Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Dalsie nove rasy sa mi nikdy zvlast nepacili - ale je to o osobnej preferencii.
Viem si smelo tento koncept predstavit s klasickymi ludmi, elfami, trpazlikmi a orkami (chymera a chrlic je proste na mna moc ... ako hratelna rasa este viac)

---
Z nejakeho dovodu ked citam o Chymerinych krcoch tak mam krce ja ... znie mi to priserne
Spasm v anglictine je ok vyraz ale krc

skus to nejako rozviest preco sa ti nepacia tie dve rasy
Aky iny vyraz pre krc by si pouzil, pretoze sa tato deformacia prejavuje ako krc
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

Sammael píše:Hmmm neviem nejako pravdu povediac rozoznat svo stary styp pisania a novy.
tuho uvazujem ako to napisat aby to neznelo urazlivo, co nechcem.

skusim: tvoj stary styl je od veci, to co si napisal v tom novom nacrte ma hlavu aj patu

ked zacnes pisat napady ako "ten zije na hranici snov a reality, ustavicne bojuje s nocnymi murami", "Taka chymera sa naucila ovladat krce ako tak ale nikdy nevie kedy jej spodna celust napr ktora je mechanicka a ocelova" tak len prevraciam ocami a myslim si ze je to realne nepouzitelne v hre.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 29. 1. 2009, 10:17, celkem upraveno 1 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

ano priznavam ze som sa bal nepouzitelnosti tychto uletenosti.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Alef0 »

Citanie z kapitoly Play Unsafe, kapitola 1:
Play Unsafe píše:Myšlienky, ktoré máte, udržiavajte zámerne nejasné. „Plavba po Temži“ je dostatočne nekonkrétna na to, aby ju bolo možné použiť vo rôznych príbehoch. „Pozorovanie vraha cez teleskop“ je vec, ktorá sa do hry zavádza už ťažšie. „Motorková naháňačka po škótskej Vysočine“ už asi do hry nezavediete bez toho, aby ste sa uchýlili k násilnému railroadu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Co si tym chcem povedat? v zavyslosti s OaP, mam pocit z toho ze nieje zle nechat niektore nejasnosti na to aby si to hraci vzali do vlastnych ruk, vzdy som bral ze RPG je aj o vyzve pre hraca na role play.
EDIT: Ak suhlasite mohli by sme rozobrat rasu po rase su 4 taze to nieje hroza aby som mohol v praci pokracovat tak aby som ich priviedol hratelne ja na to nemam skusenosti vy ano a bohate:
V otazky hratelnosti potrebujem pomoc pretoze sa mi podstata ras velmi paci ale nestitim ssa ich upravit.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy »

Corvus píše:Sammael: toto uz zachadza do tvojho stareho stylu pisania... :>:o/ je to neprenositelne do hry podla mna.

to co napisal bifi mne osobne sedi viac.
Tomu příliš nerozumím.
Sammael to podle mě vystihl dobře:

Pokud je síla a zároveň slabina některé rasy (Alfair) v jejím snění, bude pro ní nejhorší noční můrou to, že při deformaci se jí pokroutí duše a snový stav. Může pak zažívat neskutečná muka paranoie, stachu, šílenství, agresivity, vidět věci, které neexistují, slyšet hlasy které neexistují a takto pak může v šílenství způsobit bojest sobě ale i nejbližším. Takovýto strach je myslím hodně přenosný do hry (je to strach z temnoty ale hlavně o sebe sama a ze sebe sama = strach o postavu).

To, co napísal Bifi je možné i v tomto případě, který uváděl Sammael - příklad: několik takovýchto šílených a pokroucených Alfairů drží při sobě pouze proto, že jediná věc, která jim alespoň trochu pomáhá překlenout vnitřní bolest, která je spaluje (nevidět co neexistuje, atd...) je ta, že dokáží vysávat sny a duše nepokroucených jedinců: baží po lidské duši a společně loví zdravé jedince (= takový obraz temného já rasy, který vystihl Bifi - jejich dispozice se budou asi lišit...). Paradoxně jim toto může způsobit ještě horší vnitřní bolest, když si ve světlých momentech uvědomí své činy (vraždí ostatní - dokonce jim berou duše). Vědomí toho, že pouze takto mohou oddálit naprosté šílenství a přežít je však věc, která je k tomu může hnát dál... atd, atd.

Uvádím tu jednu z možností, těch cest a deformací je tolik, kolik si jen vymyslí vypravěč - namísto pevně daných temných kopií rasy toto dává větší prostor.
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 29. 1. 2009, 10:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Takze prva rasa na pytvanie je Alfair.
skuste mi ho pomoct upravit ako by sa dal hrat, priznavam ze velmi potrebujem pomoc a preto o nu vas prosim
Alfair
V dávnych dobách, ktoré miznú v hmlovinách času a hovorí sa o nich už len v mýtoch a povestiach, sa rasa Alfairov postavila bohom. A práve táto opovážlivosť ich pripravila o spánok. Bolo to prekliatie, ktoré im má pripomínať dôsledky ľahkomyseľnosti po cely život. Absencia spánku viedla k vyššej príťažlivosti éteru k ich osobe, a ten postupom času začal dávať život tomu o čo prišli, ich snom. Súčasný Alfairy existujú na hranici reality a snov. Vidia veci ako nikto iný, nikdy nespia ale snívajú večne. Stretávajú vo svojom okolí cudzincov, ktorích vidia len oni. Bytosti jestvujúce len v týchto sférach, o ktorích sa nám občas sníva. Entitu, ktorú nazývajú Nemesis, alebo nočné mory. Nemesis existujú len vďaka tomu , že môžu smrteľníkom prinášať zlé sny, šíriť hrôzu a pocit úzkosti. To ich napĺňa a zhmotňuje ich podobu. Sú to tiene našich snov. Útočia na Alfairov pri prvej príležitosti, považujúc ich za votrelcov. Cítia sa byť ohrození, pretože ich dokážu priamo konfrontovať. Existujú dva symboly, ktoré sa Alfairy počas svojej bohatej histórie naučili používať vo svoj prospech pri konflikte s Nemesisom. Päťcipá hviezda a pavúk.


Päťcipá hviezda slúži k zaháňaniu zlých duchov, ako ich kedysi volali predkovia. A Pavúk, ktorý ako jediný živočích žije podobne ako Alfair, na rozhraní dvoch sfér. Pre Nemesisa personifikuje trpezlivosť a bolestivá smrť po zasiahnutí jedom, nesmierny strach. Tieto dva symboly, sprevádzajú Alfairov už celú večnosť. Veľa ľudí sa ich práve vďaka týmto zvykom stráni, ale na druhej strane, nekonfrontuje ich každá nočná mora na ktorú narazia. Z času načas sa nájdu nočné mory, ktoré sú imúnne voči ochranným symbolom, väčšinou sa jedná o silnejší a vyspelejší druh. Vtedy dochádza k nepríjemnému konfliktu, ktorému čelí Alfair úplne sám. V boji dokáže používať len kúzla, ktoré majú vplyv vo všetkých sférach existencie. Podobne tak aj magické a éterické zbrane. Najčastejšie používanou je rituálna snová čepeľ. Môže byť podporený inými spoločníkmi, ale treba si uvedomiť, že nemesisa s výnimkou ostatných Alfairov nikto iný nevidí a preto ho nijako nemôžu napadnúť.


Nikto vám nepovie presnú verziu odvekej tradície nosenia Alfairskych masiek, jedno je však isté, skrývajú tým svoju identitu pred hrozbou svojho večného nepriateľa. Povráva sa, že zdroj sily nočných múr prameni zo strachu a nepokoja vo výraze v tvári.
Ako sme už spomínali, Alfairy priťahujú éter ako nikto iný, ich telom prúdi v takej intenzite, že sa v ich blízkosti oživujú niektoré predmety a materiály. Čím je Alfair starší, tým je pôsobenie tohto efektu silnejšie. Keďže pri každom stretnutí s nemesisom Alfair zostarne o niekoľko rokov, táto sila plynutím času naberá na účinnosti. Kto by povedal, že aj kameň môže byť vynikajúcim radcom , či vetvička stromu ošetrí rany niekedy šikovnejšie ako ľudská ruka. Alfair by vám určite vedel povedať svoje. Hlavnú výhodu tejto prednosti využívaju pri nosení zbroje a zbraní. Hovoríme tomu živý kov. Nikdy nemali problém začleniť sa do spoločnosti, aj keď mnohým obyvateľom spôsobujú husiu kožu. Je to ich záhadnými maskami? Netradičnými zvykmi, alebo prítomnosťou pavúkov? Kto vie. Každopádne sú vďaka svojej nespavosti najlepšie platená osobná stráž v celej Edesii.
EDIT: toto nieje nova podoba alfaira, tuto podobu musime upravit pre temny priliv.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

sammael vid bod 13.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Pokud je síla a zároveň slabina některé rasy (Alfair) v jejím snění, bude pro ní nejhorší noční můrou to, že při deformaci se jí pokroutí duše a snový stav. Může pak zažívat neskutečná muka paranoie, stachu, šílenství, agresivity, vidět věci, které neexistují, slyšet hlasy které neexistují a takto pak může v šílenství způsobit bojest sobě ale i nejbližším. Takovýto strach je myslím hodně přenosný do hry (je to strach z temnoty ale hlavně o sebe sama a ze sebe sama = strach o postavu).
Nakoniec sa moze stat to ze z miri pridu nocne mory ktore prave alfairova pritomnost bude stahovat do reality, taktiez alfairova tradicia nosenia masiek v kombinacii so psychotickymi stavmi moze vyvolat pocit napatia.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

sammael vid bod 13.
Ano tomu rozumiem a tvorbou sa uz nechem velmi ovplyvnovat aavsak s hranim nemam take skusenosti a s hratelnostou mi treba pomoct.
To, co napísal Bifi je možné i v tomto případě, který uváděl Sammael - příklad: několik takovýchto šílených a pokroucených Alfairů drží při sobě pouze proto, že jediná věc, která jim alespoň trochu pomáhá překlenout vnitřní bolest, která je spaluje (nevidět co neexistuje, atd...) je ta, že dokáží vysávat sny a duše nepokroucených jedinců: baží po lidské duši a společně loví zdravé jedince (= takový obraz temného já rasy, který vystihl Bifi - jejich dispozice se budou asi lišit...). Paradoxně jim toto může způsobit ještě horší vnitřní bolest, když si ve světlých momentech uvědomí své činy (vraždí ostatní - dokonce jim berou duše). Vědomí toho, že pouze takto mohou oddálit naprosté šílenství a přežít je však věc, která je k tomu může hnát dál... atd, atd.
viac by im asi kradli sny nie len duse. Navyse sa mozu pohravat so snamy aj pocas bdelosti ti vie vytvorit tak zly sen ze uz si nezasukas
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Corvus »

s hranim nemam take skusenosti
tak ich pred tym nez sa budes snazit urobit hratelne RPG naber. pomaha to viac nez rady z fora.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Ok skusim nieco napisat a to existujuce uz budem iba hrat a dalej to dotvarat takto/
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy »

Sammel:

Celkově by to chtělo přepsat (a lehce zkrátit, pokud to půjde): Doporučuji do odstavců, každý z nich bude popisovat něco konkrétního (úvodník, vzhled, charakter a chování, zvyky a tradice, historie) - jak jsem již psal, pěkné je psát z pohledu jedince rasy. Dodá to atmosféře. Až budeš mít hotovo, tak nastínit vztah s ostatními rasami.

Masky jsou dobrým nápadem, ty bych určitě ponechal. Rituální malování masek a takové ty věci :). Nedal bych ale jako pravidlo, pouze jako zvyk víry (Alfair se může odhalit doma nebo před přáteli... jednoduše něco na ten způsob, jak to mají muslimské ženy) - což dodá další smysl nosit tyto masky.

Nemesis, Pavouk... - toto bych možná smazal (pokud na tom budeš tvrat, pouze bych to v popisu zmínil) a soustředil bych se na jiné věci v popisu. Nemesis i Pavouk mi přijdou jako příliš konkrétní věci - rasa by měla dostat větší prostor a nebýt tímto svázaná. A věci se jeví nebezpečnější, pokud nejsou pojmenované. :wink:
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi »

Sammael (a trochu aj Lemmy): Uvedomte si prosím, že nerobíte worldbuilding pre worldbuilding. Cieľom nie je vytvoriť kúl svet s obrovským literárnym potenciálom s epickými bytosťami zmietanými epickými nočnými morami. Cieľom je vytvoriť hrateľný svet. Každá informácia, ktorú Sammael napíšeš, musí byť použiteľná v hre a musí byť zrozumiteľná a uchopiteľná. Ako prosím Ťa chceš do hry dostať chimérine kŕče či alfairove nočné mory? Vieš mi dať príklad aspoň dvoch zmysluplných scén na každé z nich, ktorých sa normálne zúčastňujú aj hráči aj gamemaster a niečo sa v nich deje (a nie že niekto rozpráva a ostatní počívajú)?

(Nevravím, že sa to nedá, ale Sammael Tebe chýba základné pochopenie toho, čo je to RPG hranie, v čom spočíva, kedy funguje - a aký vzťah má príručka a dobrý zážitok z hry.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael »

Ano tieto dva prvky su prvym co by som vyhodil a snad aj chcel. Skor ho budem orientovat na iluzionistiku snov, vie ta tym aj zabit, prisniju sa ti pocas bdelosti veci o ktorych si presvedceny ze su realita, po prilive ti alfair spravy z reality taku nocnu moru ze sa z toho tak lahko nespamatas.
(Nevravím, že sa to nedá, ale Sammael Tebe chýba základné pochopenie toho, čo je to RPG hranie, v čom spočíva, kedy funguje - a aký vzťah má príručka a dobrý zážitok z hry.)
ano bifi toto nepopriem
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti