[brainstorming] Nová mistrovská povolání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

[brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od vzteklina » 29. 1. 2014, 21:55

Trocha statistiky k mistrovským povoláním.
Z 10 pokročilých povolání lze vytvořit 45 různých dvojic. Mít správnou dvojici pokročilých povolání je základní podmínka pro získání mistrovského. Deset existujících mistrovských povolání pokrývá 25 dvojic pokročilých povolání. To znamená, že máte šanci 20:45 (cca 44%), že zrovna vaše dvojice pokročilých povolání nevede k žádnému mistrovskému.
Vzhledem k tomu, že mistrovská povolání jsou (asi) primárně určena pro hráče, co si namaxovali jedno pokročilé povolání a nemají se v něm kam dál šoupnout, je to celkem OK. Ale protože mohou existovat hráči, kteří si jedou v kombinaci dvou pokročilých povolání, přece jen by bylo dobré mít něco i pro těch 44 smutných procent.

Tohle téma není o konkrétních ZS ale o obecné náplni a archetypu. Pokud se vyloupne nějaké smysluplné mistrovské povolání, mělo by se dopilovat v samostatném tématu.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Číňan
Příspěvky: 97
Registrován: 13. 11. 2012, 16:26

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Číňan » 30. 1. 2014, 10:06

Souhlasím, ale spíš než archetypy bych vytvářel ZS.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Diego » 30. 1. 2014, 10:15

Toš je fajn, že někdo založil toto téma po prostudování mistrovských pravidel jsem já a jedem můj hráč narazil na problém a to, že tam není mistrovské povolání, které by se zabývalo jen léčením a podporou v boji. Požiji termín z MORPG bufer tak jsem se zamyslel a vznikl felčar.
Jen pro pořádek, aby mohl vzniknout tak jsem udily že alchymistická ZS živá voda neléčí okamžitě jizvu ale jen umožňuje vyléčit jinak nevyléčitelnou jizvu.
Co myslíte ???
Přílohy
Felčar.pdf
(59.56 KiB) Staženo 61 x

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od vzteklina » 30. 1. 2014, 10:18

Číňan píše:Souhlasím, ale spíš než archetypy bych vytvářel ZS.
Tak si na to pls udělaj svoje téma:-)
Tady bych zs fakt nechtěl matlat, leda nějak obecně a z pohledu fikce, jaká oblast činností a schopností není ještě pokrytá stávajícími povoláními, a tak by se do nějakého nového mohla použít.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Číňan
Příspěvky: 97
Registrován: 13. 11. 2012, 16:26

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Číňan » 30. 1. 2014, 10:23

vzteklina píše:
Číňan píše:Souhlasím, ale spíš než archetypy bych vytvářel ZS.
Tak si na to pls udělaj svoje téma:-)
Tady bych zs fakt nechtěl matlat, leda nějak obecně a z pohledu fikce, jaká oblast činností a schopností není ještě pokrytá stávajícími povoláními, a tak by se do nějakého nového mohla použít.
Jo jasné... pohoda.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Diego » 30. 1. 2014, 10:31

K vytváření nových ZS je založil toto téma
viewtopic.php?f=262&t=11523

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Narim » 30. 1. 2014, 19:36

Osobně si myslím, že archetypy mistrů už jsou relativně rozebrané. Shrňme si to...

Černokněžník - kouzelník, který se dostal ke studiu tajemství smrti (a taky i života, řekněme)
Divotvůrce - v podstatě jakýsi arcimág, kouzelník praktikující "vyšší" a vyvinutější formy magie
Inkvizitor - zde se dostáváme na půdu boje proti magii, i když my jsme si našeho inkvizitora upravili tak, aby víc zdůrazňoval investigativní část povolání
Mstitel - mistr assassin, adept na zabíjení své kořisti
Ničitel - mistr boje proti čemukoli, lze v něm najít jak klasického "barbarského hrdinu", nebo i mistra šermíře
Stín - mistr nenápadnosti, infiltrace a zlodějského řemesla podpořeného trochou mystiky
Vůdce - mistr používání pomocníků, mistr diplomat a vyjednavač
Paladin - ztělesnění boje proti zlu
Živlomág - vládce živlů
Žrec - ochránce přírody

Takže... máme tu zástupce vrahů, mistrů zlodějů, mocných masomlýnků, nespoutaných kouzelníků, vyšinutých kouzelníků a pak také jednu ultrasvítivou žárovku (paladini prominou, ale půlka jejich ZS zahrnuje světelné efekty)... takže jaké další archetypy nám můžou vzniknout?

Mistr střelec - možná by se dal vystopovat třeba v Mstitelovi, ale někdo, kdo se přímo zaměřuje na lukostřelbu tu není. Otázkou je, zda by takové mistrovské povolání bylo životaschopné a bylo by možné ho vytvořit. Z povolání se nabízí zvěd a hraničář, byl by k nim myslitelný i lupič.

Mistr jízdního boje - ano, tady to trochu přebírá ničitel, ale myslím si, že tento archetyp by si zasloužil vlastní povolání. Zde už bychom mohli počítat s životaschopností tohoto archetypu jako povolání. Válečník a zvěd jsou jasnými volbami.

Mistr travič - myslím, že tato oblast už asi je relativně pokrytá a nepovede se kolem ní vytvořit nové mistrovské povolání.

No a když si to vezmu kolem a kolem, nic víc mě k tomu nenapadá. To ale asi neznamená, že nic vymyslet nepůjde, otázka ale je, nakolik budou jednotlivé koncepty schopné vyprodukovat funkční a originální ZS, které udělají nové mistry plnohodnotnými.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2125
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Fafrin » 30. 1. 2014, 22:12

Teoreticky někdo kdo bude zaměřen na povolávání a ovládání magických bytostí? (I když to je možná pokryto Divotvůrcem a Černokněžníkem)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Diego » 30. 1. 2014, 23:42

Asi máte pravdu, ale napadla mě jedna věc co by asi byla třeba. A to napsat volitelné pravidlo o tom, že některé ZS si mohou vzít postavy i když nepatří pod mistrovské povolání co má nebo přesněji nemá žádnou kombinaci pro mistrovské povolání, ale jeho postavu to vystihuje. Znít by mělo asi takto.

Pokud se PH a hráč shodnou a postava má 6 úrovní pokročilého povolání vystihující jeho postavu, tak si může vzít mistrovskou ZS, která se k jeho postavě hodí.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2125
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Fafrin » 31. 1. 2014, 17:51

To se mi úplně nezdá. Někdo má 6 úrovní ve válečníkovi a hlavně čaroději, k jeho postavě by se hodili nějaké věci z divotvůrce nebo živlomága a tak si je může vzít?
Ta prerekvizitnost má nějaký smysl (ten aby se nedalo současně růst velmi rychle do výšky i do šířky).
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Diego » 31. 1. 2014, 20:07

Chápu jak to myslíš, ale stalo se mě u víc hráčů, že by chtěli ZS např z paladina a nemají čaroděje ani válečníka nebo vědmáka. Šlo o mistrovství v zaříkávání, pro postavu která byla něco jako kněz a nechtěla umět bojovat a proto měla jen mága a alchymisty. A proto aby byla mistr v modlitbách tak si musela vzít 6 lv něčeho aby mohla umět modlitby a proto jsem ji to dovolil.

Další hráč hrál špiona a chtěl umět vyrábět všechny jedy a jelikož opět nechtěl 6 lv investovat do paladia aby se naučil vyrábět jedy na nemrtvé tak si musel trošku upravit postavu.

Proto si myslím, že pěkné jak ty povolání jsou rozděleny ale nic není dokonalé a proto jsem navrhl toto volitelné pravidlo, aby si hráč jednu nebo dvě mistrovské ZS mohl vzít jen když PH přesvětíš že by to jeho postava měla umět a má už nějaké jiné mistrovské povolání (ZS).

Číňan
Příspěvky: 97
Registrován: 13. 11. 2012, 16:26

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Číňan » 1. 2. 2014, 08:23

Diego píše:Chápu jak to myslíš, ale stalo se mě u víc hráčů, že by chtěli ZS např z paladina a nemají čaroděje ani válečníka nebo vědmáka. Šlo o mistrovství v zaříkávání, pro postavu která byla něco jako kněz a nechtěla umět bojovat a proto měla jen mága a alchymisty. A proto aby byla mistr v modlitbách tak si musela vzít 6 lv něčeho aby mohla umět modlitby a proto jsem ji to dovolil.

Další hráč hrál špiona a chtěl umět vyrábět všechny jedy a jelikož opět nechtěl 6 lv investovat do paladia aby se naučil vyrábět jedy na nemrtvé tak si musel trošku upravit postavu.

Proto si myslím, že pěkné jak ty povolání jsou rozděleny ale nic není dokonalé a proto jsem navrhl toto volitelné pravidlo, aby si hráč jednu nebo dvě mistrovské ZS mohl vzít jen když PH přesvětíš že by to jeho postava měla umět a má už nějaké jiné mistrovské povolání (ZS).
Snad znovu nebudu offtopic. Souhlasím s tebou a proto jsem začal myslet na úpravu Mistrů na základě ZS. To znamená nedržet se přesně daných archetypů a ZS dělat spíše na míru hráčům (za zachování vyváženosti $D ). Akorát neudělám volitelné pravidlo jako ty, jen bych rozšířil Paladinovu schopnost vyrábět jedy na nemrtvé i na .... (teď nevím co má ten špión :D).

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Diego » 2. 2. 2014, 10:49

J
Číňan píše:Snad znovu nebudu offtopic. Souhlasím s tebou a proto jsem začal myslet na úpravu Mistrů na základě ZS. To znamená nedržet se přesně daných archetypů a ZS dělat spíše na míru hráčům (za zachování vyváženosti ). Akorát neudělám volitelné pravidlo jako ty, jen bych rozšířil Paladinovu schopnost vyrábět jedy na nemrtvé i na .... (teď nevím co má ten špión ).
Tak to se snažíme o stejnou věc jen já jsem po asi 1 roku upravování pravidel přišel na jednu věc čím víc budeš upravovat pravidla tým víc se od nich vzdálíš a čím to bude závaznější tým je to horší. A došel jsem na jednu věc jsou dvě možnosti buď časem dojedeš k tomu, že tvoje úpravy už nemají co dělat s DRD 2 a jsou tak závažné, že jsou to tvoje vlastní pravidla se základy na drd 2 což ti časem přejde dost nevyvážené a vytvoříš vše sám což není špatná možnost.
Druhá možnost je dělat úpravy tak jak jsou psány volitelná pravidla. Aby hra fungovala i když pravidlo budeš používat nebo ne.

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od Narim » 2. 2. 2014, 12:00

Já osobně s nějakou prerekvizitností mistrů plně souhlasím. Mistrovská povolání chápu jako propojení a vyšperkování pokročilých povolání, takže mi přijde trochu zcestné nějaké předpoklady na dosažení mistra rozbít. Myslím, že to ve výsledku vyprodukuje víc problémů než užitku. K mé postavě (přímo teď je to paladin) se taky příběhově hodí nějaké věci z divotvůrce, tak nedá se nic dělat, musím se k němu propracovat... ale to myslím není špatně, postavy se v příběhu vyvíjí a hra je zajímavější.
Když se vrátím k příkladu se špionem... sice je fajn, že jsem mistr v přípravě všemožných jedů a substancí, ale když nemám patřičné znalosti o nemrtvých a podobné verbeži, těžko se mi podaří vyrobit jed, který je je schopný ohrozit. Proto zde figuruje paladin. I fikčně se mi zdá logické, že když chci rozšířit své znalosti jedů, tak strávím nějaký čas studiem vyšších bytostí tak, abych je byl schopný otrávit. V našich houserules jsme si toto přiřadili už do pokročilých povolání formou ZS, kdy postava musí mít jednak povolání, která jedy vyrábí a pak buď vědmáka nebo hraničáře coby odborníky na boj proti všemožným hnusům. Pořád musím získat patřičné znalosti, ale aspoň to není vázané na mistry.

Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 12:51
Bydliště: Brno

Re: [brainstorming] Nová mistrovská povolání

Příspěvek od PotulnyDruid » 2. 2. 2014, 12:02

Narim píše:Já osobně s nějakou prerekvizitností mistrů plně souhlasím. Mistrovská povolání chápu jako propojení a vyšperkování pokročilých povolání, takže mi přijde trochu zcestné nějaké předpoklady na dosažení mistra rozbít. Myslím, že to ve výsledku vyprodukuje víc problémů než užitku. K mé postavě (přímo teď je to paladin) se taky příběhově hodí nějaké věci z divotvůrce, tak nedá se nic dělat, musím se k němu propracovat... ale to myslím není špatně, postavy se v příběhu vyvíjí a hra je zajímavější.
Když se vrátím k příkladu se špionem... sice je fajn, že jsem mistr v přípravě všemožných jedů a substancí, ale když nemám patřičné znalosti o nemrtvých a podobné verbeži, těžko se mi podaří vyrobit jed, který je je schopný ohrozit. Proto zde figuruje paladin. I fikčně se mi zdá logické, že když chci rozšířit své znalosti jedů, tak strávím nějaký čas studiem vyšších bytostí tak, abych je byl schopný otrávit. V našich houserules jsme si toto přiřadili už do pokročilých povolání formou ZS, kdy postava musí mít jednak povolání, která jedy vyrábí a pak buď vědmáka nebo hraničáře coby odborníky na boj proti všemožným hnusům. Pořád musím získat patřičné znalosti, ale aspoň to není vázané na mistry.
Ano, já jsem jejich PJ :)
A Narim třeba nezmínil, že jedna naše hráčka se taky rozhodla, že chce být mistr toxického průmyslu. A postupně se propracovává ke všemu co potřebuje, jinými slovy, její postava se učí a vzdělává a nám všem to přijde fér a realistické.
Jestli chceš hodím ti náš návrh ZS pro pokročilé povolání ohledně výroby jedů a stylů boje na nelidské protivníky. Protože jak řekl Narim, my to na mistry vázané nemáme. :)
Naposledy upravil(a) PotulnyDruid dne 2. 2. 2014, 12:04, celkem upraveno 1 x.
under construction

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů