[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od ShadoWWW »

Pepa: A jaké DnDčko máš na myslí? (Existuje několik edicí, které se liší podobně - i když ne tak dramaticky - jako verze DrD vs. DrD II vs. DrD+). V každé je to jinak. Dokonce dost jinak. Vezmu poslední dvě edice:

D&D 4e: Trénovaná postava má navíc bonus +5, tedy zhruba o 25% větší šanci. Na prvních třech úrovních je standardní obtížnost někde kolem 9/13/20 (lehká/střední/těžká obtížnost), takže procentuelně je to víc, s opravou vlastnosti dokonce někde kolem 50%.

V průběhu zvyšující se úrovně družiny se mění opravy vlastností postav, automaticky se k bonusu přičítá polovina úrovně, mění se standardní obtížnost, ale bonus za trénink zůstává +5. Po odečtení automatického bonusu za úroveň od obtížnosti na (nejvyšší) 30. úrovni je obtížnost 9/17/27. Tudíš vyšší. Od 1. úrovně ale postavám hodně narostly hodnoty a opravy vlastností (což dokonce přebíjí ten rozdíl).

Obecně se dá říci, že ve 4. edici na 1. úrovni hodně záleží, jestli máš dovednost trénovanou a s přibívající úrovní význam tréninku lehce slábne (ale pořád je důležitý). Nejdůležitější je ale úroveň postav. Další bonusy přidávají mandatorní magické předměty.

D&D 5e: Standardní obtížnost je 10/15/20 (lehká/střední/těžká) a nikdy se nemění. Polovina úrovně se do bonusu nepočítá. Opravy vlastností postavy se mění, ale maximální bonus vlastnosti je +5 (v D&D 4e nebyl omezen); přičemž pokud se místo růstu obecných vlastností zaměříš na získávání odborností (featů), tak se tvé vlastnosti téměř (nebo dokonce vůbec) nezmění za celou kariéru postavy. Trénovaná postava má tzv. zdatnostní bonus, který je na 2. úrovni +2 a na (nejvyšší) 20. úrovni je +6.

A teď trocha matematiky. Bonus +2 na první úrovni dělá zhruba +10% úspěchu. +6 na nejvyšší úrovni dělá zhruba +30% úspěchu. Oprava vlastnosti je na 1. úrovni je obvykle mezi -1 a +3, tedy od -5% do +15% úspěchu. Na nejvyšší úrovni bývá mezi +1 až +5, tedy od +5% do +25%.

Co z toho plyne?
- Rozdíl mezi trénovanou a netrénovanou postavou na 1. úrovni není moc velký, i když je znatelný, a hlavní roli hrají vrozené schopnosti (opravy vlastností).
- Se zvyšující se úrovní rozste význam dovedností, ve kterých je postava trénovaná, a postupem mají větší vliv než vrozené schopnosti (opravy vlastností).
- Veškerý trénink v dovednostech postava získává na 1. úrovni. Proto, ač na 1. úrovni trénink ještě není moc znatelný, rozhodnutí, ve kterých dovednostech se má postava trénovat, je velevýznamný.
- Postava si pro trénink vybírá z množiny dovedností daných jejím povoláním a další dovednosti získá díky svému zázemí, které si hráč vymyslí a přizpůsobí, jak je mu libo. Jinými slovy, díky zázemí není omezen žádnou omezenou předdefinovanou množinou, ze které by si směl vybírat. (Jde o první edici, která je takto volná BTW.)
- Ani na 20. úrovni nemá postava jistototu, že se jí těžká akce zdaří. Dokonce postava na 1. úrovni si může hodit víc, než postava na 20. úrovni, i když je to velmi nepravděpodobné. (Ta jiskřička naděje pro postavy na nízké úrovni je tam schválně - podporuje heroismus a "Wow!" momenty.)
- Určité volitelné schopnosti určitých povolání (např. tuláka) zdvojnásobují zdatnostní bonus. U takto speciálních dovedností navázaných na schopnosti pak postava dokáže neuvěřitelné věci, které by jinak nedokázala (překonání obtížnosti 30).

V Pathfinderu je to předpokládám zase jinak, i když jede taky na rozsahu k20 + opravy vs. obtížnost.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Rask

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rask »

Zdravím,

Rád bych se zeptal na názor ohledně paladinova žaláře. V knize je psáno, že paladin po uvěznění své oběti (která se nebrání) nemůže provádět jiné akce (může s obtížemi hovořit).

Jakým způsobem a za jakých podmínek se může bránit protivníkům v konfliktu?
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od ilgir »

Já bych řekl, že dost špatně. V řeči pravidel pro něj budou bojové akce nemožné. Tedy pokud ho někdo napadne, bude muset nejspíš žalář zrušit, pokud se nebude chtít nechat zabít. Tolik můj názor.
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rodario »

Tak jsem přemýšlel nad tím, jak by se mohly změnit mistrovská povolání v případné revizi Her Mocných (což bude až za dlouho, jestli vůbec). Bylo by toho třeba změnit víc, ale tady je jen pár mých nápadů, co mi teď přišlo na mysl:

Divotvůrce: Přidal bych mu Mága. Ten tam podle mě měl být už dávno, postava Mága teď získává přístup k tomuhle povolání o hodně později než ostatní a přitom jak fluffem, tak mechanicky se jako podmiňující povolání do Divotvůrce hodí.

V souvislosti s tímhle bych přidal Magii lidské mysli nebo Magii iluzí (spíš tu druhou) do Portálu a obě magie do Zloděje Obrazců.

Mstitel: Umožnil bych použití některých jeho schopností i v boji z dálky, jako například Vládce Zmatku.

Ničitel: Přidal bych mu Zvěda, je to mistr střelby zblízka a navíc několik ZS Ničitele na to povolání odkazuje.

Nějaké ZS na vylepšení boje zdálky (to by se hodilo i Mstiteli).

Legendární bojovník je podle mého moc slabý a měl by být aspoň zlevněný na 1 zdroj (i tak bych si ho asi nejspíš nevzal). Jestli navíc používáte pravidla pro oddíly tak je ta schopnost ještě horší.

Paladin: Boží přízeň a Svatá slova bych zkombinoval do jednoho. Sebeobětování by snad ani nemuselo mít cenu pro aktivaci. Svatá Zbroj by nemusela být omezena jenom proti běsům a nemrtvým.

Stín: Chybí mu jedna ZS, má jich jen 11, všichni ostatní mají 12.

Vůdce: Přirozený šarm je možná levnější než ostatní ZS podobného typu, ale je z nich nejslabší a rozhodně je to na mistrovskou ZS podle mého až moc slabé.

Živlomág: Z trojice Legendární Bojovník, Přirozený Šarm a Živelní Pohroma má Živlomág nejlepší verzi proto, že magií je o hodně jednodušší ovlivnit velké množství nepřátel. Pokud ale používáte pravidla pro oddíly (což většina asi dělat bude) tak je tahle schopnost stejně nanic jako ty ostatní.
Rask

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rask »

Zdarec,

Rád bych se zeptal na názory ohledně již promílané mstitelovy Sebeobrany.

Lze ji využít i proti přirozeným zbraním zvířat ? A co proti přirozeným zbraním netvorů, běsů apod. (pomocí akrobacie), případně jak to provést ve hře?

Díky.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Fafrin »

Bohužel nemám v ruce mistry, abych mohl odpovědět. Mužem sem někdo hodit čistě pravidlovou textaci, o co se jedná?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od trajda »

Mstitelova sebeobrana dovoluje pouzit souperovu zbran proti nemu. Pokud zbran poskytuje manevr zdarma, mstitel ho bude mit zdarma take.

Zalezi na settingu a uveritelnosti, ale muj osobni nazor zni: spis ne.

Orla jeho vlastnim drapem nesrabnes, vlka vlastnimi zuby nekousnes. Ale treba vlkodlakovi drapy by se uz proti nemu samotnemu pouzit dali. Zustal bych u pravidla: "Pokud to popises, tak jsi to pouzil." A podle me vetsinu prirozenych zbrani nepopises. Resil bych to priseru od prisery.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Bart »

trajda píše:Mstitelova sebeobrana dovoluje pouzit souperovu zbran proti nemu. Pokud zbran poskytuje manevr zdarma, mstitel ho bude mit zdarma take.

Zalezi na settingu a uveritelnosti, ale muj osobni nazor zni: spis ne.

Orla jeho vlastnim drapem nesrabnes, vlka vlastnimi zuby nekousnes. Ale treba vlkodlakovi drapy by se uz proti nemu samotnemu pouzit dali. Zustal bych u pravidla: "Pokud to popises, tak jsi to pouzil." A podle me vetsinu prirozenych zbrani nepopises. Resil bych to priseru od prisery.
Souhlas. Když to dokžeš popsat tak, aby to dávalo smysl, klidně to použij. Když ne, máš smůlu.
Dokážu si třeba představit, že donutíš obřího štíra bodnout se do zad vlastním ocasem nebo i že uskočíš těsně před zubisky šelmy tak šikovně, že se zakousne do vlastní tlapy - ale kde přesně leží ta hranice záleží jak na konkrétní bytosti a situaci, tak na tom, jak moc realistickou a vážnou chce kdo svojí hru mít. Když vám nevadí trošku grotesknosti, může si klidně buvol kopnout vlastním kolenem do brady...
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od trajda »

Mozna bych povolil nejen hybat se zbrani, ale i hybat s targetem. Napriklad pouzit psi ocas jako ochranu pred psim kousnutim nebo neco podobneho. Jelikoz si to v tuto chvili nedokazu predstavit, nevim, jak casto bych to uznal.
Rask

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rask »

Fafrin píše:Bohužel nemám v ruce mistry, abych mohl odpovědět. Mužem sem někdo hodit čistě pravidlovou textaci, o co se jedná?
Je to takto:

Sebeobrana

Podmiňující dovednost: Pěší boj zblízka proti lidem
a zvířatům (bojovník), Akrobacie (kejklíř)

Mstitel může pomocí dovednosti Pěší boj zblízka
proti lidem a zvířatům nebo Akrobacie využívat
proti protivníkovi manévry zdarma jeho zbraně
pro boj zblízka. Tyto manévry lze používat v posílené
podobě, má-li k tomu mstitel potřebné zvláštní
schopnosti, a také se započítávají do počtu jeho
manévrů.
Podaří-li se protivníkovi útok a mstitel se vyčerpá,
aby odvrátil neúspěch, může sám zvolit další
cíl, na který útok sklouzne. Útok se bere jako výzva
prostředí a nový cíl musí uspět v hodu na zkoušku.
Neuspěje-li, čelí následkům původně zamýšleným
pro mstitele. (bez aktivace, Tělo)

Zopakování dotazu: Lze využít manévru zdarma i proti přirozeným zbraním zvířat ? A co proti přirozeným zbraním netvorů, běsů apod. (v podmínce Sebeobrany je akrobacie, která necílí typ bytostí).
Rask

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rask »

Bart píše:
trajda píše:Mstitelova sebeobrana dovoluje pouzit souperovu zbran proti nemu. Pokud zbran poskytuje manevr zdarma, mstitel ho bude mit zdarma take.

Zalezi na settingu a uveritelnosti, ale muj osobni nazor zni: spis ne.

Orla jeho vlastnim drapem nesrabnes, vlka vlastnimi zuby nekousnes. Ale treba vlkodlakovi drapy by se uz proti nemu samotnemu pouzit dali. Zustal bych u pravidla: "Pokud to popises, tak jsi to pouzil." A podle me vetsinu prirozenych zbrani nepopises. Resil bych to priseru od prisery.
Souhlas. Když to dokžeš popsat tak, aby to dávalo smysl, klidně to použij. Když ne, máš smůlu.
Dokážu si třeba představit, že donutíš obřího štíra bodnout se do zad vlastním ocasem nebo i že uskočíš těsně před zubisky šelmy tak šikovně, že se zakousne do vlastní tlapy - ale kde přesně leží ta hranice záleží jak na konkrétní bytosti a situaci, tak na tom, jak moc realistickou a vážnou chce kdo svojí hru mít. Když vám nevadí trošku grotesknosti, může si klidně buvol kopnout vlastním kolenem do brady...
Ok, děkuji za názory, dám ještě konkrétní příklad. Hraničář se sekerou bojuje proti drakovi s mocným ocasem. Hraničář nahlásí bojovou akci a počítá si bonus proti netvorům díky dovednosti pěší boj zblízka proti netvorům. Může v této akci využít zdarma mocně z drakova ocasu pomocí mstitelovy Sebeobrany?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Fafrin »

Děkuji za citaci, evidentně se nám teda jedná jen o první část ZS.

V zásadě tedy, jak je to popsané, tak ano.
Ok, děkuji za názory, dám ještě konkrétní příklad. Hraničář se sekerou bojuje proti drakovi s mocným ocasem. Hraničář nahlásí bojovou akci a počítá si bonus proti netvorům díky dovednosti pěší boj zblízka proti netvorům. Může v této akci využít zdarma mocně z drakova ocasu pomocí mstitelovy Sebeobrany?
Dle mého, pouze pokud Drak provede protiakci svým mocným ocasem. (Stejně tak by jste nemohli proti člověku Sebeobranou využít meč, který má za pasem.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od trajda »

Souhlasim s fafrinem. Dokud se drak nehybe, neni zadna sance, ze by se prastil vlastnim ocasem. Musel bys pockat az ho pouzije dobrovolne a pak...je to diskutabilni. Zalezi na konkretni situaci.

V boji jeden proti jednomu se prvni cast Zs pouziva blbe a druha cast nelze vubec. Proti vice nepratelum se prvni cast stale pouziva blbe a druha cast je velice snadna. (Myslim tim u zvirat a netvoru)
Rask

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od Rask »

Ok, děkuji za odpovědi. Poslední hloupý dotaz:

Chápu správně, že tedy pravidlově nic nebrání využití Sebeobrany v příkladu výše, i když při boji s netvorem mstitel využívá v aktuálním okamžiku bonus za dovednost boj proti netvorům (která není podmíněnou dovedností Sebeobrany) a tedy nevyužívá ani jednu z podmíněných dovedností Sebeobrany?
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Příspěvek od trajda »

Je to dobra otazka. Mozna se najde ortodoxni hrac, ktery ti to zakaze, protoze to v popisu neni. Ale jsem si jist ze vetsina hracu s tim problem mit nebude.

Kdyz se najde nekdo, kdo s tebou nebude souhlasit, zkus se s nim domluvit, ze si tu zs vezmes dvakrat. Jednou pro lidi/zvirata a jednou pro netvory. A kdyz s tim nikdo mit problem nebude, proste ji normalne pouzivej.

Dulezitejsi je fikce. Draci ocas se neda jen tak vzit do ruky a hodit, musis draka presvedcit, aby se prastil sam. A to se dela dost blbe, protoze tam, kde je ocas, nebyva hlava.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů