Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Narim »

Zdravím všechny,

DrD 2 už hraju nějaký ten pátek a vědmák je mým prvním pokročilým povoláním, ke kterému jsem herně dospěl. Povolání jako takové se mi líbí z fikční roviny, myslím, že se kolem něj dá vymyslet relativně dost zajímavých herních variant. Čím déle hrajeme a čím víc se naše družinka seznamuje s pravidly a ostatními povoláními (přece jen už jsme ostřílení hrdinové, už si přibíráme víc pokročilých povolání), tím víc se mi kolem vědmáka začíná v hlavě honit víc otazníků ohledně originality a vyváženosti jeho dovedností. Vysvětlím to po pořadě...
Vědmák ovládá následující dovednosti:
Boj zblízka proti nemrtvým, oživeným a běsům (dále už jen BON)
Braní trofejí
Znamení
Vědmácká zběhlost (víceméně zastrašování a odhad hranic a ZS)
Proti boji s BONy se nedá vůbec nic namítat, je logické, že nějaké povolání se na tuto skupinu bude specializovat. Braní trofejí je podle mě už takový kosmetický doplněk boje, jelikož se víceméně uplatně hlavně až po tom, co vědmák zmasakruje nějaké BONy, takže první skupinu dovednosti doplňuje. Vědmácká zběhlost je vlastně analogií k pěšímu boji, jen ve vlivové sféře, a to jen v tom případě, že se vědmák omezí na zastrašování, případně se to může brát jako rozšíření bojovníkova zastrašování na nový druh nepřátel. Proti tomu se také nedá vlastně nic namítat. Horší už to je se znameními...
Vědmák je v pravidlech popsán jako povolání, které využívá určitý druh magie, i když nevychází ze zaříkávače. Proto také musí kouzlit s pomocí esence, za kterou platí tělesnými jizvami. To vše mi zní ZATÍM vcelku přijatelně. Co už mě docela nemile překvapilo je fakt, že vědmák musí platit tělesnou jizvu za každé své znamení... zprvu jsem si říkal, že ta znamení budou asi velmi mocná, když vyžadují, aby se člověk kvůli nim tak rozsáhle jizvil. Po pár konzultacích jsme se ale s PJ shodli, že toto pravidlo působí jako trochu šikana vědmáků a omezili jsme ho na jednu aktivaci esence na všechna znamení, tj. jedna tělesná jizva a do úsvitu nebo soumraku můžu čarovat dle libosti. Huráááááá, jdou se vybírat znamení. Z pravidel jsem se dozvěděl, že mám automaticky znamení Isa, co dokáže BONům na dohled zvýšit ohrožení. Tak si říkám, že to je fajn, něco takového je u vědmáka logické. Když jsem si ale pročetl další znamení, tak jsem se neubránil pocitu, že vědmákovi prostě něco chybí...
O nějakou dobu později jsem začal přemýšlet o dalším rozvoji své postavy. Uvažoval jsem, že bych si svou postavu rozšířil o povolání čaroděje. Samozřejmě jsem čaroděje trochu poměřoval s vědmákem, kterého jsem znal relativně dobře. Tak co tedy čaroděj dokáže? Dokáže ze základu svým obětem zvyšovat na dohled ohrožení (stejně tak jako to dokáže vědmák pouze u BONů a to jen za předpokladu, že se zjizví). Dál dokáže udělat dlouhotrvající kouzla (což vědmák dokáže taky, pouze ale ovlivňující těla BONů, a pouze když má aktivní esenci. Fakt, že čaroděj si dokáže se svými dlouhotrvajícími kouzly mnohem víc vyhrát ve fikční rovině raději nebudu rozvíjet). Čaroděj dokáže se svými kouzly zabíjet. Proč vědmák neumí se svými znameními přímo zabít BONy? Co dál čaroděj dokáže se svou magií? Dokáže i ohrožení snižovat sobě i svým spojencům, a to už ze základního užití svých magií. Umí to vědmák? No ze základu ne, musí si na to vzít znamení, zvládne to jen pokud čelí BONům, a nesníží ho sobě. Čaroděj si díky svým dlouhotrvajícím kouzlům může dát i různé bonusy (například očarovaný meč, a podobně). Vědmák v tomto "posilovacím" rozměru dokáže jen vykouzlit znamení, které mu dá všechny fyzické obrany zdarma. To je dost mocné znamení, o tom žádná, ale co si budeme říkat, čaroděj má mnohem větší možnosti. A tak dejme tomu...
Když se tak nad tím člověk zamyslí, vědmákova znamení mají dost podobný mechanismus jako čarodějova magie ohně a vzduchu. Obě jsou na dohled, obě působí na těla svých nepřátel a aby jste s nimi něco pořádného zmohli, musíte si k tomu brát ZS. Jenže čaroděj se nejizví, není omezený na koho může působit a ve fikční rovině má mnohem větší volnost. Pořád jsem si ale říkal, že vědmák má nějaká znamení, která umí i něco trochu originálního... jenže ona až tak originální nejsou. Celkový dojem vědmáka tak, jak ho představují pravidla je jako pouhý masomlýnek na BONy, který je částečně dost omezený a oslabený čaroděj. Říkal jsem si, že šaman na tom asi bude podobně. Jeho magie zvířat je v podstatě varianta magie mysli použitelná na jiný druh bytostí. Jenže tu je fakt, že mág nemůže svou magií ovlivňovat zvířata, což dělá šamanovu magii zvířat mnohem zajímavější a i ve fikční rovině se s ní pracuje přece jen trochu jinak, takže ve výsledku působí relativně originálně. Hadačství je pak rozhodně kapitola sama pro sebe, která dělá šamana velmi zajímavým povoláním.
Nemůžu si pomoct, ale pravidla DrD 2 nutí hráče vědmáků vydat se víceméně cestou mlátiček, které sem tam za cenu žaludečních vředů sešlou nějaké to znamení. Ne, že by to bylo úplně špatně, ale co kdybych chtěl hrát kněze využívajícího svatou sílu světla, se kterou bude kosit nemrtvé a běsy? Pravidlově by to musel být čaroděj... ale proč? Nemohl by mít vědmák víc možností zaměřit se na svou "kouzelnickou" dráhu?
Zajímá mě, jak jste si Vy, další hráči vědmáků, poradili s hraním téhle postavy. Upravovali jste si jej? Doplnili jste jej o něco? Zajímá mě každý nápad. Vím, že se tu už řešily hlavně pravidla kolem esencí, ale osobně si myslím, že to není vše, co by se vědmákovi dalo zlepšit.

Budu už pomalu končit, protože takhle dlouhý text není pro každého...
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Aljen »

Osobne vidim rozdiel v tom ze Carodejove schopnosti maju efekt proti beznym protivnikom (Ludom a zvieratam*)
Pluhavstvo s akym sa potyka Vedmak (Besi, nemrtvi a oziveni) mozu z ohna dokonca silu cerpat a nemusi im nijak ublizovat*.
A jeho znamenia funguju proti lubovolnemu bez ohladu na ich slabiny.
Platit telesnymi jazvami za esenciu je dost drsne to je pravda (v Houserules sekcii tohoto fora existuju alternativne pristupy)
Zastrasovanie a Odhad su tiez celkom mocne schopnosti - ktore su zrejme inherentne dane Vedmakom a funguju skor na podvedomej urovni. Osobne by som uvital ak by mal moznost aj komunikovat - vyjednavat s tymto pluhavstvom (s tym s ktorym sa vyjednavat da), to je vsak domenou zariekavaca (ten to vie robit na zaklade studia a akademickych znalosti).

S tvojim nazorom ze Vedmak ma mensie pole posobnosti ako Carodej vo fikcii suhlasim. Uvedomujem si vsak ze BON pluhavstvo su casto drsnoepicke monstery ktore byvaju jadrom pribehu a nielen potvorami pre nejaky okrajovy nepodstatny encounter.
Telesne jazvy vedmakov sposobene pouzivanim toxickych esencii sa mi fikcne velmi pacia a nezahodil by som ich (pripominaju mi Taint z S&S magie), asi by som sa ich snazil upravit tak aby boli viac pouzitelne aj v boji proti beznym potvorakom. Hlbsie zamyslenie nad tym ake dalsie fikcne moznosti dat do palety vedmakom je vsak na mieste a je to dobry namet na diskusiu

*: Tu je hmliste uzemie dohody. Vadi vodnemu besovi carodejov ohen? Ja ako GM by som povedal ze urcite - a naviac to kde a ci ma bes slabinu bude zrejme definovane v jeho popise. Rovnako zvierata a priroda - co je domena druidov a samanov. Vadi zvieratam a stromom ohen? Urcite ano :) Cize Carodej ma v tejto oblasti sirsie pouzitie ako vedmak smerovany proti BON.
Lenze BON je dost imba hnus. Ked sa vlozi vedmak do hry tak dokaze zamavat s niecim z coho sa ostatne postavy a NPC uz na pohlad do*eru.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od ValMor »

Aljen píše: Lenze BON je dost imba hnus. Ked sa vlozi vedmak do hry tak dokaze zamavat s niecim z coho sa ostatne postavy a NPC uz na pohlad do*eru.
Takze jinak receno duvod existence vedmaku je aby PJ mohl do pribehu poslat neco s cim si ostatni postavy jen tak neporadi a vedmak mel vubec smysl hrat :)

Jinak k puvodnimu ...vedmak je ve sve podstate tak jak je v pravidlech napsan jen bonus na hody proti besum ... imho neprimo je to dan za fakt ze tvurci potrebovali nejak omezit aby byl hrac na vrcholu svych bojovnickych schopnostech dva levely po zacatku postavy (ok absolutni vrchol stoji jeste dva levely aby clovek ziskal jeden level pokrocileho povolani). Tak prisli na "genialni" myslenku rozedlit nepratele na skupiny se kterymi si poradi jen pokrocile povolani (tzn efekt ... "je me jasne ze jsi za svuj zivot zabil v soubojich stovky lidi, ses velmistr 18ti kralovstvi v boji se zbrani i beze zbrane, holyma rukama jsi zaskrtil obra a v souboji jeden na jednoho jsi zabil draka ... tohle je nemrtva krysa takze nemas bonus a nazdar"). Neprima dan je bohuzel ze pokrocila povolani az na cestne vyjimky jsou naprosto nudna a chybi jim fakt nejake zajimave zvlastni schopnosti a vyhrazene dovednosti a jejich cteni vyvolava pocit ze jsou psana pres kopirak :)
a ano vedmak je z tech pokrocilejch povolani zretelene nejhorsi :)
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Aljen »

duvod existence vedmaku je aby PJ mohl do pribehu poslat neco s cim si ostatni postavy jen tak neporadi a vedmak mel vubec smysl hrat
Ano. To plati aj pre ine povolania
Pokial povies ze ziadne netvory v tvojom svete nie su alebo ak ich PC nikdy nestretnu tak hraniciar bude moct akurat stavat provizorne obranne stavby.

Ak si niektory z hracov vyberie Vedmaka - ja ako GM to beriem ako FLAG ze BON pluhavstvo ma byt sucastou pribehov a to nielen okrajovou.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od PotulnyDruid »

Aljen píše:Osobne vidim rozdiel v tom ze Carodejove schopnosti maju efekt proti beznym protivnikom (Ludom a zvieratam*)
*: Tu je hmliste uzemie dohody. Vadi vodnemu besovi carodejov ohen? Ja ako GM by som povedal ze urcite - a naviac to kde a ci ma bes slabinu bude zrejme definovane v jeho popise. Rovnako zvierata a priroda - co je domena druidov a samanov. Vadi zvieratam a stromom ohen? Urcite ano :) Cize Carodej ma v tejto oblasti sirsie pouzitie ako vedmak smerovany proti BON.
Lenze BON je dost imba hnus. Ked sa vlozi vedmak do hry tak dokaze zamavat s niecim z coho sa ostatne postavy a NPC uz na pohlad do*eru.
Pozor, nikde v příručce není napsané, že kouzla Čaroděje a Druida působí jen na lidi a zvířata. Druid a Čaroděj mají bonus ať kouzlí na cokoli. Co se týče náchylnosti nebo odolnosti nějakého druhu nepřátel, ten se řeší zranitelností nebo nezranitelností, popřípadě nemožnou akcí.
under construction
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Aljen »

Ano explicitne to povedane nie je. Kedze je to vsak rozsirenie Zariekavaca ktory funguje len proti ludom/zverom, je logicke sa domnievat ze BON (okrem speci pripadov ktore som spomenul) plamienkami ci vetrikom nesundas.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Narim »

Aljen píše:Ano explicitne to povedane nie je. Kedze je to vsak rozsirenie Zariekavaca ktory funguje len proti ludom/zverom, je logicke sa domnievat ze BON (okrem speci pripadov ktore som spomenul) plamienkami ci vetrikom nesundas.
Pokud máš patřičné ZS (Dračí dech), tak ano, sundáš. Vědmák s pomocí znamení běsa nebo nemrtvého nezabije... možná tak akorát klekánici. No a u některých BONů má čaroděj relativně výhodu - z hlavy si teď vybavuju fexta, vodníka (víceméně většinu vodních běsů). Je pravda, že to je asi vyváženo tím, že existují i bytosti s odolností na oheň, případně schopností lámat ohnivá kouzla, ale i tak se mi to zdá trochu zvláštní, že když už vědmák má být ten hlavní bijec nemrtvých a démonů, tak jeho znamení proti nim jsou při nejlepším trochu míň efektivní varianta magie jiných povolání. Když to připočtu k tomu, že může svá znamení používat jen proti BONům, tak mi to přijde takové zvláštní.

Podle mě, když už je vědmák myšlený jako hlavní bijec BONů, měl by mít k tomu dostatečné prostředky. Co se týká jeho bojovnické stránky, tak tomu se nedá nic namítat. BONy umí krájet, sekat, mlít a následně části jejich těl vystavit ve svém sídle, umí je zastrašit a rozpoznat... ale to jsme pořád u pojetí vědmáka s mečem nebo palicí. Když bych chtěl hrát vědmáka založeného na znameních, tak budu mít velký problém. Jednak podle pravidel bych musel mít dost pořádné tělo, abych se mohl neustále jizvit (a ještě něco vydržet v boji), tak navíc proti BONům moje znamení zvládnou cca to, co průměrný čaroděj zvládne se svou magií ohně a bez jizvení. Uznávám ale, že na znamení se přece jen o něco hůř vymýšlí obrana... ale i tak bych čekal od téhle části vědmáka trochu víc. Moc nechápu, že když u některých povolání pravidla podporují různý styl pojetí jejich dovedností a různé kombinace povolání (jako např. čaroděj ve stylu battle mage, co se magií posiluje, nebo čaroděj ve stylu stařec s holí, co na nepřátele metá firebally),tak proč u vědmáka je podporovaná hlavně ta mlátící část. Je mi jasné, že vedmák je určitě dost inspirovaný zaklínačem, ale to snad neznamená, že všichni vědmáci musí být jako ze Geralt z Rivie.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Aljen »

Pokud máš patřičné ZS (Dračí dech), tak ano, sundáš
nech pozeram ako pozeram, tak podporu tohoto tvrdenia nejak nevidim.
Dracim dychom moze zabijat - zive tvory to je napisane na strane 168 pod "Vyrazeni" ako dosledok magie.

Suhlasil by som s tym ze mocna magia ktora vie roztavit kov nebude po chuti ani niektorym BON, ale aninahodou nebude fungovat na vsetky entity v hre. Urcite nie v mojej. Co spravi ohen s duchom? Roztavi mu retaze? Podpali rubas?
Rovnako to vidim so silou vichrice. Rozfuka Ducha na franforce?

Co tieto sily spravia upirovi? Alebo umrlcovi ktory ... vstal z mrtvych (co mi teda pride ako silna velkonocna magia). Nevstane buducu noc znovu aj ked ho carodej spali na uhlik? Alebo ho vobec nedokaze spalit na uhlik ... pretoze nehori?

NA to neviem odpovedat pretoze to zavisi od ponatia sveta.
Ziadne explicitne vyjadrenie o univerzalnosti "zanikonosti" carodeja oboch druhov nevidim a preto sa pozeram na obmedzenie zariekavaca - ktory funguje proti ludom a zverom.
---
S tym ze vedmak zamerany na znamenia je trochu suchy suhlasim. Hladal by som cesty ako mu umoznit vacsi dosah na fikciu svojimi speci silami
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 12:31

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Narnas »

Já bych vyzdvihl ještě jednu věc. Pokud budeme mít trochu chytrého nemrtvého třeba, tak si asi udělá představu o tom, kdo proti němu stojí a podle toho bude reagovat.

Dejme tomu, že jsem upír, mám proti sobě čaroděje co umí trochu s ohni a vzduchem ehm jako já. Takže dvě 3 trvalá kouzla odolnost proti ohni, vzduchu...a pojďte pane čaroději budeme si hrát. Když ovládám magii můžu odolávat magií (počítat si charakteristiku).

Přijde vědmák jehož znamená nemám jak efektivně vyrušit. Navíc vím, že tenhle tvor nedělá nic jiného než že zabíjí takové jako já. Sorry a zdar, skrývám se a prchám.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 106
Registrován: 14. 8. 2007, 14:36
Bydliště: Roztoky (u Prahy)

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Vojta »

Myslím, že by vědmákovi slušelo posílení jeho mastičkářské roviny. Kromě klasických esencí, které mu za cenu jizev otvírají cestu ke znamením, by mohl umět dělat i nějaké klasičtější sebeposilující lektvary, které by mu třeba ušetřily zdroje za aktivaci znamení, případně i jedy působící na těla BONů. (Nemám teď ale u sebe pravidla, tak si nejsem jistý, jestli něco z toho už vědmák nebo alchymista neumějí.)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Pieta »

Moc se mi líbí přístup, jakým to řeší Aljen a Narnas, ale pravda je, že z pravidel to úplně jasně nevyplývá, což je docela škoda.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Aljen »

Myslím, že by vědmákovi slušelo posílení jeho mastičkářské roviny
Mutageny a toxiny spolahlivo fungujuce ako smrtelne jedy a silne halucinogeny pre beznych smrtelnikov ale Vedmakom davajuce schopnosti ako videnie v tme, superreflexy, imunitu voci jedu ghula ci psycho utokom bosoriek. Myslim ze tvorba takychto zvlastnosti nie je domenou alchymistu (mozno sa mylim)

Mechanicky by to mohli byt Zvlastne schopnosti - V pravidlach by boli sucastou esencii. Podla mna by malo ich pouzitie davat telesne jazvy (aj ked ja by som to rozsiril aj na dusevne a vplyvove pricom konkretny prejav vymysli hrac). Ulahcil by som ich liecenie (tienove jazvy v houserules su prilis weak) a pridal mozno efekt znameniam aj na non-BON antagonistov
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Narim
Příspěvky: 38
Registrován: 28. 12. 2012, 11:50

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od Narim »

Aljen píše:
Pokud máš patřičné ZS (Dračí dech), tak ano, sundáš
nech pozeram ako pozeram, tak podporu tohoto tvrdenia nejak nevidim.
Dracim dychom moze zabijat - zive tvory to je napisane na strane 168 pod "Vyrazeni" ako dosledok magie.

Suhlasil by som s tym ze mocna magia ktora vie roztavit kov nebude po chuti ani niektorym BON, ale aninahodou nebude fungovat na vsetky entity v hre. Urcite nie v mojej. Co spravi ohen s duchom? Roztavi mu retaze? Podpali rubas?
Rovnako to vidim so silou vichrice. Rozfuka Ducha na franforce?

Co tieto sily spravia upirovi? Alebo umrlcovi ktory ... vstal z mrtvych (co mi teda pride ako silna velkonocna magia). Nevstane buducu noc znovu aj ked ho carodej spali na uhlik? Alebo ho vobec nedokaze spalit na uhlik ... pretoze nehori?

NA to neviem odpovedat pretoze to zavisi od ponatia sveta.
Ziadne explicitne vyjadrenie o univerzalnosti "zanikonosti" carodeja oboch druhov nevidim a preto sa pozeram na obmedzenie zariekavaca - ktory funguje proti ludom a zverom.
---
S tym ze vedmak zamerany na znamenia je trochu suchy suhlasim. Hladal by som cesty ako mu umoznit vacsi dosah na fikciu svojimi speci silami
To je vcelku zajímavý pohled na věc... V podstatě ale v pravidlech není přímo dané, že se to vztahuje pouze na lidi a zvířata, takže víceméně už je to na zvážení PJ, co dovolí. Tvoje verze má svou logiku... ale zase se dá oponovat s tím, že čaroděj ovládá oheň magický, nebo alespoň magií upravený, takže to může mít vliv na nepřirozenou povahu ducha atd... to už se může lišit svět od světa.
Aljen píše:
Myslím, že by vědmákovi slušelo posílení jeho mastičkářské roviny
Mutageny a toxiny spolahlivo fungujuce ako smrtelne jedy a silne halucinogeny pre beznych smrtelnikov ale Vedmakom davajuce schopnosti ako videnie v tme, superreflexy, imunitu voci jedu ghula ci psycho utokom bosoriek. Myslim ze tvorba takychto zvlastnosti nie je domenou alchymistu (mozno sa mylim)

Mechanicky by to mohli byt Zvlastne schopnosti - V pravidlach by boli sucastou esencii. Podla mna by malo ich pouzitie davat telesne jazvy (aj ked ja by som to rozsiril aj na dusevne a vplyvove pricom konkretny prejav vymysli hrac). Ulahcil by som ich liecenie (tienove jazvy v houserules su prilis weak) a pridal mozno efekt znameniam aj na non-BON antagonistov
Toto se mi docela líbí. Už teď má ZS Zmutované tělo, kdy nemusí při výzvě na otravu podstupovat akci. Dokážu si představit nějaké trochu pasivní ZS ve stylu "když jsem pod vlivem esence, tak získávám schopnost Noční oči (viz trpaslíci)" apod. Čistě teoreticky by to mohlo být součástí pravidel pro jeho magii, tak jako čarodějové můžou manipulovat s ohněm a všemi jeho částmi, druidi můžou dýchat ve vodě apod., tak vědmák by měl výhody pod vlivem své esence. Myslím, že to je asi kámen úrazu vědmákovy magie... ze základu dokáže jen zvedat ohrožení, ostatní magie mají mnohem víc pravomocí.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od vzteklina »

Mám takový spíš pravidlový dotaz k Vědmákovi, ale když už tu má sólo téma, hodím ho sem.
Vědmácká znamení jsou uvedena jako Duševní dovednost. Spousta znamení má ale aktivace za zdroje Vlivu. Je to tak schválně? Placení aktivace jiným zdrojem ještě beru, je to divné, ale jednoznačné. U znamení Raidho je ale uvedeno "bez aktivace,Vliv" a v tu ránu nevím, jestli se na tuhle akci vyčerpává Duší nebo Vlivem. Jak to tedy je?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: Vědmák - gameplay, aneb jak se vám hraje?

Příspěvek od PotulnyDruid »

vzteklina píše:Mám takový spíš pravidlový dotaz k Vědmákovi, ale když už tu má sólo téma, hodím ho sem.
Vědmácká znamení jsou uvedena jako Duševní dovednost. Spousta znamení má ale aktivace za zdroje Vlivu. Je to tak schválně? Placení aktivace jiným zdrojem ještě beru, je to divné, ale jednoznačné. U znamení Raidho je ale uvedeno "bez aktivace,Vliv" a v tu ránu nevím, jestli se na tuhle akci vyčerpává Duší nebo Vlivem. Jak to tedy je?
Tak pokud vím, tak podle pravidel je dovednost nebo ZS druhu podle kterého se platí nebo který je u něj napsané. Nás to taky mátlo, ale moc jsme do toho nevrtali, prostě co se platí vlivem je Vliv a co duší je Duše a hotovo.

Já osobně si myslím, že se tam autoři trochu zamotali, jelikož dělali magii (duše) ale v podstatě to jsou věčinou mocnější verze prokletí (vliv).
under construction
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti