[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16480
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Jerson » 18. 3. 2016, 13:58

mal.kin píše:Děkuji za nějaké prvotní nápady. DrD 2 se budu držet, klidně si klepejte na čelo, ale jsem zaměstnaný člověk, který kdysi leda hrál Shadowrun a už jen samotné DrD 2 je pro mne oříšek k pochopení, natož se učit něco nového.
Česky máš třeba Rozcestí, které se s vyhozením mechaniky pro zóny dá pochopit za hodinu a tvorba postavy v něm trvá půl hodiny maximálně. (To říkám jen proto, že i ve tvém stavu řešení je. Jinak tvou zkušenost bych přidal do tématu, proč na DrD2 nezačínat hraní RPG. Ale k věci.)

Nápad na multikampaň tu už zazněl (kdyžtak se pak poděl o výsledky, po deseti letech se konečně tenhle nápad začíná rozšiřovat :-) )
Ještě bych doporučoval dělat sezení tak, aby každé jedno sezení vždy tvořilo ucelenou kapitolu nebo díl seriálu, protože se ti tím sníží pravděpodobnost, že na příští hru nebude moct jeden z hráčů přijít a budete řešit, co s jeho postavou. Hraní se dvěma menšími skupinami na střídačku v jednom světě může z relativní nevýhody velkého počtu hráčů udělat výraznou výhodu, a to i v případě, že bys vedl jen jednu skupinu.

Můžeš taky skupinu rozdělit na jednom sezení, každá část bude řešit jednu agendu (společnou s druhou skupinou, ale nikoliv tu samou), přičemž v tu chvíli druhé skupině svěříš role NPC a protivníků - jednak si ušetříš práci, druhak zabavíš všechny hráče a třeťak si vytvoříš uvěřitelnější NPC.

Xyel
Příspěvky: 27
Registrován: 3. 10. 2012, 09:09

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Xyel » 18. 3. 2016, 14:17

Mal.kin: Zrovna DrDII je velmi obtížné na hraní , nicméně není tak špatné jak se místy můžeš doslechnout (ostatně jsme ho vydrželi hrát skoro 2 roky; jinak ze systémů v ČJ přeložené DnD 5tá edice (odkaz tu je někde na fórech (kdyžtak pošlu) je systém o třídu až dvě jednodušší na použití). Dovolím si nicméně pár rad k hraní drdII:

1) Popisy akcí dávejte až k finálnímu výsledku. Ano, pravidla říkají, že popisovat se má všechno, ale to nedáte a kdybyste to náhodou zvládli, tak tím hru tak strašně prodloužíte že se jakýkoliv konflikt stane nesnesitelným. Krok boje zamyslet se - popsat akci - zamyslet se - popsat jak používá postava manévr - zamyslet se - popsat protiakci NPC - zamyslet se - popsat jak NPC používá manévr - hodit kostkami - zamyslet se jestli chce prohrávající vyčerpat - zamyslet se - popsat vyčerpání je prostě příliš dlouhé a nakonec se stal jenom popis z kroku "popsat vyčerpání".

2) Problémy řešte vždy jako konkrétní situaci, nesnažte se z toho nějak poučit pro příště nebo generalizovat - nepovede se to a akorát se prodlouží diskuse k řešení o sekci "jak to generalizovat pro příště", která je stejně prázdným úsilím, protože příští situace bude o trochu jiná a nepůjde to aplikovat.

3) Připravte se na to, že až si hráči přečtou pravidla, tak začnou hádky o jejich výklad. Pravidla jsou natolik spojená s fikcí, že tím vznikají rozsáhlé třecí plochy a asi dohadování o výkladu pravidel nedá vyhnout - hrál jsem se dvěma velmi zkušenými družinami (s tou druhou hraji dodnes již čtvrtým rokem) a u DrD 1 jsme se prakticky nehádali, u DrD II byly brutální hádky do krve kde se pak muselo o řešení hlasovat a v DnD5E se opět nehádáme téměř vůbec.

S kampaní více družin v jednom světě je největší výzva časová nekonzistence - jedna družinka za sezení dá 2 měsíce herního času (někam cestuje), druhá dá půl dne (prolézá dungeon) a už se nikdy časově nepotkají a postupně vzniknou dvě verze jednoho světa.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 19. 3. 2016, 11:02

Prr lidičky, nezapomínejte, že mluvíte pomalu s rpg panicem :D
Chci tomu dát čas a vůbec se naučit pořádně vypravěčské dovednosti. Dělá mi stále problém, jak vyhodnocovat střety ve fikci. Pokud má někdo nějaké pomůcky, budu rád, pokud se o ně podělíte. Na sezení s sebou nosím notebook, takže toho můžu využít.
Z rozhovoru s družinou jsou nakonec všichni za, že budeme hrát v jednom našem světě nezávisle na sobě družiny 1+4 a 1+3. I vzhledem k časovým možnostem. Navíc jedna holčina by ráda do budoucna dělala vypravěčku, takže bych si mohl i zahrát.

Hromadím zatím věci, které by měly na počátku zaznít, než se vůbec přikročí k tvorbě světa. Máte vyloženě nějaké zkušenosti a rady do začátku? Taky bych se rád vyvaroval situacím, které nás povedou k nějaké hádce.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2116
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Fafrin » 19. 3. 2016, 21:08

(Hrozně mě potěšilo, jak se tu obecný problém - vedení hry s hodně hráči v systému, který není specificky nadisagnovaný na hodně hráčů - a seběhli se tu stížnosti na DrDII)

Tedy, 8 hráčů je hodně, i kdyby jsi nebyl začátečník, zvláště pokud máte krátká sezení. I při třeba 5ti hráčích je běžné, že se skupina rozděluje, jedni se věnují jedné části úkolu, zatímco ostatní se věnují další. Důležité je to umět zvládat a využívat. Dát tím možnost jednotlivým hráčům se předvést, nebo si zahrát.

V 8mi lidech vést velké souboje prostě bude těžké vždy, rozhodně se nemá cenu učit pravidla na takových velkých bitvách. Ideální jsou zápasy jeden na jednoho, nebo jeden na dva, než se všichni naučí jak se hlásí, hází kostkou, přičítá povolání. Velké bitvy, kdy jsou na scéně tři strany a každá má 5 a více členů jsou prostě někdy na celé sezení, nebo přelezou do dvou. Obecně. Důležité je dělat jednu věc - pokud nemá postava co smysluplného provést nebo udělat, prostě neudělá to kolo nic, jede se dál, nezdržujeme ostatní.

K učení se a manévrům - na počátku ignorovat manévry "mocně" a "lstivě" - používat jen "přesně" (obranou a rozsáhle šetřit), možná i celé zbraně. Vyhýbat se dlouhodobým efektům, udělování jizev.
A nebát se ve větších bitvách hlásit Vyřazovací akce - ovšem nikoliv smrtelné (svázání, omráčení, umlčení, vyřazení bolestivým zraněním, přesvědčení) - zrychlí to akci, a rychleji redukuje počet entit na scéně.

Co se týče tvorby světa, do začátku se rozhodně vyhni velikosti, podrobnosti, rozsáhlosti, základnímu konfliktu, dávné historii a všem těmhle věcem. Do začátku potřebuješ něco jako tón světa, tón hry. Co chcete hrát? Velké hrdiny schopné epických věcí pravidelně zachraňující svět? Drobná osobní dramata každodenního fantastického světa na pozadí velkých událostí a každoletých územních sporů králů, kmenů a knížat? Svět v přerodu z magie na techniku? Po dohodě s hráči vyberte nějaké takové základní téma které bude všem srozumitelné a příjemné - nemá jít o to, co budete řešit v 1. dobrodružství, jde o udání tónu hry a světa.
Pak společně vytvořte postavy - jejich původ, jejich historii, jejich důvody proč se rozhodli dát na cesty a stát se hrdinou. Snaž se přitom ponoukat hráče, aby konkrétně pojmenovali co nejvíce míst, království, států, krajin, náboženství, rodů, společností apod. A aby to co pojmenovali jiní, aby ostatní využívali - tak získáš základ světa, který už je trošku živý a barevný. Nejedná se o nic podrobného, jde o pozadí, plátno s pár fleky. Na tobě je tyto fleky trošku uspořádat, propojit, doplnit případně některá bílá místa. Nikoliv nezbytně hned, spíše cestou.
Tohle je pozadí, na kterém se budou tvořit vaše příběhy. Nyní je třeba vytvořit první kampaň či dobrodružství. DrDII je navrženo tak, aby výzvou na první úrovni mohla být výprava pro kouzelné byliny na lék pro starostovu dceru hluboko do divokého lesa, kde postavy potkají nejvýše nějakou zvěř a jednoho zamračeného lesního ducha. Ochrana karavany před bandou lapků nebo skřetů (přičemž počet členů bandy je řádově podobný jako počet členů družiny). Hledání dítěte, co se při hře ztratilo v lese či pokladu který byl někde zakopán před dvaceti lety. Nic velkého, nic epického, nic důležitého - vesnická fantasy.
Po tomto by mělo vzniknout nějaké podrobněji zmapované místo, kde se budou na počátku odehrávat příběhy družiny. Jedno hradiště, jedna vesnice, kupecká stezka, okolí nějakého kláštera.
A vůbec, je to dobře popsáno ve čtvrté části knihy.

Ce se týče her více skupin v jednom světě, mám zkušenosti, je to fajn.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3040
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Sparkle » 20. 3. 2016, 00:06

mal.kin píše: Máte vyloženě nějaké zkušenosti a rady do začátku? Taky bych se rád vyvaroval situacím, které nás povedou k nějaké hádce.
Žádná rada nemusí sednout zrovna tvé družince, takže vše co napíšu ber s rezervou, je to ovlivněné mým stylem myšlení, přeber si to jak chceš:

- od začátku srovnávej tvrdě do latě hráče s příliš extrémními herními projevy, což jsou zejména: přílišné kradení pozornosti ostatním, překřikování ostatních, sexistické narážky, zadupávání méně průbojných spoluhráčů do země, projekce extremistických politických a náboženských názorů z reálu do chování postavy. Spoluhráči si většinou mají strach na potížistu stěžovat, aby neslízli pak nějaký obviňování a emo, radši přestanou hrát s výmluvou že nemají čas apod. Takže rozpoznat a zatrhnout patologický chování někoho z hráčů, dřív než ti to družinu rozloží, bude jen a pouze na tobě.

- pro pár prvních dobrodružství se možná vyvarovat silných morálních dilemat (rozhodnutí typu "ušetřit zajatce nebo ho zabít" apod.), na těch se družinky rozhádávají ale nezamezíš tomu, bez morálních dilemat to není taková zábava. Nicméně pro první dobrodružství, než se družina sehraje, možná hodit nějaké nepřátele, kteří jsou fakt jednoznační a všichni se shodnou, co s nima, například zombie nebo beztvarý masitý blob, který požírá vesnice a vypadávají z něj malé chapadlovité stvůry. V pozdějších fázích kampaně klidně morální dilemata přidávat, protivníci typu bandita bojující za svobodu národnostní menšiny apod. jsou super, ale když by hrozil rozpad družiny tak zase ubrat.

- zabíjení ženských záporáků - viz výše. Část hráčů může mít problém zabít ženu, zlosyn chlap je jistější, pokud ti jde o prevenci hádek v družině a nedobrých pocitů.

- zpětnou vazbu od hráčů brát s rezervou - viz výše - hráči se bojí říct kontroverzní názor, nechtějí mezilidské konflikty, radši potichu skončí s hraním s výmluvou na nevímco, než aby řekli natvrdo "nechci hrát s Honzou, protože jeho postava je mi krajně nesympatická" apod, protože pak by museli svůj názor obhajovat, vysvětlovat co znamená "nesympatická" i když takové věci se zle vysvětlují, Honza by si to nejspíš vzal osobně...

- možná je dobrý přečíst si nějakou typologii hráčů, která ti pomůže pochopit, proč se hráč A baví a hráč B nebaví a co by se s tím dalo dělat. Podle mě nejlepší typologie, potvrzená studií a fakt v reálu fungující, je tato: http://angrydm.com/2014/01/gaming-for-f ... ds-of-fun/ kdyby sis o ní chtěl pokecat víc, napiš.

- šance, že si ti lidé nesednou a skupina se do půl roku rozpadne, je bohužel strašně velká, jsou na to statistiky a jsou dost neúprosný, proto toto hobby nejspíš nikdy nebude mainstream, bohužel :( takže pokud se ti to rozpadne, nemusíš si to dávat za vinu, třeba jsi neudělal nic špatně, je potřeba to zkoušet dál, složit novou grupu, rozjet novou kampaň apod. Když se zadaří a sednete si, je to hraní pak úžasný, jsou z toho strašně silný zážitky na který budete ještě po letech u piva vzpomínat, v tomhle jsou stolní RPG zase podle mě o hodně před počítačovýma hrama i deskovkama a proto má smysl tohle hobby držet naživu.

- souvisí s výše uvedeným - základem je asertivita, tzn: nikdo není povinen obhajovat své pocity ze hry!! Pocity z něčeho, sympatie k něčemu / k někomu, jsou subjektivní věc na kterou má každý právo. I když jeden hráč je nespokojen s herním prvkem a ostatní jsou spokojení, neznamená to, že názor toho hráče je méněcenný a že herní prvek je "objektivně" v pořádku!!!

možná mě ještě něco napadne.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7206
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Quentin » 20. 3. 2016, 09:34

- forum me trolluje -
Naposledy upravil(a) Quentin dne 20. 3. 2016, 09:42, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7206
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Quentin » 20. 3. 2016, 09:37

- zabíjení ženských záporáků - viz výše. Část hráčů může mít problém zabít ženu, zlosyn chlap je jistější, pokud ti jde o prevenci hádek v družině a nedobrých pocitů.
Vážně? Tohle zní spíš jako výrok do Hlášek :)
V 8mi lidech vést velké souboje prostě bude těžké vždy, rozhodně se nemá cenu učit pravidla na takových velkých bitvách. Ideální jsou zápasy jeden na jednoho, nebo jeden na dva, než se všichni naučí jak se hlásí, hází kostkou, přičítá povolání. Velké bitvy, kdy jsou na scéně tři strany a každá má 5 a více členů jsou prostě někdy na celé sezení, nebo přelezou do dvou.
Tohle je bohužel problém právě drd2. V savage worlds nebo jiném jednodušším systému (skoro bych si troufl říct i dnd5e) jsou naopak velké boje ideální scény pro rovnoměrné rozložení spotlightu mezi více lidí. Zejména, ale není to nutné, když jsou to složitější encountery, kde se musí dít víc věcí naráz (zloděj odemyká dveře k úniku, bojovník odráží posily, čaroděj zachraňuje ritální obět...)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2116
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Fafrin » 20. 3. 2016, 11:28

Quentin píše:
V 8mi lidech vést velké souboje prostě bude těžké vždy, rozhodně se nemá cenu učit pravidla na takových velkých bitvách. Ideální jsou zápasy jeden na jednoho, nebo jeden na dva, než se všichni naučí jak se hlásí, hází kostkou, přičítá povolání. Velké bitvy, kdy jsou na scéně tři strany a každá má 5 a více členů jsou prostě někdy na celé sezení, nebo přelezou do dvou.
Tohle je bohužel problém právě drd2. V savage worlds nebo jiném jednodušším systému (skoro bych si troufl říct i dnd5e) jsou naopak velké boje ideální scény pro rovnoměrné rozložení spotlightu mezi více lidí. Zejména, ale není to nutné, když jsou to složitější encountery, kde se musí dít víc věcí naráz (zloděj odemyká dveře k úniku, bojovník odráží posily, čaroděj zachraňuje ritální obět...)
Tohle si dovolím upřesnit. Ve velkých soubojích v DrD2 není problém distribuce spotlightu, ale časová náročnost spojená primárně s množstvím rozhodnutí kterou je možno učinit.(Budu si akci šetřit na vlastní nebo budu reagovat/jakou akcí budu reagovat/je lepší zvolit dovednost, kde mám nadání, nebo zběhlost/jaké zvolím mechanické následky/použiju přesně, nebo si manévr budu šetřit/použiju mocně?/vyčerpám se?/kde vezmu zdroje na vyčerpání/použiju lstivě?) Pokud hráč není zvyklý na to, co všechny tyto termíny znamenají a jaké mají mechanické následky bude se kolo souboje prostě táhnout dlouho. A pokud v takovém případě nemá dost vhledu, aby hlásil "velké záměry", celkem nic se během něj nemusí stát.
Pokud hraji hru, kde se prostě šoupají figury a upižlávají životy a celé rozhodování je jen o tom, co použít abych upižlal více životů(a případně nepřestřelil), věc je jednodušší a rychlejší.
Na učení rozhodně nejsou velké bitvy vhodné. Rozhodně se do nich nepouštět, dokud si všichni neozkoušeli nějakou zkoušku, výzvu či krátký střet a většina i vícekolový konflikt (což může být klidně smlouvání o cenu v hospodě, nebo dvě kola karbanu o pár grošu).
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 8028
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od MarkyParky » 20. 3. 2016, 12:47

Ještě bych upřesnil Fafrina:

Jeden problém s distribucí spotligtu v DrDII přeci jen nastat může, a to je ve chvílích, kdy spotlight-stealer na vyšším levelu nakombí ZSka dávající Obrany zdarma se ZSky umožňující reagovat obranou na ostatní hráče.

Ale děje se to až na vysokých levelech - tzn. ne něco, co by hrozilo ze začátku.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Pepa » 20. 3. 2016, 15:18

Fafrin píše:(Hrozně mě potěšilo, jak se tu obecný problém - vedení hry s hodně hráči v systému, který není specificky nadisagnovaný na hodně hráčů - a seběhli se tu stížnosti na DrDII)
Jako ano. Řídit hru pro osm hráčů je asi dost těžké v jakémkoliv systému. Ale zrovna třeba to DrD II má tu "vlastnost", že se "všichni na všem musí nějak dohodnout", což je ve hře tří hráčů úplně jiná věc, než v případě hráčů pěti a než v případě hráčů osmi...

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Rodario » 20. 3. 2016, 16:49

MarkyParky píše:Ještě bych upřesnil Fafrina:

Jeden problém s distribucí spotligtu v DrDII přeci jen nastat může, a to je ve chvílích, kdy spotlight-stealer na vyšším levelu nakombí ZSka dávající Obrany zdarma se ZSky umožňující reagovat obranou na ostatní hráče.

Ale děje se to až na vysokých levelech - tzn. ne něco, co by hrozilo ze začátku.
Může to udělat i na začátku. Hlavně když třeba upřednostní 1 zdroj nad ostatními, má třeba 8 zdrojů Těla od začátku (může i víc), má štít, rodovou zbraň místo rasové schopnosti, a pokud má třeba krátkou zbraň a používáte pravidlo o délce zbraně (které bych nepoužíval, strašně to zdržuje hru, efekt je minimální a později na tom už v podstatě nezáleží) tak může získat další obranu zdarma.

V tom případě by měl 3 obrany zdarma každé kolo a spoustu zdrojů těla na jejich případné utrácení.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Rodario » 20. 3. 2016, 16:49

MarkyParky píše:Ještě bych upřesnil Fafrina:

Jeden problém s distribucí spotligtu v DrDII přeci jen nastat může, a to je ve chvílích, kdy spotlight-stealer na vyšším levelu nakombí ZSka dávající Obrany zdarma se ZSky umožňující reagovat obranou na ostatní hráče.

Ale děje se to až na vysokých levelech - tzn. ne něco, co by hrozilo ze začátku.
Může to udělat i na začátku. Hlavně když třeba upřednostní 1 zdroj nad ostatními, má třeba 8 zdrojů Těla od začátku (může i víc), má štít, rodovou zbraň místo rasové schopnosti, a pokud má třeba krátkou zbraň a používáte pravidlo o délce zbraně (které bych nepoužíval, strašně to zdržuje hru, efekt je minimální a později na tom už v podstatě nezáleží) tak může získat další obranu zdarma.

V tom případě by měl 3 obrany zdarma každé kolo a spoustu zdrojů těla na jejich případné utrácení.

MarkyParky
Příspěvky: 8028
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od MarkyParky » 20. 3. 2016, 16:56

Pepa píše: Jako ano. Řídit hru pro osm hráčů je asi dost těžké v jakémkoliv systému. Ale zrovna třeba to DrD II má tu "vlastnost", že se "všichni na všem musí nějak dohodnout", což je ve hře tří hráčů úplně jiná věc, než v případě hráčů pěti a než v případě hráčů osmi...
<ironie>
... a proto je lepší volit takové hry, kde se nikdy nikdo s ničím na ničem dohodnout nemůže. Tím na tom všech 8 lidí bude stejně blbě a bude to spravedlivé ...
</ironie>

$lol$ $lol$ $lol$

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11052
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od York » 20. 3. 2016, 16:59

Nehledě na to, jak fungují nebo nefungují jiné hry, je tohle celkem jasný signál, že pro větší skupinu nováčků jsou pravidla dvojky obtížná na použití a naučení. Možná byste to mohli zkusit nějak adresovat v revizi.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Pepa » 20. 3. 2016, 17:06

MarkyParky: Jako možná ano. Když už vést hru pro osm lidí, tak to možná už opravdu raději "absolutisticky" či "GM-centricky". Aby ten GM utáhl tolik lidí, tak to stejně už musí nejspíš vést docela wostře a bez kompromisů... (Aby to rychleji odsýpalo, nebyly prostoje, atd.)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host