a čarodějka..
neexistuje náhodou nějaké RPG na francouzský film "Okrsek 13"?
[/quote]
Dokázal bys všem těmhle holkám vytvořit požadované postavy, aby splňovaly obecné nebo naopak zcela konkrétní požadavky? Neříkám, že by všechny chtěly hrát stolní RPG nebo dokonce DrD2, jen se ptám, zda by to nepotřebovalo komentář stejně jako požadavky té slečny, které jsem tu vypsal.
Rodario píše:A abych řekl pravdu, tak tohle nějak moc nevypadalo na něco způsobeného právě Drd 2. Mohlo by se vzít kterékoliv RPG a je šance že se najde něco, co dotyčného hned odradí. Třeba na DnD 3.5:
Taky DnD nepovažuju za dobrý systém pro začátečníky, protože filtruje hráče s konkrétními požadavky stejně jako DrD. Zato takový FATE by to zvládl mnohem lépe.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 25. 3. 2016, 01:20, celkem upraveno 1 x.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 01:17

Taky DnD nepovažuju za dobrý systém pro začátečníky, protože filtruje hráče s konkrétními požadavky stejně jako DrD. Zato takový FATE by to zvládl mnohem lépe.
Na DnD začínala spousta lidí, stejně jako na Dračáku. Já dračák poprvé hrál v deseti letech za PJování o 2 roky staršího bratrance. To sem ani nevěděl že něco jako stolní RPG existuje a i tak sem se do toho dostal rychle.

Ono je to asi spíš otázka stylu hry a s čím mají ti lidi zkušenost.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 01:30

Skutečná verze: Zajímavý koncept. V DrDII je postava, která umí ovládat zvířata a měnit podobu.
Ani jedno z toho nesplňuje požadavek. Nechce umět ovládat zvířata ani měnit podobu - chce být silná a rychlá.
Třeba může hrát za bojovnici, která se umí proměnit do vlkodlačí podoby (jako rasovou ZS) a získá tak přirozené zbraně (drápy - lstivě, zuby - mocně).
Je tam snad magie bez živlového efektu, která dokáže zabít, jak to dokáže třeba Darth Vader?
Telekineze patří do magie větru. Takže kdyby to chtěla udělat stylem Darth Vader, použila by ZS Síla Vichřice.
Opět jsi nepochopil - když už by měla hrát čarodějku, nechce mít žádné schopnosti se zbraněmi ani žádné takové povolání. Samozřejmě že jsem řekl "budeš mít napsáno, že jsi bojovník, ale nemusíš umět bojovat" - to ale představuje dost pokročilé zenové myšlení. Může být někdo čaroděj, aniž by měl byť jediný level bojovníka?
Bez houserule ne, ale jak už sem říkal, může se to začít řešit až později. Začne jako Zaříkávačka 3. úrovně.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 01:50

Jinak pro takové hráče, co vážně musí mít všechno tak jak chtějí bez nějakých kompromisů se asi více hodí nějaká generická pravidla, jako třeba GURPS. Drd 2 má totiž jakýs takýs styl a setting a hrát v něm upíry ze série Stmívání nebo ninju z Naruta v něm asi moc nepůjde, protože pro to ta hra nebyla určená. Tedy, ono by to šlo, ale museli byste si to upravit aby vám to tam neskřípalo (a to by mohlo být někdy dost složité).

Na tom bych neviděl nic zlého proti Drd 2 a jeho vhodnosti pro nováčky. Ostatně, proto taky existuje i více RPG systémů než jen jeden: každý je dobrý v něčem jiném.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2794
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Sparkle » 25. 3. 2016, 02:14

Přijde mi nefér srovnávat univerzální jádro systému (Fate) s konkrétní implementací pro středověkou tolkienovskou fantasy (Drd2). A pak vyčítat Drd2, že nedokáže uspokojit lidi, co chtějí hrát urban fantasy z moderní doby. Když už, tak s Drd2 srovnávejte fantasy implementace Fate, třeba Freeport nebo Legends of Anglerre.

Jerson píše:Taky DnD nepovažuju za dobrý systém pro začátečníky, protože filtruje hráče s konkrétními požadavky stejně jako DrD.
Tohle je vlastnost všech classových systémů. Hráče můžeš zjednodušeně rozdělit na dva typy: 1) ti, co si chtějí postavu vymyslet dle fluffu, a až potom (pokud vůbec) řešit pravidla
2) ti, kdo naopak chtějí využít pravidlové škatulky (navržené classy, featy, seznam kouzel...) pro to, aby jim to nakoplo fantazii. Lépe se jim vybírá z omezené nabídky.

Typ 1 nebude chtít classový systém, typ 2 ho naopak chtít bude.

Tvůj předpoklad by byl správný jen pokud by potenciální "nováčci" byli skutečně spíš typ 1.
Ty dívky, se kterými si píšeš, jsou jasně typ 1, dokonce bych řekla že jsou typ hráče Expression seeker, pro ně opravdu Drd / DnD vhodné není. Ale venku taky běhá spousta potenciálních "nováčků" typu 2. Ty naopak odradí příliš volný systém.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od MarkyParky » 25. 3. 2016, 02:26

Jerson:
Než budem pokračovat, rád bych si ujasnil pár věcí, protože podle toho se budou odvíjet mé odpovědi. Zejména:

Bavíme se o:
1) hráčce, která si chce zahrát s kamarády origoš DrDII (třeba protože ho už hrají, nebo protože je to snadno dostupný systém, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) a hledá, jak ztvárnit svou představu?
2) hráčce, která si chce zahrát konrkétní typ postavy v DrDII systému (třeba protože se jí líbí vyčerpání a hráčské pravomoce), ale nechce používat origoš setting a povolání?
3) hráčce, která si chce zahrát konkrétní typ postavy v nějakém RPG a hledá co bude pro ni nejlepší volba? (BTW doporučil bych jí odlehčené F2 z Příběhů Impéria)
4) nebo hráčce, která si chce zahrát konkrétní postavu ve freeformovém RPG? (na to mě ale nepotřebuješ, ne?)


Každý z těhle scénářů bude mít jiné výstupy. Vzhledem k tomu, že jsme v sekci DrDII, očekával jsem tak nějak implicitně scénář 1 nebo 2. Ale z tvé odpovědi mám pocit, že ti jde spíš o něco mezi 3-4?

No, pojďme na to:
Jerson píše: Ani jedno z toho nesplňuje požadavek. Nechce umět ovládat zvířata ani měnit podobu - chce být silná a rychlá.
Požadavek zněl "vlkodlak". To je takový ten lykantrop, co se umí měnit ve vlka a v člověka a ovládá vlky.
Jak jsem si z toho měl domyslet, že se nechce měnit ve vlka a nechce ovládat zvířaty netuším. Nicméně tak nějak naivně předpokládám, že bychom na to asi při rozhovoru na téma jak udělat postavu přišli.
Jerson píše: Je tam snad magie bez živlového efektu, která dokáže zabít, jak to dokáže třeba Darth Vader?
Teď jsem si kvůli tobě poprskal monitor smíchy ;o)

Když bych totiž dělal StarWars refluf DrDIIkových povolání a hledal cestu, jak znázornit Sithy/Jedie, tak to bude:
- magie větru (telekineze, force pushe a pully, škrcení na dálku)
- magie ohně (blesky, světelné meče)
Jerson píše: Opět jsi nepochopil - když už by měla hrát čarodějku, nechce mít žádné schopnosti se zbraněmi ani žádné takové povolání. Samozřejmě že jsem řekl "budeš mít napsáno, že jsi bojovník, ale nemusíš umět bojovat" - to ale představuje dost pokročilé zenové myšlení. Může být někdo čaroděj, aniž by měl byť jediný level bojovníka?
Polož si tu otázku doslova tak, jak ji pokládají pravidla:
"Dokáže někdo ovládnout oheň či vítr, aniž by se uměl poprat, měl sílu či si uměl dupnout alespoň jako velmi podprůměrný venkovský rváč?"

Ve variantě 1 ne. Origoš setting říká, že oheň a vítr jsou "silné" živly a měl bys být aspoň minimálně otrkaný na to, abys je ovládl.

Ve variantě 2 a 3 pro mě za mě klidně. Nemám s tím problém. Ale není to origoš DrDII.
Jerson píše: Hezké, kdyby daná skupina neměl výslovně napsáno, že všichni začnou na stejné, tedy 3. úrovni.
Citace? Kontext? Nechápu.
Jerson píše: Samozřejmě jsem jí řekl, že by mohla napřed jít sem na fórum, aby se zeptala zkušených hráčů, ale dopředu sem odmítla psát, jen si přečetla některá témata. A jestli si myslíte, že nezkušený hráč může přijít a zeptat se na něco v tématu o DrD, tak zrovna téhle slečně stačilo přečíst si půl stránky (myslím, že zrovna tvého vysvětlování), aby se zděsila, co že je to za strašně složitou hru s omezením, kdo na koho může v boji reagovat.
Zpět na první otázku. Co vlastně hledala? Variantu 1, 2, 3 nebo 4?

Není se moc co divit, že odešla nespokojená, pokud hledala 3 nebo 4 a dostala odkaz na rady k 1...
Jerson píše: Klidně se můžeš tvářit, že DrD je vlastně v pořádku a vhodné pro začátečníky a jen Jerson to blbě vysvětluje, ale fakt že neumožní hrát první tři požadované koncepty prostě neokecáš.
Jinými slovy říkáš:
- našel jsem začátečníka, který NECHCE hrát věci, pro které je udělané DrDII
- a to je důkaz, že DrDII není vhodné pro začátečníky.

Masakr logika :D
Jerson píše: Tyhle holky totiž velmi často hrajou stylem "vezmeme postavy ze seriálu a hrajeme je tak, jak se tam projevovaly". Odchylky a přizpůsobení postav kvůli omezením pravidlům nejen odmítají, ale často ani nechápou důvod, proč vůbec použít pravidla, když do nich musí svou představu nějak nacpat.
Jsem rád, že jsme se tentokrát k odhalení kozy a vozu dobrali tak rychle a ne po pěti stránkách.

Ne, vážně - díky za příklad, protože to objasňuje mnohé. Varianta 3 nebo 4. S touhle diskusí jsme ve špatném vlakně, pro tenhle typ preferencí DrDII není a nikdy ani nemělo být.
Jerson píše: Dokázal bys všem těmhle holkám vytvořit požadované postavy, aby splňovaly obecné nebo naopak zcela konkrétní požadavky?
Ne ve variantě 1. Stejně tak bych nedokázal naučit slona lítat a našeho psa nesežrat na co přijde.
Ano ve variantách 2 a 3 (pokud bych tedy znal reálie těch seriálů).
Ve variantě 4 to nepotřebují.



Sparkle dostává velké +1.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Rodario » 25. 3. 2016, 03:05

Marky a Sparkle to rekli lip nez ja a to sem se tak snazil :D

No, treba to "+1" dostanu priste :D

Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Björn » 25. 3. 2016, 09:26

Pokud jste si vy všichni všimli, DrD II je koncipovaná na "Slovanský svět".

K problému s Vlkodlačkou. Opravdu nešťastné by to bylo řešit povoláním. Proč by nemohla být vlkodlačka jen tak? Pokousal ji vlkodlak, když přepadl jejich vesnici, jediná přežila, zanedlouho se začala proměňovat taky...

Těžko se mi to říká a nechci tím někoho urazit. ZAČNĚTE POUŽÍVAT HLAVU, než přijdete s nějakým triviálním problémem. Pravidla DrD II jsou dost volná na to, aby tohleto mohla umožňovat. Kdo to nechápe nebo si to nemyslí, je to jedno.

+ Co vám brání si pravidla upravit vaší potřebě? Většina vašich rádoby problémů se dají vyřešit na koleni s knihou a papírem na poznámky za 10 minut. Pokud máte potřebu řešit své melouchy zde, vyhraňte si další téma, protože si myslím, že se vaše diskuze stává scestnou. Díky.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Vhodnost DrDII pro nováčky

Příspěvek od Pepa » 25. 3. 2016, 10:05

MarkyParky: Tak jestli je "průběžně" = "jednou za dva roky" a "bude postupně přibývat" = "dva roky se tam nic nezměnilo", tak to potom jo...
Pepa píše:Protože od té doby se buďto nezměnila (tak proč v takovém případě už není dávno vydaná?), nebo se změnila (ale v takovém případě ji tedy mažu z disku a zapomínám, protože ta daná verze už je pasé a počkám si na novou).
MarkyParky píše:WTF? Přečti si po sobě to souvětí znova, nedává smysl - IMO sis tam pomotal negace.
Ne, nepomotal. Přečti si to souvětí znova. (Nebo ti mám také říct, že neumíš porozumět psanému textu? :>;o))

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host