[Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Karak
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 8. 2018, 08:57

[Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Karak » 18. 8. 2018, 09:36

Nazdar, dělám Průvodce dvoučlenné družině (krollí válečník, lidský mág) a mám pocit že na můj vkus mají až moc peněz (kroll má 104 grošů, s mágem je to lepší, ten jich má jen 13) a já nevím co s tím :think:, pomáhá tomu fakt že je zatracený šťastlivec na kostky -> nevyčerpává se, nerozbijejí se mu věci atd. Jedinné co mě napadlo je nechávat ho vykupovat z otroctví jeho soukmenovce. Ovšem to mi přijde jako dost lacinný trik. Nenapadá někoho lepší?

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 175
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Vito » 18. 8. 2018, 09:47

A co přesně je špatné na tom, že je postava zámožnější?
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

MarkyParky
Příspěvky: 6878
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 10:40

Karak: 104 grošů není moc. Za to si nekoupíš ani koně.

Je asi škoda je o získané peníze připravit. Spíš jim nabídni něco zajímavého ke koupi:
- kvalitní variantu něčeho, co už mají (bude cca 3x-5x dražší, než to, co mají => pěkná sekera může stát třeba 30 grošů, slušný meč i víc jak stovku).
- koně - (a protože na něj ještě nemají, můžeš to okořenit zápletkou. Třeba bude podezřele levný. Nebo bude prodejce za patřičnou slevu chtít protislužbu - quest)

Nebo jim ukaž, jak to chodí ve vyšší společnosti - a že aby je brali vážně u dvora, budou si muset pořídit šaty, šperky, nebo třeba aspoň podíl na statku... - a zase to spoj se zápletkami

Erevan
Příspěvky: 80
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Erevan » 18. 8. 2018, 11:13

U mě postavy platí za výcvik, když chtějí přestoupit na vyšší lvl.
Nebo jim nabídni, že si mohou pořídit pomocníka, ať už to bude zvíře, humanoid, ... To je bude něco stát na "údržbu".

Karak
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 8. 2018, 08:57

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Karak » 18. 8. 2018, 11:17

Hmm, takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Možná mám jej hloupou představu hrdiny který každý den riskuje krk aby zaplatil hospodu/nájem/opravu zbroje/dluhy (Devil May Cry, Lovci draků), ale to by jim asi nevyhovovalo (zeptal jsem se, nevyhovuje).Moc děkuji za radu.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2088
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Fafrin » 18. 8. 2018, 14:25

Mno, můžeš při bojích útočit na jejich vybavení. Rozbitá nebo zničená zbroj opravit něco stojí. Stejně jako zbraň.
A je to jednodušší, než někomu v boji lámat ruce.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 559
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od trajda » 18. 8. 2018, 16:43

Nektere ukoly se plni jednodusseji, kdyz nekomu zapkatis, aby ho dokoncil za tebe. Napriklad sehnat jahody v zime by mohl byt orisek. To zvladne jen zahradnik s opravdu dobrym sklenikem, nebo druid.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15693
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Jerson » 20. 8. 2018, 07:39

Když jsem ještě používal peníze, stačilo použít jednoduchý efekt z reálného světa - lepší věci stojí násobek toho co horší věci. Třeba zbraně a zbroje měly kromě účinnosti také kvalitu (kolik vydrží), provedení (jak dobře se dá použít profesionálem), a vzhled, což zahrnoval vzácnost materiálu a zdobení. Všechny parametry měly rozsah 1 - 10. Výsledná cena vyla daná násobkem průraznost × kvalita × provedení × vzhled.

Takže tam kde základní dýka pro nýmanda stála 1 zl, tak výkonem stejná dýka, která nerezla, netupila se a mohl ji bez omezení použít i mistr boje s dýkou stála 100 zl. Pokud by šlo o nějaký kus s rytím,vykládáním, kameny a tak, stála by 1000 zl (a stále by šlo o věc určenou pro boj). A pokud byt o nebyla dýka, ale dvouruční meč, tak by v posledním případě stál 10 000 zl, tedy o čtyři řády víc než provolevelová zbraň. Samozřejmě oprava stojí podobně - první dýka s kvalitou 1 vydrží jeden boj, než se ztupí, a oprava stojí 1% ceny zbraně, takže setinu zlatého - to bylo 10 měďáků. Dýka s kvalitou 10 vydrží 10 bojů a oprava stojí také 1% ceny, takže 10 zlatých. nemusí se opravovat tak často, ale je to pálka.

A kdyby to náhodou nestačilo, tak se přidával další parametr, unikátnost - ten by obvykle vztažen k nějakému jménu výrobce, případně i legendě okolo jinak běžné zbraně. Takže nejlepší zdobená sekera z jediné pravé trpasličí dílny by stála 100 000 zl, i když pro boj nebyla o nic lepší než kvalitní nezdobená sekera za 1000 zl.

Postavy za čtyřletou kampaň nedošly ani do poloviny téhle stupnice luxusu, i když si pořizovali spíše kvalitní a ergonomicky provedené zbraně, sem tam došlo i na nějakou výzdobu, ale vždycky bylo za co utrácet. A netýkalo se to jen zbraní, ale i vybavení. Prostě stejně jako v reálném světě může stát auto pět tisíc nebo pět miliónů. Obojím se dá jezdit, jedním po městě pár týdnů, druhým kdekoliv. A pokud budeš mít místo auta tank za půl miliardy, tak můžeš jezdit skutečně kdekoliv. Můžeš mít hodinky za 50 Kč z Číny nebo za 50 miliónů vyrobený unikát. Obojí ukazuje čas plus mínus stejně, ale podle toho druhého můžeš řídit let na Mars a budou tam fungovat.

S takovým systémem neexistuje nic jako "mám moc peněz a nemám je za co utratit" ani pro dobrodruha, který bude mít celý svůj majetek při sobě. A vydržíš s ním na libovolně dlouhou kampaň.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2420
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: [Dotaz] Bohaté postavy aneb Jak hráče oškubat?

Příspěvek od Bart » 5. 9. 2018, 13:59

Podle mě správnej klišoidní námezdní dobrodruh každej uloupenej poklad hned prochlastá... když vyleze z jeskyně, je rád, že je vůbec naživu, takže hned utíká do nejbližší knajpy a kouká si to pořádně užít. Vím, že ne všichni hráči to chtěj hrát takhle a rozhodně to nikomu nemůžeš nutit, ale třeba když je v tom trošku podpoříš, tak se rádi popisem svejch večírků a eskapád pobavěj, bude to vtipná část hry a postavy získaj na hloubce. A po pár dnech se probuděj někde ve škarpě a zjistěj, že už zase nemaj ani floka a že jim nezbyde, než se porozhlídnout po nový práci...

Taky můžeš zkusit hráče pošťouchnout k tomu, aby postavy měly nějaký svoje specifický záliby, který je dělaj jedinečnějšíma, zapamatovatelnějšíma a zároveň můžou posloužit i jako námět pro zápletky... Někdo může bejt sběratel dřevěnejch sošek vyhubenýho kmene skřetů, někdo si třeba libuje v nějakym speciálním druhu tabáku / alkoholu / drog, který se dovážej z daleka, někdo jezdí nelegální dostihy po městě (nebo nějakou jejich drsnější fantasy variantu) nebo na nich rád sází, někdo chce mít to nejpropracovanější a nejbarevnější tetování po celym těle... Je spousta věcí, za který lidi utrácej, když maj peněz nazbyt. Můžete se inspirovat v realitě nebo ve filmech...

A v neposlední řadě taky prostě někdo může postavy okrást. Rozhodně by bylo frustrující, kdyby se jim to dělo furt, ale jednou nebo dvakrát to může zajímavě okořenit příběh. Usnou postavy, znavený celodenním putováním, neopatrně vedle cesty? Klidně na ně pošli místního pobudu nebo zlodějíčka, ať jim něco šlohne! Příště si třeba radši hostinec zaplatěj... A z pronásledování zloděje může být další zápletka, nebo se z něj může vyklubat postava, která je pro příběh důležitá z jinýho důvodu...

Jinak ale souhlasim s tim, že je fajn, aby postavy měly vlastní dlouhodobější cíle a něco, do čeho chtěj investovat, na co je potřeba našetřit - třeba proto, aby získaly vliv, postavení, solidní zázemí, nohsledy a pomocníky, jistotu příjmu, mohly něco zachránit, připravit se na tuhou zimu nebo blížící se válku, ...

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host