[Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

[Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Rodario »

Mistrovské Povolání - Temný Rytíř

Starý paladin těžce dýchal a levou rukou si držel ránu na břiše. Byla jen otázka času, než vykrvácí a odebere se na onen svět. Nemrtví je přepadli naprosto nečekaně, hordy temných stvůr na ně zaútočily ze všech stran. A v jejich čele stál rytíř v černé zbroji, který se ihned vrhl doprostřed největší bojové vřavy a ťal svým mečem hlava nehlava. Jeho rukama padli mnozí jeho bratři a i jeho zranění měl rytíř na svědomí. Teď tu nehybně seděl v kaluži své vlastní krve a se zlomeným mečem v rukou, zatímco nemrtví kolem požírali mrtvoly jeho spolubojovníků a temný rytíř sám k němu pomalu kráčel. Toto byl konec a on to věděl. Se svým osudem byl smířený.
Pohlédl mu přímo do tváře. Kdysi jej znal, jako Otrada. Hlavou mu prolétly vzpomínky na chlapce, kterého kdysi učil šermovat. Stále si pamatoval den, kdy jako mladý muž složil svou přísahu a vstoupil do řádu. A také onen den, kdy náhle odešel a již se nevrátil. Ovšem mladík, kterého kdysi znal se od muže stojícího před ním notně lišil. V jeho chladných očích neviděl ani ždibec soucitu.
Bylo toho tolik, co mu chtěl říci. Chtěl jej proklínat, nazvat jej zrádcem a vrahem. Zmohl se však jen na jediné slovo. "Proč."
Rytíř však neodpověděl. Pouze pozvedl svůj meč, připraven dokončit, co začal.


Pokročilá povolání: Válečník, Vědmák, Mág

Temní rytíři uzavřeli smlouvu s temnotou a pro naplnění svých cílů jsou schopni takřka čehokoliv. Mohou býti válečníky, kteří zatoužili po větší moci, jiní pocházejí z řad padlých paladinů. Pohybují se ve společnosti temných bytostí, se kterými sdílejí zvláštní pouto a říká se, že v jejich šlépějích kráčí samotná smrt.
V bitvě dokáží vydržet nesčetná zranění a temnými kouzly vysávají sílu ze svých protivníků, kteří častokrát po chvíli nemají sílu byť jen pozvednout meč. Smrt a utrpení je pro ně tou nejlepší potravou a říká se, že ani smrt samotná nad nimi nemá moc. Jsou obávaní a nenávidění, ať již jsou krutými tyrany šířícími smrt a zkázu nebo nepochopenými hrdiny, kteří využívají temných sil k boji s horším zlem, než jsou oni sami.

Zvláštní schopnosti

Černý jezdec

Na svém černém oři brázdí bojiště a zanechává za sebou zástupy padlých nepřátel.

Při jízdním boji zblízka není Temný Rytíř omezen počtem manévrů a může jich použít libovolný počet (tato schopnost mu však žádný manévr nedává zdarma). (bez aktivace, Tělo)
Kůň nebo jiný jízdní tvor také Temnému Rytíři dává jeden manévr obrana zdarma. (bez aktivace, Tělo)

Kníže temnot

Je předurčen vládnout temným bytostem a vést je do boje.

Nemrtví, oživení a běsové spojení s temnotou či smrtí mají před Temným rytířem úctu a pociťují touhu mu sloužit. Jednají s ním jako s jedním z jejich druhu a neútočí na něj, pokud jím nejsou vyprovokováni. Tato schopnost také snižuje cenu, kterou si takovéto bytosti účtují za zvyšování pouta a léčení jizev na poutu. Například běs požadující tělesnou jizvu jako jednu platbu by pro Temného Rytíře s touto schopností stejnou jizvu ocenil jako dvě platby. (bez aktivace, Vliv)
Temný Rytíř také může použít Válečníkovo Velení lidem v boji a Zvědovo Velení lidem mimo boj i k velením nemrtvým, oživeným a běsům. (bez aktivace, Vliv)

Krvavý amulet

Jeho amulet mu do žil vlije novou sílu.

Temný Rytíř může využívat zdroje z rituálních předmětů jako tělesné zdroje. Jakoukoliv platbu tělesnými zdroji tak může z části nebo zcela zaplatit zdroji z rituálního předmětu. (bez aktivace, Duše)

Sémě zla

Zlo kvete na každém rohu a on na tom má nemalý podíl.

Hráč může díky obsahové pravomoci určit, že určitá postava má v úmyslu spáchat nějaký hřích, zločin nebo zlý skutek a že se jej pokusí provést hned v tuto chvíli. Například voják se pokusí probodnout svého velitele uprostřed bitvy, služebná na královském plese nalije šlechtici do vína jed, městský strážný začne po bohatém obchodníkovi požadovat úplatek atd. Hráč také musí vymyslet logické vysvětlení pro to, proč tak ona postava jednala. (aktivace: 1 Vliv)

Síla temnoty

Temnými kouzly posílí sebe či své služebníky.

Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Kletby a požehnání na lidi a zvířata (Zaříkávač)

Pomocí dovednosti Znamení může Temný Rytíř použít znamení Uruz, které trvá až do nejbližšího soumraku/úsvitu a zvýší sílu, obratnost a vytrvalost Temného Rytíře. Pokud pod vlivem tohoto znamení provádí náročnou tělesnou akci, její náročnost je dodatečně snížena o 1. (aktivace: 1 Vliv)
Pomocí dovednosti Prokletí a požehnání na lidi a zvířata dokáže Temný Rytíř seslat požehnání podobných účinků jako znamení Uruz. (aktivace: 1 Vliv)

Smlouva se smrtí

Uzavřel pakt se samotnou smrtí, která jej čas od času ušetří.

Pokud Temný rytíř zemře a jeho tělo je v relativně dobrém stavu (není například rozsekáno na kusy či spáleno na prach), za nejbližšího soumraku/úsvitu obživne s duševní jizvou 3. úrovně. Až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti se však pomocí této schopnosti znovu oživit nemůže. (bez aktivace, Duše)

Smrtonoš

Pachuť smrti hltá plnými doušky.

Vždy, když Temný Rytíř svou akcí usmrtí živou bytost a zbrotí zem její krví, může si přitom doplnit 2 zdroje těla. Pokud má plný počet zdrojů těla, získá místo toho Výhodu 2 využitelnou pro aktuální konflikt. (bez aktivace, Tělo)

Temné pouto

Pouto vzniklé z bolesti a utrpení dokáže využít ve svůj prospěch.

Pokud někomu Temný Rytíř způsobí jizvu, má s ním zprostředkovaný symbolický dotek až do nejbližšího slunovratu/rovnodennosti nebo dokud není jizva vyléčena, podle toho, co nastane dříve. (bez aktivace, Vliv)

Trýznitel

Ví přesně, jak co nejvíce zvýšit utrpení svých nepřátel.

Pokud se Temnému Rytíři svou akcí podaří udělit svému protivníkovi jizvu, může mu přitom zároveň zvýšit ohrožení o 1. Toto zvýšení ohrožení nemůže být posíleno manévry. (bez aktivace, Duše)

Tvář smrti

Jen ti nejstatečnější se mu dokáží postavit.

Hráč může určit, že všechny akce (ne protiakce) zaměřené na Temného Rytíře jsou v tomto kole náročné (náročnost 1). (aktivace: 2 Vlivy)

Zlovolná aura

Jeho nepřátelé souží chlad a temnota stvořena z jeho vlastní nenávisti.

Podmiňující dovednost: Znamení (Vědmák), Magie iluzí (Mág)

S využitím Magie iluzí nebo Znamení (znamení Hagalaz) Temného Rytíře až do nejbližšího soumraku/úsvitu obklopí aura chladu a temnoty, která souží nepřátele a znesnadňuje jim jejich počínání. Pokud nepřítel nacházející se v blízkosti Temného rytíře pod vlivem této aury provádí náročnou akci/protiakci, její náročnost je dodatečně zvýšena o 1. (aktivace: 2 zdroje dle použité dovednosti)

Zmučená duše

Nepřátelé jen s hrůzou sledují, jak jejich zbraně na jeho těle nezanechávají žádné šrámy. Netuší, že cenou za to byla jeho vlastní duše.

Pokud by Temný Rytíř měl utržit tělesnou jizvu (ať již v důsledku akce nebo vyčerpání za účelem získání zdrojů), může si místo toho udělit jizvu na duši stejné úrovně, pokud již nemá tolik duševních jizev, že by i s novou jizvou součet jejich úrovní přesáhl hranici Duše Temného Rytíře. (bez aktivace, Duše)
Naposledy upravil(a) Rodario dne 27. 2. 2017, 00:51, celkem upraveno 21 x.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Nuloen »

démonická zbraň
postava může určit nějakou svou zbraň jako démonickou
tuto zbraň poté může povolat kdykoli k sobě (by se hodilo i na stína)
(určení-jizva1,povolání-duše1)

bez srdce
hráč může platit vyčerpání proti akcím na tělo svou duší, nemůže ale zdroje kombinovat(bez aktivace)
ve fikci by to pak vypadalo tak že ho nepřítel probodnul, ale protože se vyčerpal tak s nožem v těle bojuje dál bez jizvy na těle ale s traumatem, nebo fóbií z ostrých předmětů(možná že by se jizvy na těle podepsali až po konfliktu, ale to by na mechaniku stejnak nemělo efekt)
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Rodario »

Povolání kompletně dokončeno a přepracováno. Uvítám případnou kritiku a nápady :)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Fafrin »

Tak, nějaká zdrcující kritika;

1) Kníže Temnot -
a) Očekával jsem pod tímhle názvem vyhrazenou dovednost (podmíněnou jednáním s nadpřirozenými bytostmi a velením lidem), která mi umožní Velení neživým(NOB)
b) Ta schopnost tedy snižuje Platbu? Asi bych uvítal spíše snížení Platby o (1), než dvojnásobné. (Bytost požadujee většinou Platby v podobě Jizev ve výši sché charakteristiky - bude tedy požadovat Platby o 1 nižší.)
c) Možná i schopnost cvičit běsy/nemrtvé? (Oživené bude cvičit alchymista, rozumné v magii mág, takže je otázka co tam zbývá - výcvik v tělesných schopnostech?)

2) Krvavý amulet
Nějak mi nesedí, že je tam podmiňující dovednost - pokud nemá být formulace "Tato vyhrazená dovednost umožňuje vyrobit postave Amulet ze kterého lze čerpat i"(tedy nutnost vyrobit nový amulet), tak není úplně co podmiňovat. Ale sám nevím.
Strukturální analýzu mistru jsem si ještě nedělal.

3) Sémě zla - jeví se mi jako příliš silná obsahová pravomoc - je schopná obrovského dějového zvratu či kompletního vyřešení zápletky/úkolu.
Raději bych viděl, že v minulosti cíl něco spáchal, nebo že se chystá něco spáchat. A měli by to být spíš malé hříchy. (Krádež chleba, cizoložství a tak.)

4) Smrtonoš - dostatečně silnou živou bytost bych kvantifikoval - např. minimální charakteristika 3

5) Temné pouto - libovolnou Jizvu? (způsobí Jizvu svou úspěšnou akcí. A dal bych tam aktivaci 1 Vlivem, který se bude platit ve chvíli způsobení Jizvy - pak se to bude lépe pamatovat.)

6) Tvář smrti mi zas přijde zbytečně omezena a tím slabá.

7) Tyran - dobrá schopnost, ale nesedí mi k ní název. Od Tyrana bych očekával nějakou veselou práci s Pomocníky - např. schopnost doplňovat si zdroje za jejich trápení, nebo schopnost vybičovat z nich víc zdrojů.

Zmučená duše je cool.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Rodario »

Díky za kritiku:

1)Kníže temnot

a) Velení nemrtvým, oživeným a běsům jsem tam nedal jenom proto, že jsem si nebyl jistý, jestli se Velení lidem vážně vztahuje jen na lidi. Podmínit to Zaříkávačovým Jednáním s nadpřirozenými bytostmi místo Zvědova Vedení lidí mimo boj je dobrý nápad.

Co třeba přidat tam tohle:

Kníže temnot

Podmiňující dovednost: Velení lidem v boji (Válečník), Jednání s nadpřirozenými bytostmi (Zaříkávač)

Temný Rytíř získává nevyhrazenou dovednost Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj. Pro tuto dovednost si přičítá úroveň Válečníka nebo Zaříkávače, podle toho, které povolání má na vyšší úrovni.
Temný Rytíř také získává mistrovství ve Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj.

Otázka ale je, jak by to šlo kombinovat s Vůdcem a jeho schopnostmi, které vylepšují Velení lidem (jestli vůbec). Možná tam přidat větu, která by to umožňovala?

b) Platbou můžou být i těžce kvantifikovatelné věci, jako například jeden netvor chce jako platbu uhlíře nebo dřevorubce. Nevím, jestli zrovna Nemrtví, Oživení a Běsové mohou místo jizev chtít i takové věci (rozhodně by mi to nepřišlo divné), ale kdyby ano tak ty se špatně "redukují", tak mě napadlo, že místo redukce bude nejjednodušší to prostě pojmout tak, že to co po jiných běs chce za jednu platbu by po Temném Rytířu chtěl za platby 2. "Snižuje platbu" asi není nejvhodnější termín, který jsem mohl použít.

Navíc jsem nechtěl řešit to, co by bylo, kdyby jako platbu chtěl jizvu 1. úrovně (nulová platba je hloupost).

c) Výcvik v bojovnických dovednostech a schopnostech má myslím už Válečník a nikde tam není omezeno, že může trénovat jenom lidi (což je podle mě dobře).

2) Krvavý amulet - Podmiňující dovednosti také určují, jestli si tu schopnost postava může vůbec vzít. Tedy aby si postava mohla ZS Krvavý amulet vzít, musí mít Zaříkávače aspoň na 1. úrovni.

3) Sémě zla - Je to špatně formulované, vypadlo mi tam slovní spojení "pokusí se". Zkrátka to funguje tak, že nějaké postavě hráče přiřadí zlý úmysl, podle kterého se nyní rozhodne jistým způsobem konat.

Třeba ten příklad s tím vojákem, co chce probodnout velitele. Hráč určí, že jeden z velitelových vojáků se chce svému veliteli pomstít za nějaké příkoří (třeba jeho nejlepší přítel zemřel kvůli rozkazu, který velitel vydal) a nyní uprostřed bitvy tak vycítil svou příležitost k pomstě a chystá se velitele probodnout zezadu. Temný Rytíř tedy určil, jak bude voják jednat a jeho motivaci k tomu, proč tak jednat. Voják následně vykoná akci "probodnu jej zezadu" a pokud je velitel důležitá postava (což nejspíš bude), tak se to bude řešit jako střet mezi ním a vojákem.

Stále je to moc drsné i na mistry? Případně můžu třeba i zvýšit cenu na 2 Vlivy. Určování hříchů z minulosti jsem tam dávat nechtěl, protože něco podobného má už Inkvizitor (ale ten to má nějak divně řešené).

4) Smrtonoš - "Dostatečně mocnou živou bytost" je tam hlavně proto, aby postava nemohla třeba zabíjet krysy a tím si snadno doplňovat zdroje těla. Měl jsem zkušenost s tím, že jeden hráč Černokněžníka zkoušel něco podobného s Krvavou daní. Pokud je teda potřeba to nějak mechanicky určit, tak spíš než charakteristikou bych to omezil třeba Hranicí Těla minimálně 3 (nebo 2, teď mě nenapadá, která hranice by byla lepší).

5) Temné pouto - Ano, jak tělesnou, duševní i vlivovou jizvu, podobně jako Temný Ohař u Stína. A ano, mělo to být "následkem své akce". Aktivace 1 Vlivem je dobrý nápad.

Také by se tam možná mohla přidat možnost používat Kletby a Požehnání na nemrtvé, oživené a běsy. Síla temnoty dává Těmnému Rytíři požehnání, které defaultně může použít jen na ostatní (znamením Uruz ho může použít na sebe) bez Paladinovy schopnosti a dát mu možnost použít to i na své nemrtvé služebníky by bylo myslím tématické. Zase ale Znamení plní podobnou funkci jako prokletí a já je nechci, aby to nahradilo půlku znamení. Takže možná to jen omezit na žehnání nemrtvým a spol.?

6) Tvář smrti - je takhle omezená, protože jinak by úplně nahradila Legendárního Bojovníka, Živelnou Pohromu a Přirozený Šarm (a možná i Úsvit). Už takhle je to silnější než kterákoliv z těch schopností. Ano, nejspíš je to moc slabé, ale to jen proto, jelikož Legendární Bojovník, Živelná Pohroma a Přirozený Šarm jsou ještě slabší (a podle mého názoru k ničemu a zasloužily by si posílit nebo nahradit). Chtěl jsem, aby měl Temný Rytíř nějakou schopnost způsobující náročnost, kterou by mohl použít v kombinaci se Zlovolnou aurou. Snažil sem se ale držet v mantinelech nastavených schopnostmi ostatních mistrovských povolání (i když to jsou omezení schopnostmi, které vůbec nemusím).

7) Tyran - Hmm, dobře, co to přejmenovat třeba na Trýznitel? Zní to lépe?

Tyran by tedy mohl být místo toho zaměřený na pomocníky. Abych řekl pravdu, snažil jsem se (neúspěšně) vymyslet něco s Vlivem ve vyšší společnosti a kouzelnictvu/duchovenstvu, ale na společníky jsem zapomněl. Možná něco s jizvami na poutu, ale muselo by se to lišit od té Válečníkovy schopnosti. Zkusím o tom popřemýšlel.

8) Zmučená duše - Je tedy jasné, jak jsem to myslel? Nebyl jsem si jistý, jestli sem to omezení hranicí dostatečně dobře vyjádřil. Navíc jizvy myslím hráčským postavám snižují hranice, takže možná to vzní trochu jinak, než to mělo být.

Jak to má být: Temný Rytíř má Hranici Duše 5. Poté mu někdo chce udělit tělesnou jizvu 1. úrovně, on si ale místo toho udělí duševní jizvu 1. úrovně. Dále za účelem získání zdrojů na vyčerpání se zjizví na těle za jizvu 2. úrovně, ale místo toho, aby si tu tělesnou jizvu udělil si napíše duševní jizvu 2. úrovně. Poté v následku akce někoho jiného získá další duševní jizvu 2. úrovně. Nakonec Temný Rytíř prohraje výzvu prostředí, jejímž následkem je tělesná jizva 1. úrovně a protože už je součet úrovní jeho duševních jizev 5, což byla jeho původní hranice, tak si místo tělesné jizvy onu jizvu na duši udělit nemůže, protože i s touto by byl součet úrovní jizev 6, cože je přes původní hranici a musí si tak udělit tu jizvu na těle.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Fafrin »

fúu, jen krátce:

ad 4) Hranice 3 není žádná mocná bytost. To může mít klidně velepotkan, kůň, mezek nebo pes. Jestli mocnou bytost tak Hranici aspoň tak 5. Ale nevidím mocnost v Hranici těla to je spíš "dostatečně silná bytost"

Jinka mě napadá, že spousta z těch věcí by slušela i černokněžníkovi.

Zmučená duše je srozumitelná.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Rodario »

Zjistil jsem, že Zmučená duše jako ZS být nemůže, protože Stínovo Rozplynutí plní tu samou funkci a je asi 1000krát lepší.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od trajda »

Ale stinovo se da pouzit pouze pri vycerpani, tvymi jizvami se daji platit i jine veci.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Temný Rytíř

Příspěvek od Rodario »

Teoreticky asi jo, mohl by tak běsovi za pouto zaplatit duševní jizvou namísto tělesné a možná i jiné věci, je ale otázka, jak to bude užitečné. Ta Stínova schopnost je hlavně fikčně velice silná, takže ji může využít k tomu, aby se těm jizvám vyhnul jen za relativně malou cenu.

Možná to posílit tím, že ta Duševní jizva bude o 1 úroveň menší (ale vždy aspoň 1)? Ale to by asi nebylo moc dobré řešení.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů