Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Diego » 31. 1. 2014, 09:08

Zdar mám takovou otázku co myslíte je lepší vytvářet nové ZS dle toho co hráčům chybí a tak dokreslit postavu a nebo je jednoduší napsat nové povolání ??
Já si myslím, že povolání co jsou uvedena v pravidlech by měla pokrýt všechny možnosti co by hráč chtěl hrát. Ale i tak se různě objevují nové povolání jako je techno mág, kutil, mořeplavec atd.

Dík moc a názory

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Narim » 31. 1. 2014, 10:05

Spolu s PotulnýmDruidem jsme si pro potřeby našeho světa zkusili vymyslet steampunková povolání. Základem je tedy onen kutil, který se specializuje na výrobu nástrojů a jemné mechaniky, což je věc, která přímo v pravidlech zahrnuta není. Přirozeně jsme museli vytvořit i pokročilá povolání, která vznikají kombinací kutila a jiných základních povolání. Musím říct, že co se týká pokročilých povolání, tak to nebyla vůbec snadná práce, jelikož naše původní konstrukty steampunkových pokročilých povolání v podstatě zapadly na už existující povolání a nepřinášely až tak moc nového, víceméně jen duplikovaly (například u kombinace kutil + mastičkář se na první pohled nabízí nějaký chemik - pyrotechnik, nicméně v tomto případě bychom duplikovali alchymistovy třaskaviny a žíraviny, museli jsme tedy přijít s jiným konceptem). Časem se nám povedlo vymyslet originální dovednosti, ale zabralo to hodně brainstormingu a úsilí.

Je pravda, že jsme mohli tyhle vědeckotechnické záležitosti zakomponovat do existujících povolání a mít klid, nicméně když jsme to promýšleli, dostali jsme se k tomu, že některá povolání by měla o hodně víc možností než jiná, takže jsme se přiklonili k variantě vymyšlení nových povolání. To je ale vlastně jen náš přístup, jiní hráči, pokud se dostanou ke steampunku, můžou postupovat jinak.

Jinak co se týká otázky, zda nová povolání nebo nová ZS... ono jak už jsem řekl, u vymýšlení nových povolání je nutné, aby v jádru byla něčím nová, aby jen neduplikovala. Nám už přišlo při vymýšlení steampunku, že jsme na samé hranici možností, tak si myslím, že jen vymýšlení ZS pro existující povolání bohatě stačí. Co se týká dovedností, tak už se vážně asi nic moc nového nepodaří vymyslet.

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Ocho » 31. 1. 2014, 11:07

Diego píše:Zdar mám takovou otázku co myslíte je lepší vytvářet nové ZS dle toho co hráčům chybí a tak dokreslit postavu a nebo je jednoduší napsat nové povolání ??
Asi bych neřešil, co je lepší, ale spíše co je potřeba hráčů nebo průvodce. Rozhodně bych se odpíchnul od toho, co hráčům chybí. Pak bych kouknul, jestli to není jenom obdou něčeho již existujícího. Pokud ne, začal bych s vymýšlením dovedností a ZS. Pokud by toho bylo dost a tématicky podobného, schoval bych to pod povolání.

Třeba v případě steampunku potulného driuida bych osobně volil trochu jinou cestu - pomohl bych si obdobou technologického levelu v GURPSystému a zymyslel bych se nad tím, jak by třeba vypadala jednotlivá povolání v období průmyslové revoluce. Obdobně třeba pro nějaký postapokalyptický svět. Takže bych měl lupiče nebo alchymistu mark I, mark II atd :D
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Bart » 1. 2. 2014, 14:10

Diego píše:Zdar mám takovou otázku co myslíte je lepší vytvářet nové ZS dle toho co hráčům chybí a tak dokreslit postavu a nebo je jednoduší napsat nové povolání ??
Já si myslím, že povolání co jsou uvedena v pravidlech by měla pokrýt všechny možnosti co by hráč chtěl hrát. Ale i tak se různě objevují nové povolání jako je techno mág, kutil, mořeplavec atd.

Dík moc a názory
souhlasím, že, jak píše Narim, vymyslet celé nové povolání tak, aby bylo vyvážené a smysluplné je docela těžké, vyrobit k němu pět kloudných pokročilých prakticky nemožné - dovedností, které by nebyly pokryté těmi stávajícími je fakt málo
věřím, že prakticky cokoli se dá zalátat drobnými úpravami nebo přidáním nějaké ZS hráčům na tělo - zrovna kutil nebo mořeplavec jsou podle mě příklad docela jednoduché dovednosti, kterou použiješ jen čas od času a málokdy ve střetu, takže nemá smysl je rozebírat nějak zvlášť do hloubky, víc než jednu ZS bych na to neplácal

ZS Mořeplavec - postava si může pro námořnické dovednosti a znalosti počítat svou úroveň Přežití v divočině (bez aktivace, Duše)
ZS Kutil - postava si může pro výrobu vychytávek a drobné ruční práce počítat svou úroveň Lektvarů a jedů (bez aktivace, Duše) // pod mastičkářskou výrobu mi to sedí nejvíc, i když to podle názvu vypadá divně //
případné rozšíření bych stejným způsobem připojil k pokročilým povolání (nějaké počasnictví a námořnická magie asi k druidovi nebo čarodějovi, řízení velké lodi k hraničářovi (?), rozsáhlejší vynálezy k lupičovi nebo alchymistovi, ale pozor, aby se to nekřížilo s něčím, co už v pravidlech je...)

druhá věc je, pokud hrajete v úplně jiném settingu, než předpokládá příručka - přecejenom systém povolání je nastavený na docela klasickou fantasy, takže jestli chcete hrát v DrDII steampunk, western nebo grimdark-zombie-postapo-cyber-sci-fi romanťárnu, tak vám asi budou nějaké dovednosti chybět a nějaké přebývat
- potom se mi nejvíc líbí postup, který navrhuje Ocho - zamyslet se nad tím, co je jádro jednotlivých archetypů a zkusit je posunout na příslušnou technologickou a žánrovou úroveň - a za každou dovednost, kterou k nějakému balíčku přidáte, se snažit zase jednu odebrat, abyste udrželi povolání zhruba vyvážená
  • třeba ve westernu - kejklíř nejvíc sedí na hráče, hejska, možná svůdníka, můžeme mu dát krátké rychlé zbraně - kolty, protože vrhací se v žánru tolik nepoužívají; lovec může zůstat skoro stejný, zálesák, zbraně s dlouhým dostřelem - pušky, stopování, přežití v divočině; zaříkávač může být kněz, ale v zásadě kdokoli, kdo je trochu vzdělaný - třeba i účetní, požehnání a uřknutí jsou žánrově trochu na hraně, ale když nevymyslíme nic čím je nahradit, tak mu je můžeme nechat, ...
radikální a nepochybně nejnáročnější varianta je vymyslet si celou novou architekturu povolání - dotáhnout to do konce, otestovat a vymakat tak, aby seděla skutečně všem bude docela oříšek, ale pokuď chceš vymyslet něco jenom na míru svojí družině a baví tě to, tak proč ne - ani nemusí být nutně povolání 5 + 10, stačí míň, 4 + 6 je taky docela hezké číslo...

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Diego » 2. 2. 2014, 10:16

Dík moc za názory a závěr je s toho mě jasné, že by se mělo vymýšlet nové povolání spíš než jedno, ale celí systém povolání a zs (obecné dovednost) když je třeba v průběhu hry nebo když nám vyhovují rozdělení povolání a jen potřebuji aby můj hrdina uměl dělat kapitána své lodi.

Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 12:51
Bydliště: Brno

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od PotulnyDruid » 2. 2. 2014, 11:59

Diego píše:Dík moc za názory a závěr je s toho mě jasné, že by se mělo vymýšlet nové povolání spíš než jedno, ale celí systém povolání a zs (obecné dovednost) když je třeba v průběhu hry nebo když nám vyhovují rozdělení povolání a jen potřebuji aby můj hrdina uměl dělat kapitána své lodi.
Dívej já jsem spoluhráč Narima. My dva už dva roky makáme na rozširujících možnostech pro steampunk, a popravdě, nic jednoduchého to není. Podle nás se nám povedl celkem slušný kousek (1 základní a 5 pokročilých povolání), jiní by řekli, že je to o ničem, že se všechno dá udělat už existujícími povoláními. Ono taky hodně záleží na tom jak ty vnímáš vyváženost jednotlivých povolání a co všechno ti ve hře chybí.
under construction

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Diego » 2. 2. 2014, 12:30

[quote="PotulnyDruid" Dívej já jsem spoluhráč Narima. My dva už dva roky makáme na rozširujících možnostech pro steampunk, a popravdě, nic jednoduchého to není. Podle nás se nám povedl celkem slušný kousek (1 základní a 5 pokročilých povolání), jiní by řekli, že je to o ničem, že se všechno dá udělat už existujícími povoláními. Ono taky hodně záleží na tom jak ty vnímáš vyváženost jednotlivých povolání a co všechno ti ve hře chybí.[/quote]

Chápu a myslím že je to moc pěkná práce všem členům mých skupinek se ty povolání líbily a pro mě je to velká inspirace vždy kdy si to přečtu. A pokud bych chtěl hrát víc moderní svět než středověké fantasy tak by byli neocenitelné.
Ještě jednou dík

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Bart » 2. 2. 2014, 14:14

PotulnyDruid píše:
Diego píše:Dík moc za názory a závěr je s toho mě jasné, že by se mělo vymýšlet nové povolání spíš než jedno, ale celí systém povolání a zs (obecné dovednost) když je třeba v průběhu hry nebo když nám vyhovují rozdělení povolání a jen potřebuji aby můj hrdina uměl dělat kapitána své lodi.
Dívej já jsem spoluhráč Narima. My dva už dva roky makáme na rozširujících možnostech pro steampunk, a popravdě, nic jednoduchého to není. Podle nás se nám povedl celkem slušný kousek (1 základní a 5 pokročilých povolání), jiní by řekli, že je to o ničem, že se všechno dá udělat už existujícími povoláními. Ono taky hodně záleží na tom jak ty vnímáš vyváženost jednotlivých povolání a co všechno ti ve hře chybí.
visí to někde? podělte se, jestli to máte sepsané, mě by to moc zajímalo...

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 830
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Sarsaparillos » 2. 2. 2014, 18:19

Bart píše:visí to někde? podělte se, jestli to máte sepsané, mě by to moc zajímalo...
V Drudivě podpisu - http://tirmor.webnode.cz/

Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 12:51
Bydliště: Brno

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od PotulnyDruid » 2. 2. 2014, 18:45

Sarsaparillos píše:
Bart píše:visí to někde? podělte se, jestli to máte sepsané, mě by to moc zajímalo...
V Drudivě podpisu - http://tirmor.webnode.cz/
Jen si dovolím dodal, že jsem teď skrze povinnosti ve škole a v práci neměl čas aktualizovat, takže je to malinko neaktuální. Ale budu to v brzké době napravovat.
under construction

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Bart » 2. 2. 2014, 23:02

nevadí, pročetl jsem to a jsem nadšen! je to super, překvapilo mě, že je tam fakt pět plnohodnotných pokročilých povolání, každé jiné, se zajímavým profilem a kompletní sadou dovedností i ZS (trochu váhám u lékaře, kde se mi zdá, že k existujícím povoláním přidává jen málo nového... a dobrodruh by chtěl možná trochu rozšířit a líbilo by se mi posílit vazbu na lovce... co do něj vyčlenit dlouhé palné zbraně jako muškety, popřípadě i kanóny, houfnice, hákovnice a podobné speciality? ale to už je drobnost), věřím, že je za tím kupa práce, obdivuju vás, že jste to dotáhli tak daleko
jasně, že je to hodně navázané na žánr a setting, což vám vytvořilo prostor pro nové dovednosti a ve vesnické fantasy to nepoužijeme... ale stejně :clap:

Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 12:51
Bydliště: Brno

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od PotulnyDruid » 3. 2. 2014, 00:48

Bart píše:nevadí, pročetl jsem to a jsem nadšen! je to super, překvapilo mě, že je tam fakt pět plnohodnotných pokročilých povolání, každé jiné, se zajímavým profilem a kompletní sadou dovedností i ZS (trochu váhám u lékaře, kde se mi zdá, že k existujícím povoláním přidává jen málo nového... a dobrodruh by chtěl možná trochu rozšířit a líbilo by se mi posílit vazbu na lovce... co do něj vyčlenit dlouhé palné zbraně jako muškety, popřípadě i kanóny, houfnice, hákovnice a podobné speciality? ale to už je drobnost), věřím, že je za tím kupa práce, obdivuju vás, že jste to dotáhli tak daleko
jasně, že je to hodně navázané na žánr a setting, což vám vytvořilo prostor pro nové dovednosti a ve vesnické fantasy to nepoužijeme... ale stejně :clap:
Moc děkuji za sebe i za svoji družinku.
under construction

Číňan
Příspěvky: 98
Registrován: 13. 11. 2012, 16:26

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Číňan » 4. 2. 2014, 11:11

My hrajem western a jen jsme si přidali palné zbraně atd. k esxistujícím povoláním a vymýšlíme nové ZS. Jinak, co se týče lodí atd. myslím, že jsme s tím jednou hráli tak, že to fungovalo trochu jako jezdectví...

Více mi vyhovuje přístup přidat dovednosti, než vytvářet nové, ale každému vyhovuje něco jiného.

Pro palné zbraně máme tuto úpravu:

Nové druhy zbraní
Palné
Zbraně palné dělíme: na dálku (lovec) – pušky (manévr velmi přesně), na blízku(bojovník) - brokovnice (velmi mocně) a pistole (velmi lstivě).
Omezení palných zbraní – jsou drahé na koupi i provoz. Když člověk nemá dovednost stříli se mu velice obtížně. Munice není neomezená a musí se přebíjet. (Např. Když jsou rychlá kola mohu jednou za kolo vystřelit z winchestrovky, tedy v rámci manévru obrana už ne.)

Pistole mají šestiraný zásobník – kolty – popř. Dvě rány – derringer.. Pušky – winchestrovka 12 nábojů, medvěďovka jeden náboj, brokovnice mají dvě hlavně dvě rány (upilované, či normální). !Žetonky na počítání! Zbraně se od sebe liší skladností a dostřelem.

Kolt 70 dolárov – 1 náboj $0.17 – Zásobník 6 ran - $1
Derringer 50 dolárov – 1 náboj $0.17 – 2hlavně $0,33
Brokovnice 30 dolaróv – 1 náboj $0.25 - 2 $0.5
Upilovaná 35 dolaróv – 1 náboj $0.25 - 2 $0.5
Winchester 40 dolárov - 1 náboj $0,5 - 12 ran - $6
Medveďovka 60 dolárov – 1 náboj = 1 zásobník $0.5

Za deset dolarů tedy buď 60 pistolových, 40 brokovnicových, nebo 20 puškových nábojů.

Nové dovednosti

+ Bojovník
Pěší střelba palnými zbraněmi na blízko proti lidem a zvířatům (Tělo)
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na blízko na lidi: používání střelných zbraní od koltu až po brokovnici
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na blízko na zvířata: používání střelných zbraní od koltu až po brokovnici
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na blízko na terč: střelba na neživé cíle

+Lovec
Pěší střelba palnými zbraněmi na dálku proti lidem a zvířatům (Tělo)
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na dálku na lidi: používání pušek
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na dálku na zvířata: používání pušek
»» Pěší střelba palnými zbraněmi na dálku na terč: střelba na neživé cíle

+Válečník
Jízdní střelba palnými zbraněmi na blízko proti lidem a zvířatům (Tělo)
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na blízko na lidi: používání střelných zbraní od koltu až po brokovnici
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na blízko na zvířata: používání střelných zbraní od koltu až po brokovnici
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na blízko na terč: střelba na neživé cíle
Střelba z gatlingů apod. (Tělo)
Opravy poškožených palných zbraní

+Hraničář
Boj s palnými zbraněmi proti netvorům (Tělo)

+Zvěd
Jízdní střelba palnými zbraněmi na dálku proti lidem a zvířatům (Tělo)
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na dálku na lidi: používání pušek
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na dálku na zvířata: používání pušek
»» Jízdní střelba palnými zbraněmi na dálku na terč: střelba na neživé cíle

+Vědmák
Boj s palnými zbraněmi proti nemrtvým, oživeným a běsům (Tělo)

+Alchymista
Výroba munice do palných zbraní (Vyhrazené, Duše)

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové - vyhrazené dovednosti a obecné dovednosti

Příspěvek od Diego » 12. 2. 2014, 17:34

Tak tu má pár nových ZS jsem zvědav co na ně řeknete

Mastičkář
Smrtící jedy
Kurare jed který nikdy neměl být sepsán, bez proti jednu ještě nikdo nepřežil.
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vyrobit jed, který bude mýt následek slabého účinku opětovné působení jedu. Tedy pokud postava nebude mít vyšší hranici než je síla jednu tak si bude pořád házet na výzvu dokud nepřejme následky síleného účinku. Jak často si bude postava házet se určí při výrobě neměla by být častější než jednou za pul hodiny. Na tento jed je vždy protijed a to za dvojnásobek surovin kolik stál jed. Tato dovednost lze kombinovat s kontaktní jedy, plnými jedy a omamnými látky (aktivace 5 surovin).

Zde nejsem si jist velikosti aktivace

Zaříkavač
Fotografická paměť
Zaříkávač může říct, že zná na informace, které jen někdy letmo zahlédl a od mapy, přes celé spisy knih. (aktivace 1 duše).
Temný mysticky kruh
Zaříkávač získá vyhrazenou dovednost využívat nepřátelské zdroje na svoji magii a to proti vůli protivníka. Tato dovednost je založena tak, že nepřítele zaříkávač zabije a získá tolik surovin nebo zdrojů k magii kolik je sudba nepřítele. (aktivace 1 duše)
Zde si nejsem jist jestli by to neměl mýt spíš alchymista.

Druid
Zuřící příval
Druid díky teto zvláštní schopnosti je schopen vyvolat vlny, mající sílu strhnout most či nárazem zabít člověka. (aktivace 1 duše)

Čaroděj
Elektrické přepětí
Z jeho rukou šlehaly blesky se silou pradávných bouří.
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vytvořit elektrický výboj a měnit tak ohrožení (bez aktivace duše)
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže zabíjet pomocí samotné elektrické magie a dokáže na několik hodin rozzářit kovové předměty nebo svářet. (Aktivace: 1 Duše)
Let
Čaroděj díky teto ZS dokáže lítat rychleji než chůzi maximální rychlost je rychlost rychlého ptáka. (aktivace: 1 duše)

Černokněžník
Vzkříšení
Podmiňující dovednost: léčení lidického těla (mastičkář), Umělý život (alchymista), Hadačství (šaman)
Postava s touto vyhrazenou dovedností umí vzkřísit mrtvého (aktivace 300 surovin). Postava potom je ve stavu téměř mrtvém. Proto je třeba pomocí dalších lektvarů nebo lékařské péče, závisí na stavu ve kterém zemřela pomoci z jejich zranění. Tento rituál neléčí žádné jizvy jen dává možnost vyléčit jizvy mrtvé postavě, pokud ji někdo nepomůže tak opět zemře na své zranění. Pro tento rituál jsou následující podmínky musí se vykonat u magického zřídla a doba do kdy se musí mrtvý vzkřísit závisí na velikosti vřídla.
Pro velikosti 3 do konce dne nebo noci závisí co je blíže (aktivace duševní jizva velikosti 1) .
Pro velikost 4 do úplňku. (aktivace duševní jizva velikosti 4) .
Pro velikost 5 do rovnodennosti nebo slunovratu (aktivace duševní jizva velikosti 7) .
Rituál musí být udělán v klidu trvá celí den a musí být bez přerušení.
Pro každý typ zdroje co chce postava umět léčit musí se tuto ZS naučit zvlášť.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti