Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5766
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Alef0 » 29. 1. 2009, 11:51

no ako som uz spominal pisem tak ze ked to bude kritikmi urcene ako katastrofa budem to chciet hrat minimalne ja.
No vsak to presne zapada do toho, co vravim. Zhlobil si, aktivne cakas uznanie (,,je to dobre? co si o tom myslite?"), ak ho nedostanes, vyhlasis, ze to robis pre seba, co bude pravda. Ergo staci pisat ,,paci"-,,nepaci" :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 11:53

no nestaci pisat staci nepaci ale to us zavysi od toho kto sa rozhodne vyjadrit, premna zamna sa takto vyjadri ak chces.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy » 29. 1. 2009, 12:03

Bifi píše:Sammael by mal v prvom rade vedieť, ako hororové hranie naozaj pri stole funguje. Kto dáva do hry obsah, čo spôsobuje nepokoj/strach u hráčov ("hoď si fear check" to asi nebude), aký typ rozhodnutí privodzuje atmosféru hororu, čo znamená intímny/osobný horor (asi nie to, že Gamemaster hovorí, čo Tvoja postava cíti a robí, lebo po 5 minútach z nej "vypadneš"), čo znamená survivalistický horor (asi nie to, že sa celá hra točí okolo toho, koľko máš nábojov či jedla), čo znamená surreálny horor, aký je vzťah medzi strachom postavy a strachom hráča.

Až tomuto bude rozumieť, tak potom vie, čo Gamemaster na hororovú hru potrebuje. A rozumie, nakoľko sú užitočné literárne opisy, nakoľko konflikty, vzťahy a iné voľby pre hráča, a nakoľko mechanika. (A čo prípadne poskytnúť pre rôzne druhy hrania hororu.)
Toto už je něco jiného. :wink:
V příspěvku mi chybělo určité přiblížení toho, co tím myslíš.
Částečně souhlasím - nějaké základní pojem o tomto by byl pro Sammaela určitě užitečný. Může však pracovat na svém světě i bez toho: ve výsledku se možná přiblíží k některému ze žánru hororu nebo ne, ve výsledku může mít jiný dopad, než jak byl zamýšlen - pokud se mu bude líbit, jak tvorba pokračuje a svět se uceluje a stále ho bude bavit a fascinovat a bude cítit, že dobře funguje, tak se asi splní to, co od toho očekává.

Jak psal Alef, na Sammaelově psaní je vidět, že ho to baví a to je hodně důležité.
... Až vyzkouší ve hře, pozná, co je potřeba případně upravit nebo dodělat či co pojmout úplně jinak, když mu nebude sedět.
Pokud při hře pak pozná, že některé záležitosti skutečně bude potřeba upravit, upraví je, přepíše, atd...

Bifi: EDIT -
- Čekal jsem zejména na vysvětlení, PROČ je to horší varianta, než tebou navrhovaná - ad naše podoba ras - myslím, že pokud rasa nebude svázaná s jediným temným proti-obrazem svého já (ikdyž některé deformace asi budou u dané rasy obvyklejší, než jiné), ale bude mnoho možností, jak se k těmto deformacím bude moci vypravěč postavit, je to jenom dobře (dozvěděli jsme se jen to, že Sammael tvoří svět pro svět a uniká mu to, co je to RPG a pak už se diskuze úplně stočila... omlouvám se, nemohl jsem si pomoct, opravdu to působí strašně elitářsky - ikdyž na každém šprochu může být pravdy trochu $lol$ - jednoduše ARGUMENTY PROČ... ty myslím pomohou Sammaelovi více a lépe si na jejich vysvětlení uvědomí, jak chce koncipovat a zda je to kvalitní názor, ke kterému by měl přihlédnout ) - ?

EDIT 2: Kurňa, píšu strašně chaoticky... jednoduše:
Proč myslíš, že by byla horší/neuchopitelnější varianta ras, kterou jsme uváděli my?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2009, 12:17

Lemmy píše:Bifi: EDIT -
- Čekal jsem zejména na vysvětlení, PROČ je to horší varianta, než tebou navrhovaná - ad naše podoba ras - myslím, že pokud rasa nebude svázaná s jediným temným proti-obrazem svého já (ikdyž některé deformace asi budou u dané rasy obvyklejší, než jiné), ale bude mnoho možností, jak se k těmto deformacím bude moci vypravěč postavit, je to jenom dobře (dozvěděli jsme se jen to, že Sammael tvoří svět pro svět a uniká mu to, co je to RPG a pak už se diskuze úplně stočila... omlouvám se, nemohl jsem si pomoct, opravdu to působí strašně elitářsky - ikdyž na každém šprochu může být pravdy trochu $lol$ - jednoduše ARGUMENTY PROČ... ty myslím pomohou Sammaelovi více a lépe si na jejich vysvětlení uvědomí, jak chce koncipovat a zda je to kvalitní názor, ke kterému by měl přihlédnout ) - ?
Mne je v konečnom dôsledku srdečne jedno, ako bude Sammael svoje rasy koncipovať, či bude mať jeden, dva alebo desať proti-obrazov. Ak to dobre opíše, čitateľa* to chytí a spustí mu to fantáziu. Super. (Nebudem argumentovať spôsobom "daj chrličovi 4 ruky namiesto dvoch, to je moc kúl" ale spôsobom "píšeš vágne a neuchopiteľne", chápeš? To, ako fluff nakoniec vyzerá je čisto umelecká licencia autora a ak je autor dobrý, tak aj drevené autíčka poháňané gumovými macíkmi budú dobrý prvok do hororového prostredia. Tu nie sme na poli "right setting element"/"wrong setting element" (aspoň teda ja nie), ale na poli "good writing"/"bad writing".)

Mňa ale hlavne zaujíma, čo si hráči** s informáciami v príručke počnú. Akým spôsobom sa premietnu do hry? Kto spúšťa chimérin kŕč alebo alfairove sny a v akej hernej situácii? Ako sa to mechanicky prejaví? Prispeje to k zábave? Tu sme na poli "funguje"/"nefunguje". A "good writing" nerovná sa "funguje". Kým mi niekto nedá praktický príklad toho, že vaše abstraktné/vágne/epické/(dosaď si) rasy v hre fungujú, je to pre mňa stále iba "good writing", ale nie "good designing".

Transmission over.

________________
* Zámerne používam slovo "čitateľa" a nie "hráča".
** Zámerne používam slovo "hráči" a nie "čitatelia".
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Lemmy » 29. 1. 2009, 12:22

Rozumím. 8)

Toto beru jako dobře vysvětlený postoj.
(Napsat "je to napsané vágně" mi totiž nestačí, potřebuji znát v diskuzi vždy argumentované důvody, PROČ si to druhý myslí, jinak to pro mě není protiargument stejné váhy, pokud nastíním, PROČ si to myslím já).

Díky.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poučenie z krízového vývoja [post mortem zamyslenie]

Příspěvek od Sammael » 29. 1. 2009, 12:30

Transmission over.
Roger

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host