Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda »

Nuloen píše:mám dotaz, jestli máte v plánu upravovat pomůcky pro kouzelníky (a diplomaty) konkrétněji, jestli plánujete vytvořit systém podobný délce zbraně, jako u předmětů působících na tělo.
Zatím jsem nenašel zdůvodnění pro nadání. Ale mám náhražku- rozsáhle vs. obrana a prostřední délka by nebyla.
Mame predmet X, ktery postavime proti predmetu Y. Stret techto dvou predmetu ma za nasledek, ze predmet X smi pouzit zdarma manevr Rozsahle, coz samozrejme dava smysl i ve fikci.

1) Vazne vymyslis takove predmety, aby to i ve fikci davalo smysl?

2) "delka zbrani" se vzdy resi pouze v danem stretu a pouze v porovnani s tou druhou zbrani. Coz manevr rozsahle rozhodne nedela. Kdyz pouziju manevr rozsahle proti triceti cilum, tak staci, aby jeden z nich mel predmet Y a ja budu mit Rozsahle na tricet cilu zdarma?

A o nadani ani nemluvim. Nadani na magii by proste nemelo existovat a jsem rad, ze je az v mistrech. A navic, pokud bych na chvili uveril, ze je to mozne, vis, jak vzacny by takovy predmety byly?

Zaverem bych rad dodal, ze velice tezko se posuzuje "delka zbrani" u dvou ruznych nastroju pouzitych na ruzne druhy magie. Takze nakonec bychom to museli omezit pouze na nastroje pouzite na stejne druhy magie, coz, podle me, se moc casto nevyuzije.

A jeste dva priklady:

"Carodej pouzije vzdusnou magii, aby priletel blize k souperi. Souper pouzije vzdusnou magii, aby carodeji uletel. Jelikoz carodej vlastni predmet X a nepritel predmet Y, proto..."

Druid magii zeme vytvori v lese zemetreseni. Souper magii zeme vyvrati maly stromek z korenu a povali ho smerem na druida. Druid vlastni predmet X a souper predmet Y, proto..."

Chci tim rict, ze, i kdyz to omezime pouze na stejne typy magii, budou vznikat wtf situace, ve kterych to "pravidlo delky zbrani" se nebude moci vyuzit. Resit "pravidlo delky zbrani" u magie je zkratka moc komplikovane a zbytecne, protoze stejne nakonec na nic neprijdeme.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario »

A o nadani ani nemluvim. Nadani na magii by proste nemelo existovat a jsem rad, ze je az v mistrech.
Možná v revizi, ale v původních pravidlech neexistence nadání na magii byla strašně omezující. Nemohl jsi seslat kouzlo, které by zároveň ovlivnilo více než jeden cíl a bylo by mocné nebo lstivé a pokud jsi prováděl akci z obrany, nemohl jsi už použít žádný další manévr. V důsledku toho Mistrovství na magii bylo taky o dost méně užitečné než by asi mělo. A to už ani nemluvím o dalších omezeních jako "Mág musí pro využití mistrovství v Magii Mysli znát nějaké tajemství cíle, které při svém kouzle využije".

Za sebe řeknu že v jedné z prvních her, které jsme v Drd 2 hráli dostal hráč Čaroděje za odměnu prsten, který mu dával nadání na ohnivou magii. Jelikož v základních pravidlech na magii neexistovala ani zběhlost (možná tak dlouhodobé kouzlo magie mysli?) tak musel přemýšlet, kdy ty manévry použije, ale měl více možností na taktizování a hru to spíš obohatilo než že by to něco zkazilo.

Co se týče "pravidel pro délku zbraně" pro pomůcky, tak to je podle mě zbytečné. Je jedno, jestli je Čarodějovou pomůckou dvoumetrová hůl, malý kouzelný proutek nebo svatý symbol jeho řádu, na kouzlo to nemá žádný dopad a nenapadá mě žádný podobný systém, který na to napasovat.

To samé u pomůcek pro vyjednávání, akorát u výhodné pozice by se namísto "obrany zdarma" o hodně více hodilo "rozsáhle zdarma".

Osobně nemám moc rád ani současné pravidlo pro délku zbraní a myslím, že jen zbytečně komplikuje hru, jeho dopad je možná někdy +1 obrana zdarma nebo nadání pro boj zblízka pro NPC, které ho nemá. Hráči z drtivé většiny nadání mají, pokud jsou jejich postavy zaměřené na boj zblízka a pokud ne, tak jim ani to nadání moc nepomůže. Zjišťovat, kdo dostane obranu zdarma, kdo nadání atd. zabere navíc čas, hlavně když je na scéně víc nepřátel, takže to většinou přináší jen další účetnictví pro Průvodce hrou a hráče. Kdyby to bylo nějak lépe vybalancované tak fajn, byl bych rád, kdyby se délka kopí nějak projevila i mechanicky, ale nějak si nemyslím, že je potřeba to dávat všude. To už by potom následovala snad i "pravidla pro délku zbraní" pro střelné zbraně, kdy luk dává automaticky masakr pro střelbu na cíle, které nemají štít a nejsou v krytu nebo něco podobného.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda »

Rodario píše:
A o nadani ani nemluvim. Nadani na magii by proste nemelo existovat a jsem rad, ze je az v mistrech.
Možná v revizi, ale v původních pravidlech neexistence nadání na magii byla strašně omezující. Nemohl jsi seslat kouzlo, které by zároveň ovlivnilo více než jeden cíl a bylo by mocné nebo lstivé a pokud jsi prováděl akci z obrany, nemohl jsi už použít žádný další manévr. V důsledku toho Mistrovství na magii bylo taky o dost méně užitečné než by asi mělo. A to už ani nemluvím o dalších omezeních jako "Mág musí pro využití mistrovství v Magii Mysli znát nějaké tajemství cíle, které při svém kouzle využije".

Zbehlost na magii ohne se da vytvorit i samotnou magii ohne + kazdy zarikavac ma ritualni predmet. A ze musel kouzelnik plnit podminky? A ze nemohl velmi mocna rozsahla kouzla? To vsechno je naprosto v poradku. Stale byl mnohem silnejsi nez jakakoliv postava se sekerou v ruce.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky »

Prozradím, že "délky zbraní" čeká totální rewrite. Jak jsem už psal ve vlákně vedle, ve vanille jsou rozbité.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše:Prozradím, že "délky zbraní" čeká totální rewrite. Jak jsem už psal ve vlákně vedle, ve vanille jsou rozbité.
Rodaria hlavně zajímá, jestli se budou řešit v revizi i "délky zbraní" mezi kouzelnými a vlivovými pomůckami. Začíná mě to taky zajímat, protože jsem přesvědčený, že to nejde.

Edit: Sorry...Nuleona
Naposledy upravil(a) trajda dne 7. 8. 2016, 09:02, celkem upraveno 1 x.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario »

trajda píše:
MarkyParky píše:Prozradím, že "délky zbraní" čeká totální rewrite. Jak jsem už psal ve vlákně vedle, ve vanille jsou rozbité.
Rodaria hlavně zajímá, jestli se budou řešit v revizi i "délky zbraní" mezi kouzelnými a vlivovými pomůckami. Začíná mě to taky zajímat, protože jsem přesvědčený, že to nejde.
Zbehlost na magii ohne se da vytvorit i samotnou magii ohne
To fakt ne.

Magie ohně je "fyzická magie", manipuluje ohněm a efekty dlouhodobých kouzel mají fyzický projev, třeba plamenný meč, který dává zběhlost na boj zblízka tím mečem nebo světelná koule, jejíž jas oslepuje protivníky. Fakt by mě zajímalo, jak bys něco takového využil pro zběhlost pro ohnivou magii. Na Vlivové a Duševní dovednosti je Magie lidské mysli, takže mág je ten, který kouzlem může dát zběhlost ostatním kouzelníkům. Magie ohně by možná mohla dát zběhlost na zastrašování pomocí plamenné aury, ale to je tak vše, co mě napadá. Hlavní je fikční podoba kouzla, mechanika se řeší až potom. Takže by Čaroděj neřekl "pomocí ohnivé magie udělám kouzlo, které mi na Magii Ohně dá zběhlost".
+ kazdy zarikavac ma ritualni predmet.
Což je dobře vybalancované a ve většině případů v něm budou mít uloženy tak 1-2 zdroje. Rozhodně to ani zdaleka nepokryje všechny zdroje, které při kouzlení utratí.
A ze musel kouzelnik plnit podminky? A ze nemohl velmi mocna rozsahla kouzla? To vsechno je naprosto v poradku.
Podmínka pro vzdušnou magii je tak triviální, že ani nemusí existovat ("máchneš pláštěm/rukou/vějířem a máš mistrovství") až po podmínku pro Magii lidské mysli která je tak časově náročná na získání, že to ani nestojí za to se vůbec obtěžovat.
Stale byl mnohem silnejsi nez jakakoliv postava se sekerou v ruce.
S tím souhlasím, ale to není kvůli žádné mechanice, to je způsobeno jeho fikčními možnostmi.
Prozradím, že "délky zbraní" čeká totální rewrite. Jak jsem už psal ve vlákně vedle, ve vanille jsou rozbité.
Zajímavé, můžete už prozradit, jak by to mělo zhruba vypadat?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin »

Dovolím si pustit tohle.
Stejně jako bude existovat pravidlo pro zbraně, kdy pokud takovou zbraň máte, můžete použít v akci více manérů, v zásadě stejné pravidlo bude existovat i pro magické pomůcky (a asi i pro ty vyjednávací).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nuloen »

já už mám něco sem tam slátaný dohromady.
není to v úrovni kdy bych se to odvážil prezentovat, ale jestli nikdo nic nenamítne, tak bych to sem mohl hodit.
všechen text co tam je, se vlastně točí okolo toho, že jakýkoli magický předmět může mít jakýkoli účinek, dokud to v settingu dává smysl.
já tam mám sice svůj setting ale pro inspiraci by to mohlo být užitečné ne?
EDIT:no v téhle fázi asi těžko, myslel sem inspiraci pro ostatní. $;)
zítra bych to sem asi dal, akorát z toho musím vypreparovat to co patří do domácích pravidel.
nebo na to založím nový vlákno ať to tu nepřekáží.(bude to překážet jinde)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin »

Hoď to do houserule.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nuloen »

Stejnak sem to už zazdil. Zítra to tam může být.
jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od jedle »

Nějak se poslední dobou ve spoustě příspěvků odkazuje na další díl revize. Tak se nabízí obligátní a neoblíbená otázka... Na kdy se plánuje release dalšího dílu revizí?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky »

A naprosto překvapivě přijde zcela ohromující a nečekaná odpověď:

Na "... až bude ..." ;o)
jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od jedle »

Jako jo, jsem ohromen. ;)

Tak to zkusím ještě jinak. Co všechno má být obsahem dalšího dílu revize? Bude to už ta velká finální nebo další rozsahem se podobající těm předchozím?
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda »

Nemám s tím nic společného, ale s příspěvků tady na fóru docházím k závěru, že není poslední. Ale určitě se tam budou řešit balíčky povolání + ZS, volitelné pravidlo pro délku zbraně a mechanika ovládání jiné postavy.
Dalt
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 12. 2011, 12:40

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Dalt »

Aloha, omlouvám se jestli to bude znit otravne ale presto: pracuje se v soucasnosti na revizi? bude v nejaky dohledny dobe vydana? (zacali jsme hrat drd2 a trochu me frustruje, ze budu hrace ucit neco, co (doufam) bude prepracovany (momentalne resim ty zatroleny delky zbrani, streleckej boj atp.) btw, dotaz: Jak prosim (fikcne) hrajete akce zarikavace? V pravidlech to je samy potaceni, se a mdloby - nejsem z toho uplne moudrej (tj. naky priklady (fikce vs mechanika...hklavne asi ta fikce) pro bojovy/dusevni/vlivovy stret? - dekuji vela moc :)
Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů