Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Kronika z prostředí Světa Temnoty - diskuze a organizace her
Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 5. 2. 2009, 21:53

"Ale moudrost, kde se najde? Kde je místo rozumnosti?
Člověk nezná její cenu, v zemi živých se nenajde... moudrost má větší cenu než perly."


Obrázek

Neklid zahalil celé Konsilium. Neklamná znamení jsou rozeseta po celém městě.
Ozvěna minulosti se vrátila, aby všem připomněla svou nadvládu nad realitou.

Jaká je šance Probuzení čtyř lidí ve stejný den? Kdo ze zúčastněných skrývá více, než-li dává najevo??

Cesty se rozdělují a rozcházejí. Na každém kroku zahradou osudu padnou rozhodnutí a každé z nich určí cesty, po nichž se v budoucnu budete ubírat.

Sen o cestách, kterými jste se vydali, a cestách, jimiž jste se nevydali...

Jaká je šance Probuzení čtyř lidí ve stejný okamžik??


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Prozatím přislíbena účast:
  • - 44kuba
    - Permonick
    - Nerhinn
    - Vandalicus
Termín hraní: Sobota 25.4. // 16:00 - 00:00
Naposledy upravil(a) DarthSpeedy dne 15. 4. 2009, 13:59, celkem upraveno 10 x.

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 5. 2. 2009, 22:03

>> Vyhrazeno pro potřeby hry <<

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 5. 2. 2009, 22:03

>> Vyhrazeno pro potřeby hry <<

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 6. 2. 2009, 13:15

Takže ještě jednou k samotnému hraní - termín asi již všichni víte, cílová destinace je Voříškova 5; lze se sem dostat 37čkou z Mendlova náměstí, nebo také 29kou. Pokud netrefíte přímo, ihned u zastávky je Albert, písněte mi a já vás vyzvednu. Číslo na mě by měli mít všichni kromě Vandalicuse, tomu ho pošlu.

Začátek hraní asi od 17:30-18:00 s tím, že ještě řeknu něco velmi stručně k pravidlům, ale mělo by to být orpavdu jen na chvíli. Hru bych viděl cca do 23:00-00:00, dle toho, jak vám odtud poté jezdí možné spoje domů, takže to si zjistěte prosím předem :-) Nerad bych hraní půlil, když jde o první, ale netroufám si odhandnout průbeh a tudíž by k tomu eventuelně mohlo dojít.

Co se logistického hlediska týče, bude tu určitě nějaké pití (Kofola, Citron, Pomeranc) a něco na chroupání. Pokud se domluvíme, je možné pak dát pauzu a něco objednat, máme dobrou zkušenost s jedním rozvozem pizzy.

Něco k předehrám - nakonec je docela príma, že se hraní posunulo až na sobotu. S Jakubem ji odehraji dnes a s Robertem snad také. Nerhinn přijde na hraní dříve, takže s ní až těsně před hrou, a s Vandalicusem bych to nejlépe chtěl zvládnout v sobotu přes den a dodělat přitom postavu. Samotná předehra bude jen několik málo hodin, před samotným hraním. Trošku se rozehrajete a není to nic obtížného. Při ní bych s vámi eventuelně probral, co dalšího navíc jsem si pro vaši postavu připravil.

Character sheety, tužky, kostky, to vše by tu mělo být. Pokud jsem naněco zapomněl, nebo jsou otázky, tak určitě písněte.

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 18. 2. 2009, 14:02

Takže je na čase se trochu vyjádřit k událostem posledního hraní. Předně se moc omlouvám, že píši až s poměrně delším odstupem, dříve jsem to opravdu nestihl. Je toho hodně, takže začnu hezky popořádku. Předně určitě ještě jednou děkuji všem zúčastněným za velmi pěknou hru, v mnoha ohledech jsem byl velice spokojen a už se moc těším na další hraní. Vzhledem k příštím týdnům se jako nejbližší možný termín jeví tento pátek 20.2., takže prosím všechny, aby se k tomuto datu vyjádřili - samozřejmě opět platí čím dříve, tím lépe.

Zkušenost

Takže ačkoliv to všichni pečlivě skrýváte, vím, že na zkušenosti se všichni těšíte jako malé děti. Kdo by si také nepřál být nějakým způsobem ohodnocen za své úsilí, že?? :wink: Každopádně v MtA existují dva druhy Zkušenosti - první je velmi podobná té, na kterou jste zvyklí z jiných her, jednoduše slouží k "vylepšování" vašich stávajících rysů. Druhá, Mystická Zkušenost, jež je o poznání vzácnější, slouží výhradně k zvyšování magického potenciálu postavy, reflektující tak jeho dosavadní znalosti Probuzeného světa. Své rysy poté můžete zvyšovat následujícím způsobem:

Obrázek

* Vládnoucí, Běžné a Podřízené Arkány jsou určené vaši Stezkou.
** Rotes jsou hodnoceny dle počtu teček v relevantní Arkáně, takže naučit se rote Prostoru 3 stojí šest bodů.
*** Síla Vůle může být zvyšována pouze v případě trvalé ztráty.
Výhody a Moudrost se musí projevit nejprve ve hře samotné, aby je bylo možno zvýšit.
Mystická Zkušenost může být využita výhradně ke zvýšení Gnosi.


44kuba
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení. Díky své přítomnosti jste se přece jen něco naučili, a podstupovali potencionální riziko. Nárok na něj má každá postava na konci hraní.
2 body: Hraní postavy - velmi uvěřitelně a realisticky ztvárněná postava, živé dialogy, a sem tam i nějaká ta emoce. Tento aspekt se mi velmi líbil. Je to na pomezí jednoho až dvou bodů, ale pokud jsem ostatní ocenil jedním bodem, bylo by nefér nedát dva. Škoda jen těch ztracených háčků, ale to se ještě napraví.
1 bod: Kreativní nápad - už si přesně nepamatuji, za co konkrétně tento bod je, ale během hry jsem na to upozorňoval, zaujala mě nějaká myšlenka a podnět a nezapomněl jsem na to.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - Každý z hráčů může uvést jednu věc, jež se během hry naučila, případně v níž se zdokonalila. Pokud s tím budu souhlasit, zaslouží si vaše postava další bod.
Mystická zkušenost: Prozatím bez bodu, nejen že František si z mnoha věcí logicky nic neodnesl, ale navíc to souvisí i s tím dalším, to probereme pak.

Vandalicus
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - také poměrně věrné předloze, místy občas malinké přehrávání, ale bylo to dané spíše seznamováním se s postavou. Do příště zkusíme ještě možná zohlednit některé nově věci, jež běhěm hraní vyplynuly na povrch.
1 bod: Hrdinství - Jeden bod je určitě na místě, ačkoli u některých situací už se dalo polemizovat, zda to bylo hrdinství, zbrklost, nebo hloupost. Většinou to šlo ruku v ruce s konceptem, takže nakonec jsem jeden bod uznal.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Prozatím také bez bodu.

Permonick
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - ze začátku pěkné, později se to malinko pokazilo. V úvodu bylo vidět snahu o zachování konceptu, později už chování sklouzlo spíše k reflektování svých vlastních, hráčských úvah (a toho dalšího, oba víme o čem je řeč) skrze postavu. Všimlo si toho více hráčů, tak příště zmírnit. Stejně jako u Jakuba, sem tam se objevily nevyužité "háčky" pro ostatní postavy, příště to půjde lépe.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Jeden bod, ačkoli si doteď nejsem jistý, kde přesně proběhlo to akceptování faktů :) Každopádně to bylo překvapivě rychle.

Nerhinn
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - Věrnost konceptu, jen je škoda, že tam neproběhl nějaký zajímavější dialog s jinou postavou, bylo by hezké sledovat výsledek. Vzhledem ke hře, očekávám, že by se Andrea mohla později více rozpovídat
1 bod: Hrdinství - Vzhledem k její povaze, Andrea určitě není přehnaně hrdinská a čin ve vlaku určitě musel absolvovat jistou dávku přemáhání a odvahy.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Jeden bod, alespoň pokud jsem si vše vyložil správným způsobem.

Konec příběhu
+1 bod: Úspěch - postavy dosáhli všech nebo většiny cílů, jež se během příběhu vyskytly. I když je hodně relevantní, co vlastně tím cílem bylo, že?? (44kuba, Vandalicus, Permonick, Nerhinn)
+1 bod: Nebezpečí - postavy přežili navzdory velkému nebezpečí, které na ně číhalo. (44kuba, Vandalicus, Permonick, Nerhinn)
+1 bod: Moudrost - patřící postavám, kteří vymysleli brilantní plán či řešení, jež pomohlo celé skupině přežít nebo uspět v situaci, kdy byl předpoklad, že selžou. Tady budu malinko přísnější. (Permonick)
Naposledy upravil(a) DarthSpeedy dne 16. 3. 2009, 03:34, celkem upraveno 4 x.

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od 44kuba » 18. 2. 2009, 19:28

Mé soukromé dojmy ve zkratce:

První, hlavní a největší - na zlepešení pro všechny - roleplaying, cit pro atmosféru, cit pro místo. To se týká všech, s Marcelem jsme si připomínky probrali. Moc se neznáme (většinou), MtA nikdo z nás nikdy nehrál a tak je i trochu problém uchopit, co vlastně máme a budeme hrát. Můj vlastní případ - bohužel nenosná postava, ke konci jsem se výrazně odchýlil od původní linie, viz Permoníkův (asi) komentář instalatér-filosof. Změny se staly a stanou, poznáte při hře.

Iniciativa: Víc prostoru pro mě jako pro hráče, na druhou stranu sám reagovat a být více (spolu)vypravěčem. GM to všechno nemusí/nemůže oddřít - zprostředkované kontra prožité. Totéž dojmy z míst a lidí - opět jsme probírali s Marcelem osobně - bez iniciativy, procítění a trochy divadelního zahrání budou mít postavy a pak i celá skupina problém cítit (jakoukoliv) náladu.

Návrhy: Začátek je problematický vždy, doufám že příště začneme hrát dřív. Ad konec - bylo by fajn, kdyby nám zbyl čas na probrání si dojmů a pojmů hned po hře - navrhuji skončit další hraní fakt o půl noci, pak nám zbyde hodinka hodinka a půl na probrání. S rozjezdem si opět nedělejte hlavu, hodím Vás jako minule domů.

Totéž ad zkušenost (byť není pro hru až tak relevantní), lepší je to probrat osobně. Otázka do davu: Std. přidělování WoD zkušeností ad tabulka trochu svádí k hraní na "achievementy". Co ji přidělit na jiném základě, opravdu toho společného probrání? Některé postavy z "principu tabulky" mají a budou mít handicap. Pokud bych vzal třeba Vandalicuse a je-li můj dojem z postavy korektní, tak si na nic nikdy moc "nesáhne". Stejně tak, pokud bych vycházel z "konstrukčně" inteligentních a informovaných postav - vychází již z určité sumy informací, které "defaultně" dostanou při hře, tj. opět jiné výchozí podmínky. Co to klasické přidělování pominout? Jako prioritu vidím atmosféru (budoucí) a prožitek, nerad bych "expy" v cestě k nějakému kvalitnějšímu hraní.

Co mi docela dost nesedlo je akceptace probuzení postav (spíš pasivita) . Opravdu máte všichni postavy, které přijmou totální převrácení dosavadního života tak lehce? Jasně, budeme hrát MtA, ale právě probuzení samotné a vyrovnání (vyrovnávání) se s tím tvoří docela důležitou součást prožitku a ujasnění si charakteru, případně i rozdílu smrtelník/probuzený. Tady si myslím, že to bylo docela mimo. Ale možná to teprve přijde. Možná byl František moc/málo pružný na to, aby "bez keců" akceptoval časovou smyčku a vše kolem.

Marcel má vše logické ... až moc ;-). Hrajeme ve světě, kde se jedna a jedna mohou rovnat šest a půl, anebo také stodvacet osm, ovšem vše ve správném osvětlení. Co takhle trochu náladového kreativního chaosu? A co když to vůbec nebylo tak, jak jsi naznačil/vysvětlil, ale úplně jinak?

Na co narážím je předestřená kauzalita děje, kdy x se stalo protože y (neříkám že znám x a y, jen že vidím jejich tvary). A co když tam vstoupí ještě A, B a Omega? Tady sice už není důležité, jaká příčina a jaký následek co iniciovaly, jde jen o to, že ona sama určuje již dopředu hranice, trochu matrixovský přístup, kde vše má svůj účel. Osobně by se mi líbily i věci a děje "bez účelu" a bez nutnosti zapadat někam, existující právě jen proto, že se zrovna staly nebo že nás/mě/tebe zrovna napadly. Logiky je všude kolem až moc, co tahle být chvíli iracionální?

Těším se na sobotu

Kuba

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 20. 2. 2009, 09:46

Další část, kterou je ještě třeba dokončit před hraním, je magie. Následující informace jsou spíše určené pro hráče, aby jsme pokryli systém a vás seznámil s jeho fungováním. První je věc je výběr Arkán - magie v MtA se dělí do desíti skupin, které pokrývají různé aspekty fungování světa. Tyto elementární principy se nazývají Arkány a jsou tím, co mágům poskytuje jejich moc. Od počátku hry má postava 3-4 Arkány, jež jsou opět hodnoceny od * do ***** - výběr je částečně omezen, dle způsobu Probuzení, respektive vaši Stezkou a to následujícím způsobem. Můžete si celkem rozděli 2 + 2 + 1 těčku mezi tři Arkány, kdy dvě z nich musí být Vládnoucí (určené Stezkou) a zbylá dle vašeho výběru. Poté si můžete přidat ještě šestou tečku, a to již do nějaké stávající nebo do úplně nové. Stručné popisy Arkán jsou zde:
  • Čas: Arkána, zahrnující předvídání, proroctví a dočasné zrychlení/zpomalení.
    Duše: Arkána, zahrnující vymýtání, Oponu, Stínový Svět, znovunabytí duše a duchy.
    Energie: Arkána, zahrnující elektřinu, gravitaci, kinetickou energii, světlo, fyziku, záření, zvuk a počasí.
    Hmota: Arkána, zahrnující alchymii, element vzduchu, element vody, změnu tvaru a transmutaci.
    Mysl: Arkána, zahrnující komunikaci, přeludy, duševní projekci, ovládání mysli a telepatii.
    Osud: Arkána, zahrnující požehnání, prokletí, osud, štěstí, přísahy a náhodu.
    Prazáklad: Arkána, zahrnující Zdroje, iluze, magické očarování, Manu, rezonanci a tass.
    Prostor: Arkána, zahrnující zaklínání, prověřování, sympathy, přemisťování a ochranu.
    Smrt: Arkána, zahrnující temnotu, rozklad, ektoplazmu, oslabení, přízraky a krádež duše.
    Život: Arkána, zahrnující nemoc, vývoj, léčení, metamorfózu a vitalitu.
Vládnoucí Arkány napíši každému do pošty, zbylou jednu až dvě si můžete vybrat buďto sami, nebo to nechat vyplynout z příběhu. Volba je čistě na vás. Další důležitá informace je ta (opět zejména pro hráče), že mágové uplaťnují magii tak, že si představí zamýšlený efekt, zhmotní jeho podobu ve své mysli a následnou změnu uplatní na realitu. Tím jsou fakticky bez omezení, pokud mají potřebné znalosti v dané oblasti. Tomuto se říká Improvizovaná magie, každý je "schopen" čehokoliv, pokud má patřičné vědomosti. Aby jste si mohli jako hráči udělat představu, čeho všeho ještě je vaše postava schopná, existují takzvané Principy, usnaďnující přehled možností na dotyčných úrovních znalostí Arkán.

Arkána (●)
Princip Vědění: Znalosti spojené s prvním stupněm Arkány, popisující, jak může mág získat mystické znalosti a porozumění úkazům zahrnující rozsah dané Arkány.
Princip Nátlaku: Znalosti spojené s prvním stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky pošťouchnout události nebo cíle v rozsahu dané Arkány k zamýšlenému výsledku.
Princip Odkrývání: Znalosti spojené s prvním stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky vnímat úkazy v rozsahu dané Arkány.

Arkána (●●)
Princip Nadvlády: Znalosti spojené s druhým stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky přikazovat a ovládat cíl.
Princip Skrývání: Znalosti spojené s druhým stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky zakrýt úkazy v rozsahu dané Arkány.
Princip Ochrany: Znalosti spojené s druhým stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky chránit cíl.

Arkána (●●●)
Princip Spřádání: Znalosti spojené se třetím stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky změnit cíl.
Princip Rozpadu: Znalosti spojené se třetím stupněm Arkány, popisující, jak může mág mystický poškodit cíl.
Princip Zdokonalení: Znalosti spojené se třetím stupněm Arkány, popisující, jak může mág mysticky zlepšit nebo navýšit vlastnosti cíle.

Na další stupně se od počátku hry nedostanete, takže prozatím vás zcela určitě nemusí zajímat :)

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od 44kuba » 22. 2. 2009, 15:17

Subjektivní první dojmy z hraní, sobota 21.2.2009.

První poznámka k nám hráčům (a popel na mou hlavu): Pustit se ke slovu. Nenapadá mě sice přesná technika "jak", chtíc nechtíc je někdo (já) konstrukčně ukecaný ... a někdo méně. Musím na to příště více myslet (totéž Vandalicus). Veronika se dostala ke slovu velmi málo, Robert byl také bohužel oproti minule "lehce" odsunut.

Návrh: Probírali jsme už osobně - uvěřitelné NPC. Elmer OK (správný krysák), Benedikt totálně mimo.

Lokace a "cit pro místo". Je vždycky trochu problém hrát v konkrétní lokaci (městě), které nikdo z nás přesně nezná a zároveň se pokoušet příběh zasadit do nějakého rámce. Mimo konkrétních míst zatím samotný prostor nezískal žádný tvar, místa děje jsou vytržená z kontextu (ten není, asi nikdo z nás nemá představu, kde by se dotyčné místo mohlo/mělo nacházet) a nejsou navzájem ničím propojena. Pak i fyzický přesun mezi nimi nezanechá dojem a slouží jako vycpávka místa A a B, které alespoň "trochu" známe.

Návrh: konkrétní propojení míst, přesné (v rámci herní důležitosti) popisy tak, aby získaly tvar a abychom si je dovedli představit. Konkrétně - např. náměstí před dotyčnou kancelářskou budovou. Vydlážděná plocha, lavička, lampy, odpadkový koš, rozbitá telefonní budka, trafika naproti, zastávka šaliny dvacet metrů dál, vjezd do podzemního parkoviště. Nábřeží po levé straně, litinové zábradlí, schůdky k vodě, stojan s letáky ..... tak aby místo získalo "fyzický" tvar v mysli. Co takhle obrázek nebo mapka?

Z čeho vycházím - například popis mého bytu. Plechové dveře do dvora, malá zamřížovaná okénka s rozbitým sklem, tagy. Průchod domem, dlážděná podlaha, po levé ruce schránky a průchod k bytům. Dvorek 10x10 metrů, nepravidelný obdélník, sešlapaná tráva a odpadky, vlevo vzadu popelnice. za nimi plechová dvířka, strmé schody nahoru .... a už vím, kde jsem a jak to tam vypadá (ve fyzické rovině) a bude vypadat, až se tam vrátím - místo pro mě získalo konkrétní podobu.

Návrh: Pro sžití se s neznámým charakterem hra "na míru" povahy, i za cenu deus ex machina vstupu do děje a iniciace patřičné situace. Metoda pro vcítění se do vlastního charakteru, méně zkušený hráč nebo hráč, který stále varýruje v tom, jaký charakter má vlastně hrát a zatím se v něm "neusadil".

Pozitivní bod: Klidová a akční fáze, čas se konečně zastavit.

Otázka: Jaký druh "metafyzična"? Akční styl - schopnosti a prezentace NPC schopností především ve fyzické rovině ("zjevení se" NPC, zamrzlé dveře, "létání" vzduchem vs. vnitřní styl tj. důraz na prožitek, vnitřní změny a pohledy do jiných rovin (první pohled na Patrikovu auru, pohled na předivo reality ...). Zatím první varianta, co Vy máte rádi? Já "kontrukčně" preferuji druhý pohled ... A kde jsem jej měl jsou poslední okamžiky před koncem hry - pohled na věž, dojem ze stínového světa .... a bác, máme tam akčního černocha ;-). Zase co jsme se bavili tak Vandalicusovi se líbil ... a já si na něm alespoň vyzkoušel, jaké to je mířit na někoho zbraní. A jsem rád, že jsem nemusel kohoutek nakonec stisknout.

Osobní neúspěchy:
* Nepovedlo se mi podle mých představ předat spoluhráčům (na úrovni postav) představu o tom "proč a jak" (věže, arkány, tvar a charakter světa) - moc rozvláčné a nedostal jsem se k podstatnému. Na druhou stranu, nechci to podat zjednodušeně a zlehčeně - a holt nemám tři hodiny herního času na to, abych to popsal tak jak to vidím (poznámka pro Marcela - s odlišnostmi v závislosti na vlastním herním charakteru - přístup na základě sledování vzorců chování). Zase, hra by se pak nikam nedostala ... a některé hráče to evidentně nebavilo.

* Nedostal jsem pořádný "tvar" z mé vlastní postavy, zatím si sám sebe nedovedu detailně vybavit - pozitivní body byly na konci hry, viz pohled na věž atd., tady jsem se poprvé začal "vnímat". Takže nakonec to je snad na dobré cestě.

Osobní úspěchy:
* Odehrání si Přesvědčování (telefonát do nemocnice) a více situací stylu "umluv k smrti".
* Střet s vlastním morálním kodexem - stisknout nebo nestisknout spoušť
* Více zmiňované pohledy za oponu. Možná by šlo více popsat skrze používanou arkánu (life), pohled na souvislosti a "pravé tvrary" věcí a míst

Marceli, nesmírně oceňuji veškeré věci, které jsi tentokrát použil a změnil, viz náš rozhovor po minulém hraní. Všiml jsem si jich, určitě to bylo v mnoha směrech náročné a ještě je toho hodně, ale je to tam, začalo to a to je to nejdůležitější. Konkrétně můžeme probrat případně osobně, teď jen narychlo.

PS: Pokud máte nějaké připomínky i k mému hraní, velmi bych ocenil zpětnou vazbu. Co sedlo, nesedlo, co Vám rve uši .... uznáte-li tak pošlete PM.

Těším se na další hraní, Kuba

Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 211
Registrován: 17. 4. 2006, 19:04
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od Vandalicus » 23. 2. 2009, 22:57

ad pouštění ke slovu - uvědomuju si to, sypu si popel na hlavu taktéž :) budu se krotit, sám si to uvědomuju, nechal jsem se místy unést O-)

ad akční scény - ty scény na vnitřní prožitky jsou super, taky je preferuju, ale občas akční scénu ocením, kvůli adrenalinu :wink: ovšem jedna, dvě, maximálně tři za celou dobu hry - poměr akce a ostatních scén mi přišel relativně ideální

čímž se dostávám k poslednímu bodu, už jsem říkal Marcelovi:

tempo hry mi sedlo mnohem více. Takové vlny, chvíli hektické události, pak čas si sednou, promyslet, probrat. Ideální. Předchozí hra, kdy se události valily jedna za druhou sice po chvíli vytvořila dokonale paranoidní atmosféru, ovšem postupně aspoň u mě vede k částečnému otupění. Aby byl emoční prožitek úplný, je potřeba vždy zklidnit, a pak rozjet znovu. Ovšem jak říkám - teď už to bylo dobré, jen tak dál.
Nepovedlo se mi podle mých představ předat spoluhráčům (na úrovni postav) představu o tom "proč a jak" (věže, arkány, tvar a charakter světa) - moc rozvláčné a nedostal jsem se k podstatnému. Na druhou stranu, nechci to podat zjednodušeně a zlehčeně - a holt nemám tři hodiny herního času na to, abych to popsal tak jak to vidím
Heh, já myslel že to mírně zmatené a rozvláčné povídání patří k charakteru :D bral jsem to, že to tak hraješ, a líbilo se mi to. Reagoval jsem na to schválně netrpělivě a přerušoval jsem tě - držel jsem se charakteru své postavy, která by opravdu na takovéhle řeči v reálu zvědavá nebyla :P takže mě se to líbilo!

ad cestování a popisy místa
osobně mi přijde zbytečné popisovat každou cestu tramvají a metrem, radši víc času na důležité věci, než popisovat, jak sedíme na sedačkách, cvakáme si lístky a obdivujeme z okýnka krásy velkoměsta. Nebo tě nechápu, jak to přesně myslíš.
A popisy, jen to, co jsem už zmiňoval. Hlavně popsat to nejdůležitější jako první - nejprve bych si všiml stojící postavy v rohu, až potom obdivoval jednotlivé hodiny (i když chápu, že zde jednalo o informační šum, kdy Kuba o té postavě taky nevěděl, esi sem to správně pochopil)

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od 44kuba » 24. 2. 2009, 08:31

Ad rozvláčný popis: Ano, patří k charakteru, a mohu být ještě mnohem a mnohem rozvláčnější .... :-)= takže z části beru zpět a přesouvám na jinou misku váhy.

Ad popis mého bytu - přesně tak, o dotyčné postavě jsem nevěděl. Čekal jsem, že budeme mít "chvíli pro sebe", seznámit se, popovídat si, budete mít dostatek času být znechuceni mou rozvláčností a složitými (místy nesmyslnými) větnými konstrukcemi, Patrik stihne vystřízlivět ... a bác ho, mám tam neznámého neočekávaného podezřelého týpka.

Ad cesty: I ta zmiňovaná cesta šalinou má své kouzlo a může být doplňkem, když ne k ději tak k atmosféře. Příklad - jeli jsme z Karlína do Klementina. Viděl bych to na kus cesty pěšky, možná šalina, možná na metro ... Jak Praha ráno vypadala? Zamračená obloha, mlha, mírné mrholení. Temné, špinavé ulice, policejní hlídka na ranní obchůzce (výhrůžné pohledy?, zájem?, ignorovali nás?). Lidé jdoucí do zaměstnání, unavené tváře, první ranní cigarety, vyřvávání kamelota (vím že nejsou ale jde o WoD, tak by mohli ...) - něco ve smyslu "Prááážský masakr, padesát lidí zasypáno pod troooskami, porodila ve sklepení, áááál-Kaidáá útočí, čtěěte dnešní Blesk ...". Jak jsme v té chvíli vypadali my? Mladík s černými kruhy pod očima, dvoudenní strniště na bradě, ve zmačkaném lehce špinavém oblečení, lehce nervózní (neměl panáka), stále slabě páchnoucí spáleninou a kouřem. Vysoký ramenatý muž, špinavá kožená bunda, potrhané rifle, rozhlížející se kolem "lehce výhrůžným" způsobem. Mladá žena, v kvalitních, nyní zmačkaných a potrhaných šatech a v ušpiněném drahém kabátě. Muž na prahu třicítky, tisknoucí k sobě koženou aktovku, s mírně vyplašeným pohledem v očích a brýlemi nakřivo.

Jak se k nám bude okolí chovat? Znechucené nebo výhrůžné pohledy? Odsedne si od nás někdo? Co právě probouzející se somrák na rohu, zkusí vyžebrat peníze? Začne nadávat, když nic nedostane? Co kdybych si Blesk koupil, co by psali o "Pražském masakru"? Co v šalině, představuji si partu dělníků, také jedoucích z Karlína, která mluví "vo těch ku**ách co to celý po***li a že tam zůstal viset Franta a že ....". "Ten" Franta nebo jiný Franta? Ví o tom něco? Řeknou o tom něco? Pravděpodobně rána mimo, ale co kdyby ....

Co Klementinum? Jak vypadá? Co takhle nějaká zajímavá scénka na Mariánském náměstí? Představte si nějakého "monstershoutera", pacifikovaného policií, nebo jen místo ohražené žlutou páskou a dav čumilů. Nestalo se něco Tomášovi? Ne, nebyl to nikdo koho znám. Řekne mi někdo, pro jsou (asi) krvavé skvrny i tři metry na fasádě a co je ten klikyhák nad kanálem? Proč to celé zakrývají plachtou? Když se budu moc ptát, bude po mě někdo chtít doklady, které nemám? Bude mu stačit sto euro?

Pustí nás dovnitř? Pořídila si NKP dvoumetrového portýra s holou hlavou a obuškem? Bude mít problémy, nebo jen pokývne hlavou a pustí nás bez komentáře? Věděl někdo o našem příchodu? Když se na portýra podívám "jinýma očima", je to vůbec člověk?

A toto vše vůbec není dějově důležité, jen může dát pozadí a "obsah" větě "tak jste dojeli z Karlína do Klementina".

Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 211
Registrován: 17. 4. 2006, 19:04
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od Vandalicus » 26. 2. 2009, 23:57

Souhlasím s tím... akorát to chce najít rozumnou míru.

Nedělat z každé cesty samostatné dobrodružství, ale jen možná vypíchnout jeden dva detaily. Hlavní je (aspoň pro mě) ten příběh a neměli bychom ho zastiňovat tímhle. Ať z vypravěčských, tak z časových důvodů.
Ale jak by řeklo rádio Jerevan, v principu souhlasím.

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od 44kuba » 27. 2. 2009, 10:59

Jasně, to je jen modelový příklad, to bychom se opravdu nikam nedostali, pokud by tak byly řešeny VŠECHNY cesty. Někdy (často?) je varianta "přeskoku" jediná rozumná ... ale i tak bych rád občas oživení. Nějak spojit místa, někde "nasát" atmosféru, vyplnit bílé plochy ... jsem zvědav, jak se naše teoretizování projeví na příští hře. Chudák Marcel, to by se musel zbláznit, aby nám všem vyšel vstříct :wink: .

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od 44kuba » 13. 3. 2009, 08:48

Ověřovací dotaz: Platí tato neděle (15.3.), od 16:00 do 22:00?
Edit: Platí, 16:15 začátek.

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 16. 3. 2009, 05:05

44kuba píše:První poznámka k nám hráčům (a popel na mou hlavu): Pustit se ke slovu. Nenapadá mě sice přesná technika "jak", chtíc nechtíc je někdo (já) konstrukčně ukecaný ... a někdo méně. Musím na to příště více myslet (totéž Vandalicus). Veronika se dostala ke slovu velmi málo, Robert byl také bohužel oproti minule "lehce" odsunut.
Prozatím mi to přišlo ještě rámcově v pořádku - spíše by to chtělo trochu citu při pozorování ostatních. Občas jsem si všimnul, že někdo začal hovořit, a druhý se mu vložil do jeho projevu a utnul ho v půli s tím, že původní hráč již myšlenku zpětně nedokončil. Malinko škoda. Ale je třeba brát v potaz, že postavy mají tu možnost skákat si do řeči, překřikovat se apod., chce to jen rozlišovat, kde se stále ještě jedná o chování postavy, a kde již přebírá chování hráč.
44kuba píše:Návrh: Probírali jsme už osobně - uvěřitelné NPC. Elmer OK (správný krysák), Benedikt totálně mimo.
Jen malý dodatek, spíše neherního charakteru - oba zmiňovaní měli vyznít přesně naopak, ale v minulosti padlo cosi o mínění a měnění :-)
44kuba píše:Lokace a "cit pro místo". Je vždycky trochu problém hrát v konkrétní lokaci (městě), které nikdo z nás přesně nezná a zároveň se pokoušet příběh zasadit do nějakého rámce. Mimo konkrétních míst zatím samotný prostor nezískal žádný tvar, místa děje jsou vytržená z kontextu (ten není, asi nikdo z nás nemá představu, kde by se dotyčné místo mohlo/mělo nacházet) a nejsou navzájem ničím propojena. Pak i fyzický přesun mezi nimi nezanechá dojem a slouží jako vycpávka místa A a B, které alespoň "trochu" známe.

Návrh: konkrétní propojení míst, přesné (v rámci herní důležitosti) popisy tak, aby získaly tvar a abychom si je dovedli představit. Konkrétně - např. náměstí před dotyčnou kancelářskou budovou. Vydlážděná plocha, lavička, lampy, odpadkový koš, rozbitá telefonní budka, trafika naproti, zastávka šaliny dvacet metrů dál, vjezd do podzemního parkoviště. Nábřeží po levé straně, litinové zábradlí, schůdky k vodě, stojan s letáky ..... tak aby místo získalo "fyzický" tvar v mysli. Co takhle obrázek nebo mapka?

Z čeho vycházím - například popis mého bytu. Plechové dveře do dvora, malá zamřížovaná okénka s rozbitým sklem, tagy. Průchod domem, dlážděná podlaha, po levé ruce schránky a průchod k bytům. Dvorek 10x10 metrů, nepravidelný obdélník, sešlapaná tráva a odpadky, vlevo vzadu popelnice. za nimi plechová dvířka, strmé schody nahoru .... a už vím, kde jsem a jak to tam vypadá (ve fyzické rovině) a bude vypadat, až se tam vrátím - místo pro mě získalo konkrétní podobu.
Původně bylo v plánu, ale během hry (možná více z pohodlnosti) odsunuto, z důvodu časového faktoru. Ale beru na vědomí, ucelenější popisy přibudou, ale ještě stále budu toto omezovat na nějaké význačnější lokace. Určitě tam něco takového citelně chybělo, Praha se tak stala jen velmi prázdným a bílým místem bez života.
44kuba píše:Otázka: Jaký druh "metafyzična"? Akční styl - schopnosti a prezentace NPC schopností především ve fyzické rovině ("zjevení se" NPC, zamrzlé dveře, "létání" vzduchem vs. vnitřní styl tj. důraz na prožitek, vnitřní změny a pohledy do jiných rovin (první pohled na Patrikovu auru, pohled na předivo reality ...). Zatím první varianta, co Vy máte rádi? Já "kontrukčně" preferuji druhý pohled ... A kde jsem jej měl jsou poslední okamžiky před koncem hry - pohled na věž, dojem ze stínového světa .... a bác, máme tam akčního černocha ;-). Zase co jsme se bavili tak Vandalicusovi se líbil ... a já si na něm alespoň vyzkoušel, jaké to je mířit na někoho zbraní. A jsem rád, že jsem nemusel kohoutek nakonec stisknout.
Jen na okraj, opravdu to nebylo plánované - přišlo mi to jen adekvátní danému výsledku a konkrétní situaci. Třeba se v budoucnu ještě objasní, jak to tehdy bylo, zatím bych jen nerad prozrazoval. „Pohledy“ se asi budou střídat a prolínat, tam asi stěží nalezneme nějaký přijatelnější kompromis. Míra akce zůstane asi do budoucna stejná - rozdíl bude zřejmě v tom, že aktéry již možná budou samotné postavy (které doposud fungovaly spíše v roli pozorovatelů). Vycházím z toho, že Robertovi s Pavlem jistá dávka adrenalinu nevadí, Jakub dává přednost jinačím odstínům hry a u Veroniky jsem ještě nebyl schopen vypozorovat, k jaké možnosti se přikloní.
44kuba píše:Osobní neúspěchy:
* Nepovedlo se mi podle mých představ předat spoluhráčům (na úrovni postav) představu o tom "proč a jak" (věže, arkány, tvar a charakter světa) - moc rozvláčné a nedostal jsem se k podstatnému. Na druhou stranu, nechci to podat zjednodušeně a zlehčeně - a holt nemám tři hodiny herního času na to, abych to popsal tak jak to vidím (poznámka pro Marcela - s odlišnostmi v závislosti na vlastním herním charakteru - přístup na základě sledování vzorců chování). Zase, hra by se pak nikam nedostala ... a některé hráče to evidentně nebavilo.
To mi přišlo podané poměrně osobitým způsobem; celkový dojem je kladný, mírné odlišnosti byly součástí konceptu. Postavy možná nepochopili úplně vše, ale to se dalo očekávat - je toho značné množství za krátký časový úsek.
44kuba píše:Osobní úspěchy:
* Odehrání si Přesvědčování (telefonát do nemocnice) a více situací stylu "umluv k smrti".
:clap:
44kuba píše:* Střet s vlastním morálním kodexem - stisknout nebo nestisknout spoušť
:clap:
44kuba píše:* Více zmiňované pohledy za oponu. Možná by šlo více popsat skrze používanou arkánu (life), pohled na souvislosti a "pravé tvrary" věcí a míst
Ad Odkrývání Ozvěn: To budu muset ještě náležitě prostudovat - za prvé s tím brzy přijdou do kontaktu i ostatní a za druhé je to velmi specifická oblast kde se nachází spousta možností pro vlastní hru.
Vandalicus píše:tempo hry mi sedlo mnohem více. Takové vlny, chvíli hektické události, pak čas si sednou, promyslet, probrat. Ideální. Předchozí hra, kdy se události valily jedna za druhou sice po chvíli vytvořila dokonale paranoidní atmosféru, ovšem postupně aspoň u mě vede k částečnému otupění. Aby byl emoční prožitek úplný, je potřeba vždy zklidnit, a pak rozjet znovu. Ovšem jak říkám - teď už to bylo dobré, jen tak dál.
Zkusím to nějak skloubit, a eventuelně tedy příště něčím překvapit.
Vandalicus píše:ad cestování a popisy místa
osobně mi přijde zbytečné popisovat každou cestu tramvají a metrem, radši víc času na důležité věci, než popisovat, jak sedíme na sedačkách, cvakáme si lístky a obdivujeme z okýnka krásy velkoměsta. Nebo tě nechápu, jak to přesně myslíš.
A popisy, jen to, co jsem už zmiňoval. Hlavně popsat to nejdůležitější jako první - nejprve bych si všiml stojící postavy v rohu, až potom obdivoval jednotlivé hodiny (i když chápu, že zde jednalo o informační šum, kdy Kuba o té postavě taky nevěděl, esi sem to správně pochopil)
Už to padlo, takže jednoduše se zkusím zaměřit na popisy lokací, kde se odehrává/odehraje scéna, případně pokud to bude relevantní pro jistý stupeň atmosféry. Asi tam bude třeba nějaká zpětná vazba – uvidíme, jak to půjde.
44kuba píše:Ad cesty: I ta zmiňovaná cesta šalinou má své kouzlo a může být doplňkem, když ne k ději tak k atmosféře. Příklad - jeli jsme z Karlína do Klementina. Viděl bych to na kus cesty pěšky, možná šalina, možná na metro ... Jak Praha ráno vypadala? Zamračená obloha, mlha, mírné mrholení. Temné, špinavé ulice, policejní hlídka na ranní obchůzce (výhrůžné pohledy?, zájem?, ignorovali nás?). Lidé jdoucí do zaměstnání, unavené tváře, první ranní cigarety, vyřvávání kamelota (vím že nejsou ale jde o WoD, tak by mohli ...) - něco ve smyslu "Prááážský masakr, padesát lidí zasypáno pod troooskami, porodila ve sklepení, áááál-Kaidáá útočí, čtěěte dnešní Blesk ...". Jak jsme v té chvíli vypadali my? Mladík s černými kruhy pod očima, dvoudenní strniště na bradě, ve zmačkaném lehce špinavém oblečení, lehce nervózní (neměl panáka), stále slabě páchnoucí spáleninou a kouřem. Vysoký ramenatý muž, špinavá kožená bunda, potrhané rifle, rozhlížející se kolem "lehce výhrůžným" způsobem. Mladá žena, v kvalitních, nyní zmačkaných a potrhaných šatech a v ušpiněném drahém kabátě. Muž na prahu třicítky, tisknoucí k sobě koženou aktovku, s mírně vyplašeným pohledem v očích a brýlemi nakřivo.

Jak se k nám bude okolí chovat? Znechucené nebo výhrůžné pohledy? Odsedne si od nás někdo? Co právě probouzející se somrák na rohu, zkusí vyžebrat peníze? Začne nadávat, když nic nedostane? Co kdybych si Blesk koupil, co by psali o "Pražském masakru"? Co v šalině, představuji si partu dělníků, také jedoucích z Karlína, která mluví "vo těch ku**ách co to celý po***li a že tam zůstal viset Franta a že ....". "Ten" Franta nebo jiný Franta? Ví o tom něco? Řeknou o tom něco? Pravděpodobně rána mimo, ale co kdyby ....

Co Klementinum? Jak vypadá? Co takhle nějaká zajímavá scénka na Mariánském náměstí? Představte si nějakého "monstershoutera", pacifikovaného policií, nebo jen místo ohražené žlutou páskou a dav čumilů. Nestalo se něco Tomášovi? Ne, nebyl to nikdo koho znám. Řekne mi někdo, pro jsou (asi) krvavé skvrny i tři metry na fasádě a co je ten klikyhák nad kanálem? Proč to celé zakrývají plachtou? Když se budu moc ptát, bude po mě někdo chtít doklady, které nemám? Bude mu stačit sto euro?

Pustí nás dovnitř? Pořídila si NKP dvoumetrového portýra s holou hlavou a obuškem? Bude mít problémy, nebo jen pokývne hlavou a pustí nás bez komentáře? Věděl někdo o našem příchodu? Když se na portýra podívám "jinýma očima", je to vůbec člověk?

A toto vše vůbec není dějově důležité, jen může dát pozadí a "obsah" větě "tak jste dojeli z Karlína do Klementina".
Více či méně shrnuto, jak bych si to asi představoval. Nuže je třeba přejít od představ k činům :-)

Uživatelský avatar
DarthSpeedy
Příspěvky: 178
Registrován: 7. 5. 2006, 19:43
Bydliště: Brno

Re: [Brno] Mage the Awakening // Ztracené vzpomínky

Příspěvek od DarthSpeedy » 16. 3. 2009, 05:16

Zkušenost

O přidělování již padlo několik slov, z vaší strany spíše odmítavé reakce, často jste se oháněli slovy jako demotivující, špatně korespondující, nelogické apod. Zde se systému zastávám, způsob mi přijde velmi intuitivní, jednoduchý a objektivní, a přes zavádějící názvy kategorií opravdu nepostihují určitý styl hraní a silně potlačují snahu „hrát na expy“ (ne že by to byl váš případ). Jak jsem říkal, je to jen způsob ohodnocování postav, reflektující jejich vývoj v čase a prostoru. Konkrétní čísla se přece ve hře nijak neprojeví. A vzhledem k výše uvedeným cenám v tabulce, počtu zkušeností za sezení a množství oblastí se nemusíte obávat, že by jste se během pár her stali velmistry magie. Nehrozí :-)

44kuba
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení. Díky své přítomnosti jste se přece jen něco naučili, a podstupovali potencionální riziko. Nárok na něj má každá postava na konci hraní.
1 bod: Hraní postavy - interpretace znalostí a jejich následné předávání hned třem postavám, morální dilema na konci sezení, snaha držet se charakteru i za cenu nevýhod z toho plynoucích.
1 bod: Kreativní nápad - Telefonát do nemocnice, to byla celkem chytrá a navíc zábavná scéna. Určitě by se našlo ještě něco, ale tohle vše ostatní na hlavu poráží.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - Každý z hráčů může uvést jednu věc, jež se během hry naučila, případně v níž se zdokonalila. Pokud s tím budu souhlasit, zaslouží si vaše postava další bod.
Mystická zkušenost: Jeden bod - nahlížení za Oponu a následná konfrontace s jiný světem si zcela určitě zasluhuje bod.

Vandalicus
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - Již se začíná krystalizovat ten správný charakter, jak jsme o něm mluvili, ještě jedno dvě sezení a určitě již bude jasno.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Jeden bod - samotná (pseudo)akceptace magie na konci sezení, snad o její aktivní používání.

Permonick
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - osobitá věrnost předloze, místy sice přehrávaná, ale stále se mi to líbilo.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Jeden bod. I přes nebezpečí spojené s posledním incidentem to byla určitě přínosná událost. (Tímto samozřejmě nechci podporovat takový způsob sběru informací :-) )

Nerhinn
1 bod: Automatický bod za absolvování sezení, viz výše.
1 bod: Hraní postavy - Tentokrát spíše v pozadí, ale zatím stále v rámci konceptu. Za jeden bod určitě.
1 bod: Osvojování/učení dovedností - viz výše.
Mystická zkušenost: Jeden bod, minimálně za Mikulášův výklad.

Rád bych všechny hráče poprosil, aby mi poštou nebo na ICQ zaslali návrhy pro kategorii Osvojení/učení dovedností za poslední dvě sezení a pomalu se již zamysleli nad třetím, případně potvrdili absenci tohoto bodu.

Zkušenosti za poslední hraní doplním posléze, společně s několika poznatky a dojmy z hraní, tentokrát toho bude více - rád bych si to nechal ještě rozležet.

Zamčeno

Zpět na „Ztracené vzpomínky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host