[Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř
Napsal: 25. 10. 2015, 00:00
Mistrovské Povolání - Temný Rytíř
Starý paladin těžce dýchal a levou rukou si držel ránu na břiše. Byla jen otázka času, než vykrvácí a odebere se na onen svět. Nemrtví je přepadli naprosto nečekaně, hordy temných stvůr na ně zaútočily ze všech stran. A v jejich čele stál rytíř v černé zbroji, který se ihned vrhl doprostřed největší bojové vřavy a ťal svým mečem hlava nehlava. Jeho rukama padli mnozí jeho bratři a i jeho zranění měl rytíř na svědomí. Teď tu nehybně seděl v kaluži své vlastní krve a se zlomeným mečem v rukou, zatímco nemrtví kolem požírali mrtvoly jeho spolubojovníků a temný rytíř sám k němu pomalu kráčel. Toto byl konec a on to věděl. Se svým osudem byl smířený.
Pohlédl mu přímo do tváře. Kdysi jej znal, jako Otrada. Hlavou mu prolétly vzpomínky na chlapce, kterého kdysi učil šermovat. Stále si pamatoval den, kdy jako mladý muž složil svou přísahu a vstoupil do řádu. A také onen den, kdy náhle odešel a již se nevrátil. Ovšem mladík, kterého kdysi znal se od muže stojícího před ním notně lišil. V jeho chladných očích neviděl ani ždibec soucitu.
Bylo toho tolik, co mu chtěl říci. Chtěl jej proklínat, nazvat jej zrádcem a vrahem. Zmohl se však jen na jediné slovo. "Proč."
Rytíř však neodpověděl. Pouze pozvedl svůj meč, připraven dokončit, co začal.
Pokročilá povolání: Válečník, Vědmák, Mág
Temní rytíři uzavřeli smlouvu s temnotou a pro naplnění svých cílů jsou schopni takřka čehokoliv. Mohou býti válečníky, kteří zatoužili po větší moci, jiní pocházejí z řad padlých paladinů. Pohybují se ve společnosti temných bytostí, se kterými sdílejí zvláštní pouto a říká se, že v jejich šlépějích kráčí samotná smrt.
V bitvě dokáží vydržet nesčetná zranění a temnými kouzly vysávají sílu ze svých protivníků, kteří častokrát po chvíli nemají sílu byť jen pozvednout meč. Smrt a utrpení je pro ně tou nejlepší potravou a říká se, že ani smrt samotná nad nimi nemá moc. Jsou obávaní a nenávidění, ať již jsou krutými tyrany šířícími smrt a zkázu nebo nepochopenými hrdiny, kteří využívají temných sil k boji s horším zlem, než jsou oni sami.
Zvláštní schopnosti
Černý jezdec
Na svém černém oři brázdí bojiště a zanechává za sebou zástupy padlých nepřátel.
Při jízdním boji zblízka není Temný Rytíř omezen počtem manévrů a může jich použít libovolný počet (tato schopnost mu však žádný manévr nedává zdarma). (bez aktivace, Tělo)
Kůň nebo jiný jízdní tvor také Temnému Rytíři dává jeden manévr obrana zdarma. (bez aktivace, Tělo)
Kníže temnot
Je předurčen vládnout temným bytostem a vést je do boje.
Nemrtví, oživení a běsové spojení s temnotou či smrtí mají před Temným rytířem úctu a pociťují touhu mu sloužit. Jednají s ním jako s jedním z jejich druhu a neútočí na něj, pokud jím nejsou vyprovokováni. Tato schopnost také snižuje cenu, kterou si takovéto bytosti účtují za zvyšování pouta a léčení jizev na poutu. Například běs požadující tělesnou jizvu jako jednu platbu by pro Temného Rytíře s touto schopností stejnou jizvu ocenil jako dvě platby. (bez aktivace, Vliv)
Temný Rytíř také může použít Válečníkovo Velení lidem v boji a Zvědovo Velení lidem mimo boj i k velením nemrtvým, oživeným a běsům. (bez aktivace, Vliv)
Krvavý amulet
Jeho amulet mu do žil vlije novou sílu.
Temný Rytíř může využívat zdroje z rituálních předmětů jako tělesné zdroje. Jakoukoliv platbu tělesnými zdroji tak může z části nebo zcela zaplatit zdroji z rituálního předmětu. (bez aktivace, Duše)
Sémě zla
Zlo kvete na každém rohu a on na tom má nemalý podíl.
Hráč může díky obsahové pravomoci určit, že určitá postava má v úmyslu spáchat nějaký hřích, zločin nebo zlý skutek a že se jej pokusí provést hned v tuto chvíli. Například voják se pokusí probodnout svého velitele uprostřed bitvy, služebná na královském plese nalije šlechtici do vína jed, městský strážný začne po bohatém obchodníkovi požadovat úplatek atd. Hráč také musí vymyslet logické vysvětlení pro to, proč tak ona postava jednala. (aktivace: 1 Vliv)
Síla temnoty
Temnými kouzly posílí sebe či své služebníky.
Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Kletby a požehnání na lidi a zvířata (Zaříkávač)
Pomocí dovednosti Znamení může Temný Rytíř použít znamení Uruz, které trvá až do nejbližšího soumraku/úsvitu a zvýší sílu, obratnost a vytrvalost Temného Rytíře. Pokud pod vlivem tohoto znamení provádí náročnou tělesnou akci, její náročnost je dodatečně snížena o 1. (aktivace: 1 Vliv)
Pomocí dovednosti Prokletí a požehnání na lidi a zvířata dokáže Temný Rytíř seslat požehnání podobných účinků jako znamení Uruz. (aktivace: 1 Vliv)
Smlouva se smrtí
Uzavřel pakt se samotnou smrtí, která jej čas od času ušetří.
Pokud Temný rytíř zemře a jeho tělo je v relativně dobrém stavu (není například rozsekáno na kusy či spáleno na prach), za nejbližšího soumraku/úsvitu obživne s duševní jizvou 3. úrovně. Až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti se však pomocí této schopnosti znovu oživit nemůže. (bez aktivace, Duše)
Smrtonoš
Pachuť smrti hltá plnými doušky.
Vždy, když Temný Rytíř svou akcí usmrtí živou bytost a zbrotí zem její krví, může si přitom doplnit 2 zdroje těla. Pokud má plný počet zdrojů těla, získá místo toho Výhodu 2 využitelnou pro aktuální konflikt. (bez aktivace, Tělo)
Temné pouto
Pouto vzniklé z bolesti a utrpení dokáže využít ve svůj prospěch.
Pokud někomu Temný Rytíř způsobí jizvu, má s ním zprostředkovaný symbolický dotek až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti nebo dokud není jizva vyléčena, podle toho, co nastane dříve. (bez aktivace, Vliv)
Trýznitel
Ví přesně, jak co nejvíce zvýšit utrpení svých nepřátel.
Pokud se Temnému Rytíři svou akcí podaří udělit svému protivníkovi jizvu, může mu přitom zároveň zvýšit ohrožení o 1. Toto zvýšení ohrožení nemůže být posíleno manévry. (bez aktivace, Duše)
Tvář smrti
Jen ti nejstatečnější se mu dokáží postavit.
Hráč může určit, že všechny akce (ne protiakce) zaměřené na Temného Rytíře jsou v tomto kole náročné (náročnost 1). (aktivace: 2 Vlivy)
Zlovolná aura
Jeho nepřátelé souží chlad a temnota stvořena z jeho vlastní nenávisti.
Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Magie iluzí (Mág)
S využitím Magie iluzí nebo Znamení (znamení Hagalaz) Temného Rytíře až do nejbližšího soumraku/úsvitu obklopí aura chladu a temnoty, která souží nepřátele a znesnadňuje jim jejich počínání. Pokud nepřítel nacházející se v blízkosti Temného rytíře pod vlivem této aury provádí náročnou akci/protiakci, její náročnost je dodatečně zvýšena o 1. (aktivace: 2 zdroje dle použité dovednosti)
Zmučená duše
Nepřátelé jen s hrůzou sledují, jak jejich zbraně na jeho těle nezanechávají žádné šrámy. Netuší, že cenou za to byla jeho vlastní duše.
Pokud by Temný Rytíř měl utržit tělesnou jizvu (ať již v důsledku akce nebo vyčerpání za účelem získání zdrojů), může si místo toho udělit jizvu na duši stejné úrovně, pokud již nemá tolik duševních jizev, že by i s novou jizvou součet jejich úrovní přesáhl hranici Duše Temného Rytíře. (bez aktivace, Duše)
Starý paladin těžce dýchal a levou rukou si držel ránu na břiše. Byla jen otázka času, než vykrvácí a odebere se na onen svět. Nemrtví je přepadli naprosto nečekaně, hordy temných stvůr na ně zaútočily ze všech stran. A v jejich čele stál rytíř v černé zbroji, který se ihned vrhl doprostřed největší bojové vřavy a ťal svým mečem hlava nehlava. Jeho rukama padli mnozí jeho bratři a i jeho zranění měl rytíř na svědomí. Teď tu nehybně seděl v kaluži své vlastní krve a se zlomeným mečem v rukou, zatímco nemrtví kolem požírali mrtvoly jeho spolubojovníků a temný rytíř sám k němu pomalu kráčel. Toto byl konec a on to věděl. Se svým osudem byl smířený.
Pohlédl mu přímo do tváře. Kdysi jej znal, jako Otrada. Hlavou mu prolétly vzpomínky na chlapce, kterého kdysi učil šermovat. Stále si pamatoval den, kdy jako mladý muž složil svou přísahu a vstoupil do řádu. A také onen den, kdy náhle odešel a již se nevrátil. Ovšem mladík, kterého kdysi znal se od muže stojícího před ním notně lišil. V jeho chladných očích neviděl ani ždibec soucitu.
Bylo toho tolik, co mu chtěl říci. Chtěl jej proklínat, nazvat jej zrádcem a vrahem. Zmohl se však jen na jediné slovo. "Proč."
Rytíř však neodpověděl. Pouze pozvedl svůj meč, připraven dokončit, co začal.
Pokročilá povolání: Válečník, Vědmák, Mág
Temní rytíři uzavřeli smlouvu s temnotou a pro naplnění svých cílů jsou schopni takřka čehokoliv. Mohou býti válečníky, kteří zatoužili po větší moci, jiní pocházejí z řad padlých paladinů. Pohybují se ve společnosti temných bytostí, se kterými sdílejí zvláštní pouto a říká se, že v jejich šlépějích kráčí samotná smrt.
V bitvě dokáží vydržet nesčetná zranění a temnými kouzly vysávají sílu ze svých protivníků, kteří častokrát po chvíli nemají sílu byť jen pozvednout meč. Smrt a utrpení je pro ně tou nejlepší potravou a říká se, že ani smrt samotná nad nimi nemá moc. Jsou obávaní a nenávidění, ať již jsou krutými tyrany šířícími smrt a zkázu nebo nepochopenými hrdiny, kteří využívají temných sil k boji s horším zlem, než jsou oni sami.
Zvláštní schopnosti
Černý jezdec
Na svém černém oři brázdí bojiště a zanechává za sebou zástupy padlých nepřátel.
Při jízdním boji zblízka není Temný Rytíř omezen počtem manévrů a může jich použít libovolný počet (tato schopnost mu však žádný manévr nedává zdarma). (bez aktivace, Tělo)
Kůň nebo jiný jízdní tvor také Temnému Rytíři dává jeden manévr obrana zdarma. (bez aktivace, Tělo)
Kníže temnot
Je předurčen vládnout temným bytostem a vést je do boje.
Nemrtví, oživení a běsové spojení s temnotou či smrtí mají před Temným rytířem úctu a pociťují touhu mu sloužit. Jednají s ním jako s jedním z jejich druhu a neútočí na něj, pokud jím nejsou vyprovokováni. Tato schopnost také snižuje cenu, kterou si takovéto bytosti účtují za zvyšování pouta a léčení jizev na poutu. Například běs požadující tělesnou jizvu jako jednu platbu by pro Temného Rytíře s touto schopností stejnou jizvu ocenil jako dvě platby. (bez aktivace, Vliv)
Temný Rytíř také může použít Válečníkovo Velení lidem v boji a Zvědovo Velení lidem mimo boj i k velením nemrtvým, oživeným a běsům. (bez aktivace, Vliv)
Krvavý amulet
Jeho amulet mu do žil vlije novou sílu.
Temný Rytíř může využívat zdroje z rituálních předmětů jako tělesné zdroje. Jakoukoliv platbu tělesnými zdroji tak může z části nebo zcela zaplatit zdroji z rituálního předmětu. (bez aktivace, Duše)
Sémě zla
Zlo kvete na každém rohu a on na tom má nemalý podíl.
Hráč může díky obsahové pravomoci určit, že určitá postava má v úmyslu spáchat nějaký hřích, zločin nebo zlý skutek a že se jej pokusí provést hned v tuto chvíli. Například voják se pokusí probodnout svého velitele uprostřed bitvy, služebná na královském plese nalije šlechtici do vína jed, městský strážný začne po bohatém obchodníkovi požadovat úplatek atd. Hráč také musí vymyslet logické vysvětlení pro to, proč tak ona postava jednala. (aktivace: 1 Vliv)
Síla temnoty
Temnými kouzly posílí sebe či své služebníky.
Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Kletby a požehnání na lidi a zvířata (Zaříkávač)
Pomocí dovednosti Znamení může Temný Rytíř použít znamení Uruz, které trvá až do nejbližšího soumraku/úsvitu a zvýší sílu, obratnost a vytrvalost Temného Rytíře. Pokud pod vlivem tohoto znamení provádí náročnou tělesnou akci, její náročnost je dodatečně snížena o 1. (aktivace: 1 Vliv)
Pomocí dovednosti Prokletí a požehnání na lidi a zvířata dokáže Temný Rytíř seslat požehnání podobných účinků jako znamení Uruz. (aktivace: 1 Vliv)
Smlouva se smrtí
Uzavřel pakt se samotnou smrtí, která jej čas od času ušetří.
Pokud Temný rytíř zemře a jeho tělo je v relativně dobrém stavu (není například rozsekáno na kusy či spáleno na prach), za nejbližšího soumraku/úsvitu obživne s duševní jizvou 3. úrovně. Až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti se však pomocí této schopnosti znovu oživit nemůže. (bez aktivace, Duše)
Smrtonoš
Pachuť smrti hltá plnými doušky.
Vždy, když Temný Rytíř svou akcí usmrtí živou bytost a zbrotí zem její krví, může si přitom doplnit 2 zdroje těla. Pokud má plný počet zdrojů těla, získá místo toho Výhodu 2 využitelnou pro aktuální konflikt. (bez aktivace, Tělo)
Temné pouto
Pouto vzniklé z bolesti a utrpení dokáže využít ve svůj prospěch.
Pokud někomu Temný Rytíř způsobí jizvu, má s ním zprostředkovaný symbolický dotek až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti nebo dokud není jizva vyléčena, podle toho, co nastane dříve. (bez aktivace, Vliv)
Trýznitel
Ví přesně, jak co nejvíce zvýšit utrpení svých nepřátel.
Pokud se Temnému Rytíři svou akcí podaří udělit svému protivníkovi jizvu, může mu přitom zároveň zvýšit ohrožení o 1. Toto zvýšení ohrožení nemůže být posíleno manévry. (bez aktivace, Duše)
Tvář smrti
Jen ti nejstatečnější se mu dokáží postavit.
Hráč může určit, že všechny akce (ne protiakce) zaměřené na Temného Rytíře jsou v tomto kole náročné (náročnost 1). (aktivace: 2 Vlivy)
Zlovolná aura
Jeho nepřátelé souží chlad a temnota stvořena z jeho vlastní nenávisti.
Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Magie iluzí (Mág)
S využitím Magie iluzí nebo Znamení (znamení Hagalaz) Temného Rytíře až do nejbližšího soumraku/úsvitu obklopí aura chladu a temnoty, která souží nepřátele a znesnadňuje jim jejich počínání. Pokud nepřítel nacházející se v blízkosti Temného rytíře pod vlivem této aury provádí náročnou akci/protiakci, její náročnost je dodatečně zvýšena o 1. (aktivace: 2 zdroje dle použité dovednosti)
Zmučená duše
Nepřátelé jen s hrůzou sledují, jak jejich zbraně na jeho těle nezanechávají žádné šrámy. Netuší, že cenou za to byla jeho vlastní duše.
Pokud by Temný Rytíř měl utržit tělesnou jizvu (ať již v důsledku akce nebo vyčerpání za účelem získání zdrojů), může si místo toho udělit jizvu na duši stejné úrovně, pokud již nemá tolik duševních jizev, že by i s novou jizvou součet jejich úrovní přesáhl hranici Duše Temného Rytíře. (bez aktivace, Duše)