[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 185
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Plz » 27. 8. 2016, 21:00

V mechanikách DrD2 se nevyznám ale snad přece jen mám něco, co bych mohl dodat.

1. I když sám dávám do hry PJovu postavu tak nikdy ne jako chůvu, která za družinu vše vyřeší. Takto na mě působí tvůj nový doprovod. Potom by to byla jen bitva mezi PJem a zase PJem což nepůsobí dobře pro zbylé hráče. Pokud už musí družinu někdo doprovázet tak spíše jako pasivní postava nebo zdroj problémů než řešitel.

2. Družina udělala chybu, že se hned vrhla mezi hady a nesnažila se nejdříve přemýšlet. Například mohli nejdříve rozházením loučí udělat relativně bezpečnější cestu přes hady a ne řešit hady až zaútočí.

3. Vůbec se jim nedivím, že po zkušenostech s hadama před dalším protivníkem utekli. Já být v družině udělám to stejné. Je teď na tobě, aby jsi družině dodal odvahu jít do dalšího konfliktu.

Jak na to:
Ty jsi přece tvůrcem podzemí, takže proč tam nepřidat mrtvolu někoho kdo to procházel před družinou například s léčivým lektvarem, truhlici s léčivem, nebo tajnou chodbu, kterou půjde obejít nástrahu nebo kam oni strážci nebudou moct. Buď jim musíš obnovit zdroje, aby si zase troufli (lektvary, truhlice) do boje, nebo ten boj musí být dostatečně lehký/řešitelný jinak, například tím, že družina bude moct zdrhnout někam, kam strážci už nebudou moct, nebo do místa kde bude družina v taktické výhodě a boj bude téměř jednoznačný.

Pokud tohle zatím družina nedělá nenapadá je to tak je potřeba jim možnou cestu ukázat, naučit je že se do všeho nemají pouštět po hlavě ale trošku taktizovat a domýšlet důsledky. a pokud to hráči ani tak nepochopí tak změnit způsob hry aby se po hlavě do všeho vrhat mohli. Zkrátka ať tak či tak hrát co vás bude bavit.

A jen tak mimochodem sám podzemí cucám z prstu při hře a nepřemýšlím nad řešením, to nechávám plně na hráčích, tedy pravděpodobně se má hra více blíží Jersonově než mal.kinově.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Pepa » 29. 8. 2016, 08:56

Tak jako ono to je popravdě asi docela těžké. Když se bavíme o DrD II, tak je věčně slyšet: "PH musí hráčům tlačit na zdroje, jinak hra vlastně nefunguje," proto se vlastně není čemu divit, když to ten PH zase čas od času přepískne...

Prostě najít v DrD II tu správnou rovnováhu mezi "musím jim tlačit na zdroje" a "nesmí to být zase moc", je asi docela těžké... :think:

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 1992
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Fafrin » 29. 8. 2016, 12:38

Je otázka, jestli když někdo z družiny skape, je to přepísknutí.
Dle mého ne.
(Při ohrožení 4 bych už dávno hlásil akce na působení jizev, při ohrožení 6 navíc vyřazovací.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 181
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Nuloen » 29. 8. 2016, 20:51

Proto mám v družině vlastně nesmrtelný postavy. I kdyby postavu převálcovali skřeti, tak bude jenom vážně zjizvená a nepoužitelná ale umře jen pokud ji tam nechají ostatní.
Hráči se tak nemusí bát že by jim postavy umřeli a více riskují. Pokud hrajete z úrovně 3 až do her mocných, tak je možnost ztratit postavu ,která se v herním světě pohybuje už nějaký rok, docela děsivá a extrémně frustrující. Před pár dny sem jednoho hráče podráždil možností, že by mohla jeho postava skončit a začal vyhrožovat že přestane hrát pokaždé když se k tomu schylovalo.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Pepa » 29. 8. 2016, 22:41

:?: :!: :think:

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 1992
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Fafrin » 30. 8. 2016, 06:34

$-o :roll: :>:o/
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7802
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od ilgir » 30. 8. 2016, 12:46

Tyhle věci okolo rizika a ne/umírání postav by se měly v každé družině řešit individuálně podle založení a nátury hráčů. Měla by to být (ne)vyslovená dohoda mezi hráči a průvodcem, a ta by měla být nadřezena pravidlům. DrD2 je s tímhle kompatibilní perfektně, protože je tam spousta záchranných brzd a fakt se těžko stane, že tam někdo umře kvůli jednomu blbému hodu, když byl předtím v plné síle.

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 77
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od mal.kin » 6. 9. 2016, 12:43

Ve středu nás čeká další sezení a děj se doufám posune na konec podzemí. Rád bych připravil alespoň 2 místnosti. Jedna místnost by měla sloužit jako překážka na zkoušky, tedy série pastí. Budu rád, za nějakou inspiraci. Další místnost bude vytvořena hlavolamem, kde bude potřeba natočit broušená skla tak, aby vrhaly správný úhel světla. Na stěně pak bude klíčová zpráva pro družinu. Za svitu louče to nebude nemožné přelouskat, ale bude to náročné a taky to zabere hodně času.
Družina by měla dojít k závěru, že se jedná o vězení, které zde elfská civilizace nechala a zapečetila. Pouze spravedlivým a neprávem odsouzeným mělo být umožněno toto vězení opustit. Finální zkouška bude střet s bossem. Následné odhalení velkého tajemství a lži.
To je velice hrubá idea, které bych chtěl dát do zítra nějaký rámec. Budu rád za jakoukoliv radu opět, případně inspiraci.
Konkrétně mě pak zajímá, jak řešíte situace s hádankami a překážkami, která může bystřejší hráč rozluštit, ale je otázka, zda postava to dokáže také. V tomhle ohledu se zatím postavy tolik nevykrystalizovaly.
Brněnský Deskoherní klub - Webová stránka Deskoherního klubu Brno
RPG Deskoherního klubu - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 675
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Příspěvek od Sarsaparillos » 6. 9. 2016, 13:13

Koukni do posledního Drakkaru, tam jsou v jednom článku hodně zajímavé pasti (sice jsem prosil, ať to nečtete, ale stačí, když přeskočíš můj příspěvek).

Hádanky jsem obecně řešil v DrD II takto:
Hráči dostali na stůl hádanku a pokusili se ji vyřešit.
- Pokud řešení našli, dostaly postavy bonus k mechanice (Výhodu).
- Pokud řešení nenašli, dostaly postavy postih k mechanice (Náročnost, popř. vyšší Ohrožení).
- Výsledek se řešil za postavy, ne za hráče. (Ne)úspěch hráčů se nerovná (ne)úspěchu postav.

V případě hádanek, které nešlo nasimulovat na stůl, jsem přenášel do mechaniky nápady hráčů, jak by šlo situaci vyřešit. Pokud se jedná o něco komplikovaného (jako je třeba soustava zrcadel), co třeba nejde ani přehledně nakreslit, vyhodnocovalo se vše jen za postavy a hráči se na řešení hádanky podíleli v podstatě jen tak, že mohli hlásit doprovodné (přípravné) akce, které jim mohly pomoci v řešení.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host