Omega na Slezině

Slezina je setkání návštěvníků RPG Fóra, které se pořádá tradičně každého půl roku. Pojeďte s partou spřízněných nadšenců na víkend na chatu!
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Goran »

Tak bohužel nepřijedu.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Hike »

Taktéž ne. Pardon.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Antharon »

jerson, mas niekde toho mojho vedca? odpadla mi hra s goranom, tak ma môžeš pripísať ako náhradníka ak chceš...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Jerson »

Jestli myslíš agenta 55 jménem Kurt Gireau (dole na stránce), tak mám. Ostatně mám všechny postavy, co Omegu hrály.
Jak vidím, tak s touhle postavou hrál někdo i v misi 20.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Antharon »

jo, to je on :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Jerson »

Tak nakoneco to bylo pět a pět lidí, z mé strany jsem spokojen.

Na této stránce úplně dole najdete čtyři odkazy - první tři jsou formuláře pro hlášení z mise, posudek agenta a případně i složku - pokud byste chtěli postavu více popsat a vytvořit jí nějaký backgroud, tak můžete. Btw kdo mi pošle hlášení, případně posudky (a určitě když pošle background), ten si postavu může "nechat" - tedy už ji nebudu dávat jiným hráčům.

Jinak jsem se zamyslel nad tím přidělováním žetonů a došlo mi, že jsem to postupně zkomplikoval zbytečně ned původní záměr, takže zbytečnosti seškrtám.
Pro PK - neomezený pool zelených žetonků mít nemůžu, protože když by hráči téměř vyčerpali omezený pool modrých neúspěchů a úspěšené řešení mise by se realizovalo in game, tak by hráči prostě přestali podstupovat testy, neházeli by si a misi by stejně mohli dořešit vždycky úspěšně.
Spíše to udělám tak, že nebudu řešit žádné úspěšná/neúspěšná mise, ale jen to, jak moc se dařila nebo nedařila. Vyzkouším a dám vědět.

Jinak zde je stránka s posudky agentů rozdělených podle sekcí. Zítra tam zkusím přidat nové agenty (Naoki, najdi si nějakou dobovou fotku, rozměr alespoň 110x90).
Egyptská mise se bude jmenovat "Kniha mrtvých".
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Peekay »

Jerson píše:Btw kdo mi pošle hlášení, případně posudky (a určitě když pošle background), ten si postavu může "nechat" - tedy už ji nebudu dávat jiným hráčům.
Mozem skusit spisat materialy, ale pride mi skoda si Kurta "nechat" - mam sancu si s Tebou zahrat tak raz za 2 roky, kedze vacsinou obaja cely cas GMime :)
Jerson píše: Pro PK - neomezený pool zelených žetonků mít nemůžu, protože když by hráči téměř vyčerpali omezený pool modrých neúspěchů a úspěšené řešení mise by se realizovalo in game, tak by hráči prostě přestali podstupovat testy, neházeli by si a misi by stejně mohli dořešit vždycky úspěšně.
To je dobry argument a uznavam, ze realne riziko. Na druhu stranu, ked si spomeniem ako si argumentoval tym, ze hraci (obzvlast v opakovanej hre) jednoducho chcu vyliecit chorobu, najst stratenu manzelku, pripadne zlepsovat sa, na toto vsetko predsa potrebuju zelene zetony, nie? Argumentoval si mi predsa (dost obsirne) tym, ze hraci si chcu hadzat a hraci sa chcu zlepsovat - ci myslis, ze tvarou v tvar zlyhania misie toto pojde bokom?

(ozaj, ako je to presne s tym hlasovacim resolutionom? Ked jeden povie na akciu so sazkou 5 ze "fail" a styria ze "success", dostane vykonavajuci jednu modru a styri zelene? A zvazoval si nejake veci, ako davat za test zetony dvoch farieb? Proste nie vzdy same uspechy alebo same neuspechy?)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Jerson »

Peekay píše:Mozem skusit spisat materialy, ale pride mi skoda si Kurta "nechat" - mam sancu si s Tebou zahrat tak raz za 2 roky, kedze vacsinou obaja cely cas GMime :)
V tom případě v pohodě, zařadím ho do volných agentů. Ale stručné hlášení a alespoň jeden odstavec posudků bych velmi ocenil, protože právě to jsou věci, které profilují příběh a postavy v něm.
To je dobry argument a uznavam, ze realne riziko. Na druhu stranu, ked si spomeniem ako si argumentoval tym, ze hraci (obzvlast v opakovanej hre) jednoducho chcu vyliecit chorobu, najst stratenu manzelku, pripadne zlepsovat sa, na toto vsetko predsa potrebuju zelene zetony, nie? Argumentoval si mi predsa (dost obsirne) tym, ze hraci si chcu hadzat a hraci sa chcu zlepsovat - ci myslis, ze tvarou v tvar zlyhania misie toto pojde bokom?
To jsem argumentoval - nicméně hráči si nechtějí házet, když úspěch má reprezentaci jen v herní fikci, zatímco neúspěch má kromě téhle reprezentace ještě podobu dobrání žetonů a to má následně význam jakési prohry v herní fikci. Nicméně mě napadlo řešení, napíšu ho níže.
(ozaj, ako je to presne s tym hlasovacim resolutionom? Ked jeden povie na akciu so sazkou 5 ze "fail" a styria ze "success", dostane vykonavajuci jednu modru a styri zelene?
Hlasování už nesouvisí s nastavovaným rizikem, je to odlišný mechanismus. Hráč nevsází vůbec nic - prostě scénu odehraje, a ostatní (včetně Vypravěče, přesněji Koordinátora) mu dají buď zelený žeton z misky, když si myslí, že by měl uspět, nebo modrý, když si myslí, že by uspět neměl (nebo červený, když si myslí, že by neměl uspět a ještě by měl být postižen) a nebo mu nedají nic, když si myslí, že od ostatních už dostal odpovídající hodnocení. Přičemž hodnotit ho začíná nejaktivnější hráč a pokud nikdo nezačně, tak jako první ohodnotí Vypravěč.
Znamená to, že při šesti hráčích může za jednu akci dostat maximálně pět úspěchů nebo pět neúspěchů a jakoukoliv kombinaci mezi tím. Taky se může stát, že mu dva hráči dají úspěch, dva neúspěch a jeden nic, takže vlastně dosáhl nulového výsledku - nicméně misi tak či onak o dva body přiblížil konci, dobrému i špatnému.
A zvazoval si nejake veci, ako davat za test zetony dvoch farieb? Proste nie vzdy same uspechy alebo same neuspechy?
Už jsem je měl i zavedené, ale znamenalo to moc barev, moc pravidel a zbytečně moc potíží. Ty čtyři barvy (včetně rezerv) jsou rozumné maximum, co hráči zvládají.

A teď k těm žetonům. Na začátku koordinátor určí, jak dlouho a jak intenzivně může saná sekce řešit případ, než vykoná dost úkolů / zjistí dost informací, aby to stačilo k nějakému výsledku. To bude počet zelených žetonků v misce na začátku a budu ho určovat jako 10x počet agentů (nebo 15x počet agentů u zkušených skupin, případně jiné počty, podle dohody s hráči).
Pak také koordinátor určí, kolik neúspěchů si může skupina dovolit, než začne hrozit riziko prozrazení a ohrožení samotné Omegy. To budou modré žetonky v misce na začátku a jejich počet se bude určovat stejně, 10x počet agentů. Takže modrých a zelených bude na začátku stejně. Červené a bílé jsou neomezené, to jsou jen ukazatele stavů.

Jak budou hráči dostávat (hodem nebo popisem) úspěchy z misky, můžou si je buď nechat u sebe pro své použití, nebo je můžou hodit do misky "aktuálního stavu mise", která bude na začátku prázdná. To samé můžou udělat s modrými. Po každé scéně odeberu z misky modrých jeden žeton - čím déle mise trvá, tím víc se skupina blíží prozrazení.

Když jako první doberou zelené, tak to znamená, že podle vnitřních směrnic Omegy agenti ví, že už udělali dost a můžou se stáhnout - na to by jim už stačil popis. Když jako první doberou modré, znamená to, že krytí Omegy bylo porušeno a agenti by se měli stáhnout, pokud to v realitě hry dává smysl - taky mlůže dávat smysl, že jsou zatčeni nebo tak něco.
Zatím vynechám prodloužení mise pomocí přihazování žetonků.

Když se vrátím k žetonkům před hráči - když se budou chtít zbavit modrých (nebo červených), tak mají dvě možnosti.
1) Na začátku každé scény můžou vzít jeden svůj zelený žeton a jeden modrý - buď svůj, nebo u jiného hráče - a odhodit je úplně pryč. A samozřejmě to nějak popsat. Takže když pět hráčů dá zelený žeton jednomu, můžou ho zbavit pěti neúspěchů. Pro červené platí to samé, ale každou scénu se hráč může zbavit jen jednoho - jedno zda vlastním přičiněním, nebo díky někomu jinému.

2) V dané scéně můžou provést akci zaměřenou na odstranění modrých nebo červených žetonků (navíc k tomu odhazování). Když se podaří, získají zelené, za které můžou zahodit modré, nebo si je můžou nechat (když popíšou, proč změnili názor a jak se to projevilo) Když padne neúspěch, získají modré.

Jde mi o to, že si hráči můžou vytvořit zásobu zelených pro případ potíží, ale nemůžou je použít všechny najednou, ale jen po jednom.

To co hodí do misky "aktuálního stavu mise" bude ukazovat, jak mise dopadá pro Omegu jako celek. A já z téhle misky budu brát modré žetony, když jim budu chtít přitížit (tedy když neúspěch bude vážnější než nastavené riziko), nebo naopak když jim budu chtít pomoct (a tedy zvýšit úspěch nebo mírnit neúspěch). Prostě to bude něco jako moje zdroje.

Když hráči nepoužijí úspěchy a neúspěchy do konce mise, tak si je můžou přenést do další, a já stejně budu přenášet úspěchy a neúspěchy.

(Taky mě ještě napadlo mít jen jednu misku pro náročnost mise a mít dvoubarevné žetonky ,ale to budu muset promyslet)
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Bart »

Jerson píše:
Bart píše:váhám, co pro mě byla nejlepší hra sleziny, ebonovo vraždění neviňátek bylo hodně cool a ještě teď musim vymejšlet, co by moje postava dělala dál, ale inkviziční pěšák na špinavou práci, kterýho jsem hrál u trevena mi tak neskutečně sednul, že z toho mám taky nezapomenutelnej zážitek..
Okej, budu to brát tak, že Omega byla nejhorší. Ostatně se nekonal žádný boj, což je velmi neobvyklé.
prepáč, nechtěl jsem tě urazit :) ve skutečnosti až druhá nejhorší, ještě jsem mezitim stih ještě jeden krátkej Og, kterej ale moc nevyšel (kromě úvodního lovu zmutovanejch antilop) $P

Omega byla standartní Omega - v zásadě jí nemůžu nic vytknout, všechno bylo přesně tak, jak mělo bejt, možná, že jedna akčnější scéna na konci by tomu dodala větší říz a zachránila trošku padající tempo s postupujícím vyčerpáním, ale to sme si rozhodli sami, že do toho nepudem.. hru jsem si užil a rád bych si zahrál ještě někdy znova, Dračí kult jí válcuje předevšim tim, že to byl úplně novej nečekanej zážitek, hrát masakr takovýhodle střihu, ještě sem si nikdy takhle brutálního záporáka nezahrál; a u Treva se mi prostě nějakym omylem podařilo nadesignovat postavu, která ač byla docela odlišná od těch, který hraju obvykle, hrozně příjemně mi sedla (předevšim svym balancováním na hraně dobra a zla - inkvizitor, kterej mučí zajatce atd.) a Pepa mi nabíd dost prostoru, abych si jí moh hezky rozehrát.. (vtipný na tom je, že jsem si ze začátku vlastně jenom nahodil atributy a zhruba povolání a až do nich se potom snažil zasadit tu postavu - začíná mě lákat zahrát si něco, kde budu mít fakt postavu vygenerovanou úplně náhodně a budu se pak snažit z těch čísel něco vyčíst...)*

(teď mám trošku pocit, že to vypadá, že tě utěšuju, abys neplakal, že se mi nelíbila tvoje hra $P )(ale co, ppřeber si to jak chceš)

začal jsem psát hlášení, ale nestíhám odevzdávat seminárky, tak nevim, jak to dopadne... když to nebude do tejdne, tak to asi nebude vůbec..

________________
* a taky mě napadlo udělat hru, kde by postavy byly definovaný jenom charakterama a schopnosti se odvíjeli implicitně od toho v tý kecací fázi (narozdíl od normálních her, kde si naházíš fyzický vlastnosti a dovednosti a pak tam nějak okecáváš nějakej charakter) - škoda, že kuchyně už je za náma ado podzima to zapomenu..
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Ebon Hand »

Jerson píše:Na začátku koordinátor určí, jak dlouho a jak intenzivně může saná sekce řešit případ, než vykoná dost úkolů / zjistí dost informací, aby to stačilo k nějakému výsledku. To bude počet zelených žetonků v misce na začátku a budu ho určovat jako 10x počet agentů (nebo 15x počet agentů u zkušených skupin, případně jiné počty, podle dohody s hráči).
Pak také koordinátor určí,...
Není tohle nesmysl? Kordinátor je herní postava, která nemá předem ponětí, jak se může mise zkomplikovat. Proč prostě neuvedeš, že to určí vypravěč po diskuzi s hráči a tím se dá nastavovat obtížnost?
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Bart »

prosimtě, vyvěsíš tady, kdo hrál kterýho agenta (čísla)? v poznámkách mám jenom pozice a na webu omegy jsem je při rychlym prohledání nenašel (jenom jednoho)
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1088
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Wolfus »

Nahodou, mne sa miera akcie pozdavala. Zober si ninju, ktory vleti pri salte hlavou do steny a potom neschopneho doktora, ktory ho prizabije pri pokuse o osetrenie ;) Co uz moze byt akcnejsie :D

Cisla agentov:
Bart - 54
Zmok - 62
Shorty - 65
Wolfus - 43
Naoki - zatial bez cisla
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Jerson »

Bart píše:prepáč, nechtěl jsem tě urazit :) ve skutečnosti až druhá nejhorší, ještě jsem mezitim stih ještě jeden krátkej Og, kterej ale moc nevyšel (kromě úvodního lovu zmutovanejch antilop) $P
V pohodě, já to neberu jako urážku, ale jako když závodil Bush a Putin. Bush vyhrál a ruské noviny psaly "Zatímco americký prezident doběhl předposlední, ruský prezident skončil na krásném druhém místě." 8)
Omega byla standartní Omega - v zásadě jí nemůžu nic vytknout, všechno bylo přesně tak, jak mělo bejt, možná, že jedna akčnější scéna na konci by tomu dodala větší říz a zachránila trošku padající tempo s postupujícím vyčerpáním, ale to sme si rozhodli sami, že do toho nepudem.
Mno, právě že jste se tak moudře (na agenty Omegy velmi moudře) rozhodli, tak jsem už nevyužil zbylé možnosti, jak vám situaci komplikovat, i když bitka nakonec se mi na základě zkušeností jeví jako schéma, na které jsou hráči zvyklí a které vyžadují. S Dračím kultem to ani nemůžu srovnávat, už jen krátké útržky zní lépe než cokoliv z téhle Omegy.

A pokud nestíháš napsat hlášení, tak ho napiš alespoň v bodech - ale zkus také napsat hodnocení agentů. Jak se pokaždé přesvědčuju, každá zpráva, ve které se hráč dočte o své postavě mu dává bonus na další zapojení do hry.
Ebon Hand píše:Není tohle nesmysl? Kordinátor je herní postava, která nemá předem ponětí, jak se může mise zkomplikovat. Proč prostě neuvedeš, že to určí vypravěč po diskuzi s hráči a tím se dá nastavovat obtížnost?
Tady došlo ke zmatení pojmů - v Omeze chci místo "Vypravěč" říkat "Koordinátor", protože to lépe vystihuje podstatu věci. Takže náročnost jako takovou určí GM, zatímco Koordinátor ve hře nastíní agentům podrobnosti ohledně toho, jaké situace vedou k prozrazení, takže je třeba se stáhnout, a naopak kdo si agenti můžou říct, že už zjistili dost, a nikdo z vedení je za to nebude peskovat. Prostě tyhle žetony mají nahradit čtyři hodiny přednášky.

Jinak ten tvůj výklad o Zlatém kolu byl moc dobrý, zvláště když se pak Peekay chytal za hlavu při zmínce o jakési aparatuře - předpokládám, že si myslel, že jsem tam nacpal další Teslovu věž.
Jo, a ta vaše scéna "My jsme zapomněli dát do jídla uspávadlo" vejde do dějin Omegy - já celou dobu neměl tušení, co máte v plánu, protože jsem se věnoval Bajovi a Corvusovi 8)

Naoki hrál agenta jménem Norimasa Tokinawa (edit - opraveno jméno) a má číslo 66.
Mise se jmenuje "Skryté sanatorium (M23)" - tenhle název uvádějte pokud možno i v názvu souboru.

Na doplnění agentů se pracuje, ale je to strašná piplačka a trvá mi to dlouho.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 26. 4. 2010, 18:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Ebon Hand »

Jerson píše:Tady došlo ke zmatení pojmů - v Omeze chci místo "Vypravěč" říkat "Koordinátor", protože to lépe vystihuje podstatu věci.
Jinak ten tvůj výklad o Zlatém kolu byl moc dobrý, zvláště když se pak Peekay chytal za hlavu při zmínce o jakési aparatuře - předpokládám, že si myslel, že jsem tam nacpal další Teslovu věž.
Jo, a ta vaše scéna "My jsme zapomněli dát do jídla uspávadlo" vejde do dějin Omegy - já celou dobu neměl tušení, co máte v plánu, protože jsem se věnoval Bajovi a Corvusovi 8)
Bral jsem, že koordinátoři už v Omeze jsou (aspoň se objevil na D20) a fungují mezi sekcemi, výzkumem atd..

Ten výklad měl hlavně za cíl, že když se objeví ty "správné" herní věci, tak aby věděli, že mají být na pozoru.

Zapomenuté uspávadlo bylo fakt hustý.. $D
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Omega na Slezině

Příspěvek od Naoki »

Naoki hrál agenta jménem Norimasa Tokinava a má číslo 66.
Tokinawa
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Zamčeno

Zpět na „Jarní Slezina 2010“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti