[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 13. 6. 2016, 05:22

Jop s tím se nedá nesouhlasit. Za tu krátkou chvilku jsem se jako vypravěč naučil techniku, kdy nechávám hráče tvořit prostředí scény. Vyloženě miluju, když se mě hráč ptá, zda v místě scény se nachází například strom, na který je možné vylézt a jestli v tom pytli u přikrývky nenalezl klíč od klece, kde věznili děti. Hlavně zkušenější hráči toho značně využívají. U holek, které začínají je stále problém, že jim dělá obtíže dokreslit fikci, ale pracujeme na tom.

Mám však jiný dotaz. Už druhé sezení se mi nedaří družinu od sebe oddělit. 3 holky, bard a jeho pomocník je zkrátka přesila a jak jsem už tady na fóru četl, sázet družině do cesty neustále silnější protivníky, by za chvilku vypadalo divně. Taky mám rád “férovku“ 3 na 3 například, ale v jejich případě to je mnohem víc a takový konflikt je pak na šíleně dlouho.
Chtěl jsem družině udělat klasické sezení ve stylu 1.6, kdy mág kreslil mapu a prohledávala se jeskyně, kde klasika byli skřeti. Jenže to znamenalo na družinu pustit 10 skřetů, aby to mělo smysl a i tak to padalo jak hrušky, což měl být taky trošku účel. Zpětně si však uvědomuji, že by bylo fajn družinu na nějakém rozcestí rozdělit, aby ty skupinky bojovaly zvlášť a ne jako jedno klubko hráčů, kteří mají dohromady akcí a zdrojů, že i kdybych na ně pustil 20 skřetů, tak to ustojí.
Je tedy možné vlivovou akcí působit rozsáhle řekněme na 2 nebo 3 členy družiny a při úspěchu je odtrhnout od družiny a vylákat třeba do jiné chodby? Máte někdo příklad, jak by se tohle dalo pravidlově ošetřit? Nebo jak se vyrovnáváte s konflikty, kde je účastníků více?
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Arten_CZ » 13. 6. 2016, 06:23

Rozdělení musí v prvé řadě vyplynout z děje. Nutit hráče, aby se rozdělili, je chyba (a je jedno, zda pravidlově nebo metaherně - a vůbec nejhorší je dělit hráče jen proto, aby to GM zjednodušilo práci s pravidly...). Hráči sami musí usoudit, že rozdělit se je pro postavy správná volba. Předlož před ně situaci, kdy se sami rozhodnou pro rozdělení. Ideální je spustit dvě neodkladné události na různých místech.

V jeskyni ala DrD to máš velice jednoduché. UDělej dvě páky, každou na jiné straně dungu, co se musí zatáhnout naráz. Nech skřety utíkat s dvěma důležitými předměty, každou skupinu na jinou stranu. Rozděl družinu zavřenými dveřmi. Možností je spousta. Jen si dej záležet na tom, aby se hráči sami rozhodli rozdělit. Vyhýbej se tomu, aby měli pocit, že se musí rozdělit, protože jsi to řekl.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2823
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Sparkle » 13. 6. 2016, 09:39

Co se mně osvědčilo: jasně si stanov, jak moc jsou hráčské postavy mocné vůči ostatním bytostem v té zemi. Jsou to hrdinové na úrovni zkušeného městského strážníka, nebo si je zkušení armádní poručíci dají v souboji jeden na jednoho s prstem v nose? Je takovýchto hrdinů zhruba 10 na tisícové město, nebo jsou to cucáci jakých se v okolí města potulují stovky? Nebo jsou to výjimečné osoby, v top 20 v daném státě?

Pak si zhruba v hlavě představ, jaké staty by měli mít reprezentanti čeho, například hrubá numera pro vesnického rváče, lapku, městského gardistu, elitu královské gardy, trolla ohrožujícího soutěsku a draka co hlídá několik soutěsek. Pak k týhle škále vztahuj všechny enemíky, co vymyslíš. Řiď to primárně fikcí. Chceš mít partu goblinů, fajn, jak by si taková parta goblinů asi vedla proti deseti odhodlaným městským strážníkům? Podle toho jim pak dáš staty. Ne podle postav v družině, ale podle významu ve světě. A questy pro družinu tomu uzpůsobíš tak, že budou primárně zaměřeny na výzvy, které jsou úměrné jejímu významu ve světě. A mělo by ti to vycházet. Tohle chce cvik.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7742
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od York » 13. 6. 2016, 09:47

mal.kin píše:Už druhé sezení se mi nedaří družinu od sebe oddělit.
Na to ti můžu říct jen: Raduj se a jásej!

A to zcela vážně, rozdělování skupiny je mor. Hra se ti pak rozmělní, hráči začnou ztrácet pozornost a přehled o tom, co se děje, a nakonec budou odcházet s tím, že je hra moc nebavila. Je to přesně naopak - zlatej je každej trik, kterej dá hráčům možnost skupinu nerozdělovat.

Pokud máš problém s tím, že je to zdlouhavé kvůli pravidlům, řešením je zjednodušit pravidla.

Návštěvník

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Návštěvník » 13. 6. 2016, 09:54

mal.kin píše:Jop s tím se nedá nesouhlasit. Za tu krátkou chvilku jsem se jako vypravěč naučil techniku, kdy nechávám hráče tvořit prostředí scény. Vyloženě miluju, když se mě hráč ptá, zda v místě scény se nachází například strom, na který je možné vylézt a jestli v tom pytli u přikrývky nenalezl klíč od klece, kde věznili děti. Hlavně zkušenější hráči toho značně využívají. U holek, které začínají je stále problém, že jim dělá obtíže dokreslit fikci, ale pracujeme na tom.
Jo, tohle u nas celkem funguje. Kdyz se me hrac/ka zepta, jestli je tam neco, co by chtel/a vyuzit ve sve akci, tak pokud to dava smysl, reknu vetsinou, ze ano. Rad podporuju takovouhle pomoc pri dotvareni sceny a zaroven to vede na zajimavejsi akce.
Fafrin píše:Pokud mám pochyby o uvěřitelnosti akce, ale Náročně není odpovídající úprava asi bych nevolil žádnou, spíše se snažil akci dotlačit do podoby, kterou považuji za smysluplnou. Nebo možná přeřadit do jiného povolání. Máš příklad takové akce, aŤ tušíme o čem mluvíme?
Napriklad postava chce neco (kamen, lahev s olejem,...) vyhodit na strechu budovy. Jasne by se zde mel pouzit kejklir. Ted jde o to, ze vyhodit to tam nejspise jde (neni to 20 m vysoko), ale zase se to nejspis nepovede pokazde a spis bych rekl, ze v konkretnim pripade je mensi sance na uspech nez neuspech. Z nejakeho duvodu je jen jeden pokus (bud na vic neni cas nebo se lahev pri prvnim dopadu rozbije atd.).
Arten_CZ píše:V jeskyni ala DrD to máš velice jednoduché. UDělej dvě páky, každou na jiné straně dungu, co se musí zatáhnout naráz. Nech skřety utíkat s dvěma důležitými předměty, každou skupinu na jinou stranu. Rozděl družinu zavřenými dveřmi. Možností je spousta. Jen si dej záležet na tom, aby se hráči sami rozhodli rozdělit. Vyhýbej se tomu, aby měli pocit, že se musí rozdělit, protože jsi to řekl.
Dalsi moznosti je napriklad to, ze se nekde zritil strop (pokud to dava smysl vzhledem ke stabilite jeskyne) nebo je potreba pokryt dve cesty (napr. postavy hledaji nekoho, kdo by jim pripadne mohl druhou cestou prchnout).

Ecthelion (neprihlasen)

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) » 13. 6. 2016, 13:44

Návštěvník píše:
mal.kin píše:Jop s tím se nedá nesouhlasit. Za tu krátkou chvilku jsem se jako vypravěč naučil techniku, kdy nechávám hráče tvořit prostředí scény. Vyloženě miluju, když se mě hráč ptá, zda v místě scény se nachází například strom, na který je možné vylézt a jestli v tom pytli u přikrývky nenalezl klíč od klece, kde věznili děti. Hlavně zkušenější hráči toho značně využívají. U holek, které začínají je stále problém, že jim dělá obtíže dokreslit fikci, ale pracujeme na tom.
Jo, tohle u nas celkem funguje. Kdyz se me hrac/ka zepta, jestli je tam neco, co by chtel/a vyuzit ve sve akci, tak pokud to dava smysl, reknu vetsinou, ze ano. Rad podporuju takovouhle pomoc pri dotvareni sceny a zaroven to vede na zajimavejsi akce.
Tady je super občas odpovídat "Co já vím, jsem snad elf?" Ta technika hru hodně obohacuje.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2023
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Fafrin » 15. 6. 2016, 10:36

Návštěvník píše:
Fafrin píše:Pokud mám pochyby o uvěřitelnosti akce, ale Náročně není odpovídající úprava asi bych nevolil žádnou, spíše se snažil akci dotlačit do podoby, kterou považuji za smysluplnou. Nebo možná přeřadit do jiného povolání. Máš příklad takové akce, aŤ tušíme o čem mluvíme?
Napriklad postava chce neco (kamen, lahev s olejem,...) vyhodit na strechu budovy. Jasne by se zde mel pouzit kejklir. Ted jde o to, ze vyhodit to tam nejspise jde (neni to 20 m vysoko), ale zase se to nejspis nepovede pokazde a spis bych rekl, ze v konkretnim pripade je mensi sance na uspech nez neuspech. Z nejakeho duvodu je jen jeden pokus (bud na vic neni cas nebo se lahev pri prvnim dopadu rozbije atd.).
Pokud je pokus nějak "stížen" - např. protivětrem, deštěm, asi by bylo možné použít nepřesně. Pokud je to věc na hranici lidských možností, kdy si člověk při pokusu prostě musí málem vyhodit rameno, je na místě Náročnost.
Jinak bych to nekomplikoval, spíše pokud to nepadne, chci vidět jak provede Vyčerpání. Protože bez vyčerpání, jak píšeš, o tu láhev přijde, a ta spadne někam úplně jinam a udělá randál.
Ale prostě pro zkušeného vrhače to bude jednoduché. Pro nováčka nikoliv. Toď vše.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 29. 7. 2016, 05:44

Koukám, že náš topic nechávám ladem. Takže dám do pléna otázku, která mě trápí od posledního hraní.
Poprvé jsme v naší kampani léčily tělesné jizvy a shledal jsem tuto mechaniku dosti neforemnou. Zaříkávačka a Lovkyně utržily tělesné jizvy. Zaříkávačka měla dokonce dvě a její hranice těla byla 2.
Když přejdeme mou nezkušenost s rozdáváním jizem, trvám si na svém, že ty akce byly uvěřitelné a odůvodnitelné. Neustále oděrky a malé ranky mi do toho děje zkrátka nesedí a moc bych to družině ulehčoval.
Na druhou stranu jsem si stížil situaci tak, že při posledním sezení jsem se dostal do situace, kde jakýkoliv tělesný střet nebo konflikt byl pomalu smrtelný pro lovkyni a zaříkávačku.
Nakonec se mi i docela hodilo, že jsme se domluvili na léčení jizev po dobu 14 dní. Jenže co s hráčem, který jizvu neléčí a co s prostorem v těch 14 dnech.
Spíš je to taková prosba o radu, jak se vypořádat s léčením ve chvíli, kdy chcete děj posunout. Jakým způsobem hrajete léčení jizev a co jsem mohl udělat jinak?
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5181
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od MarkyParky » 29. 7. 2016, 07:05

Je asi dobré zmínit, že jizva či dvě by neměly pro hráče znamenat konec hry. Ano, sníží hranice a vnese do hry náročnost, ale to jsou věci, které se dají s pomocí ostatních hráčů překonat - např. pomocné a přípravné akce mohou hráčům generovat Výhody, které pak použijí místo vlastních zdroj.

Prakticky tedy jizva je příležitostí k tomu zahrát si nějaké to vzájemné pomáhání si v družině.

Na druhou stranu držet jizvu ve hře příliš dlouho určitě není dobře - je to zajímavé zpestření, ale postavy by neměly jizvy vláčet desítky sezení (nebo v drsné hře můžou, ale je žádoucí, aby se točily různé jizvy a ne hrát dokola pořád to samé).

Pravidla sama o sobě tohle neřeší - nechtějí příliš silně lajnovat hráčům podobu jejich světa. Nicméně nabídnu tady tři houserule, všechna vyzkoušená, fungující. Každé dá hře trochu jiný pocit a určitě se najdou o jiných čtenářů i další.

* Léčení magicky slabé (vhodné pro rozvláčnější hry, kde se tráví dny na cestách, čekáním na události a podobně, ale hraje se souvislá kampaň)
-- dohodněte se, že hojení jizvy trvá zhruba tolik týdnů, kolik je úroveň jizvy. A dodejte k tomu, že pokud postavě bude pravidelně mastičkář dávat nějakou péči, tak hojení bude probíhat ještě rychleji.

* Léčení magicky silné (vhodné pro intenzivnější hry, kde vždy v rámci Výpravy řešíte v rychlém sledu hodně akcí)
-- dohodněte se, rituál léčení je vždy svázán s magickým okamžikem a že velikost hojené jizvy je limitována silou magického okamžiku, při které se léčení provádí
-- zároveň se dohodněte, že existují i magické okamžiky s jinou silou než 1 a 5. Třeba neděle (2), úplňky (3) a pod...

* Léčení off-scren (vhodné pro skupiny, co hrají krátké, nesourodé výpravy, mezi nimiž postavy tráví nespecifikovaný čas mimo příběh a "kameru")
-- dohodněte se, že úroveň všech obdržených jizev se mezi Výpravami sníží o 1

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 29. 7. 2016, 07:44

Na posledním sezení jsem měl 3 hráče, takže jsem se neodvažoval pouštět do akcí, kde by jim hrozilo tělesné nebezpečí. Bard, zaříkávačka s tělem 2 a lovkyně, která měla prostřelenou paži, takže bez lukostřelby...z toho nekouká nic dobrého.

Zahrál jsem to tak, že družina ve městě zaplatila péči od místního felčara. Protože jen náš bard má mastičkáře 1 a jeho postava v příběhu prozatím do styku s léčením nepřišla a nesedí to na jeho charakter, proto jsme vyhledali felčara jako NPC.

V pozadí uplynulo 14 dnů, což jsme společně určili, že by mohlo stačit na léčbu prostřelené dlaně a paže. Jenže se nám nepodařilo smysluplně vysvětlit nebo vymyslet, co postavy po tu dobu dělaly. Takže 14 dní blíž k zimě (děj začal v září a nyní je téměř říjen) a jinak jiná komplikace nenastala. Felčar si 14. den 2x hodil a uspěl. Holky si výléčily jednu jizvu první úrovně a škrtly 5 zdrojů, které si hned následující den stejně doplní spánkem v hostinci...zkrátka mi přišel celý tenhle proces úplně mimo a dávám si to tak trochu za vinu.

A z těch způsobů se mi zamlouvá první a druhý, akorát bych poprosil trošku rozvézt ten magický okamžik, nemám u sebe příručku a jsem v práci, tak mé myšlení je docela omezené :D
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5181
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od MarkyParky » 29. 7. 2016, 08:25

Řešení, které jsi zvolil, je v podstatě velmi blízko tomu třetímu. Pokud se to celé odehrálo mimo Výpravu, dali jste si 14 dní "pauzu" a pak jste měli i dost času na to obnovit zdroje po léčbě, tak je naprosto OK a dokonce jste to mohli vzít bez hodu (viz pravidlo že mimo Výpravu se řeší jen Suroviny a Peníze a nehází se).

14 dní v herním světě se dá odbýt dvěma větami, takźe u stolu to nezdržuje ... ale přitom rozhodnutí čekat 14 dní může pro postavy klidně znamenat, že v herním světě jim mezitím něco uteče.


Ad magické okamžiky:
Ve Vanilla-DrDII funguje něco, čemu se říká "magický okamžik". Je to západ a východ slunce a v tu chvíli se dějí divné věci, např.:
- končí účinek dlouhodobých kouzel
- začínají/končí některé velké rituály, jako třeba oživení golema
- a je možné dobíjet amulety

Síla okamžiku je normálně 1, může být ale posílena. Ve vanille jsou možná tahle posílení:
-- strávíte okamžik u magického zřídla => magický okamžik je roven síle zřídla (na škále 1-5)
-- 4x doroka jsou silnější magické okamžiky - rovnodennosti a slunovraty. K těm se vztahuje trvanlivost silnějších kouzel a mají sílu 5


A je celkem snadné do hry dostat houserule, že existují i jiné, posílené okamžiky (například večer před úplňkem = 3) a tím i tu časovou škálu zjemnit.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 29. 7. 2016, 08:45

Pravda, to se bude do budoucna hodit a jsem rád, za tuto připomínku.
Magický okamžik jsem si už vybavil, ale koukám, že si mi to ještě lépe vysvětlil. Mám to tedy chápat tak, že mastičkář (ve finále kdokoliv) se může během magického okamžiku rozhodnout léčit jizvu?

Příklad:
Při soumraku ve svém kotlíku připraví hojivou mast z kouzelných bylin. Tato mast dovolí zahojit jizvu a podstoupit tak zkoušku na léčení jizvy ihned během nějakého dobrodružství a nemusí se tak čekat na dobu, kdy dojde k přirozené regenraci a léčení (fikčně podávání obvazů atd.) řekněme po dobu 2-3 týdnů (v závislosti na typu zranění)?
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5181
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od MarkyParky » 29. 7. 2016, 09:02

Ano, přesně tak je toto "domácí nastavení" (ono to není úplně houserule, spíš nastvení rychlosti hojení dle pravidel) zamýšleno.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 29. 7. 2016, 09:34

Jop tak to se mi taky líbí. Nejsou už nějaké náznaky, jak se bude revidovat léčení jizev?
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9795
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Ecthelion » 29. 7. 2016, 09:54

mal.kin píše:Na posledním sezení jsem měl 3 hráče, takže jsem se neodvažoval pouštět do akcí, kde by jim hrozilo tělesné nebezpečí. Bard, zaříkávačka s tělem 2 a lovkyně, která měla prostřelenou paži, takže bez lukostřelby...z toho nekouká nic dobrého.
Jen moje poznámka bokem... naopak, z toho koukají hodně zajímavé momenty. :>;o) Pokud jsou postavy slabé a ví, že se nemohou odvážit bitvy, je přesně ten moment je ohrozit - hodit jim tam loupeživou partu skřetů, jež prochází krajem, před kterou se musí schovávat... smečku hladových vlků, kteří je obklíčí, ale pořad se ještě bojí ohně (a postavy budou muset v obklíčení vydržet noc)... most, který hlídá zlobr a nechce je pustit bez zaplacení mýtného (nebo vítezství v zápase v hádankách) a kterého v současném stavu nemají jak porazit a musí přistoupit na jeho hru.

V zásadě celou hru se Vypravěč snaží dostat postavy pod tlak, aby jim umožnil ukázat, co se v nich skrývá a jak se dokážou poprat s nepřízní osudu i když jsou okolnosti nepříznivé. To je jeho práce - vytvořit okolnosti pro to, aby postavy mohly být hrdiny. A pokud jsou postavy zraněné, oslabené a zdánlivě dopředu poražené, je na to ideální příležitost.
mal.kin píše:V pozadí uplynulo 14 dnů, což jsme společně určili, že by mohlo stačit na léčbu prostřelené dlaně a paže. Jenže se nám nepodařilo smysluplně vysvětlit nebo vymyslet, co postavy po tu dobu dělaly.
Musím říct, že mě osobně to přijde jako hrozně pěkný moment pro hraní. Postavy se někde zastavily a musí se tam nějakou dobu zdržet, aby léčily zranění... co s tím? V zásadě je možností víc:

:idea: Neřešit to. Říct, že uběhlo 14 dní, během kterých postavy odpočívaly a léčily se. Jedeme dál (jak říkal Marky, i tak to ale může hrát roli tím, že ztrácejí léčením čas... tím pádem je ideální jim dát nějaké dilema, zda pokračovat v současném stavu, nebo se léčit... a když uznají, že se vyléčit musí, pak aby se zatnutými zuby naslouchali zvonění hodin, které odbíjí čas, který jim prokluzuje mezi prsty).

:idea: Použít pauzu pro nějaký malý "sidequest". Postavy se zdržely ve vesnici, ale děje se tam něco divného, co je může ohrozit/slíbí pomoc vyřešit/jsou zataženi do okolností... může to být nebojové vyšetřování vraždy, může to být duch, který straší v domě, může to být obrana vesnice před skřetím útokem... může to být co vás napadne. V zásadě je to možnost "sfoukneme přestávku jedním malým sidequestem".

:idea: Použít to jako "tah hráčů". Tuhle mechaniku má The One Ring - v zásadě celý rok je "tah Vypravěče" a postavy se pak na zimu, kdy se toho moc dělat nedá, uchýlí do nějakého útočiště (jedou domů/do vesnice, které pomáhají/zpět na knížecí dvůr) a jede se "tah hráčů", kdy hráči sami řeknou, co chtějí dělat během zimy.

V zásadě tedy můžete říct, že jste se na 14 dní zasekli na tomhle místě... a zeptáš se hráčů, co budou jejich postavy dělat tu celou dobu. Můžou z toho vyjít zajímavé "minizápletky", které zpestří hraní. Pokud kupříkladu bude válečník chtít hrát karty v hostinci, dal bych tam krátkou scénku, kdy odhalí falešného hráče a která skončí hospodskou bitkou. Pokud se rozhodnou třeba pomoci při stavbě opevnění, mohou získat přátele ve vesnici (kteří jim příště nabídnou ubytování zdarma, pozvou je na večeři... a můžou sloužit jako otevírák pro další zápletky). Mohou si na tu chvíli najít nějakou dočasnou práci a vydělat pár mincí (děvče, které pomáhá v hostinci mohou obtěžovat opilí žoldnéři). Lovec může lovit a připravit zásoby na další cestu (cestou ho překvapí medvěd, před kterým musí utéct). Mohou si nechat vykovat zbroj nebo kus vybavení, který potřebují (kovář žádá mnohem víc peně, než se dohodli a postavy ho musí přesvědčit, aby dodržel dohodu).

Možností je nepočítaně a všechny mohou obsahovat nějaké komplikace, které skončí krátkým konfliktem nebo hodem... a sloužit tak jako zajímavé zpestření hry. Za sebe takovou přestávku vidím jako ideální příležitost pro získání kontaktů a přátel, kteří se později nějak můžou projevit ve hře.

:arrow? Všechno záleží na tom, jak to pojmeš - taková pauza na léčení může taky vypadat tak, že postavy zastaví v odlehlé vesnici a rozhodnou se vyléčit zranění, protože lovkyni se do ran dostala nějaká infekce, má horečku a nemohou pokračovat dál. Ve vsi není hostinec, takže se dobrodruhové ubytují u jedné z hraničářských rodin. Aby se jim nějak odvděčili, pomáhají jim zbylí dobrodruhové kácet stromy a chystat dříví na zimu, stavět palisádu a hlídat dobytek. Zraněná lovkyně zpočátku leží v horečkách, ale pomohou obklady, které připravuje paní domu a která lovkyni naučí, jak je připravit z březové kůry a mechu. Válečník si všimne, že jedno z děvčat ve vsi se do něj zakoukalo a dělá na něj oči, kdykoli projde kolem, načež se sejdou za vsí při úplňku... a když za čtrnáct dní dobrodruhové odcházejí, stojí jejich hostitelé (se kterými se spřátelili) i jejich čtyři děti na zápraží, a mávají jim na rozloučenou, kromě toho nejmenšího, který pláče, protože nechce, aby ta milá paní odešla. Když se jej lovkyně na odchodu snaží utěšit, chlapec jí na rozloušenou dá hračku koníka, aby na něj nezapomněla.

V zásadě je to první varianta (kterou může Vypravěč doplnit krátkými otázkami, kdy se zeptá válečníka, jestli bude děvče ignorovat, nebo zareaguje na psaníčko, které mu dívka poslala a vyrazí na dostaveníčko), kdy se nic moc neřeší, nehází se, ale jede se dál... ale zároveň vnese do hry zajímavé momenty a nové motivy. Hraničářská rodina může ve hře hrát další roli, postavy se tam mohou vracet, rodina je může požádat o pomoc... a zprávy o tom, že skřeti přepadají pohraniční osady u Hustolesa mají úplně jiný dopad, když postavy mají v jedné z těch vesnic přátele.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host