Dotaz - Nesmrtelný běs
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Dotaz - Nesmrtelný běs
Omlouvam se, jestli pisu na spatne misto ci se ptam na neco, co uz tu bylo.
Pokud bes ovladne lidske telo, puvodni duse umira a bes si svou fyzickou schranku postupne upravuje podle svych predstav. Bes sam o sobe je nesmrtelny a dokonce i vedmak ci paladin nedokaze besa zabit, pouze znicit jeho fyzickou schranku.
Dotazy
-Odkud se berou besove?
-Kam odchazeji "mrtvy" besove? Odchazeji tam, odkud prisli nebo snad zustavaji na tomto svete dokud si nenajdou nova tela? Takze besu je stale vice, protoze se jen rodi, ale neumiraji? Nebo je stale stejny pocet besu uz od stvoreni sveta?
Jak vypada bes bez fyzicke schranky?
Muze vedmak ci paladin videt besa bez telesne schranky?
Jak presne probiha ovladnuti lidske schranky? Je to stret? jakou ma uroven a sudbu? Nebo snad je to automaticky uspesna akce? Takze ma druzina muze cela vymrit jen proto, ze kolem zrovna pujde parta besu bez schranky?
Na jednu stranu mi to pripomina Lezici spici z drd1. Vis, ze to tam je, nemuzes to videt, muze te to zabit a ty proti tomu nemuzes vubec nic udelat.
Na druhou stranu mi to pripomina Diablo 1. Kde znicis fyzickou schranku demona, ale nezabranis mu najit si novou a jeho nenapadne nic lepsiho nez si vybrat za schranku tebe.
V pravidlech se nepise nic o "mrtvem" besovi, coz vytvari v me hlave cim dal vic otazek, ktere usti v cim dal tim vetsi paniku.
Pokud bes ovladne lidske telo, puvodni duse umira a bes si svou fyzickou schranku postupne upravuje podle svych predstav. Bes sam o sobe je nesmrtelny a dokonce i vedmak ci paladin nedokaze besa zabit, pouze znicit jeho fyzickou schranku.
Dotazy
-Odkud se berou besove?
-Kam odchazeji "mrtvy" besove? Odchazeji tam, odkud prisli nebo snad zustavaji na tomto svete dokud si nenajdou nova tela? Takze besu je stale vice, protoze se jen rodi, ale neumiraji? Nebo je stale stejny pocet besu uz od stvoreni sveta?
Jak vypada bes bez fyzicke schranky?
Muze vedmak ci paladin videt besa bez telesne schranky?
Jak presne probiha ovladnuti lidske schranky? Je to stret? jakou ma uroven a sudbu? Nebo snad je to automaticky uspesna akce? Takze ma druzina muze cela vymrit jen proto, ze kolem zrovna pujde parta besu bez schranky?
Na jednu stranu mi to pripomina Lezici spici z drd1. Vis, ze to tam je, nemuzes to videt, muze te to zabit a ty proti tomu nemuzes vubec nic udelat.
Na druhou stranu mi to pripomina Diablo 1. Kde znicis fyzickou schranku demona, ale nezabranis mu najit si novou a jeho nenapadne nic lepsiho nez si vybrat za schranku tebe.
V pravidlech se nepise nic o "mrtvem" besovi, coz vytvari v me hlave cim dal vic otazek, ktere usti v cim dal tim vetsi paniku.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
to je setting od settingutrajda píše: Pokud bes ovladne lidske telo, puvodni duse umira a bes si svou fyzickou schranku postupne upravuje podle svych predstav. Bes sam o sobe je nesmrtelny a dokonce i vedmak ci paladin nedokaze besa zabit, pouze znicit jeho fyzickou schranku.
může duši jenom potlačit, do míry takové, že je to jen malá jiskra v obklopená duší běsa
na to taky odpovídá setting-Odkud se berou besove?
ale podle drd asi ze snového světa, pokud jde o běsi symbolizující přírodní živly, tak ty se asi nějak sami vytvoří, nebo se jednoduše reprodukují nám běžným způsobem
(ale u ohnivce si to dokážu těžko představit, u vodníka je to už uvěřitelnější a jak už to u slovanských bájí bývá, kříženci nejsou problém>upír+člověk
(ostatně starej slovanskej upír je jako normální člověk, ale hezčí a silnější a krev a slunce pro ně většinou není problém,pramenitá voda je)
-vodník+člověk-no a baba jaga nemusí být vždycky stará a šeredná a pár bohatýrů už se s nima spustilo, i když je to psaný jen náznakem). musel bych si přečíst bestiář.
ale když něco nevíš a v pravidlech si to nenašel obrať se na setting, když ti neodpoví na otázku, zeptej se mytologie.
ne všechno co je v bestiáři napsaný je pravido, ber to jako kdyby ho psal pověrčivej mnich s fanatickou vírou v jen jednu pravdu. bytosti se ti klidně můžou lišit kus od kusu i když jsou stejného druhu.
zase setting-Kam odchazeji "mrtvy" besove? Odchazeji tam, odkud prisli nebo snad zustavaji na tomto svete dokud si nenajdou nova tela? Takze besu je stale vice, protoze se jen rodi, ale neumiraji? Nebo je stale stejny pocet besu uz od stvoreni sveta?
ale nevím kam by šla třeba taková baba jaga
vodník by se asi za čas znovu zrodil do fyzické pláně nebo by se jeho energie mohla jednoduše rozplynout
nebo se navrátí do snového světa a musí najít nějakou trhlinu zpátky(odkud se vrací s novou schránkou) kterou nějakej fušerskej kouzelník zanechal nebo je přitáhnutej magickým zřídlem.
to by se mohlo lišit od kusu. i na otázku kam de lidská duše, ti vlastně nikdo neodpoví.
buď jako duch originální schránky, nebo jako neforemná mračna energie.Jak vypada bes bez fyzicke schranky?
settingMuze vedmak ci paladin videt besa bez telesne schranky?
jestli to chceš tak si to přidělej. můžeš to odůvodnit tím že někteří lidi vidí jak duše odchází z těla
ale třeba ohnivec vlastně nemá fyzickou schránku, jenom si okolo sebe tvoří tvary z plamenů, jak se mu zachce.
je to jako by někdo házel na magii mysli, a sudba bude asi hranice duše toho běsa(o tělo a vliv přišel při usmrcení)Jak presne probiha ovladnuti lidske schranky? Je to stret? jakou ma uroven a sudbu? Nebo snad je to automaticky uspesna akce? Takze ma druzina muze cela vymrit jen proto, ze kolem zrovna pujde parta besu bez schranky?
tak bych to dělal tak, že si vemeš hranice ducha změníš mu dušu na tu co má ten běs a dáš mu nezranitelnost běžnou zbraní.
takže bojuješ proti duchovi co se ti snaží dostat do těla, pokud teda vůbec vzniknul a nerozplynul se
ochrané amulety, ale proti rohatýmu tě to neubrání.Na jednu stranu mi to pripomina Lezici spici z drd1. Vis, ze to tam je, nemuzes to videt, muze te to zabit a ty proti tomu nemuzes vubec nic udelat.
to by mělo chvilu trvat, posednutí by bylo pomalé, chvilu by tě jenom vyžíral, potlačoval tvé vědomí a měnil chování tvé postavy, pak už by to vypadalo jako s vlkodlakem.Na druhou stranu mi to pripomina Diablo 1. Kde znicis fyzickou schranku demona, ale nezabranis mu najit si novou a jeho nenapadne nic lepsiho nez si vybrat za schranku tebe.
něco se sepne a tebe popadne schyzofrenický záchvat, najednou se postava chová úplně jinak, může se změnit na podobě, jak v hororovejch filmech o posednutí démonem.
po posednutí je jedinná obrana, buď domluvit se s běsem aby tělo opustil, nebo volat vědmáka na vymítání.
já si myslím,že když vodníkovi utneš hlavu, tak můžeš být klidnej. jen tak se nevrátí.V pravidlech se nepise nic o "mrtvem" besovi, coz vytvari v me hlave cim dal vic otazek, ktere usti v cim dal tim vetsi paniku.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
Ano, on se nevrátí. Protože ani neodejde. Vodník bez hlavy bude pořád nebezpečnej, i když už se tě asi nebude pokoušet ztrapnit (tedy snížit Ohr) svými řečmi (Vliv). Bude živej (jestli se tak dá říct), i když bez hlavy.Nuloen píše:já si myslím,že když vodníkovi utneš hlavu, tak můžeš být klidnej. jen tak se nevrátí.
No já si myslím,že s trajdovou otázkou se můžu plně ztotožnit. Ano, a řeknu to otevřeně, chybí mi v Pravidlech tabulka (chopte se mě pochopové) zranitelnosti, jaká byla v DrD1. Tedy co na jakou nestvůru platí. Chápu, že v DrD2 to být nemůže, ale alespoň jasné vyjádření, jak je lze zničit, by být mohlo. Je to tam zase tak nějak schované mezi řádky...
Jestli už mám halušky a žádná taková tabulka tam není, tak se omlouvám, DrD1.x jsem držel naposledy opravdu v ruce před 15-ti lety.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
to abych potom chodil po světě a pálel všechno co porazím
PS: neříkej tomu tabulka, říkej tomu dvojrozměrný seznam
nebo si žádej výpis, to bude mít stejný efekt.
PS: neříkej tomu tabulka, říkej tomu dvojrozměrný seznam
nebo si žádej výpis, to bude mít stejný efekt.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
Asi jo.Nuloen píše:to abych potom chodil po světě a pálel všechno co porazím
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
Jejich duše nejsou z tohoto světa. Odkud jsou je ponecháno na fantazii hráčů a jejich settingu:trajda píše: -Odkud se berou besove?
- mohou to být alternativní vesmíry
- mohou to být různé kouzelné světy ala férie
- mohou to být jiné snové světy
Přilákáni do tohoto světa jsou většinou magií, různými skutky, kletbami i dobrými činy atd... a nebo rovnou přivoláni.
Někdy posednou mrtvé tělo, jindy si tělo vytvoří a někdy posednou třeba i doposud živé tělo a dělí se o něj s hostitelem.
Vůbec není dáno. Nechť si hráči určí sami, když formují svůj svět.trajda píše: -Kam odchazeji "mrtvy" besove? Odchazeji tam, odkud prisli nebo snad zustavaji na tomto svete dokud si nenajdou nova tela? Takze besu je stale vice, protoze se jen rodi, ale neumiraji? Nebo je stale stejny pocet besu uz od stvoreni sveta?
Nicméně pokud nemá běs ve svém popisu ZS "Nesmrtelný", tak by měl nějak "skončit" - tzn. umřít, odejít zpět do svého světa a pod....
Default je zamýšlen tak, že běs bez fyzické stránky nemůže v tomto světě vůbec samostatně existovat.trajda píše: Jak vypada bes bez fyzicke schranky?
Pokud to chcete ve svém světě jinak, pak je potřeba si tohle nějak domyslet - a držet se toho.
Viz výše.trajda píše: Muze vedmak ci paladin videt besa bez telesne schranky?
Opět viz výše.trajda píše: Jak presne probiha ovladnuti lidske schranky? Je to stret? jakou ma uroven a sudbu? Nebo snad je to automaticky uspesna akce? Takze ma druzina muze cela vymrit jen proto, ze kolem zrovna pujde parta besu bez schranky?
Pokud už nutně chceš ve svém světě běsi, co fungují bez tělesných schránek nebo běsi co chtějí ovládnout HP, pak použij střet. Výši charakteristiky, Sudbu a podobně použij standardní pravidla, jako bys vytvářel jakoukoliv jinou novou bytost.
Ovládnutí HP určitě nikdy není samozřejmá akce, pokud k tomu hráč nedává sám souhlas.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
@trajda
Kam a odkaď - Snové světy.
@lapivorax
ZS Nesmrtelnost, ZS Zranitelnost apod.?
Kam a odkaď - Snové světy.
@lapivorax
ZS Nesmrtelnost, ZS Zranitelnost apod.?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
Dekuji za napady. Asi je budu posilat do nicoty nebo mozna do snovyho sveta. A alespon jednou si zkusim svet, kde si besove budou pamatovat predchozi zivoty, bude to svet plny pomsty. Ale stejne budu muset vymyslet stret, kterym se bes vraci zpet do fyzicke schranky, ani ne tak kvuli HP ale hlavne kvuli CP a pomocnikum.
Uz si predstavuju toho fanatickeho besa, ktery si bude vybirat specialne CP v okoli druziny a bude druzinu pronasledovat dokud ho skupina nezabije a on se prenese do tela jine klicove osoby. Druzina bude zabijet sve zamestnavatele, pratele i informatory. Nebo ho budou ignorovat a on mezitim ziska na sile, protoze dokonci promenovani a stane se z nej plnohodnotny bes. Uz se moc tesim.
Uz si predstavuju toho fanatickeho besa, ktery si bude vybirat specialne CP v okoli druziny a bude druzinu pronasledovat dokud ho skupina nezabije a on se prenese do tela jine klicove osoby. Druzina bude zabijet sve zamestnavatele, pratele i informatory. Nebo ho budou ignorovat a on mezitim ziska na sile, protoze dokonci promenovani a stane se z nej plnohodnotny bes. Uz se moc tesim.
Re: Dotaz - Nesmrtelný běs
Jen bych k tomu dodal, že základní myšlenka je taková, že běsi potřebují k posednutí fyzické schránky dost specifické podmínky. Vodník potřebuje tělo utopence, zmrzlíkovi musí rodič aktivně nabídnout své novorozeně, aby ses stal vlkodlakem, musí tě pokousat vlkodlak nebo se musíš napít z vlčí stopy apod.
Všechny uvedené podmínky jsou jen nabízené možnosti; jak to bude ve tvém světě, závisí jen na Tobě*. Vytvořit běsa, který může posednout naprosto kohokoli kolem postav, znamená dostat postavy do situace, s níž nemohou nic dělat. Pokud je tvým cílem nechat hráče prožít předem prohranou bitvu, v níž existují jen špatná rozhodnutí (když ho zabiju, posedne někoho jiného, když ne, bude sílit), je to takto v pořádku (jen bych se ujistil, že hráči o takový zážitek stojí, pro někoho to může být frustrující). Pokud ale nechcete hrát vyloženě tragédii jejímž ústředním motivem bude marnost lidského snažení, doporučuji nějaké ty podmínky posednutí zachovat - přinejmenším "nemůže posednout nikoho dalšího, pokud družinka udělá XY," "nemůže posednout toho, kdo nosí tento typ amuletu," "může bez omezení posednout jen pět lidí po sobě, pak se zas musí vrátit, odkud přišel**, a počkat, než ho někdo znovu vyvolá," nebo třeba "může posednout jen toho, kdo zabil jeho předchozí tělo," atd.
Druhá věc, ke které bych chtěl něco dodat, je, co se děje s duší posedlého. Jak už tady padlo, záleží to na Vypravěči, příp. na dohodě skupinky. Pravidla předpokládají u různých běsů různou práci s duší posedlé fyzické schránky: rusalka obsazuje tělo bez duše, zmrzlík duši oběti zcela potlačí, můra přebírá nad tělem kontrolu jen ve vyhrocených situacích, klekánice přebírá vládu také jen výjimečně, zato ale klidně nad více posedlými naráz.
Ve vašich světech to ale klidně může být jinak, přizpůsobte to příběhu, který chcete hrát. Vlkodlak, který je bestií i v lidské podobě, bude tvořit jiné příběhy, než vlkodlak, který netuší, proč kolem jeho vsi za úplňku mizí lidé, a najme si družinu, aby to zjistila.
Nakonec bych rád vyzdvihl toto:
*Ostatně ani naše nástiny nejsou konečné - nikdo z nás nepředpokládá, že se vodník stane z každého utonulého, tudíž další podmínky předpokládáme, jen jsme je nepojmenovali.
**Jak bylo řečeno přede mnou, odkud přišel, záleží čistě na Tvém pojetí světa. Bestiář například pracuje s tím, že běsi přicházejí ze snových světů, a pokud ve snovém světě zemřeš, sežvýká tvou duši a vyplivne ji jako běsa (tj. běsi mohou být zmrzačené lidské duše***), má to ale být jen inspirace, nikoli nutnost.
***Což otevírá dveře možnosti, že fanatický běs posedávající všechny lidi kolem družiny, je někdo, koho družina dřív znala, nebo komu třeba kdysi ublížil pradědeček jedné z postav apod.
Všechny uvedené podmínky jsou jen nabízené možnosti; jak to bude ve tvém světě, závisí jen na Tobě*. Vytvořit běsa, který může posednout naprosto kohokoli kolem postav, znamená dostat postavy do situace, s níž nemohou nic dělat. Pokud je tvým cílem nechat hráče prožít předem prohranou bitvu, v níž existují jen špatná rozhodnutí (když ho zabiju, posedne někoho jiného, když ne, bude sílit), je to takto v pořádku (jen bych se ujistil, že hráči o takový zážitek stojí, pro někoho to může být frustrující). Pokud ale nechcete hrát vyloženě tragédii jejímž ústředním motivem bude marnost lidského snažení, doporučuji nějaké ty podmínky posednutí zachovat - přinejmenším "nemůže posednout nikoho dalšího, pokud družinka udělá XY," "nemůže posednout toho, kdo nosí tento typ amuletu," "může bez omezení posednout jen pět lidí po sobě, pak se zas musí vrátit, odkud přišel**, a počkat, než ho někdo znovu vyvolá," nebo třeba "může posednout jen toho, kdo zabil jeho předchozí tělo," atd.
Druhá věc, ke které bych chtěl něco dodat, je, co se děje s duší posedlého. Jak už tady padlo, záleží to na Vypravěči, příp. na dohodě skupinky. Pravidla předpokládají u různých běsů různou práci s duší posedlé fyzické schránky: rusalka obsazuje tělo bez duše, zmrzlík duši oběti zcela potlačí, můra přebírá nad tělem kontrolu jen ve vyhrocených situacích, klekánice přebírá vládu také jen výjimečně, zato ale klidně nad více posedlými naráz.
Ve vašich světech to ale klidně může být jinak, přizpůsobte to příběhu, který chcete hrát. Vlkodlak, který je bestií i v lidské podobě, bude tvořit jiné příběhy, než vlkodlak, který netuší, proč kolem jeho vsi za úplňku mizí lidé, a najme si družinu, aby to zjistila.
Nakonec bych rád vyzdvihl toto:
Nuloen píše:ale když něco nevíš a v pravidlech si to nenašel, obrať se na setting, když ti neodpoví na otázku, zeptej se mytologie. Ne všechno, co je v bestiáři napsaný, je pravidlo, ber to, jako kdyby ho psal pověrčivej mnich s fanatickou vírou v jen jednu pravdu. bytosti se ti klidně můžou lišit kus od kusu, i když jsou stejného druhu.
*Ostatně ani naše nástiny nejsou konečné - nikdo z nás nepředpokládá, že se vodník stane z každého utonulého, tudíž další podmínky předpokládáme, jen jsme je nepojmenovali.
**Jak bylo řečeno přede mnou, odkud přišel, záleží čistě na Tvém pojetí světa. Bestiář například pracuje s tím, že běsi přicházejí ze snových světů, a pokud ve snovém světě zemřeš, sežvýká tvou duši a vyplivne ji jako běsa (tj. běsi mohou být zmrzačené lidské duše***), má to ale být jen inspirace, nikoli nutnost.
***Což otevírá dveře možnosti, že fanatický běs posedávající všechny lidi kolem družiny, je někdo, koho družina dřív znala, nebo komu třeba kdysi ublížil pradědeček jedné z postav apod.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host