Pokracujeme!
Pokracujeme!
ja osobne si myslim, ze ta predosla debata mala zmysel (aj ked tak bolo obcas viac drbania ako konstruktivnej kritiky)
uprimne povedane si kritiku radsej vychutnam postupne, a budem skusat takto vytvorit co najkvalitnejsie vec ako to sa vybodnut na cely zbytok sveta (a nechat ich potom nech si na mne smlsnu )
takze pokojne piste svoje napady, pripomienky, kritiku (poprosim o konstruktivnu) a pod
od toho tu tato tema bude
uprimne povedane si kritiku radsej vychutnam postupne, a budem skusat takto vytvorit co najkvalitnejsie vec ako to sa vybodnut na cely zbytok sveta (a nechat ich potom nech si na mne smlsnu )
takze pokojne piste svoje napady, pripomienky, kritiku (poprosim o konstruktivnu) a pod
od toho tu tato tema bude
Welcome to your nightmare
Re: Pokracujeme!
ty uz si spoluautor?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Re: Pokracujeme!
Sammael momentalne zastava nazor, ze sa tu uz ukaze az ked budeme hotovy
ja osobne si myslim ze ho to casom prejde (ale neviem ako dlho to bude trvat)
ja osobne si myslim ze ho to casom prejde (ale neviem ako dlho to bude trvat)
Welcome to your nightmare
Re: Pokracujeme!
myslim ze nikto sa uz nebude obtazovat sem nejake napady, pripomienky a kritiku pisat, lebo aj tak skor ci neskor sa Sammael ozere, napise nejaku somarinu a rano zmaze cely thread.
na stvrty krat to uz ani nebude taka sranda.
na stvrty krat to uz ani nebude taka sranda.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Re: Pokracujeme!
Mam otazku: k comu mam davat pripomienky?
A menej podstatne
b) kto mi zaruci, ze mi ich niekto o druhej v noci nezmaze? (Do prispevkov davam cas a chcem, aby debata posluzila inym generaciam.)
c) ma vobec zmysel ich davat, ked zacinam mat pocit, ze moje pripomienky su ignorovane a Sammael ma cas od casu pocit, ze ho len demotivuju?
Kto mi da odpoved, vazeni divaci?
A menej podstatne
b) kto mi zaruci, ze mi ich niekto o druhej v noci nezmaze? (Do prispevkov davam cas a chcem, aby debata posluzila inym generaciam.)
c) ma vobec zmysel ich davat, ked zacinam mat pocit, ze moje pripomienky su ignorovane a Sammael ma cas od casu pocit, ze ho len demotivuju?
Kto mi da odpoved, vazeni divaci?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokracujeme!
Fajn, tak to teda este naposledy skusim:
- Rozhodnite sa, o com ma byt OaP. Ma to byt o akcnom drsneni drsnych akcnych hrdinov? Ma to byt o kolaborativnom tvoreni pribehu literarnej kvality? Ma to byt o hlbokych moralnych dilemach? Teoreticky je mozno uspesne zaintegrovat viacero tem, nie je to ale jednoduche a castokrat sa navzajom biju - vyberte si preto radsej menej ako viac. Jedna je idealna. Vasa hra nemusi obsahovat vsetky cool elementy, ktore sa vam kedy pacili v RPG. Mne sa tiez paci iniciativa zo Savage Worlds, to ale neznamena, ze ju budem pchat do PtA. Rovnaky poznatok plati o temach vo vseobecnosti.
- DRZTE SA TOHO, CO STE SI VYBRALI. Toto nemozem dostatocne zvyraznit. Doteraz tento projekt trpel chronickym pripadom "coolness of the week" - Autorsi precita post o sandboxe, zrazu je OaP na sandbox hranie. Autor si precita post o tom, ake su skvele moralne dilemy, zrazu je to o hlbokej psychologii a moralnych dilemach. Robit kazdy tyzden kompletny reboot temy a zakladnej ideologie je totalne... ridiculous.
- Nikdy neuspokojite kazdeho, preto je najrozumnejsie robit taku hru, ktoru by ste si sami chceli zahrat. Nadsenych ovacii celeho sireho publika sa nikdy nedockate (kazdemu sa paci nieco ine), nema preto zmysel zameriavat sa pri vyvoji na jeho dosiahnutie
- Kritiku berte ako podnet na zlepsenie, nie ako osobny utok. Bez kritiky niet zlepsenia, bez prijimania kritiky niet kritikov.
- Menej bombastickych vyhlaseni, menej skandalov - pre celebrity pristup "bulvar" funguje, pre literaturu uz pomenej.
Naposledy upravil(a) Peekay dne 26. 5. 2009, 11:03, celkem upraveno 3 x.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Pokracujeme!
zarucit ti to nemozem, ked temu som zriadil ja, ale sammael ju asi bude moct maznutAlef0 píše:kto mi zaruci, ze mi ich niekto o druhej v noci nezmaze? (Do prispevkov davam cas a chcem, aby debata posluzila inym generaciam.)
ale to ho snad ustrazim (som optimista, tvarme sa ze je to nakazlive )
ako som uz spominal sammael sa tvari ze sa nejaku chvilku nezjavi, takze sa nemusis obavat ze ho budes demotivovat (ak by ti to predsa len tak velmi chybalo, napis mu mail, popr mu zavolaj)Alef0 píše: ma vobec zmysel ich davat, ked zacinam mat pocit, ze moje pripomienky su ignorovane a Sammael ma cas od casu pocit, ze ho len demotivuju?
tuto temu som zalozil koli tomu, ze zastavam nazor ze ma prinos a vyznam
k tomu ale potrebujem hlavne VASU spolupracu (ak si tu budem pisat sam, nema to ziaden vyznam, lebo ja svoje nazory poznam; ide mi tu hlavne o nazor vas; priklad: to co sa mne moze zdat ako dobry napad, skvela myslienka a pod moze mat par chyb, ktore som v tom nadseni pri ich tvorbe prehliadol)
Welcome to your nightmare
Re: Pokracujeme!
Osobne si myslim, ze Sammael prekrocil istu hranicu slusnosti v obojstrannej komunikacii a ked uz mal pocit, ze potrebuje temu zmazat, mal sa o tom minimalne zmienit dopredu ostatnym, pretoze ako hovori Alef0, prispevky v diskusii su casto hodnotne (aj ked to autor temy tak nevidi) a ludia ich pisu s nejakym cielom.
Ja som chut prispievat nejako vyrazne nemal, ale napriek tomu som diskusiu sledova. Teraz sa moj zaujem preklopil do minusovych hodnot.
Ja som chut prispievat nejako vyrazne nemal, ale napriek tomu som diskusiu sledova. Teraz sa moj zaujem preklopil do minusovych hodnot.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Re: Pokracujeme!
Cize si avatar Sammaela na RPGfore Ale nie o tom som chcel.
Aby sme predosli nezhodam, poukazem na bod 13. z poucenia z krizoveho vyvoja.
Kedze toto je reboot vsetkeho, je dobre, aby si povedal: co je tvojim cielom, co chces tvorit a na koho sa chces zamerat.
Aby sme predosli nezhodam, poukazem na bod 13. z poucenia z krizoveho vyvoja.
Je dobre, aby si povedal, co ocakavas od diskuterov a co im ponukas do diskusie. Pokus o "wiki" tvorbu systemu tu uz bol a zial zlyhal a to najma na horeuvedenych dovodoch. Vychadzajme zo zakladneho predpokladu, ze vsetko, co tu je, je dobra rada a nik nechce drbat.Skúsenosti ukazujú, že ľudia na fóre sú výbornými kritikmi a radi prispievajú detailmi. Čakať od nich, že vyhotovia mnohostránkové dokumenty, napíšu genézy rás a zápletky, je márne. Ideálnym stavom spolupráce je, ak autor prinesie hotový text a fóristi k nemu radi pridajú svoje poučné a vylepšovacie kritiky.
Kedze toto je reboot vsetkeho, je dobre, aby si povedal: co je tvojim cielom, co chces tvorit a na koho sa chces zamerat.
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 26. 5. 2009, 11:17, celkem upraveno 1 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Pokracujeme!
bude snaha vytvorit hru, kde bude vsetko z toho zoznamu mozne, pricom vyber stale ostane na ludoch co to budu hrat;Peekay píše: 1) Rozhodnite sa, o com ma byt OaP. Ma to byt o akcnom drsneni drsnych akcnych hrdinov? Ma to byt o kolaborativnom tvoreni pribehu literarnej kvality? Ma to byt o hlbokych moralnych dilemach?
ak budu ciet hrat supermanov nech si hraju, ak budu ciet tvorit pribeh hodny knizneho vydania nech tvoria, ked si cu zahrat hru plnu hlbokych dilem nech si to mozu zahrat; porp ked cu nech si to zahraju cele naraz, nevravim ze bude lahke napisat pravidla tak aby to umoznovali, ale ani netvrdim ze to je nemozne;
nemozem povedat ze by mi menenie setting kazdu chvilku vyhovovalo; mne osobne sa najviac pozdaval FATE v ktorom by bolo treba pridat iba zopar dalsich veci (napr insanity) a bolo by to hratelne a uz sme sa mohli plne venovat tvorbe ras, prostredia a podPeekay píše: 2) DRZTE SA TOHO, CO STE SI VYBRALI. Toto nemozem dostatocne zvyraznit. Doteraz tento projekt trpel chronickym pripadom "coolness of the week" - Autorsi precita post o sandboxe, zrazu je OaP na sandbox hranie. Autor si precita post o tom, ake su skvele moralne dilemy, zrazu je to o hlbokej psychologii a moralnych dilemach. Robit kazdy tyzden kompletny reboot temy a zakladnej ideologie je totalne... ridiculous.
nikdy som necakal ze tento system bude natolko skvelyze sa prestanu hrat ostatne RPG hryPeekay píše: 3) Nikdy neuspokojite kazdeho, preto je najrozumnejsie robit taku hru, ktoru by ste si sami chceli zahrat. Nadsenych ovacii celeho sireho publika sa nikdy nedockate (kazdemu sa paci nieco ine), nema preto zmysel zameriavat sa pri vyvoji na jeho dosiahnutie
az taky optimista rozhodne niesom; co mi ale ete stale nebravi v tom aby som mal snahu urobit to co najlepsie
pekne povedane, ale ak ma tu bude niekto IBA drbat tak to mozem mat nahaku; ak ma uz bude drbat s tym ze toto je podla neho zle koli tomuto a tomuto, resp ze toto je nedomyslene lebo su tam tieto medzery a pod tak je vitanyPeekay píše: 4) Kritiku berte ako podnet na zlepsenie, nie ako osobny utok. Bez kritiky niet zlepsenia, bez prijimania kritiky niet kritikov.
K bombastickym vyhlasenia: tie nemam moc vo zvyku, snazim sa drzat reality a vjadrovat svoj nazor
Ak tu niekomu bombasticke vyhlasenia budu chybat o nejake sa pokusim (ale nerucim za vysledok, niesom v tom prilis dobry )
Welcome to your nightmare
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokracujeme!
Fuck this, I'm outta here.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Pokracujeme!
Mam pocit deja vu spred pol roka, ale vysvetlim. Nechcem tyrat tvoju mysel tym, ze budes citat cely archiv, ale asi by bolo vhodne precitat si ono poucenie z krizoveho vyvoja, aby si neopakoval chyby minulosti.
Nesnazte sa univerzalny system. OaP zacinalo presne tak, ze sa v tom mal dat hrat horor, rozpravka, sci-fi a telenovela pre deti od 3 mesiacov do 89 rokov. (Viem najst ten presny post, keby bolo treba) Lebo OaP preslo vsetkymi zanrami od apokalypsy, cez noir az po zombie zaner. (Viem urobit casovu os so zmenami zanru).
Nerobte ziadne vyhlasenia so ziadnymi terminmi, nikdy sa nedodrzali (Viem urobit casovu os s vyhlaseniami.)
A predpokladajte, ze nik do vas nedrbe.
A fakt ta prosim, aby si si precital Poucenie, lebo som demotivovany zazivat uplynuly polrok este raz.
Nesnazte sa univerzalny system. OaP zacinalo presne tak, ze sa v tom mal dat hrat horor, rozpravka, sci-fi a telenovela pre deti od 3 mesiacov do 89 rokov. (Viem najst ten presny post, keby bolo treba) Lebo OaP preslo vsetkymi zanrami od apokalypsy, cez noir az po zombie zaner. (Viem urobit casovu os so zmenami zanru).
Nerobte ziadne vyhlasenia so ziadnymi terminmi, nikdy sa nedodrzali (Viem urobit casovu os s vyhlaseniami.)
A predpokladajte, ze nik do vas nedrbe.
A fakt ta prosim, aby si si precital Poucenie, lebo som demotivovany zazivat uplynuly polrok este raz.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Pokracujeme!
mojim cielom je spoluvytvaranie pravidiel, ich nasledovne testovanie, nachadzanie a odstranovanie chyb, cibrenie do dokonalosti (aspon v ramci mojich moznosti); k tomuto ucelu som bol pozvany ako spoluautorAlef0 píše:Kedze toto je reboot vsetkeho, je dobre, aby si povedal: co je tvojim cielom, co chces tvorit a na koho sa chces zamerat.
chceme tvorit pravidla+svet, pravidla by som cel vytvarat s pouzitim FATE ako zakladu, a upravit tych par detailov aby dokonale sedeli pre nase herne prostredie (hlavne prilivy temnoty sa mi ako napad pacia, ale bude zlozite ich zrozumitelne napisat do pravidiel); co sa tyka sveta je to trochu zlozitejsie, kedze sammaelove nazory sa postupom casu menia (mne sa najviac pozdavala ide nasho sveta ale na zaklade eteru)
na koho sa chcem zamerat? namam predstavu, ze to bude pre vekovu kategoriu napr od 15 rokov, alebo pre MatFyz-akov
tieto pravidla maju byt pre vsetkych ludi ktori prejavia zaujem si v tomto systema zahrat; ci to uz bude stary ostrielany hrac ktory si chce skusit zase dalsi system, alebo pre novacika ktory iba zacina s RPG (ano som si vedomy ze to bude zlozite skombinovat jednoduchost pre novacikov a jedinecnu zaujimavost pre ostrielanejsich hracov; nech to da nieco aj im)
Welcome to your nightmare
Re: Pokracujeme!
takmer kazda z kritika co tu zaznela za tych par mesiacov bola podlozena argumentami.
To ze niekto si nesuhlas zameni s utokom na svoju osobu a reaguje ako urazene dieta uz nie je chyba kritika.
---
Ujasnite si pojmy:
Setting, System, Hra(vasa testovacia)
to su uplne odlisne veci.
PK nic nehovoril o SYSTEME (ako je Fate)
hovori o settingu ktory presiel 6timi pozlatkami (Highepic fantasy, Grimepic fantasy, Multisetting sandbox fantasy, Zombie real world, Grim steampunk fantasy a terazz tu je Grimepic fantasy-real world) na jednej idei.
Epickost, akcia a pseudomysticky zargon
---
Este raz poviem, ze setting X sa da zahrat v takmer lubovolnom systeme Y, takze riesit otazku: "Aky system a ako ho houserulovat?" kym este nie je setting zrozumitelne specifikovany (a tym fakt nemyslim detailne popisy ras a miest) a je stale mackopsou tortou je predcasne.
To ze niekto si nesuhlas zameni s utokom na svoju osobu a reaguje ako urazene dieta uz nie je chyba kritika.
---
Tu sa ukazuje to co som hovoril v zmazanej teme.nemozem povedat ze by mi menenie setting kazdu chvilku vyhovovalo; mne osobne sa najviac pozdaval FATE v ktorom by bolo treba pridat iba zopar dalsich veci (napr insanity) a bolo by to hratelne a uz sme sa mohli plne venovat tvorbe ras, prostredia a pod
Ujasnite si pojmy:
Setting, System, Hra(vasa testovacia)
to su uplne odlisne veci.
PK nic nehovoril o SYSTEME (ako je Fate)
hovori o settingu ktory presiel 6timi pozlatkami (Highepic fantasy, Grimepic fantasy, Multisetting sandbox fantasy, Zombie real world, Grim steampunk fantasy a terazz tu je Grimepic fantasy-real world) na jednej idei.
Epickost, akcia a pseudomysticky zargon
---
Este raz poviem, ze setting X sa da zahrat v takmer lubovolnom systeme Y, takze riesit otazku: "Aky system a ako ho houserulovat?" kym este nie je setting zrozumitelne specifikovany (a tym fakt nemyslim detailne popisy ras a miest) a je stale mackopsou tortou je predcasne.
Naposledy upravil(a) Aljen dne 26. 5. 2009, 11:43, celkem upraveno 1 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host