Stránka 2 z 2

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Napsal: 16. 10. 2015, 15:08
od Pepa
Nejsem si jistý.

Protože třeba Střepy snů (a místy i Fate) se také trochu hrají ve "scénáristickém" či "režisérském" módu (než vyloženě "hráčském") a přesto je pak možné utvořit "first-person zápisy" poměrně snadno...

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Napsal: 16. 10. 2015, 18:19
od Nekra
Jerson:
No, moje úvaha vychází z (předpokladů?, domněnky?) toho, že při zápisu z pohledu postavy víc vynikne ta imerze - jak se postava cítí, ztotožnění čtenáře/řky s postavou atd. K jiným účelům si myslím, že dost dobře poslouží i zápis psaný zvnějšku - tak mne napadlo, že ti jde o imerzi, když vyloženě zmiňuješ "zápis z pohledu postavy".

gunware: Originální! O třešních tam předtím nepadlo ani slovo :).

PS: To je hrozný psát zápisky v průběhu diskuze, protože pak akorát zjistím, že na to, co píšu už přišel někdo jinej, dřív a líp. :(

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Napsal: 22. 9. 2016, 18:56
od Kryton2
Ono to ani tak nezáleží na tom, co dovolují pravidla (extrémní situace jako "zabití v protiakci", viz celá diskuze ve vláknu), ale na zdravém selském rozumu, kam až mohou hráči - a tím spíš jejich postavy - zajít. Tohle by si měl umět pohlídat každý Průvodce, když už jeho spoluhráči ne a vymýšlejí takové vylomeniny.

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Napsal: 23. 9. 2016, 07:29
od Petrish
Jak říkáš. Jde o to nejen, co dovolí průvodce/vypravěč, ale i na čem se domluvíme jako skupina...každá skupina, která hraje DrD2 si ta pravidla malinko upraví, ať chce nebo ne...a jde o to, že se jim v tom pak hraje dobře...ale je dobré znát pravidla a domluvit se na případných změnách ;)

příklad úpravy pravidel naší skupiny: máme dvě skupiny a jedna z nich je pro mladší hráče a oni mají problémy s tím, že při konfliktech se těžce orientují v kolech, takže kola v této skupině probíhají tak, že ten s nej iniciativou nahlásí akci, ta se vyhodnotí a ten další na to může reagovat (nedokáží prostě zahrát to, že postavu někdo v tomto kole zabije, ale jejich postava to ještě neví...a že to nastane až na konci kola...)
u druhé skupiny se prostě nahlásí akce, protiakce, naháže se,vyčerpá se, popíše se a jede se další kolo...

(je to prostě homesetting a všichni hráči se na tom domluvili a je jim v tom dobře) ;) hru si prostě lépe užijí...a o to přesně u DrD2 jde, no ne? ;)

chci tím říci: průvodce má slovo, ale hlavní slovo má vždy celá skupina, protože si představ, že by se ti hráči sebrali s tím, že je to takhle nebaví (do jednoho), tak si průvodce bude hrát sám?? :D :D :D