Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 10:46

A ako presne to bude fungovať povedzme proti inej postave? Ako donútiš hráča inej postavy, aby sny zmenili jeho chovanie? Budeš mu prikazovať, čo má robiť - a bude jeho taká hra baviť?
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus » 29. 1. 2009, 10:47

Uvedomte si prosím, že nerobíte worldbuilding pre worldbuilding.
Sammael Tebe chýba základné pochopenie toho, čo je to RPG hranie, v čom spočíva, kedy funguje - a aký vzťah má príručka a dobrý zážitok z hry
Bifi pise presne to co si ja myslim $lol$

preto Sammael hraj co najviac a po desiatkach odohranych hier sa vrat k pisaniu RPG.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 10:48

BIFI: tie krce som viacej menej myslel nieco v zmysle, vie si to navodit jej schopnosti v hre budu ako ked jezka nieco napadne vytasi pichliace, nauci sa z ruky vyvrhnut pazury na to aby prerazila pancier ked nebude mat zbran.

Nemesisa a boj s alfairom vyhadzujem viac moj prispevok vyssie

Co sa tyka snov predsa je to ako ilusion magic, nieje to sugescia. Alfair moze hracovy ktory sa neciti dobre prisnit tri stetky napr, zatial co moze proti nepriatelovy postavit stenu a ten nepojde ich smerom ale ho zmeni.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 10:48

Hrozne ma inšpirovala idea dvoch rás orkov - z toho jednej dotknutej temnou silou, druhej "normálnej" (?). Fjú!
Díky.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Aljen » 29. 1. 2009, 10:50

Bifi píše:Hrozne ma inšpirovala idea dvoch rás orkov - z toho jednej dotknutej temnou silou, druhej "normálnej" (?). Fjú!
Díky.
Niet zac $D
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 10:53

Raz som takúto nepríjemnú pravdu povedal aj Joeovi, ale Sammael pripadáš mi ako niekto, kto chce robiť konštruktéra automobilov bez toho, že by naozaj v aute niekedy poriadne sedel, bez znalostí aerodynamiky a fyziky a bez marketingového tímu, ktorý by ti vravel, čo sa má šancu predať a čo nie (tu suplujeme my :-)= ).

Opäť, nechcem pôsobiť ako elitársky hajzeľ, ktorý by Ti hovoril "ani Ťa nebudeme počúvať, kým si neprečítaš Dogs in the Vineyard a 5 ďalších netradičných hier Tvojho výberu", ale uvedom si: bez toho to nejde. Možno sa občas vyskytne zriedkavý talent, ktorý bez predchádzajúcej prípravy vytvorí niečo funkčné a dobré. Nikto z nás ale taký génius nie je.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3821
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy » 29. 1. 2009, 10:56

Bifi píše:Sammael (a trochu aj Lemmy): Uvedomte si prosím, že nerobíte worldbuilding pre worldbuilding. Cieľom nie je vytvoriť kúl svet s obrovským literárnym potenciálom s epickými bytosťami zmietanými epickými nočnými morami. Cieľom je vytvoriť hrateľný svet. Každá informácia, ktorú Sammael napíšeš, musí byť použiteľná v hre a musí byť zrozumiteľná a uchopiteľná. Ako prosím Ťa chceš do hry dostať chimérine kŕče či alfairove nočné mory? Vieš mi dať príklad aspoň dvoch zmysluplných scén na každé z nich, ktorých sa normálne zúčastňujú aj hráči aj gamemaster a niečo sa v nich deje (a nie že niekto rozpráva a ostatní počívajú)?

(Nevravím, že sa to nedá, ale Sammael Tebe chýba základné pochopenie toho, čo je to RPG hranie, v čom spočíva, kedy funguje - a aký vzťah má príručka a dobrý zážitok z hry.)
Sammael tvoří svět převážně pro sebe, já se mu snažím trochu pomoct s nějakými nápady.

Jak píšeš, cílem je vytvořit hratelný svět. Svět, který přináší možnosti vypravěčovi, není v něm nic úplně jisté a vyloženě uchopitelné (může být však lehce zpracované, pokud o něm máš základní představu). Cílem je vyvolat určité prvky strachu a hororu. Myslím, že nesvázanost s něčím, jako pevně daným obrazem temných kopií rasy dává více prostoru pro vypravěče v jeho světě.
Navíc, Sammaelovi jde o to, vytvořit zajímavý svět pro ZÁBAVU (pro SVOU hru, jak již jsem psal). Nesnaží se vytvořit příručku - jak byste měli hrát, co je to RPG hraní a v čem spočívá ... RPG hraní může pro každého znamenat něco jiného a každý v něm vidí nebo hledá něco jiného.

Podívej, to samé by si mohl napsat o každém, podobně zaměřeném světě...

Kde konkrétně vidíš rozkol a možné problémy?

EDIT: Bifi... někdy není důležité při tvorbě ZNÁT... někdy je mnohem důležitější CÍTIT :wink:

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Aljen » 29. 1. 2009, 11:03

co sa tyka chymery.
idea stroja spojeneho s clovekom pomocou magie sa mi paci (ak som to pochopil spravne)
co mi vadi
1.je pojem krc (co ti napadne pod pojmom krc ked ho pocujes? zvijanie sa, bolest brucha, krc v svale ... nic hlbokotelesne, nevedome a nic prijemne). Rovnaka situacia pre mna ako jednorozec = robot s rohom
2. nevidim ziadny prinos tejto rasy okrem coolfaktora. V com je ina ako ostatne hratelne rasy? Cim si zasluzi byt medzi nimi aby bolo zaujimave za nu hrat? V tom ze vystrci pazury ked nema zbran ... to je aspon pre mna daleko za okrajom zaujmu a uz nejasne definovani Alfairi so svojim snivanim su pritazlivejsi

S chrlicmi mi to pride podobne.
pokus o coolfaktor ale nic moc hratelny faktor.
---
Su uplne fajn na malointeligentne svetle/temne NPC (vyuzivani ako otroci, verni bodyguardi atd). Ako PC ma proste vobec nelakaju

edit:
lemmy ak pise O&P pre seba tak ho absolutne nemusi zaujimat nazor niekoho ineho nie?
Ak predostrie myslienku a spyta sa co na to poviete ... tak ja mu nepoviem ze je to super pre tvoje hranie ale poviem mu ake to je pre moje hranie
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 11:08

Sammael by mal v prvom rade vedieť, ako hororové hranie naozaj pri stole funguje. Kto dáva do hry obsah, čo spôsobuje nepokoj/strach u hráčov ("hoď si fear check" to asi nebude), aký typ rozhodnutí privodzuje atmosféru hororu, čo znamená intímny/osobný horor (asi nie to, že Gamemaster hovorí, čo Tvoja postava cíti a robí, lebo po 5 minútach z nej "vypadneš"), čo znamená survivalistický horor (asi nie to, že sa celá hra točí okolo toho, koľko máš nábojov či jedla), čo znamená surreálny horor, aký je vzťah medzi strachom postavy a strachom hráča.

Až tomuto bude rozumieť, tak potom vie, čo Gamemaster na hororovú hru potrebuje. A rozumie, nakoľko sú užitočné literárne opisy, nakoľko konflikty, vzťahy a iné voľby pre hráča, a nakoľko mechanika. (A čo prípadne poskytnúť pre rôzne druhy hrania hororu.)
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 11:19

lemmy ak pise O&P pre seba tak ho absolutne nemusi zaujimat nazor niekoho ineho nie?
Ak predostrie myslienku a spyta sa co na to poviete ... tak ja mu nepoviem ze je to super pre tvoje hranie ale poviem mu ake to je pre moje hranie
no ako som uz spominal pisem tak ze ked to bude kritikmi urcene ako katastrofa budem to chciet hrat minimalne ja.
Aljen viem co mi chces povedat a zacinam tomu uz absolutne rozumiet, popracujme na tom.
No po tvojom prispevku bifi nemas sancu ´sa z navstevy v kosiciach vyhovorit. Velmi rad by som si s tebou zahral ak by si bol gm O&P a spolocne by sme hrou tieto veci zistili. Tymto by som chcel oznamit ze by som chcel na sleyine o&p testovat.

Nevravim ze nemam hracske skusenosti ale ani sa nimi nemam co chvalit, par desiatok sedeni mam za sebou. Takze to skusim pisat ako hrac a nie ako autor romanu .

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5720
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Alef0 » 29. 1. 2009, 11:28

Ad hratelny svet: to co tvrdi Bifi je pravda a pekne zhrna to, co sa roztrusene tvrdi uz dlhsiu dobu.

Osobne ale zacinam mat v poslednych 2 dnoch pocit, ze namiesto ocakavani ,,Sammael, tvor hratelny svet [na to pat vykricnikov]" asi treba prejst na premisu, ze Sammael proste netvori hratelny svet, ale pise pre radost z pisania a premielania prvkov, ktore sa mu pacia. Proste ako ked si niekto vytvori svet sam pre seba, zaludni ho postavami, ale necaka, ze ho niekto bude hrat. Toto nie je vec, ktora sa da kritizovat, ved su ludia, ktori maluju pre radost.

Vela veci sa tym vyjasni, vela trenic zmizne. O tom som sa snazil pisat inde: fundamentalny rozpor medzi kritikou a Sammaelom je v tom, ze pisanie pre seba nepotrebuje kritiku, a to co my robime, robime ,,zbytocne", pretoze to ide akoby do prazdna. Staci mu pisat "paci sa"-"nepaci sa".

To je ako ked sme robili film pre zabavu, kde nik nema ambicie studovat filmovu tvorbu. Filmovy kritik, ktory ma uzna, mi len pozdvihne ego, a to mi staci.

Lenze, a to je to, co mi je zahadou, je to, ze Sammael si tu kritiku expliticne ziada.

Cize v analogii filmu: Urobim film pre vlastnu zabavu, nasledne nabehnem na forum filmovych kritikov, opytam sa expliticne ,,co hovorite na moj film, je to prelom?", zoznem strasnu kritiku, dostanem par velmi dobrych rad, lenze potom poviem ,,ale ja to vlastne robim pre zabavu".

Asi naozaj staci pisat "paci"-"nepaci" alebo nepisat nic.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 11:36

takze pokusim sa este raz a po piaty krat napisat
no ako som uz spominal pisem tak ze ked to bude kritikmi urcene ako katastrofa budem to chciet hrat minimalne ja.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 11:38

Sammael, neviem, či sa to do do Sleziny podarí (myslím moja návšteva v Košiciach), ale práve sa púšťam do veľkého článku o horore pre Drakkar, ten Ti možno pomôže.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 11:40

Oh bifi skoro som zabudol pouzijem nejake myslienky a odporucania z priruciek co si postol na fore. Treba dat citovanie? alebo staci uviest tvoje meno ku kolektivu ktory na hre pracoval?
EDIT: myslim to troj dielne dielo o horrore v rpg

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 11:51

Vytvoril som novu temu aby si to vsimli aj ostatny pretoze opat sa stratia v sieti megapostu.

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host