Ohrožení vs. Výhoda vs. Náročnost

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Ohrožení vs. Výhoda vs. Náročnost

Příspěvek od MarkyParky »

Ta kauzalita je:
chci vyhodnotit => nastavím hodnoty => házím

nikoliv
umím nastavit hodnoty => házím.


Připomínám původní zadání:
MarkyParky píše: Máme hlubokou propast, postavy se potřebují dostat na druhou stranu. Propast je široká tak, že s pořádným rozeběhem a trochou štěstí/úsilí se dá doskočit na druhou stranu.
Tyhle důvody (postavy se potřebují někam dostat a není jisté, zda/za jakou cenu/jakým způsobem se jim to povede či zda nebudou muset nakonec jinudy) mě implikují (resp. já jsem je tak myslel), že už padlo rozhodnutí házet - a řešíme jen, jak příslušný hod nastavit.

A ostatně o tomtéž je celé tohle vlákno ;o)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Ohrožení vs. Výhoda vs. Náročnost

Příspěvek od Fafrin »

Jen odpovím na tu otázku: Vzhledem k tomu, jakým stylem a jaká dobrodružství hrajeme, tak je téměř jisté, že by se na takovou překážku házelo. (Bez ohledu, jestli se postavy na druhou stranu skutečně dostat potřebují, nebo to mohou obejít, nebo tam vlastně vůbec chodit nemusí, nebo tam jdou omylem a úplně zbytečně.) Druhým důvodem, proč házet je šance na neúspěch a třetím důvodem, velmi podstatným důvodem je, že existuje "tlak na zdroje".
Takto popsaná zkouška pravděpodobně neprobíhá někde v dlouhodobém klidu a pohodlí, kde je možno si kvalitně odpočívat a únava(chybějící zdroje), nejsou problém.
Ultimátním čtvrtým důvodem, proč si neházet by mohlo být, pokud nehrozí nebezpečí z neúspěchu. Tedy jedná se o širokou propast, která má však asi jen metr a půl a dole je jen tráva a půda. Zároveň není překonání důležité z hlediska rychlosti. Prostě je to terénní nerovnost uprostřed putování, a důvod, proč tato scéna existuje je kvůli úplně jiné otázce, než jestli se strž podaří přeskočit. (Například je zde, aby se v ní dali najít stopy, připravit past či obrana, nebo odhalit tajná stezka a pašerácká jeskyně či stopy po cestě dávné civilizace. Nebo představuje historickou hranici dvou území.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Ohrožení vs. Výhoda vs. Náročnost

Příspěvek od lapivorax »

Popravdě řečeno. Družina před příkopem?

http://www.videacesky.cz/serialy-online ... nosti-1x01

Asi tak.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agros a 9 hostů