Automatické vyčerpávání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4497
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Automatické vyčerpávání

Příspěvek od Resurrection » 11. 2. 2016, 15:30

Napadla mě taková hříčkoidní obměna pravidel, tak by mě zajímalo, jestli je to úplná blbost nebo by na tom mohlo něco být. :-)

Co kdyby bylo vyčerpávání automatické?

Akce by se nehlásily stylem "zkusím přesvědčit hostinského + fluff", ale "přesvědčím hostinského + fluff". Hod kostkou by určoval, jestli za to postava něco zaplatí nebo ne včetně automaticky přidělovaných jizev. Hra by se tím stala taková... taktičtější. S trochou snahy by se to dalo napasovat i na konflikty, které by pak nebyly tak dynamické jako teď (manévry by měly jen omezené využití), ale byly více "deterministické" v tom smyslu, že množství zdrojů na obou stranách by předem určovalo výsledek (pokud by jedna strana neustoupila předčasně) a sehrávalo by se to v zásadě jako partie bridge. Remízy by tím pádem byly "společným" popisem obou protivníků.

Jak ale říkám, možná je to zcestné, ale pod dojmem kostkových debat vedle mě napadlo, jak by se hrála taková deterministická hra, kde kostka opravdu hraje jinou roli než roli štěstí/náhody.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Automatické vyčerpávání

Příspěvek od Fafrin » 11. 2. 2016, 15:58

Hm, asi by to chtělo říct, jak to má fungovat v konfliktu a pak to zkusit.

Manévr lstivě se tím stává dost neužitečný, naopak manévr mocně je hrozně fajn. Zásadní úlohu získávají zbroje a ochranné pomůcky.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 5199
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Automatické vyčerpávání

Příspěvek od MarkyParky » 11. 2. 2016, 16:49

IMO to nebude fungovat:

Předpokládám, že se bavíme o modifikaci vanilky. No a bude narážet na to, že takováhle hra bude držet konstantí Ohrožení (protože ve vanilce vyčerpání Ohrožení zachovává) nastavené na začátku konfliktu a pak se najednou dojdou zdroje a konec.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4497
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Automatické vyčerpávání

Příspěvek od Resurrection » 12. 2. 2016, 13:56

Fafrin píše:Hm, asi by to chtělo říct, jak to má fungovat v konfliktu a pak to zkusit.

Manévr lstivě se tím stává dost neužitečný, naopak manévr mocně je hrozně fajn.
No právě, tohle je takový do extrému vyhnaný důraz na naraci a spolupodíl hráčů na režii scén. U zkoušek je to jasné, byť tam zas nastává ten problém, že musíš dopředu vědět, že za to potenciálně něco zaplatíš. Na druhou stranu opravdu budeš dělat jen věcí, na kterých ti záleží a nebudeš pořád jen zkoušet, jestli to náhodou nevyjde.

Ty konflikty jsou složitější. Vidím dvě varianty. Kostkovou a radikálnější bez-kostkovou.

ad 1) Mohlo by to fungovat tak, že obě strany zahlásí svůj záměr (který musí být v konfliktu) a v případě, že ani jedna ze stran nechce ustoupit (po znalosti záměru obou), se obě strany vyčerpají a společně dohodnou podobu remízy (taková krátká diskuze) a z této nové situace se pokračuje dál (další účastníci nebo další kolo).

ad 2) Stejně jak jedna ale o výsledku rozhoduje hod a stejně jako nyní se vyčerpává ten, kdo prohrál. Rozdíl je, stejně jako ve zkoušce, že vyčerpání je povinné. Podoba remízy pak může buď jako ve vanille ležet na prohravším.
IMO to nebude fungovat:

Předpokládám, že se bavíme o modifikaci vanilky. No a bude narážet na to, že takováhle hra bude držet konstantí Ohrožení (protože ve vanilce vyčerpání Ohrožení zachovává) nastavené na začátku konfliktu a pak se najednou dojdou zdroje a konec.
To chci právě zjistit, jestli nebude. :-) Konstantní ohrožení podle mě ničemu nevadí, ale může se třeba jako v nové edici po každé remíze zvyšovat (oběma stranám).

Manévry klidně oželím, ale některé budou mít smysl dál (to mocně například).
Zásadní úlohu získávají zbroje a ochranné pomůcky.
Přesně tak. Zásadní úlohu bude mít vybavení, které se bude čerpat na ty zdroje pro vyčerpávání a připravenost/výhody. Různé věci jako moment překvapení atd. mohou poskytovat výhodu (zdroje).


Jedna věc je na tom trochu komplikovanější a to jsou větší nároky na PH co se přípravy týče. On sice dopředu zná počty zdrojů, ale případné encountery musí vybalancovat tak, aby měly postavy pořád s čím hrát. Na druhou stranu množství dostupných zdrojů bude úplně přímý indikátor toho, co postavy ještě můžou riskovat. Ve vanille to pořád není tak přímý indikátor, jak by podle mě měl být. Prostě pokud postavě zbývá poslední zdroj nebo žádný, je čas se zastavit, ustoupit, odpočívat. Ne jít a doufat, že to padne (což pak znamená riskovat jizvu atd.).
Secrets are power.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Automatické vyčerpávání

Příspěvek od Petrish » 15. 9. 2016, 12:35

Resurrection píše:Hod kostkou by určoval, jestli za to postava něco zaplatí nebo ne včetně automaticky přidělovaných jizev. Hra by se tím stala taková... taktičtější.
Dle mého je to velice svazující a omezující namísto ulehčení. Vysvětlím:
Naše družina hraje svět, kde vás výzva (všimnutí si něčeho) čeká doslova na každém rohu. Tedy procházíte tržnicí, kde je obrovský povyk a mrtě lidí se hemží mezi stánky a vypravěč vás nechá hodit si na výzvu, jestli si něčeho nevšimnete (a nyní jde o to, že vás nějaká postava sleduje -> což někoho třeba nakonec vůbec nezajímá).
Prorvete se k místní nástěnce kde vás zaujme nějaký inzerát a hodláte jej strhnout a v tu chvíli si házíte na výzvu jestli si o5 něčeho nevšimnete (a tentokrát byste si všimli městské stráže, která se na vás dívá a jde směrem k vám -> máte tedy možnost inzerát nestrhnout a třeba vyčkat).
Pak vejdete do hostince, kde jdete za hostinským, abyste se ho na něco optali a cestou výzva (tentokrát vás chce někdo okrást -> což většinu hráčů zajímá)

takže abych to shrnul: ani jedna z daných akcí okolí není zdraví ani životu ohrožující...o co mi jde:

v naší hře se hráč opravdu dobře rozhoduje, zda-li se vyčerpá (nehodí-li si 9+), což hlavně záleží, jestli akce kterou dělá je pro něj důležitá nebo není a v jakém prostředí se nachází...

ve tvém případě by se čerpal na vše (pokud by nenaházel) a k hostinskému by ani nedošel, protože by u konfliktu se zlodějem skončil nejspíše v nemocnici, jelikož teprve začal hrát postavu je nízký lvl...


PS: tento způsob se nám osvědčil hlavně z toho důvodu, že pak po městě nechodí zloděj lvl 5 (a kejklíř) se všemi zdroji a večer se ptá vypravěče, proč by měl jít spát, když vlastně není vyčerpaný ani o zdroj...takto může vypravěč krásně dávat i banální výzvy pro lepší postavy a tím balancovat hratelnost i pro nové nebo slabší členy vaší družiny.

...A teď do mě :D
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 187
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Automatické vyčerpávání

Příspěvek od Nuloen » 15. 9. 2016, 21:18

Já bych řekl že výsledek by následně byl takový, že by se hráči drželi u zdi a nezkoušeli by všechny možnosti. protože by se báli že ty zdroje budou potřebovat jinde. a tak by se ze hry stali dlouhé hráčské porady o tom, jestli se mají pokusit ukecat toho obchodníka, nebo si to nechávat na něco jiného. zároveň by se hra asi stala míň záživnou, protože by postavy stále alespoň trochu vyhrávali. + zachraňovat nejslabší ze skupiny nepřátel, které jsi na hráče poslal, je na ... hřiby :D

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host