Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Meron

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Meron » 3. 2. 2016, 23:43

Lorwyn píše:
Meron píše:Jo tak aspoň něco. Největší kámen úrazu je asi to, že je to povolání zaměřený na jízdní boj zblízka a pravidla nedávají žádný důvod k tomu, proč se s nějakým jízdním bojem zdržovat, když se to nedá použít všude a nejsou z toho žádný jasný mechanický výhody.
Je z toho takový nehorázný kopec výhod fikčních, že mi přijde až divné, přidávat další pravidla.
Tak by se hodilo ty fikční výhody vyjmenovat a uvést pár příkladů, jak je využít a jak by se mohly projevit. Možná je to PJem, ale já z toho měl akorát výhodu rychlosti a spousty fikčních nevýhod. Když jsem plnou rychlostí na koni najel na skřeta tak to bylo mechanicky stejný, jako kdybych s ním bojoval mečem na zemi. Vlastně horší, protože ve válečníkovi jsem měl menší úroveň než v bojovníkovi.

Jestli by jedna z těch fikčních výhod měla být třeba to, že by se tomu ten skřet nemohl nějak smysluplně bránit tak to by mi myslím nikdo neuznal. Jen říkám, bylo by fajn mít možnost opřít se v tomhle nějak o pravidla.
Ehm, délka zbraně ehm.
Ta bude vlastně upravena způsobem, který to umožní pořádně využít.
Délka zbraně je nanic pokud máš nadání a navíc je to volitelné pravidlo. Ale jestli se to upraví do něčeho použitelného tak budu dost rád.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2088
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 4. 2. 2016, 01:34

Delka zbrane nebude na nic, i pokud máš nadání. Naopak.

Mno, fikční výhody - pokud najíždím na opešlalého skřeta koněm, tak ten mě v protiakce jen ztěží zabije, vyřadí nebo zjizví, aby to pro něj nebylo náročné a uvěřitelně. Pokud teda nemá kopí, ale i tak.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 516
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Lorwyn » 4. 2. 2016, 11:33

Pravidla nemůžou možnosti vyjmenovat...je jich prostě moc. Dát inspiraci...možná, ale na to stačí trocha klasiky. Tady máš výhody docela viditelný, ne?
https://www.youtube.com/watch?v=EmTz7EAYLrs

Třeba...je to šíleně děsivý, jednou na mě běžel kůň (a to se vítal a neměl na sobě nasranýho jezdce) a řeknu ti, ten pocit. Většina lidí uteče už tady. Dále? Jsi vysoko, dost akcí na tebe nebude fungovat (shodit? písek do očí? odtlačit? hehehe...). Jsi rychlý, kůň už pouhým pohybem rozráží pěší a ničí postavení skuinek, řad. Kůň sám je nebezpečný. Nedošáhnou ti na hlavu, zato ty je sekáš seshora, blbě se to kryje...a tak dále a dále a dále.

Pořád myslíš na mechaniky, ostatně jako spousta lidí, kterým pak drd2 nefunguje (to nemyslím zle, ale je to vidět). Opravdu si nemyslím, že by pravidla měla řešit takové věci, jako že je fajn být na koni, to je podobný, jakoby explicitně vypisovala, že je naprd bojovat po kolena v bahně nebo vleže.

A nakonec, zcela upřímně, pokud chceš inspiraci na boje v drd2, hledej ji ve filmech (nebo výukových šermířských videích, pokud to chceš jakože extra). Pomůže to. Vždycky mi přišlo, že jsou psaný hlavně na to, aby ti umožnily ten epický filmový dojem (ne realističnost, ale uvěřitelno).
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario » 13. 2. 2016, 06:29

Tak mě napadlo, hodily by se doplnit orientační příklady jizev a jejich úrovní. V pravidlech je jen pár příkladů a ty nejsou rozdělené podle vážnosti jizvy. Takže jestli by například zlomená noha byla tělesná jizva 3. úrovně nebo 5. úrovně nebo co by se klasifikovalo jako jizva 1. úrovně. Tak ve stejném stylu jak jsou popsané úrovně ohrožení ve zkouškách.

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 197
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nuloen » 13. 2. 2016, 12:16

my to rozdělujeme podle toho jak rychle se bude léčit.
lehký rány a obraženiny,popáleniny 1 týden=1 úroveň
hluboké rány a zlomeniny, ztráta krve 2 týdny=2 úroveň
težké zlomeniny a normálně neléčitelné rány(prsty pryč) 3
vyšší úrovně už nepraktikujem, max 4 za chybějící končetinu.

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od jedle » 13. 2. 2016, 13:05

Povzdech čekatele:
Je pro mě trochu frustrující narážet a fóru na náznaky toho, co se bude v revizi měnit a nemít při tom žádné další informace. Teď naposled jsem narazil na příspěvek, který jsem si mezi řádky přeložil tak, že se v revizi bude hýbat s ohrožením při všech (?) akcích. Nechcete nechat uniknout víc?

Btw. obligátní otázka, kolik práce chybí pro vydání revize? S dvěma skupinkami hráčů plánuji v nějaké dohledné době rozjet novou hru. Původní plán byl počkat na revizi, abychom neměnili pravidla za pochodu (obzvlášť se skupinkou úplných nováčků). Jenže taky se může stát, že než revize spatří světlo světa, bude léto.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2088
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 13. 2. 2016, 19:28

Rodario píše:Tak mě napadlo, hodily by se doplnit orientační příklady jizev a jejich úrovní. V pravidlech je jen pár příkladů a ty nejsou rozdělené podle vážnosti jizvy. Takže jestli by například zlomená noha byla tělesná jizva 3. úrovně nebo 5. úrovně nebo co by se klasifikovalo jako jizva 1. úrovně. Tak ve stejném stylu jak jsou popsané úrovně ohrožení ve zkouškách.
Tohle dost závisí na nastavení epičnosti hry.
Někde chceš, aby Jizva 1 úrovně bylo naražené koleno, jinde podvrtnutá kotník, jinde zlomená noha.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario » 13. 2. 2016, 23:24

To i u ohrožení a spoustě dalších věcí, ale stejne tam jsou příklady.

MarkyParky
Příspěvky: 6877
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 13. 2. 2016, 23:51

Jednoduchá úvaha, co snad pomůže:

- Jizva dává náročnost rovnou její velikosti.
- Víme, že náročnost tři se dává jen velmi výjimečně, spíše už vyjadřuje nemožnost.
- Takže jizva velikosti 3 je zjevně věc, která způsobí, že něco je pro vás nemožné a můźete se o to pokusit jen výjimečně.

A teď příklad, jak to použít ve hře:
Pokud epičnost nastavíme na "hrdinové jsou vlastně běžní lidé, jen trochu víc nadaní", tak dobrým příkladem jizvy velikosti 3 je zlomená noha.

- Zlomená noha je věc, která vám znemožní fůru věcí - třeba běhání, skákání, tanec. Některé akce s ní jsou sice možné, ale pekelné náročné - nezafixovaná zlomená noha znamená, že se odkážete třeba odplazit, ale né chodit. Zafixovaná zlomená noha znamená, źe dokážete někam dojít, ale takový delší pochod je na hranici sil. Ve větě, kde "hrdinové jsou vlastně běžní lidé, jen trochu víc nadaní" tedy odpovídá zlomená noha velikosti 3.

- Ve světě Terryho Partcheta je zlomená noha komplikací, která především generuje fůru legrace a přece kvůli ní nezakážeme hrdinovi tančit. Takže v takovém světě to může být jizva menší.

Taranis
Příspěvky: 4
Registrován: 19. 8. 2015, 14:49

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Taranis » 22. 2. 2016, 14:11

Zdravím, tak mě napadlo, že by nebylo od věci popřemýšlet nad tím zda do revize nezabudovat vyjímku k ZS znak můry.Věc se má tak, že kouzelník může mít vytvořen vždy jen jeden obrazec. U zaříkávače který si udělá ochranný obrazec na jednu noc okolo tábořiště je to pochopitelné. Ale když si vezmete, že u Šamana může nastat situace při které bude potřebovat ukrýt nějaké tajemství na pěkně dlouho tak mu vytvoření takového obrazce znemožní dále používat celou ZS znak můry. Neříkám že by se mu měla dát možnost vytvářet nekonečně mnoho obrazců ale jeden je fakt málo. Co si o tom myslíte ?

Návštěvník

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Návštěvník » 4. 3. 2016, 19:00

Tak co s tou revizí bude? Kde to se to zaseklo? Před nějakou dobou tu byl post, že už jdeme do finále tak jak?

Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 174
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od lapivorax » 8. 3. 2016, 12:35

Zdravím, já jsem přislíbil pomoc a přihlásili jsme se s družinou do testovací skupiny, ale bohužel, moc jsem tím nepomohl. Prostě se pořád hrabeme v základu, než abychom mohli testovat cokoli nového...
Toto nejsem já, toto je můj avatar.

Uživatelský avatar
Snílek
Příspěvky: 70
Registrován: 5. 2. 2015, 19:17
Bydliště: Svět čiré fantazie

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Snílek » 10. 3. 2016, 20:47

Ementálové DrD2 se evidentně zaseklo a už se nebude vyvíjet, ani opravovat...
Všechno, i strach, má v životě své místo.

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 197
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nuloen » 10. 3. 2016, 22:16

Snílek píše:Ementálové DrD2 se evidentně zaseklo a už se nebude vyvíjet, ani opravovat...
A tak to už ten nick chápu.
IMHO DrD2 je děravé tak, jak dlouho ho necháte ležet v poličce. trochu motivace a hraní a většina děr je dopněna váma, nebo settingem.

MarkyParky
Příspěvky: 6877
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 11. 3. 2016, 00:13

Univerzální odpověď zní:
"... až to bude."

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host