[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Postavit se tak, aby drak ocasem místo do tebe praštil do zdi není zas takový problém, dle mého. (Což je ovšem využití spíše úhybu, než boje - využít boj může být oříšek.)
Ano, mělo by to být možné, ortodoxní vykladači ať si to zakážou, ale ať si rozhodně ZS neberou dvakrát, to se nesmí nikdy.
Rozumní lidi pochopí "Pěší boj zblízka proti lidem a zvířatům" jako "Pěší boj". Nebo budou případně házet menším z Bojovníka a Hraničáře (protože obě dovednosti jsou podmiňující pro úspěch.)
Omlouvám se, že do toho takhle tahám revizi.
Ano, mělo by to být možné, ortodoxní vykladači ať si to zakážou, ale ať si rozhodně ZS neberou dvakrát, to se nesmí nikdy.
Rozumní lidi pochopí "Pěší boj zblízka proti lidem a zvířatům" jako "Pěší boj". Nebo budou případně házet menším z Bojovníka a Hraničáře (protože obě dovednosti jsou podmiňující pro úspěch.)
Omlouvám se, že do toho takhle tahám revizi.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
chtěl jsem se zeptat:
pokud bych se "naučil" nějakou mistrovskou ZS, tak ty podmiňující jsou určující ve chvíli "učení" nebo používání?
tedy: pokud bych byl čaroděj a ovládal oheň a vítr a naučil se nějakou Mistr.ZS, a pak bych dával všechny lvly na druida, tak jako druid budu moci používat tu Mistr.ZS i na dovednosti od druida
X nebo X
když se Mistr.ZS učím, tak si vyberu oheň a nemám možnost ji použit ani u větru?
PS: nebo teda dá se pak vzít vícekrát? (už se to někde řešilo, ale nemůžu to najít a ztrácím se v tom
pokud bych se "naučil" nějakou mistrovskou ZS, tak ty podmiňující jsou určující ve chvíli "učení" nebo používání?
tedy: pokud bych byl čaroděj a ovládal oheň a vítr a naučil se nějakou Mistr.ZS, a pak bych dával všechny lvly na druida, tak jako druid budu moci používat tu Mistr.ZS i na dovednosti od druida
X nebo X
když se Mistr.ZS učím, tak si vyberu oheň a nemám možnost ji použit ani u větru?
PS: nebo teda dá se pak vzít vícekrát? (už se to někde řešilo, ale nemůžu to najít a ztrácím se v tom
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Tak konkrétně Žvilomág to má uvedeno jasně:Petrish píše:chtěl jsem se zeptat:
pokud bych se "naučil" nějakou mistrovskou ZS, tak ty podmiňující jsou určující ve chvíli "učení" nebo používání?
tedy: pokud bych byl čaroděj a ovládal oheň a vítr a naučil se nějakou Mistr.ZS, a pak bych dával všechny lvly na druida, tak jako druid budu moci používat tu Mistr.ZS i na dovednosti od druida
X nebo X
když se Mistr.ZS učím, tak si vyberu oheň a nemám možnost ji použit ani u větru?
PS: nebo teda dá se pak vzít vícekrát? (už se to někde řešilo, ale nemůžu to najít a ztrácím se v tom
Takže pokud se naučíš ZS, tak pod konkrétní magii a můžeš si ji vzít podruhé pro jinou magii. U ostatních mistrovských povolání tenhle problém myslím není.HM str. 43 píše:Živlomág je zaměřen na konkrétní živel (oheň, voda, vzduch, země). Může si brát zvláštní schopnosti pro více živlů, ale pro každý živel se postupuje, jako by šlo a nové povolání (projde si také více zasvěceními). Zvláštní schopnosti se vztahují na vybraný živel a pro další živel si musí danou zvláštní schopnost vzít znovu (není-li uvedeno jinak). Zasvěcovací rituál spojení s živlem či jiné další podmínky si mohou hráči ve skupině stanovit sami.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
díky, ještě jeden dotaz:
v základní příručce je u lvlování postav na str.217 volitelné pravidlo o zapomínání ZS: "...Postava může při přestupu na vyšší úroveň, kromě obvyklých výhod, ještě zapomenout jednu svou zvláštní schopnost a místo ní získat jinou stejného povolání, případně stejné rasy."
teď u sebe nemám mistry, takže se nemůže kouknout, ale pokud by nějaká Mistr.ZS u někoho byla podmiňující ne Dovedností, ale ZS a já bych k naučení Mistr.ZS použil ZS (ať už od základního nebo pokročilého povolání) -> no a tu bych pak "zapoměl", tak:
1. zruší se mi Misrt.ZS?
2. nebudu jí moci "jenom" používat (takže až bych zapoměl zase nějakou ZS (základní nebo pokročilou) a vzal si o5 tu podmiňující, tak Mistr.ZS se už učit nemusím?
3. nebo jí můžu používat dál, protože podmiňující je při "učení", ale ne při používání??
Díky.
v základní příručce je u lvlování postav na str.217 volitelné pravidlo o zapomínání ZS: "...Postava může při přestupu na vyšší úroveň, kromě obvyklých výhod, ještě zapomenout jednu svou zvláštní schopnost a místo ní získat jinou stejného povolání, případně stejné rasy."
teď u sebe nemám mistry, takže se nemůže kouknout, ale pokud by nějaká Mistr.ZS u někoho byla podmiňující ne Dovedností, ale ZS a já bych k naučení Mistr.ZS použil ZS (ať už od základního nebo pokročilého povolání) -> no a tu bych pak "zapoměl", tak:
1. zruší se mi Misrt.ZS?
2. nebudu jí moci "jenom" používat (takže až bych zapoměl zase nějakou ZS (základní nebo pokročilou) a vzal si o5 tu podmiňující, tak Mistr.ZS se už učit nemusím?
3. nebo jí můžu používat dál, protože podmiňující je při "učení", ale ne při používání??
Díky.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Petrish:
Podmiňující jsou Dovednosti, nikoliv Zvláštní schopnosti.
Podmiňující jsou Dovednosti, nikoliv Zvláštní schopnosti.
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil?MarkyParky píše:Petrish:
Podmiňující jsou Dovednosti, nikoliv Zvláštní schopnosti.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Petrish: Co si pamatuji, tak tam žádná podmiňovací ZS není, vždy se jedná o dovednosti. Takže je dost možné, že na to nikdo nemyslel a oficiální řešení není. A protože jsem se osobně nesetkal s tím, že by někdo to volitelné pravidlo o zapomínání použil, tak mne teď ani nenapadá, co je v takové situaci optimální řešení.
EDIT:
EDIT:
Musíš mít dle pravidel součet 6 v úrovních povolání. Volitelné pravidlo ti dovoluje počítat 6 ZS místo 6 úrovní. Jsem se musel podívat do příručky, protože ta volitelná pravidla jsme nikdy nehráli, natož obě dvě najednou. Každopádně, volitelné pravidlo o zapomínání ZS ti dovoluje vzít si jinou ZS od stejného povolání, takže by neměla nastat situace, kdy najednou nemáš 6 ZS z podmiňujících povoláních.Petrish píše:ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil?
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
EDIT:
takže jestli to chápu dobře, tak abych mohl být třeba živlomág (nebo stín, to je teď jedno), tak musím být součtem pokročilých (podmiňujících) povolání 6...pak musím mít podmiňující dovednost, abych se mohl naučit mistr.ZS z již možného mistr.povolání...a pak tu mistr.ZS používám (aktivuji) přes právě tu dovednost, která je podmiňující...right?
a volitelné pravidlo mi říká, že místo součtu lvlů 6 můžu sčítat pokročilá ZS z podmiňujících povolání...
- teď si nejsem jist, ale pro mistr.povolání jsou podmiňující VŽDY pokročilá povolání, ale pro mistr.ZS už se vyskytují jako podmiňující dovednosti i od základních povolání...
PS: jestli je to jasné a příjde Vám, že to omílám, jak je to psané, tak se snažím to říci svými slovy tak, jak to chápu já a ptám se, jestli se v něčem pletu...díky za pochopení.
Musíš mít dle pravidel součet 6 v úrovních povolání. Volitelné pravidlo ti dovoluje počítat 6 ZS místo 6 úrovní. Jsem se musel podívat do příručky, protože ta volitelná pravidla jsme nikdy nehráli, natož obě dvě najednou. Každopádně, volitelné pravidlo o zapomínání ZS ti dovoluje vzít si jinou ZS od stejného povolání, takže by neměla nastat situace, kdy najednou nemáš 6 ZS z podmiňujících povoláních.[/quote]Petrish píše:ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil?
takže jestli to chápu dobře, tak abych mohl být třeba živlomág (nebo stín, to je teď jedno), tak musím být součtem pokročilých (podmiňujících) povolání 6...pak musím mít podmiňující dovednost, abych se mohl naučit mistr.ZS z již možného mistr.povolání...a pak tu mistr.ZS používám (aktivuji) přes právě tu dovednost, která je podmiňující...right?
a volitelné pravidlo mi říká, že místo součtu lvlů 6 můžu sčítat pokročilá ZS z podmiňujících povolání...
- teď si nejsem jist, ale pro mistr.povolání jsou podmiňující VŽDY pokročilá povolání, ale pro mistr.ZS už se vyskytují jako podmiňující dovednosti i od základních povolání...
PS: jestli je to jasné a příjde Vám, že to omílám, jak je to psané, tak se snažím to říci svými slovy tak, jak to chápu já a ptám se, jestli se v něčem pletu...díky za pochopení.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Podmiňující dovednost máš automaticky - pokud si vezmeš úroveň v nějakém povolání, můžeš automaticky používat všechny dovednosti, které jsou u něj uvedené. Jinak OK.Petrish píše:...pak musím mít podmiňující dovednost, abych se mohl naučit mistr.ZS z již možného mistr.povolání...
Pro to, aby sis mohl vzít mistrovskou ZS, která spadá pod mistrovské povolání, jsou podmínkou úrovně nebo ZS v pokročilých povoláních. Při použití některých ZS se hází na dovednosti i základních použití, což ale slouží jen k vyhodnocení akce, nemá to smysl podmiňující dovednosti.Petrish píše:- teď si nejsem jist, ale pro mistr.povolání jsou podmiňující VŽDY pokročilá povolání, ale pro mistr.ZS už se vyskytují jako podmiňující dovednosti i od základních povolání...
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
aha, no a:
docela jsme měli problém s určováním těch podmínek při učení mistr.ZS (myslím tím nějakou tu akci/činnost nebo "dobrý" skutek ve jménu nevim koho...)
každou z mistr.ZS se můžeš naučit mechanicky v pohodě, ale ve fikci je podmiňující i vynaložení úsilí u mistrů nebo cechů, atd...
no a my naráželi na to, že vše, co jsme vymysleli nám přišlo buď děsně málo nebo děsně moc těžké...komu by se chtělo sepsat takovou "tabulku" příkladů alespoň jedné takové věci jako příklad toho, co je potřeba udělat pro získání možnosti používat danou mistr.ZS??
jako nám by to pomohlo úplně mrtě, ale chápu, že to bude masakr napsat 10x12-1 příkladů (ke každé mistr.ZS)... (nebo to někde v mistrech je napsané a já to jenom přehlédl?)
docela jsme měli problém s určováním těch podmínek při učení mistr.ZS (myslím tím nějakou tu akci/činnost nebo "dobrý" skutek ve jménu nevim koho...)
každou z mistr.ZS se můžeš naučit mechanicky v pohodě, ale ve fikci je podmiňující i vynaložení úsilí u mistrů nebo cechů, atd...
no a my naráželi na to, že vše, co jsme vymysleli nám přišlo buď děsně málo nebo děsně moc těžké...komu by se chtělo sepsat takovou "tabulku" příkladů alespoň jedné takové věci jako příklad toho, co je potřeba udělat pro získání možnosti používat danou mistr.ZS??
jako nám by to pomohlo úplně mrtě, ale chápu, že to bude masakr napsat 10x12-1 příkladů (ke každé mistr.ZS)... (nebo to někde v mistrech je napsané a já to jenom přehlédl?)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
A tak je to správně, protože to podporuje hruPetrish píše:každou z mistr.ZS se můžeš naučit mechanicky v pohodě, ale ve fikci je podmiňující i vynaložení úsilí u mistrů nebo cechů, atd...
A nepovedlo se vám vymyslet něco zábavného? Protože jestli je to lehké nebo ne, je v podstatě jedno, pokud je to zábava. To získání mistrovských ZS závisí strašně moc na podobě světa a stylu hry. Tady máš pár příkladů (bohužel ne ve formě tabulky), pro Živlomágovu ZS Síla přírody:Petrish píše:no a my naráželi na to, že vše, co jsme vymysleli nám přišlo buď děsně málo nebo děsně moc těžké...komu by se chtělo sepsat takovou "tabulku" příkladů alespoň jedné takové věci jako příklad toho, co je potřeba udělat pro získání možnosti používat danou mistr.ZS??
- Zažije přírodní katastrofu (požár, tornádo) a projde si při tom fází klinické smrti.
- Splní úkol pro Větrnici nebo Ptáka ohniváka.
- Ochočí si Ohnivého psa.
- Získá svitky z prastarého chrámu.
- Splní testy studijních předpokladů a projde pohovorem na univerzitu třetího věku.
Nikde to není. Nemám nic proti inspiraci, viz dobře zpracovaná u bytostí z bestiáře, ale tady by se to myslím minulo účinkem.Petrish píše:jako nám by to pomohlo úplně mrtě, ale chápu, že to bude masakr napsat 10x12-1 příkladů (ke každé mistr.ZS)... (nebo to někde v mistrech je napsané a já to jenom přehlédl?)
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
- tak katastrofu a klinickou smrt si asi postava nenaplánujeSarsaparillos píše:Tady máš pár příkladů (bohužel ne ve formě tabulky), pro Živlomágovu ZS Síla přírody:
- Zažije přírodní katastrofu (požár, tornádo) a projde si při tom fází klinické smrti.
- Splní úkol pro Větrnici nebo Ptáka ohniváka.
- Ochočí si Ohnivého psa.
- Získá svitky z prastarého chrámu.
- Splní testy studijních předpokladů a projde pohovorem na univerzitu třetího věku.
- zde je problém, že nejdříve je musíš najít, takže se musíš ptát a jaksi míjíš linii a v podstatě se pomalu odděluješ od ostatních v družině
- o5 hledáš (a nechápu moc spojitost s M.ZS)
- lehké
- pohoda, to by šlo...
...ale všude narážím na to, že postava musí něco vymyslet nebo se stále ptát a vymýšlí to vypravěč...na co narážím není fantasie, ta je v pohodě, ale narážím na to, že ty věci se v tom světě musí vyskytovat a postava o nich musí vědět...(musí vědět, že může existovat ohnivý pes, ale to neznamená to, že hráč si o něm přečetl v bestiáři pro DrD2, ale že sama postava o něm slyšela zmínku (někde)...a je to...vypravěč má připravený děj, výpravu a postavy se ptají na to, po čem jdou a ani se nemůžou zeptat, zda-li se ohnivý pes nevyskytuje někde poblíž, když ani neví, že něco takového vůbec může existovat... (fikční hrdinové neznají fikci a fikčně prostě neví...)
takže jak uhrát tuto situaci je můj dotaz...(doufám, že mě někdo pochopil, jak to myslím...)
souhlasSarsaparillos píše:Nikde to není. Nemám nic proti inspiraci, viz dobře zpracovaná u bytostí z bestiáře, ale tady by se to myslím minulo účinkem.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Myslím, že jsi minul jednu důležitou informaci. Pokud se ve Hrách mocných hovoří o tom, že hráč vytváří nějaký obsah v příběhu (např. tím, jaké zasvěcení jeho postava podstoupí), tak ten obsah opravdu vytváří hráč a nikoliv postava.Petrish píše: ..ale všude narážím na to, že postava musí něco vymyslet nebo se stále ptát a vymýšlí to vypravěč.
Celé Hry mocných jsou koncipované pro hru, ve které už Průvodce není jedinou autoritou v příběhu. Pro hru, ve které hráči spolu-pomáhají Průvodci vytvářet jeho svět a spolupomáhají sobě navzájem i Průvodci s vytvářením příběhů.
Ať už to jsou Artefakty, Zasvěcení nebo Nástroj, všechny v sobě obsahují onu myšlenku, že hráč tím, že svou postavu vede za získáním těchto věcí, generuje obsah jak sobě, tak svým spoluhráčům a zároveň dodává inspiraci Průvodci.
Pokud tedy hráče zrovna napadne, že jeho zasvěcení by mohlo v příběhu probíhat právě skrze přítomnosti Ohnivého psa, Hry mocných počítají s tím, že to ve do hry vnese a nabídne i v době, kdy jeho postava o takovém psu nic neví.
Zároveň nemusí takový hráč vymýšlet vše kolem ohnivého psa. Třeba jen stačí, když jednoho dne na sezení řekne, že u vedlejšího stolu si nějací vojáci o takové stvůře povídají a jeden z nich zrovna zmiňoval legendu, podle které přemožení takového psa, aniž bysteho zabili, dodá přemožiteli nevídanou sílu magie ohně.
Jak takové dobrodružství bude konkrétně vypadat, co na ném postavy zažijí, případně zda se nějak proplete s dalšími informacemi vnesenými jinými hráče, na to už je čas přijít při hře samotné, to už hráč nutně vymýšlet sám nemusí. A postava? Pro tu to bude překvapení tak jako tak.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
Hele, tady už se dostáváme mimo téma Hry mocných a více ke stylu vedení hry. Hodím sem pár postřehů a pokud bys to chtěl rozvíjet, tak asi v jiném vláknu.
- Fikční hrdinové jsou jedna věc, ale hrají za ně (naštěstí) reální hráči. Takže hráč vypravěči poví, že bych chtěl mistrovskou ZS. Vypravěč mu řekne, že je potřeba to nějak odehrát ve fikci. Spolu se pobaví, co by se jim asi tak líbilo. Pokud se např. shodnou, že se ta ZS dá naučit z nějakého ztraceného svitku, tak vypravěč zařídí, aby se postava dozvěděla, že nějaký svitek v nějakém chrámu existuje.
- Postava nemusí nic vymyslet, vymýšlí hráči a vypravěč. A nevidím důvod k tomu, aby všechno vymýšlel jen jeden u stolu (tj. vypravěč). Pokud hráč něco chce, tak ať si vymyslí, jak si to chce ve fikci odehrát.
- Když píšeš, že má vypravěč připravený děj, tak proč by si do něj nemohl připravit toho Ohnivého psa? Nebo informaci o něm? Pokud vím, co hráči chtějí hrát, popř. co jejich postavy chtějí získat, tak jim to nachystám, no ne?
- Tu situaci, kdy se postava dozví informaci vedoucí k ZS, odehraješ úplně stejně, jako když se má postava dozvědět, ve které jeskyni sedí drak. V čem přesně má být problém?
- Fikční hrdinové jsou jedna věc, ale hrají za ně (naštěstí) reální hráči. Takže hráč vypravěči poví, že bych chtěl mistrovskou ZS. Vypravěč mu řekne, že je potřeba to nějak odehrát ve fikci. Spolu se pobaví, co by se jim asi tak líbilo. Pokud se např. shodnou, že se ta ZS dá naučit z nějakého ztraceného svitku, tak vypravěč zařídí, aby se postava dozvěděla, že nějaký svitek v nějakém chrámu existuje.
- Postava nemusí nic vymyslet, vymýšlí hráči a vypravěč. A nevidím důvod k tomu, aby všechno vymýšlel jen jeden u stolu (tj. vypravěč). Pokud hráč něco chce, tak ať si vymyslí, jak si to chce ve fikci odehrát.
- Když píšeš, že má vypravěč připravený děj, tak proč by si do něj nemohl připravit toho Ohnivého psa? Nebo informaci o něm? Pokud vím, co hráči chtějí hrát, popř. co jejich postavy chtějí získat, tak jim to nachystám, no ne?
- Tu situaci, kdy se postava dozví informaci vedoucí k ZS, odehraješ úplně stejně, jako když se má postava dozvědět, ve které jeskyni sedí drak. V čem přesně má být problém?
Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze
takze vse zavisi na schopnosti vypravece "pustit" hru a umoznit hracum proste pomahat vymyslet vypravy...spravne?MarkyParky píše: Celé Hry mocných jsou koncipované pro hru, ve které už Průvodce není jedinou autoritou v příběhu. Pro hru, ve které hráči spolu-pomáhají Průvodci vytvářet jeho svět a spolupomáhají sobě navzájem i Průvodci s vytvářením příběhů.
Ať už to jsou Artefakty, Zasvěcení nebo Nástroj, všechny v sobě obsahují onu myšlenku, že hráč tím, že svou postavu vede za získáním těchto věcí, generuje obsah jak sobě, tak svým spoluhráčům a zároveň dodává inspiraci Průvodci.
Pokud tedy hráče zrovna napadne, že jeho zasvěcení by mohlo v příběhu probíhat právě skrze přítomnosti Ohnivého psa, Hry mocných počítají s tím, že to ve do hry vnese a nabídne i v době, kdy jeho postava o takovém psu nic neví.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host