Revize pravidel - veřejná diskuse

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario » 22. 6. 2016, 11:02

Nejvíc mě matou asi jedovaté zbraně. Tím, že jsem ho bodl jedovatým ostřím, tak jsem ho "donutil čelit nástraze" nebo je to "aktivní využití nástrahy"?
Předpokládám že to je stejně, jako když postavu kousne Obři Pavouk nebo bodne Mantikora. Tedy po vyhodnocení útoku musí hrdina v případe prohry ještě podstoupit výzvu proti jedu při nejbližším soumraku/úsvitu.

Stejně tak když strčis svou akcí skreta co neumi plavat do vody, tak skřet bude muset čelit na konci kola výzvě prostředí.

Otazka je, jak to bude v pripade vycerpani. Předpokládám, že podle nových pravidel by byl mantikorou otráven i v případe vyčerpání. U toho skřeta to je složitější. On by do te vody spadl i při vyčerpání , ale třeba by se zachytil za větev stromu, takže by se nezačal topit a výzvě prostředí by tedy nečelil? Aspoň me by to tak přišlo fer, ale zajímá mě názor ostatních.

jedle
Příspěvky: 71
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od jedle » 22. 6. 2016, 11:26

trajda píše:ZS K neutahani
Tuhle ZS jsem i před revizí shledal hodně přesílenou. Po revizi, když hrajeme odpočinek v rozmezí 3-5 zdrojů, je ještě silnější. Zkoušel jsem ji modifikovat tak, že ten kdo tu ZS měl, si při odpočinku hodil na zkoušku s ohrožením 2. To fungovalo, jako kompenzace pro ty, kteří si brali 1 lvl lovce jenom kuli téhle ZS, protože často neuspěli. U lovce na vyšší úrovni pak tahle mechanika prakticky nic neměnila. Nicméně nakonec jsem tuhle ZS zcela zabanoval, protože v našich hrách jsou zdroje hodně cenné.
trajda píše:moje hlava brzy exploduje
Souhlasím s Rodariem. Myslím, že než vymýšlet aplikaci pravidel na nástrahy, to jde vyřešit důsledkem podle fikce, tedy výzva na plavání, resp. odolávání jedu.

Podle revidovaných pravidel si myslím, že vyčerpání se proti otrávené čepeli, bude mít následky opět podle fikce. Může a nemusí dojít k "aplikaci" jedu, podle popisu vyčerpání. Asi bych ale jako vítěz akce "useknu mu ruku" chtěl, aby došlo při vyčerpání soupeře alespoň ke škrábnutí - a tím i otrávení. U shození do vody bych to vyřešil stejně, jako Rodario.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2017
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Fafrin » 22. 6. 2016, 11:41

trajda píše:Resim ted se skupinou problem, ktery by me vubec nenapadlo resit.

Jelikoz nase pribehy jsou dlouhe a zdrojove narocne, doplnujeme hracum zdroje i za velmi kratky odpocinek. Desetiminutova pauza doplnuje jeden zdroj, hodinovy spanek 2 zdroje.

Jenze ZS K neutahani tvrdi: "Za kazdy nekvalitni odpocinek..." Tim padem i deset minut najednou doplnuje 3 zdroje. To je podle me velice nevybalancovane, ale vsichni se shodli, ze to tak je v pravidlech, a dokud nevyjdou nove ZS, tak to tak nechaji.
Odpovím tady, protože je to tak trochu moje starost.
"K neutahání" je přesílená ZS; alespoň v takovém stylu hry, kde jde o zbroje a během dobrodružství se několikrát odpočívá.
Je přesílená před revizí, je přesílená po ní a to ať používáš škálu kvality odpočinku či nikoliv.

Pokud používáš škálu odpočinku, doporučuji alespoň následující opravu; +2 zdroje dostane postava pouze při nekvalitním odpočinku za alespoň 3 zdroje.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 410
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 22. 6. 2016, 20:05

trajda píše:Příznám se, že moje hlava brzy exploduje. Nejhorší na tom je, že si za to můžu sám.

Nejvíc mě matou asi jedovaté zbraně. Tím, že jsem ho bodl jedovatým ostřím, tak jsem ho "donutil čelit nástraze" nebo je to "aktivní využití nástrahy"?

Předpokládám, že donucení, protože samotné bodnutí nástrahu nespustí.

A když někoho shodím do vody, tak jsem ho donutil čelit výzvě utonutí? Předpokládám, že ano, protože samotné shození člověka neutopí.
Co treba kocar, ktery jede jednosmerkou a ja mu do cesty hodim tenkou kladu? Kdyz ji hodim primo pred kone, kocaru hrozi nastraha "mozna se budeme muset zastavit". Jedna se o aktivni uzivani nastrahy, takze uspech rovnou spusti nasledky nastrahy.

Kdyz ji ale hodim par metru pred kocar, tak jsem "donutil kocar odolat nastraze". Nastraha se jmenuje: "Musime to vzit pres kladu a mozna se prevrhnem." Samotne shozeni klady ale nema vliv na schopnosti kocaru jezdit pres klady. Stejne jako shozeni do vody nema vliv na to, jestli se utopim, a samotne bodnuti dykou nema vliv na schopnost odolavat jedum.

Takze jedna a ta sama klada se da vyuzit obema zpusoby?

MarkyParky
Příspěvky: 5050
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 22. 6. 2016, 21:14

Počkej, bavíme se o nástrahách, ne?

Nástraha = předmět, do kterého výrobou/nastražením někdo uložil akci a ta se sama vykoná spuštěním.

trajda
Příspěvky: 410
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 22. 6. 2016, 21:45

Vedel jsem, ze se na to zeptas.

1) Kdybych mel lano, ktere po pretrhnuti shodi pres cestu kladu, je to nastraha? A pokud hozenym nozem provaz prerezu, protoze je tu vetsi sance, ze soupere trefi, nez cekat, az ji spusti sam, je to aktivni vyuziti nastrahy? A v cem se lisi od obycejneho strhnuti klady na zem vlastnima rukama?

Aktivni vyuzivani nastrah degradovalo nastrahy na obycejne akce s pouzitim nastroje. Nastroj otevira novou paletu akci, ze kterych si ve fikci mohu vybrat, nic vic.

2) Kdyz hodim kladu pres cestu, je to naliceni pasti? A pokud liceni te pasti dokoncim tesne pred samotnym spustenim a zaroven je nalicena tak, ze souper nema zadnou jinou moznost, nez past spustit, neni to vlastne "donuceni soupere spustit past"?

Moc se omlouvam. Zadny pravidlo mi jeste nezamotalo hlavu tolik, jako toto. A zrovna, kdyz se mi to vubec nehodi.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 686
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Sarsaparillos » 22. 6. 2016, 22:33

Zkusím do toho přispět pár myšlenkami, snad to k něčemu bude.

Začal bych tím, že je opravdu tenká hranice mezi tím, co je a není nástraha. Pokud naplním kýbl studenou vodou a postavím ho na dveře tak, aby při otevření spadl vcházejícímu na hlavu (známe všichni ze školy), je to jasná nástraha (v adekvátním zoomu; šlo by to teoreticky i hrát jako střet, pokud by záměrem bylo "zesměšním ho tím, že nachystám kýbl s vodou na dveře a ten mu spadne na hlavu ve chvíli, kdy vstoupí", což systém snese). Pokud ten samý kýbl někomu chrstnu do tváře, je to normální útok a nástrahu bych do toho netahal.
trajda píše:Nastroj otevira novou paletu akci, ze kterych si ve fikci mohu vybrat, nic vic.
Toto mi vlastně přijde jako zajímavě dobrá definice nástrahy. Dělá prostě něco, co sám udělat nemohu a dělá to zprostředkovaně. Pokud shodím ze srázu kámen, není to nástraha. Pokud se kámen spustí sám, šlápne-li někdo na nastražený klacek, je to nástraha. A možná je i něco mezi tím, ale proč se tím trápit?

Tímhle tě teď nepotěším, ale: Trápíš se tím fakt zbytečně, alespoň co si já myslím. Pravidla DrD II nejsou psaná tak, aby řešila všechny situace stejně. Už otázka, kdy dát Výhodu a kdy nižší Ohrožení je závislá na konkrétní situaci. A co je a není kvalitní odpočinek? Po letech hraní ti mohu s klidným svědomím poradit toto - neřeš to. Nesnaž se najít univerzální aplikaci pravidla pro nástrahy. Místo toho nech hráče (PJ), aby popsal fikci a sám se rozhodl, jestli to ve sporných chvílích více odpovídá nástraze, nebo nástroji, nebo něčemu jinému. Hernost nám vždycky snižovalo spíše příliš moc přemýšlení, než občasná dílčí nekonzistence pravidel.

Pokud ti moje povídání přijde užitečné, zkus prosím napsat proč přesně tyto otázky pokládáš a proč na ně potřebuješ znát odpovědi (proč si odpovědi nevymyslíš podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, popř. proč je nezodpovíte kolektivně s hráči s ohledem na váš styl hry). A pokusím se co nejlépe odpovědět.
trajda píše:Jenze ZS K neutahani tvrdi: "Za kazdy nekvalitni odpocinek..."
Pokud houserulujete odpočinek z pohledu četnosti a množství zdrojů, zhouserulujete i tuto ZS (a pokud bude někdo prskat, je to dick). U nás vždy úspěšně fungovalo volné obnovování zdrojů nejen na čase (jak píšeš ty), nebo na bonusu (jak navrhuje Fafrin), ale prostě na fikci. Zkusím na příkladu:
Po půl dni putování ve vánici si družina na pár hodin najde útočiště v jeskyni, všichni odpočívají. Divoký kroll, pro kterého je taková jeskyně druhý domov, a který se rozvalí na skálu a pochrupuje, to bude mít za 4 zdroje (ber to jako relativní číslo a orientační vůči ostatním). Hobit zvyklý na teplou postel a s letním oblečením se sice snaží usnout, ale bude to mít jen za 2 zdroje. Elf sedí u vchodu, hlídá, pokuřuje a bude to mít za 1 zdroj. Pokud by měl kdokoliv "k neutahání", dám mu o 1 zdroj více.

trajda
Příspěvky: 410
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 23. 6. 2016, 08:41

Poslední otázka a slibuji, že pak si půjdu své komplexy řešit někam jinam.

Definice Velmi rozsáhlé akce: Velmi rozsáhlé kouzlo se dá seslat jedině plošně. V mechanice se takové kouzlo projeví jako zkouška (/střet bez projevu v mechanice) + výzva.

Marky i Fafrim mi radí, abych plošně rozsáhlé akce řešil raději střetem než zkouškou(/střetem) + výzvou. Mě je nakonec jedno, jestli od teď budu plošné akce řešit tak, či onak, ale plošně rozsáhlá akce zkrátka musí mít pouze jednu definici, nehledě na velikost.

Zkutečně mám velmi rozsáhlá kouzla podvolit revizi a řešit je střetem? Protože mám stále nutkání podvolit plošně rozsáhlá kouzla definici z Her mocných a řešit je všechny zkouškou(/střetem) + výzvou...

MarkyParky
Příspěvky: 5050
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od MarkyParky » 23. 6. 2016, 09:27

Zkutečně mám velmi rozsáhlá kouzla podvolit revizi a řešit je střetem? Protože mám stále nutkání podvolit plošně rozsáhlá kouzla definici z Her mocných a řešit je všechny zkouškou(/střetem) + výzvou...
Ne. Velmi rozsáhlá kouzla vždy působí nepřímo.

Až budeme revidovat DrDII:HM, tak tohle tak zůstane.

trajda
Příspěvky: 410
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 23. 6. 2016, 09:41

Taky jsem toho názoru. Přesně proto nechápu, proč menší plošná kouzla se řeší střetem a ne výzvou.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 686
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Sarsaparillos » 23. 6. 2016, 10:03

trajda píše:Taky jsem toho názoru. Přesně proto nechápu, proč menší plošná kouzla se řeší střetem a ne výzvou.
Například by to mohlo být kvůli složitosti vyhodnocování.
Ve velmi rozsáhlých akcích (větší plošná) je zpravidla mnoho bytostí, které to může ovlivnit a velká část z nich s tebou nemůže přímo interagovat (bo jsou daleko). Takže by bylo velmi nepraktické házet za každou z nich (střet) a zjišťovat, zda se velmi rozsáhlá akce povedla.
Naopak v rozsáhlých akcích (malá plošná) je zpravidla mnohem méně bytostí, které tě mohou ovlivnit. Dává smysl za ně hlásit případné protiakce a házet. Lze to vyhodnotit relativně rychle a je podstatnější zjistit, jestli se ti akce povedla, nebo ne.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Rodario » 23. 6. 2016, 10:34

trajda píše:Taky jsem toho názoru. Přesně proto nechápu, proč menší plošná kouzla se řeší střetem a ne výzvou.
Protoze pro sesilatele kouzla je o mnoho vyhodnejsi, kdyz je kouzlo jako stret nez kdyz se obrance muze proste vycerpat pro uspech ve zkousce/vyzve a nestane se mu nic.

Navic by pak bylo jedno, zda mas Magii Ohne na urovni 1 nebo 5, bylo by pro nepritele stejne jednoduche uspet ve zkousce/vyzve.

trajda
Příspěvky: 410
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od trajda » 23. 6. 2016, 23:33

Rodario píše: Protoze pro sesilatele kouzla je o mnoho vyhodnejsi, kdyz je kouzlo jako stret nez kdyz se obrance muze proste vycerpat pro uspech ve zkousce/vyzve a nestane se mu nic.

Navic by pak bylo jedno, zda mas Magii Ohne na urovni 1 nebo 5, bylo by pro nepritele stejne jednoduche uspet ve zkousce/vyzve.
Presne tak. Nikdo ho preci nenuti pouzivat plosne rozsahla kouzla, od toho mame manevr rozsahle. Stale mi to hlava nebere a predevsim mi to zrejme nikdo nedokaze vysvetlit.

Ale slibil jsem, ze dam pokoj, takze dam pokoj.

Nedočkavec

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nedočkavec » 23. 7. 2016, 17:30

Ako pokračuje revízia pravidiel schopností a dovedností?

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 181
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Revize pravidel - veřejná diskuse

Příspěvek od Nuloen » 4. 8. 2016, 18:56

mám dotaz, jestli máte v plánu upravovat pomůcky pro kouzelníky (a diplomaty).
konkrétněji, jestli plánujete vytvořit systém podobný délce zbraně jako u předmětů působících na tělo.
zatím jsem nenašel zdůvodnění pro nadání. ale mám náhražku- rozsáhle vs. obrana a prostřední délka by nebyla.
ale zatím se mi to nechce psát, pokud nevím jestli do toho nebude sahat revize.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host