DEMO ONLINE

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:17

Poskytujem text svojho dema na material pre domace pouzitie
OCEĽ & PLAMEŇ

Oceľ & Plameň je hra na role v ktorej hráči preberajú úlohy členov ligy, menšej jednotky približne o piatich členoch, ktorá s poverením cisára funguje ako jeho predĺžená ruka a v jeho mene a právomoci rieši problémy v krajine. Demo tejto hry je určené pre skúsenejších hráčov. Finálna podoba bude ako založená na modifikácii k20 tak otvorená možnostiam pre ostatné existujúce systémy. Nováčikom odporúčame oboznámiť sa so základnými pojmami a princípmi hrania rolí. Vo výslednej verzii hry Oceľ & Plameň bude všetko potrebné k tomu, aby sa s týmto druhom hry zoznámili aj nový hráči, keďže budú obsahovať upravené pravidlá k20 pre otvorenú licenciu. Ak by sme mali atmosféru tejto hry popísať niekoľkými slovami bola by to najskôr apokalyptická techno-fantastika. Vitajte v Edesii.
Edesia
Nikdy sa nedalo povedať, že je všetko v poriadku, zvyšovanie daní , nákladov na život, násilie v uliciach, neustále konflikty a vojny o moc. Stále sme boli nespokojní, žobráci nemali čo do úst a boháči nemali nikdy dostatok vlastníctva. A teraz? Prajeme si, aby sa to čaro nespokojnosti vrátilo, už tu nie je nič, za čo by sme mohli bojovať. Pýcha a česť sú preč, majetok už nemá zmysel a cirkev nám slepo vštepuje nádej .Oslepení temnotou, tápeme po pomocnej ruke, ale márne. Deň, keď oceány presiakli krvou a pôda takmer úplne vyschla, predznamenával nenahraditeľnú stratu. Začali sme prichádzať o svoj domov, o naše útočisko. Kázali sme, že tí čo sú zlí patria do pekla, netušili sme však, že tam patríme všetci. Oblohou sa prehnali búrkové beštie, naše tiene sa obrátili proti nám a strach prestal byť inšpiratívny. Štvorica jazdcov kniežat temnôt prišla nastoliť poslednú vládu, ukázať nám čo je to “boží hnev. Proroctvá sa naplnili a skeptici sa stiahli do ústrania. Edesia sa stáva kráľovstvom ktoré oponuje životu, miestom kde prídeme o telo aj dušu v spaľujúcom ohni. Kde je Michael? Kde je Rafael a Gabriel, kde sú naši anjeli strážny teraz, keď ich najviac potrebujem? Môžeme už len dúfať že ďalší bohovia už budú lepší.
-Nathaniel Lennard, Gehena
Edesia zažila mnoho vojen, sporov a tyranií, ale nikdy sa táto hojná krajina nestretla s hrozbou, ktorá zaútočila na juh. Prišla rana, ktorá zohyzdila Edesiu ako ešte nikdy predtým. Nečakaná invázia, ktorá sa prehnala krajinou ako mor a zobrala zo sebou takmer všetko živé a krásne. Zhyzdila tvár Edesie na nepoznanie. V podobe štyroch jazdcov apokalypsy, priviedla do nášho domova chaos, hladomor, vojnu a smrť. Našťastie nie všade. Útok pekelnej armády, aj keď prudký, ničivý, a desivý, ako samotná beštia, postihol len južnú časť sveta a niektoré ďalšie oblasti. Mnoho miest padlo, bolo vypálených, no ostalo aj mnoho takých, ktoré odolali. A aj keď sa útok z pekiel, ako ho mnohí nazvali, prehnal veľkou časťou sveta a spustošil mnoho miest, kultúr a vykonal zverstvá, ktoré sa nedajú čo len slovami opísať, ostalo na Edesii to hlavné. Nádej!
Obyvatelia južných krajín prestali počítať čas, zatiaľ čo ostatok obyvateľstva, ktorých kataklizmatická spúšť nepostihla, sa drží v ústraní. Viacej menej najväčší konflikt pretrváva na juhu a nejaké tie malé roztržky na severe. Ale tie sú v porovnaní s peklom v pustinách iba menšie nezhody. Stred krajiny, ktorú prevažne tvorí najväčšie mesto aké kedy stálo, vojna zatiaľ nezasiahla. Napriek tomu sa sústredí v podpornom ťažení na výpomoc a oddialenie predpovedaného súdneho dňa. Kardinál zorganizoval najväčšie ťaženie v histórii Ríše. Obnovil rad templárov a spoločne s étericky poháňanou mašinériou a silou imperiálnej armády, sa mu darí ako tak držať línie. V končinách, kde éter prebleskuje bojiskom, ako sa oceľové zdobené štíty obíjajú o hrudné platy pretoriánov v bojovej vrave, sa začal v ohni deštrukcie formovať nový svet. Svet smrti a vojny, krviprelievania, pohanstva a utrpenia. Nastal čas chaosu, dní úpadku, kedy sa posledné črepiny mocnej zeme snažia získať Cechy, túžiace po dominancii. Tieto mocnosti, ktoré donedávna tvorili základ, ako tak fungujúceho impéria, začali zriaďovať po invázii takmer všetko od obnovenia zdrojov jedla, až po územnú správu. Dôvodom bolo, že sa impérium rozhodlo plne odvrátiť predpovedaný zánik. Tí, čo majú strach, môžu kedykoľvek vstúpiť do jedného z cechov, ktorý im poskytne bezpečie, strechu nad hlavou a obživu. Brány našich najväčších miest sú dokorán otvorené prisťahovalcom, ktorí nemôžu opustiť kontinent, kvôli okupácii prístavísk imperiálnou armádou. Pre tých, ktorí snívajú o tom stať sa členom cisárskej gardy, alebo hrdinom ľudu, sú dvere otvorené ako nikdy predtým. Nielen, že cechy sú povinné zásobovať cirkev mužmi, ženami a materiálom, pri ťažení do víru vojny, ale aj samotný cisárov palác robí časté nábory do líg. Úlohou tejto niekoľkočlennej elity je riešiť delikátne záležitosti impéria, nestranne a bez akéhokoľvek iného vplyvu. Pôvodne vznikli k urovnávaniu rivality cechov, no neskôr si cisárov dvor uvedomil, že sú ideálnym nástrojom na riešenie viacerých problémov, zatiaľ čo sa impérium môže plne venovať vojne na juhu. Udelili ligám vyššie právomoci a možnosť priamej jurisdikcie. Dokonca nejedná z líg bola poverená ako podpora imperiálnych jednotiek pri ťažení. Právomoc líg závisí na ich postavení. No Existujú aj skupiny separatistov, ktorí veria v korupciu v štruktúre impéria. Sú presvedčený že ligy sú len banda slepých žoldnierov. Zberba ochraňujúca bohatých barónov, aristokratov, či cechy. Tvrdia o nich, že držia pod palcom aj samotný cisárov palác a obávajú sa vspurného chudobného ľudu, ktorý nebude maž už čoskoro čo stratiť. Stali sa synonymom teroru, v podobe nečakaných útokov na imperiálnych zamestnancov a nevinných občanov. Dúfajú, že takýto akt donúti cisára rozpustiť inštitúciu líg.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:17

Liga
Idealizmus obyvateľstva je silne podporovaný filozofiou cechov, že ich príslušnosť môže viesť ľud k víťazstvu. Veľa z nás si uvedomuje že sformovanie líg bola správna cesta udržať humanitu pokope, ideme príkladom, naše konania sú motivujúce. Cisár umožnil najímanie líg pre všetky národy. Podporuje tak národnú bezpečnosť, ochranu a rozširuje tým záujem národov o dobrovoľníctvo. Je však veľké množstvo odporcov snahy cisára zjednotiť kultúrne odlišnosti v podobe líg. Mnoho samotných líg zneužíva svoje právomoci. Ligy taktiež trestajú tých, ktorí svoje postavenie a hodnosť člena jednej z nich zneužíva.
Vytvorenie líg , ich kultúrna nezávislosť a tolerancia bol jeden z najlepších krokov , ktorý ríša v poslednej dekáde podnikla. Je to však výsledok našej globálnej reakcie na pekelnú inváziu. Prečo sa naše etnické, rasové a náboženské odlišnosti nedokázali tolerovať skôr? Prečo až teraz, keď sme asi na konci eónu? Liga nám ukázala že sú si muži, ženy, Alfairy, Dvergiary, ľudia a mnoho ďalších vo viacerých smeroch seberovní. Či už v sociálnych , politických alebo vojenských záležitostiach. Potrebovali sme sa dostať do kúta, aby sme pochopili hodnotu života a zistili že je dobre ak pri nás niekto stojí a je mi jedno kto to je, ak mi dokáže pomôcť? Som rád, že som členom jednej z nich, získal som hodnotný štatút. Nežijem nudný rutinný život a mám dostatok prostriedkov pre blahobyt. Vždy som sa riadil filozofiou cechu, v ktorom som vyrastal a som stále jeho súčasťou, aj napriek tomu, že som povinný zachovať nestrannosť. Cech sa mi nikdy neotočil chrbtom, ani po tom, čo som naverboval do ligy. A prečo? Je to súčasť propagandy. Robíme pre cisára špinavú prácu, prenasledujeme zlosynov až k ľadovcom nehostinného severu. Vyšetrujeme vraždy a priestupky ktoré vyzerajú na prvý pohľad nevyriešiteľne. Konáme v mene impéria, lovíme démonov, čarodejnice. Na zemi, vo vzduchu aj pod morom. Čelíme intrigám a o špionáži pre palác ani nehovoriac. A to je len malý zoznam toho za čo nás dvor platí. Pýtate sa prečo toľko o ligách? Odpoveď je jednoduchá, je to moja práca, moja životná cesta a vaša čoskoro tiež. Zabudnite na anjelov strážnych a na to, že príšery neexistujú, anjelom ste ukradnutí a démonom sa naučíte dávať do držky päsťou. Je na čase aby ste sa zobudili, lebo život v Edesii je ťažký. Jeden z najťažších. Vitajte v lige.
O&P podporuje tri rôzne možnosti hrania. Predtým ako sa zaháji hra a než sa hráči ponoria do vytvárania postáv. Je dôležité aby sa zúčastnený dohodli akým štýlom hrania by sa chceli uberať a navodiť tak náladu hry. Existujú tri spôsoby ako túto hru hrať. Sú určené podľa toho, aký druh ligy sa rozhodnú interpretovať. Vo svete Edesie jestvuje hierarchia dvoch stupňov líg a jedna kvázi liga.
liga nováčikov
Slabšie postavy, zďaleka nie hrdinovia. Členov takejto ligy tvoria väčšinou prostí občania, ktorích guvernéri príslušných cechov poslali na podporu cisárskeho dvora, čoby kováčov, študentov alebo agitátorov. V cisárovom paláci si svoje miesto našli sformovaním dobrovoľnej ligy v obraz ligy ríše. Prácu im prideľujú nižšie úrady. Túžia po tom stať sa právoplatnou ligou cisárskeho dvora a snažia sa dosiahnuť vyšší štatus. Ujímajú sa zväčša na prvý pohľad nezaujímavých úloh, ktoré ale často končia neočakávane. Jedná sa prevažne o mladých občanov a členov cechov, niekedy sa do takejto ligy pripletie cudzinec zaslepený ambíciami. Takto sa pripravujú na náborové konania do prvého stupňa. Nemajú možnosť vyberať si na začiatku kariéru ale povolanie áno.
liga Ríše
Silnejšie postavy. Členov ligy Ríše tvorí skupina naozajstných hrdinov, ktorý svojimi vlastnosťami mnohokrát prevyšujú prostý ľud. Ujímajú sa ťažkých úloh, ktoré im prideľuje jeden z úradov cisárovho dvora. Či už sa jedná o vojnové ťaženia proti horde, pátrania po kacíroch a temných prorokoch, alebo eskortu rýchleho nasadenia. Liga ríše je jednoducho formácia, ktorá ma neustále nejakú prácu. V mene cisára riešia dilemy podľa vlastného uváženia, majú dokonca právomoc na mieste trestať hriešnikov a previnilcov. Vydávajú sa do nehostinných krajov a destinácii, len aby splnili žiadosť cisárskeho dvora. Liga ríše má stanovené hodnosti a zaisťuje kariérny rast. Od toho závisia aj ich právomoci a podpora úradov paláca.
Cisárova liga
Preslávení hrdinovia. Elitu najvyššej hodnosti vyberá sám Cisár, za pomoci emisárov a líg ríše hľadá jedincov, ktorý sa mimoriadne líšia od ostatných vo svojom okolí. Ponúka im mimoriadny žold a robia preňho tú najdôležitejšiu prácu. Pracujú ako jeho osobná stráž, keď opustí brány paláca. Bojujú bok po boku Kardinála v trpkom ťažení na juhu. Riešia tie najdôležitejšie politické spory medzi cechmi, bránia cisárove najvyššie hodnoty. Sú idolom v očiach ambicióznych nováčikov ako aj starých veteránov. Ženy ich milujú, deti si ich kreslia kriedou na chodníky a nepriatelia dobre poznajú ich mená. Kam stúpia, tráva nerastie.
Liga pozostáva približne zo štyroch až šiestich členov. Každý z členov má v lige svoje miesto. Najvyššie je Seneschal, je to osoba ktorá ligu sprevádza a v mene cisára stanovuje úlohy, taktiež na konci misie spisuje report pre úrady. Formáciu vedie Vodca, ktorý rozdeľuje príkazy. Pod jeho velenie spadajú: obranca, útočník a podpora.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:17

Tvorba postáv
Nasledovne po určení nálady hry, si musíte vytvoriť svoje alternatívne ego, svoju postavu, ktorej skutky budete počas hry opisovať. Je niekoľko základných krokov ako svojho hrdinu privediete k životu.
Rasa
Takže na týchto svetoch bol stvorený život, svetlo a temnota, drobnosť a veľkosť, všetko a nič. Bohovia striedavo vytvárali nebesá a zem, vodu a pôdu, veľa druhov rastlín a všetky nespočítateľné tvory, ktoré žijú na Edesii a Mire, a nakoniec sa rozhodli dať tomuto všetkému správu, v podobe bytostí, ktoré sa vyznačovali svojou múdrosťou, silou a inteligenciou. Ale keďže bohovia zistili, že črepiny ich podstaty neostávajú v týchto stvoreniach dlho pretože sú vlastne len telá, zistili že ich životy nie sú večné.
-Ulrik Kadver, Genezis.
Národnosti Edesie už dávno neformujú rasové komunity. Sú roztrúsené všade po krajine a formujú kozmopolitnú zmes. S výnimkou niektorých kmeňov, ktoré dbajú na rasovej súdržnosti a kultúre. Ale tých už veľa v starom svete neostalo. Nasledujúci popis rás v tomto deme ma slúžiť viac-menej inšpiratívne a majú byť otvorené akémukoľvek systému, to je dôvod prečo k nim nepíšeme vlastnosti. Sústredili sme sa iba na charakteristický opis. Tieto štyri rasy sú len ukážka z chystaných, ktorých bude osem plus človek. Človeka v deme zbytočne uvádzať, pretože sa vyznačuje tým, že nemá obmedzenie pri výbere národnosti a cechu a veľmi sa od generického popisu nelíši, s tým rozdielom, že v Edesii nepredstavuje dominantú rasu.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:18

Alfair
V dávnych dobách, ktoré miznú v hmlovinách času a hovorí sa o nich už len v mýtoch a povestiach, sa rasa Alfairov postavila bohom. A práve táto opovážlivosť ich pripravila o spánok. Bolo to prekliatie, ktoré im má pripomínať dôsledky ľahkomyseľnosti po cely život. Absencia spánku viedla k vyššej príťažlivosti éteru k ich osobe, a ten postupom času začal dávať život tomu o čo prišli, ich snom. Súčasný Alfairy existujú na hranici reality a snov. Vidia veci ako nikto iný, nikdy nespia ale snívajú večne. Stretávajú vo svojom okolí cudzincov, ktorích vidia len oni. Bytosti jestvujúce len v týchto sférach, o ktorích sa nám občas sníva. Entitu, ktorú nazývajú Nemesis, alebo nočné mory. Nemesis existujú len vďaka tomu , že môžu smrteľníkom prinášať zlé sny, šíriť hrôzu a pocit úzkosti. To ich napĺňa a zhmotňuje ich podobu. Sú to tiene našich snov. Útočia na Alfairov pri prvej príležitosti, považujúc ich za votrelcov. Cítia sa byť ohrození, pretože ich dokážu priamo konfrontovať. Existujú dva symboly, ktoré sa Alfairy počas svojej bohatej histórie naučili používať vo svoj prospech pri konflikte s Nemesisom. Päťcipá hviezda a pavúk. Päťcipá hviezda slúži k zaháňaniu zlých duchov, ako ich kedysi volali predkovia. A Pavúk, ktorý ako jediný živočích žije podobne ako Alfair, na rozhraní dvoch sfér. Pre Nemesisa personifikuje trpezlivosť a bolestivá smrť po zasiahnutí jedom, nesmierny strach. Tieto dva symboly, sprevádzajú Alfairov už celú večnosť. Veľa ľudí sa ich práve vďaka týmto zvykom stráni, ale na druhej strane, nekonfrontuje ich každá nočná mora na ktorú narazia. Z času načas sa nájdu nočné mory, ktoré sú imúnne voči ochranným symbolom, väčšinou sa jedná o silnejší a vyspelejší druh. Vtedy dochádza k nepríjemnému konfliktu, ktorému čelí Alfair úplne sám. V boji dokáže používať len kúzla, ktoré majú vplyv vo všetkých sférach existencie. Podobne tak aj magické a éterické zbrane. Najčastejšie používanou je rituálna snová čepeľ. Môže byť podporený inými spoločníkmi, ale treba si uvedomiť, že nemesisa s výnimkou ostatných Alfairov nikto iný nevidí a preto ho nijako nemôžu napadnúť. Nikto vám nepovie presnú verziu odvekej tradície nosenia Alfairskych masiek, jedno je však isté, skrývajú tým svoju identitu pred hrozbou svojho večného nepriateľa. Povráva sa, že zdroj sily nočných múr prameni zo strachu a nepokoja vo výraze v tvári.
Ako sme už spomínali, Alfairy priťahujú éter ako nikto iný, ich telom prúdi v takej intenzite, že sa v ich blízkosti oživujú niektoré predmety a materiály. Čím je Alfair starší, tým je pôsobenie tohto efektu silnejšie. Keďže pri každom stretnutí s nemesisom Alfair zostarne o niekoľko rokov, táto sila plynutím času naberá na účinnosti. Kto by povedal, že aj kameň môže byť vynikajúcim radcom , či vetvička stromu ošetrí rany niekedy šikovnejšie ako ľudská ruka. Alfair by vám určite vedel povedať svoje. Hlavnú výhodu tejto prednosti využívaju pri nosení zbroje a zbraní. Hovoríme tomu živý kov. Nikdy nemali problém začleniť sa do spoločnosti, aj keď mnohým obyvateľom spôsobujú husiu kožu. Je to ich záhadnými maskami? Netradičnými zvykmi, alebo prítomnosťou pavúkov? Kto vie. Každopádne sú vďaka svojej nespavosti najlepšie platená osobná stráž v celej Edesii.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:18

Chrlič
Ako symbol ochrany a fascinujúcej grotesknosti, tieto záhadne stvorenia sprevádzajú Edesanov po celé milénia. Ich analógia je značná v rôznych kultúrach, či už sú to oceľové a drevené výjavy na trupe barbarských lodí, alebo kamenné monštrá zdobiace katedrály a sídla. Všade však tento kultúrny odkaz znamenal to isté, pradávneho ochrancu. Povesti starých púťových cirkusantov hovoria, že pôvod Chrličov siaha až k prvým hriešnikom, ktorý sa dopustili najzávažnejších hriechov ako obžerstva, smilstva a podobne. Bohovia sa im otočili chrbtom a ich telá posadli zlí duchovia. Sedem Hriechov ich zmenilo v monštrá v ktorých sa hriech obžerstva odzrkadlil na ich ústach, pýcha v ich tvárach, lakomstvo poznačilo dlane, cudzoložstvo genitálie a rohy, hnev srdcia, závisť rozžiarila oči a lenivosť prekliala ich končatiny. Ty si v snahe vymlátiť duchov z tela obíjali hlavy o stenu, stratili tak pamäť a ich myseľ zabudla na to, že ich niečo vôbec posadlo. Nikto nevie či sa im démonov z hlavy podarilo vyhnať, vlastne je to aj tak jedno. Nepamätali si, aký predtým boli, takže ich podoba im prišla prirodzená. Čo iného nakoniec môžeme čakať od predkov, ktorý videli svet čierno-bielo. Stal sa ich hrôzostrašný výraz symbolom zatratených duší? Večného zatratenia ušetrené, ktoré vzbudzujú obavy z nášho vlastného stratenia? Sprievodcu našimi vlastnými temnými predstavami ?Je to niečo čo sa rodí v každom z nás a zmieta sa to v najhlbšom kúte našej duše? Možno sú len výsledkom vplyvu duchov, ktorých výsledným prejavom je deštrukcia nášho tela. Sú to síce len historky a úvahy ale kto vám povie o ich pôvode nejaké fakty? Oni? To určite nie. Pravda je taká, že Chrlič časom zabúda to, čo sa naučil za krátke obdobie od poslednej straty pamäti. Jedine čo mu ostáva je silný inštinkt a skutočnosť, že je veľmi pozorný a strašne rýchlo sa učí. Je ako klasický občan hlavného mesta. Jeho mešec peňazí je stále prázdny ale vie kde na jeho obsah rýchlo zarobiť, no len čo sa tak stane, utratí ich. Fascinuje ho mágia a hlavne je posadnutý kúzlami. Pokúša sa ich učiť a neustále v sebe hľadá ten potenciál. Možno sa dá hovoriť o vrodenom pude. Ďalším silným znakom ich povahy je súdržnosť a viazanie sa, pravdepodobne cíti potrebu vodiacej dlane. Ak sa dostane náhodou do cechu alebo ligy, je to len tým že ho tam niekto priviedol ako svojho strážcu. Chrlič má kamenné telo, nie úplne doslova, ale jeho pokožka veľmi pripomína kameň a to nielen vzhľadom ale aj tuhosťou. Vraví sa, že každý z nás si po celý život na chrbte vláči svoj náhrobok, ktovie možno je chrličove telo len úbohá manifestácia irónie osudu. Veď nakoniec aj jeho nemotorné pohyby o niečom svedčia. Je síce o niečo ťažkopádnejší ako ostatní, ale to neznamená, že by mal problém v boji. Práve naopak. Učí sa a sleduje pozorne, ako každý nepriateľský pohyb tak aj manévre spolubojovníkov. Rovnako je to aj s rečou, mágiou a ostatnými schopnosťami. Chrlič sa z pochopiteľných dôvodov nikdy neviaže na svoj druh a nemôže si vybrať žiadne z národnostných povolaní. Takže Ako symbol ochrany a fascinujúcej grotesknosti, tieto záhadne stvorenia sprevádzajú Edesanov po celé milénia.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:18

Dvergiar
Keď na svete vyhasne jeden ľudský život, niekde sa narodí malý biely Dvergiar. Bytosť menšia ale so silou obra. Jeho duša je vyhasnutá, to však neznamená že žiadnu nemá, ale éter sa na ňu nedokáže naviazať. Deväť mesiacov od vzniku zárodku Dvergiara sa rozhoduje o osude jednej ľudskej obete. Vedia to, že sú len pokračovaním niečoho, že koniec života jedného, základom ich bitia. Majú hlbokú úctu k mŕtvym. Starajú sa o duše, ktoré nevedia nájsť pokoja, ktoré sa nestihli rozlúčiť s blízkymi a o tých čo nestihli povedať posledné slovo. Žijú na hranici života a smrti, tam kde sa naše duše nachádzajú nejakú tu chvíľu než odídu na onen svet. Podobne ako mačky. Pokožka bieleho Dvergiara je, prirodzene, bledá, nemá akúkoľvek známku pigmentu a je o niečo podsaditejší ako ostatný. Žijú väčšinou v okolí cintorínov a podzemných kobiek. Ich telá slúžia duchom ako krátkodobý odrazový mostík do reality. Každý takýto skok zanechá na pokožke Dvergiara viditeľné ryhy ktoré pôsobia ako runy, a skokan za sebou necháva kúsok svojej duše. Žeby sa takto mŕtvi podpisovali? Občas sa éteru podarí naviazať na duše, ktoré v ňom po skokanoch ostali, a bieleho dvergiara popadá éterický amok. Mení sa na Novu, avatara, ktorý dokáže manipulovať s mágiou elementov aj napriek tomu, že je magicky impotentný. Jeho podoba sa zmení v aspekt v závislosti od povahy duše ktorá sa na ňom podpísala najvýraznejšie. Každý zo štyroch elementov na Prime usmerňuje podstatu éteru, a jeho vplyv na samotnú realitu. Éter porovnávaním charakteru s elementami spoznáva povahu smrteľníka. Pomocou tohto prijíma do jeho tela mágiu. Ta dáva spriaznenému elementu silu. A v prípade tak silnej erupcie, keď sa mu podarí naviazať sa na viacero duši naraz v jednom tele, dochádza k jednotnej symbióze tela s elementom. Napríklad ak bola daná duša horlivá a cholerická, Nova bude pôsobiť ako živá fakľa. Avatar elementu, využívajúci jeho plný magický potenciál. Povráva sa o piatom elemente, ktorý je samotný éter, čoby ich pán, o éterickej beštii. Asi je to len báchorka, pretože povaha duše adekvátna samotnému éteru pravdepodobne neexistuje. Po takomto ošiali, ktorý trvá len krátky čas, hrozí, že pozostalé duše úplne vyhasnú a z bieleho Dvergiara sa stane hnedý. Nie doslova, fyzicky sa nezmení, je to len pomenovanie. Ten nepocíti éterický bozk, ako to mnohí nazývajú, už nikdy. V prítomnosti Dvergiarov sa často pohybujú mačky, neustále ich sprevádzajú a nechávajú sa ochočovať a trénovať. Vidia to čo oni, a cítia osudovú spriaznenosť. Bránia ich. Oči Dvergiarov planú prázdnotou, chýba im akákoľvek emócia. Nevedia rozoznávať dobro od zla a paradoxne, vzhľadom na svoju existenciu, si neuvedomujú dôsledky. Niekedy konajú nepredvídateľne a ich nálada a povaha sa mení každou chvíľou.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:19

Chyméra
Niekedy v časoch, keď dizajnéri navrhovali pôvodné koncepty projektu G.O.L.E.M, s použitím esencie smrteľne chorých, sa zrodili aj prvé chyméry. Projekt, ktorý mal týchto dobrovoľníkov udržiavať pri živote, kým sa ich telesná schránka nezmení na mohutnú oceľovú konštrukciu. Vedci zistili, že sa éter viazaný na dušu dokáže rovnako naviazať aj na energiu daného tela, viac menej to umožňuje vzniknutá esencia. Čomu sa nejeden divil, bolo to, že to funguje iba u človeka. To im umožnilo aplikovať éterom poháňanú mechaniku na miestach, kde to bolo potrebné. Ruky nahrádzali mechanickými končatinami a tep srdca podporili stimulačným prístrojom. Využívali schopnosť éteru dávať život, na maximum. Už vtedy tušili, že to má ďaleko použiteľnejší potenciál. Ale, čoskoro sa stalo to, že telá chorých sa touto technológiou žargónom nazvanej roztiahnutej esencie, stávali čoraz viac nestabilné. Ako sa to len vraví? Život si stále nájde vlastnú cestu. To malo za následok časté mutácie, nečakané výrastky, zväčšené časti tela, praskajúcu kožu. Vo vývoji prototypu sa napriek tomu pokračovalo, veď túto príležitosť posunúť súčasné technológie ďalej si veda nemohla nechať pretiecť pomedzi prsty. Snažili sa mutácie potlačiť na minimum, do chvíle kým sa pred komisiu nepredniesol šialený návrh. Návrh naučiť chyméry ovládať kŕče. Keď človek dostane kŕč nanajvýš sa zmieta v bolestiach, ak dostane kŕč chyméra, vyrazí jej z tela pevný hrot alebo sa zväčší muskulatúra. Roztrhnutie kože, rany a bolesti sa potlačia technologickou stimuláciou. Dokonalý stroj na zabíjanie. Tvrdenie poukazuje na to že ich zovňajšok je odzrkadlením ich duše. A tak sa Chyméry naučili navodiť kŕče zámerne, podobným spôsobom ako to robíme my, ale na rozdiel od nás vo vlastný prospech. Základným pravidlom líg je imunita a právomoci, rasová nezaujatosť a nestrannosť, ideálne zázemie pre utečencov zo svárov experimentov. Ako člen ligy, je chyméra nenapadnuteľná, ale napriek tomu je neustále lovená cechom Duchu stroja, aby sa technológia nedostala do nesprávnych rúk. Chyméra trpí občasnými výpadkami techniky, preto často vyhľadáva pomoc u artificiérov ktorý pracujú na vlastnú päsť. Pre nich sú Chyméry zázrakom na zemi. Takéto výpadky, môžu viesť k vážnym poraneniam, ako keď porúchaná oceľová čeľusť poláme vrchný rad zubov alebo dôjde k zlomeniu končatiny podporným systémom. Kvôli preparátom odstraňujúcim psychické poruchy, vznikajúce procesom premeny, môže Chyméra pôsobiť dosť otupelo. Niektoré kŕče tiež prichádzajú nečakane a to je práve dôvod prečo sa k nim takmer nikto nepribližuje. Chyméra môže byť iba členom cechu Duchu stroja, ale môže byť akejkoľvek národnosti. Chyméra ako jediná vie projekt G.O.L.E.M ovládať bez použitia mágie. Predtým ako začnú s prepletaním esencie s telesnou energiou, musia artificiéry prepojiť energetické jadro pripraveného G.O.L.E.M s nervovou sústavou Chyméry, takže pri úteku musí ukoristiť práve tento inštrument, s ktorým je spätá jeho nervová sústava. Ako známka rozbehnutého procesu spojenia s novým hostiteľom, ako náhle sa s jadrom spojí aj esencia, nie je možné Chyméru zachrániť, jej duša patrí naďalej novému telu. Takéto jadro môže Chyméra používať k ukoristeniu tela G.O.L.E.M. čo jej nie len umožní absolútne ho odstaviť, ale aj dočasne ovládať. No musí dohliadať a dávať pozor na to, aby sa s ním nespojila aj celá jej esencia. Takéto ovládanie je za normálnych okolnosti umením , čo neplatí pre tých ktorí s ňou zdieľajú nervovú sústavu. Povráva sa, že existuje niekoľko tajných bočných projektov s použitím technológie roztiahnutej esencie, o ktorých toho veľa neviem, ale to asi nikto, okrem priamo zainteresovaných.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:20

Frakcie
Po celej Edesii sa počas jej bohatej histórie sformovalo veľké množstvo rôznych korporacii a organizácii. Ale žiadne z nich neoplývajú takou mocou ako osem frakcii s najhlbšími koreňmi v zemi Edesie. Každý z nich má svoj vlastný kódex, určuje si tarify a stanovuje disciplínu. Globálne zdaňovanie navrhuje snem cechov s poverením cisára. Súperia o priazeň ľudu v otravnej propagande, nie vždy tou najčestnejšou cestou. Odveké spory , kvôli kultúrnej a filozofickej odlišnosti týchto mocností, inváziou začali kulminovať. Nedá sa povedať, že ich vplyv je nejakým spôsobom zlý, pretože každý svojím spôsobom podporuje ohrozený ľud. Ale ľud ich konflikty nepotrebuje. Určite nie dnes, rozhodne nie v tejto temnej dobe. Netreba pripomínať, že sú viazané prísahou, aby ríša prosperovala.

Bohovia po svojom stvoriteľovi zdedili niekoľko vlastnosti, ale pre nás bola tou najpodstatnejšou ich schopnosť tvoriť. A tak vznikla Prima - kolíska života, pokus o stvorenie materiálneho vesmíru. Náš domov. Mytológia popisuje Primu ako prvorodený svet, ako priestor , ktorý bohovia stvorili a kde sa učili dávať život. Hranice Primi neboli presne určené, ale čo viem určite, je to, že sa z počiatku dotýkala éterického vesmíru a tam kde na druhej strane pomaly mizla sa dalo rozprávať o začiatku priepasti, dimenzii ničoho ako opaku všetkého, dá sa povedať že stvorením Primi vznikla aj priepasť. Bol však pevne určený jej stred, a tým bol éterický pilier, prameň večnosti, okolo ktorého krúžili dve malé planéty, alebo skôr jedna, Edesia a jej zrkadlová paralela Mira. Na Edesii vládne neustále deň, zatiaľ čo na jej sestre večná noc. Pojmi noc a deň používam len aby som vám to mohla pochopiteľne popísať.
Éter nám pomáha vidieť, dáva vám možnosť rozoznávať tvary a veľmi obmedzene aj farby. Na nebi žiari prameň a množstvo éterických erupcií v pokuse niektorých bohov osamostatniť sa pri tvorbe matérie. Zatiaľ čo éterický pilier sfarbuje nebesá podľa toho, v akom sú dvojičky postavení, erupcie vytvárajú neopísateľné úkazy. To ovplyvňuje takmer všetko na čo ste zvyknutý.
-Haina Emard, súčasná filozofka.

Čistý
Čistý neakceptujú žiadnu náboženskú inštitúciu, kážu, že viera je individuálna a osobná vec každého z nás Najdôležitejšie je mať v srdci a na duši čistú vieru a lásku v pána. Holia si cele telá, obočia, hlavy, jednoducho všetko ochlpenie a svoje šaty perú každý deň, len koly úplnej čistote. Bojujú voči uctievačom temných kniežat, tajne proti cirkvi, zápasia s každým kto zneužíva meno božie. Ich filozofiou je to, že nám dal boh dar slobodnej vôle. To, že stanovenie hriechov bola urážka so záujmom formovať nás v obraz. V predstavu tých, čo sa opovážili siahnuť na život inému a tvrdiť, že to bolo z božej vôle. Nič nenaruší ich hlbokú vieru, milujú Boha, odovzdali sa mu svojou večnou láskou . Nemilujú tak nikoho iného. Nepovažujú zabite, oplzlosti a iné hriechy za niečo koly čomu pôjdu do pekla, majú predsa pred bohom slobodnú vôľu. Akceptujú však zákony, tvrdia, že to je správny spôsob ako usmerniť ľud a nie falošným kódexom. Po smrti ako jediný spopolňujú svoje pozostatky, aby ich tela neboli znesvätené. Ťaženie na juhu proti armáde temnôt odhodlane podporujú, aj keď dochádza k častým konfliktom s templármi a klerikmi cirkvi. Veria že Boh je len jeden a nie cely kolektív. Vedú rad Paladinov, a snažia sa šíriť dobro, vykonávaním pochybných, no na prvý pohľad správnych morálnych príkazov. Pretože veria v neomylnosť kázaní vrchného Paladina. Nie je to predsa len naháňanie sa za vlastným chvostom?


Duch stroja

Prvý projekt kombinácie esencie a stroja, dopadol tak dobre, že nesmierna dokonalosť tohto prototypu predznamenala nový rad. Nasledovné koncepty sa mu žiadnym spôsobom nedokázali ani priblížiť, nikto nevedel prečo, postupy boli predsa rovnaké. Artificiéry začali veriť v znamenie. Filozofie „prvého“ ktorého nazvali Archon boli zarážajúce, tvrdil o korupcii imperiálneho súdu, o tom že sú hodnoty bitia zle chápane, dokonca predpovedal pád Edesie. Stvoritelia ho vymenovali prorokom, okolie mu začalo načúvať a aristokrati sa čoraz viac zaujímali o éterickú mašinériu. Začali podporovať jej produkciu, čím neplánovane vytvorili najbohatšiu korporáciu v Edesii. Cech artificiérov, vedy a éterickej techniky. Zásobovali imperiálnu armádu svojimi G.O.L.E.M a im podobnými projektmi. Začali sa cítiť ako ultimátna mocnosť, prevzali zákon do vlastných rúk. Stroj začal posudzovať čo je ľudské a čo nie.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:20

Hrdinovia Edesie

Ligu tvoria prevažne skúsení hrdinovia, ktorí podstupujú náročné náborové skúšky a musia dokázať svoju spôsobilosť a talent. V tejto inštitúcii nezáleží na rase, národnosti, vierovyznaní, ba dokonca ani na cechovej príslušnosti. Dôležitá je spôsobilosť a odhodlanie pre dané poslanie. Hájiť cisárove záujmy. Do ligy preto vstupujú tí, ktorí svoje remeslo ovládajú kvalitne a povolanie nefušujú. Každý z nich pred vstupom do ligy niečo robil mal istú kariéru. Väčšina sa rozhodla naďalej rozvíjať svoj talent, ale so štatútom člena ligy. S ktorým naberanie skúseností úzko súvisí. Tieto kariéry si postava vyberá pri voľbe rasy, národností a cechov. Keď si zvolí tieto tri faktory naskytne sa mu ponuka dostupných povolaní pre jeho postavu. Z čoho vyplýva, že môže nasledovať stopy svojich predkov a vybrať si jednu z kariér, ktorými sa vyznačuje jeho rasová kultúra. Čo nie je podmienkou pretože aj niektoré, ktoré sú vyslovene národnostné alebo určené len členom určitých cechov, ho môžu zaujať. Je len na hráčovi, s akou kariérou sa vie dobre stotožniť, ktorú vyberie pre svoju postavu. Nasledujúca trojica vám umožňuje nahliadnuť do chystaných kariér. Samozrejme nie všetkých.

Rytier rádu cisárstva Edesanského (kariéra národnosti )

Rytieri sú bojovníci, ktorí sa spoliehajú skôr na ochranu brnenia, ako na rýchlosť a šikovnosť. Používajú ťažké zbrane a štíty. Pohyblivosť nie je ich silnou stránkou, aj keď je ťažké nájsť lepších bojovníkov na koni. Svojimi kopijami dokážu zrovnať zo zemou celé šíky pešiakov.
Rytieri sú zväčša strední až vysokí šľachtici. Okrem bojiska sa vyznajú aj v intrigánskych kruhoch lepšej spoločnosti. Združujú sa do rytierskych rádov, v ktorých sa kladie dôraz na česť, hrdinskosť a rytiersky kódex. Neznamená to pravdaže, že sa medzi nimi nenájde zloduch či ničomník, ale títo sú vypudení z kruhu pravých rytierov. Rytieri často organizujú turnaje, kde si pomerajú svoje sily a súťažia o priazeň krásnych dám. Takýto turnaj má svoje striktné pravidlá a pozvánka na účasť na niektorom z nich, organizovaným uznávanejším rádom, je najväčšia česť, akou môže byť pravý rytier poctený. Technicky je v tomto ráde niekoľko odlišných stupňov.
Ukážkové schopnosti: Heraldika, znalosť vyšších kruhov, bojový kódex

Pohanská Bosorka (kariéra cechu)

Bosorky sú prevažne nádherné ženy, ktoré svoju kariéru stavajú na svojej kráse a na malichernosti mužov. Nejedna získala obrovskú politickú moc tým, že si „ulovila“ panovníka, či nástupcu trónu. Pritom sú bosorky hlavne silnými užívateľkami mágie. Svoju energiu prenášajú na nič netušiace obete obvykle pomocou mágie. Sú jej najväčšími znalkyňami. Vyrovnajú sa aj psionikom. Okrem toho ešte používajú aj mentálne kúzla a zaoberajú sa aj hľadaním budúcnosti a preto mnohé z nich študujú aj kúzla jasnovidectva. Bosorka je v každom prípade žena!
Niektoré zo schopností: Bozk, sexuálny akt, sexuálny tranz

V nasledujúcej časti Dema, vám priblížime mágiu Edesie, priemyselnú revolúciu, národnosti a niekoľko zaujímavých miest. Dúfame že sa vám tento materiál páčil a naďalej budete podporovať jeho tvorbu.
Peter Scholtz – Hlavný vývojár a autor sveta Oceľ & Plameň

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DEMO ONLINE

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2009, 02:20

Hope you enjoy :-)=
Venovane Alefovy, ktoreho to stalo nesmierne vela casu, a ostatnym ktory sa mi snazili pomoct. Dik chalani. Snad vznikol inspirativny material. $;)
Budem rad ak tato zalezitost nebude viac komentovana. Ziadne keci o tragikomedii. :>:o/

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host