Nové ZS - obsahová pravomoc

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2328
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Bart » 1. 10. 2013, 20:34

Diego píše:Spíš bych chtěl se zeptat napadá vás nějaká obsahová ZS spadající k dovednostem síla, pěší boj proti lidem a zvířatům (v pravidlech sice jedna je, ale rád bych vymyslel další)
mně se líbí, že by bojovník mohl vymýšlet a popisovat protivníky (lidi, zvířata bych nechal lovci), se kterými se postavy dostanou do konfliktu spadajícího pod pěší boj zblízka - tj. víte, že proti vám stojí banda ožralů nebo naštvaných dřevorubců, ale bojovník může určit, jaké mají zbraně, jak vypadají, jak budou asi bojovat...
stejně tak u síly by mohl určit, že tam je nějaký předmět, který je možné zvedat nebo zpracovávat - například kámen, který může hodit na nepřátele nebo dveře, které zapře a vytvoří tak bariéru před pronásledovateli - bude si tedy pomocí této ZS vytvářet příležitosti použít svoje dovednosti

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Fafrin » 3. 10. 2013, 17:15

Takže k tomu důležitému:
Diego píše: Obraná finta
Dobrý šermíř je na nic pokud nepřátel je nerovno, řekl Levent rozmáchl se mečem a odrazil všechny meče mířící mu na krk.
Postava s touto dovedností se může dostat i z bojové situace, ze které by nebylo úniku (aktivace 1 vliv)
Toto není obsahová pravomoc, ale obchází to dovednost. Jak se to pozná?
1) Postava tímto "něco dělá",(postava je zde vskutku aktérem, nikoliv hráč, který by si vymyslel kousek obsahu světa) tudíž je to dovednost.
2) Obdobná ZS - Lesní přízrak - je Zvěda; umožňuje provést něco, co je jinak nemožné. A u té je přímo napsáno, že je to "vyhrazená dovednost". (proč je vyhrazená? Protože bez ZS to nikdo dělat nemůže.)
3) Přímo v textu je napsáno, že je to dovednost, že.
Jak to opravit?
oprava píše:Obraná finta
"Každý šermíř na hovno, když nepřátel nerovno"; řekl Levent rozmáchl se mečem a odrazil všechny meče mířící mu na krk.
Postava s touto vyhrazenou dovedností se může dostat i z bojové situace, ze které by nebylo úniku. (aktivace 1 Tělo)
+ bych to zařadil až k Válečníkovi (mistr v boji zblízka, schopnost provést něco běžně nemožného), ale to je otázka jak to kdo vnímá.
Diego píše:Neuvěřitelný silák
Hele ten kámen není tak těžký jak vypadal, zvolal nesoucí obří kámen nad hlavou. Pak kámen upustil a ten se rozpadl na kousky. To se nediv vždyť je to vápenec.
Postava s touto dovedností může určit, že předmět není tak těžký jak by byl normál a dovede tak zvednout břemeno co by uzvedl i obr. (aktivace 1 vliv)
Opět je to vyhrazená dovednost, viz výše. Z popisu pak není zřejmé, jestli hráč snižuje hmotnost předmětu, nebo jestli je postava silnější. Zbytek viz níže.
Diego píše:Nezastavitelný bijec
Pozor běžím, z řevem se rozběh proti dveřím, které se lupič už půl hodiny pokouší otevřít. Bum bum hele ty ocelové dveře byli rezavé jen to chtělo správný rozběh.
Postava s touto dovedností může prorazit překážku jako by a dovedl pouze obr. (aktivace 1 vliv)
Jako předtím, opět je to dovednost. Obě dovednosti pak propůjčují postavě schopnost provádět věci z hájemství hrubé síly "silou obra". Síla obra je něco, co je jinak v hájemství magie a tam by to imho mělo zůstat. Pokud ne, tak je to jednoznačně ZS, která má své místo v expertním povolání, bude se aktivovat 1T, nebo zadarmo a bude propůjčovat Ničiteli sílu obra.
Tříštit to do dvou schopností je vskutku hloupé. Další spor by pak vznikal ve chvíli, kdy si postava vezme některeou z těchto schopností a opomene Siláka, to by se stávat nemělo.
Diego píše:Pověsti a báje
Tady seděl velký Murtag, když odpočíval s po bitvě s králem Ard, řekl bard a začal hledat jeskyni Murtaga, kde měl ztratit svoji medvědí helmici.
Postava s touto dovedností může určit, že v okolí se nachází nějaký vzácný artefakt. (aktivace 1 vliv)
No, konečně jasná obsahová pravomoc, ale chce to přeleštit.
oprava píše:Pověsti a báje
Tady seděl velký Murtag, když odpočíval s po bitvě s králem Ard, řekl bard a začal hledat jeskyni Murtaga, kde měl ztratit svoji medvědí helmici.
Hráč může stanovit, že v okolí se určitý nějaký vzácný artefakt, musí však popsat, jak se sem dostal. (aktivace 1 Duše)
Proč duše? Protože rozvíjím Bájesloví a to jest dovednost Duše, viz také elfí Paměť rodu.
Diego píše:Zaječí pysk
Co to je za obludu ta se mnou chce bojovat vždyť ani nedovede rovně stát, rytíř se začal strašně smát.
Postava s touto dovedností může určit, že člověk, se kterým je jeho postava v konfliktu má nějakou tělesnou vadu, zohavení nebo rys, na který se dá upozornit při zesměšňování nebo zastrašování - může jít o cokoli od šilhání a kulhání, přes mečivý hlas nebo přízvuk, až po malé přirození nebo inkontinenci. (aktivace 1 vliv)
Budiž, toto by mohla být vyhrazená dovednost, přijde mi to trošku Duplicitní k přečtení soupeře, ale chápu že to někoho může lákat, takže to opět přeleštím.
oprava píše:Zaječí pysk
"Co to je za obludu ta se mnou chce bojovat vždyť ani nedovede rovně stát", rytíř se začal strašně smát.
Hráč může určit, že lidský soupeř jeho postavy má nějakou tělesnou vadu, zohavení nebo jiný výrazný rys, na který se při střetu s ním jeho postava ostatní upozorní.(aktivace 1 Vliv)
Zatímco Přečtení soupeře je použitelné na soupeře libovolného, toto je použitelné pouze na soupeře lidské. Není třeba ji však využít jen k zostouzení či zesměšňování, ale určitě by to šlo i jinak, například dát pronásledovanému výrazný rys na který se lze doptávat při jeho hledání po městě, nebo tak něco. (Teď dáváme hráči obsahovou pravomoc!)
Diego píše:Heraldika
Ne na tento turnaj nemůžete mají sem přístup jen rytíři a známí bojovníci, kolem nich projede rytíř Levent jakmile uvidí Jeventa hodí mu rukavici k nohám a řekne čekám, že se potkáme...
Postava s touto dovedností může si vymyslet, jednoho z účastníka bojového klání, postoj k němu a jeho původ ze kterého rodu pocházi. (aktivace 1 vliv)
Tak toto je celkem dobrá obsahová pravomoc, jen se hodí spíše k válečníkovy jako rozvoj jeho Vlivu ve vyšší společnosti. Oprava:
oprava píše:Heraldika
Na na tento turnaj nemůžete mají sem přístup jen rytíři a známí bojovníci. Když kolem projede rytíř Levent, jakmile uvidí Jeventa hodí mu rukavici k nohám a řekne že čeká, že se potkají...
Hráč může určit, jednoho účastníka bojového klání, včetně jeho původu a rodu. (aktivace 1 Vliv)
Co se možných obsahových pravomocí pro Bojovníka týče, tak by tu bylo dobré něco pro Znalost výzbroje - možnost určit, že nějaký typ zbroje má nějakou slabinu či naopak neobvyklé využití, možnost určit odkud nějaká zbroj pochází, třeba podle kovu či práce zbrojíře nebo značky jeho kováren.
Jako samostatná věc se pak nabízí možnost "nalezení vzácného kousku(kvalitní zbraň či zbroj)" a to buď na trhu, kde je pak možno jej koupit pod cenou, nebo ve výbavě poražených soupeřů.
U Zastrašování lidí se pak nabízí možnost vytvořit pro zastrašované nějakou pověru, které pak využije - to lze využít i později při vedení lidí(Válečník, Zvěd) v boji naopak k posílení morálky.

To jsou moje tři nové návrhy, abych jen nepomlouval, někdo je může tréningově perfektně zpracovat. (Uvažuju jak udělat něco na zručnost se zbraní, ale nic mě nenapadá. Možná možnost určit a popsat nějakou známou, náročnou a ceněnou fintu s konkrétní zbraní, ale nevím co pak s tím.)
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 5. 10. 2013, 17:35, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 5. 10. 2013, 08:29

Dík moc za super úpravy a návrhy pro další ZS jsem za to vděčný tady je snad konečná verze pro bojovníka.

Je jich 9 společně tou jednou co je v pravidlech se dostaneme na pěkné číslo 10 :)
Přílohy
Nové zvláštné schopnosti - obsahové pravomoce.pdf
(80.69 KiB) Staženo 45 x

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2328
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Bart » 5. 10. 2013, 14:29

Diego píše:Dík moc za super úpravy a návrhy pro další ZS jsem za to vděčný tady je snad konečná verze pro bojovníka.

Je jich 9 společně tou jednou co je v pravidlech se dostaneme na pěkné číslo 10 :)
ok, určitě je tam ještě co vymýšlet a brousit, ale spíš bych navrhoval dát si další povolání - postupně tak prozkoumáme, co a jak vlastně mohou obsahové pravomoci umět a na základě toho se nám to pak bude líp revidovat... zřejmě by bylo fajn udělat si i nějakou tabulku "domén" a vyjasnit, co má spadat pod základní povolání, co pod pokročilá atd., ale na to je asi taky ještě brzo, přeskupovat, slučovat a rozdělovat se dá vždycky

jinak, kdyby se někdo nudil, tak může vypsat obsahové ZS ze základní příručky, ať máme inspiraci a přehled, co všechno jde:)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Fafrin » 5. 10. 2013, 17:28

Obsahové ZS ze základní příručky?
Rasy: Lidé - Styky; Elfové - Paměť rodu; Trpaslíci - Pouto krve; Hobiti - Labužník; Krollové - Kořeny Magie
Základní povolání: Bojovník - Přečtení soupeře; Lovec - Jedna duše; Kejklíř - Skrytá kapsa; Mastičkář - Lazebník; Zaříkávač - Věže a Chrámy
Pokročilá povolání: Válečník - Slavné jméno; Hraničář - Znalec krajiny, Odhad kořisti; Šaman - Stopy zvěře; Druid - nic; Lupič - Město na dlani; Zvěd - Znalec podsvětí; Vědmák - Zrnko pravdy; Alchymista - Hračička; Čaroděj - nic; Mág - nic;

K souboru - ještě to bude chtít pilování, ale je to fajn. Nasázím odkazy sem do přehledu.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 15. 9. 2015, 19:04, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 6. 10. 2013, 10:16

Toš je mi jasné, že to není dokonalé snad když už uděláme všechny základní povolání tak budeme mýt přehled nebo až uděláme vše kdoví hlavní je dle mě to dodělat protože je to třeba.

Proto jsem psal, že každý týden budeme řešit jedno povolání. A ten příští nás čeká Lovec

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 10. 10. 2013, 22:28

Ok první návrhy:

Lovec
Lovecká místa
Toto by šlo použít ten kámen se dalo jako závaží ten strom má dokonalou polohu ještě vezmu lano a je to.
Hráč může určit a popsat jedno místo, které se hodí k tvorbě pasti. (aktivace 1 vliv)
Slota
Fuj to je, ale kosa když už bude zase teplo toto se nedá snést mlha, zima doufám, že nebude pršet jakmile to Henwez dořekl začal padat ten nehnusnější déšť co kdo zažil.
Hráč může určit, následujíc den bude špatné počasí. (aktivace 1 vliv)
Tábořiště
Jak to ty děláš všude kam jdeš tam najdeš jeskyni, převis nebo mítinku.
Hráč může určit, že je poblíže vhodné místo k u táboření. (aktivace 1 vliv)

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 11. 10. 2013, 18:27

Vzácná šelma
Podívej toto je stopa, pradávného zajíce, říká se že jeho zuby dokáží nahradit lidické vypadlé, toho musíme chytit alchymisté za to dobře platí
Hráč může určit, že v okolí se vyskytuje vzácné zvíře, musí popsat se jak se sem dostala. (aktivace 1 vliv)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Aljen » 11. 10. 2013, 19:41

Nieje take zviera skor netvor?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2328
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Bart » 11. 10. 2013, 21:01

Aljen píše:Nieje take zviera skor netvor?
těžko říct:) k hraničářovi by se mi to možná hodilo víc, ale to bych teď neřešil...
Diego píše:Ok první návrhy:

Lovec
Lovecká místa
Toto by šlo použít ten kámen se dalo jako závaží ten strom má dokonalou polohu ještě vezmu lano a je to.
Hráč může určit a popsat jedno místo, které se hodí k tvorbě pasti. (aktivace 1 vliv)
Slota
Fuj to je, ale kosa když už bude zase teplo toto se nedá snést mlha, zima doufám, že nebude pršet jakmile to Henwez dořekl začal padat ten nehnusnější déšť co kdo zažil.
Hráč může určit, následujíc den bude špatné počasí. (aktivace 1 vliv)
Tábořiště
Jak to ty děláš všude kam jdeš tam najdeš jeskyni, převis nebo mítinku.
Hráč může určit, že je poblíže vhodné místo k u táboření. (aktivace 1 vliv)
tábořiště se mi úplně nelíbí v tom smyslu, že z toho vlastně neplyne ani žádný velký posun pro děj, ani výhoda - nějaké tábořiště bude vždycky někde (rozdíl by byl, kdybych si díky tomu mohl obnovit víc zdrojů, ale to úplně není a pripori ten případ) a nemám pocit, že by měl vypravěč omezovat "ohýnek si můžete rozdělat, jenom když někdo použije obsahovou ZS" - maximálně tak si na to můžeš házet (už to mi, kromě extrémních podínek, připadá trochu navíc), takže pak by tahle ZS byla zase jenom nahrazením vyčerpání... chtělo by to k tomu něco přidat - možná by stačilo formulovat to tak, že hráč může přesně popsat, jak to místo vypadá a získat tím výhodu třeba proti nočním přepadům nebo případným pronásledovatelům, kteří by je sledovali

podobné je to s loveckým místem - pokuď ti jde o to políčit na králíka, tak v lese prostě vhodná místa jsou - tahle ZS ale může zaručovat, že to místo bude přesně tam, kde se to lovci hodí - na pěšině, kterou budou projíždět nepřátelé, v úzké rokli, ze které není kam utéct, ... - taky mi to ale připadá jako poměrně malá výhoda

Slota je fajn (ne ten politik), k počasí obecně myslím bude mít něco nějaké povolání ve Hrách mocných nebo by se mi to hodilo k druidovi, ale to teď nemusíme řešit

přidal bych:
Zvířátko
hráč může určit, že se v blízkém okolí nebo přímo v místě scény nachází nějaké běžné zvíře a popsat zhruba jeho náladu
(např. při honičce po městě zaběhneme do dvora a lovec popíše, že je tam naštvaný hlídací pes přivázaný na řetězu - pak už musí použít normální dovednosti a házet si, když ho bude chtít využít proti pronásledovatelům; ještě užitečnější to může být v kombinaci s šamanem, kdy si můžu popsat například sokola, osedlat ho a porozhlídnout se po okolí)
Blátíčko
hráč popíše, že v okolí existuje nějaké místo, které prakticky není možné překročit bez zanechání stop (blátivá cesta, zasněžená louka, pole pšenice)
hráč také může naopak popsat území, kterým se dá snadno projít bez zanechání stop (potok, kamenné moře, rušná silnice)
+ přemýšlím, jestli na skrývání a tichý pohyb dělat nějakou zvláštní ZS, nebo to k něčemu přilepit... ale možná:
Pěšinka
hráč popíše způsob, jak se k vytyčenému cíli v divočině dá s trochou snahy přiblížit nenápadně
(tj. například popíšu, že svah pod pevností je z jedné strany zarostlý křovím, výhled ze strážnice je jedním směrem zakrytý vzrostlou lípou, skrz vojenský tábor protéká potok, v jehož zurčení zanikne zvuk kroků atd.)

+ potřebujeme něco ke střelbě a možná k ochočování...

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Charles » 14. 10. 2013, 07:20

Tohle vlákno se mi moc líbí. Takhle jsem si vždycky diskuzi nad DrDII představoval. S dovolením také přispěju svou troškou do mlýna.

Čtec zvířat
Odhaduje reakce zvířat tak přesně, jakoby se díval na svět jejich očima.
Hráč může určit, jak událost, která se právě odehrála, zapůsobí na pocity jednoho zvířete v dohledu (1 Vliv).

Střelecký odhad soupeře
"Hodil si toulec na záda a skryl se za hřbet koně. Pozor! Támhle za tím křovím seskočí a pokusí se k nám proplížit."
Hráč může určit soupeřův oblíbený způsob střelby nebo taktiku, kterou ve střeleckém souboji používá (1 Vliv).

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 14. 10. 2013, 22:19

Tak tady je náš dosavadní výtvor :D toš Lovce jsme trošku odbyli tak pokud někoho ještě napadne pár ZS tak ať sem je napíše to platí i pro bojovníka. Když jsme u toho v neděli u mě byl jeden hráč a chtěl novu ZS - obsahovou pravomoc pro bojovníka a bylo moc super mu říct, že ji mu dovolím protože už podobná je :) přidal jsem ji do dokumentu Znalec … můj hráč ji má přímo na nepřátelé jeho víry.

Toš abych nezapomněl je další týden a někteří tuší, že je na ředě kejklíř :D

Tady jsou první vlaštovky:

Správná vzdálenost
To nemá šanci dohodit koukni se jak je ten kámen velký a ty ruce vyhublí jestli mě trefí tak máš u mě pivo ....
Hráč může určit jestli je nepřítel dohodí svojí zbraní. (aktivace vliv 1)

POZNAMKA - myslím že to samé by mohl mýt i lovec na luk.

Správná trefa
Jak vlastně hodit jsi to udělal ?? Vyptává se Darak a Diega jak jsi mohl vědět, že ten řetěz od lustru je starý??
Hráč může v místnosti nebo ve městě nějaký předmět který lze na někoho zvrhnout, shodit pouhým nárazem vrhací zbraně. (aktivace vliv 1)
Přílohy
Nové zvláštné schopnosti - obsahové pravomoce.pdf
(84.39 KiB) Staženo 4 x

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Fafrin » 15. 10. 2013, 00:26

Jen opatrně, ať se schopnostmi určovat reakce zvěře neduplikujeme Jednu duši a nebo co to mají ještě elfovéa se schopností určit přítomnost zvěře Zvířecí stopy Šamana.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2328
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Bart » 15. 10. 2013, 01:01

K lovci bych přidal i ty další, co tu padly - Vzácnou šelmu (asi bych ji později přeřadil k hraničáři, ale když si to teď nepoznamenáme, tak na to zapomenem) a s úpravami Lovecká místa, nejsem si jistý u Tábořiště, ale podle mě to taky stojí za ještě jeden pokus

co takhle:
Lovecká místa
Cesta v jednom místě křižuje malou rokli potoka, přes kterou vede nepříliš udržovaný dřevěný mostek...
hráč může určit, že na vybraném místě v divočině je možné snadno vyrobit loveckou past proti lidem nebo zvířatům (aktivace 1 Duše)
Fafrin píše:Jen opatrně, ať se schopnostmi určovat reakce zvěře neduplikujeme Jednu duši a nebo co to mají ještě elfovéa se schopností určit přítomnost zvěře Zvířecí stopy Šamana.
pravda, ta mnou navržená dělá prakticky totéž co Stopy zvěře u šamana, akorát je silnější:)
(ta elfí - Jsme jedné krve - není obsahová a Jedna duše je dost specifická, tam podle mě konflikt není)

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Nové ZS - obsahová pravomoc

Příspěvek od Diego » 15. 10. 2013, 23:19

Pěkná úprava těch loveckých míst. A ZS jsem si schoval až bude na řadě hraničář tak ji použiji znova.

Další dvě ZS

Kočka
Chyť te ho nesmí vám utéct, kapitáne nemám nám kam utéct celou střechu jsem uzavřely pokud nemá křídla tak nám neuteče.
Hrač může určit, že na místě kam by chtěl skočit je nějaký předmět, který by zbrzdil jeho pád. Např hromada slámy, hnůj atd. (aktivace vliv 1)

Zloděj koní
Vidíš ten vůz to je naše jízdenka s této proklaté situace
Hráč může, určit ve městě poblíž něho je někde přivázaný nebo ustájený kůň. (aktivace vliv 1)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 host