[Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

[Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Fafrin »

V družině teď řešíme přechod na hry mocných a dost jsme řešili zasvěcovací rituály.
Máme s nimi takový problém: Když už je budeme požadovat po někom, pro férovost bychom je měli požadovat po všech.
Mno, a v tom případě, jak by měl vypadat zasvěcovací rituál pro takového Mstitele či Ničitele, nebo Vůdce?
... ale i nějaký životní zážitek, rituál či zkušenost.
Nápady a návrhy k inspiraci sem.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Sarsaparillos »

Protože mistrovská povolání jsou ještě více než ta základní a pokročilá jen balíčkem ZS než nějakou kategorií dobrodruha, nepřijde mi osobně potřebné podmiňovat povolání jako celek nějakým tím vstupním rituálem, protože krom detailů (ZS) se postava nijak dále nevyvíjí. Pokud je ovšem v settingu běžné, že se postavy představují jako živlomágové nebo inkvizitoři, tj. že se nejedná jen o pravidlové pojmenování balíčku, ale i o pozici/povolání ve fikci, pak ty rituály větší smysl asi mají.
V tebou jmenovaných případech bych se vůbec nebál podmínit to organizacemi. Vůdce musí dosáhnout např. na postavení (2) a mít pod sebou alespoň 2 oddíly a 2 pomocníky po nějakou dobu. Ničitel může vstoupit do mystického řádu dračích mnichů, kde se po složení X zkoušek stane řádovým členem a dostane se mu vzdělání v některých speciálních oblastech. No a třeba mstitel se stane v organizaci knížecí tajné služby pomocníkem vrchního špióna Darth Gojka a ten mu odměnou za prolitou krev předává své životní zkušenosti.
Jinak u nás to v rámci testování fungovalo tak, že bylo potřeba takové menší zasvěcení pro každou ZS samostatně. Už normálně požadujeme fikční důvody pro to, aby si někdo mohl nějakou ZS vzít, popř. popolézt o úroveň v povolání, u mistrovských ZS jsou potom ta "kritéria" přísnější. Např. u mstitele jsem si napsal ke každé potenciální ZS podmínky, za kterých by se dala naučit - spouštěcí situace, osoby (učitelé), místa (zřídla, chrámy, cechy) a nebo předměty (knihy, artefakty). To se prokonzultovalo s vypravěčem a pokud během hraní nastala situace podmiňující nějakou ZS a byly na to zkušenosti, mohla se časem vzít.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Bart »

veskrze souhlas

"zasvěcovací rituály" jsme zavedli jako volitelné pravidlo jednak proto, že to může být cool a přidat zajímavé náměty na zápletky, jednak proto, že tím může vypravěč zastavit hráče-sprintery, kteří by se vydali nejkratší cestou k mistrům a už na čtrnácté úrovni sbírali schopnosti vyhrazené pro supermocné postavy (a na dvacáté úrovni jim byla pravidla těsná a požadovali další rozšíření o ještě mocnější ZS)

diskutovali jsme i o tom, zda zmiňovat konkrétní návrhy, jak by měly dané rituály vypadat a nakonec jsme to zavrhli - přecejenom strašně moc závisí na settingu, stylu hry, cílené obtížnosti, ale i třeba na interpretaci toho kterého povolání (záměrně jsme se snažili vyhnout tomu, aby byl každý divotvůrce gandalf s kloboukem a i nekromant se dá pojmout jako kladná postava), je teda asi lepší vymyslet něco na míru každé postavě - klidně ve spolupráci s hráči - než nastavovat univerzální hranice

skutečně se nabízí svázat mistrovské schopnosti například s:
- nějakou konkrétní organizací (řádem, cechem) nebo osobnostmi (několik málo mistrů), jejichž přízeň a důvěru musí hrdina získat, aby se od nich mohl učit,

- nějakou vzácnou a nedostupnou věcí (artefakt, surovina, kniha, ...), pro kterou se postava musí vydat na dobrodružnou výpravu, aby přístup k osvícení získala (sníst ještě teplé srdce draka; ponořit se do lázně v zapomenutém chrámu starých bohů někde v divočině; nechat se posednout démonem a přemoci ho; ukrást z královské pokladnice starou relikvii),

- zkušenostmi, které odpovídají tomu, že je postava skutečně tam mocná, že tomu dané ZS odpovídají (například vůdce s desítkami následovníků a úspěšný velitel v řadě bojů si zaslouží získat nějakou vůdcovskou ZS)

obecně se mi líbí, byť to nemusí sedět každému, aby rituály nebyly jen jednorázová událost, ale aby pro postavu měly nějaké dlouhodobé důsledky: nekromant se musí vykoupat v krvi tuctu panen, ale zanechá za sebou tolik stop, že po něm půjde celá inkvizice; žrec vstoupí do pohanského řádu a ztratí kvůli tomu přízeň krále; požití jedů a psychotropik způsobí stínovi trvalé jizvy činící ho citlivým vůči přímému slunečnímu svitu nebo vracející se noční můry; paladin se musí zříct vlastní rodiny a odvrhnout všechny přátele, kteří nejsou členy církve... - pokud možno, aby takový "rituál" byl nejen výzvou ve smyslu dobrodružství, ale skutečně morální otázkou, která stavá hráče před rozhodnutí o prioritách postavy a vnáší do hry téma "pro moc se musí něco obětovat" (a kdy už je oběť příliš vysoká), aby nějak rozvíjel její charakter a určoval další vývoj hry - kam se postavy vydají, na jakou stranu se přidají, co budou jejich nové sny, cíle a ambice

současně je možné takovéto podmínky formulovat nejprve tvrdě a ultimátně, ale pak nechat hráče hledat způsoby, jak je splnit s co nejmenšími následky: nekromant musí rituál dlouho a pečlivě utajovaně připravovat a potřebuje na to spoustu pomocníků - které pak musí samozřejmě zabít; žrec se může pokusit politicky získat pro pohanský řád toleranci a legitimizovat tak svoje členství; stín může testovat na lidech různé kombinace lektvarů a jedů tak dlouho, až najde tu s žádoucími účinky ale omezenými vedlejšími efekty; paladin může přesvědčit všechny, na kterých mu záleží, aby vstoupili do stejného bratrstva...
Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 12:31

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Narnas »

Souhlasím s tím, co je výše napsané, tedy fikční podmínění a princip mistrů-učitelů.

Vycházel bych z toho, že mistrovské dovednosti nepřijdou jen tak. Není to něco co se naučím tím, že svoji dovednost procvičuji dostatečně dlouho. Potřebuji nějaké mistra, který moji dokonale zvládnutou dovednost posune na kvalitativně jinou vyšší úroveň. No a pak se přímo nabízí, že musím daného učitele přesvědčit o svých kvalitách. Dokázat, že jsem hoden, aby mě učil, že jsem vyzrálý na tolik, abych tak velkou moc dokázal zvládnout a použít správně. (Správně se může lišit dle zálib a charakteru mistra).
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Uživatelský avatar
Thror
Příspěvky: 239
Registrován: 19. 8. 2007, 22:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Thror »

Fafrin píše:V družině teď řešíme přechod na hry mocných a dost jsme řešili zasvěcovací rituály.
Máme s nimi takový problém: Když už je budeme požadovat po někom, pro férovost bychom je měli požadovat po všech.
Mno, a v tom případě, jak by měl vypadat zasvěcovací rituál pro takového Mstitele či Ničitele, nebo Vůdce?
... ale i nějaký životní zážitek, rituál či zkušenost.
Nápady a návrhy k inspiraci sem.
Mstiteľ mi príde celkom jednoduchý, ak máš vo svojom svete nejakú asasínsku/ninjovskú grupu, alebo tajnú službu ktorá by hráčovi zadala nejakú zakázku na niekoho hlavu. Skús si predstaviť, ako by vyzeralo zasvetenie do Assassínskeho rádu v hrách Assassins Creed, podľa mňa by novica preskúšali zo svojho kréda, či mu naozaj rozumie, a preskúšali si jeho fyzickú zdatnosť v rôznych disciplínach, možno by mu dali nejaké to vybavenie a dodatočný tréning s ním.

K Ničiteľovi by mi na zasvecovací rituál za inšpiráciu poslúžila jedna scéna z hry Far Cry 3, kde jedna šamanka sfetuje hlavného hrdinu, a ten potom v snovom svete poráža rôznych svojich vnútorných démonov (a keby ich neporazil, tak skutočne umrie). Ale aj inde sa dajú čerpať inšpirácie pre zasvetenie tvrdého zabijáka príšer. Niekto by po ašpirantovi na Ničiteľa napr. mohol požadovať, aby zabil vyvernu a vykúpal sa v jej krvi. Zasvecovací rituál Grey Wardenov z hry Dragon Age by bol tiež podľa mňa použiteľný pri Ničiteľovi. Alebo nejaká viac hardcore verzia skúšky tráv zo Zaklínača.

U Vodcu ma napadá tých inšpirácií menej. Celkom dobrý príklad na uvedenie postavy do povolania Vodcu je v knihe Strach Múdreho Muža (Old Man's Fear, Patrick Rothfuss), kde si hlavnú postavu Kvotha zoberie pod krídla na istú dobu jeden veľmi mocný človek, a vysvetľuje mu skutočný význam moci a dvorské pomery a tak (popisujem to hmlisto aby som nič nevyspoiloval ak si to náhodou budete niekto čítať). Prakticky všetky príklady zasvetenia niekoho do vodcu, čo ma napadajú, majú formu "nejaký mocnejší týpek ukazuje budúcemu vodcovi, ako sa veci majú, a dáva mu rôzne skúšky".
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Bart »

učitelé jsou určitě dobré řešení, ale ne jediné - ne každému to musí sedět (například mně - v mých hrách se supermocných postav a organizací vyskytuje minimum a když už, tak tam většinou nejsou proto, aby si vyškolovaly konkurenci - víc se mi líbí příběhy postav, které si postupně na všechno přijdou samy a vyškrábou se ze dna na vrchol moci bez pomoci shůry. Na silných organizacích mi připadá něco moc klišovitého, takový vypravěčův deus ex machina který může všechno. Mám radši, když má každý svoje slabiny a problémy a snaží se horko těžko udržet získané postavení a k tomu mi školení hráčský postav moc nesedne - byť příběhově opodstatněné výjimky by se určitě našly.)

jinak se mi líbí, co z těch příspěvků vyplývá trochu pod čarou - že k "zasvěcení" nemusí být potřeba jenom dělat dobře to, co už dělám, ale prokázat i určitou všestrannost nebo překročit svůj stín: bojovník může potřebovat něčí uznání a úctu (ne tím, kolik zbuší příšer, ale svým vystupováním, pokorou, mravní zásadovostí, společenskou obratností, ...), kouzelník zase naopak třeba přežít v drsných podmínkách (najít si cestu skrz tělesné zkoušky, vyřešit nějaký problém bez magie) - tímhle způsobem může být zasvěcení i spojené se získáním potřebné podmiňující úrovně v nějakém novém povolání (hraničář se poprvé vydá na lov běsů, aby získal úroveň vědmáka a mohl se stát ničitelem, ...)

na jednu stranu to může znovu pomoci přibrzdit hráče, kteří mají příliš úzce vyprofilované postavy schopnostmi i charakterem a zajímavě zpestřit hru, přinést nový typ výzev a i třeba pomoci pozměnit žánr, pokud se skupina shodne, že po patnácti úrovních prolézání jeskyň chce zkusit něco trochu jiného

na druhou stranu, pokud si hráč vyrobí postavu která do všeho jenom bezhlavě mlátí, tak je to asi proto, že ho baví do věcí bezhlavě mlátit - a pokud ho začnu nutit, aby s nimi místo toho povídal, tak ho to taky může dost rychle začít štvát...
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od PotulnyDruid »

Já obecně myslím že v tomhle se meze fantasii nekladou. Řeknu příklad, jak jedna z našich postav přišla k mistrovskému povolání.

Sestra hraje za elfku, která započala "kariéru" dobrodruha tak, že ji kult kouzelníků vyvraždil kvůli rituálu vesnici. Tudíž se zvedla a vydala se do světa za pomstou. Jelikož jsme chtěli mít trochu okořeněnější hru, tak jsme postavám dávali peprnější rasové schopnosti. Elfce chtěla pomoci v pomstě dryáda, a tak ji dala schopnost, pozřít esenci člověka kterého zabije, a pak se na něj měnit (použili jsme Měniče podob u šamana). Což elfka využívala k infiltraci a získávání informací, v podobě kouzelníků, které už zabila. Po dvou letech hry, se už celkem namakaná, dostala k poslednímu a dosáhla tak pomsti. V této chvíli se nám dostali do ruky pravidla pro mistry a sestře se zalíbil pro další vývoj postavy černokněžník. Tak navrhla a domluvili jsme se, že ti okultisti byli černokněžníci a jelikož je elfka všechny pozřela, prosakují jejich vědomosti do její mysli.
under construction
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Bart »

skvělej příklad!
současně ale když je to něco, co hráč splní před tím, než ví, že to má bejt "zasvěcovací rituál", tak to nemá ty ostatní herní efekty, který můžou bejt u některejch skupin žádoucí... //a schválně píšu hráč, postava to může dělat nevědomky i tak//
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Ocho »

Thror píše:Mstiteľ mi príde celkom jednoduchý, ak máš vo svojom svete nejakú asasínsku/ninjovskú grupu, alebo tajnú službu ktorá by hráčovi zadala nejakú zakázku na niekoho hlavu. Skús si predstaviť, ako by vyzeralo zasvetenie do Assassínskeho rádu v hrách Assassins Creed, podľa mňa by novica preskúšali zo svojho kréda, či mu naozaj rozumie, a preskúšali si jeho fyzickú zdatnosť v rôznych disciplínach, možno by mu dali nejaké to vybavenie a dodatočný tréning s ním.
Obdobné zkoušení schopností mi přijde smysluplné při přijímání do organizace, ale jak už tu psal Bart, ne každému tohle vyhovuje jako zasvěcovací rituál.
Osobně se mi nelíbí, když se k postavám na vysokých úrovních přistupuje jako k novicům a začátečníkům (aneb kvůli rostoucí úrovni postav rostou úrovně stráží a uklízeček). Tj. spíše než zaučení mistrem bych uvítal poražení jiného mistra nebo v případě assassinské guildy bych dal nějaký quest, který by splnili jen ti nejlepší, ti by se sezvali na "rokování" a poslední přeživší je mistr :)
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Narim »

Myslím, že u některých mistrů by mohl jejich zasvěcovací rituál vypadat i tak, že místo učení se od mistrů, respektive zabitím úřadujícího mistra, by si sami založili vlastní organizaci a vypracovali by ji na určitý stupeň Moci. Nabízí se to hlavně u vůdce, ale dokážu si to představit i u inkvizitorů, mstitelů, paladinů, divotvůrců. Když toto pojetí vezmeme do extrému, může postava klidně být i třeba úplně prvním zástupcem mistrovského povolání ve svém světě a může učit své schopnosti další adepty. Fantazii se opravdu meze nekladou.
Ono i to pojetí "učím se od mistra" může být provedené zajímavým způsobem, nabízí se třeba živlomág, který by cestoval světem a hledal by bytosti, které jsou jádrem jednotlivého živlu a od těch by se učil. Když už se pohybujeme u tak mocných postav, přijde mi trochu škoda omezit se na "najdu nejbližšího arcimága/arcimasomlýnka/arcilupiče", který mě naučí pár fint.
Uživatelský avatar
Thror
Příspěvky: 239
Registrován: 19. 8. 2007, 22:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Thror »

Ocho píše:Obdobné zkoušení schopností mi přijde smysluplné při přijímání do organizace, ale jak už tu psal Bart, ne každému tohle vyhovuje jako zasvěcovací rituál.
Osobně se mi nelíbí, když se k postavám na vysokých úrovních přistupuje jako k novicům a začátečníkům (aneb kvůli rostoucí úrovni postav rostou úrovně stráží a uklízeček). Tj. spíše než zaučení mistrem bych uvítal poražení jiného mistra nebo v případě assassinské guildy bych dal nějaký quest, který by splnili jen ti nejlepší, ti by se sezvali na "rokování" a poslední přeživší je mistr :)
S pristupovaním k pokročilým postavám ako k novicom by som mal problémy aj ja, of course.
Hm, tvoj návrh s assassinskou guildou mi skôr pripadá ako spôsob, ako získať značnú Moc, a nie ako vhodný spôsob na získania povolania Mstiteľ. Čo je vlastne niečo, čo mi nesedí na dosť návrhoch tu v tomto topicu. Väčšina ich je asi tak o 20% viac epic, než by podľa mňa malo byť získanie majstrovského povolania. Asi záleží od toho, s koľkými majstrami ľudia rátajú pre svoj svet. V tom mojom sa počet majstrov bude rátať v dvoj až trojciferných hodnotách, takže zasvetenie do majstrovského povolania si chcem nastaviť aby bolo epické, ale nie až tak vrcholovo epické.

A nemôžem si odpustiť jeden nevkusný a juvenilný návrh na majstrovské zasvetenie. Ašpirant na Paladina Ynnar Rút (Asterion) musí navštíviť všetky tajné "kláštory" Ynnar Rút a v každom pretiahnuť matku predstavenú.
Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 12:31

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Narnas »

Souhlasím s Narimem. Když jsem mluvil o učení se od mistra, tak jsem neměl úplně na mysli CP s mistrovskými dovednostmi, kdy je učitel "pár stránek" před žákem. Paleta mistrů může být dost široká, od bytostí živlových/snových/ jakýchkoliv až po zastrčené prastaré svitky jejichž text se vyjeví jen tomu kdo je hoden. Nebo duše dávno mrtvých bojovníků, stratégů a dalších legend. Jejichž vyvolání a přesvědčení je samo o sobě výzvou. Vemte si co by současní generálové dali za možnost mluvit a učit se od Caesara, Alexandra a nebo Hanibala. To jsou praví učitelé mistrů a to, že jsou staletí mrtví? No chcete být mistři ve svém oboru a to něco stojí...
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 12:31

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Narnas »

Thror píše: Väčšina ich je asi tak o 20% viac epic, než by podľa mňa malo byť získanie majstrovského povolania.
.
Na tomhle něco bude.
Já bych možná navrhl využít toho, že mistři nejsou ucelená povolání, ale balíček ZS a klidně vzít dané zasvěcení na konkrétní ZS. Chceš se naučit něco co umí více méně každý Inkvizitor. (Je to spíš rozšíření povolání a žádná krutě přísná věc). Pak to postavu naučí asi každý lepší Inkvizitor. Chceš se naučit něco velmi mocného co dokázal někdo kdo naposledy žil před 1000 lety...hurá na epic quest.

Samozřejmě co je co a co se půjde naučit běžně a co epicky pak záleží na počtu mistrů a celkově nastavení družiny a světa.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od Bart »

Narim píše:Myslím, že u některých mistrů by mohl jejich zasvěcovací rituál vypadat i tak, že místo učení se od mistrů, respektive zabitím úřadujícího mistra, by si sami založili vlastní organizaci a vypracovali by ji na určitý stupeň Moci. Nabízí se to hlavně u vůdce, ale dokážu si to představit i u inkvizitorů, mstitelů, paladinů, divotvůrců. Když toto pojetí vezmeme do extrému, může postava klidně být i třeba úplně prvním zástupcem mistrovského povolání ve svém světě a může učit své schopnosti další adepty. Fantazii se opravdu meze nekladou.
Ono i to pojetí "učím se od mistra" může být provedené zajímavým způsobem, nabízí se třeba živlomág, který by cestoval světem a hledal by bytosti, které jsou jádrem jednotlivého živlu a od těch by se učil. Když už se pohybujeme u tak mocných postav, přijde mi trochu škoda omezit se na "najdu nejbližšího arcimága/arcimasomlýnka/arcilupiče", který mě naučí pár fint.
souhlas
první odstavec můžu interpretovat třeba tak, že divotvůrce / živlomág, který hledá přístup na vyšší úroveň magie potřebuje prostě provést strašnou spoustu experimentů a pokusů, najít, přeložit a prostudovat všemožné grimoáry včetně dávno ztracených svazků, hlubokým rozbor se dostat k něčemu úplně novému... a jelikož by mu to samotnému zabralo asi tak celý život, tak se nabízí prostě si založit nějaké bratrstvo nebo kouzelnickou školu s několika desítkami následovníků (včetně pokročilých kouzelníků, které budou učit novice a povedou výzkum) a nechat většinu práce udělat je

současně mu nic nebrání, aby si své učně začal vychovávat už o několik úrovní dřív, než vstup na mistrovské povolání plánuje a aby tedy ve hře nevznikla díra "tak, teď dva roky jenom řídím instituci a bádám, pak se pohneme dál"; pořád bych ale na závěr celého procesu dal nějakou velkolepou scénu, kdy se hrdinovi podaří vyvolat démona z nižších sfér a získat od něj klíč k nevídané moci výměnou za svojí duši (už to nemusí být těžká zkouška, stačí to popsat)
Thror píše:Asi záleží od toho, s koľkými majstrami ľudia rátajú pre svoj svet. V tom mojom sa počet majstrov bude rátať v dvoj až trojciferných hodnotách, takže zasvetenie do majstrovského povolania si chcem nastaviť aby bolo epické, ale nie až tak vrcholovo epické.
samozřejmě, záleží
pro srovnání - v naší autorské hře, kterou jsme hráli v průběhu prací na příručce, byli od každého mistrovského povolání v jednom království řádově jednotlivci (jakože fakt max pět) a úroveň infrastruktury byla záměrně nastavená tak, že cestování mezi královstvími už bylo samo o sobě dost vzácné - mistrovská povolání teda byla vyhrazená pro postavy, které už byly velmi mocné a pohybovaly se na vrcholné úrovni
nikomu nic ale nebrání, aby to pojal jinak
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: [Hry Mocných] Zasvěcovací rituály

Příspěvek od PotulnyDruid »

Narim píše:...nabízí se třeba živlomág, který by cestoval světem a hledal by bytosti, které jsou jádrem jednotlivého živlu a od těch by se učil. Když už se pohybujeme u tak mocných postav, přijde mi trochu škoda omezit se na "najdu nejbližšího arcimága/arcimasomlýnka/arcilupiče", který mě naučí pár fint....
Souhlas.
Mimochodem s Narimem jsem spoluhráči.
A stejně jak jsi se dostal k paladinovy ty Narime? Při jedné obzvláště nebezpečné výpravě do zřícenin "gladiátorské" arény dávno zaniklé civilizace, jste s družinou museli vymlátit pár potvor co tam přežili, překonat pasti a poradit si se zmrzlíkem pokud si pamatuji. A na konci toho celého jsi našel prastarý kodex s postupy a bojovými technikami, které nikdo neznal a začal jsi s toho sosat "paladinské ZS"

Jen ještě podotknu, že aby na našem světě mistři dva roky herního času nebyli a pak najednou byli. Tak jseme to udělali tak, že buď ty vědomosti a schopnosti má opravdu málo NPC, třeba dva na celí svět a nebo jsou to vědomosti ztracené a čekají na znovu objevení (viz paladin), popřípadě je musí postava získat on mocných bytostí (běsové, draci...) nebo od bytostí snového světa.
under construction
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů