[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od mal.kin » 18. 3. 2016, 06:49

Představení:
Naše družina se dala dohromady díky Deskohernímu klubu v brněnské čajovně, kde jsem uspořádal besedu na téma Dračí Doupě 2. Jsem začínající vypravěč a hráč. Mým cílem bylo přiblížit tuto hru a RPG obecně širší veřejnosti, která o RPG sice slyšela, ale nikdy nenašli nikoho, s kým by se do toho pustili. Dobrá věc se podařila a my vytvořili 2 družiny. Jedné z nich jsem se ujal a světe div se, měl jsem ve družině 5 holek a jen dva kluky. Po čase se složení družiny upravilo. 2 hráčky a jeden klučina nás opustili z časových důvodů. Tento měsíc si navíc dala pauzu i naše barbarka a dojde k doplnění družiny o nového hráče.

Složení družiny:
Martin
Darius Montelier – bard, který se rozhodl stát se nejslavnějším vypravěčem příběhů

Janča
Tarja Rudá – studentka magické univerzity, která i přes svůj velký živelný potenciál utekla ze studií spolu s Dariem, aby se nenechala řídit a sama si rozhodovala o svém osudu.

Radka
Aderin – jediná elfka v družině, která si za posledních 8 let pamatuje leda své jméno, jazyk, vědmu která se o ní starala a její chýši. Celým srdcem touží poznat svou minulost.

Danka – neaktivní
Ulla – barbarka z východních zemí, která chce vykonat pomstu na svém otci. Ten při královském tažení na východ znásilnil matku Ully.

Prostředí:
Náš svět se tvoří za pochodu a zatím neexistuje ucelený popis, ale usilovně na něm budu pracovat.

Deník:
Dobrodružství Západní Koruny
Naposledy upravil(a) mal.kin dne 19. 8. 2016, 08:08, celkem upraveno 3 x.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od MarkyParky » 18. 3. 2016, 07:08

7 hráčů + Průvodce je na DrDII fakt hodně i pro družinu, která už zná pravidla. Zvlášť pokud na to máte jen večer a ne celý den.

Popravdě, asi bych sáhnul po tom si je minimálně na vysvětlení pravidel a třeba odehrání prvního dobrodružství rozseknout na menší skupinky, tady se fakt moc poradit nedá.

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Arten_CZ » 18. 3. 2016, 08:04

Zkusil bych je, pro začátek, než si hru pořádně osaháte, dělit v příběhu na menší skupiny, aby nechodilo celé stádo pohromadě.

Připravuj pro ně situace, kdy se budou muset rozdělit - bránění několika bran pevnosti současně, doručení zprávy třem různým knížatům ve stejném časovém horizontu, zával, kdy bude půlka odříznutá na jedné straně a druhá na druhé, půlka družiny ve vězení plánující útěk, druhá půlka bude shánět podporu pro jejich propuštění a podobně. Je to i velice pěkný prvek, kdy střídáš střihy na jednotlivé skupinky a vždy v nejlepším je utneš, aby měli nad čím přemýšlet.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 18. 3. 2016, 08:11

Ano, to můžeš praktikovat už s hráči, kteří tohle mají za sebou a se zkušeným vypravěčem. Tak jsem si to i představoval, ale hráči ještě nejsou samostatní a nějaký čas nebudou. Přiznám se, že zatím nezvládnu odřídit hru tak, aby se druhá část zkrátka nenudila.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Jerson » 18. 3. 2016, 10:08

mal.kin píše:Závěr jsem si z toho odnesl takový, že se dnes v noci budu budit ze spaní, protože ta představa, že takhle budu většinu střetů řešit, mě vážně děsila.
Lámu si s tím hlavu už týden a stále nedocházím k žádnému závěru. ...
Budu rád za jakékoliv rady do začátků, jak postupovat a jak řešit nastálou situaci.
Moje rady nebývají u hráčů DrD příliš populární, ale mám řešení - vyhoď DrD 2 a začněte hrát s nějakým jednodušším přístupnějším systémem, který těmito problémy netrpí, nebo ne v takové míře.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 866
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Cor » 18. 3. 2016, 10:17

Docela ti rozumím, je to sice už hodně dávno (víc, než 10 let určitě), ale měl jsem podobný problém. Pravda, tehdy se hrálo jen klasické DrD (které je imho srozumitelnější svými mechanikami a způsoby vyhodnocování, než DrD II). Měl jsem celkem 7 hráčů, jednou i 8.
Ukočírovat se to dalo jen s maximálním vypětím...a stejně to nebyl stav, který by se podařilo dlouhodobě udržet, v tomhle počtu prostě někteří začali odpadávat a přestávali chodit.

Ono nejde jen o systém, jde o to, jak moc jsou hráči ochotní soustředit se na hru i když zrovna nejsou na scéně (místo toho, aby hned sáhli po smartfounech, nebo si začali něco číst) a jak moc je PJ schopný věnovat pozornost hromadě různých věcí a jak rychle je schopný přepínat módy a "stříhat". Ale jednoduchost/složitost a znalost/neznalost systému může celou věc zjednodušit, nebo učinit o chlup obtížnější.

Momentálně je nás ve skupině celkěm 6 (3 muži, 3 ženy), vypravěče dělám já, tj. PJuju 5ti lidem. A místy to umí být náročné udělat tak, aby měl každý dost prostoru, zůstával v obraze a nenudil se, ale pořád se to dá.
Osobně 5 hráčů považuju za maximum pro zábavnou a svižnou hru.
4-3 jsou optimální. Dva hráči + PJ už je takové hodně komorní, ale zase mají ty postavy mnohem více spotlightu a je to takové víc osobní.

Osobně bych se, být tebou, rozhodoval mezi těmito možnostmi:
1) rozdělit skupinu na dvě, co budou hrát zvlášť se svým PJ (3+1 a 3+1)
- blbé, pokud je primární motivací skupiny být spolu jako kámoši a ne hrát RPG
2) rozdělit skupinu na dvě, které budou hrát s jedním PJ (s tebou), jen v různé dny (4 + 1 + 3)
- viz. předchozí, jen s tím, že si PJ extra mákne
- dobré řešení pro "multikampaň" (v jedom světě více skupin, které svými činy mohou ovlivňovat i hru druhé skupiny)
3) vyfiltrovat hráče, kteří mají o hraní opravdu zájem a kteří ne
- udělat to cíleně může být bolestivé a nepříjemné, dát tomu volný průběh může trvat různě dlouho
4) hrát ve specifickém "seriálovém" stylu, kdy jsou sice všechny postavy v jedné skupině (např. všichni jsou družina místního knížete), ale neúčastní se vždy všichni každého dobrodružství (tj. jednou bude moct přijít 5 hráčů, jindy přijdou 3, jindy bude náhodou 6 a někdy holt budou všichni a bude se to táhnout)
- takhle hrajeme my i když je nás "jen" 6, ono už těch 6 pracujících lidí se občas blbě domlouvá na společném termínu, kdy mají všichni čas (zvlášť, když někdo lítá na služebky do zahraničí, někdo pracuje na směny apod.)
5) Hrát s více PJi, tj 2 PJ + 6 hráčů
- vyžaduje společnou přípravu, domluvu, kooperaci, ujasněnou a sjednocenou imaginaci (buď musíte oba vědět, co budete PJovat a nebo musíte oba být schopní navazovat na improvizování toho druhého)
- umožňuje hrát i ve vyšším počtu hráčů, tlak se rozdělí mezi dva PJ a zároveň může jednat více hráčů naráz, jde to svižněji, úplně nejlépe to bude fungovat s tím dělením družinky do samostatných týmů (vy půjdete prozkoumat věž, my budeme bránit hlavní sál...)
6) sestimsmiřit, přiznat is, že každé sezení bude záhul, takže se na něj připravit a ideálně dobře poznat, pochopit a naučit se systém, v kterém hrajete, případně si ho zjednodušit, aby byla hra plynulejší i přes to, že to vysoký počet hráčů zpomaluje, naučit se, kteří hráči jsou aktivnější, kteří jsou pasivní protože chtějí být a kteří jsou pasivní, protože si neumí psotlight urvat, nějak s tím pracovat, aby se všichni bavili...

A ano, Jerson +1 $lol$

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6468
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Quentin » 18. 3. 2016, 10:38

Mrzí mě, že mám na fóru pořád takovou drd2-hater image, ale tady bych taky hlasoval pro změnu systému. Ideálně něco svižného jako Savage Worlds nebo nějaké staré dnd (lamentations of the flame princess, dungeon crawl classics, klidně i náš hack, co mám v podpisu). Konkrétně savage worlds zvládají velké zmatené boje dokonale a překvapivě dramaticky.

Pokud už jsou všichni příliš zainvestovaní do drd2, tak hodně štěstí :) Vypustit manévry je rozumný první krok. Možná ti tu někdo z hráčů drd2 poradí, co dál se z toho dá vyhodit, aby se to hýbalo rychleji a smysluplněji než posolený slimák.

Co se obecných rad pro vedení hry v tolika lidech týče; Vypravěč musí mít hlavní slovo. Žádné poflakování po sandboxu, žádné detailní osobní cíle a příběhy, žádné dělení družiny nebo dvouhodinové atmosférické rozhovory v krčmách. Je třeba připravit nějaký dungeon nebo railroad (případně víc naráz a udělat z toho trošku ten sandbox) a tím družinu, pracující jako tým, provést.

V tolika lidech už se téměř nedá uhlídat, aby měli všichni rozumný spotlight. Hlasitější, zkušenější a vynalézavější budou brát slovo slabším nebo tišším. Jedinej způsob, jak zaujmout všechny je dát jim společný cíl a výzvu, ať mají radost z výhry, lupu a expů, i když si na některých sezeních nestihnou ani pořádně zaroleplayovat; hlavně, že si budou fandit a pomáhat navzájem.

Alternativně by jsi mohl vyzkoušet něco jako Westmarches. Přijde mi to jako nejrozuměnší řešení.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 18. 3. 2016, 11:28

Děkuji za nějaké prvotní nápady. DrD 2 se budu držet, klidně si klepejte na čelo, ale jsem zaměstnaný člověk, který kdysi leda hrál Shadowrun a už jen samotné DrD 2 je pro mne oříšek k pochopení, natož se učit něco nového.
DrD 2 mi hlavně sedlo atmosférou a i způsob hraní se mi líbí, takže bych ho zase až tak nehanil. Navíc jsem dost pohodlný člověk. Tedy když mám nástroj přeloženy do češtiny s českou podporou a jistotou dalšího vývoje, tak se mi nechce jít nepohodlnou cestou úprav a lámání herních systémů, který naimplementuju na svůj svět.
Líbí se mi pojmutí slovanské fantasy v případě DrD 2, takže asi i proto chci u něj zůstat.
Že s družinou musím něco udělat vím. Inspirací mi byl Cor. Družinu asi rozdělím na dvě skupiny, které budou hrát po 14 dnech. 3(4)+1 s tím, že z počátku budu vypravěč u obou skupin a poté v jedné vypravěč a v druhé hráč. Navíc se můžou v průběhu kampaní hráči v družinách střídat, ale pozadí budou mít obě skupiny stejné. Asi se pouštím do těžké šílenosti, ale asi není jiná cesta.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Argonantus
.
Příspěvky: 14126
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Argonantus » 18. 3. 2016, 11:53

S Corovou verzí 4 máme skvělé zkušenosti.
Jsme taky zaměstnaní lidé, takže se co chvíli stane, že někdo neměl čas.
Případně se zjevil někdo známý, kdo to zdálky sledoval, a zrovna měl čas a chtěl si zahrát.

Takže se nám družina organicky měnila, postava se někde odpojila a šla řešit svoje problémy (asi jako Gandalf v půlce Hobita), a pak se zase na nějaké křižovatce zjevila. Dopracovat náznak toho, co se na těch odbočkách stalo, bývalo zajímavé; postava mezitím získala nějaké nové info, co to mohlo někam posunout.

Na velikánských kampaních se stejně nevyplatí moc spěchat a rvát to silou.

luke31
Příspěvky: 6
Registrován: 13. 7. 2011, 08:43

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od luke31 » 18. 3. 2016, 12:27

Ahoj,

standardně řídím hru pro 6 hráčů a zvládám to hlavně díky tomu, že spolu hrajeme už mnoho let a v různých systémech.
Z věci, které tu nezazněli, a které sám používám, mne zde napadá ještě:
1) Využití notebooku:
Jednoduše naprogramovaný excel za Tebe může házet kostkami, sledovat iniciativu, kdo jednal, jaké má ohrožení a stav jednotlivých NPC apod. Zároveň poznámky k dobrodružství jsou přehlednější v nějakém wordu apod. - obsah, křížové odkazy + obrázky dělají své. Obrázek sice uvidíš jen Ty, ale i tak podle něj dokážeš popsat postavu či scénu lépe, než ze slovního popisu. Je to docela pomoc, byť notebook trochu může bourat fantasy atmosféru hry. Doháním to tím, že z notebooku pouštím atmosférickou hudbu.
2) Nepoužívej cizí dobrodružství:
Cizí dobrodružství asi nikdy nebudeš mít zcela v hlavě a bude Tě to nutit často listovat. Vytvoř si svoje "jednoduchá" dobrodružství, které si dokážeš představit a reagovat na akce hráčů, i když to nemáš připravené. Nezkušení hráči Ti nejspíš menší hloubku a spletitost dobrodružství odpustí (a složitost můžeš později přidat).
3) Používejte zjednodušené popisy v boji:
Klidně se zpočátku omezte na popis žádoucího výsledku typu "chci ho zabít ranou mečem", "ustoupím si od nepřítele, abych si snížil ohrožení", "vystřelím šíp, abych soupeři navýšil ohrožení". Trochu to okrádá hru o poetičnost, ale nezkušení hráči nejspíš budou mít obtíže se složitými popisy a když na ně při boji přijde řada, tak jen zbytečně přemýšlejí, co by měli udělat.
4) Hrajte spíše v soukromí:
Hodně lidí může mít na veřejnosti problémy s hraním role nebo i jen popisech už jen z důvodu studu. Stejně tak okolní dění v čajovně nebo podobném místě bude "brát pozornost".
5) Zkus použít některé vypravěčské techniky z tohoto fóra:
Např. tu, kdy se některých hráčů cíleně ptáš, jak se jejich postava cítí nebo co v "hluchých" místech dobrodružství (např. cestování, čekání na někoho či něco) dělá. Jde o to hráče zapojit a zároveň nezkušeného hráče trochu přinutit více se ztotožnit s postavou a vlastně za chodu si ji dopracovat.
6) Zkuste používat dovednostní houserule:
Při takovémto počtu hráčů je jasné, že se povolání hráčů překrývají. Pokud mají stejnou úroveň povolání, tak to velmi často skončí tak, že ve chvíli, kdy se řeší nějaká zkouška či střet na dané povolání, většinou si urve pozornost ten nejdravější hráč :)
Z toho důvodu používáme house rule, kdy místo toho, aby rostli všechny dovednosti daného povolání stejně, přidělujeme při přestupu 3 body, ať si za ně hráč zvýší jen některé dovednosti v rámci daného povolání, ve kterém přestupuje. Díky tomu nemáme v družině samé "lovce na úr. 4", ale místo toho máme průzkumníka (smysly, tichý pohyb, orientace), lovčího (stopování, pasti, střelba...), zálesáka-ptáčníka (výcvik zvířat, otužilost, zálesáctví...). I tak se trochu překrývají, ale je to lepší. Lépe se pak cíleně rozkládá pozornost mezi jednotlivé hráče. Nicméně přestup je pak složitější a náročnější pro hráče.

Každopádně souhlas s některými výše zmíněnými radami, např. ohledně railroadu.
Držím palce, abys to zvládl.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Pieta » 18. 3. 2016, 12:54

A jak velký problém to byl předtím, než jste šli do souboje? Šlo to nebo bylo i tak moc lidí, akorát ta intenzivnější aplikace pravidel potíže znásobila?

Pokud chceš skutečně hrát se všema najednou, doporučil bych vyzkoušet zjednodušení systému - bez manévrů, bez zvláštních schopností, bez pravidel pro vybavení. Každý hráč má jen úrovně svých povolání, hodnoty svých zdrojů a ohrožení, zbytek by se řešil jen v popisech - kdo má meč a štít, bude bojovat jinak než ten, kdo má hůl, a jinak než ten, kdo má luk, ale házet by si mohli všichni víceméně stejně. Koho hodně ztlučou, je zraněný a bude se chvíli léčit, ale nemusí z toho být jizva, atd.

Potom by mohlo pomoct hrát s hrubou mapkou (ve stylu "tady je hospoda, tady stáje, tady vrata, tady stojí vůz") a figurkama, aby všichni měli stejnou vizuální představu o podobě okolí a bylo vidět, kdo je komu jak blízko. Taky z toho bude snadno vidět, pokud by se třeba všichni nahrnuli do místa, kam se nevejdou, a podobné zádrhele.

Což mě přivádí k další myšlence, zkusit se starat o to, aby se z dění nestal jeden velký chumel. Je fajn, pokud se najednou něco děje na víc místech, takže hráči se taky rozdělí a neřeší všichni jeden problém. Např. někdo drží dveře, někdo k nim tlačí stůl, aby je líp zapřel, někdo shazuje žebřík přistavený k oknu, někdo z druhého okna hází židlí po nepřátelích ve dvoře, někdo hledá ukrytý svitek...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 18. 3. 2016, 13:17

Zkusím postupně odpovědět:

Kód: Vybrat vše

A jak velký problém to byl předtím, než jste šli do souboje? Šlo to nebo bylo i tak moc lidí, akorát ta intenzivnější aplikace pravidel potíže znásobila?
Myslím, že to byl sled obojího. Nováčci mi doslova řekli, že nevědí co můžou ve světě dělat. Asi se na tom i podepsalo to, že jsem je hodil po pár hodinách příprav do vody, aby plavali. Taky pro mne bylo dost zadrhávající, že jsem rozjel dějství z knihy, protože jsme nechtěli zatím řešit náš svět a naši kampaň, když hlavně holky neměly ani šajnu, co je vlastně čeká. Málo kdo měl navíc nastudované vůbec pravidla či postavy, což udělalo své. Před týdnem první schůzka a seznámení s hrou a hned další týden tvorba postavy a hrajem.

Kód: Vybrat vše

Pokud chceš skutečně hrát se všema najednou, doporučil bych vyzkoušet zjednodušení systému - bez manévrů, bez zvláštních schopností, bez pravidel pro vybavení. Každý hráč má jen úrovně svých povolání, hodnoty svých zdrojů a ohrožení, zbytek by se řešil jen v popisech - kdo má meč a štít, bude bojovat jinak než ten, kdo má hůl, a jinak než ten, kdo má luk, ale házet by si mohli všichni víceméně stejně. Koho hodně ztlučou, je zraněný a bude se chvíli léčit, ale nemusí z toho být jizva, atd.
V podstatě takto jsem to pojal. Sice si hráči ZS zapsali, ale vůbec na to nedošlo. Manévry jsem raději úplně vynechal. Hlásit jednodušší popisy bude asi dobrá rada. Až budeme hrát něco našeho, určitě nějaké plánky budu připravovat. Navíc ani já se necítím pevné v kamflekách, protože sám v pravidlech dost lítám a vyhodonocování například střetů je pro mne ještě docela obtížné.

Kód: Vybrat vše

Což mě přivádí k další myšlence, zkusit se starat o to, aby se z dění nestal jeden velký chumel. Je fajn, pokud se najednou něco děje na víc místech, takže hráči se taky rozdělí a neřeší všichni jeden problém. Např. někdo drží dveře, někdo k nim tlačí stůl, aby je líp zapřel, někdo shazuje žebřík přistavený k oknu, někdo z druhého okna hází židlí po nepřátelích ve dvoře, někdo hledá ukrytý svitek...
Až se mi to dostane pod kůži a hráčům taky, tak věřím, že k něčemu takovému dojde. Vlastně i došlo, ale jen díky pomoci zkušeného hráče jsem rozdělil skupinu na dvě jednající nezávisle skupiny. Jednu ošéfoval hráč, který se na moment stal vypravěčem a druhou jsem ošéfoval já. První skupina jednala s trpaslíkem Haraldem a druhá se dovídala od rolníků o tvrzi, tajném pokladu, vlcích a medvědech v horách atd.

Kód: Vybrat vše

1) Využití notebooku:
Ano ten beru s sebou, ale zatím nemám možnost nějaké velké přípravy. Protože jsme se pustili do ukázkového dobrodružství z knihy. Přiznám se, že kvůli mnoha dalším aktivitám mi moc času na takovéto hraní si v exelu nezbývá čas.

Kód: Vybrat vše

2) Nepoužívej cizí dobrodružství:
Tak to přesně sedí.

Kód: Vybrat vše

4) Hrajte spíše v soukromí:
Obrovský souhlas, ale v Brně nemáme kde. Sic mám obrovský byt u výstaviště, ale žena má ráda své soukromí a z dost závažných důvodů k nám do bytu nikoho nebereme. (složitější vysvětlování) a ostatní z rozličných důvodů nemohou taky.

Kód: Vybrat vše

5) Zkus použít některé vypravěčské techniky z tohoto fóra:
V úterý jsem už prošel 2 stránky. Hned jsem některé techniky zapsal do svých nápadů.

Kód: Vybrat vše

6) Zkuste používat dovednostní houserule:
Zatím se nějak neřešilo, nováčci ani nevědí co budou pořádně hrát. Vytvořili si většina z nich testovací postavy.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 866
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Cor » 18. 3. 2016, 13:26

S nováčky se mi vždy vyplatilo začínat pomalu a postupně, než je připojit rovnou k velké skupině. Tj. nejprve několik sezení jen ve dvou lidech, kdy se můžu jako PJ nováčkovi věnovat na 100%. Případně si vzít k ruce jednoho zkušeného hráče, který je ale připravený na svojí úlohu mentora a nebude brát nováčkovi spotlight a naopak ho bude postrkovat, aby přebral iniciativu a řešil problémy.

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od MarkyParky » 18. 3. 2016, 13:30

mal.kin píše: Družinu asi rozdělím na dvě skupiny, které budou hrát po 14 dnech. 3(4)+1 s tím, že z počátku budu vypravěč u obou skupin a poté v jedné vypravěč a v druhé hráč. Navíc se můžou v průběhu kampaní hráči v družinách střídat, ale pozadí budou mít obě skupiny stejné. Asi se pouštím do těžké šílenosti, ale asi není jiná cesta.
Můžu předat aktivní zkušenost z podobné hry, zrovna pomalu končíme dvojkampaň (dvě skupiny po čtyřech hráčích hrající ve stejné lokalitě) - odehráli jsme 25(x2) sezení, ještě nás cca 5(x2) čeká.

Není to vůbec žádná šílenost. Pokud přijmeš premisu, že skupiny se běžně nepotkávají a tím pádem se vykašleš na néjaké synchronizace událostí mezi skupinami či vzájemnou komunikaci a koflikty, jen je to o chlup náročnější na Průvodcovu agendu, pokud chceš aby jedna skupina opravdu viděla dál, co udělala druhá. Je potřeba si někde dělat společné poznámky o tom, kdo kde co udělal, protože hráči ti nepomohou si vzpomenout na události, které dělala druhá skupina.

Na druhou stranu má taková hra docela pěkný přínos v tom, že skupiny si časem začnou vzájemné generovat zápletky. A i když se vám nepodaří opravdu z toho udělat zápletky, minimálně to dotváří atmosféru a inspiraci - přijít do hospody a zjistit, že lidé si povídají o tom, jak tu před měsícem někdo vyhnal tlupu skřetů, je cool.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 18. 3. 2016, 13:38

MarkyParky píše: Na druhou stranu má taková hra docela pěkný přínos v tom, že skupiny si časem začnou vzájemné generovat zápletky. A i když se vám nepodaří opravdu z toho udělat zápletky, minimálně to dotváří atmosféru a inspiraci - přijít do hospody a zjistit, že lidé si povídají o tom, jak tu před měsícem někdo vyhnal tlupu skřetů, je cool.
Ano přesně tak jsem si to představil a taky mi to přišlo hrozně cool. :D A družiníci už někteří naznačili, že by se jim to taky líbilo.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host