Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 10. 12. 2016, 13:45

Dalt:
Ahoj,

ano, na revizi se pracuje. Resp. už se nepracuje na dalších změnách, ale na tom, aby se všechno to, co se v posledních dvou letech vyvinulo, proměnilo ve smysluplný, fungující, jednoznačný, dostatečně obsažný (aby to vše vysvětlilo) a zároveň dostatečné krátký (aby se to vešlo do omezeného prostoru knihy) text.

Je to fuška ;o)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6678
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 12. 2016, 12:02

Takže ta poslední verze ještě není formálně finální?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6678
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 12. 2016, 13:00

Jsem koukal na ten příklad:
Barbar Hrun přechází horský potok po úzké kládě (Ohrožení 3), když v tu chvíli ho začne ostřelovat skřetí hlídka (Ohrožení 2). Skřet má iniciativu a hlásí „střelím Hruna a síla úderu ho shodí z klády – zvýším Ohrožení“. Barbar Hrun hlásí „přeběhnu rychle kládu směrem ke skřetovi, abych byl na pevné zemi – snížím si Ohrožení“. Zachřestí kostky:

 Jestliže vyhraje skřet, Průvodce v popisu zohlední, že Hrunovi se Ohrožení zvýší na 4 – těžké komplikace. Popíše tedy: „Vystřelil jsem a síla úderu Hruna shodila tak, že dopadl mezi kameny a proud vody ho srazil na zem.“

o Pokud se to Hrunovi nelíbí, může vyčerpat 3 zdroje Těla a popsat jiný následek – opět ale se
zvýšením Ohrožení na 4 – těžké komplikace. Může popsat: „Střela mne zasáhla do ramene.
Má zbroj ji částečné zbrzdila, ale přesto jsem ztratil rovnováhu. Pádu do potoka jsem zabránil
jen tím, že jsem se zachytil oběma rukama a zůstal viset na kládě“.
A jaký má smysl kromě toho, že Hrun skončí v řece nebo ne, to, že Hrun tak jako tak skončí s Ohrožením 4, akorát v tom druhém případě navíc ztratí 3 zdroje. Takže za 3 zdroje je změna jen ve fikci, jo?

Proč se vůbec za vyčerpání ještě platí zvýšením Ohrožení? My jsme nikdy neměli zdrojů na rozdávání a teď navíc si vyčerpáním jakoby zdražují další vyčerpávání v budoucnu...

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 20. 12. 2016, 14:21

eeerieBaatezu píše:A jaký má smysl kromě toho, že Hrun skončí v řece nebo ne, to, že Hrun tak jako tak skončí s Ohrožením 4, akorát v tom druhém případě navíc ztratí 3 zdroje. Takže za 3 zdroje je změna jen ve fikci, jo?
Ano, v tomto konkrétním případě je za 3 zdroje jen zména ve fikci.

V jiných případech to ale může být jinak:
* jednak si vyčerpáním také kupuješ jistotu, že protihráč nezahraje lstivě, pokud ho má možnost použít
* a dále můžeš za zvýšení Ohrožení vyměňovat jiný mechanický důsledek.

Příklad:
* Střelec Šipka chce trefit utíkajícího skřeta do nohy
* Skřet kličkuje a snaží se utéct z dostřelu.
Kostky chřestí .... skřet má víc a Průvodce popisuje, jak Šipka minul, skřeťák nabírá náskok a snižuje si Ohrožení....
* Šipkovi se to nelíbí, tak se vyčerpá a k popisu přidá, že sám se také rozběhl za skřeťákem. Přišel tím o dobrou pozici a musel vyrazit pryč od přátel (zvedá si sám svoje Ohrožení), ale skřeťáka si tak udržel na dostřel (jemu se Ohrožení nesnížilo).

eeerieBaatezu píše:Proč se vůbec za vyčerpání ještě platí zvýšením Ohrožení? My jsme nikdy neměli zdrojů na rozdávání a teď navíc si vyčerpáním jakoby zdražují další vyčerpávání v budoucnu...
Důvodů je víc, ty hlavní jsou dva:
* Vítěz takhle častěji dostane své vítězství, protože prohrávajícímu se nevyplácí se vyčerpávat kvůli málo významným změnám fikce.
* Celkově Ohrožení v konfliktu rychleji roste a odpadá >>zákopová válka<< na Ohrožení 1-2, ke které občas ve vanille docházelo.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 20. 12. 2016, 15:22

MarkyParky píše: V jiných případech to ale může být jinak:
* jednak si vyčerpáním také kupuješ jistotu, že protihráč nezahraje lstivě, pokud ho má možnost použít
* a dále můžeš za zvýšení Ohrožení vyměňovat jiný mechanický důsledek.
Tady si dovolím nabídnout více příkladů mechanického důsledku, kterém use můžu vyhnout;
  • Pokud vyhrávající působil Jizvu či rozbíjel věč(mechanicky), mohu Vyčerpáním zabránit, aby se tak stalo (Mít Jizvu, nebo zvýšené ohrožení, to stojí za to. Stejně tak mít třeba zlomený meč nebo proraženou zbroj.)
  • Pokud vyhrávající léčil jizvu, dlouhodobý následek, nebo vyráběl předmět, vyčerpáním zabráním dokončení takové věci. (Jestli nepřítel má, nebo nemá hotový třeba obrazec může mít dost význam, zejména pro ostatní na scéně.)
  • Vyčerpáním můžu zabránit úspěchu Vyřazovací akce - být svázaný či omráčený se zvýšeným ohrožením nebo mít jen zvýšené ohrožení je sakra rozdíl.
  • Dále se nabízejí mechanické důsledky jako Ovládnutí, Připoutání, přivolání a spousta dalšího.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 20. 12. 2016, 15:42

Pokud vyhrávající léčil jizvu, dlouhodobý následek, nebo vyráběl předmět, vyčerpáním zabráním dokončení takové věci. (Jestli nepřítel má, nebo nemá hotový třeba obrazec může mít dost význam, zejména pro ostatní na scéně.)
Tady se Fafrin IMHO moc rozmáchl, probereme to na interním fóru a pak to opravíme ;o)

Uživatelský avatar
Beowulf
Příspěvky: 112
Registrován: 7. 6. 2004, 13:22
Bydliště: Plzeň

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Beowulf » 27. 2. 2017, 16:42

Ahoj,
zkoušel jsem najít odpověď v již prodělané diskuzi, ale nic jsem nenašel. Jakým způsobem se po revizi pravidel řeší jedy a nákazy od nestvůr. Postava je kousnuta obřím pavoukem, po revizi bude jed výzvou s ohrožením X, kdy v případě neúspěchu bude postava vyřazena (ochromení)? Dříve to byl rychlý tělesný jed, se silou 5 , ochromení/ malátnost.
Díka za odpověď.
Největším potěšením v životě muže je svlékat ženu a oblékat ragbyový dres.

trajda
Příspěvky: 418
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 27. 2. 2017, 17:01

To, co se driv nazyvalo "silny ucinek", se po revizi projevi pokazde, kdyz hrac neuspeje ve vyzve a nevycerpa se.

To, co se driv nazyvalo "slaby ucinek", se po revizi projevi pokazde, kdyz hrac neuspeje ve vyzve, ale vycerpa se.

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 28. 2. 2017, 11:58

Úplně korekntě mechanicky podle revize takto:

Postava je kousnuta obřím pavoukem.

* Čelí výzvě na odolání jedu.
* Je to rychlý jed působící na tělo.
* Zamýšleným účinkem je ochromení (vyřazení)
* Jed je dlouhodobá magie a způsobuje postih - malátnost.

> Pokud postava uspěje, jedu zcela odolala a nepůsobí na ní.

> Pokud postava neuspěje a nevyčerpá se, jed jí ochomil (vyřadil). Pokud třeba zbylé postavy pavouka porazí, jed bude na postavu působit až do nejbližšího magického okamžiku (bude stále ochromená) a zároveň jí bude dávat nějaký postih (který se ale nejspíš moc neprojeví, protože pro ochromenou postavu je většina akcí, na které by schytala postih, stejně nemožných)

> Pokud postava neuspěje, ale rozhodne se vyčerpat. Podaří se jí ustát ochromení, za cenu nějaké další komplikace. A je to ale zásah dlouhodobou magií, tedy do nejbližšího magického okamžiku se bude projevovat postih, který k jedu patří.

Samozřejmě pokud by někdo dokázal namíchat vhodný protijed a podal ho takové postavě, tento jí zbaví jak postihu, tka ochromení.

trajda
Příspěvky: 418
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 6. 6. 2017, 17:44

Z cele revize me zajima pouze mechanika ovladani. Nemohl by mi ji nekdo poslat? Zbytek revize at si vyjde, kdy chce.

Narazili jsme na problem:

Muz na koni je cilem salvy sipu s umyslem zabit. Sice zahlasil protiakci, ale neprehodil soupere, takze ted hrozi, ze ho ta salva zabije.

Jestli chapu spravne mechaniku ovladani takovou, jaka je ted, tak pokud chce muz zachranit pouze sam sebe bez kone, vycerpava se telem (seskoci z kone a utika). A pokud chce zachranit sebe i s konem, tak se vycerpava vlivem, protoze musi primet kone, aby odjel z nebezpeci. A vycerpava se pouze jednou - za sebe, protoze kun je nastroj. Je to tak?

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 693
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Sarsaparillos » 6. 6. 2017, 17:57

trajda:
Zveřejněná revize, str. 32: "Prohrávající se nově nevyčerpává podle toho, z jakého zdroje původní akce vychází, ale vyčerpává se podle toho, na který zdroj aktér svou akcí cílí." Salva šípů cílí na Tělo, muž na koni se bude vyčerpávat Tělem. Je-li kůň nástroj, tak jeho (ne)přežití záleží na fikčním popisu akce vítěze i popisu vyčerpávání, dokážu si představit obě možnosti. Každopádně to podle mne nemá nic společného s ovládáním.

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 6. 6. 2017, 18:00

Potřebuju upřesnit jednu věc, resp. jedna věc mě trochu mate - je-li kůň nástroj, jak může být ovládaný?

"Ovládání" v revizi je (myslím doposud nezveřejněná?) nová mechanika, která vyjadřuje, že jedna plnohodnotná entita (tzn. např. jezdec) ovládá jinou plnohodnotnou entitu pomocníka nebo cizí postavu (např. koně na kterém sedí). Znamená to, že za oba dva je pouze jedna iniciativa, kterou má ovládající, ale může ji odehrát skrze akci ovládaného. Pokud tě zajímá ta, bude to na samostanou (a možná až za néjaký čas, teď jsme hodně zaměstnaní) odpověď. (EDIT: Ovládání s pomocí magie mysli z vanilly bude samozřejmé s touto mechanikou po malé opravě kompatibilní, ale z toho, co se děje v magii mysli ve vanille prosím neodvozovat, jak se bude chovat obecně mechanika Ovládání v revizi)


"Kůň jako nástroj" je existující zjednodušující mechanika, která říká "kůň je nedůležitá věc v příběhu, vůbec nemá žádnou iniciativu, akce, nic, vše si vyhodnocuje jezdec, který nástroj používá".

Mohl bys upřesnit, který z těhle dvou příkladů tě zajímá?

trajda
Příspěvky: 418
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 6. 6. 2017, 18:10

Aha, zda se, ze jsem se zamotal do vlastniho houserule. Zacali jsme totiz letici ohnivou kouli (ohniva magie), letici mec (vzdusna magie) a letici vceli roj (magie zvirat) povazovat za tri stejne projektili se stejnou mechanikou, ale ruznymi fikcemi.

Mohl bych pozadat obe moznosti, abych si pripomnel, co jsou pravidla a co uz ne? Dekuji.

trajda
Příspěvky: 418
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 6. 6. 2017, 20:00

Zkusím to na čistě teoretické úrovni.

Kůň - nástroj
Muž prohrál ve střetu a musí se vyčerpat na Těle. Kůň přežije v závislosti na mužově popisu vyčerpání. Pravděpodobně se mu to popsat nepodaří.

Kůň - entita
Muž prohrál ve střetu a musí se vyčerpat Tělem, aby zachránil sebe a/nebo Vlivem/Tělem (podle popsaného vyčerpání), aby zachránil koně. Teoreticky by si měl smět i vybrat pořadí v jakém se vyčerpá. Ačkoliv to pravidla nepíšou, kůň by měl mít právo se za sebe vyčerpat Tělem, pokud muž se odmítne vyčerpat za něj. Ať už se vyčerpá kdokoliv jakkoliv, ovládání se přerušilo.

Dál tedy pouze o dvou entitách. Za předpokladu, že výše zmíněné je správně.
1) Skutečně si může vybrat pořadí vyčerpání? Protože jakmile začne dělat cokoliv jiného, než ovládání (třeba zachraňování sama sebe), tak je ovládání přerušeno. Podle mě "vyčerpat se vlivem za koně" smí pouze před tím, než se vyčerpá za sebe. Pokud se nejprve vyčerpá za sebe, tak pak už se může za koně vyčerpat pouze Tělem, ale nikoli už Vlivem.

2) Pokud se muž vyčerpá za koně Vlivem, jste si jisti, že to nezachrání oba?

MarkyParky
Příspěvky: 5188
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 7. 6. 2017, 08:43

Kůň - nástroj
Muž prohrál ve střetu a musí se vyčerpat na Těle. Kůň přežije v závislosti na mužově popisu vyčerpání.
ANO
Pravděpodobně se mu to popsat nepodaří.
Nepředjímal bych, ale na šedé pláni ano.
Kůň - entita
Muž prohrál ve střetu a musí se vyčerpat Tělem, aby zachránil sebe ....
ANO
....a/nebo Vlivem/Tělem (podle popsaného vyčerpání), aby zachránil koně.
Ten Vliv tady odvozuješ z popisu magického ovládání z vanilly. Je to přesně problém, který ještě nemáme dořešený a je jedním z důvodů, proč není obecný koncept Ovládání venku.

Systémově dává větší smysl ten Vliv, ale občas to generuje nějaká WTF. Zatím si poštelujte dle libosti
Teoreticky by si měl smět i vybrat pořadí v jakém se vyčerpá.
Na pořadí nezáleží, protože když se ve střetu vyčerpáváš proti jedné akci, tak sice platíš za všechny entity, za které se vyčerpáváš, ale celé vyčerpávání ti zvedne Ohrožení jen 1x.
Ačkoliv to pravidla nepíšou, kůň by měl mít právo se za sebe vyčerpat Tělem, pokud muž se odmítne vyčerpat za něj.
ANO.
Ať už se vyčerpá kdokoliv jakkoliv, ovládání se přerušilo.
Opět odvozuješ z magie, kde se implicitně předpokládá, že ovládaný s tím nesouhlasí. Pak bys měl pravdu.
Ale pokud se kůň "nechává" dobrovolně ovládat jezdcem, tak k přerušení není důvod.

1) Skutečně si může vybrat pořadí vyčerpání?
Nezáleží na něm, viz výše.
Protože jakmile začne dělat cokoliv jiného, než ovládání (třeba zachraňování sama sebe), tak je ovládání přerušeno.
Platí jen pro taková ovládání, kde se ovládající musí na ovládání soustředit a nepředpokládá se, že se cíl sám nechá ovládat (např. magii). Jízda na koni tenhle případ není.
Podle mě "vyčerpat se vlivem za koně" smí pouze před tím, než se vyčerpá za sebe. Pokud se nejprve vyčerpá za sebe, tak pak už se může za koně vyčerpat pouze Tělem, ale nikoli už Vlivem.
Tahle úvaha už není třeba, viz výše.

2) Pokud se muž vyčerpá za koně Vlivem, jste si jisti, že to nezachrání oba?
Je-li útok popsaný tak, že mračno šípů mělo zasypat oba, měl by se vyčerpat za oba. Kdyby se vyčerpal jen za koně, tak by popis odpovídal tomu, že kůň se sice stočil k útěku (a šípy ho minuly), ale sám jezdec koupil nějaké do zad nebo tak něco...

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host