[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Ecthelion (neprihlasen)

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) » 24. 3. 2016, 09:10

mal.kin píše:Samozřejmě znám, ale to je jedna z nejrušnějších čajoven u nás a hlavně tam jsou tak 2 stoly pro hraní dračáku, co se velikosti týče. Není to přímo ideální.
Za zrcadlem bývala možnost zarezervovat si salonek (když stojíš u pultu, tak je za závěsem po pravé ruce), tam bylo na hraní větší soukromí (i když akustika co si pamatuju nebývala úplně ideální... ale jestli vás bude víc, tak se to snad roznese). Můžete to kdyžtak vyzkoušet. :wink:

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 24. 3. 2016, 09:15

Ozval se mi majitel Rishady, takže to riskneme tam, jestli by nám ve čtvrtek umožnil vysedávat do půl desáté :)
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 30. 3. 2016, 07:26

Zítra nás čeká další sezení a rád bych se proto zeptal na dlouho připravovanou revizi pravidel. Zatím jsem tam zběžně procházel to rozpracované pdf, které je k dostání na stránkách. Je vyloženě něco, co bych měl zmínit začátečníkům, abych jim do budoucna nemotal hlavu?
Jinak řečeno, narazil jsem, jak Fafrin například zmiňuje v jiném vláknu, že ZS "k neutahání" je hrozně OP a další věci, které jsou v pravidlech špatně.
Tím, že začínáme, mám možnost se chyb vyvarovat hned v začátku.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5051
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od MarkyParky » 30. 3. 2016, 07:36

Štouchnu dnes do Bouchiho, kde to visí. Vskutečnosti byl další balík změn odevzdán ke zveřejnění cca před týdnem, tzn. měl by se objevit každým dnem/hodinou online.

Ale ZSka se v něm ještě neřeší.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Přílíš mnoho hráčů a hráček

Příspěvek od mal.kin » 30. 3. 2016, 08:39

MarkyParky píše:Štouchnu dnes do Bouchiho, kde to visí. Vskutečnosti byl další balík změn odevzdán ke zveřejnění cca před týdnem, tzn. měl by se objevit každým dnem/hodinou online.

Ale ZSka se v něm ještě neřeší.
Super, už jsem se bál, že ten projekt zanikl :) ale přesto by mi pomohlo, kdyby někdo z tvůrce vyloženě vypíchl konkrétní body, které bych měl zohlednit už pro samotné nováčky, aby se neučili z vanily něco, co posléze budou na základě revize měnit.

/změna názvu topicu, který lépe vystihuje naši situaci :) ano mám v družině 5 holek a jen 2 borce.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2017
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Fafrin » 31. 3. 2016, 00:51

Jestli něco zásadního vypíchnout, tak je to "Vyčerpání zvyšuje Ohrožení".
Rozepisovat to tu nebudu, to musí z revize.

Pak je to ten fakt, že kvalitní odpočinek, jak ho znají pravidla (Doplň si všechny zdroje, na Uzdravování a výrobu si házet nemusíš) je k dispozici jen v čase "mimo dobrodružství", tedy kdy postavy skutečně nic neřeší, nic se neděje, nic nehrozí.

Pak doporučuju rovnou ignorovat pravidla Překvapení.

Další zásadní věci jsou kolem skrývání a nástrah, ale to nebude složité se "přeučit", případně.

Jinak gratuluju ke složení družiny, mě ta moje teď začala bobtnat, mám 4 hráče, 2 hráčky nějací ještěhrozí a pak budu muset dělit.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od mal.kin » 31. 3. 2016, 06:04

Fafrin píše:Jestli něco zásadního vypíchnout, tak je to "Vyčerpání zvyšuje Ohrožení".
Rozepisovat to tu nebudu, to musí z revize.
.
Předpokládám, že to se objeví v nejaktuálnější verzi revize, protože v současné verzi o něčem takovém informace není.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

MarkyParky
Příspěvky: 5051
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od MarkyParky » 31. 3. 2016, 07:46

mal.kin píše: Předpokládám, že to se objeví v nejaktuálnější verzi revize, protože v současné verzi o něčem takovém informace není.
Ano.

Včera jsem šťoural (a opravoval jednoho PDF-šotka), Bouchi sliboval, že nejpozději dnes vypublikuje.

homteg

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od homteg » 10. 6. 2016, 13:29

Ahoj, necetl jsem cele vlakno, ale k tomu zmatku pri soubojich musim rict nasledujici...

Nevim jestli neco delame blbe, ale i jakozto PH pro 4 hrace se obcas citim dost vyflusnuty a souboje jsou velmi narocne. Staci, abych proti druzince poslal rekneme 6 nepratel, kteri nejsou vyrazeni po prvnich dvou ranach a souboj klidne trva dve hodiny. Nez 6 nepratel a 4 hracske postavy (z nichz nektere maji v souboji aktivni Pomocniky) nahlasi a vyhodnoti svoji akci, kazde kolo se dost natahne.

Mate podobny problem?

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 311
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Korhul » 10. 6. 2016, 13:59

hmoteg: Nevím, jakým stylem hrajete, ale co se mě osvědčilo, je použití soubojového pravítka (prostě papír, který rozdělíš na 12 políček a dáváš na něj figurky nebo kostky hráčů), abys měl přehled o iniciativě. Tím se ujasní, kdo je ještě na tahu, kdo právě dělá akci a kdo může ještě dělat protiakci, případně už musí platit obranu atd. Dále se podívej do revize na doporučené techniky popisu při hře. Na začátku v prvních hrách jsme měli problém, že jsme spoustu věcí popisovali před hodem a pak jsme to museli po hodu a vyčerpání měnit. Skutečnost je taková, že popis situace ve hře je lepší provést až po hodu a na začátku akce každé postavy jen uvést velmi stručně a rámcově, co postava (nebo CP dělá). A poslední věc - nech většinu výsledků, hlavně tehdy pokud uspěli, nebo se vyčerpali, popisovat hráče a ty popisuj hlavně úspěchy protivníků družiny (i když i tohle můžeš nechat na hráčích, pokud mají dobrý nápad). Nevím, jestli to úplně věc urychlí, ale mělo by to aspoň zamezit té únavě PJ. Mimochodem taky s tím bojuju, protože z DrD 1.X jsme byli zvyklí, že většinu popisů dělá PJ, respektive to byl on, kdo hlásil, kolik životů postavě ubylo a případně doplnil popis zranění, které to představuje.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

homteg

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od homteg » 10. 6. 2016, 14:18

S iniciativou problem neni, jeden z hracu se toho ujal a na zacatku kola mu vsichni nahlasi kolik hodili, on si to zapise a pak hlasi, kdo je na rade. Tohle hodne pomaha.

Jinak ale ani neni problem s temi popisy, ale proste samo o sobe, nez ten, kdo je na rade, nahlasi planovanou akci, nez se vsichni zamysli, jestli na to chteji reagovat protiakci a nez se to vyhodnoti, tak to hrozne dlouho trva. Nehlede k tomu, ze obcas se rozbehne diskuse o tom, jestli je dana akce mozna nebo ne, popripade zda by se nemelo jednat o narocnou akci.
To se pak bohuzel nekteri hraci behem souboje nudi a hlavne casto pul vecera hrajeme jeden souboj, coz znacne zdrzuje postup v dobrodruzstvi. Ale zase dobrodruzstvi bez souboju by bylo nudnejsi, tak nevim...

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2017
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Fafrin » 10. 6. 2016, 15:48

Rozumím, občas to mám podobné (ale mám teda 6-7 hráčů a kolem desítky protivníků).
Zjištění:
1) Na počtu protivníků délka souboje (ta subjektivní časová) nezáleží. Je to spíš otázka počtu sudby a jak moc ji PJ chce šetřit. Pro řešení tohodle doporučuju jít brzo do vyřazujících akcí, ničení Vybavení a dělání Jizev - to by mělo vést ke gradaci konfliktu a k tomu, že i krátký konflikt zanechá na hráčích následky.
2) Někteří hráči neumí vymyslet co by měli mechanicky udělat a když už to vymyslí, tak horko těžko roubují co chtějí udělat fikčně. (Mám několik spíše začátečníků a tam je očas problém pochopit co je dovednost, co povolání a co zběhlost a co co dělá a pak mám druhou půlku matadorů, co hraje dvojky od jejich prvního testování - a to se bije, protože ti hrají mechanicko-takticky a pak je chtějí nováčci v kombování dohnat) Je třeba je postrčit k tomu, aby vymýšleli především fikci, mechanika se dodělá. A musí platit, "když nevíš co, ber přesně", "když na to nemáš, neber nic".
3) Docela zdržovačka jsem zjistil je vždycky "Kde vyhrabu Zdroje, abych složil Vyčerpání".
4) Zvážit, jestli by opravdu dobrodružství bez soubojů bylo nudnější, zkus třeba nějaké větší a složitější pasti.

Zkus vysledovat které rozhodování trvá nejdéle
- jestli trvá dlouho rozhodování "budu reagovat?", nečekejte jestli se někdo ozve - nahlaš akci, zeptej se pouze případného cíle "budeš reagovat?/jak se budeš bránit?" a ostatní se musí ozvat sami. A to rovno s tím co dělají. Pokud si někdo vzpomene později, prostě "měl si vzpomenout dřív". Zní to tvrdě, ale hráče to vycvičilo.
- jestli dlouho trvá rozhodování o možnosti akce, tak nevím, tohle jsem jinde psal, že pokud se mi objevuje, tak je to ve vzájemném zmatku představy o scéně. Takže upřesnit scénu. A případně být autoritativně tvrdý ve výkladu možnosti. "Do téhle díry se prostě tvůj kroll nevleze". Pokud je problém v nesouladu možnosti a nemožnosti magie, je třeba si ujasnit nastavení světa. Vhodné je asi ho přirovnat k jinému, známému světu.
- jestli trvá dlouho rozhodování o náročnosti akce, tam asi lze doufat, že se to časem ustálí. Důležité je pamatovat, že náročnost nepopisuje nízkou šanci na úspěch, ale fakt, že samotný pokus o akci vyžaduje nějakou oběť či vyčerpání, třeba nadstandartní soustředění, jistotu únavy nebo drobného zranění.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

homteg

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od homteg » 10. 6. 2016, 16:21

Diky za vyjadreni.

1) Z me zkusenosti na tom zalezi, ale mozna kdybych za soupere hral jinak, tak ne tolik. Kdyz dam min nepratel, tak je snaz udolaji, nebot maji presilu a to je velka vyhoda. Je to pak sice rychlejsi, ale souboje nejsou napinave. Kdybych se rozhodl to kompenzovat silou nepratel, tak to pak vede na to, ze kazdou chvili potkaji jednoho az dva superprotivniky, coz neni moc realisticke. Kdyz budu hlasit vyrazujici akce atd., tak se zase budou vycerpavat a nic moc se neurychli. Ale mozna s tim, ze dle revize vycerpani zvysuje ohrozeni to muze vylepsit situaci. S tim jsme zacali hrat teprve nedavno.

2) Tohle je u nas taky obcas problem. Vetsina zacatecniku uz vicemene chape, ze ma vymyslet hlavne fikci a s mechanikou jim nekdo pomuze, ale obcas trva i vymysleni fikce. Obcas se jeste deje to, ze si hrac vymysli neco, co neni moc pravdepodobne, takze se pak resi, jestli je to mozna akce nebo ne, pripadne narocna.

3) Tohle u nas vetsinou zas takovy problem asi neni, ale stane se.

4) Mame v druzine napriklad jednoho krolla valecnika, kdyz si nebude moct obcas machnout kladivem, muze se citit zbytecny :)

Se sledovanim toho, co zdrzuje, je to dobry napad. Vyzkousim.

K te narocnosti (ne)vyjadrujici pravdepodobnost uspechu...
Mozna to patri spis jinam, ale jak resite cinnosti/akce, ktere jsou mene nebo naopak vice pravdepodobne? Mluvim o pripadech, kdy neni jasne, jestli akci prohlasit za samozrejmou ci moznou, nebo naopak moznou ci nemoznou. Obcas toto dilema resim. Davate treba automaticky (ne)presne?

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2017
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Fafrin » 10. 6. 2016, 20:24

Pokud řeším jestli je akce možná nebo samozřejmá, pak první otázka je "Může být neúspěch zajímaví?" a případně "Je důležit, jestli to postavy bude něco stát?" Pokud jsou odpovědi "Ne", je akce samozřejmá - nemá cenu se s ní zdržovat.
U možné/nemožné akce lze udělat úvahu opačnou.

Pokud mám pochyby o uvěřitelnosti akce, ale Náročně není odpovídající úprava asi bych nevolil žádnou, spíše se snažil akci dotlačit do podoby, kterou považuji za smysluplnou. Nebo možná přeřadit do jiného povolání. Máš příklad takové akce, aŤ tušíme o čem mluvíme?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 311
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta plná holek

Příspěvek od Korhul » 10. 6. 2016, 21:30

Já bych ještě vypíchl to, co psal Fafrin o těch popisech fikce. Aniž bych chtěl nějak předjímat, jak hrajete, mám osobně tu zkušenost, že se opravdu vyplatí před zahájením samotného bojování mít hodně dobře ustálenou představu o tom, jak to na bojišti vypadá. Určitě se vyplatí zapojit do tvorby hráče a dovolit jim podílet se na vytvoření prostředí. Když si budou moct do prostředí zařadit prvky, které pak využijí v boji, hned se jim budou akce vymýšlet líp a hráče to bude víc bavit.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host