Mastičkář a zdroje
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Mastičkář a zdroje
V pořádku. Jen mi odpovězte na jednu otázku:
Zalepili jste tu díru v mechanice mastičkáře, o tom že si nemůže natrhat vlastní kouzelné bylinky, protože si je prostě musí koupit?
Zalepili jste tu díru v mechanice mastičkáře, o tom že si nemůže natrhat vlastní kouzelné bylinky, protože si je prostě musí koupit?
Všechno, i strach, má v životě své místo.
Re: Plánované příručky
Ne, stále si je musí koupit. (A tak je to správně. - Za vzácných podmínek bude schopen Suroviny z trofejí apod. získávat alchymista, Suroviny "z ničeho" bude vyrábět Divotvůrce. Je to stejné, jako když si musí Válečník koupit zbroj, nebo meč. (ano, může ho i najít, ale ne jen tak se válející v lese, což je odpověď na tu výhradu.) - Ostatně, lovec na lovecké pasti, zaříkávač do Amuletu a na Obrazce, Lupič na mechanické pasti a Válečník na opravy zbrojí a Hraničář na výrobu dřevěných věcí si taky Suroviny kupují.)
Ale vzhledem k reformě Nástrah a s tím spojené reformě "Umění improvizace", může v zásadě "natrhat vlastní kouzelné bylinky a něco z nich rovnou vyrobit" celkem bez omezení.
(Ale to je beta ze včerejška.)
Ale vzhledem k reformě Nástrah a s tím spojené reformě "Umění improvizace", může v zásadě "natrhat vlastní kouzelné bylinky a něco z nich rovnou vyrobit" celkem bez omezení.
(Ale to je beta ze včerejška.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plánované příručky
Lovec, který dokáže lovit jen pomocí kovových pastí či jiných nakupovaných věcí byl odsuzován už v knížkách z dob divokého západu. Soudobí bojovníci se taky učí jak si vyrobit improvizovanou, ale dostatečně smrtící zbraň. U sbírání bylinek už tohle umělé oddělení opravdu nedává žádný smysl.Fafrin píše:Ostatně, lovec na lovecké pasti... si taky Suroviny kupují.)
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Plánované příručky
Taky souhlasím, že moc nedává smysl, aby si nějaká bylinkářka nemohla jít do lesa, který zná dost dobře nasbírat zásobu bylinek a podobné věci. Koneckonců, z drtivé většiny by si ty suroviny obstarali sami.
Re: Plánované příručky
Ale tady nejde o ty kytky. Každé povolání má zkrátka něco, co ho stojí peníze. Když si válečník za peníze pořizuje výzbroj, proč by si své "pracovní pomůcky" nekupoval i mastičkář? Ano, heřmánek roste všude, ale co namletý dračí spár, drcené perly, veverčí sádlo a podobné blebele, tak žádané v elixírech? Ty se všude přece neválí...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Plánované příručky
Mastičkář spíš použije ten heřmánek než drcený dračí spár, alespoň tak jak ho hraju já. Navíc se tím vytratí věci typu "za úplňku se vydám na staré popraviště, jelikož takto získám ty úplně nejmocnější byliny, hlavně ty, na které svítí světlo půlnočního měsíce."
Re: Plánované příručky
Fluff je fluff, co konkrétně tvůj mastičkář mele je zajímavé v popisu. Ale nenapadala bych to, že každé povolání si kupuje náčiní, s jehož pomocí bojuje/čaruje/whatever.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Plánované příručky
Samozřejmě, že z drtivé většiny nejsnazší způsob, jak získat suroviny bude si je koupit. Ale rozhodně by to neměl být ten jediný způsob, jak je získat. Zvlášť když Mastičkář má mezi svými dovednostmi i získávání surovin. Pokud je teda získávat nemůže tak proč tu dovednost vůbec má, když si na ni nikdy nehodí? Zbytečně to zavádí k opaku. Navíc by podle mě mastičkář měl možnost tuhle svoji dovednost použít, i kdyby se kvůli ní musel plahočit po hřbitovech plných kostlivců a dalších podobných místech. Dává to dost motivaci a příležitost k dobrodružství. A o tom snad ta hra je
Alchymista by k tomu přidal i magické suroviny, které by byly buď kvalitnější, nebo se počítaly za víc surovin.
Alchymista by k tomu přidal i magické suroviny, které by byly buď kvalitnější, nebo se počítaly za víc surovin.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plánované příručky
To že každé povolání nějakou "výdajovou dovednost" má znamená, že ji mít musí? Válečník si za peníze či jinak pořídí výzbroj jednou a má ji prakticky napořád, takže ani tento argument pro zpoplatnění bylinek nevidím jako zásadní.Lorwyn píše:Ale tady nejde o ty kytky. Každé povolání má zkrátka něco, co ho stojí peníze. Když si válečník za peníze pořizuje výzbroj, proč by si své "pracovní pomůcky" nekupoval i mastičkář?
Trochu mi to připomíná potápěče ve hře Commandos, který byl z důvodu podobného balancu jediný, kdo uměl pádlovat na nafukovacím člunu. Pokud se nějaké pravidlo přidává kvůli jakémusi balancování postav, mělo by alespoň dávat smysl.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Plánované příručky
Naprosto souhlasím s Jersonem.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plánované příručky
Suhlas s Jersonom. Okrem toho, bylinky v lese rastu samy, mece a sekery nie. Takze bylinky moze zbierat uplne kazdy (aha, tutu je taka zlta havicka so srdcovitym listom, natrhaj toho plny kos), ale nie kazdy ma schopnosti, cas a vybavenie na to, aby si vyrobil mec.
Re: Plánované příručky
Myslím, že pro ty z nás, kteří chtějí, aby si hráčské postavy uměly (efektivně) bylinky a houbičky sbírat samy, je podstatnější druhá část Fafrinovy odpovědi:
Fafrin píše:Vzhledem k reformě Nástrah a s tím spojené reformě "Umění improvizace", může v zásadě "natrhat vlastní kouzelné bylinky a něco z nich rovnou vyrobit" celkem bez omezení.
(Ale to je beta ze včerejška.)
Surovina je v DrD II třeba i provaz, který použiješ na vytvoření oka, nebo nůž/lopatka, který ztupíš/zlomíš při kopání jámy na mamuta. Nicméně to, co píše Fafrin o mastičkářském Umění improvizace, by mělo platit i pro lovecké Něco z ničeho, tudíž nová verze by měla umožňovat lovce, který si jámu na mamuta vyhrabe šutrem/větví.Jerson píše:Lovec, který dokáže lovit jen pomocí kovových pastí či jiných nakupovaných věcí byl odsuzován už v knížkách z dob divokého západu. Soudobí bojovníci se taky učí jak si vyrobit improvizovanou, ale dostatečně smrtící zbraň. U sbírání bylinek už tohle umělé oddělení opravdu nedává žádný smysl.
Naposledy upravil(a) Maugir dne 27. 8. 2015, 20:32, celkem upraveno 2 x.
Re: Plánované příručky
Přesně takJerson píše:To že každé povolání nějakou "výdajovou dovednost" má znamená, že ji mít musí? Válečník si za peníze či jinak pořídí výzbroj jednou a má ji prakticky napořád, takže ani tento argument pro zpoplatnění bylinek nevidím jako zásadní.Lorwyn píše:Ale tady nejde o ty kytky. Každé povolání má zkrátka něco, co ho stojí peníze. Když si válečník za peníze pořizuje výzbroj, proč by si své "pracovní pomůcky" nekupoval i mastičkář?
Trochu mi to připomíná potápěče ve hře Commandos, který byl z důvodu podobného balancu jediný, kdo uměl pádlovat na nafukovacím člunu. Pokud se nějaké pravidlo přidává kvůli jakémusi balancování postav, mělo by alespoň dávat smysl.
Re: Plánované příručky
Ne, že by muselo...ale přišlo mi to spíš jako plus, než jako chybka. Přijde mi v DrD pěkné, když má postava za co utrácet (když už ta hra řeší, kolik má postava peněz). Respektive, vždy může peníze propíjet, darovat v chrámu, utratit za oblečení, nebo šetřit na statek...to je jedno, ale je současně hezké, pokud si může nakoupit něco, co se jí hodí k povolání. Samozřejmě, pokud už jsou postavy nějak zbaveny vybavení a klepou polonahé kosu v lese, je také fajn, aby mastičkář uměl suroviny na jednodušší odvar nasbírat. Ale pokud ho nic netlačí, proč by si je nekoupil?Jerson píše:To že každé povolání nějakou "výdajovou dovednost" má znamená, že ji mít musí? Válečník si za peníze či jinak pořídí výzbroj jednou a má ji prakticky napořád, takže ani tento argument pro zpoplatnění bylinek nevidím jako zásadní.Lorwyn píše:Ale tady nejde o ty kytky. Každé povolání má zkrátka něco, co ho stojí peníze. Když si válečník za peníze pořizuje výzbroj, proč by si své "pracovní pomůcky" nekupoval i mastičkář?
Trochu mi to připomíná potápěče ve hře Commandos, který byl z důvodu podobného balancu jediný, kdo uměl pádlovat na nafukovacím člunu. Pokud se nějaké pravidlo přidává kvůli jakémusi balancování postav, mělo by alespoň dávat smysl.
Opět paralela k válečníkovi, i on si provizorní výbavu v lese sehnat umí, prostě si vyrobí primitivní kyj, oštěp...ale na luxusu, kdy si postava prvotřídní vybavení koupit může něco je. Ostatně náš mastičkář si ve shánění neotřelých surovin od různých babic a kněží přímo liboval.
Hra s postavami, které improvizují jak divé může být dobrá, ale hodí se dle mě spíš pro jiný systém.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plánované příručky
Mě by se zase líbilo, kdyby (a když) existuje přístup k povolání podle toho, jak si ho představuje hráč. Tedy nejen že může existovat povolání, které peníze vůbec nepotřebuje a nijak ho to neomezuje v konání, ale dokonce že se každé povolání dá hrát více způsoby, které jsou ekvivalentní. V tomto případě by to znamenalo, že mastičkář si může bylinky buď kupovat nebo je hledat, ale válečník si také může buď kupovat zbraně, nebo si je vytvářet sám, nebo se dokonce obejít úplně bez nich, a ve všech případech být platným členem skupiny, byť různými způsoby.
Tlačení do jediné šablony mi v RPG nikdy nefungovalo a proto mi taky DrD ani DnD moc nevyhovovalo.
Tlačení do jediné šablony mi v RPG nikdy nefungovalo a proto mi taky DrD ani DnD moc nevyhovovalo.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti