Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3434
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Bouchi » 10. 10. 2014, 22:01

Toto téma slouží k diskusi okolo připravované přepracované verze základních pravidel DrD II.
Bližší informace naleznete na http://www.drd2.cz/pravidla/prepracovana
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Pan Banán
Příspěvky: 50
Registrován: 6. 4. 2014, 21:50
Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Pan Banán » 11. 10. 2014, 11:40

Tak na sjednocení systému magie se moc těším.
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6698
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od eerieBaatezu » 11. 10. 2014, 12:54

Já osobně jsem zvědav na ty radikálnější řezy.
Hodně štěstí při upravování systému, snad se tým nebude bát řezat tak, aby z toho vymáčkl to nejlepší.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 11. 10. 2014, 13:12

Určitě budeme ořezávat. Pár kousků se taky bude trošku přesouvat, aby lépe zapadly.
Nicméně jedno z pravidel, kterého e ve vývoji držíme je "Konzervativismus" - pokud je změna velká a není nutná, nebo jednoznačným přínosem, tak ji spíše neděláme.
Děkujeme za podporu.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6698
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od eerieBaatezu » 12. 10. 2014, 10:33

Fafrin píše:pokud je změna velká a není nutná, nebo jednoznačným přínosem, tak ji spíše neděláme.
To samozřejmě dává smysl. Doufám, že změny nebo nezměny (ono je také důležité, proč něco necháte, jak to je), budete nějak komentovat, aby bylo vidět důvody té které volby.

Hlavně by mě zajímalo, jak moc už máte jasno a jak moc ještě budete reagovat na argumenty z venčí?

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2352
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Bart » 12. 10. 2014, 11:08

Drobné změny, jako ty obsažené v první várce revizí, považujeme víceméně za definitivní, pokud se nenajde nějaká díra. Zásadnější zásahy, zejména ty spojené s dynamikou konfliktu, musí projít testy a máme ve hře víc variant, budeme s tím dál pracovat podle zpětné vazby. Jestli máš nějaký konkrétní podnět, co by se mělo řešit, tak sem s ním, ale prošli jsme prakticky kompletně všechny diskuse tady na rpgf (a že toho je za ty tři roky sakra hodně) a zdá se nám, že jsme většinu důležitých problémů už identifikovali a řešíme - byť je pravda, že i tak se občas vynoří nová věc, která nám na mysl nepřišla. Odpovídám na tvojí otázku?

Arten_CZ
Příspěvky: 738
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Arten_CZ » 12. 10. 2014, 12:23

Nemyslím si, že posunutí vyhodnocení akce prostředí ze začátku kola na konec je správný krok. Přijde mi, že zde se vychází z toho, že prostředí bude působit na všechny účastníky konfliktu a proto je lepší jim umožnit provést své akce a až následně se bránit prostředí. Ve většině případů tomu ale bude tak, že prostředí bude působit jen na jednu ze stran, a dokonce je možné, že druhá strana onu akci prostředí přímo vyvolá. Vzhledem k tomu, že by prostředí mohlo působit v rámci několika akcí, tak mi přijde lepší ho vyhodnocovat na začátku.

Příklady, u kterých mi přijde spravedlivější vyhodnocovat akci prostředí na začátku:
1) Jedna skupina stojí na hrázi rybníka, druhá se snaží k ní nepozorovaně dostat vodou. Skupina na hrázi otevře stavidlo a skupina ve vodě bude několik kol muset bojovat s proudem vody.
2) Dvě skupiny proti sobě bojují během otřesů půdy. Jedna ze skupin má ale možnost nebojovat na zemi a vzlétne. Druhá skupina je téměř paralyzovaná silou otřesů.
3) Rytíř se chystá k závěrečnému nájezdu, ale pomocník jeho soka v poslední chvíli otevírá brány ohrady a na rytíře se vyvalí stádo býků.

Myslím si, že pravidlo by spíš mělo vypadat tak, že akce prostředí (zde většinou nepřímá akce postav) by se měla vyhodnocovat v prvním kole v okamžiku spuštění akce a v následujících kolech vždy na začátku, protože akce prostředí, zejména dostatečně silná, by měla spíše znemožňovat akce, než je nechat proběhnout. Kromě toho spousta, zejména magických povolání, může provádět nepřímé akce, které vyvolají déletrvající akce prostředí, cíleně a postavením akce prostředí na konec by byla jejich akce znehodnocena.

Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 166
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od lapivorax » 12. 10. 2014, 19:32

Zdravím,

já to tady zatím prolétl jenom letem světem. Pročetl jsem si především, dá-li se mluvit o četbě, první várku revizí. Na první pohled zdařilé, dokonce se mi zde zodpověděla i jedna otázka, která mi vrtala hlavou.

Pročetl jsem také zběžně kapitolku o použití Manévrů během Zkoušky nebo Výzvy. Je to téma, které mě tak trochu trápí, jak je vidět v diskuzi. Prostě mi přijde trochu nefér, že hráči si pro své postavy zvolí nějaké ZS, které jim dávají Zběhlost či Nadání a ve výsledku je to použitelné jenom ve Střetu.

Ale neřešme to zde, já to jdu napsat na to diskuzní téma na fórum.

Líbí se mi, že se hodlá více sblížit mechanika Střetů, Výzev a Překvapení, jestli jsem to správně pochopil. Trochu občas se hra prostě zadrhne, protože začneme plavat v herních mechanikách. Například někteří hráči nerozumí Překvapení ani po 2 letech hraní, ale netrápí je to. Proto chystám takový velmi zhuštěný, pokud možno, výcuc herních mechanik pro hráče. Třeba když je někdo nový, nebo i pro nás, co hrajeme delší dobu. Obvykle totiž řeší pbm: "Co já vlastně můžu dělat?" Což se jim pokouším říct, že cokoli. Ale pak zase nevědí proč a kdy používat manévry atd. A nedokáží s nimi taktizovat. A já jako PH vlastně taky moc ne.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.

MarkyParky
Příspěvky: 5202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 13. 10. 2014, 09:46

Arten_CZ:
Jen poznámka - připomínku jsem zaznamenal a dávám vědět, že jsme s ní v úvahách pracovali - a nakonec jsme se přesto rozhodli pro přesun akce prostředí na konec kola, protože argumenty pro toto řešení jsou silnější.

Je to ale na delší povídání, na které teď nemám čas, vrátím se k tomu později a dovysvětlím...

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2828
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Sparkle » 13. 10. 2014, 12:33

Připomínám, že veřejný playtest nového Drd2 naživo s autory se uskuteční v neděli 26. 10. v pražském klubu Mephit na Smíchově.

Volná místa na událost ještě jsou. Více informací najdete zde.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2434
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od ShadoWWW » 13. 10. 2014, 12:55

Mě by zajímala odpověď na otázku Proč hrát DrD II a ne Fate Core - z pohledu příběhových her?

A podobná otázka: Proč hrát DrD II a ne D&D 5e z pohledu hráče Asterionu (klasický fantasy setting)?
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

MarkyParky
Příspěvky: 5202
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 13. 10. 2014, 14:00

ShadoWWW:
Například protože DrDII poskytuje odlišný herní zážitek, než Fate Core nebo DnD5e?

Ale jinak si troufám si rýpnout, že odpověď na tyto dvě otázky jsou značně mimo rámec a téma tohoto vlákna. Čímž chci říct, že se nebráním tomu je prodiskutovat hlouběji, ale pokud možno v nějakém jiném vlákně - tohle vlákno bychom rádi udrželi tak jak bylo navrženo, tedy hlavně za účelem zpětné vazby či diskutování hráčských problémů souvisejících s revizí.


Sparkle:
Děkuji za pošťouchnutí.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2434
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od ShadoWWW » 13. 10. 2014, 14:37

OK. Založil jsem nové vlákno.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od vzteklina » 13. 10. 2014, 16:04

Doufám že s revidovanými pravidly bude jasné jak odehrát střetnutí s Můrou (Bestiář).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Pan Banán
Příspěvky: 50
Registrován: 6. 4. 2014, 21:50
Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
Kontaktovat uživatele:

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Pan Banán » 13. 10. 2014, 16:57

Co na tom není jasného?
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host