[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
A jsem zcela mimo rozsah pravidel pro Mistry, takže by nás někdo měl ustřihnout.MarkyParky píše:Tak tohle je přesně ten případ, kde jsem přesvědčen o opaku.Fafrin píše: Mno, jsem přesvědčen, že když má postava v rukou štít (střední obranná zbraň) a meč (střední sečná-přesně-zbraň) a je na ni zaútočeno dýkou(krátká bodná-lstivě zbraň) a hraje se pravidlo délky zbraní tak obránce se štítem může v protiakci zaplatit obranu ze štítu a jelikož má výhodu délky, tak použít druhý manévr a zaplatit přesně z meče.
Nemyslím si, ale to je asi věcí vkusu.MarkyParky píše:Pokud takovéhle omezení nemáš a dovolíš hráčům v každé akci využívat všeho vybavení co má po ruce, dost ho ochuzuješ o některé taktické prvky.
Je to rasová ZS, ale to je vedlejší.- obrana z rodové zbraně - nutnost mít bojovnické ZS (celkem dostupné)
Pokud je to střelecký souboj, dovedu si to představit (Protiakce muže být útočná; protiakce skryji se před jeho střelou za štít a hodím po něm kopí je imho zcela OK - ať už uspěji, nebo ne, přišel jsem o kopí), pokud útočník útočí zblízka, je to méně uvěřitelné (těžko v protiakci SOUČASNĚ využiji štítu(proti ráně zblízka) a oštěpu k vrhu (srazím ho oštěpem dřív než se ke mě dostane na ránu...))Arten_CZ píše:Taky se mi to jeví jako typický příklad, jak se to nemá dělat.MarkyParky píše: ..snip..
Tak tohle je přesně ten případ, kde jsem přesvědčen o opaku.
Kdyby tam stál zloděj a měl v ruce štít a kopí, tak by mohl zaplatit obranu ze štítu a potom po útočníkovi ještě hodit kopí a dostat další manévr zdarma?
Není obecně možné, resp o bonusu z povolání k akci rozhoduje, která dovednost je pro úspěch akce podstatnější (současné krytí běsova útoku a vrhání po něm znamení. útok plamenným(v té akci okouzleným) mečem, zastrašování a přitom posílení svého zjevu zářící aurou(magie ohne, nebo iluzí) či posílení svého hlasu kouzlem(magie vzduchu nebo iluzí), zhoupnutí se na lijáně(akrobacie/vzdušná akrobacie/pohyb v divočině) a zkopnutí protivníka(boj zblízka beze zbraně))...Arten_CZ píše: Tohle se už rozebíralo a je tu krásně vidět kouzlo spojky A.
Bráním se štítem (obrana zdarma) nebo Bráním se štítem (obrana zdarma) "A" sekám po něm mečem (přesně zdarma). Je to stejné jako zavazuju si tkaničky (bez bonusu) nebo skáču salto "A" zavazuju si tkaničky (bonus +5). Od té doby náš zloděj i spal se salty, aby měl bonus, kdyby ho někdo překvapil ve spánku
Takové akce by měli mít možnost existovat - jsou uvěřitelné a smysluplné, používají více dovedností... a mají COOL factor, což je podstatné.
Pokud se akce jeví překombinovaná, lze říct NE, nebo vytáhnout náročnost.
Jiné manévry než přesně popisujte až ve chvíli jejich uplatnění (tzn. poté, kdy je jasné, kdo vyhrál v hodu) pak bude menší problém s jejich kombením, bo bude z fikční situace a nutnosti popsat vyčerpání k tomu manévru lépe jasné jestli to jde.
Also při popisu akce či protiakce nezapomeňte na zamýšlený příběhový(fikční) i pravidlový následek.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
A stejně jako to, která akce je podstatnější rozhoduje o tom, která dovednost (a povolání) se použije, tak tato "podstatnější" akce (nebo podstatnější složka vybavení) rozhoduje i o tom, které manévry může postava použít zdarma.Farfin píše: Není obecně možné, resp o bonusu z povolání k akci rozhoduje, která dovednost je pro úspěch akce podstatnější (současné krytí běsova útoku a vrhání po něm znamení. útok plamenným(v té akci okouzleným) mečem, zastrašování a přitom posílení svého zjevu zářící aurou(magie ohne, nebo iluzí) či posílení svého hlasu kouzlem(magie vzduchu nebo iluzí), zhoupnutí se na lijáně(akrobacie/vzdušná akrobacie/pohyb v divočině) a zkopnutí protivníka(boj zblízka beze zbraně))...
Se zbytkem souhlas, včetně náročnosti - jak jsem psal výše, tak nejsem proti kombení apriori, ale jsem proti překombinovanému kombení neustále (on by se ten COOL faktor hodně rychle ohrál). Občasné kombení za náročnost/jako znázornění manévrů je naopak velké plus.
Ale popisy by neměl mechaniku nahrazovat a ohýbat, nýbrž dokreslovat.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ok, to bych bral. Je jasné, že pokud předmět nemá v akci zásadní roli, nebude se on (a výhody na něj vázané) zohledňovat.MarkyParky píše:A stejně jako to, která akce je podstatnější rozhoduje o tom, která dovednost (a povolání) se použije, tak tato "podstatnější" akce (nebo podstatnější složka vybavení) rozhoduje i o tom, které manévry může postava použít zdarma.Farfin píše: Není obecně možné, resp o bonusu z povolání k akci rozhoduje, která dovednost je pro úspěch akce podstatnější (současné krytí běsova útoku a vrhání po něm znamení. útok plamenným(v té akci okouzleným) mečem, zastrašování a přitom posílení svého zjevu zářící aurou(magie ohne, nebo iluzí) či posílení svého hlasu kouzlem(magie vzduchu nebo iluzí), zhoupnutí se na lijáně(akrobacie/vzdušná akrobacie/pohyb v divočině) a zkopnutí protivníka(boj zblízka beze zbraně))...
Významnost v akci se posoudí individuálně družinou.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ako to bude s predajom na Slovensku? Martinus, pantaRhei ani brloh ich ešte neponúkajú.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Brlohu úplne prepína z predaja konzoloviek v poslednom čase, keď tam zavoláš, kedy budú mať nové dračí doupě, môžeš byť rád, keď sa ťa neopýtajú, či to je na PS4 alebo Xbox. Odporúčam objednať to z Altaráckeho e-shopu, je to úplne jednoduché, a určite sa k tomu dostaneš skôr než sa Brloh prebudí.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Brloh prý s nepočítačovými hrami skončil, už od nás víc než rok nic nebere.
Pokud má Martinus a PantaRhei v nabídce základní příručku a Bestiář, tak to bere z některé české distribuce a tudíž z ní určtě vezme i Hry mocných, akorát že vyšly těsně před vánoci, přes svátky distribuce nerozvážely, začaly až tento týden.
Pokud má Martinus a PantaRhei v nabídce základní příručku a Bestiář, tak to bere z některé české distribuce a tudíž z ní určtě vezme i Hry mocných, akorát že vyšly těsně před vánoci, přes svátky distribuce nerozvážely, začaly až tento týden.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Tak jsem to tu zběžně prošel, abych se dozvěděl něco o hrách mocných, ale půlka mi tu přijde off topic ... nechcete s tím něco udělat?
DaveN řečený Číňan
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
OK, oddělil jsem téma Odolávání zastrašování a téma o plánovaných příručkách do samostatných diskusí.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Já bych se tedy vrátil opět ke Hrám mocných...
Zajímalo by mě, co stojí za přidáním sudby pomocníkům postav. Má snad někdo z autorů hry pocit, že Pouto je nedostatečné a je třeba pomocníky ještě nějak posílit?
Zajímalo by mě, co stojí za přidáním sudby pomocníkům postav. Má snad někdo z autorů hry pocit, že Pouto je nedostatečné a je třeba pomocníky ještě nějak posílit?
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Brloh naozaj uz skoro nic mimo PC hier neponuka.
Kedy sa planuje PDF?
Kedy sa planuje PDF?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Narim:
Za přidáním sudby stojí kombinace tří věcí.
a) Nejen autoři hry, ale i hodně hráčů i testerů hlásilo, že pokud nemají u pomocníka opravdu vysoké Pouto, pak musí pomocníky neúměrně šetřit. Toto se ještě umocňuje, pokud hráč získá jako pomocníka například běsa a musí platit jizvami.
b) Hry mocných navíc předpokládají, že postavy budou často obklopeny "dočasnými" pomocníky či oddíly - najatýmy na řešení jednoho problému či na krátký čas. To odpovídá průměrnému Poutu 3 což se ukázalo jako velmi málo pro souvislé hraní několika konfliktů. U osobních pomocníků to hráči řešili navyšováním Pouta, u nasmlouvaných "dočasných" pomocníků ale na navyšování Pouta nemusí být čas ani prostředky
c) Při zpracovávání pravidel pro oddíly bylo potřeba vyvinout jednotnou a jednoduchou mechaniku, která zahrne jak Pomocníky - jednotlivce, tak oddíly.
Sudba s obnovováním podle pravidel pro odpočinek se ukázala býti vhodným pro řešení všech tří problémů zároveň, při zachování významu Pouta.
Za přidáním sudby stojí kombinace tří věcí.
a) Nejen autoři hry, ale i hodně hráčů i testerů hlásilo, že pokud nemají u pomocníka opravdu vysoké Pouto, pak musí pomocníky neúměrně šetřit. Toto se ještě umocňuje, pokud hráč získá jako pomocníka například běsa a musí platit jizvami.
b) Hry mocných navíc předpokládají, že postavy budou často obklopeny "dočasnými" pomocníky či oddíly - najatýmy na řešení jednoho problému či na krátký čas. To odpovídá průměrnému Poutu 3 což se ukázalo jako velmi málo pro souvislé hraní několika konfliktů. U osobních pomocníků to hráči řešili navyšováním Pouta, u nasmlouvaných "dočasných" pomocníků ale na navyšování Pouta nemusí být čas ani prostředky
c) Při zpracovávání pravidel pro oddíly bylo potřeba vyvinout jednotnou a jednoduchou mechaniku, která zahrne jak Pomocníky - jednotlivce, tak oddíly.
Sudba s obnovováním podle pravidel pro odpočinek se ukázala býti vhodným pro řešení všech tří problémů zároveň, při zachování významu Pouta.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Tak jsme včera na sezení nakukovali do Her mocných a ukázalo se, že polovina družiny nemá pro své postavy pasující mistrovské povolání (každá z postav už má alespoň dvě pokročilá). To je jako docela epic fail !!
Takže se ptám, kdy vyjdou příručky pro mistrovská povolání vycházející z kombinací zvěd/druid a čaroděj/mág.
Takže se ptám, kdy vyjdou příručky pro mistrovská povolání vycházející z kombinací zvěd/druid a čaroděj/mág.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Mistrovská povolání byla postavena na pokročilých podle tématiky (nikoli nějaké přesné symetrie a kombinace každého s každým) a zároveň tak, aby každé pokročilé povolání mělo přístup k přibližně stejnému množství ZS (vyjma válečníka, kterého jsme se rozhodli posílit). Proto třeba z divotvůrce nakonec vypadl mág (už toho měl moc) a myslím, že i zvěd na tom byl podobně.
Každopádně nic vám nebrání využít volitelné pravidlo o podmiňujících 6 ZS a postavit si mistry na jednom povolání, pokud tedy nechcete postavy rozvíjet v dalších pokročilých povoláních. Takže pro někoho fail, ale imho ne tak dramatický
Každopádně nic vám nebrání využít volitelné pravidlo o podmiňujících 6 ZS a postavit si mistry na jednom povolání, pokud tedy nechcete postavy rozvíjet v dalších pokročilých povoláních. Takže pro někoho fail, ale imho ne tak dramatický
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Ano, to volitelné pravidlo je tam pro hráče "rychlíky", kteří nechtějí čekat, až jejich postavy naberou 3-4 pokročilá povolání, aby si mohly sáhnout na mistrovské ZS.
Jinak normálně se nepředpokládá, že se mistry stanou postavy s pouhými dvěma či dokonce jedním pokročilým povoláním.
Jinak normálně se nepředpokládá, že se mistry stanou postavy s pouhými dvěma či dokonce jedním pokročilým povoláním.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
souhlas s klukama a jenom dodám - při zvolené metodě není možné pokrýt všechny kombinace ani archetypy, ale mechanika je záměrně tak triviální, aby se dala vesele houserulovat podle potřeb každé množiny - jestli vám teda zvolené řešení nevyhovuje, věřím, že si ho dokážete přizpůsobit za maximálně půl hodinu debaty;)
a jinak - pokud vymyslíš a napíšeš nová mistrovská povolání, určitě je rád otiskne minimálně Drakkar, možná se dostanou i do některé z dalších přiruček...
a jinak - pokud vymyslíš a napíšeš nová mistrovská povolání, určitě je rád otiskne minimálně Drakkar, možná se dostanou i do některé z dalších přiruček...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů