[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7863
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od ilgir » 24. 12. 2013, 08:50

Zde diskutujte o obsahu (a klidně i formě) příručky Dračí doupě II: Hry mocných, která vyšla na Vánoce 2013.

Autoři a spoluautoři budou vstupovat do diskuze pod těmito přezdívkami:
Bart, boubaque, Charles, Crowen, Ecthelion, ilgir, Maugir, MarkyParky, Ocho, Tork

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Fafrin » 25. 12. 2013, 21:08

Takže, 1. dojmy: Chystá se vydání reformované první knížky, což :)
Jinak jsem teď poněkud zmaten ohledně surovin, nouzových surovin a trofejí. Jak má fungovat výroba surovin a zisk surovin v terénu a jak jsou do toho zapojeny trofeje?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 5140
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 26. 12. 2013, 10:16

Nejsem si jistý jestli chápu dotaz správně, ale zkusím:

Mastičkářova lučba principiálně zahrnuje znalost a práci z již "plnohodnotnými" surovinami (tzn. už je někdo převedl z přírodního do použitelného stavu). Získání surovin v terénu pomocí této dovednosti si představuji tak, že mastičkář vleze do opuštěné chatrče, zahlásí "Mrknu, jestli ty bylinky co tu visí u stropu nejsou použitelné pro mojí práci" a při úspěchu si je zbalí a získá pár surovin.
Také se pod ní schovává získávání nouzových surovin v podstatě kdekoliv ve volné přírodě: "Půjdu se podívat tady do rokle, jestli tam nerostou houby, ze kterých bych mohl udělat improvizovaný jed". Toto použití lze dále posílit pomocí ZS Umění Improvizace.

Alchymistovo získávání magických surovin zahrnuje získávání "plnohodnotných" surovin (tzn. v podstatě opravdu výrobu surovin), ale ne kdekoliv, ale jen tam, kde je příležitost (tzn. ne z obyčejných zvířat a rostlin, ale z netvorů a pod). Hledání v terénu tedy může vypadat jako "Zrovna jsme skolili baziliška, jdu si vytěžit extrakt z jeho jater."

Lovcovo Zpracování kořisti zahrnuje získávání trofejí z těl zvířat. To nesouvisí se surovinami, jsou to spíš kůže, zuby, kly a podobně. Krom obchodu s CP jsou ve hře použitelné například pro Šamanovu proměnu či získání mistrovství.

Hraničářské Braní trofejí zahrnuje získávání trofejí a substancí z těl netvorů. Krom obchodu opět Hry Mocných obsahují několik různých návodů, jak s trofejemi dále pracovat - mohou tvořit základ pro Pomůcku nebo jsou potřebná pro něktré zvláštní schopnosti - například Ničitelova schopnost Drakočlověk. Co se týká substancí, tak vhodnou kombinací hraničárovo znalostí s mastičkářským zpracováním jedů například postavy mohou získat jed z těla netvora (hraničář ví kam říznout aby získal jedový váček a mastičkář ví, jak jed z váčku uchovat).
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 12. 2013, 13:38, celkem upraveno 1 x.

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Narim » 26. 12. 2013, 10:38

Zdravím,

dost mě překvapil Váš koncept živlomága. Původně jsem myslel, že to bude neomezený vládce všech čtyř živlů (ve stylu Aanga, Posledního vládce větru), takže mě překvapuje, že je omezený svými schopnostmi na jeden živel. Zajímalo by mě, co pak představit pod tou poznámkou, že za každý živel, který je schopný používat, musí mít nové povolání. Jednak co jsem pochopil, tak mistři už nejsou "povolání" jak jsme zvyklí, a také je v příručce napsáno, že není možné si brát mistrovská ZS opakovaně. Je to snad u živlomága výjimka? Když mám tedy větrného živlomága, tak abych mohl ovládat vodu na mistrovské úrovni (tedy ne jen jako obyčejný druid), tak si musím znova brát živlomágova ZS (pro vodu), i když už je třeba jednou znám (pro vítr)?

Díky.

MarkyParky
Příspěvky: 5140
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 26. 12. 2013, 11:25

Pochopil jsi to správně, je to myšlené tak, že pokud chceš, aby tvůj živlomág ovládal stejnou ZS ve více živlech, musí si ji vzít vícekrát. Některé ZS jsou obecnější a platí pro všechny živly, takové to mají uvedeno ve svém popisu.

Pokud hrajete na volitelné pravidlo "zasvěcení", pak to znamená, že i zasvěcení musí živlomág absolvovat vícekrát.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Fafrin » 26. 12. 2013, 16:04

Ad Trofeje: Ok, ad suroviny, nojo, ale co Divotvůrcův Mistr Lučby? Jakou výhodu dává v získávání surovin Alchymistovi? Nemělo by se u alchymisty mezi "Skolili jsme baziliška" a "jdu si vytěžit extrakt z jeho jater" nacházet právě hraničářské Braní trofejí?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 5140
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 26. 12. 2013, 16:44

ad Mistr Lučby:
No mistr lučby ti umožní získat plnohodnotné suroviny kdykoliv, buďto pomocí dovednosti mastičkáře nebo alchymistky.

Mastičkář normálně dokáže nouzové kdekoliv -> s mistrem lučby z nich následně udělá plnohodnotné.
Alchymista normálně dokáže plnohodnotné na speciálních místech -> s mistrem lučby to dokáže kdekoliv z nouzových.

ad Braní trofení mezi zabitím baziliška a získáním surovin:
Máš určitě v hodně situacích pravdu - Tady IMHO dost záležní na tom, jaký styl hraješ a taky jak vypadá situace ve fikci. Dovedu si představit jak situace, kdy alchymista může rovnou "destilovat" suroviny, tak situace, kdy alchymista čučí na mrtvolu potvory, neví co s ní má dělat a hraničář mu jí nejprve musí naporcovat.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od vzteklina » 26. 12. 2013, 19:38

No já to ze základních pravidel chápu tak, že:
mastičkář suroviny pozná a ví k čemu jsou, ne že by věděl, jak je najít
hraničář umí vypreparovat a zakonzervovat suroviny z netvorů
šaman celkem nelogicky neumí k tomuhle nic
vědmák umí vypreparovat a zakonzervovat suroviny z NOB
alchymista umí suroviny hledat ve formě bylin, nerostů, ale také v tělech nadpřir. bytostí (čímž se kryje s vědmákem a hraničářem)

nic z toho není vyhrazená dovednost, takže pokusit se o to může každý. Bonusy ale jen tak jak jsem vypsal výše (pokud ovšem nepoužijete houserule).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

MarkyParky
Příspěvky: 5140
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 26. 12. 2013, 21:42

No, já jsem přesvědčen o tom, že ta textace u hraničáře nemluví o "surovinách", ale o "substancích" (tedy vypreparuju z přerostlého hada jeho jed).

U vědmáka se pak hovoří o cenných látkách (takže něco na kšeft).

A naopak u toho alchymisty je tam uvedeno ve formě čarovných bylin, magických kovů a tělesných šťáv a částí těl nadpřirozených bytostí. Takže ne obyčejné kvítí na louce.

A nakonec u toho mastičkáře je v odstavci Lučba napsáno žíhání, destilování a další způsoby získávání surovin. V textu na straně 171 (PDF) je však vysvětleno, že lučbou získané suroviny se považují za nouzové.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od vzteklina » 26. 12. 2013, 23:07

MarkyParky píše:..
Takže na hledání surovin nemá bonus nikdo a na jejich získání z mršin jen alchymista. Hraničář a vědmák vypreparují neco jiného, ať už je to cokoliv.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

MarkyParky
Příspěvky: 5140
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky » 27. 12. 2013, 08:17

Ono dost záleží na tom, co si představuješ pod pojmem hledat.

Pokud postava vleze do chatrče lesní čarodějky, která je plná váčků s podivnými prášky, rozvěšených bylin a sklenic s ropušíma očima, tak v takové lokalitě může při "hledání" surovin započíst bonus i alchymista i mastičkář, protože se to prostě vejde do jejich znalostí.

Pokud ovšem máš namysli to, že družina je uprostřed otevřené krajiny, usmyslela si, že půjde natěžit nějaké suroviny a nemaje jiného vodítka začne prohledávat nejbližší lesík, pak nejen že žádná z postav nebude používat svůj bonus, ale dokonce bych se nebál tohle označit za nemožnou akci. Vždyť i v popisu surovin na straně 170 je uvedeno, že při výrobě substancí či obrazců používá postava mix běžně dostupných surovin a vzácných ingrediencí. A že množství surovin se uvádí v groších právě proto, že cena představuje hlavně tu složku vzácných věcí, kterou postava nedokáže běžně svépomocí získat.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Aljen » 27. 12. 2013, 10:27

Osobne by som na hladanie surovin daval hadzat len vynimocne.
Pri nakupe (co je obvykly sposob ziskavania surovin) hadzat netreba.
Pri hladani vopustenej chatrci ... "Popis co a ako hladas" a za hracov prinos do fikcie dostane postava "Nasiel si x surovin".

Inak sa riadim ako MP vyssie.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

OneAboveAll

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od OneAboveAll » 27. 12. 2013, 14:58

Ten živlomág mě také trochu zklamal. Ovšem co bych mohl čekat, když je živlomág nejjednodušší MP ze všech? Trochu jsem čekal nějaké ZS, které by zesílilo daný živel na moc zabíjet (Dračí Dech u čaroděje). Jedinou schopnost, která by takovou vlastnost měla je schopnost Rusalky z DrD2: Bestiář (Zuřící příval).

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 687
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Sarsaparillos » 27. 12. 2013, 16:38

Narim & OneAboveAll: Živlomága jsem osobně testoval (čaroděj zaměřený na magii větru). Už klasický čaroděj s vyšším lvl a ZS dokáže fikčně oproti jiným postavám opravdu hodně (překonává nemožnost spousty zajímavých akcí). Živlomág je potom fikčně jedna z nejsilnějších postav, byť se zaměřením na jeden živel. Z mechanických věcí jsou to velmi rozsáhlá kouzla, z nemechanických vlastně všechno ostatní. Papírově to vypadá jednoduše, v rámci hraní byla zkušenost jiná. Pokud jste teď zklamaní, dejte mu šanci během hry a asi se budete hodně (příjemně) divit.

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Narim » 27. 12. 2013, 17:42

Pravda, fikčně bude dost zajímavé s živlomágem hrát, určitě dost záleží na kreativitě hráče. Nicméně ono se na první pohled nabízí srovnání s takovým divotvůrcem, který nemá žádné takové omezení jako živlomág a taky vypadá docela nadupaně se svými věčnými kouzly, proměnami nepřátel na domácí mazlíčky, čarováním bez rituálu a pokladem v podobě několika rituálních předmětů, které si může vyrobit tak, aby mu dávaly třeba zběhlost na jeho magie. Osobně moje postava má nakročeno na kombinaci paladina a divotvůrce, tak jsem dost zvědavý, jak to dopadne :)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host