[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Nuže, včera jsem hrál hru se svými bývalými hráči a musím dát za pravdu. Kamarádovi druidovi se okamžitě zalíbil živlomág a on byl schopen během jednoho sezení postoupit o 5 úrovní (je to hodně i když jsme hráli celé odpoledne)! Během pár chvil vyhnal lapky z vesnice a skřeti raději zalezli zpět do země. Ještě zajímavější pak byla výprava na moře, kde měl se svou magií vody velkou výhodu.
PS: Pokud se divíte, jak mohl postoupit o tolik úrovní za jedno sezení, je to proto, že zastávám názor, který uvedl jistý fanoušek v sekci Domácích pravidel. Ten řekl, že odměňovat se mají postavy a ne hráči. A tak mu připadá nesmysl, dávat za sezení 4 body zkušeností a za odměnu pouhé 2. Z osobního hraní mi přišlo zajímavější odměnit postavu okamžitě, než na konci sezení (1-2 body např. na konci konfliktu či zápletky). Jelikož je můj hráč druida velice aktivní a někdy bohužel i zbrklý.
PS: Pokud se divíte, jak mohl postoupit o tolik úrovní za jedno sezení, je to proto, že zastávám názor, který uvedl jistý fanoušek v sekci Domácích pravidel. Ten řekl, že odměňovat se mají postavy a ne hráči. A tak mu připadá nesmysl, dávat za sezení 4 body zkušeností a za odměnu pouhé 2. Z osobního hraní mi přišlo zajímavější odměnit postavu okamžitě, než na konci sezení (1-2 body např. na konci konfliktu či zápletky). Jelikož je můj hráč druida velice aktivní a někdy bohužel i zbrklý.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Tak zkus příště místo vyhnání lapků z vesnice vyhnání okupantů z království a třeba to bude i na víc než jedno sezení.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
A ako fikcne zdovodnis taky brutalny narast moci a schopnosti jednej postavy v hernom svete za tak kratku dobu? Dokazu to aj ine postavy/NPC? Ak nie, preco? A ako potom tvoj svet vyzera, su tam sami 30-50 urovnovi borci?OneAboveAll píše:Nuže, včera jsem hrál hru se svými bývalými hráči a musím dát za pravdu. Kamarádovi druidovi se okamžitě zalíbil živlomág a on byl schopen během jednoho sezení postoupit o 5 úrovní (je to hodně i když jsme hráli celé odpoledne)! Během pár chvil vyhnal lapky z vesnice a skřeti raději zalezli zpět do země. Ještě zajímavější pak byla výprava na moře, kde měl se svou magií vody velkou výhodu.
PS: Pokud se divíte, jak mohl postoupit o tolik úrovní za jedno sezení, je to proto, že zastávám názor, který uvedl jistý fanoušek v sekci Domácích pravidel. Ten řekl, že odměňovat se mají postavy a ne hráči. A tak mu připadá nesmysl, dávat za sezení 4 body zkušeností a za odměnu pouhé 2. Z osobního hraní mi přišlo zajímavější odměnit postavu okamžitě, než na konci sezení (1-2 body např. na konci konfliktu či zápletky). Jelikož je můj hráč druida velice aktivní a někdy bohužel i zbrklý.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
To je sice regulérní arugmentace, ale na druhou stranu je to hra, takže tahle otázka je relevantní jen v případě, že hráče skutečně trápí. Miliónům hráčů po celém světě dneska například nepřijde nijak divné, když si založí novou postavu ve WoW, za pár hodin s zabíjí draky a za pár dní nejmocnější bytosti světa.crowen píše: A ako fikcne zdovodnis taky brutalny narast moci a schopnosti jednej postavy v hernom svete za tak kratku dobu? Dokazu to aj ine postavy/NPC? Ak nie, preco? A ako potom tvoj svet vyzera, su tam sami 30-50 urovnovi borci?
Spíš bych kladl otázku, co dělat v případě, že "úrovně dojdou". Dvojka na ně sice tuším pevný strop nemá, ale když budou hráči počítat zdroje ve stovkách, tak imho nebude reálně možné, aby je vůbec za hru stihli vyčerpat .
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ano, ale WoW je imho sracka (nove, nie stare RTS). A da sa to preto, aby mohli z hracov mesacne vytahovat hromadu penazi.
EDIT: Ak to hracom nevadi, ako by sa postavili k tomu, ze looser, ktoreho v hostinci skopali za krivy pohlad, ich o dva dni rozprasi ako male deti, lebo z levelu 1 je zrazu na leveli 40
EDIT: Ak to hracom nevadi, ako by sa postavili k tomu, ze looser, ktoreho v hostinci skopali za krivy pohlad, ich o dva dni rozprasi ako male deti, lebo z levelu 1 je zrazu na leveli 40
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Protivníci ve WoW nelevlují.crowen píše:EDIT: Ak to hracom nevadi, ako by sa postavili k tomu, ze looser, ktoreho v hostinci skopali za krivy pohlad, ich o dva dni rozprasi ako male deti, lebo z levelu 1 je zrazu na leveli 40
edit:
BTW pro mě je třeba tahle otázka taky ve stolních RPG podstatná a preferuju hry, kde je "rychlost růstu" postav aspoň trochu uvěřitelná. Chci tím ale říct, že to není žádné nepřekročitelné paradigma. Ba právě naopak, drtivá většina hráčů dneska hraje hry, kde tahle otázka podstatná není a jediným kritériem nastavení rychlosti levlování je, aby to ve hře působilo plynule a odpovídalo to rychlosti procházení připraveného contentu.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Přesně tak pane skeptiku. V mém světě je možné potkat velmi mocné postavy v každém městě.A ako potom tvoj svet vyzera, su tam sami 30-50 urovnovi borci?
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Kód: Vybrat vše
Ano, ale WoW je imho sracka
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Off topic, šoupnout prosím někam jinam asi od Příspěvek od ilgir » 28. 12. 2013, 14:03, dál už to nemá se Hrou mocných nic společného.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ten príklad u Mstiteľovej Sebaobrany mi pripadá úplne domotaný a nelogický. (Strana 28, pre rýchle nalistovanie)
Chce skřeta se sekerou srazit k zemi a zvýšit mu Ohrožení. -> Ok, chápem.
Ve své akci mu zarazí do obličeje jeho vlastní sekeru s využítím manévru přesně. -> Ehm. Síce to vôbec nesúvisí s predošlou vetou, ale ok. Práve urobil niečo, čo vôbec nesúviselo s jeho úmyslami pre toto kolo, a príklad ani neuvádza, či to urobil ako akciu alebo v rámci protiakcie.
Gojko ho poté bodne dýkou do nohy a použije manévr lstivě. -> Excuse me? Takže práve použil 2 útočné akcie za 1 kolo? A prečo bodá do nohy protivníka, čo má v tvári sekeru? Ten protivník snáď nie je vyradený? Prečo u zarazenia sekery do tváre nie je napísané, čo vlastne tá akcia spôsobila? Zvýšila skřetovi ohrozenie? Ja by som povedal že "zarazenie sekery do tváre" je vyradzovacia akcia. Každopádne, pokiaľ viem, tak žiadne povolanie nedokáže urobiť za jedno kolo dve rôzne útočné akcie, a to ani keď má nejaký ten útočný manéver zdarma.
Je si vědom nadáni protivníka, která mu dá druhý manévr lstivě zdarma. To by znemožnilo udělit mu hloupě. -> O žiadnom udelovaní hloupě sa v pravidlách pre Mstiteľa nepíše. Hm, ani u Válečníka.
Gojko se rozhodne vyčerpat a kopí ho jen škrábne. -> Ocenil by som keby tu bolo napísané, aký efekt toto škrabnutie má na Gojka. Ohrozenie +1? Nič? Telesná jazva? Aj keď pre účel príkladu to nie je nutné.
Dále určí, že sražené kopí probodne nohu ležícího skřeta se sekyrou. Nechce-li Průvodce hrou nechat skřeta vyřadit, musí si za něj hodit na výzvu. -> Takže ten skřet leží so sekerou v tvári a dýkou v nohe a ešte nie je vyradený.
Ináč aj popis samotnej Sebaobrany je trochu podivný v bode:
Mstitel může pomocí dovednosti <blabla> využívat proti protivníkovi manévry zdarma jeho zbraně pro boj zblízka.
Aj keby sme to upravili na "využívat proti protivníkovi zdarma manévry jeho zbraně pro boj zblízka," tak by to čisto logicky znamenalo len to, že keď má protivník napr sekeru, vďaka ktorej má presne zdarma, tak proti nemu môžeme použit presne zdarma. Nikde v tej popiske nie je napísané, že protivníka môžeme napadnúť jeho vlastnou zbraňou.
Je to síce jasné z flavour textu a hmlisto jasné z príkladu, ale aj tak mi to príde ako chyba v "pravidlovej právničine".
A zdá sa mi zvláštne, že Mstiteľ dokáže odkloniť iba tie útoky, proti ktorým neuspeje a vyčerpá sa. Takže keď na mňa niekto zaútočí a ja proti tej akcii v pohode uspejem, pretože som skiller Mstiteľ, tak nemôžem jeho čepeľ odkloniť na niekoho iného, ale keď by som hodil horšie a neuspel, tak by som mohol. Ako, pochopil by som argument, že to je tak urobené aby nemohol Mstiteľ len tak zadarmo vykostiť bandu nepriateľov ich vlastnými akciami, ale na to by som protiargumentoval tak, že stačilo k presmerovaniu útoku dať nejakú cenu v zdrojoch na aktiváciu. Takže presmerovávanie by stálo povedzme 2 telesné zdroje ak Mstiteľ presmeruváva akciu proti ktorej uspel, a <Ohrozenie> zdrojov, keby presmeruvával akciu proti ktorej sa vyčerpal.
Chce skřeta se sekerou srazit k zemi a zvýšit mu Ohrožení. -> Ok, chápem.
Ve své akci mu zarazí do obličeje jeho vlastní sekeru s využítím manévru přesně. -> Ehm. Síce to vôbec nesúvisí s predošlou vetou, ale ok. Práve urobil niečo, čo vôbec nesúviselo s jeho úmyslami pre toto kolo, a príklad ani neuvádza, či to urobil ako akciu alebo v rámci protiakcie.
Gojko ho poté bodne dýkou do nohy a použije manévr lstivě. -> Excuse me? Takže práve použil 2 útočné akcie za 1 kolo? A prečo bodá do nohy protivníka, čo má v tvári sekeru? Ten protivník snáď nie je vyradený? Prečo u zarazenia sekery do tváre nie je napísané, čo vlastne tá akcia spôsobila? Zvýšila skřetovi ohrozenie? Ja by som povedal že "zarazenie sekery do tváre" je vyradzovacia akcia. Každopádne, pokiaľ viem, tak žiadne povolanie nedokáže urobiť za jedno kolo dve rôzne útočné akcie, a to ani keď má nejaký ten útočný manéver zdarma.
Je si vědom nadáni protivníka, která mu dá druhý manévr lstivě zdarma. To by znemožnilo udělit mu hloupě. -> O žiadnom udelovaní hloupě sa v pravidlách pre Mstiteľa nepíše. Hm, ani u Válečníka.
Gojko se rozhodne vyčerpat a kopí ho jen škrábne. -> Ocenil by som keby tu bolo napísané, aký efekt toto škrabnutie má na Gojka. Ohrozenie +1? Nič? Telesná jazva? Aj keď pre účel príkladu to nie je nutné.
Dále určí, že sražené kopí probodne nohu ležícího skřeta se sekyrou. Nechce-li Průvodce hrou nechat skřeta vyřadit, musí si za něj hodit na výzvu. -> Takže ten skřet leží so sekerou v tvári a dýkou v nohe a ešte nie je vyradený.
Ináč aj popis samotnej Sebaobrany je trochu podivný v bode:
Mstitel může pomocí dovednosti <blabla> využívat proti protivníkovi manévry zdarma jeho zbraně pro boj zblízka.
Aj keby sme to upravili na "využívat proti protivníkovi zdarma manévry jeho zbraně pro boj zblízka," tak by to čisto logicky znamenalo len to, že keď má protivník napr sekeru, vďaka ktorej má presne zdarma, tak proti nemu môžeme použit presne zdarma. Nikde v tej popiske nie je napísané, že protivníka môžeme napadnúť jeho vlastnou zbraňou.
Je to síce jasné z flavour textu a hmlisto jasné z príkladu, ale aj tak mi to príde ako chyba v "pravidlovej právničine".
A zdá sa mi zvláštne, že Mstiteľ dokáže odkloniť iba tie útoky, proti ktorým neuspeje a vyčerpá sa. Takže keď na mňa niekto zaútočí a ja proti tej akcii v pohode uspejem, pretože som skiller Mstiteľ, tak nemôžem jeho čepeľ odkloniť na niekoho iného, ale keď by som hodil horšie a neuspel, tak by som mohol. Ako, pochopil by som argument, že to je tak urobené aby nemohol Mstiteľ len tak zadarmo vykostiť bandu nepriateľov ich vlastnými akciami, ale na to by som protiargumentoval tak, že stačilo k presmerovaniu útoku dať nejakú cenu v zdrojoch na aktiváciu. Takže presmerovávanie by stálo povedzme 2 telesné zdroje ak Mstiteľ presmeruváva akciu proti ktorej uspel, a <Ohrozenie> zdrojov, keby presmeruvával akciu proti ktorej sa vyčerpal.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Praveze ma, lebo sa bavime o pocte velmi mocnych postav v hre, a rychlosti, akou sa niekto z nuly stane mocnou postavou.Sarsaparillos píše: Off topic, šoupnout prosím někam jinam asi od Příspěvek od ilgir » 28. 12. 2013, 14:03, dál už to nemá se Hrou mocných nic společného.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
No tak ho baví hrať Dračí Doupě na štýl Dragon Ball Z, kde každý druhý človek dokáže ľavou rukou vytrhnúť 9 kilometrovú horu aj s koreňmi, zožmochlať ju do guličky veľkej ako päsť, a zničiť s ňou vedľajšiu planétu. Prečo ťa to tak trápi. Dračí Doupě 2 je systém, ktorý hráčom dokonca umožňuje začať hru s postavami na 20. úrovni, ak sa tak dohodnú. Prečo by nemohli teda napríklad postupovať 5 úrovní za deň, keď sa tak dohodnú.crowen píše:Praveze ma, lebo sa bavime o pocte velmi mocnych postav v hre, a rychlosti, akou sa niekto z nuly stane mocnou postavou.Sarsaparillos píše: Off topic, šoupnout prosím někam jinam asi od Příspěvek od ilgir » 28. 12. 2013, 14:03, dál už to nemá se Hrou mocných nic společného.
Na tvoju otázku "ako zdôvodníš taký nárast moci" by som odpovedal "lebo je to sranda". Hotovo. Prečo to dokážu postavy a nie všetci? "lebo som povedal". Hotovo. Skús mi dokázať, že nejaká z tých odpovedí nie je valid, keď s ňou súhlasím ja ako PJ a moji hráči. Zbytočne rýpeš.
A tá poznámka k WoW mi pripadala dosť neslušná a agresívna.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Thror- to nie je agresia, to je povzdych sklamaneho fanusika povodneho WoW
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Zkusím ho trošku rozmotat.Thror píše:Ten príklad u Mstiteľovej Sebaobrany mi pripadá úplne domotaný a nelogický. (Strana 28, pre rýchle nalistovanie)
Obojí je to podle mě součást jedné akce, tj. mechanické vyhodnocení je pouze jedno. Jedná se pouze o fikční znázornění využití manévrů ze dvou zbraní. Já to chápu tak, že využití manévru ze sekery, reprezentované ve fikci seknutím skřeta jeho vlastní zbraní, má vést k jeho sražení na zem, tudíž je součástí nahlášené akce (často je zvykem, že akce se nahlašují stručně a teprve vítěz či vyčerpávající se doplní detaily). Využití lstivě z dýky je pak znázorněno jako "a než se vzpamatoval, ještě jsem ho bodl do kolene, takže se se zřítil k zemi jako podťatý."Thror píše:Excuse me? Takže práve použil 2 útočné akcie za 1 kolo?
Mně se tahle část příkladu naopak líbí, protože třeba v naší hře je celkem zvykem promítat manévry do fikce.
Patrně to bylo myšleno pouze jako akce zvyšující ohrožení, tudíž "zaseknutí do tváře" bylo nejspíš jen povrchové poškození bez defektu kostí a bodnutí nepřeťalo žádnou důležitou cévu.Thror píše:A prečo bodá do nohy protivníka, čo má v tvári sekeru? Ten protivník snáď nie je vyradený?
Ale je fakt, že kdyby to tam bylo napsané trochu jasněji, ušetřilo by to hráčům zdroje za Náročnost pochopení.
Ano, to je pravda. Jedná se o ZS Záludné finty u Ničitele. Je sice fakt, že u ukázkové postavy Gojka je uvedeno, že má mimo Mstitele úrovně i v Ničiteli, ale tahat to bez varování do příkladu k jinému povolání není úplně nejlepší.Thror píše:O žiadnom udelovaní hloupě sa v pravidlách pre Mstiteľa nepíše. Hm, ani u Válečníka.
To by bylo celkem zbytečné. Škrábnutí je fikční popis tělesného vyčerpání, tudíž efektem je úbytek zdrojů z Těla ve výši Ohrožení mínus případná sleva (avšak nejméně jedna).Thror píše:Ocenil by som keby tu bolo napísané, aký efekt toto škrabnutie má na Gojka.
Gojkova akce mu měla patrně zvednout Ohrožení. Tudíž se asi v obou případech jedná o povrchová zranění, neohrožující výrazněji na životě (bodnutí dýkou do nohy neznamená nutně, že je tam zaražená až k rukojeti, a taky už jsem se sekl sekerou, aniž by ve mně zůstala, takže skřetovo zranění bude patrně obdobného rázu). Ale uznávám, že by to mohlo být napsáno jasněji (možná by stalčilo napsat jen, že mu chtěl svou akcí zvýšit Ohrožení, a bylo by hned jasné, že nebude působit fatální rány).Thror píše:Takže ten skřet leží so sekerou v tvári a dýkou v nohe a ešte nie je vyradený.
Proto je tam ten příklad, který má hráčům napovědět, že se nemusí bát být při popisování manévrů ve fikci nápadití. V DrD2 nepotřebuješ mít speciální schopnost na to, abys mohl v boji udělat něco zajímavého, záleží jen na hráčích, jak poutavě svou akci popíšou.Thror píše:Nikde v tej popiske nie je napísané, že protivníka môžeme napadnúť jeho vlastnou zbraňou.
Každý, nejen Mstitel, může nahlásit akci: "Uhnu se tak, aby zasáhl svého spojence, který stojí za mnou." V případě úspěchu takové akce si náhradní cíl hází na Výzvu (následek jiné akce), pokud nechce být zasažen. Výhoda ZS je, že Mstitel tohle dokáže i když ve své akci neuspěl, což je podle mě hodně silné.Thror píše:A zdá sa mi zvláštne, že Mstiteľ dokáže odkloniť iba tie útoky, proti ktorým neuspeje a vyčerpá sa. Takže keď na mňa niekto zaútočí a ja proti tej akcii v pohode uspejem, pretože som skiller Mstiteľ, tak nemôžem jeho čepeľ odkloniť na niekoho iného, ale keď by som hodil horšie a neuspel, tak by som mohol.
Celkově máš pravdu, že ten příklad mohl být o něco přehlednější.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ďakujem, to mi vnieslo svetlo do väčšiny vecí, ale ešte by som sa pozastavil nad tým fikčným znázornením využitia manévrov z dvoch zbraní.
Pokiaľ viem, tak to, že postava má nejaký "manéver zdarma" neznamená, že môže robiť viac útočných manévrov za jedno kolo, keď nemá nadanie.
Čiže, keď nemám nadanie, ale mám napr. "presne" zdarma, tak si nemôžem v jednom kole použiť ľstivo za zdroje a presne zdarma. Môžem buď použiť iba "presne" alebo iba "ľstivo". Na 2 manévre by som potreboval nadanie.
U Gojkovej dýky síce je v príklade napísané, že s ňou má nadanie... ale podľa mňa je dôležité, odkiaľ toto nadanie pochádza. Jediné nadanie na boj so zbraňou proti humanoidovi sa dá získať z Bojovníkovej schopnosti "Cit pro zbraň" u ktorej je veľmi špecificky napísané, že sa vzťahuje iba na nejaký jeden konkrétny typ zbrane. Takže aj keď má Gojko nadanie na boj s dýkou, aj tak mu to podľa mňa nedáva možnosť použiť manévry presne a ľstivo v rámci jednej akcie, keď na to "presne" používa sekeru.
Jediný spôsob, ako by som ten príklad vedel v tomto ohľade zachrániť, je vyhlásiť, že obaja Skřeti sú nemŕtvi, takže by Gojko mohol použiť nadanie na boj s nemŕtvymi (s akoukoľvek zbraňou), ktorú má zo svojej 1 úrovne v povolaní Vědmák.
Pokiaľ viem, tak to, že postava má nejaký "manéver zdarma" neznamená, že môže robiť viac útočných manévrov za jedno kolo, keď nemá nadanie.
Čiže, keď nemám nadanie, ale mám napr. "presne" zdarma, tak si nemôžem v jednom kole použiť ľstivo za zdroje a presne zdarma. Môžem buď použiť iba "presne" alebo iba "ľstivo". Na 2 manévre by som potreboval nadanie.
U Gojkovej dýky síce je v príklade napísané, že s ňou má nadanie... ale podľa mňa je dôležité, odkiaľ toto nadanie pochádza. Jediné nadanie na boj so zbraňou proti humanoidovi sa dá získať z Bojovníkovej schopnosti "Cit pro zbraň" u ktorej je veľmi špecificky napísané, že sa vzťahuje iba na nejaký jeden konkrétny typ zbrane. Takže aj keď má Gojko nadanie na boj s dýkou, aj tak mu to podľa mňa nedáva možnosť použiť manévry presne a ľstivo v rámci jednej akcie, keď na to "presne" používa sekeru.
Jediný spôsob, ako by som ten príklad vedel v tomto ohľade zachrániť, je vyhlásiť, že obaja Skřeti sú nemŕtvi, takže by Gojko mohol použiť nadanie na boj s nemŕtvymi (s akoukoľvek zbraňou), ktorú má zo svojej 1 úrovne v povolaní Vědmák.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů