Plánované příručky

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Fafrin » 5. 10. 2015, 22:45

Ono to tak skoro je. Akorát nemusíme řešit grafiku.
Na druhou stranu nemáme ani placené vývojáře, ani testery.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2417
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od ShadoWWW » 5. 10. 2015, 23:41

To vše chápu, jen mě zajímá, proč je změna pravidel takový super-dlouhodobý problém?
On je to vlastně nekonečný problém. Všechna stolní RPGčka se neustále nějak vyvíjejí. Jediné, co je odlišuje, je cílová skupina.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
Snílek
Příspěvky: 70
Registrován: 5. 2. 2015, 19:17
Bydliště: Svět čiré fantazie

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Snílek » 10. 10. 2015, 13:40

Snad je to nekonečný problém, ale když se ta změna pravidel (která jsou děravá jako ementál) už tak dlouho plánuje...
Všechno, i strach, má v životě své místo.

Uživatelský avatar
Snílek
Příspěvky: 70
Registrován: 5. 2. 2015, 19:17
Bydliště: Svět čiré fantazie

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Snílek » 6. 11. 2015, 19:50

No, ale snad do roku 2020 něco vyjde.
Všechno, i strach, má v životě své místo.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2417
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Plánované příručky

Příspěvek od ShadoWWW » 6. 11. 2015, 20:38

V Česku je obecně problém malé hráčské základny, která by hru hrála a tím i současně testovala. Z toho plyne i malinkatý vývojářský tým a vše kolem. Pokud nechceš čekat, jsou dvě možnosti:
1) Upravit si hru podle sebe
2) Sáhnout po jiné hře na hrdiny
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Nernam
Příspěvky: 3
Registrován: 1. 11. 2015, 21:27

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Nernam » 8. 11. 2015, 08:33

ShadoWWW píše:V Česku je obecně problém malé hráčské základny, která by hru hrála a tím i současně testovala. Z toho plyne i malinkatý vývojářský tým a vše kolem. Pokud nechceš čekat, jsou dvě možnosti:
1) Upravit si hru podle sebe
2) Sáhnout po jiné hře na hrdiny
Nebo se zapojit do vývoje/testování a tím vydání nových pravidel urychlit?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7643
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Plánované příručky

Příspěvek od York » 8. 11. 2015, 11:45

Nernam píše:Nebo se zapojit do vývoje/testování a tím vydání nových pravidel urychlit?
Tohle si nepochybně v době vývoje DrD+ myslela spousta lidí. Obývám se, že si ale pod "urychlit" představovali něco trochu jiného, než nakonec dostali ;)

Nernam
Příspěvky: 3
Registrován: 1. 11. 2015, 21:27

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Nernam » 8. 11. 2015, 12:16

York píše:
Nernam píše:Nebo se zapojit do vývoje/testování a tím vydání nových pravidel urychlit?
Tohle si nepochybně v době vývoje DrD+ myslela spousta lidí. Obývám se, že si ale pod "urychlit" představovali něco trochu jiného, než nakonec dostali ;)
Tak s DrD+ ani jeho vývojem jsem nikdy nepřišel do styku, takže teď netuším o čem je řeč.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Pepa » 14. 11. 2015, 12:42

Včera jsem po delší době zase otevřel Bestiář a vážně si říkám, že to je jedna z nejlepších věcí v češtině, která kdy pro RPG vyšla. :clap: Nechcete náhodou udělat Bestiáři další díl?

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 186
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Nuloen » 14. 11. 2015, 15:43

Pepa píše:Včera jsem po delší době zase otevřel Bestiář a vážně si říkám, že to je jedna z nejlepších věcí v češtině, která kdy pro RPG vyšla. :clap: Nechcete náhodou udělat Bestiáři další díl?
to by snad ocenili všichni
a myslím si že by s tím klidně i lidi tady rádi pomohli

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 186
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Nuloen » 15. 11. 2015, 10:37

dáte do toho i nějaký systém využití manévrů mimo boj
třeba co by se stalo kdyby
někdo použil manévr mocně na dveře
někdo použil manévr mocně při shazování stromu na cestu
používá manévry při výrobě věcí
co se stane když při výrobě meče někdo použije manévr rozsáhle :D
co se stane když při výrobě masti někdo a využije manévr lstivě
atd. atd. a <td>

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Fafrin » 15. 11. 2015, 21:28

Použití manévrů jinde než ve střetu bude popsáno, ale nějaké extra efekty mimo současné od toho nečekejte.
(Rozsáhlá výroba meče vede k výrobě více mečů - je potřeba mít odpovídající množství materiálu a jiných prostředků, ovšem.)
Manévry ve výrobě celkem najdou své místo.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Snílek
Příspěvky: 70
Registrován: 5. 2. 2015, 19:17
Bydliště: Svět čiré fantazie

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Snílek » 1. 12. 2015, 14:56

Na takové úpravy se moc těším.
A bylo by možné stanovit alespoň odhad doby, kdy bude nová verze vydaná?
Jenom aby jsme měli tušení.
Všechno, i strach, má v životě své místo.

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 186
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Nuloen » 17. 12. 2015, 18:36

Rozvede se nějak magie blesků?
v bestiáři má baba jaga v charakteristice magii blesků(co si vzpomínám)
v popisu čaroděje se o něm dost mluví, ale v popisu schopností už se mluví jenom o větru.
a nevidím způsob jak by přítomnost ohně ani větru(no možná větru), nějak působila na čaroděje, tak aby dostal mistrovství. A schilování se k bouřce se stává příliš zřídka a mohlo by narušit ponoření do hry(vypravěč by musel pořád hlásit jaké je počasí, nebo by musel stanovit že najednou se přihnali mračna a začalo hřmít)
zatím to máme tak, že magie větru je telekineze a pokud do toho čaroděj dává sílu, tak si pomáhá i větrem.
a blesky se počítají do větru, pokud mají omračovat, způsobovat bolest, paralizovat(až do míry zabití, odrovnání nervové soustavy), a vytvářet kinetickou energii(vrhnutím oblouku někoho odhodím, rozrazím skálu, nebo hradbu, nebo roztříštím brnění)
a pokud tím chci něco tavit, nebo žhavit, nebo zpopelnit, tak si beru bonusy z ohně.
takže světlo je takový skrytý subdruh magie.
což mě přivádí na dotaz:
pokud se záblesk na oslepení počítá do ohně, můžu pomocí magie ohně vytvořit světelný paprsky, který používal gandalf a nasimulovat do nich sluneční světlo a používat to na upíry?
a pokud by někdo měl zbraň stvořenou jenom z plamenů(balrog), mohl bych mu ji zablokovat i magií větru?

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2328
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Plánované příručky

Příspěvek od Bart » 11. 1. 2016, 23:52

Nuloen píše:Rozvede se nějak magie blesků?
u nás nikdy nikdo čaroděje, který by používal blesky, nehrál, takže jsem nikdy neměl potřebu nad tím víc přemýšlet, ale intuitivně bych to považoval za odnož magie ohně, se kterou to má společné nejtypičtější projevy (hodit po někom bleskem je podobné jako vyšlehnout jazyk plamenů nebo vystřelit ohnivou kouli) a pro jednoduchost bych to zařadil celé tam

rozpracovávat to na samostatnou magii může být zajímavé houserule, pokud po tom některý z vašich hráčů touží, ale nezdá se mi to nutné, čaroděje to ve skutečnosti oslabí (zúží to působení současných ZS) a nic zas tak moc zajímavého nepřidá, takže by to v pravidlech spíš jenom zabíralo místo...
což mě přivádí na dotaz:
pokud se záblesk na oslepení počítá do ohně, můžu pomocí magie ohně vytvořit světelný paprsky, který používal gandalf a nasimulovat do nich sluneční světlo a používat to na upíry?
záblesky na oslepení nebo světlo na svícení v rámci magie ohně běžně hrajeme
jestli funguje magická imitace slunečních paprsků na upíry jsem nikdy neřešil, ale intuitivně bych spíš řekl, že ne - jejich zranitelnost je pro mě spojená s magickou mocí slunce, kterou paprsky spíš zprostředkovávají, než že by byly zhoubou samy o sobě...
a pokud by někdo měl zbraň stvořenou jenom z plamenů(balrog), mohl bych mu ji zablokovat i magií větru?
pokud je to uvěřitelné, tak ano - silný vítr může plameny ohnout do strany a odklonit od cíle, nebo oheň dokonce i sfouknout

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host