Nové ZS - obsahová pravomoc
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Tuším tyhle ZS odpovídají jedné ZS z připravovaného pokračování drd2 - Hry mocných.Diego píše:Kočka ; Zloděj koní
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Toš mě ale moc silné nepřijdou ani nějak extra nemožné stát se to může i v běžném životě. Toš doufám, že jsi myslel jen názvy.
Další dvě ZS:
Špatný čas a špatné místo
Největší umění kapsáře je umět být tam kde tě nikdo nečeká nebo vědět kde jsou lidi kteří tebe nečekají.
Hráč může určit, že nějaká cizí postava je v nějaké špatné situaci. Např uprostřed hádky se svoji manželkou nebo právě zakopla. (aktivace vliv 1)
Šašek
Kdo toho ví nejvíc o králi? Královna ? Rádce? Generál ? ne je to jeho šašek ten totiž jako jediný s ním je když je rozlobený nebo našívaný
Hráč může určit, že ve městě nebo v cirkusu atd. má nějakého známého musí, ale o něm uvést všechny důležité informace od jména až po tom jak se seznámily. (aktivace vliv 1)
Další dvě ZS:
Špatný čas a špatné místo
Největší umění kapsáře je umět být tam kde tě nikdo nečeká nebo vědět kde jsou lidi kteří tebe nečekají.
Hráč může určit, že nějaká cizí postava je v nějaké špatné situaci. Např uprostřed hádky se svoji manželkou nebo právě zakopla. (aktivace vliv 1)
Šašek
Kdo toho ví nejvíc o králi? Královna ? Rádce? Generál ? ne je to jeho šašek ten totiž jako jediný s ním je když je rozlobený nebo našívaný
Hráč může určit, že ve městě nebo v cirkusu atd. má nějakého známého musí, ale o něm uvést všechny důležité informace od jména až po tom jak se seznámily. (aktivace vliv 1)
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Diego, snaha sa ceni, ale mne sa zda, ze vsetky ZS, co sem hadzes, su silne specificke, a teda naramne predrazene oproti inymi viac univerzalnym pribehovym ZS. Skus ich tvorit trochu univerzalnejsie.
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Toš má snaha byla udělat specifické ZS, ale měl jsem spíš strach s toho, že budou moc silné a né předražené můžu poprosit o příklad a výčet co je dle tebe špatně ??? Nejlépe opravu aspoň pár abych měl představu protože o tom celí tento propojek te o získání přístavy jak správně má PH vytvořit ZS obsahovou pravomocí na míru pro svého hráče až tým že zde uděláme pro každou postavu příklady a pak bude snadné udělat podobné a nebo napsat návod jak vytvořit takovou a pak bude ještě snáší něco udělat.
Ano vím že DRD 2 nelze strčit do škatulky do nějakých mezí ten návod ber z rezervou
Ale nemyslím že máš pravud prošel jsme všechny ZS s obsahovou pravomocí a žádná nemá nějaký velky rosah např. labužník.
Ano vím že DRD 2 nelze strčit do škatulky do nějakých mezí ten návod ber z rezervou
Ale nemyslím že máš pravud prošel jsme všechny ZS s obsahovou pravomocí a žádná nemá nějaký velky rosah např. labužník.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Výzdoba
Kejklíř může určit, že místnost či dům mají nějaký druh výzdoby, využitelný dále v příběhu (velký zavěšený lustr, obrazy na stěnách, dlouhý koberec položený v prostřed chodby, krb, stěny jsou obrostlé břečťanem či mají hodně výklenků a balkónů).
Kejklíř může určit, že místnost či dům mají nějaký druh výzdoby, využitelný dále v příběhu (velký zavěšený lustr, obrazy na stěnách, dlouhý koberec položený v prostřed chodby, krb, stěny jsou obrostlé břečťanem či mají hodně výklenků a balkónů).
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
myslím, že Crowen naráží třeba na tohle:crowen píše:Diego, snaha sa ceni, ale mne sa zda, ze vsetky ZS, co sem hadzes, su silne specificke, a teda naramne predrazene oproti inymi viac univerzalnym pribehovym ZS. Skus ich tvorit trochu univerzalnejsie.
- ta ZS je principiálně dobrá, ale souhlasím, že by se mohla pojmout mnohem obecněji, např. "hráč může určit, že z daného místa ve městě existuje úniková cesta, kterou jeho pronásledovatelé nevzali v potaz"Diego píše:Kočka
Chyť te ho nesmí vám utéct, kapitáne nemám nám kam utéct celou střechu jsem uzavřely pokud nemá křídla tak nám neuteče.
Hrač může určit, že na místě kam by chtěl skočit je nějaký předmět, který by zbrzdil jeho pád. Např hromada slámy, hnůj atd. (aktivace vliv 1)
podobně, srovnej návrh MarkyParkyho a tvůj:
vs.Diego píše:Správná trefa
Jak vlastně hodit jsi to udělal ?? Vyptává se Darak a Diega jak jsi mohl vědět, že ten řetěz od lustru je starý??
Hráč může v místnosti nebo ve městě nějaký předmět který lze na někoho zvrhnout, shodit pouhým nárazem vrhací zbraně. (aktivace vliv 1)
- podle mě dělají částečně to samé, ale MarkyParkyho varianta se mi líbí víc, protože není zaměřená čistě jen na jedno použití a dá se zapojit přecejen o něco častějiMarkyParky píše:Výzdoba
Kejklíř může určit, že místnost či dům mají nějaký druh výzdoby, využitelný dále v příběhu (velký zavěšený lustr, obrazy na stěnách, dlouhý koberec položený v prostřed chodby, krb, stěny jsou obrostlé břečťanem či mají hodně výklenků a balkónů).
Šašek je zase v zásadě o trošku slabší varianta Styků u lidí - popis se liší, ale efekt, kterého hráč dosáhne je podobný:
Diego píše:Šašek
Kdo toho ví nejvíc o králi? Královna ? Rádce? Generál ? ne je to jeho šašek ten totiž jako jediný s ním je když je rozlobený nebo našívaný
Hráč může určit, že ve městě nebo v cirkusu atd. má nějakého známého musí, ale o něm uvést všechny důležité informace od jména až po tom jak se seznámily. (aktivace vliv 1)
Určit, jak silné a univerzální mají obecně obsahové ZS být, bychom asi měli postupně formulovat tady, na základě zkušeností s jejich tvorbou. V základní příručce jsou dost všeljaké - tebou zmíněný Labužník je skutečně spíš srandička bez většího praktického využití (která ale může být zábavná, možná bychom se mohli zaměřit i víc na tyhle aspekty, které umožní dát postavám jedinečnou tvář), některé jsou praktické, ale velmi specifické (napadá mě Jedna duše), jiné se naopak, alespoň v některých herních stylech, mohou do hry promítnout zásadně (u nás například Styky a Věže a chrámy, které mohou úplně rozvrátit vypravěčovu přípravu, u někoho to může být i bojovnické Přečtení soupeře). Koneckonců odlišný přístup k tvorbě ZS je vidět i v téhle diskusi, každý je píšeme trochu jinak...
Obsahové ZS můžou podle mě mít několik účelů, o různé síle:
1) udělat postavu vtipnou, zajímavou, jedinečnou, dát jí příležitost vyniknout něčím drobným, byť nesouvisejícím s hlavním příběhem,
2) umožnit hráčům vnést do scény něco svého, mírně jí dokreslit podle sebe tak, aby se jim příběh více líbil,
3) umožnit hráčům využít ve hře nějaké schopnosti a vlastnosti své postavy, na které by se jinak třeba nedostalo, vytvořit pro ně situaci,
4) získat postavě nějakou konkrétní výhodu, která jí například pomůže ze šlamastyky nebo vyřešit problém,
5) nabídnout hráčům nástroj, jak zásadně určovat obsah a směřování příběhu a podílet se na jeho tvorbě téměř do stejné míry, jako Průvodce hrou
(možná by to šlo rozdělit jemněji nebo někdo přijdete s něčím, co mi tady chybí...)
Je jenom na nás, jak silné a specifické se ZS rozhodneme dělat, jestli je chceme všechny rovnocenné, nebo zda pokryjeme širší paletu... ale potom by mělo být i na dužině, jak silné obsahové pravomoce v rukou hráčů chce. Mě by zajímal herní styl, kdy je běžné, že každý hráč použije za sezení třeba tři-čtyři obsahové ZS a vypravěč si hru skoro nepřipravuje, protože většina scén vzejde z toho, co do nich vnesou ostatní. V tom vidím i největší možné použití výstupů z tohodle tématu. Na druhou stranu se určitě spousta lidí bude chtít držet tradičního rozdělení rolí a budou teda preferovat spíše stupně 1-3, případně 4, z mojí typologie...
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Dík moc, lidi toto bych sám asi nevymyslel toš tady je moje úprava po komentáře od Barta. Je to moc dobrá poznámka.
Tady je závěr týdne Kejklíře příští týden nás čeká Mastičkář.
Tady je závěr týdne Kejklíře příští týden nás čeká Mastičkář.
- Přílohy
-
- Nové zvláštné schopnosti - obsahové pravomoce.pdf
- (108.33 KiB) Staženo 50 x
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Ok pondělí a první ZS pro Mastičkáře jsou na světě
Alkoholik
I v té nejmenší vesnici se dá najít sklenka dobré kořalky a tam kde dobrá kořalka tam je i vybavení.
Hráč, může určit že se někde ve vesnici, v domě na samotě nachází vybavená dílna pro tvorbu mastičkářských výrobků. (aktivace 1 vliv)
Léčitel
"Mastičkář je ten kdo dovede nezištně někomu zachránit život" Darak
Hráč, může určit, že se poblíž nalézá někdo kdo má léčitelské znalosti (aktivace 1 vliv)
Alkoholik
I v té nejmenší vesnici se dá najít sklenka dobré kořalky a tam kde dobrá kořalka tam je i vybavení.
Hráč, může určit že se někde ve vesnici, v domě na samotě nachází vybavená dílna pro tvorbu mastičkářských výrobků. (aktivace 1 vliv)
Léčitel
"Mastičkář je ten kdo dovede nezištně někomu zachránit život" Darak
Hráč, může určit, že se poblíž nalézá někdo kdo má léčitelské znalosti (aktivace 1 vliv)
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Mám dojem že se tu hází všechny ZS do vlivu. Některé mi přijdou určitě spíše duševní a v pravidlech má kejklíř dokonce tělesnou. Určitě to bude pestřejší a zajímavější, když nebude všechno jen vliv.(aktivace 1 vliv)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Určitě není tahle schopnost zbytečně navíc?bart píše:Lovecká místa
Cesta v jednom místě křižuje malou rokli potoka, přes kterou vede nepříliš udržovaný dřevěný mostek...
hráč může určit, že na vybraném místě v divočině je možné snadno vyrobit loveckou past proti lidem nebo zvířatům (aktivace 1 Duše)
Když jste v dungeonu, kde je vše zmapované na čtverečkovaném papíře, tak se tohle příliš nevyužije. Hráči musí pracovat s tím, co tam je.
A někde venku v divočině, kde není nic detailně zmapováno, zase není důvod, aby vypravěč nedal hráči příležitost postavit past. Nalezení vhodného místa by mělo být součástí toho hodu na dovednost (povolání).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Přihodím trochu do mlýna a to možná radikálním řešením, které jsme udělali u nás.
Žádné ZS s obsahovou pravomocí nepoužíváme.
Já, jako Průvodce hrou mám definovaný svět a všechno, co k tomu patří. Státy, rody, politiku apod.
Hráči tenhle svět ale dotvářejí detaily. Když hráč navrhne, že by bylo logické, aby někde něco/někdo byl, tak proč ne? Pokud to výrazně neporušuje hru, nejsem proti.
Př. postavy utíkali před strážemi a potřebovali se někde na pár dní schovat. Hráč kejklíře tedy sdělil, že najdou menší hospodu v chudší čtvrti města, která je jistě bohatší na zločiny a že se s hostinským dohodne, aby je ve skrýši na pár dní schoval. A tak se i stalo.
Jistě někomu můžou připadat ZS jako skvělá věc. Mí hráči ale mají částečné obsahové pravomoci i bez ZS a hru nám to vůbec nekazí...
Žádné ZS s obsahovou pravomocí nepoužíváme.
Já, jako Průvodce hrou mám definovaný svět a všechno, co k tomu patří. Státy, rody, politiku apod.
Hráči tenhle svět ale dotvářejí detaily. Když hráč navrhne, že by bylo logické, aby někde něco/někdo byl, tak proč ne? Pokud to výrazně neporušuje hru, nejsem proti.
Př. postavy utíkali před strážemi a potřebovali se někde na pár dní schovat. Hráč kejklíře tedy sdělil, že najdou menší hospodu v chudší čtvrti města, která je jistě bohatší na zločiny a že se s hostinským dohodne, aby je ve skrýši na pár dní schoval. A tak se i stalo.
Jistě někomu můžou připadat ZS jako skvělá věc. Mí hráči ale mají částečné obsahové pravomoci i bez ZS a hru nám to vůbec nekazí...
Být normální je nuda...
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Toš tady se, nesnažím o změnu pravidel, hlavně o pochopení zaprvé tvorby těchto ZS a o pochopení jejich významu do hry.Elltar píše: Jistě někomu můžou připadat ZS jako skvělá věc. Mí hráči ale mají částečné obsahové pravomoci i bez ZS a hru nám to vůbec nekazí...
Takže toto je úplně debata na jiné téma např. do úpravy pravidel atd.
A to co píšeš je pěkné dělám PJ a teď PH asi 10 let a nikdy jsme nedovedl napsat příběh, že bych měl nachystáno vše každou knížku v knihovně jména všech lidi ve městě atd. To není ani možné když to srovnáme z nějakou hrou na pc tak ani tam nedovedou udělat propracované město kde je 10 000 lidi vždy jej zmenšují v určitém poměru.
A proto se mě líbí, že PH není jediný kdo přináší informace do hry kdo ji tvoří, ale je to hra všech a ne jen snaha převedení pc hry na papír, ale nabídne ti něco co PC ne a to, že sám tvoříš příběh.
Dík moc za super postřeh ani mě to nenapadlo a máš pravdu jestli bys jsi měl čas nemohl bys ses dát tvůj návrh plateb k ZS co jsme zatím udělali dík moc.vzteklina píše: Mám dojem že se tu hází všechny ZS do vlivu. Některé mi přijdou určitě spíše duševní a v pravidlech má kejklíř dokonce tělesnou. Určitě to bude pestřejší a zajímavější, když nebude všechno jen vliv.
Toš je to na hraně to uznávám a když ses navrhneš úpravu teto ZS tak budu moc rád. Ale dle mě to použitelné tam kde se běžně nečeká, že by to šlo a myslím, že do pravidel DRD 2 tahat přístup hodím si na to jestli něco najdu není správný, ale spíš říct tady past lze udělat protože ..... a zaplatit zdroj.Quentin píše: Určitě není tahle schopnost zbytečně navíc?
Když jste v dungeonu, kde je vše zmapované na čtverečkovaném papíře, tak se tohle příliš nevyužije. Hráči musí pracovat s tím, co tam je.
A někde venku v divočině, kde není nic detailně zmapováno, zase není důvod, aby vypravěč nedal hráči příležitost postavit past. Nalezení vhodného místa by mělo být součástí toho hodu na dovednost (povolání).
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Alkoholik
Poblitý, stůl specifický smrad ztráta zábran, každý správný hospodský ví přesnou koncentraci těchto složek, aby poznal kdy má svého hosta doprovodit na pokoj nebo mu začít účtovat víc.
Hráč může určit, že někdo opilý nebo jinak ovlivněn drogy nebo jedy. (aktivace 1 vliv)
Vzácná bylina
Hledání bylin není jak hledaní hub nestačí se dívat na místa kde by měli růst, ale musíte mýt štěstí.
Hráč může určit, že je poblíž nějaká bylina, kterou může použít jako 1 magickou surovinu. (aktivace 1 duše)
Poblitý, stůl specifický smrad ztráta zábran, každý správný hospodský ví přesnou koncentraci těchto složek, aby poznal kdy má svého hosta doprovodit na pokoj nebo mu začít účtovat víc.
Hráč může určit, že někdo opilý nebo jinak ovlivněn drogy nebo jedy. (aktivace 1 vliv)
Vzácná bylina
Hledání bylin není jak hledaní hub nestačí se dívat na místa kde by měli růst, ale musíte mýt štěstí.
Hráč může určit, že je poblíž nějaká bylina, kterou může použít jako 1 magickou surovinu. (aktivace 1 duše)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Alkoholiv v tvém pojetí za platbu jednoho vlivu nahrazuje automaticky dovednost "podávání jedů", jejíž odehrávání patří k docela zábavné složce hry - přeci jen je zajímavější vymýšlet jak někoho otrávit/opít, než za platbu konstatovat, že už opilý je....a jak už se řešilo, výše, příběhové pravomoci by neměly nahrazovat dovednosti...
Mě by se víc líbílo "Hráč může určit, že tento kraj, město či hostinec je proslulý určitou neřestí v podobě konzumace nějakého druhu alkoholu či lehkých drog. Hráč také může určit, jaký zvyk či rituál tuto konzumaci doprovází."
Mě by se víc líbílo "Hráč může určit, že tento kraj, město či hostinec je proslulý určitou neřestí v podobě konzumace nějakého druhu alkoholu či lehkých drog. Hráč také může určit, jaký zvyk či rituál tuto konzumaci doprovází."
Re: Nové ZS - obsahová pravomoc
Cítím tvou slabost
"Já vím, že nejsi zbabělec, Ostoji. Ale týdny v Krabatových kobkách tě jistě naučily mnoho o bolesti i o tom, jak dlouho se rány hojí."
Hráč může určit, že určitá postava má důvod vyhýbat se tělesnému střet a přijmout jej až jako krajní řešení, musí však tento důvod popsat a vysvětlit, jak vznikl (aktivace: 1 Vliv).
Pán je gurmán
"Tyto koláče by jistě byly příliš prosté pro váš panský jazýček, dávám je na stůl spíše pro ozdobu .. ale samozřejmě se nestyďte si vzít."
Hráč může určit, že určitá nehráčská postava zbožňuje nějaké jídlo nebo nápoj (aktivace: 1 Vliv).
Přičichnutí alregikovo
"Bože, co se to děje? Vy bídáci, pokusili jste se mě otrávit!"
Hráč může určit, že tělo jeho postavy bude určitým způsobem reagovat na určitou chuť či zápach - například jí zrudne bělmo či vyskočí odporná vyrážka po pozření vína nebo jí zežloutne jazyk či se jí svraští kůže v zatuchlé podzemní kobce (aktivace: 1 Tělo).
"Já vím, že nejsi zbabělec, Ostoji. Ale týdny v Krabatových kobkách tě jistě naučily mnoho o bolesti i o tom, jak dlouho se rány hojí."
Hráč může určit, že určitá postava má důvod vyhýbat se tělesnému střet a přijmout jej až jako krajní řešení, musí však tento důvod popsat a vysvětlit, jak vznikl (aktivace: 1 Vliv).
Pán je gurmán
"Tyto koláče by jistě byly příliš prosté pro váš panský jazýček, dávám je na stůl spíše pro ozdobu .. ale samozřejmě se nestyďte si vzít."
Hráč může určit, že určitá nehráčská postava zbožňuje nějaké jídlo nebo nápoj (aktivace: 1 Vliv).
Přičichnutí alregikovo
"Bože, co se to děje? Vy bídáci, pokusili jste se mě otrávit!"
Hráč může určit, že tělo jeho postavy bude určitým způsobem reagovat na určitou chuť či zápach - například jí zrudne bělmo či vyskočí odporná vyrážka po pozření vína nebo jí zežloutne jazyk či se jí svraští kůže v zatuchlé podzemní kobce (aktivace: 1 Tělo).
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů