Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 29. 3. 2005, 23:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Gatts » 19. 1. 2009, 15:08

Verim ze OaP ma ozaj potencial, a to v kombinaciach ras pri tvorbe skupiny (nie len "bojovnik, clerik, mag a zlodej a je nam fuk ci je to clovek, halfling... hlavne nech vie otvarat zamky") hlavne pojde o vzajomnu interakciu, kde hraci budu mat pristupne iste ukony len pri kontretnom zlozeni party... a nemam na mysli povolania, ale prave rasy...
Kym zaujimavym je uz samotna tvorba postavy, kedy hrac rozmysla ci si vezme toto ci ono povolanie, prejde to este aj do stadia medzihracskej interaktivity. (a nemam na mysli hadanie sa, kto bude mag, kde GM uz rozmysla ako upravy hru, ked vsetci budu magovia), zauzivany stereotyp je sice prekrasny taky aky je (zamok=zlodej, boj = bojovnik v predu, za nim zlodej s kusou, uplne vzadu mag mumlajuci kuzla... jednoduche, zname, fungujuce). Potencial o ktorom hovorim je o vacsom spojeni a prepojeni hracov, kde hladanie najlepsej spoluprace bude maly mikro-hlavolam, davajuci k standardnemu hadzaniu kockou novy rozmer. Dufam ze herne zostavy, kde by namiesto zlozitych opisov ras/povolani/skillov/statov, stacilo vyberat z :"fireball/sword/lockpik/heal/cure". Dat uz tak dobre fungujecemu svetu role-playing board games novy rozmrer je viac ako odvazne, priam sialene... stretnuc sa s odporom typu "prilis komplexne" alebo "odveci"... ale preto hovorim len o moznom potenciali, ktory nam moze uniknut z aj tak uz dost slabeho zovretia.

Toto demo uz dava dost silny dojem o svete, aj ked nie prilis detajlny(co je vlastne dobre), no pozostavajuci z prvkov, tak potrebnych na zaujatie. Aj ked sme podobnymi hrami obklopeni, kazda hra dostane svoju vlastnu sancu. Skor ci neskor. Ak teda sa nam podari demo okorenit settingom, ktory bude sam o sebe dost silny, to nam aj pomoze znovu pretvorit samotne demo tak aby viedlo citatela priamo k nasej udernej sile. Aj ked pribeh je isto dolezity, ja osobne som hrac co sa viac pozera na hratelnost, nez na cokovlek ine. Preto ten doraz na setting (zatial neexistujuci... btw) a preto nedavam vsetko do dema, lebo netusim ako ho vlastne tvarovat.
S holymi rukami sme spravili toto a ja verim ze prave setting nam da ozajstne socharske naradie, umozniace nam spracovat detajly... urobit zo snehuliaka davida...
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3827
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Lemmy » 19. 1. 2009, 15:19

Gatts píše:Potencial o ktorom hovorim je o vacsom spojeni a prepojeni hracov, kde hladanie najlepsej spoluprace bude maly mikro-hlavolam, davajuci k standardnemu hadzaniu kockou novy rozmer.
:think:
Tomu nějak nerozumím. Rozveď myšlenku. V čem vidíš ten potenciál - konkrétně... ?

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5720
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Alef0 » 19. 1. 2009, 15:51

Ja som ten prispevok precital trikrat a doteraz neviem, co to chce povedat. :oops:
kde hraci budu mat pristupne iste ukony len pri kontretnom zlozeni party... a nemam na mysli povolania, ale prave rasy...
To je ako Icewind Dale, kde sa mi otvaraju dialogove moznosti, len ked mam Charizmu > 13 a barda v druzine?
S holymi rukami sme spravili toto
Kto je to "my"?



Zo zvysku sa neviem ubranit dojmu manazerskeho slangu, kde za hrdinskymi recami ("snehuliak -> David") sa skryva... nic. Hm.
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 19. 1. 2009, 16:05, celkem upraveno 2 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Aljen » 19. 1. 2009, 15:52

Mutacie a anomalie by som fakt riesil niekde inde ako v hlavnej prirucke.
Nech z toho nieje macickopsikovska torta ... ktora chutila ako?

Tak ako uz lemmy pisal ... chyba tam nejake predstavenie pojmov.
Kazdy pojem ktory pouzijes by si podla mna mal vysvetlit. Inak to demo aspon pre mna posobi len ako nieco vytrhnute z kontextu.
Na jednej strane venujes pol strany chimere a chrlicovi a dvergiarom ale co je cirkev, eter, imperium ... o tom nie je vobec nic.
Pri kazdej novej rase spominas take divoke konstrukcie ktore su prakticky nespojene s nicim inym v deme ze mam problem vobec tusit o co ide ... uz vobec neviem ako by to ovplyvnilo hru za danu rasu. Venujes 9/10 z textu popisu toho co je a ako vznikla dana rasa (uz spomenutymi pre mna narocnymi konstrukciami) a ledva 1/10 tomu o com to je hrat tu postavu (napr: pri Dvergairovi posledne 3 vety). Ako sa pozera na seba, na okolie na prislusnikov svojej rasy, na imperium atd atd... to je omnoho podstatnejsie ako to ze existuje nejaky avatar (toje sice cool a urcite to ma megaepic schopnosti, ale ma zmysel to podrobnejsie spominat uplne na zaciatku?).
A pri chymere tam uz nie je vobec nic co by ma zaujalo. Popis zvonka, ako to vzniklo a to je vsetko.
Ako mysli a ako sa sprava a ako sa na nu pozera zvysok sveta toho je tam uplne minimum.
Taktiez recnicke a nezodpovedane otazky v texte mi veru uchopenie rasy neulahcuju. Skor naopak. Nie je to potom popis rasy ... ale skor suhrn hypotez o rase.

Podla dema si proste neviem predstavit hrat za uvedene 4 rasy (respektive viem ... ak zabudnem 95% omacky a budem hrat to co sa domnievam ze je zakladny koncept konkretnej rasy - moja predstava o nom - cize si doplnim vlastne odpovede a verzie hypotez). Hrat za ne podla dema to nie je moc odlisne ako hrat za trosku inych ludi s psychickymi problemami ... nuz ... a potom pre mna okrem cool faktora nema zmysel aby vobec existovali. Z tohoto dovodu su fakt skvelym add-onom do PC hry. Ale preco mam s nimi hrat RPG to som z dema nevycital.
---
Pre porovnanie si precitaj napriklad tri-kreenov z DarkSun ... su zalozeni na inom principe, myslia uplne inak, spravaju sa uplne inak, a predsa sa vyskytuju aj medzi humanoidmi, su schopni s nimi fungovat a pracovat. Tomu ako presne vyzeraju a ake su ich larvalne stadia, spolocenske zoskupenia, zvyklosti to je dokladne rozvedene v osobitnej prirucke.
Avsak tych par riadkov co je o nich v core knihe staci k zakladnemu uchopeniu hry za ne - a pocit z nich je podstatne odlisny ako z inej rasy.

Rozmyslam nad tym ako by vyzerala tvoja chymera v d20. A zatial nevidim nic ine ako totalny chaos a zmatok.
Spliest dohromady narodnost, chymerovitost, zakladne povolanie a nedaj boze v buducnosti mutacie.
K tomu sa viazuce specialne schopnosti, featy... a teraz do toho pride multiclass ... kategoria WTF momentov zazije Boom. To len aby si mal na pamati ze nahadzat featy a schopnosti je jedna vec, ale aby nepochovali celu hru a GMovia nepachali samovrazdy je druha vec (preto by som d20 absolutne neriesil, vobec to nie je take jednoduche ako si podla mna myslis)

Co sa tyka cechov, tak Duch stroja ktory opisujes aky je aku ma moc a co mu ide (na tych 10tich riadkoch je fajn popisany) je uplne o inom ako Hrdinovia Edesie ... o ktorom som sa nedozvedel vobec nic. Hned sa tam zaoberas implementacnymi detailami a karierami (co mi pride ako to uplne posledne). A kariery by som vobec neriesil ... to mi pripada ako dalsia priplacnuta rovina ktorych je uz teraz tolko ze si nie som isty ci to este drzi pohromade alebo nie.

----

Viac ma zaujima cim je chymera vnutorne odlisna od inych ras a ako ju mam hrat. Zaujima ma aku politiku razia Hrdinovia Edesie a aky maju vztah s Duchom Stroja s cirkvou s Imperiom ... podla toho co v nou chces mat v dalsich kapitolach vidim ze by sam dalo nieco vydojit (priemyselna vyroba, magia ... to mi pride ako material s ktorym by sa mohla dat nieco v hre spravit)
to by bolo nieco co dokazem pouzit na vymyslenie sceny, konfliktu.
Demo by malo byt nie stratenym odrezkom z vacsieho celku, ale niecim samostatnym co sa da vyskusat a zahrat.
Takze sa na to pozri ako hrac, inak demo nebude mat vacsi zmysel ako literarne cvicenie jedneho cloveka - budes ho pisat sam pre seba.
Takze by sa nemalo odkazovat na pojmy a konstrukcie ktore samo neobsahuje.
---
Zhrnutie:
Povazujem to za akysi pokus o alfa verziu dema. Z toho co som doteraz cital tak si myslim ze su tam nejake zaujimave myslienky a koncepty (aj ked naozaj originalnych az tak vela nie je. Prepisovat klasicke myty a legendy, Bibliu je proste dvojsecna zbran), ale focus je zatial 100x viac na coolovosti ako na zmysluplnosti a hratelnosti.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 29. 3. 2005, 23:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Gatts » 19. 1. 2009, 16:52

Aljen, ak sa pytas na cirkev, eter, imperium, tak sme splnili co sme mali... kedze nie je mozne dat do dema tak vela, aby sme si mohli dovolit opis detajlov, ale ani nemozeme vynechat slova/pojmy nutne na opis toho mala co sa rozhodneme opisovat, tak jedine v co dufame, ze citatel, presne ako Aljen, bude chciet vediet viac ... a teda od dema pojde dalej. Ja osobne by som kludne opisal cokolvek, ale to potom nie je demo... ale kniha... nie?
To je ako Icewind Dale, kde sa mi otvaraju dialogove moznosti, len ked mam Charizmu > 13 a barda v druzine?
Ano, nieco na ten sposob... ale nie len interakcii socialnej, kde sa inak reaguje na tu ci onu rasu/povolanie... ale kvoli eterom ozivlemu armor, schopnosti chimery menit svoj tvar, shoponost chrlica posobit ako zivy stit atd... tak aj v boji, takze nebude si roznorodost ras uzivat iba parta ktora zije socialnym svetom a dialogmi, ale aj boj milujuci fanusikovia.

Aljen sa dalej rozpisjue ako nieco tam je spomenuta viac ako ostatne, aj ked ma iste vo vacsine pripadov pravdu, vseobecne by som len zopakoval, ze nie je mozne opisat vsetko, co chceme/musime spomenut. (kto je to my?) Takze na opis veci/rasy A pouzjime 24 vyrazov, z ktorych iba 2 rozvedieme (kto je to my, sakra?) a ostatne nechame mozno naschval len tak levitovat v povedomi citatela... ved nakoniec je to demo, nie?
Tomu nějak nerozumím. Rozveď myšlenku. V čem vidíš ten potenciál - konkrétně... ?
1. priklad ktoremu rozumieme: efektivita -> ak mame dyku 1D4 a mec 2D8, a obe zbrane mozeme pouzit bez penalty, tak si asi do boja vezmeme mec 2D8 -> primitivna jednosmerna, no jasna kombinacia
2. V com teda bude vas mikrohlavolam? -> kedze efektivita sa sklada z viacerych prvkov, ktore ale v beznej hre ma uz kazdy hrac pripravene (bojovnik ma najelpsi mec uz sheete, ako aj ranger luk, zlodej kusu, mag kuzlo), ak budeme hadzat kockami, budu nam stacit nizsie cisla a predsa uspejeme. Toto uz len mini-rozvinieme na strategiu typu, bojovnik do prveho radu, mag do posledneho a sme doma. Ale co ak "mag" oplyva eterom, ktory pri kontakte s chrlicom, ho zmeni z bezduchecho ziveho stita, na bojovu masineriu typu segal+norris... ale riskujeme maga v prednej linii, alebo naopak stracame na udernosti ak chlrica nechame vzadu pri magovi po prve tri kola... alebo chrlica radsej pouzijeme ako predny stit "tanku" ktory bude zozadu tlaceny zivym brnenim Alfaira a Chimera vdaka svojej tvarnosti tychto dvoch pouzije ako plosinu pre umiestnenie svojej mechanickej koncatiny (pricom jej zivotne organy budu za chrlicom), jej koncatina bude vyzbrojena plamenometom... lenze chrlic bez maga bude dost blby, a parta bude riskovat fail na jeho teamplay/poslusnost... nemusi sa proti nim otocit, staci ze neurobi co je treba... ak su vsetci traja v zhluku bojovej masineria, ani jeden z nich nemoze teda pouzivat svoje vlastne zbrane naplno... bude to ako letka stihaciek, kazda o samote ma smrtiace zbrane, no prave v letke su takmer nezranitelny. No udrzat letku je tak tazke a treba na to tolko sustredenia... takze v tom je ten mikrohlavolam, cim dosiahneme vyzsiu efektivitu, skombinovanim, ziskat tak spolocny armor, vyzsi ako ma kazdy osve, alebo spoliehat na pohyblivost nednotlivcov? Eter tu totiz nebude ako mana/ magicke body-> osobnym vlasntictvom kazdej postavy... bude posobit, plynut a reagovat na okolity svet, ktory je uz tak dost tvarny sam o sebe... takze ak mate proti sebe chimeru, ktora svojimi implantatmi by vedela spalit celu vasu druzinu, este stale mozete k nej poslat postavu ktora bud eter saje, alebo naopak ho moze "rozsievat", bud chimera nebude mat dost eteru aby ovladla svoje implantaty, alebo jej bude mat az tolko, ze jej vlastne implantaty budu stat proti nej... to iste bude platit o chimere vo vasej druzine... akcia/kombinacia akcii, podla pravidiel vyvola SAVE ROLL request, ktory vam moze ublizit bez toho aby nepriatel o tom co i len vedel... takyto system ale velmi casto sa stava bud stereotipny ci prilis komplexny/nehratelny... preto stale hovorim o potenciali, aj to slabom... nastastie nejde o HOP alebo TROP, takze ak sa toto bude zdat prilis tazke na dotiahnutie, to co nam zostane bude stale dost stavnate a lakave... d20

BTW, nechce sa mi verit ze sa toto demo Aljenovi nepaci, lebo ako inak by mohol tolko o nom napisat, ved jeho komentar je snad tak velky ako demo samo... Ja osobne si tiez od citania dema nesiem v mysli otazky, ktore ale naopak ako u Aljena, vo mne vzbudzuju prijemny pocit zvedavsoti, ba az tuzby sa o tych veciac tam opisovanych dozvediet. A ak viem ze ide o hru, tak preco nie prostednictvom hrania, ktore si ale vyzaduje celu vezriu... Hmm... som lovak, hram RPG hry a vysla lovenska verzia RPG hry ktora vo mne vyvolala kopu otazok, az zvedavost, preco si to nekupit? Mozno je to viac david ako snehuliak, nez si to vieme priznat.
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5720
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Alef0 » 19. 1. 2009, 17:25

Skusim este raz. Znamena "my" = "Gatts" + "Sammael"? Minule ste budili dojem, ze ste na tom spolupracovali, pricom to nebola pravda a bolo to dost faux pas? Ako to je?
nie len interakcii socialnej, kde sa inak reaguje na tu ci onu rasu/povolanie... ale kvoli eterom ozivlemu armor, schopnosti chimery menit svoj tvar, shoponost chrlica posobit ako zivy stit atd...
Vies uviest nejaky priklad z hry, ja tomu nerozumiem :-(
ved jeho komentar je snad tak velky ako demo samo...
To ma to demo len jednu stranu? [necital som ho este, spejem k tomu]
hladanie najlepsej spoluprace bude maly mikro-hlavolam, davajuci k standardnemu hadzaniu kockou novy rozmer.
Ani tu som zial nepochopil, co chces povedat.
a) Najprv rozoberies detailne, ze "chrlic bez maga bude dost blby", "mozete pridat postavu, ktora bude saje alebo rozsieva eter", "udrzat letku je tazke [...] a v tom je mikrohlavolam", cize efektivita.
b) potom povies, ze takyto system je stereotypny / prilis komplexny
c) potom d20.

Ja tomu nerozumiem. Na jednej strane v hre ma ist o maximalnu efektivitu (raidy WoW?) a na druhej strane vlastne ani nie. Ako si to predstavujes na konkretnych prikladoch dobrodruzstiev / pribehov z tohto sveta?

Cim viac citam tvoje prispevky, tym mam pocit, ze menej v tom mam jasno.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 29. 3. 2005, 23:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Gatts » 19. 1. 2009, 18:12

b) potom povies, ze takyto system je stereotypny / prilis komplexny
Nie "takyto system je" ale "takyto system moze skoncit ako bud stereotypny, alebo naopak prilis complexny, ak sa podceni jeho tvorba a dopilovanie" presne tak som to povedal a presne tak si to aj pochopil, tak neviem co tu hras. Tu sa este nehra.

D20 stale zostane, co sa bude menit, bude sekvencia a plejada skillov, ci skor udalosti v kombinacii so skillami. Cize kym sa da hodit kocka na lockpick success, da sa hodit aj kocka na "kombinacia chrlica a chimery" success... padne male cislo, chrlic sa vymkne kontrole a aj chrlic aj chimera stratia minimalne jedeno kolo v boji.

Minule sme na tom spolupracovali, teraz sme na tom spolupracovali. Aj ked Demo ako je napisal Sammael, texty v nom su niektore moje, tak isto tomu bolo predtym. Faux pas vzniklo, ked Sammael sa distancoval od mojich komentarov na margo niektorych clenov totho fora. Rovnako ako aj porvrdil ze on je hlavny veduci, co je tiez pravda. Ale keby aj nedal moje texty do dema, stale sme pod palbou vzajomnych napadov a myslienok, ktore aktivne vymiename. Raz zacne myslienku jeden a druhy ju dokonci, potom naopak.
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Sammael » 19. 1. 2009, 18:24

Mam pocit ze uz nemam jasno v nicom :>:o/
Alje: Ak by si sa vyjadril k dojmu zo sveta a tomu ci ta to zaujalo napriek tomu co si pisal?
Ide mi o to aby sa mi natvrdo povedalo ze zbytocne pokracovat: Pretoze tieto veci uz menit nebudem. Budem uz len ked: viac vysvetlovat veci alebo obsirnejsie popisovat, fokusovat.
Ale o co mi de je to ze som to poslal najostrejsiej kritike, a od nej chcem vediet ci ma zmysel pokracovat, pretoze som zaslepeny tym ze je to moja tvorba, a to je dost silny postih.
Potrebujem pocut bud ze ano ma to potencial ale este kusa zapracuj(co znamena ze to nebudem menit ale.. viac vyssie)
Alebo usetry cas a nic v zlom je to len dobra rada nechaj tvorbu settingom sikovnejsim autorom.
Simple but it works and saves my time.

Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 29. 3. 2005, 23:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Gatts » 19. 1. 2009, 18:27

:) nebude to naopak? Cim ostrejsia kritika, tym ohen silnejsie hori?
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Sammael » 19. 1. 2009, 18:34

nebude to naopak? Cim ostrejsia kritika, tym ohen silnejsie hori?
Nebude a pravdu povediac dohorieva. A to myslim seriozne vazne.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5720
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Alef0 » 19. 1. 2009, 18:39

Tu mal byt prispevok. Uz zbytocny. How sad.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Sammael » 19. 1. 2009, 18:40

nerozumiem

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5720
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Alef0 » 19. 1. 2009, 18:42

Nic, ze neviem, ci mam sa smiat alebo plakat nad tym, ze Gatts a Sammael ste samozvany dvojclenny tim, ktory podla mojho dojmu netusi, co rozprava ten druhy.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Bifi » 19. 1. 2009, 18:49

Na prvé preletenie to nie je zlé, začína to mať hlavu a pätu.

Lemmymu dávam za pravdu, že je potrebné nejaké viac user-friendly vovedenie do prostredia.
Aljenovi dávam za pravdu, že opisy rás sa málo riadia kritériom "herná použiteľnosť".

Mne osobne sa nepáčia ligy, lebo mi to pripomína heroic tiers v 4E - mal som pocit, že rôzne ligy by mohli spolu súperiť, a nie, že sú to levely.

Vo vzťahu k cechom si nemyslím, že cechy sú správne slovo. Cech je "stavovská organizácia remeselníkov istého remesla za feudalizmu" (KSSJ), podčiarkujem slovo "remesla". Myslel som, že si skôr (v kombinácii s éterom) inšpirovaný knihami Light Ages a House of Storms, kde naozaj cechy (kameníkov, mechanikov atď.) a ich schopnosť pracovať s éterom majú kľúčový sociálny a politický význam. Takto sú to skôr nejaké náboženské skupiny...

Posledná vec: Tak, ako máš pri kariérach priradené schopnosti, dal by som ich aj k cechom a ligám. T.j. "profil" postavy je aj mechanicky tvorený kombináciou rasa-cech-kariéra.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1780
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Železo sa dokulo a Oceľ sa ide kaliť

Příspěvek od Sammael » 19. 1. 2009, 18:55

Pozeralk som nejake spracovania cechov indde a mas upnu pravdu. To co som ja riesil su skor frakcie. A co sa tyka pisania zrejme mam pocit ze neviem svoje napady dobre napisat. Ligy medzi sebou mozu bojovat, pretoze liga je korumpovatelna, liga bojuje proti lige ktora svoje pravomoci zneuziva. Bifi ak by som pouzil cechy kamenikov a inych remeselnikov bolo by to totalne vykradnutie cadwallonu.
Kazdopadne sa priklanam k skutocnosti ze O&P konci a demo bude volne pouzitelne ako material s moznou inspiraciou. Mozno ak by som nasiel niekoho kto je zabehany autor a vedel by to lepsie napist. Ale takto to nejde. Evidentne som skor ilustrator ako autor.(a nech uz to vyzneje akokolvek tragikomicky)

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host