Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Petrish » 15. 10. 2015, 09:58

Zdravím, chtěl bych se zeptat.

V pravidlech se píše, že na akci namířené proti mně se mohu bránit.
Bránit se musím vyhlášením akce, která ruší první (je jakoby v proti pólu), buď tedy musím ohlásit akci, při které se vyhnu cíli (dopadu) akce na mě mířené (třeba vyhnutí se vržené sekyře) a nebo přerušením/narušením vzniku této akce (například zaříkávač mě chce proklít a já mu nedovolím se soustředit)

úvod k otázkám (situace je následující):
- zaříkávač má iniciativu vyšší, tedy začíná
- oznámí, že mě chce proklít
- já oznámím akci (proti akci), která má za cíl mu zrušit vyslovení magické formule (nutné k dokončení proklení)
- já hodím větší hodnotu na kostkách + má úroveň (povolání, která má moji protiakci v dovednostech) než má zaříkávač
- on se však vyčerpá, aby uspěl
- podle pravidel mám však já poslední slovo, takže se též vyčerpám, aby neuspěl/já jsem uspěl

?? - může být protiakce usmrcení zaříkávače?? (myslím si, že ano, protože je to akce, která mu přeruší formuli)
?? - když se budu čerpat jako poslední, pak se mluví o kompromisu, ale kompromis smrti a života je co, jizva? (nebo jak byste tu situaci popsali?)
?? - jde vůbec někoho zranit při obraně?? (nwm no, zranit Ok, ale zabít?? nwm no...)
?? - a poslední otázka, stalo se mi, že hráči v konfliktu se "střídali" jak dle pravidel mají -> iniciativa, ohlášení akce/protiakce, hody, popsání, znova iniciativa....ale ohlašovali stále stejné věci (jeden ohlásil situaci, že chce omráčit druhého hráče a ten druhý oznámil jako proti akci to, že ho omráčí, aby ho nemohl omráčit) co s tím?? poslední slovo je na "obránci", takže pokud ten se vyčerpá, tak: 1. nastane kompromis (což celou situaci posune o kolo dal a bude se to opakovat znovu s tím, že se může změnit pořadí díky jinak hozené iniciativě) a nebo za 2. druhý hráč omráčí prvního (což kdyby se to převedlo na usmrcení, tak je nejlepší se bránit proti nějaké akci vůči mé postavě tím, že útočníka prostě zabiji (utnutí hlavy, probodnutí srdce, utopení nebo přesně mířeného šípu do spánku nebo oka), pak tedy nemá cenu útočit jako první...

můžete mi někdo vysvětlit co na tomto vyložení pravidel je špatně?? protože já myslím, že nic, ale pak by hra byla stejná a nudná a proklení na pomalu by bylo výhodnější než požehnání na rychle -> A TO JE MI DIVNÉ!!

Prosím o radu nebo jiný pohled a RADY. Příspěvky tipu "seš blbej, to je snad jasné, ne" mi moc nepomohou a jasné to není, jinak bych se neptal.

PS: vycházím z vlastních zkušeností, kdy hráči se prostě chtěli zabít a moc neřešili nějaké postupné zraňování (což podle pravidel lze udělit jizvu na těle, duši nebo vlivu tak vysokou, že vezme život...)


Díky předem za rady a tipy.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od MarkyParky » 15. 10. 2015, 12:07

Střet vyhraje vždy obránce (chápeš-li dobře)?
Nechápeš dobře ;o).

Střet vyždy vyhraje vítěz, vyčerpání rozhoduje jen o tom, "jak moc". Vysvětlení s odpovědmi na konkrétní dotazy níže:

Petrish píše: Bránit se musím vyhlášením akce, která ruší první (je jakoby v proti pólu), buď tedy musím ohlásit akci, při které se vyhnu cíli (dopadu) akce na mě mířené (třeba vyhnutí se vržené sekyře) a nebo přerušením/narušením vzniku této akce (například zaříkávač mě chce proklít a já mu nedovolím se soustředit)
ANO.

Je lepší říkat "reagovat" než "bránit", protože protiacke může být i dost agresivní - např. zkusit zaříkávači jednu vrazit dřív, než dokončí zaříkadlo je legitimní protiakce.

Petrish píše: - zaříkávač má iniciativu vyšší, tedy začíná
- oznámí, že mě chce proklít
- já oznámím akci (proti akci), která má za cíl mu zrušit vyslovení magické formule (nutné k dokončení proklení)
- já hodím větší hodnotu na kostkách + má úroveň (povolání, která má moji protiakci v dovednostech) než má zaříkávač
- on se však vyčerpá, aby uspěl
- podle pravidel mám však já poslední slovo, takže se též vyčerpám, aby neuspěl/já jsem uspěl
NE.

Tohle není úplně správně pochopené. Vyčerpáva se vždy jen jedna strana a to prohrávající. A ve střetu už, narozdíl od zkoušky, nedokáže získat své vítězství, ale pouze odvrátit úplnou prohru. Takže příklad má být:

- Zaříkávač má vyšší iniciativu, tedy začíná.
- Oznámí, že mě chce proklít.
- Já oznámím protiakci, která má zacíl mu zrušit vyslovení magické formuke (nutné k dokončení proklení) - např. mu dát facku
- Já hodím větší hodnotu na kostkách + úroveň. Tedy jsem vyhrál. Zaříkávač nedokázal vyslovit a dokončit svou formuli a já jako vítěz popíšu, že jeho postavě hrozí to, co jsem chtěl udělat - tedy např. že dostane facku
- Zaříkávač se může rozhodnout se vyčerpat:
-- Pokud se nevyčerpá, stane se přesně to, co jsem chtěl já.....
-- Pokud se vyčerpá, tak může hráč zaříkávače za zaplacené zdroje oznámit, že to přeci jen dopadlo trochu jinak. Už tam nikdy nedotlačí své vítězství (tzn. prokletí je vniveč) a neměl by úplně eliminovat mé vítězství (tzn. já ho opravdu začínám fackovat), ale on si může popsat, že např. místo políčku do tváře se přikrčil a dostal jen do ramene. Nebo že když jsem se blížil s napřaženou rukou, tak se obrátil na útěk a tak jsem minul.

K dotazům:
Petrish píše: ?? - může být protiakce usmrcení zaříkávače?? (myslím si, že ano, protože je to akce, která mu přeruší formuli)
ANO, může. Včasné zabití určitě přeruší proklínání, proto je to legitimní protiakce.
Petrish píše: ?? - když se budu čerpat jako poslední, pak se mluví o kompromisu, ale kompromis smrti a života je co, jizva? (nebo jak byste tu situaci popsali?)
POZOR.
Není žádné "vyčerpávat se jako poslední". Ve střetu se vyčerpává se vždy jen prohrávající strana (strany, pokud jich prohrálo více ve střetu 1:N).
Co se týká kompromisu, tak nevím, zda hovoříš o třech různých možných výsledcích vyčerpání, popsaných na straně 111. Tam jsou v některých starších výtiscích knihy uvedeny jako výsledky vyčerpání možnosti:
- remíza, zdařily se obě akce
- remíza, akce se zrušily navzájem
- posun v příběhu, kdy vítěz skoro dosáhl svého (a prožený prohrál), ale nakonec to přecijen (díky úsilí poraženého) nedopadlo přesně tak, jak si vítěz přál, ale trochu jinak

Na základě hráčských ohlasů byly v posledních dotiscích + v tzv. revizi pravidel, zveřejněné na webu DrDII, ty první dvě "remízy" jako možnosti odstraněny.
Tzn. výstupem ze střetu je vždy jasné vítězství jedné strany. A prohrávající se vždy pouze rozhoduje, zda:
-- to přijme tak, jak si to přeje a popisuje vítěz (pak se nečerpá)
-- nebo je to pro ni nepřijatelné a raději zvolí jinou újmu či vyvine nějaké úsilí, aby to vítězství trochu změkčila, upravila a pod... (pak se vyčerpá)

Je-li akce smrtící, pak "kompromisem" (lepší je přeci jen používat termín vyčerpání, pže vyjadřuje, že mě to něco stojí) může být ledasco. Pokud se vyčerpávám jen placením zdrojů, pak to bude něco lehkého - možná ránu zbrzdila zbroj a bude to modřina. Možná mě síla úderu shodila na zem, ale nezabila. Nebo jsem na poslední chvíli skočil stranou a protivník promáchl. Pokud má zdrojů málo a musím použít jizvy, abych se vyčerpal, potom to bude právě ta jizva, co se zapíše do příběhu místo smrti - protivník mi rozsekne ruku nebo prostřelí rameno a podobně...
Petrish píše: ?? - jde vůbec někoho zranit při obraně?? (nwm no, zranit Ok, ale zabít?? nwm no...)
Není zřejmé, zda se ptáš jen na protiakci, nebo na protiakci z manévru obrana.

Každopádně v obou případech zní odpověď ANO.
Protiakce může škodit aktérovi.
A akce které škodí mohou:
- zvedat Ohrožení
- udělovat Jizvu
a k tomu navíc jeŠtě
- udělovat Postihy (pokud jde o dlouhodobou magii)
- nebo vyřazovat (zabíjet, omračovat, svazovat a pod...).

Když někoho chci zranit, tak mu chci škodit. Důsledek v mechanice by měl odpovídat tomu, co chci dosáhnout:
- pokud je to spíš zranění typu "natáhnu mu jednu, až odletí do rohu", bude to zvýŠení Ohrožení
- pokud je to spíš zranění typu "přeseknu mu šlachu", bude to Jizva.

Petrish píše: ?? - a poslední otázka, stalo se mi, že hráči v konfliktu se "střídali" jak dle pravidel mají -> iniciativa, ohlášení akce/protiakce, hody, popsání, znova iniciativa....ale ohlašovali stále stejné věci (jeden ohlásil situaci, že chce omráčit druhého hráče a ten druhý oznámil jako proti akci to, že ho omráčí, aby ho nemohl omráčit) co s tím??
V současné verzi pravidel se opravdu může stát, že je mechanicky nejvýhodnější druhého "utlouct" opakováním stále stejné, vyřazující akce. Ale rozhodně to není pokaždé - stává se to zejména v symetrických soubojích (hlavně 1:1), ve hrách bez manévrů a v situacích, kdy mají CP málo Sudby.

Je veřejným tajemstvím, že se ke zveřejnění blíží úprava pravidel, která to odstraní úplně. Každopádně než tahle úprava vyjde, můžu dát následující doporučení:
- hrajte více asymetrické konflikty, zejména co do:
-- počtu: Družina proti větší tlupě skřetů, vlků, lapků. Družina proti menší skupině obrů, trollů, veleještěrů.
-- startovních podmínek: Družina je zaskočena, má vysoké Ohrožení, protivník nízké. A naopak.
- hrajte rozmanité konflikty, zejména:
-- ne jen boje, ale i hádky, pronásledovačky, skrývačky a hledačky, soupeření, vyjednávání, intriky. A klidně i v rámci jednoho boje přecházejte od jednoho k druhému (konflikt může začít vyhrožováním, přejít v bitku, pronásledování a skončit jako vyjednávání o ceně výkupného)
-- nehrajte na "šedé pláni". Hrajte v rozmanitém prostředí, kde herní fikce získá navrch nad mechanikou a jediná akce "vyběhnu na věž", "zapálím stodolu" nebo "podám vévodovi listinu" má pro posun příbéhu větší hodnotu, než deset utlučených protivníků.
- přidejte konfliktům Sudbu (od určitého okamžiku je pak mechanicky výhodnější hlásit měkčí akce, které prozatím soupeř přijme, než se dokola vyčerpávat)
- používejte manévry, zejména pak rozsáhle a lstivě - ty hodně rozbíjí symetrii konfliktů a dělají střety zajímavými.

Zkráta důležité je, aby konflikt nebyl stále dokola duel obdobně vybavené a schopné dvojice na šedé pláni bez možností/důvodů hrát libovolné manévry.
Petrish píše: PS: vycházím z vlastních zkušeností, kdy hráči se prostě chtěli zabít a moc neřešili nějaké postupné zraňování (což podle pravidel lze udělit jizvu na těle, duši nebo vlivu tak vysokou, že vezme život...)
POZOR!
Zabít podle pravidel nelze udělením tak vysoké jizvy, že vezme život! (Resp. později v DrDII:HM částečně ano, ale to už je pokročilá mechanika). Zdroje nejsou HPčka a i s "nulou" se dá dost dlouho hrát.

V základní hře lze zabít/vyřadit jediným možným způsobem, a to tak, že zahlásím akci "zabíjím/vyřazuji" ve chvíli, kdy se soupeř nemůže vyčerpat (nebo se rozhodne nevyčerpat a vyřazení přijme - např. protože to je jen zajmutí a on se chce udržet na živu).

Cizí postavu tedy zabijete/vyřadíte pouze tehdy, když:
-- zvednete její Ohrožení tak, že počet zdrojů, kterými se má Vyčerpat, je vyšší, než daná Hranice
-- nebo na stole dochází Sudba (záměrně říkám "dochází", protože pro GMa je taktické některá CP obětovat a nechat zabít dříve než úplně dojde, protože tím ušetří Sudbu pro další - hraje tak takový "wargaming" proti postavám).
Nejúčinnější je samozřejmě kombinace obojeho (tzn. mírně zvednout Ohrožení měkkými přípravnými akcemi a pak začít kuchat - a tím přimět GMa aby ty postavy s vysokým Ohrožením obětoval).

Hráčskou postavu zabijete/vyřadíte pouze tehdy, když:
-- má Ohrožení tak vysoké, že už nemůže zaplatit dost zdrojů ani si nemá kam zasadit Jizvu, která by mu zdroje dala
-- nebo se hráč rozhodne smrt/vyřazení přijmout

Doufám, že to pomohlo.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 15. 10. 2015, 12:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2432
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 10. 2015, 12:13

Off-topic poznámka na okraj: Reakce jako regulérní akce není dobrý herní design. Nechcete to v reedici nějak změnit?
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od MarkyParky » 15. 10. 2015, 12:30

Off-topic odpověď ve správném vlákně, ať se to tu nezaplevelí....
viewtopic.php?f=262&t=12711&p=457570#p457570

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Petrish » 15. 10. 2015, 12:54

MarkyParky píše:
Petrish píše: - zaříkávač má iniciativu vyšší, tedy začíná
- oznámí, že mě chce proklít
- já oznámím akci (proti akci), která má za cíl mu zrušit vyslovení magické formule (nutné k dokončení proklení)
- já hodím větší hodnotu na kostkách + má úroveň (povolání, která má moji protiakci v dovednostech) než má zaříkávač
- on se však vyčerpá, aby uspěl
- podle pravidel mám však já poslední slovo, takže se též vyčerpám, aby neuspěl/já jsem uspěl
NE.

Tohle není úplně správně pochopené. Vyčerpáva se vždy jen jedna strana a to prohrávající. A ve střetu už, narozdíl od zkoušky, nedokáže získat své vítězství, ale pouze odvrátit úplnou prohru. Takže příklad má být:

- Zaříkávač má vyšší iniciativu, tedy začíná.
- Oznámí, že mě chce proklít.
- Já oznámím protiakci, která má zacíl mu zrušit vyslovení magické formuke (nutné k dokončení proklení) - např. mu dát facku
- Já hodím větší hodnotu na kostkách + úroveň. Tedy jsem vyhrál. Zaříkávač nedokázal vyslovit a dokončit svou formuli a já jako vítěz popíšu, že jeho postavě hrozí to, co jsem chtěl udělat - tedy např. že dostane facku
- Zaříkávač se může rozhodnout se vyčerpat:
-- Pokud se nevyčerpá, stane se přesně to, co jsem chtěl já.....
-- Pokud se vyčerpá, tak může hráč zaříkávače za zaplacené zdroje oznámit, že to přeci jen dopadlo trochu jinak. Už tam nikdy nedotlačí své vítězství (tzn. prokletí je vniveč) a neměl by úplně eliminovat mé vítězství (tzn. já ho opravdu začínám fackovat), ale on si může popsat, že např. místo políčku do tváře se přikrčil a dostal jen do ramene. Nebo že když jsem se blížil s napřaženou rukou, tak se obrátil na útěk a tak jsem minul.
Takže když bych to shrnul jak jsem to pochopil, tak vítěze určují kostky + úroveň za povolání a vyčerpávat se může jen ten, který měl nižší hodnotu...
- Pokud se NEvyčerpá = nemůže nic ovlivnit (prostě do toho nemá co kecat)
- Pokud vyčerpá = tak to ovlivní

Otázka:
pokud bych prohrál (v hodu) se soupeřem, který mě chce useknout ruku (já to chtěl vykrýt štítem) a vyčerpal bych se, mohl bych pak popsat situaci tak, že: "chtěl mi useknout ruku, ale já s ní uhnul, aby mě minul" (lze to takto popsat??) pokud ANO, pak následuje otázka, jestli bych mohl pokračovat v popisu, že: "a když promáchl, ztratil rovnováhu a upadl" ??
MarkyParky píše:
Petrish píše: ?? - jde vůbec někoho zranit při obraně?? (nwm no, zranit Ok, ale zabít?? nwm no...)
Není zřejmé, zda se ptáš jen na protiakci, nebo na protiakci z manévru obrana.

Každopádně v obou případech zní odpověď ANO.
Protiakce může škodit aktérovi.
A akce které škodí mohou:
- zvedat Ohrožení
- udělovat Jizvu
a k tomu navíc jeŠtě
- udělovat Postihy (pokud jde o dlouhodobou magii)
- nebo vyřazovat (zabíjet, omračovat, svazovat a pod...).

Když někoho chci zranit, tak mu chci škodit. Důsledek v mechanice by měl odpovídat tomu, co chci dosáhnout:
- pokud je to spíš zranění typu "natáhnu mu jednu, až odletí do rohu", bude to zvýŠení Ohrožení
- pokud je to spíš zranění typu "přeseknu mu šlachu", bude to Jizva.
chápu dobře, že mohu při obraně i zranit...díky, ale když protiakce (z iniciativy a ne obrany) bude vyhlášena jako "střelím ho šípem s manévrem přesně" můžu až nyní určit kam nebo i bez manévru PŘESNĚ to lze určit (například "střelím mu PŘESNĚ do místa na rameni, kde má slabinu v rytířském brnění")??
- každopádně otázka s tím související, pokud to je mířené "mezi" brnění, pak se mu sleva za zbroj na vyčerpání nesnižuje nebo ANO??
MarkyParky píše:
Petrish píše: PS: vycházím z vlastních zkušeností, kdy hráči se prostě chtěli zabít a moc neřešili nějaké postupné zraňování (což podle pravidel lze udělit jizvu na těle, duši nebo vlivu tak vysokou, že vezme život...)
POZOR!
Zabít podle pravidel nelze udělením tak vysoké jizvy, že vezme život! (Resp. později v DrDII:HM částečně ano, ale to už je pokročilá mechanika). Zdroje nejsou HPčka a i s "nulou" se dá dost dlouho hrát.
pokud vím, tak jakmile je daný zdroj (např. tělo) zajizvené na 0 hranice, pak již postava umírá (resp. je vyřazena)
- pokud tedy mám tělo s maximální hranicí 5 a jsem zajizven jednou jizvou 3. úrovně a dvěma jizvami 1. úrovně, pak nastává ono hrdinské vyřazení nebo se pletu?

MarkyParky píše: Doufám, že to pomohlo.
pomohlo, i když stále přetrvávají otázky ;)

Děkuji!!
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Fafrin » 15. 10. 2015, 14:04

Petrish píše: Otázka:
pokud bych prohrál (v hodu) se soupeřem, který mě chce useknout ruku (já to chtěl vykrýt štítem) a vyčerpal bych se, mohl bych pak popsat situaci tak, že: "chtěl mi useknout ruku, ale já s ní uhnul, aby mě minul" (lze to takto popsat??) pokud ANO, pak následuje otázka, jestli bych mohl pokračovat v popisu, že: "a když promáchl, ztratil rovnováhu a upadl" ??
Ne, pokud jsem prohrál, tak jsem prohrál a nemohu vítězi svým vyčerpáním vnutit svoji výhru, nebo něco na co bych jinak potřeboval úspěch. Například mu nemohu vnutit něco, co by se mělo interpretovat jako zvýšení Ohrožení soupeře.

Zároveň podotknu, že protiakce "vykryju to štítem" je pravděpodobně zbytečně malá a slabá. Protiakce má být "vykryju jeho úder štítem a probodnu ho." nebo "vykryju jeho úder štítem a odhodím ho od sebe." nebo klidně něco o tom, že jak se proti mne rozmachuje mečem, udělám rychlí pohyb rukou a odhodím ho vzdušnou magií.
Petrish píše: ale když protiakce (z iniciativy a ne obrany) bude vyhlášena jako "střelím ho šípem s manévrem přesně" můžu až nyní určit kam nebo i bez manévru PŘESNĚ to lze určit (například "střelím mu PŘESNĚ do místa na rameni, kde má slabinu v rytířském brnění")??
Záleží trochu na vašem stylu hry, jestli vyžadujete popisovat, v čem byla akce přesná, mocná či lstivá. Obecně to vůbec není potřeba a rozhodně to není potřeba hlásit předem. Mechanika bude fungovat v obou případech (ať už se musí při hlášení manévru tento podpořit popisem situace v příběhu či nikoliv), takže si jeden způsob vyberte a ten používejte.
Já preferuji, že se to hlásit nemusí, protože spousta lidí má levné manévry ze zbraní a pak se příliš často hlásí "přesně, protože mám meč", což nic do hry nepřináší.
Petrish píše:- každopádně otázka s tím související, pokud to je mířené "mezi" brnění, pak se mu sleva za zbroj na vyčerpání nesnižuje nebo ANO??
Obecně, sleva na Vyčerpání za zbroj se počítá vždy, když se vyčerpávám proti následku, před kterým zbroj chrání. Konkrétně proti střele šípem do slabého místa se jistě bráním mechanickému poškození před nímž zbroje obecně chrání, takže si slevu za zbroj počítat mohu. Znázorňuje to potřebu zbroj obejít, trefit se do menšího místa, či naopak možnost jednodušeji střele nastavit část těla, kde jsme zbrojí chráněný. Proto např. zbroje bez helmice chrání i proti úderům na hlavu.
Teoreticky je jistě možno navodit situaci, kdy se zbroj nepočítá, ale mělo by to být podobně obtížné, jako navodit situaci, kdy si soupeř nepočítá bonus za zbraň - byl odzbrojen, nebo podmínky nedovolují ji využít.
Petrish píše: pokud vím, tak jakmile je daný zdroj (např. tělo) zajizvené na 0 hranice, pak již postava umírá (resp. je vyřazena)
- pokud tedy mám tělo s maximální hranicí 5 a jsem zajizven jednou jizvou 3. úrovně a dvěma jizvami 1. úrovně, pak nastává ono hrdinské vyřazení nebo se pletu?
Hrdinská smrt nastane, až když potřebuji ještě další zdroj z dané vlastnosti, a už ho nemám kde získat. Tak mohu použít hrdinskou smrt a končím.
Alternativně, pokud již nemám zdroje, abych se vyčerpal a nepřítel proti mne uspěje v nějaké vyřazující akci (a nemusí to být zabití), tak se prostě nevyčerpám a postava je příslušně vyřazena, ale stále žije a po odpočinku či uzdravení se může do hry celkem normálně vrátit.

Nakonec bych rád podotknul, že obdobně, pokud průvodci ve scéně dojde sudba, neznamená to, že všichni nepřátelé se okamžitě vzdají/umřou/utečou. Mohou klidně bojovat dál, akorát v případě neúspěchu ho nemají jak odvrátit.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Petrish » 16. 10. 2015, 06:11

Všem děkuji za odpovědi, které mě učinili chytřejším. Vše chápu, a co nechápu, tak si najdu v jiném vláknu To už sem nepatří.

Děkuji ještě jednou.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15321
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Jerson » 16. 10. 2015, 06:27

MarkyParky píše:- Zaříkávač má vyšší iniciativu, tedy začíná.
- Oznámí, že mě chce proklít.
- Já oznámím protiakci, která má zacíl mu zrušit vyslovení magické formuke (nutné k dokončení proklení) - např. mu dát facku
- Já hodím větší hodnotu na kostkách + úroveň. Tedy jsem vyhrál. Zaříkávač nedokázal vyslovit a dokončit svou formuli a já jako vítěz popíšu, že jeho postavě hrozí to, co jsem chtěl udělat - tedy např. že dostane facku
- Zaříkávač se může rozhodnout se vyčerpat:
-- Pokud se nevyčerpá, stane se přesně to, co jsem chtěl já.....
-- Pokud se vyčerpá, tak může hráč zaříkávače za zaplacené zdroje oznámit, že to přeci jen dopadlo trochu jinak. Už tam nikdy nedotlačí své vítězství (tzn. prokletí je vniveč) a neměl by úplně eliminovat mé vítězství (tzn. já ho opravdu začínám fackovat), ale on si může popsat, že např. místo políčku do tváře se přikrčil a dostal jen do ramene. Nebo že když jsem se blížil s napřaženou rukou, tak se obrátil na útěk a tak jsem minul.
Zkoušel někdo nějaký příběh z DrD sepsat z pohledu hráčské postavy, aby bylo vidět, jak to funguje in-game?
Konkrétně z tohoto příkladu mám pocit, že by to popsané vypadalo asi takhle:

"Ten týpek stál na pět kroků odemně, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Tak jsem vykročil k němu, že mu jednu natáhnu, ale on se najednou otočil a začal zdrhat."

Nebo by to mělo být napsané třeba takhle:

"Ten týpek stál na pět kroků odemně, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Napadlo mě (božským vnuknutím), že mě chce proklít a že mu jednu vrazím, aby to nemohl dokončit. Tak jsem vykročil k němu, že mu jednu natáhnu, ale on si určitě spočítal, že to nestihne doříct dřív, než tu facku dostane, což by ho vyvedlo z koncentrace, takže se najednou a začal zdrhat."

Nevím, která verze mi dává menší smysl a větší WTF zážitek, ale říkám si, že to nejspíše chápu špatně a že se to ve v herní fikci zkušených hráčů odehrává jinak - jen nevím jak. Jak by to tedy mělo být popsané, když odhlédneme od všech věcí, které se v dané situaci nakonec nestaly?

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 927
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Nekra » 16. 10. 2015, 09:15

V tom druhým popisu chybí asi slovo "otočil", ale je to podrobnější a hezčí :).
(Jediný WTF mi tam připadá, že by si koncentrující se týpek spočítal, že ho facka vyvede z koncentrace(na kouzlo?), aniž by se z ní tím výpočtem vyvedl sám. To spíš odhadl nebo tak něco.)

Jinak si myslím, Jersone, že vycházíš ze špatných předpokladů (nebo se v horším případě snažíš ostatním vnutit, jak by to měli hrát) - někoho třeba baví kydlení skřetů/kostlivců/zombií/vesničanů, honění se za nebezpečnějšími zbraněmi a nějaký příběh či imerze jim je u... je prostě nezajímá.
Jako je fajn kydliče informovat, že se to hrát i jinak. Nesouhlasím ovšem s tím, že by měli být přesvědčováni, aby to jinak skutečně hráli, pokud jim to (kydlení) vyhovuje. Hrát to jinak neznamená hrát to špatně - hlavně když se skupina baví.

Nemyslím si, že hra nutně potřebuje "smysluplný" zápis z pohledu postav.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7752
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od York » 16. 10. 2015, 09:43

Nekra píše:Jediný WTF mi tam připadá, že by si koncentrující se týpek spočítal, že ho facka vyvede z koncentrace(na kouzlo?), aniž by se z ní tím výpočtem vyvedl sám.
Třeba to byl matematický mág.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15321
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Jerson » 16. 10. 2015, 10:59

Nekra píše:Jinak si myslím, Jersone, že vycházíš ze špatných předpokladů (nebo se v horším případě snažíš ostatním vnutit, jak by to měli hrát) - někoho třeba baví kydlení skřetů/kostlivců/zombií/vesničanů, honění se za nebezpečnějšími zbraněmi a nějaký příběh či imerze jim je u... je prostě nezajímá.
...
Nemyslím si, že hra nutně potřebuje "smysluplný" zápis z pohledu postav.
Nerozumím tvému způsobu uvažování. Mě je úplně šumák, jak DrD2 hrají ostatní a rozhodně neříkám, jak by to měli hrát, že imerze je lepší a že hra potřebuje smysluplný zápis.

Pro mě je důležité, že z téměř každé své odehrané hry píšu zápis z pohledu postavy, protože mě to baví. Přemýšlel jsem, proč tedy nikde nemám žádný zápis z hraní DrD2, když jsem v něm odehrál tři oneshoty - a pak mi došlo, že je to zřejmě proto, že jsem výsledné herní situace nedokázal smysluplně převést do pohledu postavy.

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od MarkyParky » 16. 10. 2015, 11:01

Popravdě, s (mírně upraveným) popisem
"Ten týpek stál na pět kroků odemně, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Tak jsem vykročil k němu, že mu jednu natáhnu. On se zalekl, otočil a radši začal zdrhat, než aby dostal na držku..." jsem naprosto spokojený a happy....

Uživatelský avatar
gunware
Příspěvky: 147
Registrován: 25. 8. 2011, 16:39

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od gunware » 16. 10. 2015, 11:04

Jerson píše:"Ten týpek stál na pět kroků odemně, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Napadlo mě (božským vnuknutím), že mě chce proklít a že mu jednu vrazím, aby to nemohl dokončit. Tak jsem vykročil k němu, že mu jednu natáhnu, ale on si určitě spočítal, že to nestihne doříct dřív, než tu facku dostane, což by ho vyvedlo z koncentrace, takže se najednou a začal zdrhat."
"Ten týpek stál na pět kroků ode mne, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Nechtěl jsem riskovat, že by mě mohl proklít, tak jsem k němu skočil, abych mu jednu vrazil, aby to nemohl dokončit. Má pěst mu prosvištěla okolo ucha, protože sice stačil uhnout, ale aspoň při tom přestal brebentit. Když viděl, že se mnou není dobrý chodit na třešně, tak se otočil a zdrhal, než jsem mu moh šoupnout tentokrát s větší vervou do tý jeho držky."

Proč by to nešlo z pohledu postavy?

EDIT: sakra, MarkyParky byl rychlejší.
Jsem poslední výkřik evoluce. Když mě stvořila, tak zoufale zařvala: "Proboha, co jsem to udělala?!"

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4497
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Resurrection » 16. 10. 2015, 12:55

Jerson píše:Pro mě je důležité, že z téměř každé své odehrané hry píšu zápis z pohledu postavy, protože mě to baví. Přemýšlel jsem, proč tedy nikde nemám žádný zápis z hraní DrD2, když jsem v něm odehrál tři oneshoty - a pak mi došlo, že je to zřejmě proto, že jsem výsledné herní situace nedokázal smysluplně převést do pohledu postavy.
To je proto, že DrD2 se nehraje z pohledu postav(y), ale z pohledu hráčů, a výsledky scény tak nejsou pohled postavy, ale pohled "diváka". Výsledkem je tedy pohled třetí osoby a zápis tak snadno napíšeš právě z třetí osoby. Do první to budeš muset převést sám a dodat tam ty věci, které k tomu z té hry samotné nedostaneš - např. fikční motivace postav v té dané scéně a pak vysvětlení některých implicitně daných či automaticky předpokládaných věcí: jak postava zjistila, že na ní zaříkávač sesílá prokletí? Jak věděla, že fackou mu přeruší koncentraci? A pak ještě vynechat informace, které OOC všichni mají, protože ta hra je tak dělaná, ale postavy je nemají - např. to stejné, tedy že protivník je zaříkávač a sesílá kletbu... Imho je to ale zbytečné a moc komplikované a třetí osoba je zcela dostačující, pokud teda nepíšeš a la deník nebo nemáš jiný nepřekročitelný důvod pro první osobu.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15321
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střet vyhraje vždy obránce (chápu-li dobře)

Příspěvek od Jerson » 16. 10. 2015, 13:28

Resurrection píše:To je proto, že DrD2 se nehraje z pohledu postav(y), ale z pohledu hráčů, a výsledky scény tak nejsou pohled postavy, ale pohled "diváka".
Tohle je asi nejlepší vysvětlení, proč mi DrD2 nesedí a asi ani nemůže sednout, a díky, že jsi mi to pomohl zformulovat.
Pro mě je ponoření do postavy a hlavní v první osobě naprostý základ a důvod, proč vůbec RPG hraju (když už nedělám Vypravěče), podobně jako dávám přednost first person střílečkám před third person. Navíc pokud jsi mé zápisky četl, tak to vždy je něco jako deník postavy a tedy "nepřekročitelný" důvod - či spíše nechtěný.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host